Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΟΤΘΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΦΔ Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, δείγμα της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η αρχιτεκτονική αποτέλεσε το κυριότερο εκφραστικό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΟΤΘΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΦΔ Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, δείγμα της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η αρχιτεκτονική αποτέλεσε το κυριότερο εκφραστικό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΓΟΤΘΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΦΔ Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, δείγμα της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η αρχιτεκτονική αποτέλεσε το κυριότερο εκφραστικό μέσο της γοτθικής τέχνης και με καταγωγή από τη Γαλλία, εμφανίζεται την περίοδο Ανάμεσα στα κύρια χαρακτηριστικά της γοτθικής αρχιτεκτονικής μπορούμε να αναφέρουμε: τις κάθετες δομικές γραμμές. την έντονη "γραμμικότητα" των κτιρίων. τα ογκώδη μεγέθη και ειδικότερα σε ότι αφορά το ύψος των οικοδομημάτων. τα περίτεχνα και λεπτομερή διακοσμητικά στοιχεία που κυριαρχούν. Κύρια δημιουργήματα της γοτθικής αρχιτεκτονικής αποτελούν οι καθεδρικοί ναοί της Λαν, του Αγίου Διονυσίου και της Παναγίας των Παρισίων στη Γαλλία.

3 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Η αρχιτεκτονική της αναγέννησης χαρακτηρίζεται από μια αναβίωση των Ρωμαϊκών προτύπων με κύρια στοιχεία τις μαθηματικές αναλογίες και την "καθαρότητα" στις γεωμετρικές μορφές. Η αρχιτεκτονική γοτθικού ρυθμού του μεσαίωνα ευνοούσε περισσότερο κατακόρυφες γραμμές και αυστηρές κατασκευές. Στην Αναγέννηση, η αρχιτεκτονική δίνει έμφαση στις οριζόντιες γραμμές και επιδιώκει την αρμονία στην τελική σύνθεση. Κύριοι εκπρόσωποι της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής υπήρξαν οι φημισμένοι Ιταλοί αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες Μιχαήλ Άγγελος ( ), Ραφαήλ ( ) και Λεονάρντο ντα Βίντσι ( ). Ο καθεδρικός της Γρενάδας στην Ανδαλουσία, δείγμα της πρώιμης αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής.

4 ΜΠΑΡΟΚ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Η μπαρόκ αρχιτεκτονική εμφανίζεται στις αρχές του 17ου αιώνα στην Ιταλία και γρήγορα εξαπλώνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Νέες αρχιτεκτονικές αντιλήψεις για το χρώμα, το φως και τη σκιά χαρακτηρίζουν το μπαρόκ. Χαρακτηριστικά της μπαρόκ αρχιτεκτονικής: Αφθονία. Θεατρικότητα. Ουρμπανισμός. Τα ανάκτορα των Βερσαλλιών στη Γαλλία, κύρια έκφραση του γαλλικού μπαρόκ.

5 ΡΟΚΟΚΟ Το ροκοκό στην αρχιτεκτονική πρωτοεμφανίζεται στα τελευταία χρόνια της βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΔ΄, αλλά αποκτά τα βασικά του χαρακτηριστικά στα πρώτα χρόνια της βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΕ'. Σταδιακά διαδίδεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αναπτύσσεται ιδιαίτερα στη Βαυαρία, την Αυστρία αλλά και την Ιταλία. Στη Γερμανία, Γάλλοι και Γερμανοί καλλιτέχνες ομόρφυναν τα ανάκτορα στο Πότσδαμ, στην Στουτγκάρδη, στην Βιέννη και στο Βύρτσμπουργκ. Το παλάτι της Στουτγάρδης στη Γερμανία, ένα έξοχο δείγμα της αρχιτεκτονικής ροκοκό.

6 ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ Ο Νεοκλασικισμός, σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική, εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το 17ο αιώνα στην Ιταλία, για να εξαπλωθεί το 18ο αιώνα σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, με κύρια χαρακτηριστικά τη χρήση κιόνων (columns) και κιονοκράνων (capital), αετωμάτων (pedimants), ζωοφόρων (friezes) και κλασικών διακοσμητικών μοτίβων. Στην Ελλάδα ο νεοκλασικισμός συμπίπτει με την άφιξη του πρώτου βασιλιά του Βαυαρού πρίγκιπα Όθωνα ( ). Το μέγαρο Σταθάτου, νεοκλασικό αθηναϊκό κτίριο που στεγάζει το μουσείο κυκλαδίτικης τέχνης.

7 ΑΡ ΝΟΥΒΟ Με τον όρο Αρ Νουβό ή Αρ Νουβώ (γαλλικά Art Nouveau, δηλαδή Νέα Τέχνη) αναφερόμαστε στο διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε στα τέλη του19ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κινήματος είναι η επιτήδευση της μορφής, κυρίως για στοιχεία που αντλούνται από τη φύση καθώς και η στενή συσχέτιση του με το κίνημα του συμβολισμού. Η Αρ Νουβό συνδέθηκε ακόμα με την ιαπωνική και τη γοτθική τέχνη. Στην αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση, το ύφος της Αρ Νουβό δανείστηκε αρκετά στοιχεία από την τέχνη της Βικτωριανής εποχής, προσθέτοντας παράλληλα σύγχρονες ιδέες στα περισσότερο αφηρημένα στοιχεία του μπαρόκ ύφους. Κτίριο σε στυλ Art Nouveau στις Βρυξέλλες.

8 ΑΡ ΝΤΕΚΟ Η Αρ Ντεκό (γαλλικά: Art Déco), που σημαίνει «Διακοσμητική Τέχνη», αναφέρεται σε ένα διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα, το οποίο επικράτησε από το 1925 μέχρι τη δεκαετία του Αξιόλογα δείγματα του ύφους της αρχιτεκτονικής Αρ Ντεκό, πέραν του Ατλαντικού, είναι οι ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης: το Μέγαρο Κράισλερ (Chrysler Building), που σχεδίασε στα 1927 – 1930 ο Ουίλιαμ βαν Άλεν (William van Alen, 1883 – 1954), το Εμπάϊαρ Στέιτ Μπίλντινγκ (Empire State Building, 1931) σε σχέδια του Γκρέγκορι Τζόνσον και της αρχιτεκτονικής εταιρείας "Shreve, Lamb & Harmon" και το Ροκφέλερ Σέντερ (Rockefeller Center, 1932 – 1940) με αρχιτέκτονα τον Ρέιμοντ Χουντ (Raymond Hood, 1881 – 1934). Το μέγαρο Chrysler στη Νέα Υόρκη.

9 ΚΥΒΙΣΜΟΣ Ο κυβισμός επηρέασε βαθιά τον καλλιτεχνικό κόσμο, κυρίως στις αρχές του 20ού αιώνα και αποτέλεσε τον πρόδρομο μελλοντικών τάσεων όπως ο Φουτουρισμός, ο Κονστρουκτιβισμός και ο Εξπρεσιονισμός. Κυβιστικό κτίριο στην Πράγα.

10 20 ος ΑΙΩΝΑΣ: ΜΠΕΤΟΝ ΑΡΜΕ Κατά τη διάρκεια του 20 ου αιώνα, συντελέστηκαν πολλές αλλαγές όσον αφορά την κατοικία, πράγμα που οφείλεται στη ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη, την αύξηση των μεγαλουπόλεων και, κυρίως, την επικράτηση νέων οικοδομικών υλικών, όπως το μπετόν αρμέ (béton armé). Μπετόν αρμέ είναι η γαλλική ονομασία του σιδηροπαγούς ή οπλισμένου σκυροσέματος, που, στην Ελλάδα, γνώρισε μεγάλη διάδοση ως οικοδομικό υλικό από τη δεκαετία του Οι πολυκατοικίες, με τα διαμερίσματα-κουτιά, κυριάρχησαν στο χώρο της οικοδόμησης, αφού προσέφεραν πολλές ανέσεις, χωρίς, όμως, να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την αισθητική. Μια από τις χαρακτηριστικές μοντέρνες πολυκατοικίες της δεκαετίας του '50, επί των οδών Σεμιτέλου και Βασ. Σοφίας.

11 ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Αθανάσιος Μάνος Αλεξάνδρα Μαγγίτα Αμαλία Κόμνου Θάλεια Βόρρη ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!


Κατέβασμα ppt "ΓΟΤΘΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΦΔ Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, δείγμα της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η αρχιτεκτονική αποτέλεσε το κυριότερο εκφραστικό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google