Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Savoir Vivre. Στην διάρκεια του έτους ασχοληθήκαμε με ποικίλα θέματα όπως: Κοσμήματα-εμφανιση Γήπεδο Στάση σώματος Εργασία Χειρονομίες Χειραψίες Τηλέφωνο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Savoir Vivre. Στην διάρκεια του έτους ασχοληθήκαμε με ποικίλα θέματα όπως: Κοσμήματα-εμφανιση Γήπεδο Στάση σώματος Εργασία Χειρονομίες Χειραψίες Τηλέφωνο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Savoir Vivre

2 Στην διάρκεια του έτους ασχοληθήκαμε με ποικίλα θέματα όπως: Κοσμήματα-εμφανιση Γήπεδο Στάση σώματος Εργασία Χειρονομίες Χειραψίες Τηλέφωνο Φιλία Έρωτα και ερωτική σύγκρουση Θρησκεία Ταξίδι Εφηβεία Γλώσσα του σώματος Ύπνο Ναρκωτικά Τραπέζι

3 Εισαγωγικό Σημείωμα Ο γνωστός ανθρωπιστής και συγγραφέας της Αναγέννησης Έρασμος με το έργο του "De civilitate morum puerilium libellus" (1526) εισάγει την έννοια της καλής συμπεριφοράς. Είναι τέτοια η επιτυχία του οδηγού του, που συνεχίζεται να εκδίδεται ως τα τέλη του 18ου αιώνα. Η εξέλιξη του είναι ουσιαστική, δεν μιλούμε πλέον μόνο για ηθικοπλαστικές αξίες, αλλά για τον άνθρωπο που ξέρει να ζήσει, αυτόν που έχει ανατραφεί έτσι ώστε να συμπεριφέρεται με ευγένεια σε όλες τις περιστάσεις της ζωής του. Η λέξη savoir vivre πρωτοεμφανίζεται το 1671 στο βιβλίο του Αντουάν ντε Κουρτέν "Νέος οδηγός του πολιτισμού που χρησιμοποιείται στη Γαλλία μεταξύ των τίμιων ανθρώπων". Από την αρχή της ιστορίας του ο άνθρωπος ένιωσε την ανάγκη να θέσει κανόνες στους τρόπους και τη συμπεριφορά του. Χωρίς κανόνες θα ήταν αδιανόητη η συμβίωση των ανθρώπων μέσα στην κοινωνία.

4 Σκοπός της έρευνας μας είναι να γνωρίσουμε, να μάθουμε και να εφαρμόζουμε κανόνες του savoir vivre. Να ξέρουμε να ζούμε σημαίνει να ξέρουμε να ζούμε με ευπρέπεια και να μην συγκρουόμαστε μεταξύ μας και με τους ενήλικες. Η έννοια του savoir vivre αποτελεί μια δημοκρατική αξία για όλους. Η ευγένεια δεν είναι δείγμα αδυναμίας και υποχωρητικότητας!

5 Τραπέζι Ένα θέμα με το οποίο ασχολείται το savoir vivre είναι η πρότυπη συμπεριφορά στο τραπέζι μας. Ασχολείται σχετικά με: i.Τη στάση του σώματος κατα διάρκεια του γεύματος ii.Τις επιτρεπόμενες κινήσεις iii.Τον τρόπο διαχείρισης του σερβίτσιου

6 Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας επισκεφτήκαμε ένα εστιατόριο του Χαλανδρίου. Η διαδικασία αυτή μας βοήθησε να αντιληφθούμε την πραγματική έννοια του savoir vivre στο τραπέζι μας.

7 Τα 5 μυστικά της κομψότητας: 1. Σωστοί συνδυασμοί : Για ένα chic,απλό, καθημερινό ντύσιμο: ΌΧΙ έντονες επιλογές(έντονες διαφορές ρούχων) ΑΛΛΑ συνδυασμός υφασμάτων διαφορετικής υφής που δημιουργούν ένα διαφορετικό στυλ. Π.χ. Ένα κλασσικό μεσάτο σακάκι με ένα jean, ολοκληρώνοντας με ένα ζευγάρι γόβες. 2. Βασιστείτε στα κλασσικά: Μια αξιοπρεπής γκαρνταρόμπα περιλαμβάνει: ένα jean, ένα μαύρο φόρεμα, και ένα καλοραμμένο σακάκι 3. Μην ξεχνάτε την άνεση: Το σημείο κλειδί επιτυχίας casual ύφους είναι να νιώθεις άνετη. Π.χ. επιλέγοντας ένα ζευγάρι ίσια παπούτσια και μια φαρδιά άνετη φούστα 4. Αναδείξτε την προσωπικότητα σας: Διαλέξτε αυτά που σας κολακεύουν ανεξάρτητα αν είναι στη μόδα ή όχι. Ακόμα και οι διάσημες προσωπικότητες που τραβούν τα φλας των παπαράτσι σε κάθε τους εμφάνιση, διατηρούν η κάθε μια το δικό της προσωπικό στυλ στο ντύσιμο. 5. Απλά κοσμήματα: Όπως έλεγε και η μεγάλη ιέρεια της μόδας Coco Channel,είναι προτιμότερο να βγάλεις ένα κομμάτι από τα κοσμήματα που φοράς πριν βγεις απ’ το σπίτι. ΔΕΝ ΦΟΡΑΜΕ μαζί κολιέ, σκουλαρίκια και δαχτυλίδια. ΜΠΟΡΟΥΜΕ όμως να ολοκληρώνουμε την εμφάνιση μας με ένα έξυπνο αξεσουάρ, όπως η τσάντα ή ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου.

8 Ένας άνδρας πρέπει να έχει: 1)Καθαρά και περιποιημένα άκρα 2) Συγυρισμένα μαλλιά είτε είναι κοντά ή μακριά 3) Απλές γραμμές στο ντύσιμο Μία αντρική καθωσπρέπει ντουλάπα περιλαμβάνει:  Ένα κλασσικό κουστούμι σε πάντα επίκαιρο χρώμα όπως είναι το μπλε, μπεζ,γκρι και μαύρο.  Ένα κλασσικό jean και ένα ανοιχτόχρωμο  Απλά t-shirts  Boat shoes, μοκασίνια και αθλητικά παπούτσια  Ζακέτες και αθλητικά ρούχα

9 ΑΡΩΜΑΤΑ Το άρωμα που επιλέγουμε να φορέσουμε εξαρτάται από: o Την εποχή: Το καλοκαίρι απαλές ευωδιές Eau de toilette και Ea fraiche To χειμώνα πιο δυνατές συνθέσεις (π.χ. έντονες λουλουδάτες ευωδιές) o Τον χώρο: π.χ. Στη δουλειά απαλά αρώματα o Την ώρα: π.χ. το βράδυ έντονες ευωδιές o Το είδος του ντυσίματος: π.χ. Σε σπορ ντύσιμο ζωηρές νότες εσπεριδοειδών

10 Είναι μια ευχάριστη νότα στη συνολική μας εμφάνιση. Τονίζει τα όμορφα χαρακτηριστικά μας και καλύπτει αυτά που δεν μας κολακεύουν ιδιαίτερα. Έτσι με το κατάλληλο μακιγιάζ μπορούμε: Να τονίσουμε τα μάτια και τα χείλη Να μειώσουμε το πάχος – να λεπτύνουμε τη μύτη μας Να καλύψουμε ατέλειες στο δέρμα ΠΡΟΣΟΧΗ!! I. Το βάψιμο εξαρτάται από τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε. Π.χ. Στον εργασιακό χώρο, σε μια κηδεία ή σε ένα νοσοκομείο χρειάζεται σεμνότητα και διακριτικότητα. II. Πολλές φορές η φυσική ομορφιά μπορεί να καταστραφεί από το πολύ έντονο και βαρύ μακιγιάζ. III.Το make up μπορεί να βλάψει το δέρμα. Γι’αυτό να αποφεύγονται οι πολλές και παχιές στρώσεις. IV. Η συντήρηση του μακιγιάζ είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια της ημέρας.

11  Ο τρόπος που στεκόμαστε  Ο τρόπος που περπατάμε  Ο τρόπος που καθόμαστε και σκύβουμε Η γλώσσα του σώματος

12  Ο τρόπος που στεκόμαστε Είναι ενδεικτικός του τρόπου που σκεπτόμαστε Δίνει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με πάγια φυσικά χαρακτηριστικά μας Φανερώνει προσωρινές καταστάσεις -> στενοχώρια, άσχημη ή καλή διάθεση, έντονος προβληματισμός, νευρικότητα

13 Ευθυτενής στάση σώματος Ίσια θέση σπονδυλικής στήλης Κάθετη θέση κεφαλής Αγέρωχη ματιά } Άτομο δραστήριο, σοβαρό, δυναμικό, έτοιμο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση Καμπούριασμα Χαμήλωμα ώμων Σκυμμένη κεφαλή } Άτομο προβληματισμένο, απογοητευμένο, χωρίς αυτοπεποίθηση

14 Πάνω απ’ όλα, η στάση που υιοθετούμε με το σώμα μας, φανερώνει την άποψη που έχουμε για τον εαυτό μας και την άποψη που θέλουμε να έχουν οι άλλοι για εμάς. Δεν ακουμπάμε νωχελικά σε τοίχους και πεζούλια, δεν κρατάμε τη μέση μας σαν να είμαστε άρρωστοι, δε λυγίζουμε περίεργα τη σπονδυλικά στήλη και δεν σκύβουμε χωρίς λόγο.

15 Προδίδει: τις σκέψεις μας το χαρακτήρα μας την προσωπικότητά μας  Ο τρόπος που περπατάμε

16  Περπατάμε κοιτώντας πάντα εμπρός  Ξέρουμε πού πηγαίνουμε και τι ζητάμε  Οι κινήσεις μας είναι συγκεκριμένες και σταθερές  Φοράμε άνετα ρούχα ώστε να αποφεύγουμε αδέξιες και προκλητικές κινήσεις  Φοράμε αναπαυτικά παπούτσια για να αποφεύγουμε αδέξιο και επώδυνο βάδισμα Δεν ψάχνουμε δεξιά, αριστερά και πίσω Δεν παραπαίουμε Δεν σκύβουμε Δεν καμπουριάζουμε Δεν κινούμε τα χέρια μας δεξιά-αριστερά

17  Ο τρόπος που καθόμαστε και σκύβουμε Θέλουμε να καθίσουμε σταυροπόδι και ανήκουμε στο γυναικείο φύλο; Σταυρώνουμε τα πόδια με διακριτικότητα και τα κρατάμε ενωμένα! Δεν αλλάζουμε συνεχώς το σταύρωμα των ποδιών Δεν κινούμε την ελεύθερη γάμπα πάνω - κάτω Εάν χρειαστεί να σκύψουμε, λυγίζουμε τα γόνατα και όχι τη μέση. Αυτό είναι πιο ευγενικό και κομψό ειδικά για τις γυναίκες και δεν προσβάλλει αυτόν που μπορεί να στέκεται πίσω μας.

18 Η γλώσσα του σώματος στον πλανήτη Τι σημαίνουν οι χειρονομίες και οι κινήσεις του σώματος σε διάφορες χώρες του κόσμου;

19 Ασία  Ποτέ μην αγγίζετε οποιοδήποτε μέρος του σώματος κάποιου άλλου με το πόδι.  Μη δείχνετε αντικείμενα ή ανθρώπους με τα πόδια σας και μη στηρίζετε τα πόδια σας σε καρέκλες ή τραπέζια, ενώ κάθεστε.  Αποφύγετε να αγγίζετε τους ανθρώπους στο κεφάλι ή να ανακατεύετε τα μαλλιά τους.  Μην κάθεστε σε μαξιλάρια που είναι προσκέφαλα. Νεπάλ  Είναι αγένεια να περάσουμε πάνω από τα απλωμένα πόδια κάποιου.  Να περπατάτε γύρω από τους ναούς μόνο κατά τη φορά του ρολογιού. Ιταλία  Οι Ιταλοί είναι συναισθηματικά εκδηλωτικοί, οπότε μην παραξενευθείτε για τυχόν φιλιά, αγκαλιές και παρατεταμένες χειραψίες.

20 Ρωσία  Η χειραψία και η οικονομική συναλλαγή στο κατώφλι μιας πόρτας θεωρούνται ατυχία. Αγγλία  Μην κάνετε τη χειρονομία να τεντώσετε τα δύο δάχτυλά σας όπως στο σήμα της νίκης, αλλά με την παλάμη εσωτερικά. Μαρόκο  Οι χαιρετισμοί μπορεί να κρατήσουν ακόμη και δέκα λεπτά. Χαιρετίστε με το δεξί σας χέρι και στη συνέχεια αγγίξτε με το χέρι σας την καρδιά σας, για να δείξετε ότι είναι σημαντικός για εσάς. Ιαπωνία  Φροντίστε να μην απλώσετε μπροστά στο πρόσωπο κάποιου τα τέσσερα δάχτυλα του χεριού σας, γιατί αυτό είναι ιδιαίτερα προσβλητικό.

21 Η επικοινωνία της χειραψίας Όταν πρωτοσυναντάμε κάποιον και δεν είναι πολύ φίλος ή συγγενής, είναι βασικό να συστηθούμε με μια σφικτή, δυνατή χειραψία. Η χειραψία καθιερώθηκε στα νησιά Φίτζι το 19 ο αιώνα και σύντομα έγινε συνήθεια.

22 Δυνατή, σφικτή χειραψία Χαλαρή χειραψία  Άνθρωποι δυναμικοί  Πρόσωπα με αυτοπεποίθηση, σιγουριά και γνώση ικανοτήτων  Άτομα εξωστρεφή, κοινωνικά, ανοιχτά σε νέες απόψεις ή γνωριμίες  Δηλώνει αδιαφορία και έλλειψη θέλησης για επικοινωνία, ένδειξη χαμηλής αυτοεκτίμησης  Άτομα με έλλειψη δυναμισμού και αυτογνωσίας  Πρόσωπα εσωστρεφή που δύσκολα εμπιστεύονται άτομα που δεν γνωρίζουν

23 Σχολείο «Οι ρίζες της παιδείας είναι πικρές αλλά οι καρποί της είναι γλυκοί.» Αριστοτέλης  Κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι μαθητές πρέπει :  να μην χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα  Να έχουν κόσμια και ευπρεπή εμφάνιση  Να μην καπνίζουν στο χώρο του σχολείου  Να μην καθυστερούν στο μάθημα  Να παρευρίσκονται στην προσευχή εκτός των αλλόθρησκων  Να τηρούν μια τακτική και ανελλιπή φοίτηση  Να μην κακομεταχειρίζονται τα σχολικά εγχειρίδια  Να σέβονται τη δημόσια περιουσία  Να είναι ήσυχοι έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η αρμονική συνεργασία  Να σέβονται τους εκπαιδευτικούς  Και να υπακούν στους σχολικούς κανόνες

24 Ο ρόλος των καθηγητών στο σχολειό είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη συμπεριφορά των μαθητών τόσο στο σχολικό περιβάλλον όσο και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Γι’ αυτό λοιπόν οι καθηγητές θα πρέπει:  Να αποτελούν πρότυπα συμπεριφοράς για τους μαθητές  Να διατηρούν ανελλιπή και υπεύθυνη ενημέρωση των γονέων  Να φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών στη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.  Να υπακούν στους σχολικούς κανόνες αλλά και στους κοινώς αποδεκτούς  Να βαθμολογούν και κυριότερα να αξιολογούν με δίκαιο τρόπο την επίδοση των μαθητών  Να υπάρχει εχεμύθεια για τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων.

25 Αποτελεί κύριο πρόσωπο για το σχολικό περιβάλλον και έχει τις περισσότερες ευθύνες ως επικεφαλής. Γι’ αυτό πρέπει: ΝΝα διαθέτει πειθώ και να είναι κοινώς αποδεκτός ΝΝα επικοινωνεί με τους μαθητές με: i.Αγάπη,ενδιαφέρον,φροντίδα ii.Επαίνους και συμβουλές ΝΝα κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις και έπειτα να υποβάλλει τιμωρίες ΝΝα διατηρεί δίκαιη και ισότιμη στάση απέναντι στο σύνολο των μαθητών ΝΝα υπάρχει τακτική επαφή με τους γονείς ΝΝα δίνει την δυνατότητα στους καθηγητές να αναγνωρίζεται η αξία και η προσωπικότητα τους καθώς να σέβεται τις αποφάσεις τους.

26 Βία στο γήπεδο Η βία και κυρίως η βία στα γήπεδα, αλλά και η τηλεοπτική μετάδοση αγώνων έχουν απομακρύνει μεγάλα στρώματα του πληθυσμού από αυτά. Ωστόσο για πολλούς νέους αποτελούν διέξοδο και μια από τις κύριες μορφές εκτόνωσης τους. Το φτύσιμο, η εκσφενδόνιση κερμάτων,αναπτήρων, μπουκαλιών, φωτοβολίδων, και άλλων αντικειμένων, η είσοδος στον αγωνιστικό χώρο, η θραύση καθισμάτων, είναι μερικοί από τους μη ενδεδειγμένους τρόπους έκφρασης στο γήπεδο. Αξιοσημείωτο είναι πως σε ορισμένες πόλεις η γυναικεία παρουσία στο γήπεδο θεωρείται προνόμιο, όπως στην έδρα του Π.Α.Ο.Κ.

27 Ναρκωτικά Αξιοσημείωτο είναι πως καταλυτικό ρολό στην καταπολέμηση του εθισμού παίζει η πρόληψη, δηλαδή η ενημέρωση, και στην συνέχεια η αντιμετώπιση Το savoir vivre δεν σημαίνει μονό να ξέρουμε να ζούμε,αλλά σημαίνει να ξέρουμε να ζούμε υγιεινά! Τα ναρκωτικά επιδρούν ανασταλτικά στο ρολό του savoir vivre επομένως δεν θα πρέπει να υπάρχουν στη ζωή μας.

28 Φεύγοντας από το σχολειό στόχος μας θα είναι να επιτύχουμε το σύνθημα της Πρωτομαγιάς του 1886 : i.8 ώρες εργασία ii.8 ώρες ύπνο iii.8 ώρες ψυχαγωγία

29 Η ομάδα μας…


Κατέβασμα ppt "Savoir Vivre. Στην διάρκεια του έτους ασχοληθήκαμε με ποικίλα θέματα όπως: Κοσμήματα-εμφανιση Γήπεδο Στάση σώματος Εργασία Χειρονομίες Χειραψίες Τηλέφωνο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google