Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπεύθυνες Καθηγήτριες:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνες Καθηγήτριες:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνες Καθηγήτριες:
«Υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κτλ): πολύτιμος φίλος ή εν δυνάμει αντίπαλος;» 3ο Γενικό Λύκειο Θήβας Τάξη: Α’ Σχολικό έτος Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Βασιλείου Μαρία Παπαδιώτη Αικατερίνη

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ;
Κοινωνικό δίκτυο λέγεται μια κοινωνική δομή η οποία αποτελείται από μέλη ή οργανισμούς που ονομάζονται κόμβοι και είναι δεμένοι (συνδεδεμένοι) από ορισμένους τύπους αλληλεξάρτησης, όπως είναι οι αξίες, τα οράματα, οι ιδέες, η αντιπάθεια, οι συγκρούσεις, οι επιγραμμικές (web) επαφές, η συγγένεια, η φιλία, το κοινό συμφέρον, οι οικονομικές συναλλαγές, ή το κύρος. ( ) Τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιήθηκαν για να εξεταστεί το πώς οι οργανισμοί αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, πως χαρακτηρίζονται οι σχέσεις που συνδέουν μεταξύ τους στελέχη και εργαζόμενους σε διάφορους οργανισμούς. Στα κοινωνικά δίκτυα που εντοπίζονται στο διαδίκτυο, δημιουργούνται σχέσεις μεταξύ ατόμων όλων των ηλικιών και παρατηρείται καθημερινή επικοινωνία μεταξύ τους, ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και πληροφοριών που αφορούν προσωπικά και επαγγελματικά τους δεδομένα και κοινωνικοποίησή τους.

3 ΕΙΔΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Eκτός από την καθημερινή μας ζωή όμως, κοινωνικά δίκτυα εντοπίζονται και στο διαδίκτυο. Τα δημοφιλέστερα είδη είναι:

4 Γιατί είναι τόσο δημοφιλείς οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης;
Μπορούμε να συνομιλήσουμε με φίλους μας, απ’ όπου κι αν βρίσκονται Μπορούμε να βρούμε καινούριους φίλους Ανεβάζουμε φωτογραφίες από διάφορες προσωπικές μας στιγμές Ανεβάζουμε βίντεο ή τραγούδια που μας αρέσουν Αναζητούμε παλιούς μας φίλους ή συγγενείς που έχουμε να δούμε καιρό Ενημερωνόμαστε για τα πιο πρόσφατα νέα των φίλων μας

5 ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Facebook timeline Google Plus

6 FACEBOOK TIMELINE Είναι μια νέα πρωτοποριακή ιδέα του facebook, για την οποία μιλούν διαρκώς οι χρήστες του. Με την εφαρμογή αυτή, κάνοντας scroll down, θα δει τα posts, τις φωτογραφίες (που έχει προσθέσει στο timeline του) αλλά και τα γεγονότα της ζωής του με τη σειρά ακριβώς που συνέβησαν. Το timeline μας δείχνει σε μορφή ιστορικής σειράς τη διαδρομή του κάθε χρήστη στο facebook To timeline κρατάει τις πιο σημαντικές δημοσιεύσεις του χρήστη και τα παρουσιάζει όσος καιρός και αν περάσει

7 GOOGLE PLUS To Google Plus είναι μια ανανεωμένη και με πολλές δυνατότητες σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία δημιούργησε η Google στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί το facebook. Με την εφαρμογή Google Plus οι χρήστες μοιράζονται φωτογραφίες, σχόλια και μηνύματα. Παρατηρήθηκε όμως από αναλυτές, ότι απλά αναπαράγει τις λειτουργίες του facebook.

8 Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα
Προσωπικά δεδομένα είναι κάθε πληροφορία που αναφέρεται και περιγράφει ένα άτομο, όπως: Στοιχεία αναγνώρισης (ονοματεπώνυμο, ηλικία, κατοικία, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση κλπ.) Φυσικά χαρακτηριστικά Εκπαίδευση Εργασία (προϋπηρεσία, εργασιακή συμπεριφορά κλπ) Οικονομική κατάσταση (έσοδα, περιουσιακά στοιχεία, οικονομική συμπεριφορά) Ενδιαφέροντα Δραστηριότητες Συνήθειες (

9 Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα
Σύμφωνα με τον Ν. 2472/1997, τα προσωπικά δεδομένα διακρίνονται σε: α) “Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα” : είναι κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο υποκείμενο των δεδομένων. Δεν λογίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα στατιστικής φύσεως συγκεντρωτικά στοιχεία, από τα οποία δεν μπορούν πλέον να προσδιορισθούν τα υποκείμενα των δεδομένων. Π.χ. το όνομά, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, τα ενδιαφέροντα, οι επιδόσεις στο σχολείο, οι φωτογραφίες, οι απόψεις κ.α. β) “Ευαίσθητα δεδομένα”: τα δεδομένα που αφορούν στη φυλετική ή εθνική προέλευση, στα πολιτικά φρονήματα, στις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, στη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια και στην ερωτική ζωή, στα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, καθώς και στη συμμετοχή σε συναφείς με τα ανωτέρω ενώσεις προσώπων .

10 Εξαιρέσεις στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων
Όταν το άτομο δημοσιοποιεί τα στοιχεία αυτά από μόνο του σε περίπτωση που θέλει να υπερασπιστεί τα δικαιώματα του μέσω ενός δικηγόρου. Το υποκείμενο δεν είναι σε θέση να δώσει τη συγκατάθεση του όταν για παράδειγμα βρίσκεται σε κόμμα ή είναι στη φυλακή οπότε κάποιος συγγενείς του έχει αυτό το δικαίωμα. (Νόμος 2472/1997 στο άρθρο 7) Η επεξεργασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων επιτρέπεται μόνο εφόσον ισχύει μία τουλάχιστον από τις εξαιρέσεις Απαγορεύεται η συλλογή και η επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων

11 Εξαιρέσεις στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων
Το άτομο όταν έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας τότε αναλαμβάνει κάποιος ειδικός, παραδείγματος χάρη ο γιατρός του (ο οποίος δεσμεύεται από το προσωπικό απόρρητο). ( )

12 Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων
Σκοπός της Αρχής είναι να προστατεύει το άτομο από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα καθώς και να εκτελεί τις αρμοδιότητες που της αναθέτουν κάθε φορά. Η Αρχή αποτελεί ανεξάρτητη δημόσια αρχή, και εξυπηρετείται από δική της γραμματεία. Η Αρχή δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε διοικητικό έλεγχο. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα μέλη της Αρχής, λειτουργούν ανεξάρτητα. Η Αρχή υπάγεται στον Υπουργό δικαιοσύνης και εδρεύει στην Αθήνα.

13 Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα που δημοσιεύουμε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης;
Δημόσιο προφίλ -Μπορούν όλοι να δουν το προφίλ μας (φωτογραφίες, τόπος κατοικίας, ημερομηνία γέννησης) -Παρακολουθούν τα δημοσιεύματά μας . -Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία σε βάρος μας. Από τη στιγμή που έχουμε δημιουργήσει προσωπικό μας λογαριασμό σε μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, αφήνουμε εκτεθειμένα προσωπικά μας στοιχεία αν το προφίλ μας δεν είναι ιδιωτικό δηλαδή να το βλέπουν μόνο οι φίλοι μας, όπως τόπος καταγωγής, τόπος διαμονής, φύλο, ενδιαφέροντα, ημερομηνία γέννησης, ηλικία, όνομα και επώνυμο, στοιχεία επικοινωνίας όπως e mail, τηλέφωνο και πόλη. Αυτό σημαίνει ότι όλα αυτά τα στοιχεία είναι ορατά σε όλους που χρησιμοποιούν τέτοιες υπηρεσίες και μπορούν να τα εκμεταλλευτούν σε βάρος μας. Για παράδειγμα να δημιουργήσουν ψεύτικα προφίλ με τα δικά μας στοιχεία ή μπορούν να κατεβάσουν τις φωτογραφίες μας για πολλούς λόγους. Ενώ αν το προφίλ μας είναι ιδιωτικό μόνο ορισμένα άτομα που θέλουμε εμείς μπορούν να δουν τις φωτογραφίες και άλλα στοιχεία μας.

14 Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα που δημοσιεύουμε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης;
Ιδιωτικό προφίλ - Μόνο οι φίλοι μας μπορούν να δουν το προφίλ μας και τα υπόλοιπα στοιχεία μας ή τις δημοσιεύσεις μας Προσαρμοσμένο προφίλ -Μόνο οι φίλοι που έχουμε επιλέξει εμείς μπορούν να δουν το προφίλ μας και τα στοιχεία που έχουμε δημοσιεύσει.

15 Εκμετάλλευση των προσωπικών μας δεδομένων
1)Ψεύτικα προφίλ 2)Σεξουαλική παρενόχληση 3)Έκθεση προσωπικών δεδομένων μέσω google Οι χρήστες μιας υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δημιουργήσουν ψεύτικα προφίλ ανθρώπων που δεν έχουν λογαριασμό στα δημοφιλή site κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί χρησιμοποιούν στοιχεία μη εγγεγραμμένων ατόμων όπως ονόματα, τηλέφωνα, , φωτογραφίες και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν για να φτιάξουν «προφίλ-φάντασμα». Οι χρήστες αυτοί κάνουν φίλους, τους στέλνουν μηνύματα σαν να είμαστε εμείς, ανεβάζουν φωτογραφίες χωρίς την άδεια μας και δημοσιεύουν προσωπικά μας δεδομένα. Επίσης επεξεργάζονται τις φωτογραφίες μας και τις προβάλουν με τον τρόπο που εκείνοι θέλουν για να μας γελοιοποιήσουν και να μας διαπομπεύσουν. Πολλοί είναι οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν πέσει θύματα υποκλοπής του προφίλ τους.

16 ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

17 Τα δικαιώματα του χρήστη
Ο χρήστης που έχει λογαριασμό σε μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης (π.χ facebook, twitter, skype κλπ) για τα προσωπικά του δεδομένα (φωτογραφίες, βίντεο) έχει δικαίωμα να ζητεί και να λαμβάνει από τον υπεύθυνο επεξεργασίας (του facebook, twitter ή άλλους χρήστες κ.λπ), χωρίς καθυστέρηση και κατά τρόπο εύληπτο και σαφή, τις ακόλουθες πληροφορίες:

18 Τα δικαιώματα του χρήστη
Όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τον αφορούν, καθώς και την προέλευσή τους. Τους σκοπούς της επεξεργασίας, τους αποδέκτες ή τις κατηγορίες αποδεκτών, δηλαδή για ποιο λόγο επεξεργάζεται τα προσωπικά του δεδομένα. Την εξέλιξη της επεξεργασίας για το χρονικό διάστημα από την προηγούμενη ενημέρωση ή πληροφόρησή του. Το δικαίωμα πρόσβασης μπορεί να ασκείται από τον χρήστη των δεδομένων, δηλαδή ο χρήστης μπορεί να ορίσει ποιος έχει δικαίωμα να βλέπει τα δεδομένα του. Την κοινοποίηση σε τρίτους, στους οποίους έχουν ανακοινωθεί τα δεδομένα, κάθε διόρθωσης, διαγραφής ή δέσμευσης (κλειδώματος) που διενεργείται, δηλαδή σε ποιους χρήστες έχουν δοθεί τα προσωπικά μας δεδομένα.

19 Facebook: ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ Για να δημιουργήσουμε εγγραφή στο Facebook πρέπει να έχουμε ξεπεράσει το όριο των 13 ετών. Το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας μας για να φτιάξουμε Facebook σε ηλικία 10 ετών φαίνεται στη διπλανή εικόνα:

20 Facebook: ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ Επίσης, στους υπεύθυνους κοινωνικής δικτύωσης παρέχεται μια μη αποκλειστική, μεταβιβάσιμη, παγκόσμια άδεια να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε IP περιεχόμενο που τοποθετείται σε σχέση με το Facebook (IP License). Αυτή η IP License τελειώνει όταν ο χρήστης διαγράψει το IP περιεχόμενό του ή το λογαριασμό του, εκτός και αν το περιεχόμενό του έχει από κοινού με άλλους, και δεν έχουν διαγραφεί.

21 Το IP περιεχόμενο μας (φωτογραφίες, βίντεο κ.λπ.)
Οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης παρακολουθούν και αξιολογούν τα σχόλιά του χρήστη ή άλλες προτάσεις σχετικά με το Facebook και παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται.

22 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ Facebook
Αναφορά προφίλ: πηγαίνετε στο προφίλ και κάντε κλικ στο σύνδεσμο «Αναφορά / Μπλοκάρισμα (Report/Block this Person)» που εμφανίζεται στο κάτω δεξί μέρος, κάτω από την φωτογραφία του προφίλ. Αναφορά φωτογραφίας: πηγαίνετε στη συγκεκριμένη φωτογραφία και κάντε κλικ στο σύνδεσμο «Αναφορά φωτογραφίας (Report This Photo)» που εμφανίζεται κάτω από τη φωτογραφία αυτή.

23 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ Facebook
Αναφορά ενός εισερχόμενου μηνύματος: ανοίξτε το μήνυμα και κάντε κλικ στο σύνδεσμο «Αναφορά μηνύματος (Report Message)» που εμφανίζεται κάτω από το όνομα του αποστολέα. Σημείωση: μπορείτε να αναφέρετε μηνύματα μόνο από αγνώστους, και όχι από τους φίλους σας. Αναφορά γκρουπ (group) ή γεγονότος (event): πηγαίνετε στην κύρια σελίδα του group / event και κάνετε κλικ στο σύνδεσμο «Αναφορά γκρουπ (Report Group)» ή «Report Event» που θα βρείτε στο κάτω μέρος της σελίδας. Αναφορά μιας Σελίδας (Facebook Page): πηγαίνετε στη σελίδα αυτή και επιλέξτε τον σύνδεσμο «Αναφορά σελίδας (Report Page)» που εμφανίζεται αριστερά κάτω στην οθόνη.

24 Twitter: ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ Οι υπεύθυνοι των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να διαφυλάξουν και να αποκαλύψουν τα στοιχεία των χρηστών, αν πιστεύουν ότι είναι λογικά αναγκαία για να συμμορφωθούν με το νόμο, κανονισμό ή νομική απαίτηση. Να προστατεύσουν την ασφάλεια οποιουδήποτε προσώπου. Μη ιδιωτικούς ή μη-προσωπικά στοιχεία: Μπορούμε να μοιραστούμε ή να αποκαλύψουμε τις μη-προσωπικές πληροφορίες, όπως τα δημόσια tweets των χρηστών ή τον αριθμό των χρηστών που έκαναν κλικ σε μια συγκεκριμένη σύνδεση.

25 mySpace: ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ Σύμφωνα με το καταστατικό του mySpace απαγορεύεται οι χρήστες κάτω των 18 ετών να αναρτούν πληροφορίες σχετικά με τον εαυτό τους για κατάχρηση αλκοόλ ή κάπνισμα.

26 Πιθανοί κίνδυνοι από την χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης
Ένας από τους μεγαλύτερους κίνδυνους που διατρέχουν οι ανήλικοι είναι η επικοινωνία με άγνωστους ανθρώπους και στη συνέχεια η πιθανή συνάντηση. Σύμφωνα με την έρευνα του EU Kids Online 2009 ένα μεγάλο ποσοστό 30% έχει γνωρίσει κάποιον άγνωστο διαδικτυακά ενώ το 8% έχει συναντηθεί και στον φυσικό κόσμο. Αν συναντηθούν στον φυσικό κόσμο υπάρχει περίπτωση πιθανής εκμετάλλευσης ή κακοποίησης. Επίσης, ένας κίνδυνος είναι η διαδικτυακή παρενόχληση δηλαδή όταν οι χρήστες δέχονται ενοχλητικά ή προσβλητικά μηνύματα.

27 Συμβουλές για σωστή χρήση των κοινωνικών δικτύων

28 Προστατεύστε τον κωδικό ασφαλείας σας
Ο κωδικός μου πρέπει να μην είναι απλοϊκός αλλά σύνθετος και να συνδυάζει αριθμούς, σύμβολα , γράμματα και άλλα ( για να μην είναι εύκολος ώστε να τον βρει άλλος) π.χ.:65df46dh Τι να αποφεύγω : Α.1234….. Β. Ημ/νια γέννησης Όταν βρισκόμαστε σε δημόσιο χώρο πρέπει να προσέχουμε να μην γινόμαστε αντιληπτοί από άλλους όταν πληκτρολογούμε τους κωδικούς μας Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πάντα να κάνουμε αποσύνδεση όταν θέλουμε να βγούμε από τον λογαριασμό μας

29 Πως μπορώ να … Κάνω καταγγελία
Σταματήσω να έχω φίλο κάποιον που με ενοχλεί στο Facebook Προστατέψω το προφίλ μου όταν καταλάβω ότι το έχουν παραβιάσει Κάνω το προφίλ μου ιδιωτικό Κάνω το προφίλ μου προσαρμοσμένο Καταλάβω τη διαφορά μεταξύ απενεργοποίησης και διαγραφής του λογαριασμού μου Απενεργοποιήσω το λογαριασμό μου στο facebook Διαγράψω το προφίλ μου στο twitter

30 Πότε και πώς θα κάνω καταγγελία
Καταγγελία κάνω όταν κάποιος κάνει κάτι εις βάρος μου για παράδειγμα όταν ανεβάζει μία φωτογραφία δικιά μου ή κάποιου φίλου μου χωρίς άδεια ή μας ενοχλεί τότε… Βήμα 1ο) Πηγαίνω στην ιστοσελίδα Βήμα 2ο) Πατάω κλικ στην φράση «Κάντε Καταγγελία» πάνω δεξιά.

31 Τι κάνω όταν καταλάβω παραβίαση του λογαριασμού μου
Όταν κάποιος αλλάζει δεδομένα στον λογαριασμό μου τότε Πηγαίνω στο λογαριασμό μου στις ρυθμίσεις λογαριασμού και πληκτρολογώ ένα νέο κωδικό πρόσβασης και πατάω τους νέους κωδικούς Όταν κάποιος έχει αλλάξει τον κωδικό και δεν μπορώ να μπω στο προφίλ μου Τότε πηγαίνω στην ιστοσελίδα

32 Πώς να κάνω το προφίλ μου ιδιωτικό
Το προφίλ μου το κάνω ιδιωτικό διότι δεν θέλω να βλέπουνε άγνωστοι το προφίλ μου αλλά μόνο οι φίλοι μου Βήμα 1ο) Πατάω στις Ρυθμίσεις Απορρήτου(Privacy Settings) Βήμα 2ο) Τέλος κάνω κλικ στο «Φίλοι(Friends)».Έπειτα πατάω ΠΡΟΦΙΛ για να αποθηκευτούν οι αλλαγές μου

33 Πώς να κάνω το προφίλ μου προσαρμοσμένο
Προσαρμοσμένο προφίλ είναι όταν επιλέγω ποιοι μπορούν να δουν τα στοιχεία του προφίλ μου. βήμα 1ο) πηγαίνω και πατάω ρυθμίσεις απορρήτου βήμα 2ο) πατάω στο προσαρμοσμένο

34 Ποια είναι η διαφορά μεταξύ απενεργοποίησης και διαγραφής του λογαριασμού μου
Η διαφορά μεταξύ διαγραφής και απενεργοποίησης είναι ότι όταν διαγράφω το προφίλ μου δεν μπορώ να το επαναφέρω ενώ όταν απενεργοποιώ τον λογαριασμό μου μπορώ να τον επαναφέρω.

35 Μόνιμη διαγραφή στο facebook
Βήμα 1ο) Πηγαίνω πάνω δεξιά στο βελάκι και πατάω βοήθεια. Βήμα 2ο) Γράφω στο κέντρο βοήθειας delete και επιλέγω τη μόνιμη διαγραφή

36 Πώς να απενεργοποιήσω το λογαριασμό μου στο facebook
Βήμα 1ο) Μπαίνω στις Ρυθμίσεις Λογαριασμού(Account Settings). Βήμα 2ο) Κάνω κλικ αριστερά στην «Ασφάλεια(Security)».

37 Πώς να διαγράψω το προφίλ μου στο twitter
Βήμα 2ο) Στο τέλος της σελίδας γράφει «Απενεργοποίηση Λογαριασμού»(Deactiva- te my account).Κάνω κλικ. Βήμα 1ο) Πατάω Ρυθμίσεις(settings).

38 Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΣ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Στα πλαίσια της εργασίας μας, ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, το οποίο μοιράσαμε σε 47 άτομα όλων των ηλικιών, όπως συμμαθητές, φίλους και καθηγητές. Τα αποτελέσματα των ερωτήσεων που τους υποβάλλαμε είναι τα ακόλουθα:

39 Πως κυμαίνεται η ηλικία των χρηστών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης;
Το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών είναι της ηλικίας μεταξύ 13 έως 18 ετών, ακολουθούν τα άτομα 25 ετών και άνω με ποσοστό 23% και στη συνέχεια οι χρήστες με ηλικία από 19 έως 25 ετών με ποσοστό 15%.

40 Οι χρήστες δημοσιεύουν αρχεία από την προσωπική τους ζωή;
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 62% των χρηστών έχουν δημοσιεύσει αρχεία (φωτογραφίες, βίντεο) από την προσωπική τους ζωή ενώ το υπόλοιπο 32% απάντησαν όχι στην συγκεκριμένη ερώτηση

41 Έχουν κάνει νέες γνωριμίες εκτός από αυτές που είχαν στην προσωπική τους ζωή οι χρήστες;
Από τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων προέκυψε ότι το 47% έχει κάνει νέες γνωριμίες μέσω του λογαριασμού τους σε κάποιο κοινωνικό ιστό, ενώ το 53%, όχι.

42 Πόσο συχνά χρησιμοποιούν τον λογαριασμό τους;
Το 34% των χρηστών κάνουν χρήση του λογαριασμού τους 1 φορά την ημέρα και επίσης, το 34% κάνει χρήση μια φορά την εβδομάδα, ενώ το υπόλοιπο 32% χρησιμοποιεί το λογαριασμό περισσότερο από μια φορά μέσα στην εβδομάδα

43 Οι χρήστες των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης εμπιστεύονται τους νέους τους φίλους όσο και τους προσωπικούς; Μέσω των ερωτηματολογίων συμπεράναμε ότι το 6% εμπιστεύεται τα νέα άτομα που γνωρίζει στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης το ίδιο με τους προσωπικούς του φίλους και το άλλο 94% δεν τους εμπιστεύεται το ίδιο.

44 Διαβάζουν οι χρήστες κοινωνικών δικτύων τους όρους χρήσης όταν δημιουργούν τον λογαριασμό τους;

45 Γνωρίζουν οι χρήστες ότι τα προσωπικά τους στοιχεία μπορούν να γνωστοποιηθούν σε όλους όταν το προφίλ τους είναι δημόσιο;

46 Γνωρίζουν οι χρήστες ότι τα προσωπικά τους στοιχεία μπορούν να γνωστοποιηθούν σε όλους όταν το προφίλ τους είναι ιδιωτικό;

47 Γνωρίζουν οι χρήστες κοινωνικών δικτύων πώς να κάνουν το προφίλ τους προσαρμοσμένο;

48 Γνωρίζουν οι χρήστες κοινωνικών δικτύων πώς να κάνουν το προφίλ τους ιδιωτικό;

49 Γνωρίζουν οι χρήστες που να κάνουν μία καταγγελία;

50 Γνωρίζουν οι χρήστες την διαφορά ανάμεσα στην διαγραφή και την απενεργοποίηση του λογαριασμού τους;

51 Ξέρουν οι χρήστες πώς να απενεργοποιούν τον λογαριασμό τους;

52 Ξέρουν οι χρήστες πώς να διαγράφουν οριστικά τον λογαριασμό τους;


Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνες Καθηγήτριες:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google