Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΛΕΙΟ: 50 Ο ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ: Β2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ (EKKNA) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΛΕΙΟ: 50 Ο ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ: Β2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ (EKKNA) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΟΛΕΙΟ: 50 Ο ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ: Β2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ (EKKNA) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:

2 Στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας αναζητήσαμε πληροφορίες για το ΕΚΚΝ Αυλώνα μέσω διαδικτύου από αρκετές ιστοσελίδες. Συγκεντρώσαμε ενδιαφέροντα στοιχεία που μας οδήγησαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα καθώς μάθαμε πολλά για τον τρόπο ζωής τους. Για αυτό το θέμα θα σας μιλήσουμε αμέσως παρακάτω.

3  Το Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανηλίκων Αυλώνα άρχισε να λειτουργεί από το 1998  Το 2ο Γυμνάσιο και Λύκειο Αυλώνα ιδρύθηκε το  Το 2003 άρχισε να λειτουργεί ως ανεξάρτητο σχολείο στο εσωτερικό του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα.  Το έτος μαθητές παρακολούθησαν στο σχολείο.

4  Το ειδικό κατάστημα κράτησης νέων στον Αυλώνα στεγάζει νεαρούς - έφηβους κρατουμένους ηλικίας από ετών. Σήμερα στο κατάστημα κρατούνται πάνω από 400 κρατούμενοι, οι οποίοι είναι είτε χρήστες ναρκωτικών, είτε αλλοδαποί, είτε εγκληματίες.

5 Το Κατάστημα παρέχει στους κρατουμένους:  πρωτοβάθμια εκπαίδευση,  δευτεροβάθμια εκπαίδευση,  πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας και  καλλιτεχνική διαπαιδαγώγηση.

6  Επίσης υπάρχουν αίθουσες που πραγματοποιούνται εκδηλώσεις όπως, θεατρικά, μουσικά συγκροτήματα καθώς και εκθέσεις ζωγραφικής.  Επιπροσθέτως, στο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται επιστήμονες όπως ψυχολόγοι για να προσέχουν την ψυχολογική κατάσταση των κρατουμένων.

7  Κύριο μέλημά του είναι η ασφαλής κράτηση των κρατουμένων, η ισότητα μεταξύ τους, η δημιουργία ανθρώπινων συνθηκών κράτησης με σκοπό την ομαλή επανένταξη των νέων στην μελλοντική κοινωνία.  Επίσης, σημαντική είναι η προσπάθεια κατάλληλης αξιοποίησης των οικονομικών πόρων για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης.

8

9 Στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας επισκεφτήκαμε το ΕΚΚΝΑ και αναζητήσαμε απαντήσεις από τους τροφίμους σε ερωτήσεις που διατυπώσαμε στα πλαίσια του σχολικού ωραρίου πριν την επίσκεψη! Συγκεντρώσαμε ενδιαφέροντα στοιχεία που μας οδήγησαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα καθώς μάθαμε πολλά για τον τρόπο ζωής τους. Έπειτα από την επίσκεψη αυτή αποκομίσαμε εμπειρίες, γνώσεις όπως και ηθικά διδάγματα, τα οποία θα μας βοηθήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας.

10

11 Πόσο συχνά βγαίνετε εκτός καταστήματος; Ανάλογα με το είδος της ποινής και ύστερα από αίτηση καθορίζεται η συχνότητα των εξόδων εκτός καταστήματος. Οι φυλακισμένοι δεν έχουν το δικαίωμα εξόδου έως ότου γίνει η δίκη.

12 Πως είναι η σχέση σας με τα παιδιά εδώ; Το συμπέρασμα της ερώτησης είναι ότι τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες ανάλογα με την εθνικότητά τους. Οι σχέσεις των ατόμων της ίδιας ομάδας είναι αρκετά καλές, ενώ αντίθετα οι σχέσεις με άτομα διαφορετικών ομάδων συνήθως είναι τεταμένες. Επιπροσθέτως οι σχέσεις τους καθορίζονται από άγραφους κανονισμούς τους οποίους θέτουν οι ίδιοι οι κρατούμενοι π.χ. πολλές φορές οι βιαστές και οι «ρουφιάνοι» έχουν χειρότερη αντιμετώπιση, ενώ υπάρχει σεβασμός προς τους παλαιότερους κρατούμενους.

13 Κάθε πότε έρχεστε σε επικοινωνία με το ευρύτερο συγγενικό σας περιβάλλον; Οι κρατούμενοι έρχονται σε επαφή με το συγγενικό τους περιβάλλον μερικές φορές και ανάλογα με τις σχέσεις που έχουν με τους συγγενείς τους, τον τόπο που βρίσκονται και τα χρήματα που διαθέτουν ώστε να πληρώνουν για να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο.

14 Θα επιθυμούσατε, όταν θα ενταχθείτε πάλι στην κοινωνία, να διατηρήσετε επαφή με τους φίλους σας εδώ; Κάποια παιδιά δεν έχουν σκεφτεί αν θα κρατήσουν επαφή με τους φίλους τους στο κατάστημα, ενώ κάποια άλλα ενδεχομένως θα κρατήσουν.

15 Πώς επικοινωνείτε με τους δικούς σας ανθρώπους; Όλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν μέσω καρτοτηλεφώνου και ορισμένοι μέσω επισκεπτηρίου, από 3 έως 4 φορές την εβδομάδα, με συγγενείς πρώτου βαθμού (και ίδιου επιθέτου). Από αυτές, οι 2 με 3 είναι με διαχωριστικό τζάμι, ενώ μια μόνο φορά δεν χρησιμοποιείται διαχωριστικό και έτσι τα παιδιά έχουν άμεση επαφή με τους συγγενείς τους. Επιπλέον όσα παιδιά έχουν συμπληρώσει το ένα πέμπτο της ποινής τους μπορούν να βγαίνουν με άδεια κάθε δύο μήνες.

16 Πώς αισθανθήκατε τον πρώτο καιρό στο κατάστημα; «Κάθε αρχή και δύσκολη. Στη συνέχεια όμως ο καθένας βρίσκει τον δρόμο του». Αυτές ήταν κάποιες χαρακτηριστικές φράσεις των παιδιών του καταστήματος. Συγκεκριμένα, ο πρώτος καιρός στο κατάστημα περνάει πολύ δύσκολα και ιδιαίτερα για αυτούς που κατηγορούνται για «βιασμό και ρουφιανιά».

17 Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συμπεριφορά των υπαλλήλων του καταστήματος; Στο παρελθόν υπήρχαν πολλές διενέξεις μεταξύ υπαλλήλων και φυλακισμένων. Όμως πλέον οι σχέσεις έχουν εξομαλυνθεί.

18 Ποια είναι η επίδοση σας στο σχολείο; Παρόλο που οι συνθήκες είναι δύσκολες διότι δεν υπάρχει χώρος να διαβάσουν με ηρεμία και έχουν ασταθή ψυχολογία, παρόλα αυτά η επίδοση τους στο σχολείο είναι σχετικά ικανοποιητική. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις παιδιών που πέρασαν στο πανεπιστήμιο.

19 Συμβαίνει συχνά να παραβαίνει κάποιος τους κανονισμούς του καταστήματος; Το σύνολο των παιδιών στην συγκεκριμένη ερώτηση απάντησαν πως συμβαίνει καθημερινά να παραβαίνουν τους κανονισμούς του καταστήματος. Αντίθετα τους κανονισμούς που θέτουν μεταξύ τους, τους παραβαίνουν σπάνια ως ποτέ.

20 Πόσο συχνά την περίοδο των εορτών διοργανώ- νετε εκδηλώσεις; Σε όλες τις γιορτές και στις εθνικές επετείους διοργανώνονται εκδηλώσεις από τους φυλακισμένους. Μάλιστα πολλές φορές διοργανώνονται εκδηλώσεις σε συνεργασία και με άλλα σχολεία!

21 Όταν πρωτοήρθατε ποια ήταν η αντιμετώπιση που δεχτήκατε από τα παιδιά που ήταν ήδη εδώ; Τα παιδιά του καταστήματος μας απάντησαν, πως αυτή η ερώτηση είναι κατά κύριο λόγο σχετική. Η αντιμετώπιση των νέων κρατούμενων είναι ανάλογη με το αδίκημα που έχουν διαπράξει. Ωστόσο κατέληξαν πως με το πέρασμα του χρόνου η κατάσταση σε γενικές γραμμές εξομαλύνεται.

22 Πόσες ώρες βρίσκεστε στο σχολείο; Το βασικό ωράριο του σχολείου είναι 6 ώρες, με ένα διάλλειμα μίας ώρας για φαγητό.

23 Που θα θέλατε να ήσασταν τώρα; Η πλειοψηφία των παιδιών θα ήθελαν να βρίσκονται στο σπίτι τους μαζί με την οικογένειά τους. Επιπλέον μερικά παιδιά πρόσθεσαν πως θα επιθυμούσαν να βρίσκονται κάπου έξω χωρίς να τους ενδιαφέρει το που. Αρκεί να βρίσκονται εκτός φυλακής.

24 Τι σας λείπει από την παλιά σας καθημερινότητα; Τα παιδιά απάντησαν αυθόρμητα ότι τους λείπουν τα πάντα. Στη συνέχεια, πιο συγκεκριμένα είπαν ότι τους λείπει η οικογένεια τους, οι γυναίκες και γενικότερα η ελευθερία τους. Τέλος, μας αποκρίθηκαν χαρακτηριστικά ότι: «Άλλο είναι να ανοίγεις την πόρτα μόνος σου και να βγαίνεις έξω και άλλο να στην ανοίγουν για να κάνεις δύο βήματα».

25 Υπάρχουν επιπτώσεις αν παραβείτε τους κανο- νισμούς και ποιες είναι αυτές; Τα παιδιά του καταστήματος παραβαίνουν συχνά τους κανονισμούς. Οι ποινές για τα πειθαρχικά τους παραπτώματα καθορίζονται από τον εισαγγελέα. Εκείνος έχει έναν κατάλογο στον οποίο κάθε ποινή αντιστοιχίζεται με κάθε μια από τις παραβάσεις. Τα παιδιά δεν αναφέρθηκαν σε παραδείγματα ποινών.

26 Ποιες ελλείψεις υπάρχουν στο κατάστημα; Η μεγαλύτερη έλλειψη του καταστήματος είναι το ζεστό νερό, όπου τα παιδιά αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τη μέθοδο του λεγόμενου ‘’κλέφτη’’. Πρόκειται για μια συνδεσμολογία κατά την οποία το ένα άκρο του καλωδίου συνδέεται στην πρίζα και το καθένα από τα δύο καλώδια στο άλλο άκρο, συνδέονται με μία λαμαρίνα που βρίσκεται μέσα σε ένα κουβά νερό. Επιπλέον, υπάρχουν ελλείψεις στα τζάμια των παραθύρων και στο φαγητό. Άλλες, σημαντικές ελλείψεις είναι η έλλειψη προσωπικού χώρου όπως επίσης και γραφείου. Τα δύο τελευταία τους εμποδίζουν στην μελέτη τους. Τέλος, υπήρξε καθυστέρηση στην τοποθέτηση των καθηγητών.

27 Πώς έχει επηρεαστεί η ψυχολογία σας σε σχέση με τη ζωή σας πριν έρθετε εδώ; Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν πως αισθάνονται αδικημένα. Επιπλέον, ορισμένα νιώθουν άσχημα, άβολα και φόβο.

28 Ποια είναι τα συναισθήματα σας τώρα; Τα περισσότερα παιδιά του καταστήματος απάντησαν πως τα συναισθήματα τους είναι ανάμεικτα.

29 Ποια είναι η πιο ευχάριστη ώρα για εσάς; Το μεγαλύτερο ποσοστό απάντησε ότι η πιο ευχάριστη ώρα είναι ο ύπνος, ενώ κάποιες άλλες ενδεικτικές απαντήσεις είναι: η ώρα της αποφυλάκισης και το μάθημα με τις καθηγήτριες τους. Το κυριότερο όμως είναι: η ώρα του σχολείου, διότι αισθάνονται ότι εντάσσονται στην κοινωνία.

30 Αν σας δινόταν η ευκαιρία να συμβουλεύσετε κάποιο παιδί της ηλικίας σας, τι θα το συμβου- λεύατε; Μας συμβούλευσαν να μείνουμε μακριά από τα ναρκωτικά και τη φυλακή γιατί η ζωή εκεί είναι καταπιεστική και επηρεάζει την ψυχολογία αρνητικά.

31

32  Λ. Κώστας  Λ. Μαρία  Μ. Σταύρος  Μ. Μαριλένα  Μ. Κώστας  Μ. Χριστιάνα  Μ. Μαρία  Μ. Άντζελο  Μ. Θοδωρής  Μ. Νικολέττα  Μ. Φρειδερίκη  Μ. Νίκος  Ν. Ένης  Ν. Στράτος  Ν. Θωμάς  Ο. Παναγιώτης  Π. Παναγιώτα  Π. Ναταλία  Π. Θεοδώρα  Π. Βαλεντίνα  Ρ. Άντζελα

33


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΛΕΙΟ: 50 Ο ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ: Β2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ (EKKNA) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google