Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

… με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "… με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 … με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς της 2ης Περιφέρειας Π.Ε. Ευρυτανίας

2  Αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης ανάμεσα στους νέους,  Ελάχιστη αύξηση του δείκτη ικανοποίησης από τη ζωή,  Επίδραση θετικών συναισθημάτων στην ικανότητα (και στη διαδικασία) μάθησης

3 Ολόπλευρη θετική ανάπτυξη των μαθητών (σωματική και ψυχική υγεία και ευεξία) Επιτυχημένη ζωή στα σύγχρονα κοινωνικά δεδομένα (ικανότητες/αξίες) Επικοινωνία, συνεργατικότητα, καλές σχέσεις στην ομάδα, δημιουργικότητα, καινοτομία, αποδοχή και αξιοποίηση της διαφορετικότητας

4 Ολιστική προσέγγιση της μάθησης, κ ριτική σκέψη, έρευνα, ενεργός συμμετοχή, ανάληψη προσωπικής ευθύνης και δράσης για την κατάκτηση της γνώσης και των μαθησιακών στόχων Ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας ΟΧΙ: βία στο σχολείο, κοινωνικός αποκλεισμός, εγκατάλειψη του σχολείου

5

6

7

8

9

10  Απομάκρυνση από την κλινική προσέγγιση.  Δεν εστιάζει στις αδυναμίες, αλλά στην πρόληψη και αξιοποίηση δυνατοτήτων και...  Στην ενδυνάμωση των ατόμων και των συστημάτων που τα περιβάλλουν. Ο σκοπός της Θετικής Ψυχολογίας ορίστηκε από το θεμελιωτή της, Martin Seligman, το 1998.

11 Σε ομιλία του στο www.ted.com διέκρινε ανάμεσα σε τρεις ευτυχισμένες ζωές:www.ted.com  Ευχάριστη ζωή (θετικό συναίσθημα, ευφορία) Μειονεκτήματα ευχάριστης ζωής: Η εμπειρία του θετικού συναισθήματος είναι κληρονομική σε ποσοστό 50% (όχι πολύ τροποποιήσιμη). Το θετικό συναίσθημα συνηθίζεται.

12  Εμπλοκή/Δέσμευση σε κάτι (δουλειά, γονεϊκός ρόλος, αγάπη...) – Flow: ευδαιμονική ροή (Αριστοτέλης) – Απορρόφηση, εναρμόνιση... «Καλή ζωή»  Ζωή που έχει νόημα (Γνωρίζεις τα πλεονεκτήματά σου, τα χρησιμοποιείς για να ανήκεις και να υπηρετείς κάτι μεγαλύτερο από σένα). Αλλάζουν σε βάθος χρόνου; ΝΑΙ!

13 «Εργαλείο που ορίζει το προφίλ των δυνατών σημείων του χαρακτήρα.»  Character Strengths and Virtues Handbook (CSV)………….. counterpart to the……….  Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DMS, παραδοσιακή ψυχολογία)

14 1. Creativity (originality, ingenuity) 2. Curiosity (interest, novelty-seeking, openness to experience) 3. Open-mindedness (judgment, critical thinking) 4. Love of learning 5. Perspective (wisdom) 6. Bravery (valor) 7. Persistence (perseverance, industriousness)

15 8. Integrity (authenticity, honesty) 9. Vitality (zest, enthusiasm, vigor, energy) 10. Love 11. Kindness 12. Social intelligence 13. Citizenship (social responsibility, loyalty, teamwork) 14. Fairness 15. Leadership 16. Forgiveness and mercy 17. Humility/Modesty

16 18. Prudence 19. Self-regulation (self control) 20. Appreciation of beauty and excellence (awe, wonder, elevation) 21. Gratitude 22. Hope (optimism, future-mindedness, future orientation) 23. Humor (playfulness) 24. Religiousness and Spirituality

17 Επικοινωνώ, αισθάνομαι... είμαι ο εαυτός μου Ζούμε μαζί Φροντίζω τον εαυτό μου Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλον

18 Κρίθηκαν ως πολύ ικανοποιητικά τα παρακάτω σχέδια εργασίας: Το καπέλο των κανόνων Είμαστε όλοι ίδιοι… και διαφορετικοί Χρήσιμες υποχρεώσεις για το καλό των ομάδων μας Βρες πού κρύβεται ο κίνδυνος στο σπίτι Το ταξίδι των μικροβίων Αγόρια και κορίτσια συνεργάζονται Συμμετέχω στο σχολείο… προσφέρω στην κοινότητα

19 Μπορείτε να μου πείτε τι έκανα χθες; Ο ξεχωριστός μου εαυτός (δεν ανταποκρίνεται…) Ο εαυτός μας… τι μένει ίδιο; Τι αλλάζει; (Μπορεί να εφαρμοστεί;) Η εφημερίδα της επιτυχίας (δεν ανταποκρίνεται…) Οι ομοιότητες και οι διαφορές μας (αμφιλεγόμενη) Αφίσες για όλους (παρακινδυνευμένη η εφαρμογή) Η πλαστελίνη που μιλάει (πολύ δύσκολη η εφαρμογή) Μαζί αποφασίζουμε (πολλά ερωτηματικά) Στις δράσεις του 6ου σχεδίου εργασίας κρίνεται απαραίτητη η προσφορά περισσότερων γνώσεων (π.χ. ποια τροφή μπορεί να αντικατασταθεί με άλλη, ποιες μπορεί να είναι οι πρώτες βοήθειες για έναν μικρό μαθητή, φωτογραφία πνεύμονα καπνιστή…)

20


Κατέβασμα ppt "… με έμφαση στη Θετική Ψυχολογία. Κριτική προσέγγιση των ενδεικτικών δραστηριοτήτων του Οδηγού για τον εκπαιδευτικό και νέες προτάσεις από εκπαιδευτικούς."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google