Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών ΕΑΙΤΥ Πάτρα, Μάρτιος 2008

2 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Τι θα πούμε σήμερα Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Αρχιτεκτονική δικτύου Παρεχόμενες τηλεματικές υπηρεσίες ΠΣΔ Η δομή υποστήριξης του ΠΣΔ και οι διαδικασίες συνεργασίες – επικοινωνίας

3 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικά στοιχεία για το σχολικό δίκτυο Το μεγαλύτερο σε λειτουργία δημόσιο δίκτυο σε έκταση και πλήθος χρηστών στη χώρα Διασυνδέει σχολεία, ~7.500 σχολικά LANs, διοικητικές μονάδες, 494 σχολικές, 71 δημόσιες και 29 δημοτικές βιβλιοθήκες, 60 γενικά αρχεία του κράτους Προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (νέα δράση) Δικτυακές υποδομές: συμπληρωματικές με ΕΔΕΤ (πάροχος Internet) Κλειστό εκπαιδευτικό ενδοδίκτυο – Η Ασφάλεια μαθητών πρωταρχικός στόχος Πακέτο παρεχόμενων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας ειδικά σχεδιασμένες για την Εκπαίδευση Κατάρτιση και υποστήριξη χρηστών στις παρεχόμενες υπηρεσίες Ανάπτυξη με λογισμικό ανοικτού κώδικα (open source) - Σημαντική συνεισφορά στην κοινότητα του OSS Ευρυζωνικότητα: κεντρικός στόχος για βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών και μείωση λειτουργικού κόστους

4 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Δικτύου (1) Δίκτυο Κορμού ΕΔΕΤ - Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας Συνέργια και συμπληρωματικότητα Ελαχιστοποίηση κόστους λειτουργίας Δίκτυο Διανομής 51 ιδιόκτητοι κόμβοι Gigabit διασυνδέσεις με ΕΔΕΤ-2 σε 10 σημεία: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Ιωάννινα, Ξάνθη, Σύρος, Χανιά, Σέρρες

5 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Δικτύου (2)

6 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Παρεχόμενες υπηρεσίες Βασικές Υπηρεσίες (Σύνδεση στο δίκτυο, Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web, Δικτυακή πύλη, Δικτυακή πύλη μαθητών, Αυτόματη εγγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών) Υπηρεσίες Επικοινωνίας (Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με εξελιγμένη προστασία από ιούς και spam, Ηλεκτρονικές λίστες επικοινωνίας, Χώροι συζήτησης, Instant Messaging, Τηλεδιάσκεψη, Νέα) Φιλοξενία Ιστοσελίδων (Φιλοξενία ιστοσελίδων για σχολεία και εκπαιδευτικούς, Οδηγοί αυτόματης δημιουργίας ιστοσελίδων, Δυναμικές ιστοσελίδες php - δυναμικές ιστοσελίδες και βάση δεδομένων) Προηγμένες Υπηρεσίες (Βίντεο κατ’ απαίτηση, Ζωντανές μεταδόσεις εκδηλώσεων, Σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, Ηλεκτρονική διαχείριση τάξης) Συμπληρωματικές Υπηρεσίες (Ηλεκτρονικές κάρτες, Ηλεκτρονικό περιοδικό, Ημερολόγιο, Βιβλίο διευθύνσεων, Λίστα εργασιών, Σημειώσεις, Virtual drives) Κεντρικές Υπηρεσίες Υποδομής (Υπηρεσία ονοματολογίας (DNS), Υπηρεσία καταλόγου (LDAP), Κατανεμημένο helpdesk, Online στατιστικά, Σύστημα GIS σχολείων) Υπηρεσίες Διαχείρισης (Διαχείριση χρηστών, Τεκμηρίωση διαχειριστών δικτύου, Παρακολούθηση λειτουργίας δικτύου, Ασφάλεια δικτύου (CERT), Απομακρυσμένη διαχείριση σχολικών δρομολογητών)

7 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικές Τηλεματικές Υπηρεσίες 1. Σύνδεση στο δίκτυο (Connectivity & Dial-up) 2. Διακομιστής διαμεσολάβησης για ελεγχόμενη πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό (www.sch.gr/safe) 3. Δικτυακή πύλη (www.sch.gr): Κόμβος ενημέρωσης και σημείο πρόσβασης στις υπηρεσίες του ΠΣΔ 4. Απλή διαδικασία εγγραφής εκπαιδευτικών (www.sch.gr/teachers) και μαθητών (www.sch.gr/students)

8 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσίες Επικοινωνίας 5. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (www.sch.gr/mail) με εξελιγμένη προστασία από: - ιούς (www.sch.gr/virus) και - spam (www.sch.gr/spam) 6. Ηλεκτρονικές λίστες επικοινωνίας (www.sch.gr/lists) 7. Χώροι συζήτησης (www.sch.gr/forums) 8. Instant Messaging (www.sch.gr/im) 9. Τηλεδιάσκεψη (www.sch.gr/conf) 10. Νέα (www.sch.gr/news)

9 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Φιλοξενία Ιστοσελίδων 11. Φιλοξενία ιστοσελίδων για σχολεία και εκπαιδευτικούς 12. Οδηγοί αυτόματης δημιουργίας ιστοσελίδων 13. Δυναμικές ιστοσελίδες php - δυναμικές ιστοσελίδες και βάση δεδομένων

10 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Προηγμένες Υπηρεσίες 14. Βίντεο κατ’ απαίτηση (Video on Demand – (www.sch.gr/vod) 15. Ζωντανές μεταδόσεις εκδηλώσεων (www.sch.gr/rts) 16. Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (www.sch.gr/e-learning) 17. Ηλεκτρονική διαχείριση τάξης (eclass.sch.gr) 18. Σύγχρονη τηλεκπαίδευση (www.sch.gr/lms) 19. Voice over IP (για διοικητική χρήση)

11 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Συμπληρωματικές Υπηρεσίες 19. Ηλεκτρονικές κάρτες (www.sch.gr/e-cards) 20. Ηλεκτρονικό περιοδικό (www.sch.gr/magazine) 21. Ημερολόγιο, Βιβλίο διευθύνσεων, Λίστα εργασιών, Σημειώσεις 22. Web file folders – Virtual drives

12 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Κεντρικές Υπηρεσίες 23. Υπηρεσία αρωγής χρηστών (www.sch.gr/helpdesk) (8.30 – 18.00) 24. Υπηρεσία ασφάλειας δικτύου (CERT) 25. Online στατιστικά (www.sch.gr/statistics) 26. Υπηρεσία καταλόγου (LDAP) 27. Υπηρεσία ονοματολογίας (DNS) 28. Σύστημα GIS σχολείων

13 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσίες Διαχείρισης 29. Υπηρεσία τεκμηρίωσης διαχειριστών δικτύου 30. Υπηρεσία διαχείρισης χρηστών 31. Παρακολούθηση λειτουργίας δικτύου (www.sch.gr/netmon) 32. Απομακρυσμένη διαχείριση σχολικών δρομολογητών

14 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Καινοτόμες Υπηρεσίες 1. Απομακρυσμένη διαχείριση σχολικών εργαστηρίων - Remote Management 2. Ενεργοποίηση πρωτοκόλλου IPv6 3. Υπηρεσία QoS (εγγυημένη ποιότητα υπηρεσιών) 4. Ψηφιακές υπογραφές (PKI/CA) 5. Υπηρεσία φιλοξενίας εφαρμογών (ASP)

15 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικές Υπηρεσίες

16 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δικτυακός τόπος Χρήση του Portal του ΠΣΔ Το Portal του ΠΣΔ αποτελεί την πλέον δημοφιλή υπηρεσία του ΠΣΔ με χρήστες του ΠΣΔ αλλά και επισκέπτες από όλο το διαδίκτυο. Οι χρήστες που έχουν λογαριασμό χρήσης στις υπηρεσίες του ΠΣΔ μπορούν μετά από σύνδεση (login) στο Portal να έχουν πρόσβαση σε προσωποποιημένες υπηρεσίες.

17 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Εγγραφή εκπαιδευτικών για την παροχή υπηρεσιών Υπηρεσίες: Σύνδεση στο δίκτυο, επαναφορά κωδικού Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο και Οργάνωση Ομάδες Συζητήσεων, Βίντεο, Άμεσο Μήνυμα Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, Νέα και Ενημέρωση Τηλεδιάσκεψη, Λίστες Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου

18 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Μαθητική Δικτυακή Πύλη Προσωποποιημένες υπηρεσίες ΠΣΔ σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου (Νοε 06) Λειτουργία μαθητικής πύλης (Σεπ.06) Προσβάσιμη από ΑΜΕΑ σύμφωνα με: CSS / W3C WCAG 1.0 W3C (τύπος Α) XHTML 1.0 Transitional πρότυπο students.sch. gr

19 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Μαθητική Δικτυακή Πύλη Περιοχές περιεχομένου Ενημέρωση Μαθητικά νέα, εκδηλώσεις, μαθητικό περιοδικό κ.α. Εξετάσεις Νέα και σύνδεσμοι πανεπιστημίων, Θέματα εξετάσεων, κλπ Ψυχαγωγία Παιχνίδια, ανέκδοτα για ευχάριστα διαλείμματα students.sch. gr

20 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Μαθητική Δικτυακή Πύλη Περιοχές περιεχομένου Εκπαίδευση Εκπαιδευτικό περιεχόμενο και εφαρμογές σε συνεργασία με: Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία Εθνικό Αστεροσκοπείο Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού students.sch. gr

21 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Μαθητική Δικτυακή Πύλη Υπηρεσίες Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Προσωπικοί λογαριασμοί ΠΣΔ στους μαθητές Γ’ Γυμνασίου τη σχολική χρονιά ( μαθητές) Ιδιαίτερη μέριμνα στην ασφαλή χρήση: Επίπεδα λογαριασμών Αρχείο αποσταλμένων Εξελιγμένη προστασία από ιούς Εξελιγμένη προστασία από spam students.sch. gr

22 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσίες Επικοινωνίας

23 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Βασικά χαρακτηριστικά: Ενιαίο όνομα εξυπηρετητή (διακομιστή) εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας για όλους τους διακομιστές, mail.sch.gr Λήψη αλληλογραφίας με POP3 αλλά και IMAP Πρόσβαση στην αλληλογραφία μέσω web (http://webmail.sch.gr) Αποστολή μηνύματος από όποιο δίκτυο και αν συνδέεται ο χρήστης με έλεγχο ταυτότητας (SMTP authentication) Ασφαλής αποστολή και λήψη αλληλογραφίας με κρυπτογράφηση (SSL) Εναλλακτική διεύθυνση Προώθηση αλληλογραφίας σε άλλη διεύθυνση Προστασία από τους ιούς (antivirus) (http://www.sch.gr/virus) Προστασία από την ενοχλητική αλληλογραφία (antispamming) και

24 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Υποστηριζόμενοι χρήστες: Εκπαιδευτικές και Διοικητικές Μονάδες Διαθέσιμος χώρος μηνυμάτων 400ΜΒ Οντότητες μονάδων (Βιβλιοθήκη, ΓραΣΕΠ, κ.α.) Διαθέσιμος χώρος μηνυμάτων 400ΜΒ Εκπαιδευτικοί Διαθέσιμος χώρος μηνυμάτων 400ΜΒ Προστασία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο ΠΣΔ Προστασία από τους ιούς υπολογιστών (www.sch.gr/virus) Προστασία από την απρόκλητη ηλεκτρονική αλληλογραφία (www.sch.gr/spam)

25 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Προστασία από τους ιούς υπολογιστών Πολιτική Προστασίας: Έλεγχος χαρακτηριστικών του μηνύματος και επισυναπτόμενων ακολουθίες χαρακτήρων σε συγκεκριμένες επικεφαλίδες του μηνύματος (headers) οι καταλήξεις των επισυναπτόμενων αρχείων (.vbs,.lnk,.scr,.wsh,.hta,.pif,.exe,.bat,.com,.cmd) άρνηση παραλαβής του μηνύματος από το αποστολέα σε περίπτωση μη επιτρεπτών χαρακτηριστικών Χρήση λογισμικού antivirus Άρνηση παραλαβής μηνυμάτων με ιούς

26 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Έλεγχος δραστηριότητας Εντοπισμός των λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποκλίνουν από τα φυσιολογικά πλαίσια χρήσης της υπηρεσίας Αυτόματη ανάληψη δράσης (RBL) για τη φραγή των διευθύνσεων των σχολικών εργαστηρίων στην παραπάνω περίπτωση. Τοποθέτηση στην RBL του ΠΣΔ Εντοπισμός χρηστών που συνδέονται μέσω επιλεγόμενων γραμμών (απλές τηλεφωνικές και ISDN) και dynamic PPP.

27 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Προστασία από το spam Άρνηση παραλαβής μηνυμάτων από εξυπηρετητές με βάση RBL λίστες zen.spamhaus.org: list-dsbl-org.sch.gr bl.spamcop.net: Η RBL του ΠΣΔ : bl-mail-abuse.sch.gr Χαρακτηρισμός μηνυμάτων με βάση RBL λίστες multihop-dsbl-org.sch.gr dul.dnsbl.sorbs.net: Χρήση εξελιγμένου φίλτρου (spamAssassign) Μετακίνηση μηνυμάτων στο φάκελο spam με βαθμολογία μεγαλύτερη του 7 Επιλογές του Χρήστη

28 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Προστασία από το SPAM Οι επιλογές του Χρήστη Χειρισμός μηνυμάτων τύπου spam. Χειρισμό των μηνυμάτων με βάση τις RBL χαρακτηρισμού ή τη βαθμολογία από το spamassassign. Μετακίνηση στο φάκελο SPAM ή διαγραφή Διάρκεια παραμονής στο φάκελο SPAM Λίστες ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του Χρήστη (black list) Αποδεκτές διευθύνσεις αποστολής (Whitelist)

29 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Μαθητών Σκοπός Εκπαιδευτική αξιοποίηση των επενδύσεων για ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ενίσχυση διαπολιτισμικού διαλόγου Συμβολή στην ψηφιακή σύγκλιση της χώρας Στόχοι Εξοικείωση των μαθητών με τις ΤΠΕ στα πλαίσια των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στα σχολεία Ανανέωση εκπαιδευτικών μεθόδων - Υποστήριξη της διαδικασίας μάθησης με χρήση των ΤΠΕ Επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας Συνεργασία ομάδων ή σχολείων στα πλαίσια ελληνικών ή ευρωπαϊκών προγραμμάτων Παρέχεται Σήμερα: Σε όλους τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Μελλοντικά: Σε όλους τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πλήθος λογαριασμών (3/5/2007)

30 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Μαθητών Λειτουργικά χαρακτηριστικά Λογαριασμός της μορφής : Τύποι λογαριασμών: «Εκπαιδευτικός». Επικοινωνία μόνο με χρήστες του ΠΣΔ «Πλήρης»: Δίνεται μετά από έγκριση του κηδεμόνα και επιτρέπει επικοινωνία και με χρήστες άλλων δικτύων Ασφαλής χρήση: Εφαρμογή φίλτρων για απόρριψη μηνυμάτων από δίκτυα που δεν πιστοποιούν την ταυτότητα των χρηστών τους Διατήρηση ιστορικού μηνυμάτων για τη δυνατότητα ελέγχου από τον κηδεμόνα Γνωστοποίηση στοιχείων λογαριασμού σε κηδεμόνα Προστασία από ιούς (antivirus) Προστασία από απρόκλητη αλληλογραφία (antispamming) Μέγεθος γραμματοκιβωτίου: 20 ΜΒ Αποκεντρωμένη και απλοποιημένη διαδικασία εγγραφής και διαχείρισης χρηστών

31 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Μαθητών Τρόπος παροχής Το σχολείο δημιουργεί και διαχειρίζεται τους λογαριασμούς των μαθητών του μέσω web εφαρμογής (www.sch.gr/studentsadmin) Εναλλακτικά, το σχολείο μπορεί να επιτρέψει στους μαθητές του την καταχώρηση στοιχείων από τους ίδιους από το Ο εκπαιδευτικός ελέγχει και πιστοποιεί την ορθότητα των στοιχείων εγγραφής Πρόσβαση Μέσω της μαθητικής πύλης (Ενότητα: Υπηρεσίες / Αλληλογραφία και Οργάνωση) Μέσω του URL: Με τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, π.χ. Outlook Express Περισσότερες Πληροφορίες Μέσω της πύλης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Ενότητα: mySch / Οι υπηρεσίες μας / «Υπηρεσίες για το Μαθητή») Ανάπτυξη – υποστήριξη ΕΑΙΤΥ – Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών

32 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Web Mail Διαχειριστής ΔΟ-Τ.Ε.Ι.Α. Σημεία Παρουσίας 9 εξυπηρετητές στα κύρια σημεία παρουσίας του Δικτύου Διανομής

33 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Web Mail Βασικά χαρακτηριστικά: Υλοποίηση με προσαρμογή του ελεύθερου λογισμικού ανοιχτού κώδικα «Horde» Ενιαίο όνομα εξυπηρετητή webmail.sch.gr Υποστήριξη πρωτοκόλλων SMTP, POP3 και IMAP Πρόσβαση μέσω Internet Explorer, Mozilla Firefox Απευθείας διαχείριση της θυρίδας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Δεν απαιτείται αποθήκευση δεδομένων (μηνύματα) στον τοπικό Η/Υ

34 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Web Mail Υπηρεσίες και λειτουργίες: Διαχείριση Αλληλογραφίας Διαχείριση ηλεκτρονικών διευθύνσεων Ημερολόγιο Διαχείριση εργασιών (ToDo list) Διαχείριση σημειώσεων (Σημειωματάριο) Δυνατότητες εφαρμογής : Περιληπτική κατάσταση , γεγονότων ημερολογίου, σημειώσεων και εργασιών Πλήρως παραμετροποιημένη εφαρμογή (επιλογές εφαρμογής) Online help, εγχειρίδιο με συχνές ερωτήσεις χρηστών (FAQ)

35 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Λιστών Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Βασικά χαρακτηριστικά: Δημιουργία και συντήρηση ηλεκτρονικών λιστών Πρόσβαση στις λίστες για τους πιστοποιημένους χρήστες μέσω της πύλης του ΠΣΔ (www.sch.gr/lists) Ιστορικό μηνυμάτων που έχουν διακινηθεί μέσω της λίστας. Εξελιγμένο περιβάλλον για τους μεσολαβητές και διαχειριστές των λιστών.

36 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Λιστών Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Δύο τρόποι Λειτουργίας της Λίστας Ελεύθερη λίστα Μπορεί να στείλει μηνύματα ο καθένας, τα οποία διανέμονται κατ’ ευθείαν στα μέλη της λίστας. Ανοικτή λίστα με έλεγχο από τον μεσολαβητή (Message Moderation) Η λίστα δέχεται μηνύματα από οποιονδήποτε, αλλά πριν διανεμηθούν στα μέλη της πρέπει να γίνουν αποδεκτά από τον μεσολαβητή (moderator).

37 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Λιστών Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Περιορισμοί λίστας: Υπάρχουν περιορισμοί που μπορούν να τεθούν στην αποστολή μηνυμάτων σε επίπεδο: Μελών της Λίστας ΝΑΙ, ΟΧΙ, με έλεγχο από τον μεσολαβητή. Άλλων Χρηστών ΝΑΙ, ΟΧΙ, με έλεγχο από τον μεσολαβητή. Ορισμός χρηστών Με αυτόματη αποδοχή των μηνυμάτων τους. Επιβεβαίωση αποστολής Για τον περιορισμό αποστολής ψευδών μηνυμάτων.

38 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Λιστών Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου Κεντρικές Λίστες Τοπικές Λίστές Τοπικές Διαχειριστικού χαρακτήρα

39 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Συζητήσεων (Forums) Διαχειριστής EAITY Στόχος της υπηρεσίας είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα φέρει σε επικοινωνία ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και προβληματισμούς και θα επιτρέψει τη δημιουργία μιας διαδικτυακής κοινότητας για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των χρηστών της.

40 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία NEWS ή Βασικά χαρακτηριστικά Διαθέτει web περιβάλλον στην ίδια διεύθυνση για την περιήγηση στις ομάδες συζητήσεων. Είναι δυνατή η πρόσβαση στο διακομιστή και με οποιοδήποτε λογισμικό πρόσβασης σε υπηρεσία news (news client) Παρέχει πρόσβαση σε μηνύματα ταξινομημένα σε ομάδες ενδιαφερόντων. (π.χ grk.sch.gimnasio, grk.sch.ekdiloseis, grk.sch.aggelies)

41 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Instant Messaging ή Βασικά χαρακτηριστικά: Η υπηρεσία Άμεσων Μηνυμάτων στο ΠΣΔ παρέχει ένα υποσύνολο από τις υπηρεσίες που είναι προτυποποιημένες στα πλαίσια του πρωτοκόλλου Jabber. Παρουσία (presence) - Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει σε κάποιο χρήστη να γνωρίζει αν ένας άλλος χρήστης είναι "online". Ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων - Πρόκειται για μηνύματα κειμένου, εμπλουτισμένα με emoticons. Συζήτηση μεταξύ δύο χρηστών (chat)- Λαμβάνει χώρα μεταξύ δύο χρηστών και προαπαιτεί τη σύνδεσή τους με τον Jabber εξυπηρετητή. Οι δυνατότητες που παρέχονται στους χρήστες είναι ίδιες με αυτές που ισχύουν στην περίπτωση των μηνυμάτων.

42 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Συμπληρωματικές Υπηρεσίες

43 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis

44 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis Μηνιαία ηλεκτρονική έκδοση του ΠΣΔ/ΥΠΕΠΘ με σκοπό την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με: Αξιόλογες δραστηριότητες σχολείων και εκπαιδευτικών Διακρίσεις μαθητών Δραστηριότητες Υπ.Ε.Π.Θ. Δραστηριότητες Π.Σ.Δ. Κυκλοφορία νέου τεύχους: 14/3/2008 Αποδέκτες: σχολεία διοικητικές μονάδες εκπαιδευτικοί με λογαριασμό πρόσβασης στο ΠΣΔ Περιεχόμενο: Κείμενα – φωτογραφίες Πολυμεσικό υλικό (μουσική, βίντεο) Στατιστικά (από 17/9 έως 2/10): διαφορετικοί επισκέπτες σελίδες που προβλήθηκαν

45 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δικτυακή πύλη για το εκπαιδευτικό ΕΛ/ΛΑΚ Στόχοι Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για το ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση και τη δυνατότητα αξιοποίησής του Παρουσίαση ανάλογων δράσεων σε διεθνές επίπεδο Παροχή βήματος ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς Περιεχόμενα Βιβλιοθήκη λογισμικού Νέα Σχετικοί σύνδεσμοι Forum Στατιστικά Ανακοινώσεις εκδηλώσεων Newsletter - RSS opensoft.sch.gr Ανάπτυξη - υποστήριξη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

46 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Στατιστικά Χρήσης Επισκέπτες Συνολικός αριθμός επισκεπτών Επισκέψεις σελίδων Επισκέψεις μέσω της δικτυακής πύλης ΠΣΔ Εγγεγραμμένοι χρήστες ΠΣΔ1.135 Δημοφιλέστερες εφαρμογές (αριθμός επισκέψεων) 3D Planetarium Schoolsplay2.037 Electric1.548 Elxis1.516 ePresence1.485 Atlantida1.455 C.A.R1.412 GCompris1.369

47 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Τα αρχεία μου ή Απομακρυσμένη ασφαλής διαχείριση αρχείων μέσω Web Interface Διαθεσιμότητα σημειώσεων / υλικού μαθήματος Πρόσβαση στην προσωπική ιστοσελίδα

48 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Web File Manager Αποθήκευση/ανάκτηση αρχείων Οργάνωση αρχείων σε καταλόγους Αποσυμπίεση αρχείων zip, tar, bz2 Λειτουργίες αντιγραφής/αποκοπής/επικόλ λησης Ρύθμιση διαθέσιμου χώρου ανά χρήστη Δυνατότητα ελέγχου και περιορισμού πρόσβασης σε καταλόγους

49 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικές Κάρτες Βασικά χαρακτηριστικά: Δυνατότητα επιλογής και αποστολής ηλεκτρονικών καρτών σε διευθύνσεις. Θεματικός κατάλογος χωρισμένος σε ενότητες Οι ηλεκτρονικές κάρτες περιέχουν κάποιες έτοιμες εικονογραφήσεις, στις οποίες υπάρχει δυνατότητα να προστεθεί κείμενο και/ή μια μουσική/ηχητική συνοδεία.

50 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων

51 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων Web Hosting Διαχειριστής ΔΟ-Π.Θ Διαθέσιμοι Πόροι περισσότερο από 2 TB διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος Βασικά χαρακτηριστικά Υλοποίηση με χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Χρήση Apache, PhP, mySQL Παροχή χώρου φιλοξενίας ιστοσελίδων στους χρήστες του ΠΣΔ Εργαλεία αυτόματης κατασκευής ιστοσελίδων Προβολή των ιστοσελίδων από το ευρετήριο και τον θεματικό κατάλογο του ΠΣΔ

52 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων Web Hosting Υποστηριζόμενοι χρήστες: Διοικητικές/Εκπαιδευτικές μονάδες DNS Μονάδας: ή Διαθέσιμος χώρος : 400 ΜΒ Πρόσβαση στο χώρο φιλοξενίας ιστοσελίδων ftp://dide.eyv.sch.gr ftp://1lyk-petroup.att.sch.gr Οντότητες μονάδων (βιβλιοθήκη, ΓραΣΕΠ, κ.α) DNS Μονάδας: DNS Μονάδας/ : Διαθέσιμος χώρος: 400 ΜΒ Πρόσβαση στο χώρο φιλοξενίας ιστοσελίδων ftp://2lyk-chaid.att.sch.gr Εκπαιδευτικοί Δικτυακοί τόποι χρηστών:users.sch.gr/ : Διαθέσιμος χώρος: 400 ΜΒ Πρόσβαση στον διακομιστή δημοσίευσης ιστοσελίδων με ftp

53 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Αυτόματη δημιουργία ιστοσελίδων Δημιουργία ιστοσελίδων που φιλοξενούνται σε εξυπηρετητές του Π.Σ.Δ. 3 διαφορετικοί τρόποι δημιουργίας Άμεση δημοσίευση Αναλυτικές οδηγίες για την δημιουργία των ιστοσελίδων

54 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Απλός Οδηγός ιστοσελίδων Δημιουργία με χρήση έτοιμων προτύπων ή εισαγωγή στοιχείων

55 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ιστοσελίδες Iware Σύνταξη και διαχείριση περιεχομένου με απλό τρόπο Χρήση του συντάκτη για την επεξεργασία του περιεχομένου των ιστοσελίδων Ο συντάκτης παρέχει τις βασικές λειτουργίες ενός επεξεργαστή κειμένου Σε κάθε βήμα υπάρχουν οδηγίες χρήσης Δυνατότητα εισαγωγής αρχείων και εικόνων

56 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δυναμικές Ιστοσελίδες Χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Περιεχομένου (Joomla, mambo,drupal κ.τ.λ.) που βασίζονται σε php και mysql, για την δημιουργία δυναμικών ιστοσελίδων Εύκολη διαχείριση περιεχομένου Δεν απαιτεί γνώση προγραμματισμού του χρήστη

57 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Προηγμένες Υπηρεσίες

58 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση υλοποιεί μια διαδικασία ανταλλαγής μάθησης μεταξύ εκπαιδευτή – εκπαιδευομένων, που πραγματοποιείται ανεξάρτητα χρόνου και τόπου Έχει ιδιαίτερη αξία για όσους μαθαίνουν καλύτερα σκεπτόμενοι για το περιεχόμενο επιθυμούν να δουλέψουν στο δικό τους χρόνο μπορούν να ακολουθήσουν οδηγίες από τον εκπαιδευτή τους Λόγοι χρήσης ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Οι εκπαιδευόμενοι: εξετάζουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με το πρόγραμμά τους μπορούν να ιεραρχήσουν τα θέματα του εκπαιδευτικού υλικού έχουν το χρόνο να σκεφτούν για το περιεχόμενο μπορούν να επιλέξουν το μαθησιακό στυλ που προτιμούν Υλοποίηση βασισμένη στην παιδαγωγική θεωρία του κοινωνικού εποικοδομητισμού αξιοποίηση του open source λογισμικού moodle (www.moodle.org) πρόσβαση μέσω web : ή e-learning.sch.gr

59 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση

60 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων: Θεματική Ημερολογιακή Κοινωνική Εύχρηστος οδηγός δημιουργίας και διαχείρισης μαθήματος Υποστήριξη πολλαπλών ρόλων χρηστών Διαχειριστής Δημιουργός μαθήματος Απλός εκπαιδευτής (χωρίς δικαιώματα προσθήκης εκπαιδευτικού υλικού) Μαθητής Επισκέπτης Ταξινόμηση μαθημάτων σε θεματικές ενότητες Πιστοποίηση των χρηστών και μέσω LDAP ΠΣΔ Δυνατότητα περιορισμού της πρόσβασης στο μάθημα σε συγκεκριμένους χρήστες (με την χρήση κλειδιού)

61 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Υποστήριξη διαφόρων τρόπων παρουσίασης του εκπαιδευτικού υλικού (πηγές πληροφοριών): Βιβλίο (Book) – Το εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάζεται σε μορφή βιβλίου Απλό κείμενο μέσω ενσωματωμένου editor Εξωτερικές Ιστοσελίδες Υποστήριξη αρχείων πολυμέσων (εικόνας, ήχου κλπ.) Wiki Πακέτα τύπου Scorm Λεξικό όρων του μαθήματος (Γλωσσάρι) Οργάνωση δραστηριοτήτων – Ημερολόγιο Παρουσιολόγιο μαθητών

62 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Εργαλεία επικοινωνία Ομάδες συζητήσεων (Forum) Chat Διάλογοι – Προσωπικά μηνύματα

63 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση Δραστηριότητες αξιολόγησης Quiz διαφόρων τύπων Πολλαπλής επιλογής Σύντομης απάντησης True/False Αριθμητική ερώτηση Eργασίες (Assignments): Υποβολή ασκήσεων, εκθέσεων κλπ. Εργαστήριο (Workshop): Δημιουργία εργασίας με βάση το πρότυπο του εκπαιδευτή και Δυνατότητα αξιολόγησης των εργασιών των μαθητών από τους συναδέλφους τους Έρευνα (Survey): Αξιολόγηση του μαθήματος από τον μαθητή

64 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Στατιστικά Χρήσης Γενικά στατιστικά χρήσης Ενότητες μαθημάτων9 Αριθμός μαθημάτων59 Χρήστες ΠΣΔ που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία Δημιουργοί μαθημάτων – εκπαιδευτές62 Χρήστες ΠΣΔ που εγγράφηκαν σε κάποιο μάθημα2.682 Ομάδες συζήτησης Πλήθος ομάδων συζητήσεων204 Πλήθος συζητήσεων432 Αξιολόγηση Πλήθος quiz42 Πλήθος μαθημάτων με quiz21 Πλήθος χρηστών που επιχείρησαν επίλυση145 Πλήθος προσπαθειών437 Ανάπτυξη – υποστήριξη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Προστιθέμενη αξία από ΠΣΔ στη βασική διανομή του moodle

65 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση Λειτουργικά Χαρακτηριστικά «Εικονικής Αίθουσας»: Αμφίδρομη οπτικοακουστική επικοινωνία με υποστήριξη πολλαπλών πρωτοκόλλων (ευρυζωνικές αλλά και χαμηλής ταχύτητας συνδέσεις) Διαμοιρασμός εφαρμογών, χρήση ασπροπίνακα, ταυτόχρονη πλοήγηση συμμετεχόντων στο Διαδίκτυο Προχωρημένες δυνατότητες ελέγχου της αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων 10 άδειες ταυτόχρονης χρήσης Χρήση για τηλεδιασκέψεις ΥΠΕΠΘ – σχολείων και άλλων φορέων Χρήση από εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση σε συνδυασμό με άλλες υπηρεσίες ΠΣΔ Συνέργια με αίθουσες τηλε- εκπαίδευσης στην περιφέρεια Υποστήριξη ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών

66 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Εκπαιδευτικά Ιστολόγια Ένα ιστολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως: μέσο ανάρτησης οδηγιών, εξηγήσεων, επιπλέον παραδειγμάτων τόπος δημοσιότητας των εργασιών μίας σχολικής τάξης μέσο προβληματισμού και διάλογου πίνακας ανακοινώσεων του μαθήματός σας συνεργατικό εργαλείο (ομαδοσυνεργατική – αθροιστική μάθηση) Γιατί να τα χρησιμοποιήσω; Εξαιρετικά απλός τρόπος απόκτησης Δεν απαιτεί γνώσεις προγραμματισμού, ούτε εγκατάσταση νέων στοιχείων στο δικτυακό σας τόπο Ασφαλής λειτουργία Ανάπτυξη – υποστήριξη ΕΑΙΤΥ – Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών blogs. blogs. sch.gr

67 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βίντεο κατ’ Απαίτηση - Ζωντανές Μεταδόσεις Δυνατότητες Ψηφιοποίηση βίντεο & ήχου και κωδικοποίηση για τη μετάδοση μέσω δικτύου Διάθεση πολυμεσικού υλικού για κάθε τύπο σύνδεσης (ISDN, DSL, κλπ) Ταξινόμηση υλικού ανά κατηγορία Περιβάλλον αναζήτησης βίντεο Ζωντανές αναμεταδόσεις Προέλευση υλικού Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση Δραστηριότητες σχολείων Εκδηλώσεις που αφορούν την εκπαίδευση Από εκπαιδευτικούς Ανάπτυξη – υποστήριξη Πανεπιστήμιο Κρήτης Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου vod.sch.gr

68 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης

69 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικά Χαρακτηριστικά Αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για την ηλεκτρονική διαχείριση των μαθημάτων που διδάσκονται μέσα στο σχολείο, βασισμένο στα πρότυπα του Παγκόσμιου Ιστού. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς ενισχύει την κλασσική εκπαιδευτική πρακτική που λαμβάνει χώρα μέσα στη σχολική τάξη. Εστιάζει στο δίπτυχο: ωρολόγιο πρόγραμμα και διδακτικό προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας Δεν επιχειρεί να αντικαταστήσει την παραδοσιακή διδασκαλία με εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά να στηρίξει και να εμπλουτίσει την υπάρχουσα εκπαιδευτική διαδικασία με νέες δυνατότητες (βασισμένες στις ΤΠΕ), κάνοντας εποικοδομητική χρήση των υποδομών. Πρόσβαση μέσω του λογαριασμού των εκπαιδευτικών στο ΠΣΔ.

70 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Στατιστικά Χρήσης Περιεχόμενο – χρήστες (3/10/2007) Σχολικό Έτος 2006 – ηλεκτρονικά μαθήματα συμμετέχοντα σχολεία Σχολικό Έτος ηλεκτρονικά μαθήματα 209 συμμετέχοντα σχολεία Συνολικά: εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί Στατιστικά επισκεψιμότητας (ανά μήνα) μέσος όρος επισκέψεων: Ανάπτυξη – υποστήριξη: Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Αθηνών

71 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

72 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

73 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

74 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικοί στόχοι Αρχικός Στόχος: Εισαγωγή των υπηρεσιών του Διαδικτύου στην Εκπαίδευση και σε άλλες πτυχές της κοινωνίας. Σημερινός Στόχος: Η θέσπιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας που θα αποθαρρύνει ή θα αποτρέπει την πρόσβαση σε περιεχόμενο που συγκρούεται με θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής οργάνωσης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Προσοχή! Όχι λογοκρισία και ασφυκτικοί περιορισμοί, αλλά εύρεση τρόπων διασφάλισης της αποκλειστικής χρήσης του Διαδικτύου στα σχολεία για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Στόχος: Να αποτραπεί η πρόσβαση σε ακατάλληλο υλικό, χωρίς όμως να αχρηστευτούν οι δυνατότητες του Διαδικτύου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διευκολύνουν την επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων, την συνεργατικότητα και τη μαθησιακή διαδικασία.

75 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Βασικές Αρχές Θεμελιώδεις Αρχές (αναφορικά με τους μαθητές): Οι ανήλικοι έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Αποτελεί υποχρέωση της οικογένειας και του σχολείου η προστασία των ανήλικων από την έκθεσή τους σε επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο. Η Διαδικτυακή κοινωνία αποτελεί αντανάκλαση της πραγματικής κοινωνίας. Σε χρόνια το ~70% των συναλλαγών θα πραγματοποιείται με ψηφιακό τρόπο. Όχι παραπληροφόρηση και υπερβολή! Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Διαδικτύου! Το Διαδίκτυο είναι ένα αγαθό για όλους ! Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του Διαδικτύου απαιτείται η συνεργασία: Κυβερνήσεων Σχολείων Σχολικών δικτύων Χρηστών Διαδικτύου Γονέων Εταιρειών παροχής Διαδικτύου Δημιουργών σελίδων περιεχομένου Δικαιοσύνης και αστυνομίας

76 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ειδικά χαρακτηριστικά Διαδικτύου Καθένας μπορεί να «ανεβάσει» υλικό (κείμενα, εικόνες, μουσική, βίντεο, κλπ) στο Διαδίκτυο Δεν υπάρχει επίπεδο ελέγχου του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο στο επίπεδο του πρωτογενούς υλικού. Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή ένα σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένου. Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που πριν δεν ήταν διαθέσιμες σε αυτά. Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριο. Το Διαδίκτυο δεν περικλείεται στα όρια των χωρών. Όλα αυτά δημιουργούν αγωνία στην κοινωνία και ειδικά στους γονείς.

77 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο (για ανήλικους) Δικτυακοί τόποι και εφαρμογές του Διαδικτύου που περιέχουν: Πορνογραφία και ειδικά παιδική Τυχερά παιχνίδια Προπαγάνδα ναρκωτικών και αλκοόλ Προπαγάνδα υπέρ του ρατσισμού Προπαγάνδα βίας, μίσους και επιθετικής συμπεριφοράς Προπαγάνδα προμήθειας και χρήσης όπλων Διαφημιστικό υλικό Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας υπολογιστικών συστημάτων και για κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια Ανεξέλεγκτη επαφή με ενήλικους (που συνήθως υποδύονται ότι είναι ανήλικοι)

78 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πηγές ακατάλληλου περιεχομένου Οι πιθανοί τρόποι έκθεσης των ανήλικων σε επιβλαβές ή/και παράνομο περιεχόμενο είναι πολλοί: Υπηρεσίες πρόσβασης σε περιεχόμενο (web): Εμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδες Υπηρεσίες επικοινωνίας: Newsgroups, Chat, FTP και Bulletin boards (spam mail, viruses) Instant Messaging (π.χ. ICQ, MSN, Skype, κλπ) Υπηρεσίες «Κοινωνικής Δικτύωσης» MySpace, Hi5, Facebook, κλπ Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου Ηλεκτρονική διαφήμιση Κινητή τηλεφωνία

79 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Τι κάνει το ΠΣΔ για την Ασφάλεια; Θέσπιση πλαισίου πολιτικής ασφάλειας (Security Policy) Ορισμός Επιτροπής Δεοντολογίας & Περιεχομένου (ΕΔΠ) Λειτουργία Υπηρεσίας ελέγχου web περιεχομένου Οργάνωση Ομάδας Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας (CERT) Διαρκής ενημέρωση

80 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πλαίσιο Πολιτικής Ασφάλειας ΠΣΔ Ορισμός πολιτικών Αποδεκτής Χρήσης Διαδικτύου. Ανάπτυξη και λειτουργία φίλτρων, που αποτρέπουν την πρόσβαση σε ιστοσελίδες (web) : με πορνογραφικό περιεχόμενο, με τυχερά παιχνίδια, που προωθούν τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, τη βία, το μίσος, την επιθετική συμπεριφορά και τον ρατσισμό. Διαρκής ενημέρωση (www.sch.gr/safe) και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας και των γονέων (ηλεκτρονικό περιοδικό, ημερίδες, κλπ). Δημιουργία θετικής αντιπρότασης – αξιόλογο περιεχόμενο – καλές πρακτικές. Συνεργασία με ειδικές δράσεις για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο (DART [Χανιά, Θεσ/νίκη], Safeline, SaferInternet). Συνεργασία με τις αρχές ασφάλειας.

81 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

82 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Τεχνικές Ελέγχου Περιεχομένου Με λέξεις κλειδιά σε διευθύνσεις URL (Blocking keywords) Απαγόρευση πρόσβασης σε σελίδες που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις Αδυναμία ελέγχου εικόνων, ήχων, κλπ. Αρνητικές και θετικές λίστες (Negative & Positive Lists) Χρήση προκαθορισμένων λιστών αποδεκτών ή απαράδεκτων σελίδων Μεγάλο διαχειριστικό βάρος Κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση περιεχομένου (Content labeling & rating) Απόδοση ετικετών σε κάθε σελίδα Internet Κατηγοριοποίηση από τον δημιουργό της σελίδας Κατηγοριοποίηση από ανεξάρτητους φορείς Συνδυασμός των παραπάνω

83 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υλοποίηση φίλτρων στο ΠΣΔ Χρήση διαφανούς διακομιστή διαμεσολάβησης (Transparent Proxy). Λογισμικό Squid, το οποίο χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά δίκτυα διεθνώς: JANET (Αγγλία), GARR (Ιταλία), DFN (Γερμανία), SWITCH (Ελβετία), SURFnet (Δανία), NLANR (ΗΠΑ). Παραμετρικός έλεγχος σε διάφορα επίπεδα. Ορισμός πολλαπλών κανόνων ανά χρήστη, ομάδα χρηστών, κλπ. Αποκλεισμός πρόσβασης. Επιβολή περιορισμών σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Καταγραφή κίνησης και δημιουργία αναφορών. Δημιουργία blacklist από «αυτόματα ρομπότ» (dummy robots). Περιορισμένη επιτυχία (ψευδώς θετικές και ψευδώς αρνητικές απαντήσεις). Δυνατότητα επικοινωνίας πιστοποιημένων χρηστών με τον διαχειριστή (μέσω web form)

84 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Περιγραφή blacklist ΠΣΔ Η blacklist προέρχεται από τη λίστα ακατάλληλων δικτυακών τόπων και σελίδων που δημιουργήθηκε και συντηρείται από τους δημιουργούς του SquidGuard Οι εγγραφές της βάσης είναι τριών τύπων: domains, IP space π.χ. sex.com, που αποκλείουν την πρόσβαση σε ολόκληρες δικτυακές περιοχές που έχουν ακατάλληλο περιεχόμενο ( εγγραφές) urls, π.χ. bearportal.com/adults, που αποκλείουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένες σελίδες δικτυακών τόπων ( εγγραφές) expressions, που περιέχουν λέξεις κλειδιά, βάσει των οποίων αποκλείεται η πρόσβαση σε δικτυακούς τόπους ή σελίδες (μερικές δεκάδες τέτοιες λέξεις κλειδιά). Προσφέρουν σημαντική ευελιξία καθώς δεν είναι αποδοτικό ούτε δυνατόν να καταχωρηθούν όλοι οι δικτυακοί τόποι ή σελίδες στις δύο προηγούμενες κατηγορίες

85 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Το αποτέλεσμα

86 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Το αποτέλεσμα Μέσος διακινούμενος όγκος δεδομένων273,1GBytes/day Μέσος αριθμός αιτημάτων / ημέρα requests/day Μέσος αριθμός αιτημάτων / ώρα requests/hour Μέσος αριθμός αιτημάτων / λεπτό14.389requests/minute Αριθμός αιχμής αιτημάτων / ώρα requests/hour Αριθμός αιχμής αιτημάτων / λεπτό60.474requests/minute Ποσοστό text/html requests που αποκόπτονται2.56% Αιτήματα που δέχεται ο cachemaster137requests/month Sites που μας ζητούν να ανοίξουμε 123requests/month Sites που μας ζητούν να αποκλείσουμε 10requests/month Αιτήματα που ικανοποιούνται 90requests/month Αιτήματα που απορρίπτονται 43requests/month

87 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

88 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Η παρέμβαση των καθηγητών Να διδάξουν στους μαθητές τους πως το Διαδίκτυο εξελίσσεται σε (μερικές φορές παραμορφωτικό) καθρέπτη της κοινωνίας μας. Να εξηγήσουν στους μαθητές τους γιατί είναι φρόνιμο να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Να ενημερώσουν για τους κινδύνους που κρύβονται στο Διαδίκτυο Να διδάξουν τις βασικές αρχές στις οποίες «χτίστηκε» το Διαδίκτυο (ανωνυμία, ισότιμη επικοινωνία όλων- με-όλους) και να επισημάνουν τις πιθανές επιπτώσεις τη σημερινή εποχή Να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς για τον δικό τους ρόλο.

89 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Η παρέμβαση των γονέων Να ενημερωθούν για το Διαδίκτυο και τι κάνουν τα παιδιά τους εκεί. Να δημιουργήσουν μια συμφωνία σε οικογενειακό επίπεδο για την χρήση του Διαδικτύου. Να συνοδεύουν τα μικρότερα παιδιά όταν συνδέονται στο Διαδίκτυο, ειδικά την πρώτη φορά. Να δημιουργήσουν τη δική τους λίστα με τις προτεινόμενες παιδικές σελίδες και να συμπεριλάβουν μηχανές αναζήτησης φιλικές στη χρήση τους για παιδιά. Να διδάξουν και αυτοί τα παιδιά τους να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Να βάζουν τους υπολογιστές με σύνδεση στο Διαδίκτυο σε ένα συχνά χρησιμοποιούμενο χώρο του σπιτιού. Να ενημερωθούν για τα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα για τον έλεγχο του περιεχομένου.

90 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Προτάσεις - Συμβουλές Έλεγχος περιεχομένου για σχολικό περιβάλλον και όχι για ενήλικες. Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Διαδικτύου. Το Διαδίκτυο είναι ένα σύγχρονο αγαθό. Το πρόβλημα που μας απασχολεί είναι εξαιρετικά σύνθετο. Για την αντιμετώπισή του απαιτείται η συστράτευση Πολιτείας, βιομηχανίας Διαδικτύου, ακαδημαϊκού κόσμου, χρηστών Διαδικτύου, οργανώσεων πολιτών – γονέων. Οι ακολουθούμενες πρακτικές είναι περίπου ίδιες σε όλο τον κόσμο. Τα φίλτρα δεν μπορούν να εφαρμοστούν ενιαία και δεν μπορούν να εγγυηθούν επιτυχία 100%. Ευαισθητοποίηση και υπεύθυνη ενημέρωση των γονέων και των σχολείων. Θετική αντιπρόταση: ανάπτυξη αξιόλογου εκπαιδευτικού περιεχομένου και διάχυση καλών πρακτικών. Αυτορύθμιση των παρόχων περιεχομένου.

91 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

92 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου (Κανονιστικά θέματα) Σε κάθε περίπτωση να τηρείται ο Κανονισμός λειτουργίας κάθε υπηρεσίας ΠΡΟΣΟΧΗ στην παράνομη διάθεση περιεχόμενου (που ήταν ήδη σε ψηφιακή μορφή ή ψηφιοποιήθηκε από χρήστη) χωρίς τη συγκατάθεση του κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων για το εν λόγω περιεχόμενο. ΠΡΟΣΟΧΗ με τη χρήση προγραμμάτων peer-to-peer (P2P) (torrent, gnutella, skype) διότι μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα υπέρμετρης κατανάλωσης πόρων δικτύου (κυρίως bandwidth). Ρυθμίστε κατάλληλα αυτά τα προγράμματα. Οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (προβολή εμπορικών προϊόντων, εταιρειών ή υπηρεσιών) είναι ασύμβατη με το χαρακτήρα του ΠΣΔ, συνεπώς απαγορεύεται η χρήση των υποδομών του ΠΣΔ για τέτοιους σκοπούς Η διάθεση/δημοσίευση περιεχόμενου με πορνογραφικό, υβριστικό ή ρατσιστικό χαρακτήρα είναι παράνομη

93 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου (2) Ο Κωδικός Πρόσβασης του ΠΣΔ είναι απολύτως προσωπικός Η αποκάλυψή του σε τρίτους εγκυμονεί κινδύνους καθώς μπορεί να γίνει σύνδεση συγκεκριμένων πράξεων με συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο Logout και απαλοιφή προσωπικών δεδομένων σε κοινόχρηστους Η/Υ πριν την αποχώρηση του χρήστη Περιοδικός έλεγχος και εγκατάσταση: Ενημερωμένων εκδόσεων ΛΣ (Windows update) Ενημερωμένων εκδόσεων ιών (Antivirus update) Ενημερωμένων εκδόσεων «κατασκοπευτικών» προγραμμάτων (Antispyware update)

94 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου (3) Να εξετάζονται όλα τα μηνύματα με δυσπιστία, κυρίως όσα προέρχονται από άγνωστους παραλήπτες ΜΗΝ ανοίγετε συνημμένα αρχεία στα s χωρίς έλεγχο antivirus ΜΗΝ στέλνετε μηνύματα σε πολύ μεγάλο αριθμό παραληπτών (>20). Εναλλακτικά προτείνεται η χρήση της υπηρεσίας λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: (www.sch.gr  «αλληλογραφία και οργάνωση»  «Λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου») Μη στέλνετε μηνύματα με μεγάλα συνημμένα αρχεία (>5ΜΒ). Εναλλακτικά προτείνεται: αποθήκευση του αρχείου σε κάποιο ιστοχώρο (πχ users.ach.sch.gr\username\myfile.zip αποστολή του συνδέσμου του αρχείου μέσα στο

95 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ατζέντα Βασικοί στόχοι και αρχές για ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web μέσω ΠΣΔ Οδηγίες προστασίας μαθητών Πρακτικές καλής χρήσης υπηρεσιών Διαδικτύου Υπηρεσία ασφάλειας ΠΣΔ (CERT)

96 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ασφάλειας ΠΣΔ (CERT) Βασικές αρμοδιότητες: Διαχείριση αναφορών και διαμαρτυριών για Η/Υ εντός και εκτός του χώρου ευθύνης του ΠΣΔ Αναγνώριση-ανίχνευση προβλημάτων ασφάλειας συστημάτων Παρακολούθηση δικτυακής κίνησης και προστασία μονάδων ΠΣΔ από δικτυακές ανωμαλίες Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης για: Προφύλαξη και προστασία υπολογιστικών συστημάτων Ανίχνευση και προφύλαξη υπολογιστικών συστημάτων από επιθέσεις δικτυακής μορφής Μελέτες ασφάλειας συστημάτων

97 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Ασφάλειας ΠΣΔ (CERT) Βασικός ιστοχώρος: Ανοικτή λίστα ηλεκτρονικού: ταχυδρομείου επικοινωνίας:

98 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Το αποτέλεσμα της ομάδας CERT

99 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Κεντρικές Υπηρεσίες Υποδομής του Π.Σ.Δ.

100 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ονοματολογία – Υπηρεσία DNS (Domain Name System) Διαχειριστής ΔΟ-Ε.Α.Ι.Τ.Υ. Δομικά στοιχεία του DNS: DNS Server Είναι υπεύθυνος για την επίλυση του ονόματος και την επιστροφή της πληροφορίας που αντιστοιχεί σ’ αυτό. Resolvers ο ρόλος τους είναι η ερώτηση των name servers. Είναι ένα τμήμα του λογισμικού που εκτελείται στον υπολογιστή του χρήστη Το DNS περιεχόμενο Αντιστοίχηση των DNS ονομάτων σε IP-Διευθύνσεις. Ο resolver αιτείται την IP Διεύθυνση που αντιστοιχεί στο δεδομένο όνομα Δρομολόγηση του Το DNS δηλώνει που θα παραδοθεί (σε ποίο server) το

101 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ονοματολογία – Υπηρεσία DNS (Domain Name System) DNS Server: Κύριος Name Server (Primary, Master) Λαμβάνει πληροφορίες από αρχεία, που δημιουργεί ο διαχειριστής της ζώνης Εφεδρικός Name Server (Secondary, Slave) Αντίγραφα των αρχείων του πρωτεύοντος Μπορεί ο ίδιος Name server να είναι κύριος για ορισμένες ζώνες και εφεδρικός για κάποιες άλλες. Μπορούν να υπάρχουν περισσότεροι εφεδρικοί για μία ζώνη

102 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ονοματολογία – Υπηρεσία DNS (Domain Name System) Ονοματολογία - Βασικά χαρακτηριστικά και απαιτήσεις: Περιλαμβάνει ονόματα μικρά, κατανοητά και εύχρηστα για τους χρήστες Στηρίζεται σε ιεραρχικό σχήμα και εξασφαλίζει την εύκολη διαχείριση του δικτύου (υπηρεσίες DNS, , WWW κ.α.) Είναι συμβατή με την τρέχουσα ιεραρχία στο Internet και τις τρέχουσες οδηγίες του hostmaster για το domain gr

103 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Καταλόγου (Directory) Διαχειριστής ΔΟ - Ε.Α.Ι.Τ.Υ. Σημεία παρουσίας 4 εξυπηρετητές καταλόγου (LDAP Directory Server) Κεντρικός εξυπηρετητής (write master Directory Server) 1 Εξυπηρετητές Multimaster Replicas 2 Εξυπηρετητής read only Replicas 1

104 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Καταλόγου (Directory) Βασικά χαρακτηριστικά: Ενδιάμεσο λογισμικό (middleware) Υποστηρίζει την λειτουργία όλων σχεδόν των υπηρεσιών του ΠΣΔ (authentication / authorization) Κεντρική αποθηκευτική δομή (repository) όπου φυλάσσονται τα profiles των χρηστών και των δικτυακών συσκευών. Ευρετήριο (Κατάλογος χρηστών) του ΠΣΔ Ευκολία διαχείρισης/ενημέρωσης Ασφάλεια δεδομένων Εφαρμογή διαχείρισης LDAP Περιβάλλον Διαχείρισης Χρηστών

105 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Καταλόγου (Directory) ΟντότηταΠεριγραφή ΝομοίΟργανωτικοί δομή με τους νομούς κάτω από τους οποίους εντάσσονται οι σχολικές και διοικητικές μονάδες ΜονάδεςΣχολικές και διοικητικές μονάδες GroupsΟμάδες χρηστών Mail enabled Groups Mail enabled Groups Ομάδες με δυνατότητα αποστολής σ ’ αυτές Dynamic GroupsΟμάδες των οποίων τα μέλη προκύπτουν με ερωτήματα στον κατάλογο. Λογαριασμός Μονάδας Λογαριασμός εκπαιδευτικής ή διοικητικής μονάδας. ΕκπαιδευτικόςΛογαριασμός εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ΜαθητήςΛογαριασμός μαθητής ΠροσωπικόΛογαριασμοί προσωπικού Προσωπικό ΤΣΛογαριασμοί προσωπικού της Τεχνικής Στήριξης RouterProfile για λειτουργίες authentication των συνδεομένων με δρομολογητή μονάδων. Router ADSLProfile για λειτουργίες authentication των συνδεομένων με δρομολογητή και συνδέσεις ADSL μονάδων LSD RoutesLarge Scale Dialout Profiles.περιέχουν εγγραφές routes με τις οποίες ενημερώνουν τους δρομολογητές του ΠΣΔ

106 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Υπηρεσία Καταλόγου (Directory) Περιβάλλον διαχείρισης χρηστών (ΠΔΧ)

107 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Διαδικασία Υποστήριξης Υπηρεσιών του Π.Σ.Δ.

108 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Σύστημα μέτρησης διαθεσιμότητας υπηρεσιών ΠΣΔ Πλατφόρμα παρακολούθησης υπηρεσιών Nagios Το Nagios είναι μία εφαρμογή για παρακολούθηση συστημάτων και δικτύων. Παρακολουθεί τα μηχανήματα και τις υπηρεσίες που καθορίζει ο διαχειριστής, αποθηκεύει στοιχεία για τη διαθεσιμότητα τους και ειδοποιεί τις κατάλληλες ομάδες χρηστών όταν συμβαίνει κάποιο event. Open source εργαλείο

109 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Σύστημα μέτρησης SLA υπηρεσιών ΠΣΔ Κεντρική σελίδα Nagios στον netmon.thess.sch.gr

110 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Monitoring Tools – Εργαλεία Διαχείρισης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Τα εργαλεία διαχείρισης που παρέχονται είναι: Openview Για τη σύνδεση με το OpenView απαιτείται η πιστοποίηση χρήστη με λογαριασμό που χαρακτηρίζεται ως netadmin Διαχείριση χρηστών Dialup Admin Στατιστικά χρήσης Στατιστικά μολυσμένων Διαχείριση Servers Έλεγχος Υπηρεσιών Υπηρεσία Τηλεδιάσκεψης ΚΕΔΟ

111 Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Σας ευχαριστούμε.. Ερωτήσεις ; &


Κατέβασμα ppt "ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google