Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

APIΣTOTEΛEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘEΣΣAΛONIKHΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ – ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΠΜΣ Δ ΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ Π ΡΟΓΡΑΜΜΑ Μ ΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ Σ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "APIΣTOTEΛEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘEΣΣAΛONIKHΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ – ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΠΜΣ Δ ΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ Π ΡΟΓΡΑΜΜΑ Μ ΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ Σ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 APIΣTOTEΛEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘEΣΣAΛONIKHΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ – ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΠΜΣ Δ ΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ Π ΡΟΓΡΑΜΜΑ Μ ΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ Σ ΠΟΥΔΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ Διευθύντρια : Μαίρη Ανανιάδου-Τζημοπούλου Δρ. Αρχ. Τοπίου, Καθηγήτρια Α.Π.Θ.

2 Διευθύντρια : Μαίρη Ανανιάδου Τζημοπούλου Δρ. Αρχ. Τοπίου, Καθηγήτρια Α.Π.Θ. Αναπλ. Διευθυντής: Ιωάννης Α. Τσαλικίδης, Δρ. Αρχ. Τοπίου, Καθηγητής Α.Π.Θ. Διοικητική υποστήριξη: ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Α.Π.Θ. Πρόεδρος : Γεώργιος Παπακώστας Καθηγητής Α.Π.Θ. Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολυτεχνική Σχολή & Γεωπονική Σχολή Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αρχιτεκτονική τοπίου Διευθύντρια ΔΠΜΣ: Μαρία Ανανιάδου - Τζημοπούλου Αναπληρωτής Διευθυντής ΔΠΜΣ: Ιωάννης Α. Τσαλικίδης

3 ΤΟ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 2003 ΕΩΣ ΤΟ 2008 ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ)

4 Το ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου στεγάζεται: Στο Κτίριο Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ.

5 Το Μεταπτυχιακό Αρχιτεκτονικής Τοπίου, που στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης λειτουργεί από το 2003, ως Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Γεωπονίας, με τη διοικητική υποστήριξη του Τμήματος Αρχιτεκτόνων, είναι το πρώτο για τα ελληνικά δεδομένα. Αξιοποιείται γι’ αυτό ένα υψηλής στάθμης επιστημονικό δυναμικό, του ΑΠΘ πρωτίστως, με την από τριακονταετία παράδοση διδασκαλίας και έρευνας στο αντικείμενο, αλλά και εξωτερικών συνεργατών και προσκαλεσμένων αρχιτεκτόνων τοπίου, αρχιτεκτόνων μηχανικών, γεωπόνων, δασολόγων και άλλων ειδικών που δραστηριοποιούνται σε αυτό το χώρο ή σε άμεσα συγγενή γνωστικά αντικείμενα. Η αρχιτεκτονική τοπίου γενικότερα απολαμβάνει μια περίοδο ανανεούμενης ενόρασης και ερεθισμάτων. Σε όλο τον κόσμο λόγω διογκούμενων πιέσεων από αίτια περιβαλλοντικά, πολιτισμικά, οικονομικά και των τεχνών, οι αρχιτέκτονες τοπίου καλούνται να αναπτύξουν νέες ιδέες και εναλλακτική οπτική για μια ευρύτατη κατηγορία έργων. Εκτός από το κατά παράδοση πεδίο ενασχόλησης τους, δηλαδή πάρκα, κήπους και δημόσιους υπαίθριους χώρους, το σύγχρονα καθιερωμένο πεδίο των εφαρμογών, που μεταπολεμικά διευρύνθηκε, περιλαμβάνει μεγάλης κλίμακας δημόσια έργα, υποδομές, μετα-βιομηχανικά ανακτώμενες τοποθεσίες, αγρούς ή τομείς πόλεων, και συχνά τους οριακά εγκαταλειμμένους ή ενδιάμεσους χώρους. Απαιτείται κατά συνέπεια για την άσκηση της αρχιτεκτονικής τοπίου, ένας εκτεταμένος κορμός εφοδίων σε διαφορετικές κατευθύνσεις και δεξιότητες – τόσο συνθετικά και ευφάνταστα όσο και τεχνικά και διαχειριστικά. Και καθώς αυτά τα εφόδια και οι τεχνικές αναδεικνύουν όλο και περισσότερο εξειδικευμένες εφαρμογές, ο ρόλος της εκπαίδευσης στο αντικείμενο επιβάλλεται όχι μόνο ως μετάδοση εμπεριστατωμένης γνώσης αλλά και ως ανάπτυξη της κριτικής προσωπικότητας και δημιουργικής εφευρετικότητας – ένα σύνολο αυθεντικότητας και υπεύθυνης καθοδήγησης στις σπουδές. Με αυτές τις σκέψεις το πρόγραμμα είναι προϊόν εμπειρίας και γνώσης, προσαρμοσμένα στα ελληνικά δεδομένα και απαιτήσεις, καθώς και στις ελληνικές πανεπιστημιακές και επαγγελματικές συνθήκες.

6 Αντικείμενο του μεταπτυχιακού Προγράμματος είναι η Αρχιτεκτονική Τοπίου, η μελέτη και σχεδιασμός του υπαίθριου, περιβάλλοντος χώρου, του φυσικού και ανθρωπογενούς τοπίου. Το πρόγραμμα παρέχει στους φοιτητές βασικές επιστημονικές αρχές, ολοκληρωμένες γνώσεις, τεχνικές, μεθόδους καθώς και νέα τεχνολογία, που θα τους καταστήσουν ικανούς επιστήμονες για τη δημιουργία νέας γνώσης, η εφαρμογή της οποίας θα έχει άμεση επίπτωση στο σχεδιασμό και τη διαχείριση του τοπίου. Αποσκοπεί: στην προαγωγή της γνώσης στο συγκεκριμένο αντικείμενο της Αρχιτεκτονικής Τοπίου, στην ενίσχυση της έρευνας στο ανωτέρω αντικείμενο στη χώρα μας που θα συμβάλλει τόσο στην ανάπτυξη νέας τεχνολογίας, όσο και στη στήριξη του έργου των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, των Γεωπόνων και των Αρχιτεκτόνων Τοπίου, που δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο αυτό, στην κάλυψη των αναγκών σε επιστήμονες που είναι απαραίτητοι για τη στελέχωση του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα στο εν λόγω αντικείμενο, στην κάλυψη των αναγκών σε επιστήμονες για τη στελέχωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δημόσιων και άλλων οργανισμών, στην κατάρτιση στο αντικείμενο επιστημόνων που θα προέρχονται από άλλες χώρες. Αποσκοπεί συνεπώς στη δημιουργία ειδικευμένων επιστημόνων και την αποτελεσματική σύνδεση έρευνας, διδασκαλίας και εφαρμογής.

7 Η ζήτηση για το πρόγραμμα είναι μεγάλη. Το ενδιαφέρον ενημέρωσης σχετικά με το πρόγραμμα πανελλαδικά και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους είναι ζωηρό. Ογδόντα περίπου είναι κάθε φορά οι υποψήφιοι κατά την προκήρυξη του προγράμματος, για τις 16 προβλεπόμενες, ανά κύκλο λειτουργίας, θέσεις. Μέχρι στιγμής έχουν αποφοιτήσει 70 περίπου άτομα, φοιτούν στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος 18 άτομα και επιπλέον 3 άτομα εκπονούν την Διδακτορική τους Διατριβή.

8 Η επιλογή των υποψηφίων βασίζεται στα ακόλουθα κριτήρια από τα οποία προκύπτει ο τελικός βαθμός αξιολόγησης κάθε υποψηφίου. Η αξιολόγηση των υποψηφίων γίνεται σε δυο φάσεις. Η πρώτη φάση είναι προκριματική, με συντελεστή βαρύτητας 70% και κριτήρια αξιολόγησης τα ακόλουθα: - Γενικός βαθμός διπλώματος ή πτυχίου - Διαθέσιμη πιστοποιημένη ερευνητική ή επαγγελματική πείρα του υποψηφίου - Δυο συστατικές επιστολές - Επίπεδο γνώσεων ξένης γλώσσας Η δεύτερη φάση με συντελεστή βαρύτητας 30%, περιλαμβάνει: Προσωπική συνέντευξη. Καλείται διπλάσιος ως προς τις προβλεπόμενες θέσεις αριθμός επιλεγέντων με βάση τη σειρά επιτυχίας. Συνεκτιμώνται: - H ποιότητα κειμένου για τις ερευνητικές προθέσεις και τους λόγους συμμετοχής στο πρόγραμμα - Οι βασικές γνώσεις σχεδίου, γραμμικό και ελεύθερο, για όσους δεν είναι αρχιτέκτονες - Τα ενδεικτικά στοιχεία για την ερευνητική πορεία ή και το εφαρμοσμένο έργο (portfolio) Από τη συνδυασμένη βαθμολογία στην πρώτη και δεύτερη φάση προκύπτει η κατάταξη των υποψηφίων αξιολογικά και γίνεται η τελική επιλογή με βάση τη σειρά επιτυχίας.

9 Το ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου χορηγεί: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης Αρχιτεκτονικής Τοπίου & Διδακτορικό Δίπλωμα στην Αρχιτεκτονική Τοπίου

10 Το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης ΜΔΕ Αρχιτεκτονική Τοπίου είναι: μοναδικό για τα ελληνικά Πανεπιστήμια διεθνώς αναγνωρισμένο διετές Master από EFLA, IFLA και ECLAS

11 Δομή και περιεχόμενο σπουδών Κατηγορίες μαθημάτων Κωδ. & α/α μαθημάτων Σχεδιασμός Τοπίου ΣΤ Επιστήμες Τοπίου ΕΤ Τεχνικές κατασκευής και σχεδίασης Τοπίου ΤΤ ΚΜΣχεδιασμός ΤοπίουΔΜΏρεςΔιδάσκοντες 101 Αρχιτεκτονική τοπίου. Θεωρία. Κριτική 62 Ανανιάδου 102 Αρχιτεκτονική τοπίου. Θεωρία. Ιστορία 62 Τσαλικίδης, Μπακιρζή 103 Σχεδιασμός τοπίου, αστικών υπαίθριων χώρων (ειδ. θέμ.) 105 Ανανιάδου 104 Σχεδιασμός περιαστικού αγροτικού και φυσικού τοπίου (ειδ. θέμ.) 105 Τσαλικίδης 105 Οικολογικός σχεδιασμός και αειφορική ανάπτυξη 42 Αξαρλή, Καλμπουρτζή, Ντάφης,Χατζηχαραλάμπους, 106 Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός Κτισμένο περιβάλλον και τοπίο (ειδ. θέμ.) 105Ζαφειρόπουλος, 107 Αστικός, πολεοδομικός, χωροταξικός σχεδιασμός και τοπίο Αστικός σχεδιασμός Πολεοδομικός, χωροταξικός σχεδιασμός 6 3 1,5 Καυκούλα, Γερόλυμπου Δημητριάδης, Σταθακόπουλος 108 Ειδικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση τοπίου. Σχολικές, αθλητικές Τουριστικές, αναψυχής, βιομηχανικές 62 Αντωνίου, Ζωϊδης, 109 Τεχνικά έργα και διαμόρφωση τοπίου. Οδικά, συγκοινωνιακά, ενεργειακά, υδραυλικά, εκμετάλλευσης φυσικού πλούτου 62 Ανανιάδου, Προσκ. διδ.: Τζώρτζη 110 Συντήρηση, αποκατάσταση, εξυγίανση τοπίου 62 Τσαλικίδης, Τσιούρης 111 Κηποτεχνία. Παρκοτεχνία 62 Τσαλικίδης, Λιονάτου

12 ΚΜΜάθημαΔΜΏρεςΔιδάσκοντες 201 Γεωμορφολογία. Εδαφολογία. Βιοκλιματολογία42Προδρόμου, Αξαρλή 202 Οικολογία και φυσικοί πόροι42Καλμπουρτζή, Μαμώλος, 203 Δασοκομία. Υδρολογία. Διαχείριση φυσικού περιβάλλοντος, αρχές και εφαρμογές στο σχεδιασμό τοπίου 42Ισπικούδης, Χατζηστάθης 204 Καλλωπιστικά φυτά. Βιολογία και καλλιέργεια, κατανομή και χαρακτηριστικά 42Βογιατζή, Οικονόμου 205 Χρήση φυτών στην αρχιτεκτονική τοπίου62Τσαλικίδης, Λιονάτου 206 Χαρτογράφηση με φωτοερμηνεία και γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών 42Συλλαίος 207 Επιστήμες του ανθρώπου και τοπίου Κοινωνιολογία, οικονομία, στατιστική στη διαχείριση του τοπίου 62 Ιακωβίδου 208 Περιβαλλοντική ψυχολογία. Αντίληψη τοπίου, υπαίθριος χώρος και συμπεριφορά ,5 Τσουκαλά 209 Τοπίο. Δίκαιο και νομολογία62Παπαγιάννης ΚΜΜάθημαΔΜΏρεςΔιδάσκοντες 301 Κατασκευαστικές τεχνικές διαμόρφωσης τοπίου62Τσινίκας, Τρατσέλα, Χ. Τζιμόπουλος, Προσκ. διδ.: Γραβάνης, 302 Τεχνικές σχεδίασης τοπίου 62Ανανιάδου 303 Σχεδίαση με ηλεκτρονικό υπολογιστή (Autocad) Landcadd, Εικονικά Περιβάλλοντα) 42Τζεκάκης,Βλαχοδήμος Σ.Τζιμοπούλου

13 Τα μαθήματα κατανέμονται σε τρία εξάμηνα με τη λογική ότι συνδυάζονται με εργαστηριακά μαθήματα ανά εξάμηνο, όπου αντιμετωπίζονται θέματα σχεδιασμού τοπίου, από απλούστερα προς συνθετότερα, από μικρότερη προς μεγαλύτερη κλίμακα, από δομημένο και ισχυρά τεχνητό προς φυσικό περιβάλλον. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές υποχρεούνται να παρακολουθήσουν επιτυχώς μεταπτυχιακά μαθήματα που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 60 ΔΜ ανά έτος. Η Μεταπτυχιακή Διατριβή ισοδυναμεί με 32 ΔΜ. Στο Δ΄ εξάμηνο ολοκληρώνεται η συγγραφή της διπλωματικής εργασίας, με θεωρητικό θέμα ή εφαρμοσμένο έργο (project), που οι μεταπτυχιακοί φοιτητές επεξεργάζονται καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους και αναλαμβάνουν όχι αργότερα από το β’ εξάμηνο. Στη διπλωματική διατριβή, δίνεται έμφαση σε έργα αρχιτεκτονικής τοπίου που ως ερευνητικά ή εφαρμοσμένα θέματα απασχολούν κυρίως τη σύγχρονη ελληνική αλλά και διεθνή επικαιρότητα.

14 Στο πλαίσιο των μαθημάτων οργανώνονται: εκπαιδευτικές εκδρομές

15 διαλέξεις προσκαλεσμένων ομιλητών επισκέψεις έργων διαμόρφωσης υπαίθριων χώρων, τοπίου

16 Επιτυχία, διάδοση, διεθνής αναγνώριση και προβολή, ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου

17 Συνέδρια, Ημερίδες, Ανακοινώσεις: Συνέδριο Αρχιτεκτονική Τοπίου. Εκπαίδευση, Έρευνα και Εφαρμοσμένο Έργο, Θεσσαλονίκη, Πολυτεχνική Σχολή, Μάιος 2005 Ημερίδα. Βλέμμα στο Τοπίο, Θεσσαλονίκη, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσ/νίκης, Οκτώβριος 2004 Ημερίδα Συνεργασίας του ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου ΑΠΘ και Graduate School of Design πανεπιστημίου Harvard ΗΠΑ, Κτίριο Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Τμήματος Αρχιτεκτόνων, Σεπτέμβριος 2009 και Ιανουάριος 2010 Ανακοινώσεις: Συνέδριο Συμβουλίου Περιβάλλοντος ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, Ιούνιος Συνέδριο Διεθνές AIAPP Associazione Italiana di Architettura del Paesaggio, Μιλάνο, Μάιος 2007 Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλίου Περιβάλλοντος ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, Οκτώβριος 2009

18 Εκθέσεις και διακρίσεις: Jacques Simon, Travaux durables et ephemeres, Θεσσαλονίκη, Μάιος 2005 Έργο Μεταπτυχιακού Αρχιτεκτονικής Τοπίου, Θεσσαλονίκη, Μάιος 2005 Έκθεση Εορτασμού των 50 χρόνων της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, Οκτώβριος th, 5 th, 6 th and 7 th European Biennial of Landscape Architecture Schools, Βαρκελώνη, Σεπτέμβριος 2006, 2008, 2010 και Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων και το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αρχιτεκτονική Τοπίου» στο πλαίσιο της Βiennale Αρχιτεκτονικής Τοπίου το Σεπτέμβριο του 2008, τιμήθηκαν με έπαινο από την κριτική επιτροπή για το βραβείο Αmics d’UPC. Πλατείες της Ευρώπης. Πλατείες για την Ευρώπη, Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2007 και Κομοτηνή, Σεπτέμβριος Έργα Σχεδιασμού περιαστικού, αγροτικού και φυσικού τοπίου, εκθεσιακός χώρος Κτίριο Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Τμήματος Αρχιτεκτόνων ΑΠΘ, 14 Σεπτεμβρίου – 02 Οκτωβρίου 2009 Πλατείες της Ευρώπης. Πλατείες για την Ευρώπη, Τμήμα Αρχιτεκτόνων και ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου, ΑΠΘ, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα, 6 Νοεμβρίου – 6 Δεκεμβρίου th European Biennale of Landscape Architecture Schools, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ΜΜΣΤ, Θεσσαλονίκη, 5 Φεβρουαρίου – 5 Μαρτίου 2010 Αρχιτεκτονική Τοπίου. Έργα για την πόλη. Θεσσαλονίκη 2012, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ΜΜΣΤ, Θεσσαλονίκη, 6 Ιουνίου – 30 Σεπτεμβρίου 2012

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28 Πρόσκληση διεθνούς κύρους Αρχιτεκτόνων Τοπίου: Professor Jeroen de Vries, President of the European Council of Landscape Architecture Schools, ECLAS Professor Meto Vroom, Chairman της Σχολής Landschaapsarchitektur, Wageningen, Ολλανδία, Professor James Hitchmough, University of Sheffield, Μεγάλη Βρετανία, Michel Corajoud, Prof. Ecole Nationale Supérieure du Paysage, Versailles, Grand Prix National du Paysage France Jacques Simon, Prof. Ecole Nationale Supérieure du Paysage, Versailles, Grand Prix National du Paysage France Martha Schwartz, Αρχιτέκτων Τοπίου, Καθηγήτρια, Graduate School of Design, Πανεπ. Harvard, Η.Π.Α. Α. Παπαγεωργίου-Βενετάς, Ομότιμος Καθηγητής, College d’Europe, Bruges

29 Διεθνείς εκπαιδευτικές συνεργασίες: Graduate School of Design, Πανεπιστήμιο Harvard, ΗΠΑ Martha Schwartz, Αρχιτέκτων Τοπίου, Καθηγήτρια, Graduate School of Design, Πανεπ. Harvard, Η.Π.Α. Σπύρος Πολλάλης, Καθηγητής Σχεδιασμού - Τεχνολογίας και Διαχείρισης, Πανεπ. Harvard, Η.Π.Α. Ecole Nationale Superieure du Paysage, Versailles, Γαλλία Jean Pierre Clarak, Καθηγητής Αρχιτεκτονικής Τοπίου, ENSP, Versailles, Γαλλία University of Oldenburg, School of Architecture, Γερμανία Kleinmann Holm, Καθηγητής Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, School of Architecture, Oldenburg, Γερμανία Διεθνείς ερευνητικές συνεργασίες: Universitat Polytechnica de Catalunya-ETSAB Fondation Maison des Sciences de l’Homme- Paris University IUAV Venice, Department of Urbanism, Italy CIDAC- Associazione delle citta d’arte et cultura – Rome Krakow Jagiellonian University- Centre for European Studies Εκπαιδευτικές συνεργασίες με φορείς: ΕΚΒΥ Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων Υγροτόπων

30 Εκδόσεις Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών, Δίγλωσσος, Ελληνικά και Αγγλικά, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσ/νίκη Πρακτικά του Συνεδρίου Αρχιτεκτονική Τοπίου. Εκπαίδευση, Έρευνα και Εφαρμοσμένο Έργο, 5 τόμοι, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσ/νίκη 2006 Πλατείες της Ευρώπης. Πλατείες για την Ευρώπη, Τμήμα Αρχιτεκτόνων και ΔΠΜΣ Αρχιτεκτονική Τοπίου ΑΠΘ, επιμ. εκδ. Μ. Ανανιάδου – Τζημοπούλου, Α. Καραδήμου – Γερόλυμπου, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη, 2009 Αρχιτεκτονική Τοπίου. Έργα για την πόλη. Θεσσαλονίκη 2012, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσ/νίκη 2012 Κατάλογοι εκθέσεων, Αφίσες, Προγράμματα, Brochures Εκδηλώσεων Σημειώσεις μαθημάτων Μεταπτυχιακές εργασίες και διατριβές Ιστοσελίδα, Δίγλωσση Ελληνικά και Αγγλικά,

31 Οδηγός Σπουδών Ο οδηγός σπουδών δίνει μια εικόνα του Μεταπτυχιακού Αρχιτεκτονικής Τοπίου, καθώς επίσης και τον χαρακτήρα ενός θεσμοθετημένου προγράμματος εκπαίδευσης και έρευνας με τρόπο χρήσιμο για την ελληνική και διεθνή επικαιρότητα. Αποτελεί συγχρόνως χαρτογράφηση και απεικόνιση των προοπτικών απασχόλησης των μεταπτυχιακών φοιτητών. Απασχόληση Οι απόφοιτοι ήδη στελεχώνουν υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα όπως της Τοπικής ή Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της Περιφέρειας, της Εκπαίδευσης ή του ιδιωτικού τομέα με αξιόλογα και διακεκριμένα έργα αρχιτεκτονικής τοπίου˙ μελέτες, διαγωνισμούς με διακρίσεις, ανακοινώσεις, δημοσιεύσεις, εκθέσεις και εφαρμοσμένο ήδη έργο.

32

33

34

35 Μεταπτυχιακές Διατριβές ▪ Εναλλακτικά φυτά και υλικά εδαφοκάλυψης στο σχεδιασμό του Ελληνικού και Μεσογειακού τοπίου: Ιστορία – Εφαρμογές – Προοπτικές. ▪ Στατιστική επεξεργασία και χαρτογράφηση των ελεύθερων χώρων του Δήμου Θεσ/νίκης. Πολεοδομική πρόταση για το ιστορικό κέντρο. ▪ Διαδραστικά Τοπία. ▪ Υγροτοπικά Τοπία Δ. Παράκτιας Θεσσαλονίκης. Δέλτα Γαλλικού ποταμού, Λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου, Χείμαρρος Δενδροποτάμου. Μελέτη Αρχιτεκτονικής Τοπίου. ▪ Ο Ακάλυπτος στο ελληνικό αστικό τοπίο. Δίκτυο διαδρομών στην περιοχή των οικοδομικών μονάδων της Θεσσαλονίκης. ▪ Σύγχρονα μεγάλα προγράμματα διαμόρφωσης Αστικών Υπαίθριων Χώρων στην Αθήνα. ▪ Πράσινες Στεγάσεις και κήποι οροφής. ▪ Σχολικοί υπαίθριοι χώροι στην Ελλάδα. Προβλήματα και δυνατότητες. Το παράδειγμα του 14ου Γυμνασίου – Λυκείου Θες/νίκης. ▪ Περιπέτειες Περιπάτων. Ο Αρχαιολογικός Περίπατος ως ιδιαίτερος τύπος αστικού υπαίθριου χώρου. Το παράδειγμα της Δημητρίου Γούναρη. ▪ Αποκατάσταση Τοπίων εκμετάλλευσης φυσικού πλούτου. Ασβεστοχώρι Θες/νίκης. ▪ Μνημείο, Τοπίο και Νόημα. Η περίπτωση του ιστορικού τόπου του Επταπυργίου Θεσσαλονίκης. ▪ Αναβάθμιση τοπίου των ελληνικών πόλεων. Ανάκτηση και σχεδιασμός εγκαταλειμμένων και υποβαθμισμένων τοποθεσιών. Σιάτιστα Κοζάνης και σχεδιασμός της τοποθεσίας Λ.Υ.Β. ▪ Τοπίο και Τέχνη. Η διαχρονική σχέση και η επιρροή της γλυπτικής και της ζωγραφικής στη διαμόρφωση και στην ανάγνωση του σύγχρονου ανθρωπογενούς και φυσικού τοπίου. ▪ Αειφορικά τοπία και κήποι. Εφαρμογή αρχών αειφορικού σχεδιασμού, Συντήρηση και Διαχείριση - Εφαρμογή,Case study στο πάρκο ΧΑΝΘ Θεσσαλονίκης. ▪ Πλάνητες, στήμονες του διαστήματος. Διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στο κέντρο διάδοσης των επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας-Θεσσαλονίκη. ▪ Τα Πάρκα Υγείας και Αναψυχής ως ειδικό θέμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου. Πρόταση σχεδιασμού για το Λουτρικό Πολυλειτουργικό Συγκρότημα Θέρμης Θες/νίκης.

36 ▪ Οι πράσινοι χώροι της Καστοριάς και η διερεύνηση ανάπτυξης ενός δικτύου ενοποίησής τους. ▪ Περί Ιαπωνικών Κήπων. ▪ Η Αρχιτεκτονική του Θανάτου. Τα όρια του Απτού. ▪ Αστικοί χείμαρροι Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Προστασία - Ανάδειξη – Αξιοποίηση. ▪ Υπαίθριοι χώροι μουσείων. Στρατηγικές επίσκεψης, συμπεριφορά και σχεδιασμός. ▪ Σχεδιασμός του τοπίου για την τουριστική ανάπτυξη μεταλλευτικών περιοχών. Η περίπτωση των μεταλλείων λευκολίθου στη Γερακινή Χαλκιδικής. ▪ Τα πολυετή ποώδη φυτά στη διαμόρφωση του τοπίου της ευμεσογειακής και παραμεσογειακής ζώνης βλάστησης στη Βόρεια Ελλάδα. ▪ Η συμβολή της αρχιτεκτονικής τοπίου στον σχεδιασμό τουριστικών δραστηριοτήτων. Η περίπτωση του οινικού τουρισμού. ▪ Σχεδιασμός αρχαιολογικών τοπίων. Ο αρχαιολογικός χώρος στο λόφο της Καστρίτσας Ιωαννίνων. Πρόταση, ανάδειξη. ▪ Ιδιωτικοί και δημόσιοι υπαίθριοι χώροι και πράσινο στη Θεσσαλονίκη από τα μέσα του 19ου έως τα μέσα του 20ου αι. Ιστορική εξέλιξη. Κριτική. ▪ Παιδότοποι στη σύγχρονη ελληνική πόλη. Η περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης. ▪ Δίκτυα ποδηλατοδρόμων στο αστικό και το περιαστικό τοπίο. Πρόταση εφαρμογής στο δήμο Λαγκαδά, νομού Θεσ/νίκης. ▪ Οικολογική διαχείριση των όμβριων υδάτων και αστικός σχεδιασμός. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης. ▪ Οι μικροκλιματικές συνθήκες ως παράμετροι σχεδιασμού των αστικών υπαίθριων χώρων. Εφαρμογή στον ανασχεδιασμό υπαίθριου χώρου της Καλαμαριάς. ▪ Παραθαλάσσιες πόλεις και θαλάσσια μέτωπα. Κριτική, εξέλιξη, τάσεις. Η περίπτωση της Καλαμαριάς. ▪ Κτίριο – Τοπίο. Σύγχρονα έργα πολιτισμού. ▪ Αστικά δάση, η αξία και ο ρόλος τους ως εργαλείο της βιώσιμης συμπαγούς πόλης. ▪ Σταθμοί Μετρό και αστικοί υπαίθριοι χώροι. Η αρχιτεκτονική τοπίου και τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης. ▪ Αποκατάσταση χώρων διάθεσης απορριμμάτων. Η περίπτωση της χωματερής Δερβενίου Θεσσαλονίκης. ▪ Αστικά ή Μητροπολιτικά Πάρκα και δίκτυα πράσινων χώρων. Βιώσιμη προοπτική για τη σύγχρονη ελληνική πόλη. Το παράδειγμα της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

37 ▪ Παράκτιοι υγρότοποι και ολοκληρωμένη διαχείριση παράκτιων ζωνών. Προτάσεις διαχείρισης σε τμήμα παράκτιας ζώνης στη περιοχή Παλιουρίου στη Χαλκιδική. ▪ Αναπλάσεις αστικών ποτάμιων τοπίων. Επαναπροσδιορισμός της αειφορικής σχέσης ποταμού και πόλης. Η περίπτωση του Πηνειού ποταμού στη Λάρισα. ▪ Αστικές Ετεροτοπίες. Ανασυντάσσοντας το τοπίο του δυτικού μετώπου Θεσσαλονίκης. ▪ Αρχές και Προδιαγραφές αειφορικού σχεδιασμού Πανεπιστημιουπόλεων. Η περίπτωση του Αγροκτήματος ΑΠΘ. ▪ Ανάκτηση αστικού χώρου. Πάρκο αναψυχής και άθλησης για την πόλη. ▪ Κηφισός, Ιλισός. Επαναπροσδιορισμός της αστικής εγγραφής. ▪ Πάρκα μηχανοκίνητου αθλητισμού και περιβάλλον. ▪ Σύγχρονα Μητροπολιτικά Πάρκα. Προτάσεις για τον Ελληνικό χώρο. Θεωρία – Κριτική. ▪ Σύγχρονες θεωρήσεις ανάδειξης υποβαθμισμένων τοπίων στο όριο της πόλης. Το παράδειγμα του ποταμού Εχέδωρου.

38 Διδακτορικές Διατριβές που εκπονούνται στο πλαίσιο του ΔΠΜΣ:

39

40

41

42

43

44 the end


Κατέβασμα ppt "APIΣTOTEΛEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘEΣΣAΛONIKHΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ – ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΠΜΣ Δ ΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ Π ΡΟΓΡΑΜΜΑ Μ ΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ Σ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google