Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Διαδίκτυο Ανοιχτό και Διαδραστικό 1996: Ρόυ Άσκοτ : στο www το μέλλον της τέχνης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Διαδίκτυο Ανοιχτό και Διαδραστικό 1996: Ρόυ Άσκοτ : στο www το μέλλον της τέχνης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Διαδίκτυο Ανοιχτό και Διαδραστικό 1996: Ρόυ Άσκοτ : στο www το μέλλον της τέχνης

2 Για τη διδακτική πράξη μας αφορούν A.Τέχνη Διαδικτύου/Κυβερνοτέχνη B.Ηλεκτρονική Λογοτεχνία/ Κυβερνολογοτεχνία

3 A. Τέχνη διαδικτύου/ κυβερνοτέχνη (cyber art, internet art, net.art, web art) Διεπιστημονική (οι net.artists μπορεί να είναι ταυτόχρονα μαθηματικοί, μουσικοί, προγραμματιστές) Καλλιτεχνική δραστηριότητα που χρησιμοποιεί ως μέσο και προορίζεται αποκλειστικά για το διαδίκτυο Πολυμεσική τέχνη Επικοινωνιακή έκφραση του μεταμοντερνισμού (Τεχνολογική και βιοτεχνολογική επανάσταση) Ξεκινά από θετική αντιμετώπιση του διαδικτύου και προχωρά σε δημιουργίες που αντιμετωπίζουν κριτικά τη συμμετοχή της τεχνολογίας στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία, της σύγχρονη πολιτική γεωγραφία και την ίδια την τέχνη

4 Πρόγονοι της κυβερνοτέχνης Διεθνές κίνημα Fluxus (Nam June Paik)Διεθνές κίνημα Fluxus Nam June Paik Avant Pop art (Mark Amerika)Mark Amerika Ηλεκτρονική τέχνη Performance art

5

6 Ιστορία της κυβερνοτέχνης Ο όρος net.art δημιουργήθηκε από το Σλοβένο Βαν Κόζικ ο οποίος έλαβε ένα μπερδεμένο ηλεκτρονικό μήνυμα στο οποίο ήταν αναγνώσιμες μόνο οι λέξεις net.art Αναπτύχθηκε στην ανατολική ευρώπη σε μια περίοδο πολιτισμικής κρίσης μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ και την πτώση του τείχους του Βερολίνου

7 Κυριότεροι εκπρόσωποι Alexei Shulgin Vuk Cosic Olia Lialina Jodi Heath Bunting

8 Χαρακτηριστικά και Στόχοι Εναντίον του συμβιβασμού και της σοβαροφάνειας Συμπεριλαμβάνει στοιχεία παιχνιδιού, χιούμορ, ανταρσίας Προβάλλει ομαδική συνεργασία Διαπολιτισμικότητα και διεπιστημονικότητα Διαχειρίζεται νέους μύθους Χρησιμοποιεί μεθόδους τεχνολογικού ανταρτοπόλεμου (hacking and cracking)Χρησιμοποιεί μεθόδους τεχνολογικού ανταρτοπόλεμου Παρεμβαίνει στα διαδραματιζόμενα στον πραγματικό χώρο χρησιμοποιώντας μέσα τακτικής (tactical media) Μένει στο περιθώριο της αγοράς και ασκεί κριτική Βασίζεται στο χρόνο Διαδραστική, χρησιμοποιεί υπερκείμενα και υπερμέσα Ριζωματικές δομές (με γραμμική αφήγηση) Τηλεπαρουσία σε πραγματικό χρόνο Μη ιεραρχικές δομές στην παραγωγή και παρουσίαση του έργου Χρησιμοποιεί το λόγο (με τα αγγλικά ως κοινή γλώσσα)

9 Είδη κυβερνοτέχνης Καλλιτεχνικοί ιστότοποι Καλλιτεχνικό διαδικτυακό λογισμικό Εγκαταστάσεις διαδικτυακές ή βασισμένες στο διαδίκτυο Βίντεο online Έργα ηχητικά Διαδικτυακές παραστάσεις (performances)

10 Υποείδη κυβερνοτέχνης Τέχνη λογισμικού (software art)Τέχνη λογισμικού Γεννητηριακή τέχνη (generative art)Γεννητηριακή τέχνη Net.radio Τέχνη φυλλομετρητη (browser art)Τέχνη φυλλομετρητη Τέχνη ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam art)spam art Περιβάλλοντα με κλικ (click environments) Έργα με ηλεκτρονικά μηνύματα ( )Έργα με ηλεκτρονικά μηνύματα Ποίηση κώδικα (code poetry)Ποίηση κώδικα

11 Έργο του Alex Dragulescu από τη σειρά “Spam Architecture”, που περιλαμβάνει έργα δημιουργημένα από ένα πρόγραμμα που επεξεργάζεται την ανεπιθύμητη αλληλογραφία (junk s)

12 Σύμφωνα με τους δημιουργούς του φυλλομετρητή Opera, η Microsoft παρουσίαζε στους χρήστες ελαττωματικό style sheet όταν επισκέπτονταν τον ιστότοπο του MSN. Δημιούργησαν, λοιπόν, την εκδοχή Bork του Opera 7 για τον φυλλομετρητή των Windows, η οποία μετα γλωττίζει τον ιστότοπο του MSN στη «γλώσσα» του Σουη δού Σεφ, χαρακτήρα του The Muppet Show Σουη δού Σεφ

13 Galatea της Emily Short Το Galatea έχει τη μορφή διαδραστικού μυθιστορήματος, περιλαμβάνει όμως και χαρακτηριστικά προγραμμάτων συζήτησης (chatterbots) όπως η Eliza. Οι συζητήσεις οδηγούν σε ανακάλυψη διαφορετικών ιστοριών που παραπέμπουν σε διαφορετικούς κόσμους.Galatea

14 Ηλεκτρονική τέχνη Η τέχνη που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά και/ή τεχνολογικά μέσα. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, τα υπολογιστικά δίκτυα, τη ρομποτική, ασύρματη τεχνολογία και εικονική πραγματικότητα. Είναι συχνά διαδραστική.

15 B. Ηλεκτρονική λογοτεχνία / Κυβερνολογοτεχνία / Δικτυακή λογοτεχνία / Υπερλογοτεχνία (hyperliterature) Λογοτεχνία που γράφεται για το διαδίκτυο και διακινείται μέσω διαδικτύου

16 Χαρακτηριστικά του είδους Πολυμεσικότητα Προκαλεί εντυπώσεις που απευθύνονται σε πολλές αισθήσεις (Bolter 1991) Χωρίς όρια σελίδας Διαδραστικότητα Ρευστότητα Διακειμενικότητα Συνεργατικότητα Εύκολη διακίνηση

17 Είδη ηλεκτρονικής λογοτεχνίας Υπερκειμενική πρόζα και ποίηση, στον παγκόσμιο ιστό και έξω από αυτόνΥπερκειμενική πρόζα ποίηση Κινητική ποίηση σε flash και άλλες πλατφόρμεςΚινητική ποίηση σε flash Εγκαταστάσεις computer art που ζητούν από τους θεατές να τις διαβάσουν ή διαθέτουν άλλες λογοτεχνικές πλευρές Προγράμματα συζήτησης (chatterbots)Προγράμματα συζήτησης Διαδραστική μυθοπλασία Μυθιστορήματα υπό μορφή ηλεκτρονικών μηνυμάτων, SMS, ή blogs Ποιήματα και ιστορίες που παράγονται από γεννήτριες, είτε διαδραστικά είτε βάσει παραμέτρων που έχουν δοθεί εκ των προτέρωνΠοιήματα και ιστορίες που παράγονται από γεννήτριες, είτε διαδραστικά είτε βάσει παραμέτρων που έχουν δοθεί εκ των προτέρων Σχέδια συλλογικής συγγραφής που επιτρέπουν στους αναγνώστες να συνεισφέρουν στο κείμενο ενός έργου Διαδικτυακές λογοτεχνικές περφόρμανς που αναπτύσσουν νέους τρόπους γραφής

18 Σημαντικότεροι εκπρόσωποι Michael Joyce John Cayley Shelley Jackson Stuart Moulthorp Deena Larsen Robert Kendall Heavy Industries

19 Ελληνικά Υπερκείμενα Πλανήτης Πρέσπα (2002) της Σ. ΝικολαίδουΠλανήτης Πρέσπα

20 Κυβερνοτέχνη/Κυβερνολογοτεχνία και Διδασκαλία Προσφέρει νέες προοπτικές στην ανάγνωση της λογοτεχνίας, ακόμη και του Ομήρου (Bakker, 1999) Προβληματίζει για τη λειτουργία, τα προβλήματα και τις δυνατότητες του διαδικτύου (μάθημα της πληροφορικής) Συντείνει στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος και της δημιουργικότητας των μαθητών (μάθημα της λογοτεχνίας, των ξένων γλωσσών και των εικαστικών)


Κατέβασμα ppt "Το Διαδίκτυο Ανοιχτό και Διαδραστικό 1996: Ρόυ Άσκοτ : στο www το μέλλον της τέχνης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google