Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Ελλάδα- Φινλανδία» Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αικατερίνη Φιλιππάτου, Οικονομολόγος Υπεύθυνη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Ελλάδα- Φινλανδία» Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αικατερίνη Φιλιππάτου, Οικονομολόγος Υπεύθυνη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Ελλάδα- Φινλανδία» Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αικατερίνη Φιλιππάτου, Οικονομολόγος Υπεύθυνη Γραφείου ΣΕΠ Έλενα Τσίκιζα, Φιλόλογος 2 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθήνας Σχολικό έτος

2  Αθανασιάδης-Φωτόπουλος Αδριανός  Αθανασοπούλου- Αντωνίου Νάντια  Αναστασίου Γιώργος  Βαρβαρίγγου Ανθή  Γιαννοπούλου Στελλίνα  Γιαννουκάκου – Λεοντσίνη Ιφιγένεια  Γκότσης Ιάσονας  Ζυγούρης Γιώργος  Θεοφανόπουλος Πύρρος  Κομματάς Ορφέας  Κοντού Βασιλική  Λιμάκης Γιώργος

3  Μακρής Ορέστης  Μάρη Κάτια  Μπαράν Μαριάννα  Μπότσακ Νικολέττα  Τζαμτζή Μελίνα  Τόλια Χριστίνα  Τριβυζά Σιλένα  Τσάκωνα-Ζούμπερη Ιωάννα  Τσελέντη Ίρις  Τσελέντης Λευτέρης  Τσολάντας Σωτήρης  Χρηστίδη Όλγα  Χριστοφή Αλεξάνδρα

4

5

6  Προσάρτηση στη Σουηδία τον 12 ο αι.  Η Φινλανδική γραπτή γλώσσα αναπτύχθηκε το 1543 από τον Mikael Agricola

7  1858: ίδρυση του πρώτου σχολείου  1809: παράδοση από τη Σουηδία στην Ρωσία  6/12/1917: ανεξάρτητο κράτος  1995: ένταξη στην Ε.Ε.

8  Πολίτευμα: Κοινοβουλευτική δημοκρατία  Κοινοβούλιο των 200 αντιπροσώπων- βουλευτών: νομοθετική εξουσία

9  Κυβέρνηση: εκτελεστική εξουσία  Πρόεδρος της Δημοκρατίας: άμεση εκλογή από τον λαό κάθε 6 χρόνια εισάγει κυβερνητικά νομοσχέδια στη Βουλή επικυρώνει τους νόμους εκδίδει διατάγματα είναι αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων

10 Δύο υπουργοί: 1. Υπουργός Παιδείας και Επιστημών, υπεύθυνος για την εκπαίδευση και την έρευνα, και 2. Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, υπεύθυνος για: Πολιτισμό Αθλητισμό Νεολαία Οικονομική βοήθεια σπουδαστών Εκκλησιαστικά ζητήματα Copyright

11 Φινλανδικό Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας σχεδιάζει και αξιολογεί την εκπαίδευση, παρέχει πληροφορίες και υπηρεσίες υποστήριξης είναι υπεύθυνο για την Προσχολική εκπαίδευση Υποχρεωτική εκπαίδευση (δημοτικό-γυμνάσιο) Γενική Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (λύκειο) Επαγγελματική Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΕΠΑΛ) Εκπαίδευση ενηλίκων και εκπαίδευση για πνευματική καλλιέργεια (liberal education)

12  Ανεξιθρησκία  80% του πληθυσμού μέλη της ευαγγελικής λουθηρανικής εκκλησίας  Περίπου 1% μέλη της ορθόδοξης εκκλησίας  15% δεν ανήκουν σε κ ανένα θρησκευτικό δόγμα

13  Επίσημες γλώσσες η Φινλανδική και η Σουηδική  Το 92% του πληθυσμού έχουν τη Φινλανδική ως μητρική γλώσσα  Το 5% μιλάει σουηδικά  Το 0,03% μιλάει Saami (γλώσσα των Λαπώνων) Οι επίσημες γλώσσες διδάσκονται σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, σε όλη τη χώρα

14  5,3 εκατομμύρια κάτοικοι,έκταση της χώρας Km²  Το 83,4 του πληθυσμού διαμένει σε πυκνοκατοικημένες περιοχές  Μέση πυκνότητα του πληθυσμού:17 κατ/Km²  Ο συνολικός πληθυσμός αναμένεται να είναι πάνω από άτομα το 2040

15  Η χειρότερη μεταπολεμική ύφεση στις αρχές της δεκαετίας του ’90  Ακολούθησε ανάκαμψη Η οικονομική ανάπτυξη ουσιαστικά σταμάτησε το φθινόπωρο του 2008  Στις αρχές του 2009 η ανεργία άρχισε να αυξάνεται

16 Κατά κεφαλήν εγχώριο προϊόν για το 2007 Φινλανδία : ευρώ Ελλάδα : ευρώ

17  Ενίσχυση του δικτύου παροχής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης  Ενίσχυση της ποιότητας των λειτουργιών, της αποτελεσματικότητας και της διεθνούς ανταγωνιστικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση  Μείωση του αριθμού των ΤΕΙ και πανεπιστημίων και η δημιουργία σαφέστερου χαρακτήρα τους  Ενθάρρυνση στρατηγικών συμμαχιών μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ

18  Παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους πολίτες, όχι μόνο τους Φινλανδούς, για δωρεάν βασική εκπαίδευση  Εγγύηση για ίσες ευκαιρίες για περαιτέρω εκπαίδευση σύμφωνα με τις ικανότητες και τις ειδικές ανάγκες του καθενός  Περίπου 5,5% του πληθυσμού είναι Σουηδικής καταγωγής και έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους Φινλανδούς για εκπαίδευση στη μητρική τους γλώσσα (επαρχία Ǻland, Σουηδοί)

19  Οι ομιλούντες Saami (Λάπωνες) έχουν τη δυνατότητα εκπαίδευσης στη μητρική τους γλώσσα (βασική, γενική και επαγγελματική εκπαίδευση)  Εκπαίδευση των μεταναστών, παιδιών και ενηλίκων, με λειτουργική διγλωσσία και πολύ- πολιτισμικότητα για την αφομοίωσή τους από τη φινλανδική κοινωνία

20  Σπουδαίος στόχος για όλο τον πληθυσμό είναι να συνεχίζουν τις σπουδές τους στη γενική ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στην επαγγελματική ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσοι ολοκληρώνουν τη βασική εκπαίδευση (δηλ. πάνω από το 90% του πληθυσμού)

21  Στόχος για το 2015 είναι το 92,5% της ηλικιακής ομάδας να συμμετάσχει στις εξετάσεις για την ανώτερη δευτεροβάθμια ή την τριτοβάθμια εκπαίδευση

22

23 Επίπεδο Εκατ. ευρώ Προσχολική Ενιαία Υποχρεωτική Ανώτερη δευτεροβάθμια Επαγγελματική Πανεπιστημιακή και έρευνα

24 Από 0 έως 6 ετών Παρέχεται από νηπιαγωγεία/παιδικούς σταθμούς Το αναλυτικό πρόγραμμα τη γλώσσα, τα μαθηματικά, την ηθική και τη φιλοσοφία, τη φύση και το περιβάλλον, την υγεία, την τέχνη και τον πολιτισμό Οι διδακτικές μέθοδοι βασίζονται στην ομαδική δουλειά και στην ατομική καθοδήγηση, τη φαντασία και το παιχνίδι

25 Από 7 (±1) έως 16 ετών Υπεύθυνος φορέας είναι η τοπική αυτοδιοίκηση Κατώτερο επίπεδο (1 η -6 η τάξη) - Δάσκαλοι Ανώτερο επίπεδο (7 η – 9 η τάξη) - Καθηγητές ειδικοτήτων Είναι δωρεάν Διάρκεια σχολικού έτους: 190 μέρες Διδακτικές ώρες: 19 ανά βδομάδα για τις μικρές τάξεις και μέχρι 30 για τις μεγαλύτερες

26 μητρική γλώσσα η δεύτερη εθνική γλώσσα ξένες γλώσσες περιβαλλοντικές σπουδές υγιεινή θρησκευτικά ή ηθική ιστορία κοινωνικές σπουδές μαθηματικά φυσική χημεία βιολογία γεωγραφία φυσική αγωγή μουσική οπτικές τέχνες χειροτεχνία και οικιακή οικονομία

27 Οι διδάσκοντες επιλέγουν τη μέθοδο εργασίας (ανά δύο ή σε ομάδες) Οι μαθητές ετοιμάζουν παρουσιάσεις, παραστάσεις ή εκδηλώσεις ατομικά ή σε ομάδα ανάλογα με το θέμα της έρευνάς τους Ο στόχος είναι να προσεγγίσουν οι μαθητές τα διάφορα θέματα από τη δική τους σκοπιά, με τον δικό τους τρόπο και εμπειρία, όπως για παράδειγμα κάνοντας εκδρομές στις γύρω περιοχές Οι διδάσκοντες επιλέγουν το διδακτικό υλικό και τα βιβλία, όπως και τη χρήση των ΤΠΕ

28 Απόφοιτοι βασικής/υποχρεωτικής εκπαίδευσης : Γενική Ανώτερη Δευτεροβάθμια (Λύκειο) 51% Επαγγελματική Ανώτερη Δευτεροβάθμια 41% Πρόσθετο 10 ο έτος 2% Δεν συνεχίζουν αμέσως σπουδές 6%

29  Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο  Δωρεάν φοίτηση, οικονομική συμμετοχή στο διδακτικό υλικό και στις εξετάσεις  Γενικό Λύκειο:16-19 ετών  Επαγγελματικό Λύκειο:  Υποβολή αίτησης και επιλογή με κριτήρια  Από όλα τα λύκεια, 15 οδηγούν στην απόκτηση του International Bacalaureate (IB).

30  Υποχρεωτικά μαθήματα και μαθήματα επιλογής  Μαθήματα ειδικότητας, που συνδέονται άμεσα με τα υποχρεωτικά  Εφαρμοσμένα μαθήματα, με στοιχεία διαφόρων επιστημών, μεθοδολογίας ή επαγγελμάτων  Στο σύνολό τους είναι 75

31 Το αναλυτικό πρόγραμμα στο Γενικό λύκειο περιέχει :  Γλώσσα και Λογοτεχνία  Ξένες γλώσσες  Μαθηματικά  Φυσικές επιστήμες  Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές επιστήμες  Θρησκευτικά ή Ηθική  Γυμναστική και Αγωγή Υγείας  Καλλιτεχνικά  Πρακτικά μαθήματα

32  Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη νομοθεσία που να ορίζει τη διάρκεια του σχολικού έτους και των διακοπών  Αντίθετα, η αρχή και το τέλος της σχολικής χρονιάς καθορίζεται από τον εκπαιδευτικό φορέα, αλλά με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να ολοκληρώνουν τη διδακτέα ύλη μέσα σε 3 χρόνια

33  Το σχολικό έτος αρχίζει συνήθως τον Αύγουστο και τελειώνει τον Ιούλιο  Το διδακτικό έτος αποτελείται από 2 εξάμηνα: το φθινοπωρινό και το ανοιξιάτικο

34  5 μέρες τη βδομάδα  Αν χαθεί κάποια σχολική μέρα. γίνεται μάθημα το Σάββατο  Κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 60 λεπτά: 45 λεπτά μάθημα και 15 λεπτά διάλειμμα.  Το σχολικό έτος χωρίζεται σε 5  ή 6 περιόδους, με 5 ή 6 ωρολόγια προγράμματα αντίστοιχα, από τα οποία οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ποια μαθήματα θα παρακολουθήσουν.

35  Η βαθμολογική κλίμακα είναι από το  Το 5 είναι «επαρκής»  Το 6 είναι «μέτριος»  Το 7 είναι «ικανοποιητικός»  Το 8 είναι «καλά»  Το 9 είναι «πολύ καλά»  Το 10 είναι «άριστα»  Το 4 είναι βαθμός αποτυχίας.

36  Επαναληπτική εξέταση για βελτίωση του βαθμού  Εξετάσεις εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο (matriculation examination) σε τουλάχιστον 4 μαθήματα:  μητρική γλώσσα (υποχρεωτικά) και 3 μαθήματα επιλεγμένα από τα παρακάτω:  δεύτερη εθνική γλώσσα (φινλανδικά ή σουηδικά),  ξένη γλώσσα,  μαθηματικά,  φυσικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

37 Τα επαγγελματικά λύκεια της Φιλανδίας ασχολούνται με τους παρακάτω τομείς:  Ανθρωπιστικές σπουδές και εκπαίδευση  Πολιτισμός  Κοινωνικές επιστήμες και Διοίκηση επιχειρήσεων  Φυσικές επιστήμες  Τεχνολογία, Επικοινωνία και Μεταφορές  Φυσικές πηγές ενέργειας και Περιβάλλον  Κοινωνικές υπηρεσίες, Υγεία και Αθλητισμός  Τουρισμός, Τροφοδοσία και Κεντρικές Υπηρεσίες

38  Στα επαγγελματικά λύκεια η βαθμολογία των πτυχίων είναι:  άριστα->3  καλά->2  ικανοποιητικά->1  Στο επαγγελματικό λύκειο παίρνουν ένα πιστοποιητικό που βεβαιώνει ότι έχουν φοιτήσει και ένα πτυχίο που δηλώνει ότι έχουν επαγγελματικές ικανότητες στον τομέα που έχουν επιλέξει

39 Απολυτήριο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών Βεβαίωση με τους βαθμούς των μαθημάτων που έχει ολοκληρώσει, όταν σταματά τη φοίτηση Πιστοποιητικό ολοκλήρωσης μαθήματος από τη διδακτέα ύλη Το πιστοποιητικό των εξετάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (matriculation exam) για όσους/όσες πέρασαν τις εξετάσεις και πήραν το απολυτήριο

40 Εκπαιδευτκός τομέας %%% Γενική Ανωτ. Δευτ. σύνολο 3,73,83,94,2 Άνδρες4,34,44,24,6 Γυναίκες3,23,43,63,93,8 Επαγγελματική Ανωτ. Δευτ. σύνολο 11,310,710,5 10,2 Άνδρες11,510,710,310,710,3 Γυναίκες11,110,7 10,410,0 Ποσοστά διακοπής φοίτησης στη Γενική και την Επαγγελματική Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το σχολικό έτος έως το σχολικό έτος

41  Με τη μορφή μαθημάτων και ατομικών συναντήσεων ή μικρών ομάδων  Παροχή βοήθειας, καθοδήγησης και υποστήριξης για ανάπτυξη ικανοτήτων με στόχο:  τις σωστές επιλογές και λύσεις για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη σταδιοδρομία για αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού

42 Συμμετέχουν και συνεργάζονται όλα τα μέλη του εκπαιδευτικού και του συμβουλευτικού προσωπικού του σχολείου σε δραστηριότητες Όλοι οι εκπαιδευτικοί παρέχουν καθοδήγηση και συμβουλές σε σχέση με το αντικείμενό τους με στόχο την ανάπτυξη των μαθησιακών ικανοτήτων των μαθητών τους Κάθε μαθητής πρέπει να βοηθηθεί ώστε να οργανώσει και να εφαρμόσει το ατομικό σχέδιο σπουδών του

43  Ο σύμβουλος των μαθητών θα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι μαθητές:  θα λάβουν αρκετές πληροφορίες για την εκπαίδευση στην αρχή και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους  θα λάβουν πληροφορίες και εμπειρία για την επαγγελματική ζωή  θα λάβουν υποστήριξη σε κάθε πρόβλημα σχετικά με τα μαθήματα και τη ζωή τους

44  Ελάχιστα ιδιωτικά σχολεία  Λύκειο εξ αποστάσεως  Στόχοι αυτού του λυκείου είναι:  Να δώσει την ευκαιρία σε ενηλίκους να τελειώσουν το λύκειο  Να διευρύνει την ισότητα στην εκπαίδευση

45

46  Το πρώτο Πανεπιστήμιο ιδρύθηκε στο Turku το 1640  Τα πρώτα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα ειδικεύονταν στους τομείς των οικονομικών και της τεχνολογίας  Στα μέσα του 1960 το Κοινοβούλιο ενέκρινε σημαντική αύξηση πόρων για τα πανεπιστήμια  Τη δεκαετία του 1970, λόγω της γρήγορης οικονομικής ανάπτυξης, δόθηκε μεγάλη ώθηση στο εκπαιδευτικό σύστημα

47  Μέχρι τη δεκαετία του ΄80, όλα τα πανεπιστήμια διέθεταν κέντρα συνεχόμενης εκπαίδευσης, που ονομάζονταν «ανοιχτά πανεπιστήμια»  Χωρίς όριο ηλικίας  Χωρίς προαπαιτούμενη εκπαίδευση ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Πρόσβαση για όλους εξασφαλισμένη από το δίκτυο των ιδρυμάτων  Οικονομική βοήθεια  Ευέλικτοι τρόποι πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

48 Στόχοι  Αποτελεσματικότητα των ερευνητικών δραστηριοτήτων  Κοινωνική ανάπτυξη  Επιστημονική γνώση  Υποστήριξη της επαγγελματικής ζωής  Προετοιμασία των φοιτητών για να υπηρετήσουν τη χώρα καταγωγής τους και όλη την ανθρωπότητα

49  20 πανεπιστήμια με φοιτητές, από τα οποία:  3 Πανεπιστήμια οικονομικών και επιχειρησιακών σπουδών  3 Πανεπιστήμια εφαρμοσμένης μηχανικής και αρχιτεκτονικής  4 Ακαδημίες καλών τεχνών Ακαδημία Sibelius (μουσική) Πανεπιστήμιο Τεχνών και Σχεδίου Ακαδημία Καλών Τεχνών Ακαδημία Θεάτρου (θέατρο και χορός)  1 Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας  26 Πολυτεχνεία – 1 Πολυτεχνείο στην αυτόνομη περιοχή Åland  1 Κολλέγιο Αστυνομίας

50  Στους βαθμούς των εξετάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (matriculation examination) και του απολυτηρίου του σχολείου της γενικής ανώτερης δευτεροβάθμιας, σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα κάποιας εισαγωγικής εξέτασης  Στα αποτελέσματα μιας εισαγωγικής εξέτασης μόνο, ή  Στους βαθμούς των εξετάσεων πρόσβασης (matriculation examination) και στο απολυτήριο του σχολείου της γενικής ανώτερης δευτεροβάθμιας μόνο  Η εισαγωγική εξέταση σχεδιάζεται από το πανεπιστήμιο, τη σχολή ή το τμήμα εισαγωγής  Ενιαίο σύστημα εισαγωγής ανά ειδικότητα  Υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις από τις διαθέσιμες θέσεις

51  Δωρεάν φοίτηση  Μικρή συνδρομή στη φοιτητική ένωση κάθε χρόνο  Γεύματα σε μειωμένη τιμή, υπηρεσίες υγείας και άλλες κοινωνικές παροχές  Οι συνδρομές το ακαδημαϊκό έτος ήταν μεταξύ 60 και 80 ευρώ  Οι φοιτητές προμηθεύονται τα βιβλία και το υλικό που χρειάζονται

52  Ακαδημαϊκό Έτος από την 1 η Αυγούστου μέχρι την 31 η Ιουλίου  Διδακτικό έτος 2 εξάμηνα, από τα μέσα του Σεπτεμβρίου μέχρι τα μέσα Μαΐου  20 τομείς σπουδών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση 1. Θεολογία 2. Ανθρωπιστικές σπουδές 3. Νομικά 4. Κοινωνικές επιστήμες 5. Οικονομικά 6. Ψυχολογία 7. Παιδαγωγικές επιστήμες 8. Φυσικές επιστήμες 9. Γεωργία και Δασοκομία 10. Επιστήμες του Αθλητισμού 11. Εφαρμοσμένη Μηχανική και Αρχιτεκτονική 12. Ιατρική 13. Οδοντιατρική 14. Επιστήμες Υγείας 15. Κτηνιατρική 16. Φαρμακευτική 17. Μουσική 18. Τέχνες και Σχέδιο 19. Θέατρο και Χορός 20. Καλές Τέχνες

53 Οι Πολυτεχνικές Σχολές παρέχουν εκπαίδευση στους εξής εκπαιδευτικούς τομείς:  Ανθρωπιστικές σπουδές και Εκπαίδευση  Πολιτισμός  Κοινωνικές επιστήμες, Διοίκηση Επιχειρήσεων  Φυσικές επιστήμες  Τεχνολογία, Επικοινωνίες και Μεταφορές  Φυσικοί πόροι και Περιβάλλον  Κοινωνικές Υπηρεσίες, Υγεία και Αθλητισμός  Τουρισμός, Τροφοδοσία και Οικιακές Υπηρεσίες

54 Εκπ/κά ιδρύμα τα Σπου- δαστές Απολυτήρια Πτυχία Εκπ/κά ιδρύμα τα Σπου- δαστές Απολυτήρια Πτυχία Εκπ/κά ιδρύμα τα Σπου- δαστές Απολυτήρια Πτυχία Ενιαία /Υποχρεωτική εκπαίδευση Ανώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Επαγγελματική εκπαίδευση ΤΕΙ/Πολυτε- χνεία Πανεπιστημιακή εκπαίδευση

55 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣΧαρακτηρισμοί 1. Επιτεύχθηκε ο σκοπός της επίσκεψης (γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας); Πολύ 11 Αρκετά 9 ΛίγοΚαθόλου 2. Έγινε σύνδεση της θεωρητικής προετοιμασίας που είχε γίνει πριν την επίσκεψη με την πραγματικότητα: I. ως προς τη λειτουργία μέρους του συστήματος II.ως προς τις αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος; Πολύ 8 Αρκετά 10 0,5 Λίγο 1 0,5 Καθόλου 3. Η επίσκεψη σε χώρους που συνδέονται με την καθημερινή ζωή των μαθητριών και μαθητών του Padasjoki βοήθησε στην κατανόηση του τρόπου ζωής τους; Πολύ 9 Αρκετά 11 ΛίγοΚαθόλου 4. Η επίσκεψη στους χώρους του σχολείου βοήθησε στην κατανόηση της κατάταξης της Φινλανδίας στις πρώτες θέσεις διεθνών διαγωνισμών; Πολύ 10 Αρκετά 9 Λίγο 1 Καθόλου 5. Η διοργάνωση της υποδοχής του σχολείου μας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Padasjoen Lukio ήταν ικανοποιητική; Πολύ 18 Αρκετά 2 ΛίγοΚαθόλου 6. Πόσο εκτιμούν, κατά την άποψή σας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Padasjoen Lukio τη ζωή και φοίτηση στο σχολείο τους; Πολύ 5 Αρκετά 8 Λίγο 7 Καθόλου 7. Η συνεργασία μεταξύ των Φινλανδών καθηγητών και καθηγητριών με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους, κατά την άποψή σας, είναι ικανοποιητική; Πολύ 13 Αρκετά 6 Λίγο 1 Καθόλου 8. Η συνεργασία σας με τον καθηγητή και τις καθηγήτριες που σας συνόδευαν ήταν ικανοποιητική; Πολύ 9 Αρκετά 10 ΛίγοΚαθόλου 1 Αξιολόγηση της επίσκεψης στη Φινλανδία στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας «Σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ε. Ε : Ελλάδα – Φινλανδία»

56 9.Η συμπεριφορά και η παρουσία των Φινλανδών μαθητών και μαθητριών μέσα στους χώρους του σχολείου μοιάζει με εκείνη των Ελλήνων μαθητών και μαθητριών; Αν όχι, σε τι διαφέρει;  Στον τρόπο που φερόντουσαν στο σχολείο και το πρόσεχαν  Ήσυχοι, ήρεμοι, σέβονται τις εγκαταστάσεις, είναι πιο υπεύθυνοι  Εκτιμούν περισσότερο το σχολικό τους περιβάλλον, είναι πιο κόσμιοι και τακτοποιημένοι, με οργάνωση  Στα περισσότερα  Στα πάντα  Στον σεβασμό προς το σχολείο  Σεβασμός  Μα, καμία σχέση  Διαφέρει στο ότι οι Φινλανδοί είναι πολύ πιο εξοικειωμένοι με το σχολείο τους - είναι πολύ πιο άνετοι  Η νοοτροπία και η σχέση που είχαν με το δημόσιο (σχολείο;) ήταν τελείως διαφορετική  Οι Φινλανδοί μαθητές σέβονται τον χώρο του σχολείου τους, τον αγαπούν και δεν τον καταστρέφουν  Σε αντίθεση με τους Έλληνες, οι Φινλανδοί σέβονται τον χώρο τους  Οι συνήθειές τους για τη διασκέδαση και το πώς περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους – π.χ. τα βράδια γυρνάνε στα σπίτια τους νωρίς, δεν μπορούν να πάνε σε κέντρα νυχτερινής διασκέδασης ΠολύΑρκετάΛίγο 5 Καθόλου 15

57 10.Η επίσκεψη στα μουσεία και η περιήγηση στους δρόμους του Ελσίνκι I.βοήθησε στην κατανόηση του πολιτισμού και της νοοτροπίας των Φινλανδών II.βοήθησε στην κατανόηση της ζωής των νέων της Φινλανδίας; Πολύ 5 0,5 Αρκετά 11 Λίγο 2 0,5 Καθόλου 1 11.Τι σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση κατά την επίσκεψή σας στο Padasjoen Lukio;  Οι εγκαταστάσεις  Το γεγονός ότι έβγαζαν τα παπούτσια τους έξω από τις τάξεις και υπήρχε απόλυτη ησυχία  Η καθαριότητα που υπήρχε σε όλους τους χώρους, η οργάνωση του κτιρίου, ο τρόπος της διεξαγωγής των μαθημάτων, η λειτουργία και η τήρηση του προγράμματος  Ο τρόπος ζωής τους  Κυρίως οι χώροι του σχολείου  Ότι βγάζουν τα παπούτσια τους μέσα στο σχολείο – Τα εργαστήρια και οι συγκεκριμένες αίθουσες με τον ανάλογο εξοπλισμό για το κάθε μάθημα  Η ποικιλία στον εξοπλισμό και στις τάξεις  Η οργάνωση, …… και η επικοινωνία μεταξύ των καθηγητών – μαθητών  Το ότι έχουν πολλά μαθήματα, τα οποία εμείς δεν έχουμε. Κι επίσης το ότι περπατούσαν ξυπόλητοι μέσα στο σχολείο  Οι καθαροί τοίχοι, η αρχιτεκτονική του κτιρίου  Η καθαριότητα του κτιρίου – οι αίθουσές τους που ήταν σαν εργαστήρια – που έχουν laptop, TV, DVD, Video, προτζέκτορες σε κάθε αίθουσα – έχουν πολλά μουσικά όργανα – που έχουν μάθημα μαγειρικής, ραπτικής, εμφάνισης φωτογραφίας  Οι καλά οργανωμένες αίθουσες και κάποια μαθήματα (ραπτική)  Η πολύ καλή υποδομή του σχολείου σε σχέση με το σχολείο μας, το οποίο είναι από τα καλύτερα (αλλά) βρίσκεται πολύ πιο κάτω (το σχολείο μας) από το Lukio

58 12.Ποιες προτάσεις θα είχατε να κάνετε για τη βελτίωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μετά την εμπειρία σας στη Φινλανδία;  Να έχουν τη δυνατότητα τα παιδιά να οργανώνουν τα ίδια το πρόγραμμα σπουδών τους  Να αλλάξουν οι υποδομές – γενικά να αλλάξουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ, τίποτα δεν πρέπει να μείνει ίδιο!  ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ  Πιο τακτικές αίθουσες και καλύτερη οργάνωση γενικά – τα μαθήματα να είναι πιο πρακτικά αι λιγότερο θεωρητικά και τα σχολεία να έχουν τον σωστό εξοπλισμό που χρειάζεται  Να αλλάξουν όλα…  Πιο άξιοι καθηγητές – πιο καλός εξοπλισμός – πιο καλές εγκαταστάσεις – αξιολόγηση καθηγητών  Πολλές, δεν φτάνει το χαρτί…  Μπροστά τους είμαστε άνθρωποι των σπηλαίων …  Χρήματα για υλικό εξοπλισμό (θρανία κλπ.) και ανάλογοι κανονισμοί προστασίας τους  Καλύτερα εξοπλισμένες αίθουσες – λιγότερα παιδιά στις τάξεις – επιλογή βιβλίων από τον καθηγητή – να προστεθούν πιο πρακτικά μαθήματα  Το επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτάται από το κοινωνικό υπόβαθρο της χώρας. Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα φέρει μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που γίνεται το μάθημα. Αυτό φαίνεται και από το ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ως έχει και ως σύστημα, μπορώ να το θεωρήσω μέτριο (…) Έτσι, δεν πιστεύω πως μπορεί να βελτιωθεί μόνο με αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου


Κατέβασμα ppt "«Σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Ελλάδα- Φινλανδία» Υπεύθυνες καθηγήτριες: Αικατερίνη Φιλιππάτου, Οικονομολόγος Υπεύθυνη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google