Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νικολέττα Θάνου Οδοντίατρος – Εκπαιδευτικός Δ / θμιας Εκπ / σης - MSc Κοινωνική και Προληπτική Οδοντιατρική – Υγιεινολόγος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νικολέττα Θάνου Οδοντίατρος – Εκπαιδευτικός Δ / θμιας Εκπ / σης - MSc Κοινωνική και Προληπτική Οδοντιατρική – Υγιεινολόγος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νικολέττα Θάνου Οδοντίατρος – Εκπαιδευτικός Δ / θμιας Εκπ / σης - MSc Κοινωνική και Προληπτική Οδοντιατρική – Υγιεινολόγος

2 1. Ναυτικά επαγγέλματα ( Αλιευτικά, Εμπορικά, Πολεμικά, Τουριστικά πλοία, Λιμενική αστυνομία, Υποβρύχια ) 2. Ναυτιλιακά επαγγέλματα ( Τροφοδοσία πλοίων ( καύσιμα, διατροφή ), Στέλεχος Ναυτιλιακών επιχειρήσεων, Πράκτορας Πλοίων, Ναύλωση πλοίων ) 3. Ναυπηγικά επαγγέλματα ( μελέτες - σχεδιασμός πλοίων, κατασκευή και επισκευή πλοίων, διαλυτήρια πλοίων ) Ε π αγγελματικές δραστηριότητες π ου σχετίζονται με τη θάλασσα

3 4. Επαγγέλματα σε χώρους λιμένων ( Λιμενεργάτες, λιμενοφύλακες, ελεγκτές κυκλοφορίας πλοίων, φαροφύλακες, κ. ά.) 5. Επιχειρηματικότητα σχετικά με τη θάλασσα ( Υδατοκαλλιέργειες, Είδη αλιείας, Εμπόριο σκαφών, θαλάσσιων τουριστικών ειδών, μηχανών αφαλάτωσης, ανταλλακτικών πλοίων, κ. λπ. Ενοικιάσεις σκαφών και ειδών αναψυχής, Ενυδρεία – Μουσεία θάλασσας, Εταιρείες περιβαλλοντικών μελετών, Εταιρείες εκμετάλλευσης υποθαλάσσιων ορυκτών πόρων, Εργαστήρια ελέγχου ποιότητας νερών, κ. ά.)

4 6. Θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες ( Σχολές εκπαίδευσης θαλάσσιων αθλημάτων, Ναυαγοσώστες, Αθλητές, Προπονητές θαλασσίων σπορ, κ. λπ.) 7. Επιστημονική έρευνα γύρω από τη θάλασσα και τα προϊόντα της ( χρήση θαλάσσιων ειδών στην κοσμετολογία, φαρμακολογία, βιοχημεία, κ. ά.) 8. Συνεδριακός Τουρισμός εν πλω

5 Αίτια ατυχημάτων στη θάλασσα

6 1) Συγκρούσεις ή επαφές πλοίων και μόνιμων εγκαταστάσεων 2) Προσαράξεις πλοίων 3) Εκρήξεις και πυρκαγιές πάνω στα πλοία 4) Βυθίσεις ή εξαφανίσεις πλοίων 5) Ζημιές στη δομή του πλοίου ( λόγω κοπώσεως των μετάλλων ) 6) Πολεμικές απώλειες πλοίων 7) Δολιοφθορά

7

8 π. χ. Γεωτρύπανο εξόρυξης πετρελαίου,«ALEXANDER KIELLAND» ● 1980 ● Βόρεια Θάλασσα ● Διαμόρφωση γεωτρυπάνου ως κατοικία εργατών ● Εξαιτίας σφοδρής καταιγίδας  κατάρρευση ενός τεράστιου στύλου  απώλεια ζωής 123 ανθρώπων

9 Συχνότητα ατυχημάτων σε π λωτά μέσα ( Εμ π ορικά, Ε π ιβατηγά π λοία )

10 Ατύχημα Συχνότητα - Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου Βιβλιογραφική Πηγή τραυματισμοί και ασθένειες 21.7 / 1000 πρόσωπο- ημέρες Ηλικιωμένοι εργαζόμενοι - επιβάτες ατυχήματααλιευτικά & εμπορικά Norum JNorum J, Moksness SG, Larsen E.: A Norwegian study of seafarers' and rescuers' recommendations for maritime telemedicine services. J Telemed Telecare. 2002; 8(5):264-9.Moksness SGLarsen τραυματισμοίκυρίως στους εργαζόμενους στο κατάστρωμα και στις πτέρυγες ξενοδοχειακής υποδοχής Dahl EDahl E, Ulven A, Horneland AM, 2008Ulven A Horneland AM Zakrevski ĭ IuNZakrevski ĭ IuN, Manu ĭ lov VM, Matveev RP. Voen Med Zh ; 331(11):42-8. Manu ĭ lov VM Matveev RP Voen Med Zh.

11 Ατύχημα Ομάδες ΚινδύνουΒιβλιογραφική Πηγή εγκαύματα από βλάβη μηχανολογικών εξαρτημάτων (π.χ. λέβητα) εργαζόμενοι Tekin ATekin A, Namias N, O'Keeffe T, et al.: Am Surg. 2005; 71(3):210-5.Namias N O'Keeffe T Zakrevski ĭ IuNZakrevski ĭ IuN, Manu ĭ lov VM, Matveev RP. Voen Med Zh ; 331(11):42- 8.Manu ĭ lov VMMatveev RP Voen Med Zh. εισπνοή ατμού με επιπτώσεις στο αναπνευστικό σύστημα βραχνάδα στη φωνή >> Tekin ATekin A, Namias N, O'Keeffe T, et al.: Am Surg. 2005; 71(3):210-5.Namias N O'Keeffe T πνιγμός >> Zakrevskiĭ IuNZakrevskiĭ IuN, Manuĭlov VM, Matveev RP. Voen Med Zh. 2010;331(11):42- 8.Manuĭlov VMMatveev RPVoen Med Zh.

12 Ατύχημα Ομάδες ΚινδύνουΠηγή Δεδομένων Βιβλιογραφική Πηγή επιφανειακά τραύματαΕπιβάτες σε Κρουαζιερόπλοια --Μέσος όρος ηλικίας: 53,5 ± 18 έτη --κατανάλωση αλκοολούχων --Bansal--Bansal V., Fortlage D., et al: American Journal of Preventive Medicine, 2007; 33 (3): V American Journal of Preventive Medicine Mitruka K., Wheeler E. R Travel Medicine (Second Edition) Chapter 34 - Cruise Ship Travel. 2008, Pages Travel Medicine (Second Edition) Διάσειση εξαιτίας πτώσεων (κυρίως κλιμακοστάσιο) >> --Bansal--Bansal V., Fortlage D., et al: American Journal of Preventive Medicine, 2007; 33 (3): V American Journal of Preventive Medicine Άλλες επιπλοκές εξαιτίας πτώσεων (εξάρθρωση γόνατος, κάταγμα κνήμης – μηρού -σπονδυλικής στήλης -μερική παράλυση άνω άκρου, παράλυση από κάκωση νωτιαίου μυελού, υπαραχνοειδής αιμορραγία, υποσκληρίδιος αιμορραγία εγκεφαλικό οίδημα) >>

13 Ατύχημα Συχνότητα – Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου Βιβλιογραφική Πηγή θάνατος εξαιτίας ατυχημάτων Tekin ATekin A, Namias N, O'Keeffe T, et al.: Am Surg. 2005; 71(3):210-5.Namias NO'Keeffe T BansalBansal V., Fortlage D., et al: American Journal of Preventive Medicine, 2007; 33 (3): V American Journal of Preventive Medicine μετατραυματικό σοκ -- δυσάρεστες ενοχλητικές σκέψεις --αυξημένη διέγερση --προβλήματα ύπνου - εφιάλτες Διάρκεια συμπτωμάτων : μέσος όρος 18 μήνες Επιζώντες θανατηφόρου ατυχήματος Tekin ATekin A, Namias N, O'Keeffe T, et al.: Am Surg. 2005; 71(3):210-5.Namias NO'Keeffe T Líndal ELíndal E, Stefánsson JG. :.Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol. 2011;46(3): Stefánsson JGSoc Psychiatry Psychiatr Epidemiol.

14 ► Έλλειψη επαρκούς ύπνου – κούραση εργαζομένων ( από θόρυβο, θερμότητα, κρύο, κίνηση πλοίων, κ. ά.) ► μέγεθος ζημιών εξαιτίας του ατυχήματος ► η μεγάλη απόσταση από την ακτή ► οι καιρικές συνθήκες ► η ταχύτητα πλημμυρών των πλοίων ► η ετοιμότητα των ομάδων διάσωσης ► ο χρόνος έναρξης επιχείρησης διάσωσης ► η εκπαίδευση του πληρώματος και των επιβατών Παράγοντες π ου ε π ηρεάζουν τη βαρύτητα των ε π ι π τώσεων

15 Ατυχήματα στην αλιεία

16  Διεθνής Οργανισμός Εργασίας [The International Labour Organization (ILO)] και Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας [Food and Agriculture Organization (FAO)]: 7% όλων των θανάτων των εργαζομένων συμβαίνουν στον τομέα της αλιείας ( εργαζόμενοι στην αλιεία  1% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ).  Ο κλάδος Επαγγελματικής Ασφάλειας και Υγείας του ILO [The ILO’s Occupational Safety and Health Branch]: Στην αλιεία = παγκόσμιο ποσοστό θνησιμότητας 80 / εργαζόμενους ή περίπου θανάτους ετησίως. Εκτίμηση = 24 εκατομμύρια μη θανατηφόρα ατυχήματα στον τομέα ετησίως (ILO 1999)   ποσοστά σε αναπτυσσόμενες χώρες ( π. χ. ποσοστό θνησιμότητας στην αλιεία ανοικτής θαλάσσης της Σρι Λάνκα = δέκα φορές υψηλότερο από Νορβηγία ).  Έκθεση στη Νότια Αφρική : 585 θανάτους ανά αλιείς (Smith, 2003).  Υποβάθμιση κινδύνων από ηλικιωμένους, χαμηλής μόρφωσης, προερχόμενους από οικογένειες αλιέων

17 Στο Ηνωμένο Βασίλειο για το διάστημα 1948 – 2008: θάνατοι από ατυχήματα σε αλιευτικά σκάφη. 65%: ανατροπή 21%: βύθιση 7%: συγκρούσεις 5%: πυρκαγιές και εκρήξεις  1,04% ανά έτος στο σύνολο απώλειας σκαφών αλιείας  5.19% ναυάγια αλιευτικών σκαφών Θνησιμότητα :  1,44% βύθιση αλιευτικών σκαφών  κατά τους χειμερινούς μήνες ( για το ναυάγιο και βύθιση σκαφών )  κατά τη διάρκεια της νύχτας ( για τις πυρκαγιές και εκρήξεις ) και το απόγευμα ( βύθιση και συγκρούσεις ). Από το 1976: οι περισσότεροι θάνατοι από συγκρούσεις (83%) σημειώθηκαν στη Μάγχη και Βόρεια Θάλασσα. Αιτιολόγηση : ασταθή, υπερφορτωμένα, και αναξιόπλοα αλιευτικά σκάφη (Roberts SE, Jaremin Β, Marlow PB Int Marit Health. 2010;62(3): )Int Marit Health.

18 Ατύχημα / Κλινική Εικόνα Συχνότητ α – Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου - Αίτια Πηγή Δεδομένων Βιβλιογραφικ ή Πηγή Μώλωπες (κυρίως από πτώσεις - ολισθηρή ή ασταθή επιφάνεια του πλοίου ) 65,3% Δείγμα n = 686 αλιείς στο λιμάνι El-Maaddiya στην περιοχή Αμπού Qir Bay ( Αίγυπτος) Χρόνος: Ιουλίος- Σεπτέμβριος Μεθοδολογία: συνεντεύξεις με αλιείς – συμπλήρωση ερωτηματολογίου Zytoon A. M. : Occupational injuries and health problems in the Egyptian Mediterranean fisheries. Safety Science 2012; 50 (1): [ on line: 10 August 2011]. Τραύματα και αποστήματα 56,6% 60,8% Απασχολούμενοι με σχοινιά, καλώδια, δέματα, στριφτάρια, δίκτυα 36,1% κιβώτια ψαριών 42,2% μηχανές, βαρούλκο 12,4% ολισθηρή επιφάνεια >>

19 Ατύχημα/ Κλινική Εικόνα Συχνότητα – Ποσοστό Αίτια Πηγή ΔεδομένωνΒιβλιογραφικ ή Πηγή Κατάγματα (Κυρίως χέρι ή πόδι) 60.0% από πτώσεις 25,8% εξαρτήματα μηχανών 6,7% βαρούλκο 4,2% Βύθιση Δείγμα n = 686 αλιείς στο λιμάνι El- Maaddiya στην περιοχή Αμπού Qir Bay ( Αίγυπτος) Χρόνος: Ιουλίος- Σεπτέμβριος Μεθοδολογία: συνεντεύξεις με αλιείς– συμπλήρωση ερωτηματολογίου Zytoon A. M. : Occupational injuries and health problems in the Egyptian Mediterranean fisheries. Safety Science 2012; 50 (1): [ on line: 10 August 2011]. Ακρωτηριασμοί 3,9% Μερικός ακρωτηριασμός (κυρίως στα δάχτυλα, μέρος του χεριού, μέρος του ποδιού ή άλλο μέρος του σώματος) 44,4%: μηχανές, 25,9%: σε βαρούλκο, 18,5%: σχοινιά, καλώδια, δέματα, στριφτάρια, δίκτυα >>

20 Ατύχημα Συχνότητα – Ποσοστό Αίτια Πηγή Δεδομένων Βιβλιογραφικ ή Πηγή Εγκαύματα 2,5% επαφή με θερμά μέρη μηχανήματος ή γυμνή φλόγα από την κουζίνα Δείγμα n = 686 αλιείς στο λιμάνι El- Maaddiya στην περιοχή Αμπού Qir Bay ( Αίγυπτος) Zytoon A. M. : Occupational injuries and health problems in the Egyptian Mediterranean fisheries. Safety Science 2012; 50 (1): [ on line: 10 August 2011]. Πνιγμοί3,8% Κυρίως κατά τη διάρκεια της εργασίας, σε βύθιση σκάφους, από βαρούλκο >> Άλλα 2,3% κυρίως από πτώσεις >> Θάνατοι ή μόνιμη αναπηρία 4,5% πλήρης ακρωτηριασμός χεριού, κάτω άκρου, μηρού 1,46% Σοβαρά κατάγματα οστών >>

21 Συμ π εράσματα ► Όχι επαρκής αντιμετώπιση θεμάτων επαγγελματικής ασφάλειας – υγείας αλιέων. ► Μη τήρηση στοιχείων για τραυματισμούς - ασθένειες στον τομέα της αλιείας

22 Ατυχήματα σε θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες

23 Ατύχημα/ Κλινική Εικόνα Συχνότητα – Ποσοστό Αίτια Ομάδα κινδύνου Βιβλιογραφική Πηγή Μώλωπες, εκδορές, εξάρθρωση ώμου (κυρίως λόγω των ελιγμών), τενοντίτιδα καρπού, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, πόνος ή δυσκαμψία στην πλάτη/ κίνηση προς τα πίσω, πόνος στις αρθρώσεις, στους μύες ή στους τένοντες, ηλιακά εγκαύματα 19% τραυματισμών στην πλάτη 13% στα χέρια 12% στους ώμους 11% στο κεφάλι 37% πόνος στις αρθρώσεις, στους μύες ή στους τένοντες αθλητές καγιάκ θαλάσσης Powell Colin: Injuries and Medical Conditions Among Kayakers Paddling in the Sea Environment. Wilderness & Environmental Medicine (2009); 20 (4): Wilderness & Environmental Medicine Διαστρέμματα Τενοντίτιδα χρόνιος μυοσκελετικός πόνος Απλοί μώλωπες εξαρθρώσεις ρήξεις πνιγμός 32% 20% 14% 9% 3% 2% 10% Αθλητές κανό και καγιάκ στους Ολυμπιακούς προκριματικούς αγώνες στις ΗΠΑ. Krupnick E. J., Cox D. R., Summers L. R.: Injuries sustained during competitive white-water paddling: a survey of athletes in the 1996 Olympic trials. Wilderness & Environmental Medicine, 1998; 9(1): Wilderness & Environmental Medicine

24 Ατύχημα/ Κλινική Εικόνα Συχνότητα – Ποσοσ τό Χρόνος Ομάδα κινδύνου /Αντιμετώπιση Βιβλιογραφική Πηγή Τραυματισμοί56%: διάρκεια εκπαίδευσης 40% : αναψυχή 4% : διάρκεια διαγωνισμού Αθλητές κανό και καγιάκ (Ολυμπιακοί προκριματικο ί αγώνες ΗΠΑ) --ανάπαυση (37%) - φυσικοθεραπεία (23%) --ιατρική παρέμβαση (34%) --χειρουργική επέμβαση (6%) Krupnick E. J., Cox D. R., Summers L. R.:Wilderness & Environmental Medicine, 1998; 9(1): Wilderness & Environmental Medicine Θάνατοι6 / χρήστες καγιάκ θαλάσσης στο Ηνωμένο Βασίλειο (2007) Powell Colin: Injuries and Medical Conditions Among Kayakers Paddling in the Sea Environment. Wilderness & Environmental Medicine (2009); 20 (4): Wilderness & Environmental Medicine

25 Ατύχημα/ Κλινική Εικόνα Συχνότητ α – Ποσοστό Αίτια Ομάδα κινδύνου Βιβλιογραφική Πηγή κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κακώσεις νωτιαίου μυελού σοβαρά κατάγματα των άκρων ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ:  παρατεταμένη νοσηλεία  σοβαρή αναπηρία  δύο θάνατοι 22 περιστατικά Αθλητές Windsurfing Μελέτη 12 μηνών στο Αιγαίο Kalogeromitros AKalogeromitros A, Tsangaris H, Bilalis D, Karabinis A.: Severe accidents due to windsurfing in the Aegean Sea. Eur J Emerg Med. 2002; 9(2): Tsangaris HBilalis D Karabinis AEur J Emerg Med.

26 Ατύχημα/ Κλινική ΕικόναΣυχνότητα – Ποσοστό Χρόνος Ομάδα κινδύνου Βιβλιογραφική Πηγή κατάγματα μύλης ή ρίζας δοντιών 0,6%.Κολύμβηση σε παιδιά Stewart CStewart C, Kinirons M, Delaney P.:Clinical audit of children with permanent tooth injuries treated at a dental hospital in Ireland.Eur Arch Paediatr Dent ; 12(1):41-5.Kinirons M Delaney PEur Arch Paediatr Dent. Τραυματισμοί από θαλάσσια είδη  Διάφορα είδη ψαριών (40,5%)  Σαλάχια (22,4%)  Μέδουσες (20,5%),  καρχαρίες (2,4%)  τοπικός πόνος, τσούξιμο, ερύθημα, οίδημα και μερικές φορές φουσκάλα ή άλλη βλάβη του δέρματος, νέκρωση των ιστών, μόλυνση, αναφυλαξία, βλάβες του κερατοειδούς.  Σε τροπικά νερά: Chironex fleckeri, Carukia barnesi ● Διάρκεια αναψυχής ή αθλητισμού (65,9%) ● 71,7% άρρενες ● Μέση τιμή ηλικίας 29,5 ± 15,01 έτη ●  περιστατικά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών ●  τραυματισμών στα χέρια (από αγκάθια ή ακίδες) Taylor D., Ashby K., Winkel D. K.: An Analysis of Marine Animal Injuries Presenting to Emergency Departments in Victoria, Australia. Wilderness & Environmental Medicine ; 13(2): Wilderness & Environmental Medicine

27 Ατύχημα/ Έκβαση Συχνότητα – Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου - Αίτια Πηγή Δεδομένων Βιβλιογραφική Πηγή Θάνατοι85% άνδρεςΣύγκρουση με μηχανοκίνητο σκάφος, ανατροπή  πνιγμός, υποθερμία, τραυματισμός στο κεφάλι, άλλο ή άγνωστη αιτία Έρευνα σε χρήστες καγιάκ θαλάσσης στη Νέα Ζηλανδία BaileyBailey I.: An Analysis of Sea Kayaking Incidents in New Zealand 1992– Wilderness & Environmental Medicine. 2010; 21 (3): IWilderness & Environmental Medicine Εμπειρία ατυχήματος (καγιάκ)  Αρχάριους, σε ισχυρούς ανέμους - αντίξοες συνθήκες  σοβαρότητα στους μη φέροντες κράνος  κακή κρίση -κακή λήψη αποφάσεων  ανεπαρκείς δεξιότητες  λάθος καγιάκ (π.χ. καγιάκ ποταμού, χωρίς στεγανά διαφράγματα ή ένα μικρό ασταθές καγιάκ για υπεράκτια ταξίδια στον ωκεανό  Ανυπαρξία εξοπλισμού σηματοδότησης >>

28 ● Απότομη επάνοδο στην κανονική πίεση από περιβάλλον αυξημένης πίεσης ● το άζωτο δεν διαλύεται στο πλάσμα και παραμένει ελεύθερο στην κυκλοφορία του αίματος με τη μορφή αερίου ( φυσαλίδες )  εμβολές, θάνατος. ● Τραύματα ωτός, αιμορραγία πνεύμονες, οστεονέκρωση λόγω παρατεταμένης και επαναλαμβανόμενης έκθεσης σε υπερβαρικό περιβάλλον - πόνος στις αρθρώσεις ( κυρίως στην περιοχή των ώμων ) Νόσος των Δυτών

29 Διαλυτήρια π λοίων

30  Αμίαντος  Πολυχλωριωμένα διφαινύλια (PCBs)  Μόλυβδος  Χρωμικά άλατα  Υδράργυρος - Καπνοί κατά τη διάρκεια της συγκόλλησης  Ακτινοβολία  Θόρυβος – ηχορύπανση  Δόνηση Ε π ιβλαβείς π αράγοντες και ανθυγιεινές καταστάσεις σε διαλυτήρια π λοίων

31  Ατμοσφαιρική ρύπανση  Χαμηλού επιπέδου πηγές ραδίου  Οργανικά υγρά ( βενζόλιο κ. λπ.)  Πυροσβεστικά υγρά, υγρά μπαταριών, συμπιεσμένοι κύλινδροι αερίου, κ. λπ.  Χημικά υλικά  Εκρήξεις  Βαρειά εργασία από χρήση γερανών, ανυψωτικού εξοπλισμού, πριονιών, τροχών και λειαντικών δίσκων  Συνθήκες που ευνοούν την εμφάνιση ατυχημάτων ( π. χ. πτώσεων, ανατροπών μηχανικού εξοπλισμού, ηλεκτροπληξία, κ. λπ.).

32 Φτωχές συνθήκες απασχόλησης και εργασίας Παντελής έλλειψη προστατευτικών συσκευών ή κατάλληλου εξοπλισμού για τους εργαζόμενους Τα σκάφη δεν καθαρίζονται κατάλληλα πριν την έναρξη των εργασιών σ΄ αυτά. Οι πόρτες και οι κοιλότητες ενός σκάφους μπορεί να περιέχουν εκρηκτικά ή εύφλεκτα αέρια  προκαλούνται συχνά σοβαρές και μοιραίες για τη ζωή των εργατών εκρήξεις όταν οι εργάτες - κόπτες ανοίγουν μικρές τρύπες με τρυπάνι, προκειμένου να απελευθερωθούν αυτά τα αέρια ή οι καπνοί. Συνθήκες εργασίας στα Διαλυτήρια ( Ασία - Ινδία, Τουρκία )

33  Οι παραλίες μολύνονται με τις χημικές και τις τοξικές ουσίες μέσω μικρών και αιχμηρών θραυσμάτων σιδήρου  τραυματισμό στους εργαζομένους, που είναι συνήθως ξυπόλυτοι  Τα ατυχήματα δεν αναφέρονται ούτε καταγράφονται – οι εργοδότες αποκρύπτουν συνήθως τις πληροφορίες σε περίπτωση θανάτου εργαζομένου από εργατικό ατύχημα.  Συχνά οι εργοδότες δεν χρησιμοποιούν τα αληθινά ονόματα και τις αληθινές διευθύνσεις των εργαζομένων τους  οι οικογένειες των θυμάτων δεν ενημερώνονται για το ατύχημα

34  Κάθε χρόνο, υπολογίζεται πως διαλύονται πλοία στα Διαλυτήρια του Τρίτου Κόσ µ ου. Κάθε χρόνο, στα ίδια Διαλυτήρια, πεθαίνουν εργάτες. Διαπιστώνεται δηλαδή η αναλογία : ένας νεκρός την η µ έρα ή ένας νεκρός για κάθε πλοίο.  Κυβερνητική έκθεση (2004 Ινδία ): 434 περιστατικά ατυχημάτων στα Διαλυτήρια του Alang στο διάστημα  θάνατος 209 εργαζομένων.  Μπαγκλαντές ( τελευταία εικοσαετία ): 400 θάνατοι εργαζομένων και σοβαροί τραυματισμοί.  Έλλειψη μονάδων παροχής ιατρικής φροντίδας πλησίον των εγκαταστάσεων, σε περιπτώσεις σοβαρών τραυματισμών ( π. χ. στην περιοχή Alang των Ινδιών το κοντινότερο πλήρες νοσοκομείο απέχει 50 χιλιόμετρα και βρίσκεται στο Bhavnagar - υπάρχει μόνο ένα μικρό νοσοκομείο του Ερυθρού Σταυρού που προσφέρει όμως περιορισμένες υπηρεσίες.

35 Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος εργασιών διάλυσης πλοίων εκτελείται : ► στην περιοχή Alang στην Ινδία ( πολλοί μετανάστες ) ► στην περιοχή Aliaga στην Τουρκία ► στην περιοχή Gadani, κοντά στο Karachi στο Πακιστάν ► στην Κίνα ► Στις Η. Π. Α. υπάρχει ναυπηγείο - διαλυτήριο πλοίων ( ασχολείται κυρίως με τη διάλυση κυβερνητικών πλοίων ). ► Στο Ντουμπάϊ μερικά Διαλυτήρια ( κυρίως για τα βυτιοφόρα πλοία ). ► Εγκαταστάσεις Διαλυτηρίων πλοίων : Ισπανία, Αυστραλία, Βέλγιο, Ιταλία, Κάτω Χώρες ► μικρότερες εγκαταστάσεις για αλιευτικά και άλλα μικρά σκάφη στα περισσότερα ναυτικά κράτη μέλη της Ε. Ε.  στην περιοχή Chittagong στο Μπαγκλαντές

36 Country India Bangladesh Pakistan China Others Total Πίνακας 1: Ship scrapping by country (All figures in million dwt tonnes) Source: Iron & Steelscrap and Shipbreakers Association of India), citing Lloyd's List

37 Πειρατεία – Θαλάσσια Τρομοκρατία

38 Πειρατεία αναφέρεται σε : α ) οποιαδήποτε παράνομη πράξη βίας ή κράτησης, ή πράξη λεηλασίας, η οποία διαπράττεται από πλήρωμα ή επιβάτες ιδιωτικού πλοίου ή ιδιωτικού αεροσκάφους και λαμβάνει χώρα : i.) Σε ανοιχτή θάλασσα, εναντίον άλλου πλοίου ή αεροσκάφους, ή εναντίον ανθρώπων ή περιουσίας που βρίσκονται πάνω στο πλοίο ή στο αεροσκάφος ii. ) Εναντίον πλοίου, αεροσκάφους, ανθρώπων ή περιουσίας σε μέρος εκτός της δικαιοδοσίας οποιουδήποτε Κράτους ˙ β ) Οποιαδήποτε πράξη εθελούσιας συμμετοχής στο χειρισμό πλοίου ή αεροσκάφους έχοντας γνώση των γεγονότων. ˙ γ ) Κάθε πράξη η οποία υποκινεί οποιαδήποτε από τις περιπτώσεις που περιγράφονται στις υποπαραγράφους ( α ) ή ( β ).

39 Σοβαρή απειλή σε περιοχές στη Νοτιοανατολική Ασία, ( ειδικότερα κατά μήκος της Θάλασσας της Νότιας Κίνας, του στενού της Μάλακκα και στις ανατολικές και δυτικές ακτές της Αφρικής ) ► Τη μεγάλη διέλευση πλοίων ► Τη φύση της θαλάσσιας περιοχής ► σχετικά χαμηλή οικονομική ανάπτυξη των υπαρχόντων κρατών ► Τις πολιτικές αναταραχές Τα τελευταία χρόνια : Δραστηριοποίηση τρομοκρατικών ομάδων ( Αλ Κάϊντα, Χεζμπολάχ, το Λαϊκό Μέτωπο για την απελευθέρωση της Παλαιστίνη ) Ευνοείται α π ό :

40  μαχητές εκπαιδευμένοι στα ταχύπλοα  εξοπλισμένοι με δορυφορικά τηλέφωνα και συστήματα παγκόσμιας πλοήγησης  οπλισμένοι με αυτόματα όπλα, αντιαρματικά βλήματα και χειροβομβίδες Σύγχρονοι π ειρατές

41 Επιχείρηση τρομοκρατικών πράξεων και δραστηριοτήτων μέσα στο θαλάσσιο περιβάλλον, που ασκείται είτε ενάντια στα σκάφη ή στις σταθερές πλατφόρμες στη θάλασσα ή στο λιμένα, είτε ενάντια σε οποιοδήποτε από τους επιβάτες ή το προσωπικό τους, στις παράκτιες εγκαταστάσεις ή στις εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών θερέτρων, των περιοχών των λιμένων και των κωμοπόλεων ή των πόλεων κοντά σε λιμένες. [ Ομάδα εργασίας του Συμβουλίου Συνεργασία και Ασφάλειας στην περιοχή του Ειρηνικού και της Ασίας [The Council for Security Cooperation in the Asia Pacific (CSCAP) Working Group, 2009 ] Θαλάσσια Τρομοκρατία

42 Τύπος βίας Βιαιοπραγίες Ομηρία Τραυματισμοί Απαγωγή/καταβολή λύτρων Νεκροί Αγνοούμενοι Απειλούμενοι Σύνολο

43 Το IMB ιδρύθηκε το 1981, με στόχο να ενεργήσει ως συντονιστικό κέντρο στον αγώνα ενάντια σε όλους τους τύπους θαλάσσιων εγκλημάτων και αδικημάτων. Το Διεθνές Γραφείο Ναυσι π λοΐας (International Maritime Bureau (IMB): ειδικευμένο τμήμα του Διεθνούς Εμ π ορικού Ε π ιμελητηρίου (International Chamber of Commerce - ICC )

44 Στο ψήφισμά του Α 504 ( ΧΙΙ ) (5) και (9) [ εξεδόθη στις 20 Νοεμβρίου 1981]: έχει ωθήσει τις κυβερνήσεις, όλους τους ενδιαφερόμενους και τους οργανισμούς να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν πληροφορίες η μια με την άλλη και το IMB, με σκοπό τη διατήρηση και ανάπτυξη μιας συντονισμένης δράσης για την καταπολέμηση της θαλάσσιας απάτης. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ( ΙΜΟ )

45 Δημιουργήθηκε από τον ΙΜΒ τον Οκτώβριο του 1992 στην Κουάλα Λουμπούρ στη Μαλαισία με στόχο : ► Διανομή των καθημερινών αναφορών της κατάστασης της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας στα σκάφη μέσω των ραδιοφωνικών μεταδόσεων ( Υπηρεσία Inmarsat-C SafetyNET ) ► Υποβολή εκθέσεων της πειρατείας και των γεγονότων ένοπλης ληστείας εν πλω στις υπηρεσίες επιβολής του νόμου και στον ΙΜΟ ► Παροχή βοήθειας στις τοπικές υπηρεσίες επιβολής του νόμου για να συλλάβει τους πειρατές και να τις βοηθήσει να τους οδηγήσει στη δικαιοσύνη ► Παροχή βοήθειας στους πλοιοκτήτες & στο πλήρωμα, των οποίων τα σκάφη έχουν δεχθεί επίθεση ή έχουν καταληφθεί από πειρατές ► Παροχή ενημέρωσης της δραστηριότητας των πειρατών μέσω του Διαδικτύου ► Έκδοση περιεκτικών τριμηνιαίων και ετησίων εκθέσεων, που αναγράφουν στατιστικές της Πειρατείας. Οι υπηρεσίες του PRC παρέχονται δωρεάν σε όλα τα σκάφη, ανεξάρτητα από την ιδιοκτησία ή τη σημαία τους. Το Διεθνές Κέντρο Αναφοράς Περιστατικών Πειρατείας (PRC)

46 Αντιμετώ π ιση ατυχημάτων σε π λωτά μέσα

47  Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS)  Διεθνής Σύμβαση για τη Ναυτική Έρευνα και Διάσωση (SAR)  Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας  Διεθνής Σύμβαση για τους Λαθρεπιβάτες  Σύμβαση περί παραβάσεων και άλλων τινών πράξεων τελουμένων επί αεροσκαφών  Σύμβαση για την καταστολή της παράνομης κατάληψης αεροσκαφών  Διεθνής Σύμβαση για την καταστολή παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας  Πρωτόκολλο για την καταστολή παρανόμων πράξεων βίας σε αερολιμένες που εξυπηρετούν τη διεθνή πολιτική αεροπορία  Παράρτημα 9 της Σύμβασης του Σικάγου για την Πολιτική Αεροπορία

48 Στόχοι του κώδικα : ► διασφάλιση της ασφάλειας στη θάλασσα ► πρόληψη ανθρώπινου τραυματισμού ή απώλειας ζωής ► αποφυγή ζημιών στο περιβάλλον, ιδιαίτερα στο θαλάσσιο περιβάλλον, και στην περιουσία. Στόχοι της εταιρείας ( όσον αφορά τη διαχείριση της ασφάλειας ) :  να προβλέπουν ασφαλείς πρακτικές κατά τη λειτουργία του πλοίου και ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.  να καθιερώνουν μέτρα προστασίας έναντι όλων των προσδιορισθέντων κινδύνων και  να βελτιώνουν συνεχώς τις ικανότητες του προσωπικού για διαχείριση της ασφάλειας στην ξηρά και στη θάλασσα, περιλαμβανομένης της προετοιμασίας για αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που σχετίζονται με την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης της Ασφάλειας ( Κώδικας ISM)

49 ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ Η εταιρεία πρέπει να καθιερώσει διαδικασίες για να αναγνωρίζει, να περιγράφει και να ανταποκρίνεται σε πιθανές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο πλοίο. Η εταιρεία πρέπει να καθιερώσει προγράμματα γυμνασίων και ασκήσεων που προετοιμάζουν για την ανάληψη δράσης για αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας πρέπει να προβλέπει μέτρα τα οποία διασφαλίζουν ότι η οργάνωση της εταιρείας μπορεί να ανταποκριθεί ανά πάσα στιγμή σε κινδύνους, ατυχήματα και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που μπορούν να προκύψουν στα πλοία της.

50 Στις θαλάσσιες μετακινήσεις θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της επικοινωνίας, του συντονισμού και της αναζήτησης και διάσωσης σε εμφάνιση κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της παροχής ιατρικών συμβουλών και της αρχικής ιατρικής βοήθειας με τη χρήση δημόσιων και ιδιωτικών πόρων και σε συνεργασία με αεροσκάφη, πλωτά μέσα και άλλες εγκαταστάσεις ( ). Παράγραφος κεφάλαιο 1 του π αραρτήματος της Διεθνούς Συνθήκης σχετικά με τη αναζήτηση και τη διάσωση (SAR), 1979 Ε π ιτρο π ή Ασφάλειας της Ναυτιλίας [Maritime Safety Committee (MSC)], 75 η Σύνοδος ( Μαΐου 2002)

51 Η Επιτροπή Ασφάλειας της Ναυτιλίας [Maritime Safety Committee (MSC] ενέκρινε τον περιεχόμενο κατάλογο για την κάλυψη εκτάκτων ιατρικών αναγκών στα επιβατηγά πλοία, στα οποία υπάρχει γιατρός, όπως καθορίζεται στο παράρτημα 6 η Σύνοδος ( α π ό 18 έως 22 Φεβρουαρίου 2002)

52 Η Επιτροπή κάλεσε τις Κυβερνήσεις – Μέλη να :  εφαρμόσουν τις οδηγίες ύπαρξης Ιατρικού εξοπλισμού για έκτακτη ανάγκη με υποδείξεις στους πλοιοκτήτες, στους χειριστές σκαφών και σε όσους εμπλέκονται στη Ναυτιλία.  υποβάλουν έκθεση σχετικά με την εμπειρία τους που αποκτήθηκε κατά τη χρήση ιατρικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης

53 ► Αυξημένη πιθανότητα εφαρμογής ιατρικής έκτακτης ανάγκης σε οποιοδήποτε επιβατηγό πλοίο, ακόμη και αν το ταξίδι διαρκεί μερικές ώρες ( κυρίως σε πλοία τύπου RO/RO), λόγω του αυξημένου αριθμού των επιβατών, της μεγάλης γκάμας ηλικιών των επιβατών και της πιθανής προηγούμενης εμπειρίας τους σε ασθένειες. ► Πολλές από αυτές τις ιατρικές έκτακτες ανάγκες αντιμετωπίζονται με τη συνδρομή ιατρού που βρίσκεται μεταξύ των επιβατών ή με διακομιδή του ασθενή στο κοντινότερο νοσοκομείο στην ξηρά.

54  Στη διακομιδή ενός προσώπου λόγω έκτακτης ιατρικής ανάγκης, ακόμη και με ελικόπτερο, χάνεται αδικαιολόγητα χρόνος και μπορεί να επιδεινωθεί η υγεία του ασθενούς.  Οι τρέχοντες κανονισμοί των IMO/ILO/WHO δεν εξετάζουν πλήρως τον κίνδυνο εκτάκτων ιατρικών αναγκών στα επιβατηγά πλοία, αφού δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην ασφάλεια των εργαζομένων στα πληρώματα των πλοίων. Όταν δεν υ π άρχει κανένας ιατρός μεταξύ του π ληρώματος θα π ρέ π ει να το π οθετηθεί αν το π λήρωμα αριθμεί 100 ή π ερισσότερους ναυτικούς σε διεθνή ταξίδια π ου διαρκούν π ερισσότερο α π ό τρεις ημέρες.

55 O αρμόδιος για τη ιατρική φροντίδα σε ένα σκάφος ( εμ π ορικό ή αλιευτικό ) θα π ρέ π ει να έχει κατάλληλη ιατρική κατάρτιση και να είναι σε θέση να εκτελέσει μια ιατρική εξέταση ή μετά α π ό π αροχή συμβουλών μέσω τηλεφώνου σε μια Τηλεϊατρική υ π ηρεσία συμβουλών [TeleMedical Advice Service (TMAS)], ώστε να μ π ορεί να π αρέχει ιατρική φροντίδα αξιο π οιώντας τις ιατρικές αυτές συμβουλές π ου του δίδονται. ( Συνθήκη No.164 ILO. Art.9 και Συνθήκη STCW του 1978)

56 Στην π αροχή ιατρικών έκτακτων υ π ηρεσιών στο π λοίο θα π ρέ π ει να ζητείται η συνδρομή ιατρού π ου βρίσκεται μεταξύ των ε π ιβατών, π αρέχοντας ταυτόχρονα στον ασθενή Πρώτες Βοήθειες, μέχρι να υ π άρξει π λήρη ιατρική κάλυψη. Θα π ρέ π ει να ελεγχθεί η ιατρική ιδιότητα του ε π ιβάτη, π ου π αρουσιάζεται ως γιατρός (π. χ. π αθολόγος ), π ριν του δοθεί η έγκριση π αροχής ιατρικής φροντίδας στον π άσχοντα.

57 Κρίνεται α π αραίτητη η ύ π αρξη ιατρικού εξο π λισμού σε τσάντα για τη διευκόλυνση του ιατρού στην ε π ιτό π ια π αροχή φροντίδας στον ασθενή. Η τσάντα θα π ρέ π ει να είναι φορητή, να π εριλαμβάνει ουσιαστικά είδη ιατρικού εξο π λισμού για την ε π ιτό π ια αντιμετώ π ιση έκτακτης ιατρικής ανάγκης, καθώς και οδηγίες χρήσης του εξο π λισμού αυτού. Ο εξο π λισμός αυτός θα π ρέ π ει να φυλάσσεται σε ασφαλές μέρος. Ο εξο π λισμός θα π ρέ π ει να π εριέχει φάρμακα π ου θα χρησιμο π οιηθούν α π ό τον γιατρό ή α π ό τη νοσηλεύτρια, υ π ό την ε π ίβλεψη καταρτισμένου γιατρού π ου βρίσκεται στο π λοίο ή ακολουθώντας τις τηλεϊατρικές συμβουλές / συνταγή α π ό μια Τηλεϊατρική Υ π ηρεσία Συμβουλών (TMAS).

58 Σε κατάλληλα αρχεία, ό π ως ορίζει κάθε εθνική νομοθεσία, θα καταγράφονται α π ώλειες ή καταστροφές του εξο π λισμού και θα ενημερώνεται το αρχείο. Η εργασία αυτή μ π ορεί να ανατεθεί σε υ π άλληλο λογιστηρίου της εταιρείας. Ο υ π εύθυνος του π λοίου θα π άρει την τελική α π όφαση (π αροχή ιατρικής φροντίδας στο π λοίο, αλλαγή π ορείας του π λοίου ή διακομιδή του ασθενή ). Καλό όμως είναι να ζητηθούν ιατρικές συμβουλές μέσω συστήματος Τηλε - ιατρικής ή και μέσω τηλεφώνου, για την α π οδοτικότερη φροντίδα του π άσχοντα και την π ροστασία του υ π εύθυνου του π λοίου και του π ρομηθευτή ιατρικής φροντίδας.

59 Α ) Ιατρικός εξοπλισμός  Μικρή φορητή συσκευή παροχής οξυγόνου  Χειροκίνητη συσκευή αναζωογόνησης ( με παροχή οξυγόνου και δύο μεγέθη μάσκας )  Συσκευή παροχής αέρα τύπου Guedel σε τρία μεγέθη  Αερολύματα οξυγόνου  Συσκευή αναρρόφησης με εύκαμπτους καθετήρες FG 14 μέγεθος 2  Λαρυγγοσκόπιο με σπάτουλα Mc.Intosh σε τρία μεγέθη ( μικρό, μεσαίο, μεγάλο )  Ενδοτραχειακοί σωλήνες σε όλα τα μεγέθη  Λαβίδες Magill 1  Εύκαμπτος εισαγωγέας ενδοτραχειακού σωλήνα 1

60 Για τη διάγνωση χρειάζονται : ► Διαγνωστικό μανόμετρο 1 ► Στηθοσκόπιο 1 ► Διαγνωστικός φωτισμός 1 ► Σετ στικ για μέτρηση γλυκόζης αίματος 1 ► Σετ αποστειρωμένα νυστέρια 1 ► Ηλεκτρονική συσκευή καρδιογραφημάτων με δυνατότητα τηλεμετρίας ► Αυτόματος εξωτερικός απινιδωτής Σε ενέσιμα υλικά χρειάζονται :  Σύριγγες μιας χρήσης 2,5,10 ml, δύο από κάθε μέγεθος  Αποστειρωμένες βελόνες μίας χρήσης 6 ( σε διάφορα μεγέθη )  Αιμοστατικός επίδεσμος τύπου Tourniquet 1  Αποστειρωμένες γάζες 5

61 Διάφορα γενικά είδη του εξοπλισμού  Ψαλίδι  Γάντια μίας χρήσης  Σετ θωρακικής παροχέτευσης και διπλή βαλβίδα αναρρόφησης

62 Φάρμακα  Ατροπίνη ( φιαλίδιο 1mg) 3  Αδρεναλίνη / επινεφρίνη ( φιαλίδιο 1 mg/1ml) 5  Αδρεναλίνη / επινεφρίνη ( φιαλίδιο 10 mg/1ml) 5  Furosémide ( φιαλίδιο 20 mg) 4  Glyceryl trinitrate ( για ψεκασμό ) 1  Τρινιτρικό άλας γλυκερίνης ( για ψεκασμό ) 1  Αντιαρρυθμικά  Διγοξίνη  Λιδοκαΐνη  Αδενοσίνη  Θειικό άλας μαγνησίου  Προπανολόλη 1 φιαλίδιο  Αντιϋπερτασικά φάρμακα  Αντιπηκτικά φάρμακα  Ηπαρίνη

63  Ασπιρίνη ( mg) 1  Αερολύματα  Στεροειδή (Methylprednisolone (250 mg)/ Hydrocortisone (100 mg) ( σε αμπούλες ) 1  Αντιϊσταμινικά φάρμακα  Hydrocortisone Methylprednisolone (250 mg)/(100 mg)  Αναλγητικά φάρμακα ( Θειικό άλας μορφίνης (3 φιαλίδια 10 mg), κεταμίνη (2 φιαλίδια 50mg), Tramadol ή άλλο παρεμφερές φάρμακο ( φιαλίδιο 100 mg)  Αντιεμετικά φάρμακα  Αναισθητικά φάρμακα  Φάρμακα σε ρευστή μορφή ( όπως διάλυμα Ringer ή διάλυμα NaCl 0,9% 1000 ml)

64 Πάθηση/Ατύχημα Συχνότητα – Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου Πηγή ΔεδομένωνΒιβλιογραφικ ή Πηγή Σύνολο παρεμβάσεων * 866 παρεμβάσεις * 1720 οδηγίες μεταξύ ιατρών – εργαζομένων άτομα μέσης ηλικίας (μέση τιμή ηλικίας 43.7 έτη) Υπηρεσίες παροχής ιατρικής φροντίδας σε έκτακτα περιστατικά εργαζομένων σε εμπορικά πλοία (ΗΠΑ) (Δεδομένα 48 μηνών) McKay MPMcKay MP.: Maritime health emergencies. Occup Med (Lond). 2007; 57(6): ιατρικά προβλήματα 84% (43% μολύνσεις αναπνευστικού, προβλήματα κοιλιακής χώρας, ουρογεννητικά, αναφυλαξίες, οδοντιατρικά) >> τραυματισμοί 14%>> ψυχιατρικά προβλήματα 2% [μακροχρόνια θεραπεία - περισσότερα φάρμακα (στο 12% χορηγήθηκαν 4 φάρμακα)] >>

65  Συστήματα διαχείρισης και διακίνησης ιατρικών πληροφοριών και παροχή ιατρικής φροντίδας μεταξύ εργαζομένων στα πλοία και ιατρικών φορέων ( π. χ. νοσοκομεία, Ιδιωτικά ιατρεία, κ. ά ).  Χρήση των υπολογιστών και δικτύων τηλεπικοινωνίας στο χώρο της Ιατρικής επιστήμης ΣΤΟΧΟΣ : ► Διευκόλυνση παροχής οδηγιών ► ιατρικών συμβουλών ► Πρώτων Βοηθειών και ► ιατρικής φροντίδας στους πάσχοντες στα πλοία Εφαρμογές : Τηλεδιάγνωση, Τηλεθεραπεία, Τηλεκπαίδευση, Τηλεσυμβουλευτική

66 ► C 13 (White Lead Convention – Συνθήκη σχετική με το μόλυβδο ) ► C 115 (Radiation Prevention Convention - Συνθήκη πρόληψης ακτινοβολίας ) ► C 119 (Guarding of Machinery Convention - Συνθήκη σχετική με τη φύλαξη μηχανημάτων ) ► C 127 (Maximum Weight Convention - Συνθήκη σχετική με το μέγιστο βάρος )

67 ► C 136 (Benzene Convention - Συνθήκη σχετική με το βενζόλιο ) ► C 139 (Occupational Cancer Convention - Συνθήκη σχετική με τον επαγγελματικό καρκίνο ) ► C 148 (Working Environment Convention - Συνθήκη σχετική με το εργασιακό περιβάλλον ) ► C 155 (Occupational Safety and Health Convention - Συνθήκη σχετική με την επαγγελματική Ασφάλεια και Υγεία ) ► C 161 ( Occupational Health Services Convention - Συνθήκη σχετική με τις υπηρεσίες Υγιεινής της Εργασίας ) ► C 162 (Asbestos Convention - Συνθήκη σχετική με τον αμίαντο ) ► C 170 ( Safety in the Use of Chemicals at Work Convention - Συνθήκη σχετική με την ασφάλεια στη χρήση χημικών ουσιών στην εργασία ) ► C 174 ( Prevention of Major Industrial Accidents Convention - Συνθήκη σχετική με την πρόληψη σοβαρών βιομηχανικών ατυχημάτων )

68 Δημιουργία εγκαταστάσεων υ π οδοχής ε π ικίνδυνων α π οβλήτων υλικών, π ου δεν μ π ορούν να ανακυκλωθούν σε Διαλυτήρια π λοίων – χώρους ε π ισκευών. Εφαρμογή της Συνθήκης της Βασιλείας ( α π αγόρευση μεταφοράς ε π ικίνδυνων σκαφών, δηλαδή εκείνων π ου δεν έχουν καθαριστεί α π ό όλα τα ε π ιβλαβή α π όβλητα, α π ό τις ανα π τυγμένες χώρες ( του ΟΟΣΑ ) στις ανα π τυσσόμενες χώρες για διάλυση ).

69 Πιστο π οίηση του τύ π ου "gas-free-for- hot-work" ( α π ουσία αερίου στις εργασίες ό π ου ανα π τύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες )  μείωση θανατηφόρων εκρήξεων στα Διαλυτήρια π λοίων.

70 ► Ελλιπείς καταγραφές των θαλάσσιων ατυχημάτων σε βάσεις δεδομένων  πρόβλημα βελτίωσης θαλάσσιας ασφάλειας μέσω νομοθεσίας / εταιρείες διαχείρισης κινδύνου / φορείς που χρησιμοποιούν τις στατιστικές θαλάσσιων ατυχημάτων για αναλύσεις ( ο αριθμός μη δηλωμένων αποτελεί περίπου το 50% όλων των θαλάσσιων ατυχημάτων ) ► Η πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη πάντα αποτελούσε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για τα παράκτια πληρώματα απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και για τα πληρώματα στις περιόδους που τα πλοία ήταν εν πλω. ► Η εμφάνιση απρόοπτων καταστάσεων στους εργαζόμενους και στους επιβάτες των πλωτών μέσων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμένων ατόμων και εξοπλισμού, με στόχο την προσφορά ιατρικής βοήθειας και φροντίδας, σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας εν πλω.

71  Περαιτέρω διερεύνηση της αιτιοπαθογένειας των ασθενειών και ατυχημάτων σε πλωτά μέσα ( εργαζόμενους και επιβάτες ).  Εξέταση του επιπολασμού των νοσημάτων και ατυχημάτων - ανεύρεση ομάδων υψηλού κινδύνου.  Υιοθέτηση στάσεων από τους εργαζόμενους στη Ναυτιλία και τους πλοιοκτήτες – εφοπλιστές σε θέματα προάσπισης και προαγωγής της υγείας των πληρωμάτων, επιβατών, εργαζομένων στα Διαλυτήρια πλοίων – κατασκευή υποδομών για τη σωματική, κοινωνική υγεία, ασφάλεια και ευημερία εργαζομένων.  Ανάπτυξη κατάλληλης υποδομής και πληρέστερος έλεγχος παραγόντων κινδύνου για πρόκληση θαλασσίων ατυχημάτων  Υιοθέτηση από όλα τα κράτη των δεσμευτικών τεχνικών κατευθυντηρίων γραμμών από Διεθνείς φορείς - Οργανισμούς ( Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ( ΔΝΟ / ΙΜΟ ), Διεθνή Οργάνωση Εργασίας ( ΔΟΕ /ILO), Σύμβαση της Βασιλείας για την ανακύκλωση των πλοίων.  Συνεχής εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση ( εργαζομένων στα πλοία, γιατρών όλων των ειδικοτήτων, παραϊατρικού βοηθητικού προσωπικού ) σε θέματα Τηλε - ιατρικής σε πλωτά μέσα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

72 Dahl EDahl E, Ulven A, Horneland AM.: Crew accidents reported during 3 years on a cruise ship. Int Marit Health. 2008;59(1-4):19-33.Ulven AHorneland AM Lucas DLucas D, Jegaden D, Lodde B, Arvieux C, Dewitte JD.: Occupational asthma in maritime environment. Int Marit Health. 2006;57(1-4): Jegaden DLodde BArvieux CDewitte JD Tekin ATekin A, Namias N, O'Keeffe T, et al.: A burn mass casualty event due to boiler room explosion on a cruise ship: preparedness and outcomes. Am Surg. 2005; 71(3):210-5.Namias NO'Keeffe T Cramer H. E., Blanton J. C., Blanton H. L., et al.: Epidemiology of Gastroenteritis on Cruise Ships, 2001–2004. American Journal of Preventive Medicine, 2006; 30(3): Epidemiology of Gastroenteritis on Cruise Ships, 2001–2004 Norum JNorum J, Moksness SG, Larsen E.: A Norwegian study of seafarers' and rescuers' recommendations for maritime telemedicine services. J Telemed Telecare. 2002; 8(5): Moksness SGLarsen McKay MPMcKay MP.: Maritime health emergencies. Occup Med (Lond). 2007; 57(6): Kaerlev L Kaerlev L, Dahl S, Nielsen PS, Olsen J, Hannerz H, Jensen A, Tüchsen F.: Hospital contacts for chronic diseases among danish seafarers and fishermen: a population-based cohort study. Scand J Public Health. 2007;35 (5):481-9.Dahl SNielsen PSOlsen JHannerz HJensen ATüchsen F Kaerlev LKaerlev L, Jensen A, Nielsen PS, Olsen J, Hannerz H, Tüchsen F.:Hospital contacts for injuries and musculoskeletal diseases among seamen and fishermen: a population-based cohort study. BMC Musculoskelet Disord. 2008; 23; 9:8.Jensen ANielsen PSOlsen JHannerz HTüchsen F -

73 ZytoonZytoon A. Mohamed:Occupational injuries and health problems in the Egyptian Mediterranean fisheries. Safety Science 2012; 50 (1): [on line: 10 August 2011].A.MohamedSafety Science Smith A.: The work of the FAO/ILO/IMO in relation to the issue of safety and health for commercial fishermen. In: Proceedings of the Second IFISH Conference. Sitka, Alaska, USA, 2003; pp. 3–17. Powell Colin: Injuries and Medical Conditions Among Kayakers Paddling in the Sea Environment. Wilderness & Environmental Medicine (2009); 20 (4): Wilderness & Environmental Medicine BaileyBailey I.: An Analysis of Sea Kayaking Incidents in New Zealand 1992–2005. Wilderness & Environmental Medicine. 2010; 21 (3): I Wilderness & Environmental Medicine Zakrevski ĭ IuNZakrevski ĭ IuN, Manu ĭ lov VM, Matveev RP.: Types of injuries among victims and dead persons after sea accidents. Voen Med Zh. 2010;331(11):42-8.Manu ĭ lov VMMatveev RPVoen Med Zh. Roberts SERoberts SE, Jaremin B, Marlow PB.: Human and fishing vessel losses in sea accidents in the UK fishing industry from 1948 to 2008.Int Marit Health. 2010; 62(3): Jaremin BMarlow PBInt Marit Health. BansalBansal V., Fortlage D., et al: Significant Injury in Cruise Ship Passengers: A Case Series. American Journal of Preventive Medicine, 2007; 33 (3): VAmerican Journal of Preventive Medicine Mitruka K., Wheeler E. R.:Travel Medicine (Second Edition) Chapter 34 - Cruise Ship Travel. 2008, Pages Travel Medicine (Second Edition) Shaw MTShaw MT, Leggat PA.: Illness and injury to travellers on a premium expedition to Iceland. Travel Med Infect Dis. 2008;6(3): Leggat PATravel Med Infect Dis.

74 Krupnick E. J., Cox D. R., Summers L. R.: Injuries sustained during competitive white-water paddling: a survey of athletes in the 1996 Olympic trials. Wilderness & Environmental Medicine, 1998; 9(1): Wilderness & Environmental Medicine Stewart CStewart C, Kinirons M, Delaney P. :Clinical audit of children with permanent tooth injuries treated at a dental hospital in Ireland. Eur Arch Paediatr Dent ; 12(1):41-5.Kinirons MDelaney P Eur Arch Paediatr Dent. Taylor D., Ashby K., Winkel D. K.: An Analysis of Marine Animal Injuries Presenting to Emergency Departments in Victoria, Australia. Wilderness & Environmental Medicine ; 13(2): Wilderness & Environmental Medicine Líndal ELíndal E, Stefánsson JG.: The long-term psychological effect of fatal accidents at sea on survivors: a cross-sectional study of North-Atlantic seamen.Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol. 2011;46(3): Stefánsson JGSoc Psychiatry Psychiatr Epidemiol. Kalogeromitros AKalogeromitros A, Tsangaris H, Bilalis D, Karabinis A.: Severe accidents due to windsurfing in the Aegean Sea. Eur J Emerg Med. 2002; 9(2): Tsangaris HBilalis DKarabinis AEur J Emerg Med.

75

76

77

78

79 φωτογραφική μηχανή εξέτασης με αρκετές δυνατότητες όπως ζουμ, αυτόματης εστίασης, πάγωμα εικόνας

80 Laptop με δυνατότητα αποθήκευσης σκαναρισμένης εικόνας

81 Φωτογραφική μηχανή αμφιβληστροειδούς

82 Παγκοσμίως το 2009, οι πειρατές κατάφεραν να επιβιβαστούν σε 153 σκάφη, να καταλάβουν 49 σκάφη, ενώ έγιναν 84 απόπειρες επιθέσεων και 120 σκάφη δέχτηκαν πυρά - έναντι 46 σκαφών που δέχτηκαν πυρά το Συνολικά 1052 άτομα πληρώματος ελήφθησαν όμηροι, 68 άτομα του πληρώματος τραυματίστηκαν και 8 σκοτώθηκαν.

83 Πάθηση/Ατύχημ α Συχνότητα - Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου Πηγή Δεδομένων Βιβλιογραφικ ή Πηγή οστεο-μυϊκές παθήσεις εκφυλιστικής αρθροπάθειας των γονάτων, ψαράδες Kaerlev LKaerlev L, Jensen A, et. al. :Hospital contacts for injuries and musculoskeletal diseases among seamen and fishermen: a population- based cohort study. BMC Musculoskelet Disord. 2008; 23; 9:8.Jensen A παθήσεις θώρακα και πνεύμονα ψαράδες >> σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα ψαράδες & εργαζόμενους στη γέφυρα πλοίων >> Διάρροια29.2 / 100,000 ανθρωποημέρ ες ταξιδιού (1990) 16.3 /100,000 ανθρωποημέρ ες ταξιδιού (2000) επιβάτες κρουαζιερο- πλοίων Cramer H. Eet al.: Epidemiology of Gastroenteritis on Cruise Ships, 2001–2004. American Journal of Preventive Medicine, 2006; 30(3): Epidemiology of Gastroenteritis on Cruise Ships, 2001–2004

84 Πάθηση/Ατύχημ α Συχνότητα – Ποσοστό Ομάδες Κινδύνου Πηγή Δεδομένων Βιβλιογραφικ ή Πηγή παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος (βρογχίτιδα, εμφύσημα, καρκίνος του πνεύμονα) Υπηρεσίες παροχής ιατρικής φροντίδας σε εργαζομένους σε εμπορικά πλοία (Δανία) Kaerlev LKaerlev L, Dahl S, et al.: Hospital contacts for chronic diseases among danish seafarers and fishermen: a population-based cohort study. Scand J Public Health. 2007;35 (5):481-9.Dahl S διαβήτης>> ασθένειες του ήπατος λόγω υπερκατανάλωση ς αλκοολούχων >> μελανώματα του δέρματος γυναίκες εργαζόμενες >> σύνδρομο Raynaud' s >> Προβλήματα ακοής εργαζόμενους στους χώρους των μηχανών του πλοίου >>

85  επαγγελματικό άσθμα στους εργαζόμενους σε χημικές και βιολογικές ουσίες ( για ορισμένα αλιευμένα προϊόντα, όπως τα καρκινοειδή και τα μαλάκια, καθώς και για προϊόντα που φέρονται ως φορτίο όπως τα δημητριακά ή οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στη συντήρηση των σκαφών ) ( Lucas D, Jegaden D, Lodde B, Arvieux C, Dewitte JD, 2006 ) Lucas DJegaden DLodde BArvieux CDewitte JD  Τροφική δηλητηρίαση (http://www.marinebuzz.com/category/seafar ers-health/)http://www.marinebuzz.com/category/seafar ers-health/

86


Κατέβασμα ppt "Νικολέττα Θάνου Οδοντίατρος – Εκπαιδευτικός Δ / θμιας Εκπ / σης - MSc Κοινωνική και Προληπτική Οδοντιατρική – Υγιεινολόγος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google