Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Ελληνισμός στην Αρχαία Ιταλία και στην Αρχαία Ρώμη>> Θρησκεία και Θεοί > Θρησκεία και Θεοί.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Ελληνισμός στην Αρχαία Ιταλία και στην Αρχαία Ρώμη>> Θρησκεία και Θεοί > Θρησκεία και Θεοί."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Ελληνισμός στην Αρχαία Ιταλία και στην Αρχαία Ρώμη>> Θρησκεία και Θεοί > Θρησκεία και Θεοί

2  Γιορτές-Θρησκεία  Η ειδωλολατρία πριν απ’όλα ήταν μία θρησκεία της γιορτής όπου συνυπήρχε αρμονικά,και η λατρεία δεν ήταν παρά μόνο μία αφορμή για γιορτές και πανυγήρια.Τόσο στα ελληνικά όσο και στα Λατινικά κείμενα η λέξη θυσία-τα σφαγία που θυσίαζαν τους θεούς-έχει τη σημασία της γιορτής.Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλοι ναοί διέθεταν και μαγειρία.

3 ***ΠΟΣΕΙΔΩΝΊΑ*** Η Ποσειδωνία ήταν η Αρχαία Ελληνική Αποικία Της κάτω Ιταλίας στην περιοχή της Καμπανίας και ιδρύθηκε τον 7 ο αιώνα π.Χ κατά τη διάρκεια του δεύτερου ελληνικού αποικισμού.

4 …Ο Ναός Της Ήρας Στη Ποσειδωνία… Ο Ναός της Ήρας είναι ο παλαιότερος ναός που διασώζεται στη Ποσειδωνία και ανήκει στον 6 ο αιώνα π.χ. Κοντά στο ναό υπάρχει κ ένας δεύτερος ναός αφιερωμένος στην Ήρα, χτισμένος τον 5 ο αιώνα π.χ. Στο παρελθόν θεωρούσαν πως ο ναός αυτός ήταν αφιερωμένος στον Ποσειδώνα.

5 …Ο Ναός Του Ποσειδώνα… Ο ναός του Ποσειδώνα βρίσκεται δίπλα ακριβώς απ’το ναό της Ήρας και χτίστηκε τα 450 π.χ. Ήταν ο πιο τελειοποιημένος από τους 3 μεγάλους ναούς της Ποσειδωνίας. Κάποιοι πιστεύουν πως ο ναός ήταν αφιερωμένος στον Απόλλωνα, λόγω των αγαλμάτων που υπάρχουν στο Ανατολικό βωμό του ναού.

6 …Ο Ναός της Αθηνάς… Ο ναός της Αθηνάς βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της πόλης και χτίστηκε το 5 ο αιώνα π.Χ. Αποτελεί τον τρίτο και τελευταίο μεγαλοπρεπή ελληνικό ναό της αρχαίας Ποσειδωνίας. Λανθασμένα στο παρελθόν πίστευαν πως ήταν αφιερωμένος στη Δήμητρα.

7 …Ο Ναός του Απόλλωνα… Ο ναός του Απόλλωνα βρίσκεται στο νησί Ortygia στις Συρακούσες. Θεωρείται Αρχαιότερος, δωρικού τύπου ο ναός, της δυτικής μεσογείου. Δημιουργήθηκε το 60 π.χ. αιώνα από τους Έλληνες αποίκους των Σουρακουσών. Στους Βυζαντινούς χρόνους ο ναός μετατράπηκε σε εκκλησία και στη συνέχεια όταν οι μουσουλμανικών κατέλαβαν στις Συρακούσες ο ναός μετατράπηκε σε μουσουλμανικό Τέμενος.

8 …Ναός Ηρακλέους… Ο Ναός του Ηρακλέους δημιουργήθηκε από Έλληνες αποίκους το 500 π.Χ. περίπου και βρίσκεται στη περίφημη ‘’Κοιλάδα Των Ναών’’ στο Agrigento της Σικελίας, δίπλα από την είσοδο της πόλης. Αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο ναό της Ακράγας με διαστάσεις 67x25 μέτρα. Ο ναός ήταν φημισμένος για το εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή. Επίσης ένα μεγάλο άγαλμα του Ασκληπιού ανακαλύφθηκε σε ένα από τα δωμάτια του ναού.

9 Πάνθεον Το Πάνθεον βρίσκεται στη Ρώμη Κατάσκευάστηκε από εντολή του Αγρίππα,ο οποίος ήταν αυτοκράτορας της Ρώμης,τον 1 ο αιώνα π.Χ.Μετά από πυρκαγιές ανακατασκευάστηκε πλήρως από τον Ανδριαννό στις αρχές του 2 ου αιώνα μ.Χ. Ο κατασκευαστής του Πάνθεον ήταν ο Απολλόδωρος ο Δαμασκηνός ο οποίος γεννήθηκε περίπου το 60μ.Χ. και έζησε επί Τραιανού έως το 125μ.Χ. Η καταγωγή του ήταν από τη Δαμασκό της Συρίας και υπήρξε Μηχανικός-αρχιτέκτονας.

10 ~~> 12 θεοί της Ελλάδας <~~ 1.Δίας 2.Δήμητρα 3.Άρτεμη 4.Απόλλωνας 5.Ήρα 6.Άρης 7.Ερμής 8.Αθηνά 9.Ποσειδώνας 10.Κρόνος 11.Αφροδίτη 12.Ήφαιστος

11 ~~> 12 θεοί Της Ρώμης <~~ 1.Γιούπιτερ(Δίας) 2.Γιούνο(Ήρα) 3.Μινέρβα(Αθηνά) 4.Βέστα(Εστία) 5.Κέρες(Δήμητρα) 6.Ντιάνα(Άρτεμη) 7.Βένους(Αφροδίτη) 8.Μαρς(Άρης) 9.Μερκούριους(Ερμής) 10.Apollo(Απόλλωνας) 11.Νεπτούνους(Ποσειδώνας) 12.Βολκάνους(Ήφαιστος)

12 1.Γιούπιτερ-Δίας Στη Ρωμαική μυθολογία,ο Γιούπιτερ διαδραματίζει τον ίδιο ρόλο που είχε ο Δίας στο ελληνικό πάνθεον. Ο Γιουπιτερ (ο Ύψιστος,ο Μέγιστος) ήταν η πατριαρχική θεότητα του Ρωμαικού κράτους,που φρόντιζε για τους νόμους και τη κοινωνική τάξη. Το όνομα του ρωμαικού αυτού θεού δόθηκε και στον πλανήτη Δία. Ο μεγαλύτερος ναός του Γιούπιτερ στη Ρώμη βρισκόταν στο λόφο του Καπιτωλίου, όπου λατρευόταν μαζί με τη Μινέρβα (Αθήνα), και τη Γιούνο (Ήρα). Ο βασιλιάς των Θεών, είναι γενειοφόρος και συνοδευόμενος από έναν αετό. ΟΙ Ρωμαίοι τον θεωρούσαν ανώτερο από όλους τους Ιταλικούς Θεούς. Στην τέχνη, την οποία τροφοδότησε με πολλές εμπνεύσεις παριστάνοταν συνήθως καθισμένος πάνω σε θρόνο με τον κεραυνό στο χέρι.

13 2.Μάρς-Άρης Στη Ρωμαική μυθολογία, ο Μάρς ήταν ο θεός του πολέμου, γιος της Γιούνο (Ήρας) και του Γιούπιτερ (Δία). Η ονομασία Mars προέρχεται πιθανότατα από τον θεό των αγρών Maris της ετρουσκικής μυθολογίας. Αρχικά ήταν ο θεός της γονιμότητας και των αγρών, αλλά αργότερα σχετίστηκε με τον πόλεμο και ταυτίστηκε με τον Άρη της Ελληνικής μυθολογίας. Σύμφωνα με το θρύλο, ήταν πατέρας των αδερφών Ρωμύλου και Ρέμου, ιδρυτών της Ρώμης, άρα όλοι οι Ρωμαίοι ήταν απόγονοι του Μαρς. Ο Μαρς ήταν μία από τις τρείς ανώτερες Ρωμαικές θεότητες στο αρχαικό πάνθεον, μαζί με το Γιούπιτερ και τον Κουιρίνο. Ο Άρης εμφανίζεται συνήθως με οπλισμό ηρώων της επικής εποχής. Τα όπλα του, αμυντικά και επιθετικά, είναι χάλκινα. Συνήθως μάχεται πεζός, μερικές φορές όμως από το άρμα του. Οι Ρωμαίοι αγαπούσαν περισσότερο από τους Έλληνες τον Άρη, γι’αυτό ποτέ δεν ήταν κακός και φιλόνικος θεός.

14 3.Apollo-Απόλλωνας Θεός της φωτεινότητας, της Μουσικής και της Τέχνης. Γενικά παρουσιάζεται γυμνός και δαφνοστεφής. Το έβλημα του είναι η λύρα.

15 4.Κέρες-Δήμητρα Η Θεότητα Κέρες των Ρωμαίων, αντίστοιχη με τη Δήμητρα της ελληνικής μυθολογίας, είναι κόρη του Σατούρνους και της Οπς, αδερφή κ σύζυγος του Γιούπιτερ, μητέρα της Προσερπίνα και αδερφή της Γιούνο, της Βέστα, του Νεπτούνου, και του Πλούτωνα. Ενσαρκωνόταν και γιορτάζονταν από γυναίκες σε μυστικές τελετές κατά τα Αμπαρβάλια. Θεωρείται θεά της Γεωργίας, διότι φέρνει συνήθως κόκκους σιταριού, το στεφάνι, το κέρας της Αμάλθειας και έναν πυρσό (που χρησιμοποίησε όταν κατέβηκε στο κάτω κόσμο σε αναζήτηση της κόρης του Περσεφώνης).Η λατρεία της θεότητας Κέρες σχετίστηκε ιδιαίτερα με τις τάξεις των πληβείων, οι οποίοι κυριαρχούσαν στο εμπόριο του καλαμποκιού.

16 5.Ντιάνα-Άρτεμη Στη Ρωμαική μυθολογία η Ντιάνα είναι η παρθένος θεότητα του κυνηγιού, αντίστοιχη με την Άρτεμη της Ελληνικής μυθολογίας. Αυτή και ο αδερφός της Απόλλων, γεννήθηκαν στο νησί Δήλος. Είναι κόρη του Γιούπιτερ και της Λατόνα. Η Ντιάνα είναι θεά κυνηγός, που σχετίζεται με τα άγρια ζώα και τα δάση. Εμφανίζεται συνήθως ως κυνηγός με τόξο και φαρέτρα ή πυρσό, μαζί με σκυλί ή ελάφι. Ιερό δέντρο της ήταν οι βελανιδιές. Ήταν ξεχωριστή για τη δύναμη, τη χάρη, την ομορφιά και τις κυνηγετικές της ικανότητες. Λατρευόταν σε ένα ναό στον Αβεντινό Λόφο της Ρώμης, καθώς και στην Έφεσο, όπου βρισκόταν ο περίφημος Ναός της Άρτεμης. Τύχαινε μεγάλου σεβασμού από τους πολίτες κατώτερων τάξεων της Ρώμης και τους δούλους (οι μπορούσαν να ζητήσουν άσυλο στους ναούς της).

17 6.Γιούνο-Ήρα Η Γιούνο ήταν κύρια ρωμαική θεότητα, αντίστοιχη με την Ήρα της ελληνικής μυθολογίας. Η Γιούνο ήταν σύγυζος του άρχοντα των θεών, Γιούπιτερ και μητέρα του Μαρς. Αποτελούσε την Τριάδα του Καπιτωλίου μαζί με το Γιούπιτερ και τη Μινέρβα. Στην ετρουσκική μυθολογία, αντίστοιχη θεότητα της Γιούνο είναι η Ούνι. Κάθε χρόνο τη πρώτη μέρα του Μαρτίου, οι γυναίκες διοργάνωναν τη γιορτή Ματρονάλια, προς τιμήν της Γιούνο. Ο μήνας Ιούνιος, ο οποίος είχε πάρει το όνομα του απ΄τη Γιούνο, θεωρούνταν η καλύτερη περίοδος για γάμο.

18 7.Μινέρβα-Αθηνά  Η Μινέρβα είναι κόρη του Γιούπιτερ και θεά της σοφίας, του πολέμου, των επιστημών και των τεχνών, αλλά και προστάτιδα του γάμου και των γεννήσεων. Είναι αντίστοιχη με την Αθηνά της ελληνικής μυθολογίας. Ωστόσο, στην Ετρούσκικη μυθολογία, που δεν έχει ινδοευρωπαικές ρίζες, υπάρχει επίσης η θεότητα Μένρβα, οπότε η ονομασία μπορεί να έχει εντελώς διαφορετική προέλευση.

19 8.Νεπτούνους-Ποσειδώνας Ο Νεπτούνους ήταν ο θεός του νερού και της θάλασσας κατά τη ρωμαική μυθολογία, αντίστοιχος –αν και με κάποιες διαφορές- του ελληνικού θεού Ποσειδώνα. Αδέρφια του ήταν ο Γιούπιτερ και ο Πλούτο,Ο Δίας και ο Πλούτας αντίστοιχα στην ελλ. Μυθολογία.Η Ρωμαική αντίληψη για τον θεό αυτό επηρεάστηκε πολύ από τον θεό Νεθούς,των Ετρούσκων. Ο Νεπτούνους συσχετιζόταν και με το γλυκό νερό σε αντιδιαστολή με τον Ωκεανό,θεό του υδάτινου κόσμου που περιέβαλλε τη Γη. Η γιορτή προς τιμήν του,τα Νεπτουνάλια,λάμβανε χώρα στις 23 Ιουλίου.Στη πόλη της Ρώμης υπήρχαν δυο ναοί προς τιμήν του. Πάντα γυμνός και γενειοφόρος.Το έβλημα του έιναι η τρίαινα.Συχνά το πόδι του τίθεται στην πλώρη ενός σκάφους,ή έναν βράχο.

20 9.Βούλκαν-Ήφαιστος  Στη Ρωμαική μυθολογία,ο Βούλκαν είναι ο γιος του Γιούπιτερ και της Γιούνο και σύζυγος της Βένους.Είναι ο θεός της φωτιάς και των ηφαιστείων και κατασκευαστής καλλιτεχνημάτων,όπλων, σιδήρου κ πανοπλιών για θεούς και ήρωες.Αντιστοιχεί με τον Ήφαιστο στην ελλ. Μυθολογια.Επίσης στην ετρουσκική μυθολογία το αποκαλείται Βέλκανς.  Συνήθως εμφανίζεται να κρατά σφυρί και των λαβίδες σιδηρουργού.Το σφυρί,οι λαβίδες και το αιμόνι είναι τα εβλήματα του.

21 10.Μερκούριους-Ερμής  Ο Αγγελιοφόρος των Θεών,φορά ένα φτερωτό κράνος,φτερά στα πόδια του και φέρνει ένα κυρήκειο και ένα πουγκί.Ήταν ο προστάτης των εμπόρων,των ταξιδιωτών και των κλεφτών.

22 11.Βένους-Αφροδίτη Αφροδίτη,η θεά της Αγάπης.Κρατά ένα μήλο και ένα φοίνικα.Η Αφροδίτη εμφανίζεται είτε γυμνή είτε ντυμένη και φέρνοντας ένα κράνος και ένα σκήπτρο,μερικές φορές με ένα περιστέρι ή ένα δελφίνι.Πολοί Αύγουστοι υιοθέτησαν αυτή τη θεά.

23 12.Σατούρνους-Κρόνος  Στη Ρωμαική μυθολογία ο Σατούρνους ήταν η κύρια θεότητα της γεωργίας.Είναι όμως με τους δευτερεύοντες θεούς της,αντίθετα στην ελλ. Μυθολογία είναι ανάμεσα στους 12 θεούς,γι’αυτό και ταυτίζεται με τον Κρόνο της ελλ. Μυθολογίας.  Ο Σατούρνους ήταν αρχικά μία από αυτές τις θεότητες και προστάτευε τους καρπούς.Σύζυγος του ήταν η Όπς,που βοηθούσε κι αυτή τους γεωργούς στη συγκομιδή.  Προς τιμήν του πραγματοποιούνταν τα Σαρτουνάλια.  Ήταν πατέρας του Δία,θεός του χρόνου και εφευρέτης της γεωργίας.Συνήθως εμφανίζεται ως ηλικιωμένος που κρατά ένα δρεπάνι.

24 12.Βέστα-Εστία  Η Βέστα της ρωμαικής μυθολογίας είναι η παρθένος θεότητα της οικογένειας και της οικιακής εστίας,αντιστοιχεί στην Εστία στην ελλ. Μυθολογια.Ο χαρακτήρας της δεν εμφανίζεται σχεδόν σε κανένα μύθο και δεν απεικονίζεται παρά μόνο σαν ιερή εστία του σπιτιού.Η Βέστα είναι κόρη του Σάτουρν και της Οπς,αδερφή του Γιούπιτερ,του Πλούτο,της Γιούνο και της Κέρες.Η Βέστα προστάτευε την οικογενειακή αρμονία και την τάξη των πραγμάτων.  Κάθε πόλη είχε μια δημόσια εστία που ηταν αφιερωμένη στη Βέστα.  Γιορτή αφιερωμένη στη θεά Βέστα αποτελούσαν τα Βεστάλια,που πραγματοποιούνταν από τις 7 μεχρι τις 15 Ιουνίου.  Εμφανίζεται συνήθως καθισμένη σε ένα μικρό άγαλμα της νίκης με ένα σκήπτρο και δοχείο για τη θυσία.  Η Βέστα είναι ανάμεσα στους 12 πρώτους θεούς της Ρωμαικής μυθολογίας ενώ στην ελλ. Στους δευτερευοντες.Εδω Παρατηρούμε πως η μόνη διαφορά μεταξύ των θεών της ρωμαικής και της ελλ. Μυθολογιας είναι ο Κρονος (ελλ.) και η Εστια (Ρωμ.)Κατατάλα είναι οι ίδιοι θεοί με διαφορετικά όμως ονόματα.

25  Περισσότερα λόγια για την Εστία  Κατά τον Όμηρο η Εστία είναι αντικείμενο θρησκευτικού σεβασμού.Αναφέρεται ως θυγατέρα του Κρόνου και της Ρέας και ως πρώτο τέκνο αυτών.Η Εστία αδερφή του Διός,της Ήρας,της Δήμητρας,του Άδου και του Ποσειδώνος.Κατείχε την υψηλότερη θέση ανάμεσα σ’αυτές τις μεγάλες θεότητες και κατέκτησε από αυτούς την πρωτοκαθεδρία.  Οι αναφορές σ’αυτήν περιορίζονται σ’ένα μύθο που βρίσκουμε στον Ομηρικό Ύμνο για την Αφροδίτη ο οποίος αναφέρει πως ο Ποσειδών και ο Απόλλων την ζήτησαν σε γάμο.  Οι πρώτοι Έλληνες έδωσαν το όνομα στην Εστία από την ίδια την φωτιά.  Η ιερή σημασία της λέξης απονεμημένη ως προς το Ιερό Πυρ.  Επίσης ο θρόνος της Εστίας είναι η >  Η Εστία παριστάνεται καθισμένη σε θρόνο ή όρθια είναι πάντοτε σε κατάσταση πλήρους ακινησίας,η οποία ανταποκρίνεται στην ιδέα που είχαν για την θεότητα αυτή.

26 ___ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΘΕΟΙ___  Άλλοι θεοί οι οποίοι ανήκουν στην ελληνική και ρωμαική Μυθολογία αλλά έχουν μια δεύτερη θέση εξίσου όμως σημαντική και χρήσιμη είναι οι εξής…:

27 Ασκληπιός Θεός της Ιατρικής. Ο Ασκληπιός έκανε την ιεροπρεπή είσοδο του στην Αθήνα περίπου το 420 π.Χ.Το άδυτο του χτίστηκε σε ένα σημείο προφυλαγμένο από τον αέρα στη νότια πλαγιά της ακρόπολης,κοντά στη πηγή που θεωρείται ότι κατείχε θεραπευτικές ιδιότητες.

28 ~~> Κυβέλη <~~  Μεγάλη φρυγική θεότητα,που η λατεία της εισήχθηκε στην αρχαία Ελλάδα και σ’όλους τους λαούς της Μ.Ασίας.  Ήταν η θεοποίηση της Γης και της Φύσης. Εικονιζόταν ως βασίλισσα με πυργωτό στέμμα,καθισμένη σε δύο λιοντάρια ή σε άρμα που το έσερναν πάλι λιοντάρια. Στην ελληνιστική και ρωμαική εποχή η λατρεία αυτή πήρε μυστηριακό χαρακτήρα,ενώ στη Ρώμη,που εισήχθηκε η λατρεία της Κυβέλης το 205π.Χ.,τελούνταν προς τιμήν της μεγάλος ετήσιος αγώνας,τα Μεγαλήσια(Μεγάλη Μητέρα)

29 …Βάκχος… Ο θεός του κρασιού εισήχθη στα αυτοκρατορικά μετάλλια Hardian και Antoninus Pius,κατόπιν εμφανίζεται στα νομίσματα των Severli και Gallienus. Πάντα νέος και γυμνός,με ένα στεφάνι κισσών,θύρσο,κούπα και μια δεσμή σταφυλιών. Το αγαπημένο του ζώο είναι ο πάνθηρας που εμφανίζεται σε ένα μικρό χάλκινο νόμισμα.

30 ***Διόσκουροι*** Κατά τη μυθολογία ήταν οι γιοί του Δία και της Λήδας,αδερφής της ωραίας Ελένης. Είναι πάντα γυμνοί και με ένα αστέρι που λάμπει επάνω από τα κεφάλια τους. Ενώ οδηγούν συχνά άλογα στα δημοκρατικά δηνάρια,στα αυτοκρατορικά νομίσματα στέκονται με ένα χαλινάρι στα χέρια. Η παράδοση τέλος θέλει τους Διόσκουρους να γίνονται αστέρια στον αστερισμό των Διδύμων.

31  Εκάτη  Ελληνική θεά της Νύχτας και της Σελήνης  Ιερό ζώο της ήταν ο σκύλος.Βοηθούσε τους ανθρώπους στις πολεμικές επιχειρήσεις,τους άρχοντες στην απονομή της δικαιοσύνης και ήταν προστάτρια του τοκετού,των παιδιών,της αλιείας,και του κυνηγιού.  Λατρευόταν στη Μ.Ασία,στην Ελλάδα και στη Ρώμη,όπου ταυτίστηκε με την Τριβία.  Εμφανίζεται μόνο στα επαρχιακά νομίσματα.

32  Ηρακλής  Ο Γιος του Δία και μιας θνητής,της Αλκμήνης,ο Ηρακλής ήταν δημοφιλής ως σύμβολο της δύναμης και της εμμονής.  Εμφανίζεται πάρα πολλές φορές και σε πάρα πολλές σκηνές,αλλά πάντα γυμνός με τόξο ή με ρόπαλο και λεοντή.

33 Ιανός Ο Αρχαιότερος τοπικός θεός της Ιταλίας.Η Λατρεία του ήταν πολύ διαδεδομένη και διατηρήθηκε μέχρι τον 4 ο αιώνα μ.Χ. Από το Κρόνο διδάχτηκε τις τέχνες που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ανθρώπων,όπως τη γεωγραφία,τη ναυπηγική,τη νομισματοκοπία. Ήταν θεός κάθε αρχής,όπως π.χ. των επιχειρήσεων,των εργασιών,του έτους κ.λπ. Γι’αυτό και ο μήνας Ιανουάριος άρχιζε το νέο χρόνο. Ήταν επίσης προστάτης των εισόδων και των εξόδων,γι’αυτό τα ιερά του βρίσκονταν συνήθως κοντά στις πύλες των πόλεων. Παρότι εμφανίζεται συχνά στα δημοκρατικά νομίσματα εμφανίζεται σπάνια στην αυτοκρατορική νομισματοκοπία. Πάντα διπρόσωπος! Επίσης ο Ιανός είναι αντίστοιχος θεός με τον Ουρανό των Αρχαίων Ελλήνων Ιανός,ο θεός της Αρχής και του Τέλους.!!!

34  Νέμεση  Προσωποποιεί ένα ηθικό συναίθημα,τη δίκαιη οργή,όπως μεταφράζεται γενικά,είναι φτερωτή και συνοδευόμενη από ένα φίδι(άλλες παραστάσεις είναι ο τροχός ή ένα χαλινάρι).  Συχνά με ανοιχτό το πάνω μέρος του ενδύματός της.

35  Πλούτων  Ο θεός του κάτω κόσμου,συνοδεύεται από τον κέρβερο,το σκυλί με τα τρία κεφάλια.Ήταν γιος του Κρόνου και της Ρέας και αδερφός του Δία και του Ποσειδώνα.Ο Πλούτωνας στην αρχή ήταν προσωποποίηση των θησαυρών που κρύβονται στα βάθη της γης.  Ονομάζεται επίσης και Άδης και Αδωνεύς,από τη στιγμή που μαζί με τα δύο αδέρφια του μοιράστηκε το βασίλειο του πατέρα του Κρόνου στον κάτω Κόσμο.Οι Ρωμίοι τον ονόμασαν Dis και του είχαν αφιερώσει ναούς στη Ρώμη,στον Κρότωνα και στο όρος Σόρακτο.  Τα αγάλματα του Πλούτωνα,που σώθηκαν σε αρχαία μνημεία,παριστάνουν το θεό γέροντα σοβαρό με μακριά μαλλιά,που πέφτουν πυκνά στο μέτωπο του.Η φυσιογνωμία του είναι πένθιμη,άγρια και φοβερή,όπως ταιριάζει σε βασιλιά σκοτεινού κράτους.  Συνήθως είναι καθισμένος πάνω σε θρόνο,κρατά τη ‘’δίαινα’’ και δικάζει τους νεκρούς.Επειδή όμως θεωρείται και προσωποποίηση του υπόγειου μεταλλουργικού και γεωγραφικού πλούτου,μερικές φορές παριστάνεται να κρατά το ‘’κέρας της Αμάλθειας’’ ή μία δέσμη από στάχυα.Ιερό φυτό του Πλούτωνα ήταν το κυπαρίσσι και ο νάρκισσος.

36 ~~> Ρώμη <~~  Η θεά της πόλης.Μοιάζει με την Αθηνά ως θηλυκό πολεμιστή αλλά εμφανίζεται συνήθως καθισμένη σε έναν θρόνο και προσδιορίζεται από περιγραφή.  Ναός της Θεάς Ρώμης υπάρχει πιθανών στην Ακρόπολη Αθηνών.

37 …Ήλιος… Ο ζωοδότης ήλιος λατρεύτηκε ως θεός απ’όλους τους αρχέγονους λαούς,όπως Αιγύπτιους,τους Βαβυλώνιους κ.ά.Οι Έλληνες πίστευαν ότι είναι γιος του Υπερίωνα και της Θείας,ότι κατοικούσε ΄σ’ένα αστραφτερό παλάτι μέσα στον απέραντο Ωκεανό και ότι ταξίδευε πάνω σ’ένα χρυσό άρμα,που το έσερναν πύρινα άλογα. Φορά ακτινοβόλο κορώνα και φέρει συνήθως μαστίγιο.Εμφανίζεται γυμνός και ακτινοβόλος,μερικές φορές με σφαίρα ή στέψη του αυτοκράτορα.

38 ___Τρεις Χάριτες___ _Αγλαία,Ευφροσύνη και Θάλεια,επίσης γνωστές ως φιλανθρωπίες,ήταν δευτερεύουσες θεές του καθαρισμού και της επιείκειας,συμβόλιζαν τη χαρά,την ομορφιά και τη χάρη.Ήταν κόρες του Δία και της Ωκεανίδας νύμφης Ευρυνόμης._ _Σχετικά με την καταγωγή τους όμως υπάρχουν και άλλες παραδόσεις,σύμφωνα με τις οποίες ήταν κόρες του Διόνυσου και της Αφροδίτης ή του Δία και της Ήρας ή κόρες του Ουρανού._ _Εμφανίζονται στα αυτοκρατορικά νομίσματα._

39 >> Και τέλος…Ιδρυτής και πρώτος βασιλιάς της Ρώμης κατά τη ρωμαική μυθολογία.Δίδυμος αδερφός του ήταν ο Ρώμος. Γεννήθηκαν από τον Άρη και τη θυγατέρα του βασιλιά της Άλβας Νουμίτορα,τη Σύλβια,που ήταν ιέρεια της θεάς Εστίας. Στα νομίσματα ο ιδρυτής της πόλης φέρει τις ιδιότητες του Ερμή και προσδιορίζεται από περιγραφή.

40  Ο Θεός Πάνας(Φαύνος)-Ο θεός των Αρκαδικών βουνών  Ο Πάνας είναι αρχαία ελληνική ιδεάτη,ανθρωπόμορφη και δευτερεύουσα θεότητα.Χαρακτηριστικό του ήταν η σχέση προστασίας,αλλά και η προσωποποίηση της γενετικής δύναμης της Ζωής.  Σε αναπαραστάσεις του ο Πάνας κρατούσε σύριγγα η γκλίτσα.Επίσης απεικονιζόταν έχοντας κάτω άκρα ζώου.  Γεννήθηκε στο Λύκαιον της Αρκαδίας.Μόλις τον αντίκρισε η μητέρα του τον εγκατέλειψε τρομαγμένη από την μορφή την οποία είχε.Εμφανίζεται με 2 κέρατα κατσικιού,μυτερά αυτιά,,γενειοφόρος και τραγοπόδαρος.Επίσης……--->

41 Συνέχεια…  Ο Πάνας λατρεύτηκε και από τους Αρχαίους Ρωμαίους,σαν θεότητα των Μακρινών προγόνων τους,των Αρκάδων.Τη λατρεία αυτή μετέφερε από τα μακρινή του πατρίδα,Παλλάντιο,ο Αρκαδός Εύανδρος(ένας από τους οικιστές της Ρώμης)……..--- 

42 Η σύνδεση του με τον θεό Φαύνο Στη Ρωμαική μυθολογία ο Φαύνος είναι γνωστός ως, >,που λατρευόταν στο Παλατινό λόφο της Ρώμης. Ο Φαύνος ήταν καλοκάγαθος θεός και αντιστοιχεί στον Πάνα της ελληνικής μυθολογίας. Γιορτές προς τιμήν του ήταν τα Λουπερκάλια και τα Φαουνάλια οι οποίες έμοιαζαν με τις τελετουργίες των Αρκάδων στο Λύκαιο όρος.

43  Ο Θεός Άδης ή Πλουτώνας  Ο Άδης είναι ο μονάρχης του κάτω κόσμου και θεός των αποθανόντων.  Ήταν γιος του Κρόνου και της Ρέας  Ονόμασε Άδη τον σκοτεινό και μυστηριώδη εκείνο θεο ο οποίος άρπαζε τους αγαπητούς του  Εκεί καθημένος επι χρυσού θρόνου υποδέχεται τους νεκρούς και αποφασίζει την τύχη τους.Φέρει μακριά κόμη και σπανίως δεν είναι αγενειος.Στα δεξιά του φέρει σκήπτρο ή κλείδα,σύμβολο του φύλακα των πυλών του Άδη.Σπανιότερα το μετάλλιο του Ανδριανού φέρει παράσταση του Άδη με τρίαινα και αετό και παρά τους πόδες τον κέρβερο. 

44  Συνέχεια….  Ο Άδης λατρευόταν στην Ελλάδα στους αρχαιότερους χρόνους ιδιαίτερα στην Τροιζήνα και στην Ιλιάδα.Ως θεός του υποχθονίου κόσμου,του θανάτου,των νεκρών,και ως θεός της γης,και των κρυμμένων θησαυρών της.  H Λατρεία του Άδη στους Ρωμαίους ήταν παραπλήσια της ελληνικής.Ο αριθμός των θυσιασμένων ζώων ήταν πάντοτε άρτιος,ενώ των άλλων θεών ήταν πάντοτε περιττός.  Στην Αίγυπτο ο Άδης ήταν μια από τις μορφές του Σαράπη.  Θυσιάζονταν σε αυτόν μέλανα ζώα(μελανές,ταύροι,κριοί)  Ο Επιμενίδης είχε ιδρύσει άγαλμα του στο ιερό των Ερινύων στην Αθήνα στην Κορωνεία δίπλα από το άγαλμα της Αθηνάς.  Το 1912 βρέθηκε μαρμάρινο άγαλμα του Άδη εντός των ερειπίων των θερμών του Τίτου(μουσείο του Καπιτωλείου)  Και τέλος,η τέχνη δεν ασχολήθηκε πολύ με τον πρόσωπο του Άδη

45 >>>

46 Πηγές μας +αρχαία ολυμπια&… +αρχαία Μια μεσόγειος γεμάτη ιστορία(αναζήτηση στο google)

47  Τα Τραγούδια που ακούστηκαν  1)ΕΛΛΗΝΌΦΩΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΩ ΙΤΑΛΙΑΣ(κλάμα του Εμιγκράτου)  2)ΚΑΛΗΝΥΦΤΑ Σαλέντο Κ.Ιταλία

48 …ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΝΝα Ε υχαριστήσου μ ε γ ια τ ην β οήθεια π ου π ρόσφεραν τ ους : 11)Ιπποκράτη Καπενεκάκη 22)Πιρπιράκης Νίκος 33)Και τον κύριο Μιχάλη Αποστολάκη για την εξαιρετική προσπάθεια του σ’αυτό. Υπεύθυνος Ερευνητικής Εργασίας: Κος Αποστολάκης Ομαδική Εργασία των: Νικηφόρου Αδαμαντία(υπεύθυνη σχεδιασμού power point) Κουτάντου Κάλλια(υπεύθυνη κειμένων) Κλίνη Ευανθία(υπεύθυνη κειμένων) Νικηφόρος Ιωάννης(υπεύθυνος εικόνων)


Κατέβασμα ppt "Ο Ελληνισμός στην Αρχαία Ιταλία και στην Αρχαία Ρώμη>> Θρησκεία και Θεοί > Θρησκεία και Θεοί."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google