Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σχ. Έτος 2013-14 Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α Λυκείου του 2 ου ΓΕΛ Αλίμου:  Αλεξιάδη Μαργαρίτας  Δήμα Γεωργίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σχ. Έτος 2013-14 Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α Λυκείου του 2 ου ΓΕΛ Αλίμου:  Αλεξιάδη Μαργαρίτας  Δήμα Γεωργίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σχ. Έτος Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α Λυκείου του 2 ου ΓΕΛ Αλίμου:  Αλεξιάδη Μαργαρίτας  Δήμα Γεωργίου  Καραΐσκου Βασιλικής  Καρατζά Νικολάου  Κοκονού Μαρίας  Κουμουνδούρου Στυλιανής  Μόνου Ιωάννας  Ξανθοπούλου Ιωάννας  Οικονόμου Χριστίνας  Πίκουλα Ελπίδας  Ρούσσου Στυλιανής  Σιώζιου Αναστασίας  Τρουπάκη Ανθούλας  Χατζηαναστασίου Ιωάννη  Χριστοδουλίδη Αικατερίνης Υπεύθυνη καθηγήτρια  Χριστόπουλου Μάριου Κούτσια Σοφία- Μαθηματικός

2 Η επικοινωνία είναι η διαδικασία με την οποία ένας πομπός Α (άνθρωπος ή ομάδα) μεταβιβάζει πληροφορίες, σκέψεις, ιδέες ή συναισθήματα σε ένα δέκτη Β (άνθρωπος ή ομάδα) με στόχο να ενεργήσει πάνω του με τρόπο ώστε να προκαλέσει σε αυτόν την εμφάνιση ιδεών, πράξεων ή συναισθημάτων και σε τελική ανάλυση να επηρεάσει την κατάστασή του και τη συμπεριφορά του

3 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, ΤΥΠΟΣ (ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ) ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Ασύγχρονα μέσα, όπως είναι ο τύπος και το διαδίκτυο, καθώς η πληροφορία τους μεταδίδεται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για κάθε διακριτό χρήστη. Σύγχρονα μέσα, όπως είναι το ραδιόφωνο και η τηλεόραση, καθώς όλοι οι χρήστες λαμβάνουν την πληροφορία συγχρόνως.

4 Το ραδιόφωνο είχε, έχει και θα έχει έναν πρωταρχικό στόχο: αυτόν της άμεσης επικοινωνίας με τον ακροατή.

5 Ακόμα και σε αυτή την εποχή των μεγάλων δυσκολιών και αλλαγών, ακολουθεί τις εξελίξεις, εισβάλλει δυναμικά στο διαδίκτυο, αλλάζει μορφή και πρωταγωνιστεί στην καθημερινότητα των ακροατών. ραδιόφωνο

6 Την ίδια στιγμή οι αλλαγές δεν έχουν μονάχα θετικό πρόσημο: οι ζωντανές εκπομπές αντικαθίστανται από playlist, η επικοινωνία από άψυχα sms ραδιόφωνο

7 Ο ξεχωριστός ρόλος του ραδιοφώνου είναι να αποτελεί απλώς ένα διάλειμμα ή μια διέξοδο από τον κορεσμό που προκαλεί ο βομβαρδισμός των εικόνων; Είναι απαραίτητο αυτά τα δύο να είναι απέναντι; Τα «ιντερνετικά» ραδιόφωνα δείχνουν πως όχι. «ιντερνετικό» ραδιόφωνο

8 Η τηλεόραση στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη καθώς χρησιμοποιείται πλέον από την οικογένεια ως φορέας όχι μόνο ψυχαγωγίας και πληροφόρησης αλλά και κοινωνικοποίησης και εκπαίδευσης των μελών της και κυρίως των παιδιών και των νέων. Επιπλέον βρίσκεται μέσα σε κάθε σπίτι, σε κάθε γωνιά της χώρας.

9  Ο ρόλος της τηλεόρασης στη διαμόρφωση προτύπων και στερεότυπων είναι καθοριστικός.

10 Είναι ανάγκη λοιπόν να ληφθούν άμεσα μέτρα όπως είναι: Νομοθετική ρύθμιση για τη διαφήμιση που θα απαγορεύει την εκμετάλλευση του γυναικείου σώματος και την προώθηση σεξιστικών μηνυμάτων που μειώνουν την αξιοπρέπεια της γυναίκας

11 ΒΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ Πολλές έρευνες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι η συνεχής προβολή βίαιων εικόνων από τα ΜΜΕ κάνει το μέσο άνθρωπο λιγότερο ευαίσθητο σε θέματα βίαιης συμπεριφοράς

12 Η τηλεόραση έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά, ανάλογα με τη χρήση της

13

14

15  Τεκμηρίωση ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  Πλούσιο λεξιλόγιο  Ενυπόγραφα άρθρα  Επιλογή του αναγνώστη στην ώρα ενημέρωσης  Μη άμεση- έγκαιρη ενημέρωση  Αγοράζεται για να διαβασθεί.  Διαβάζεται από αρκετά μέλη της οικογένειας.  Κάθε περιοχή έχει και την δικιά της  Σχετικά χαμηλού κόστους.

16 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Ο τοπικός τύπος γίνεται βήμα έκφρασης των απόψεων της κοινής γνώμης, προβάλλεται η βούληση της τοπικής κοινωνίας, επισημαίνονται προβλήματα και παραλείψεις και δίνεται η δυνατότητα ανοιχτής επικοινωνίας και συνεργασίας με τις τοπικές αρχές.

17 Τα ΜΜΕ, μετατρέπονται συχνά σε φορείς παραπληροφόρησης και προπαγάνδας, αποπροσανατολίζουν τους δέκτες, στερώντας τους τη δυνατότητα να γνωρίζουν την αλήθεια και να εμβαθύνουν στα πράγματα.

18 Π ΑΡΑΠΛΗΡΟΦ Ο ΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΜΕ Η ποιότητα του τύπου ανεβάζει την ποιότητα του λαού και η ποιότητα του λαού ανεβάζει την ποιότητα του τύπου.

19 Η καθημερινή ενημέρωση από ελληνικούς και ξένους διαδικτυακούς τόπους έχει μπει ολοένα και περισσότερο στη ζωή του ελληνικού κοινού. Οι ελληνικοί διαδικτυακοί τόποι προσφέρουν στην πλειοψηφία τους άμεση ενημέρωση, ενώ ο αυξανόμενος αριθμός τους εγγυάται πλουραλισμό απόψεων. Επιπλέον, σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει και η παρουσία εκατοντάδων ενημερωτικών ιστολογίων (blogs).

20 Ο άνθρωπος είναι από την φύση του κοινωνικό ον», διατεινόταν ο Αριστοτέλης. Η έμφυτη λοιπόν τάση του ανθρώπου για επικοινωνία και η ανάγκη του για αλληλεπίδραση με τους ομοίους του βρήκε διέξοδο μέσα από την κοινωνική δικτύωση. Στην παλαιότερη γενιά ο όρος Social Media ηχεί περίεργος αλλά ίσως τελικά να μην είναι, αν αναλογιστεί κανείς πως τα σύγχρονα μέσα ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι τίποτα παραπάνω από την φυσική μετεξέλιξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας που όλοι γνωρίζουμε.

21  Πρόκειται για Διαδικτυακούς Τόπους που παρέχουν ως υπηρεσία την παραγωγή και δημοσίευση περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες του Διαδικτύου και όχι από κάποια εταιρία.  Οι περισσότερες υπηρεσίες αυτής της μορφής ενθαρρύνουν - επιδιώκουν τη συζήτηση, τα σχόλια, την αλληλεπίδραση και το διαμοιρασμό οποιασδήποτε πληροφορίας μεταξύ των χρηστών.  Οι χρήστες κάνουν ψηφιακούς φίλους με τους οποίους και επικοινωνούν, ανταλλάσουν από- ψεις και ψηφιακό περιεχόμενο κάθε μορφής (εικόνες, κείμενα, συνδέσμους, video κ.λπ.).

22 Τα Social Media σήμερα αποτελούν σημαντικούς καταλύτες κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής και πολιτιστικής αλλαγής. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά φαινόμενα που επιβεβαιώνουν περίτρανα την δυνατότητα των Social Media να οδηγήσουν σε αλλαγές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο σεισμός της Ιαπωνίας το 2011, όπου τα Social Media έδωσαν την δυνατότητα της ταχείας μετάδοσης της φυσικής καταστροφής ενεργοποιώντας έτσι τους ακτιβιστές και την διεθνή υποστήριξη, ενώ παράλληλα αποτέλεσαν τον μόνο δίαυλο επικοινωνίας της χώρας με τον υπόλοιπο κόσμο.

23 Στο ασφαλές ίντερνετ μπορούμε, όλοι ελεύθερα να επικοινωνούμε.

24 1. τα άτομα «ανεγκεφαλοποιούνται», γίνεται στάση ζωής το «άρτος και θεάματα». 2. χάνεται η ελευθερία έκφρασης. 3. άμεσος κίνδυνος για μαζικοποίηση, όπου το άτομο χάνει την προσωπικότητά του και γίνεται εύκολα υποχείριο των ισχυρών. 4. αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και την κάνουν να ξεχνά τους πραγματικούς της στόχους, υπερτονίζουν το καταναλωτικό πρότυπο. 5. ασκείται στις μάζες μια ασυνείδητη ψυχολογική βία, που συνηθίζουν να δέχονται αδιαμαρτύρητα ότι τους «σερβίρεται», χωρίς να έχουν τη δύναμη να αντιδράσουν σ’ αυτό (αλλοτρίωση). 6. το άτομο δεν μπορεί να επεξεργαστεί και να κατανοήσει τις ασαφείς πληροφορίες, γι’ αυτό απομονώνεται και αδιαφορεί για τη ζωή. 7. παύει να λειτουργεί η δημοκρατία, όταν δεν εκφράζεται η λαϊκή γνώμη. Αυτό συμβαίνει όταν διαστρεβλώνεται η αλήθεια, όταν προβάλλονται θέματα άσχετα με τις ανάγκες της κοινωνίας, όταν δεν ακούγεται η γνώμη των πολλών, όταν οι πληροφορίες ελέγχονται από τους ισχυρούς της εξουσίας, όταν προβάλλεται το καταναλωτικό πρότυπο, όταν υπερισχύει ο «κίτρινος τύπος»,… Αρνητική επίδραση των Μ. Μ. Ε. στον άνθρωπο:

25 1. διαμορφώνουν σωστή γνώμη για τα γεγονότα και καταστάσεις. 2. διαπλάθεται η προσωπικότητά τους δημιουργικά και μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας ρεαλιστικά και ώριμα. 3. συμμετέχουν στις δημοκρατικές διαδικασίες με δυναμικό τρόπο, αφού τους παρέχεται το δικαίωμα ν’ αντιδρούν, να προτείνουν, να επικροτούν τα πολιτικά δρώμενα. 4. το άτομο κοινωνικοποιείται 5. προωθούνται οι επιστήμες, οι τέχνες και τα γράμματα. 6. επικρατεί η διαφάνεια και η αλήθεια, το άτομο μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, στους γύρω του ή και στους ιθύνοντες της πολιτικής ζωής Προσφορά των ΜΜΕ: Θετική είναι η προσφορά τους, όταν οι πληροφορίες που διαδίδονται χαρακτηρίζονται από ακρίβεια, επιλογή, ποιότητα, αντικειμενικότητα. Όταν υπάρχουν αυτά τα στοιχεία, τα άτομα έχουν τις εξής ωφέλειες :

26 Πώς πρέπει να παρέχεται η πληροφόρηση από τα ΜΜΕ: 1. Να υπάρχει ρεαλιστική και αντικειμενική ενημέρωση για τα διάφορα προβλήματα και τους τρόπους λύσης τους. 2. Να ασκείται κριτική σε θέματα πολιτικού περιεχομένου με βάση τα δημοκρατικά ιδεώδη. 3. Να απορρίπτουν το μοντέλο του καταναλωτικού όντος και να προβάλλουν ένα διαφορετικό μοντέλο ζωής (ενασχόληση με τον πολιτισμό, τις τέχνες, τα γράμματα και την επιστήμη). 4. Να αποφεύγεται η «ηρωοποίηση» και η έντονη προβολή προτύπων βίας και εγκληματικότητας. 5. Να στηλιτεύεται η εκμετάλλευση, η αδικία, η διαφθορά. 6. Γενικά, η πληροφόρηση απαιτεί υπευθυνότητα και σεβασμό. Είναι ένα λειτούργημα, καθώς τα ΜΜΕ διαμορφώνουν νοοτροπίες και πολίτες.

27 1. Τα ΜΜΕ δείχνουν ρεαλιστικές εικόνες του κόσμου; Ναι1113% Όχι2327% Μερικές φορές 5260%  ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ 2. Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέσο ενημέρωσης;

28 3. Τα ΜΜΕ είναι ρεαλιστικά όταν παρουσιάζουν τη γυναικεία ομορφιά; 4. Υπάρχει σχέση μεταξύ χρήσης ΜΜΕ και βίας;

29 5. Παρακολουθείς καθημερινά τηλεόραση; Ναι5464% Όχι3136% 6. Πόσες ώρες παρακολουθείς τηλεόραση την ημέρα; 7. Έχεις χρονικό περιορισμό όταν παρακολουθείς τηλεόραση;

30 8. Έχεις τηλεόραση στο δωμάτιό σου; Ναι3744% Όχι4856% 9. Ποιο κανάλι τηλεόρασης προτιμάς;

31 10. Τι παρακολουθείς; 11. Προσέχεις τη σήμανση για την καταλληλότητα μιας εκπομπής ανάλογα με την ηλικία;

32 12. Ακούς ραδιόφωνο ; 13. Ποιο ραδιοφωνικό σταθμό προτιμάς ; 14. Έχεις ραδιόφωνο στο δωμάτιό σου;

33 15. Τι προτιμάς να ακούς στο ραδιόφωνο; 16. Που ακούς ραδιόφωνο ; Στο σπίτι3243% Στο αυτοκίνητο3445% Άλλο912% 17. Διαβάζεις εφημερίδες ;

34 18. Τι προτιμάς να διαβάζεις στην εφημερίδα; Οι μαθητές επισκέφθηκαν την εφημερίδα ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ, όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο και συζήτησαν με τους συντάκτες για το πώς επιλέγονται οι ειδήσεις που καταχωρούνται στην εφημερίδα, για τις διαφορές της διαδικτυακής με την έντυπη έκδοση αλλά και για τους τρόπους με τους οποίους ενημερώνονται οι νέοι.  Οι μαθητές επισκέφθηκαν την εφημερίδα ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ, όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο και συζήτησαν με τους συντάκτες για το πώς επιλέγονται οι ειδήσεις που καταχωρούνται στην εφημερίδα, για τις διαφορές της διαδικτυακής με την έντυπη έκδοση αλλά και για τους τρόπους με τους οποίους ενημερώνονται οι νέοι.

35  ΠΗΓΕΣ- ΕΡΓΑΛΕΙΑ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  Άρθρα- δημοσιεύσεις: Ενδεικτικά: Talk Forward / Το ελculture στη Στέγη: Το ραδιόφωνο στην εποχή της εικόνας Άρθρο του Ε.Παπάνη, Επίκ. Καθηγητή Κοινωνιολογίας Παν. Αιγαίου για την προπαγάνδα Μελέτη του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) «Το Ραδιόφωνο στην Ελλάδα» Ο ρόλος του τοπικού και περιοδικού τύπου σήμερα Εισηγητής: Κ. Φίλανδρος Aπό την Χριστίνα Κούρκουλα «H σταδιακή σύγκλιση των ΜΜΕ, της διαφήμισης και της κατανάλωσης στην Ελλάδα, » Του Μανώλη Χαιρετάκη « Η εικόνα της γυναίκας στα ΜΜΕ...» «Ραδιόφωνο και κοινό» έρευνα των Ρήγου Μαρίνας, Ζώντου Ελένης ΠΑΙΔΙΚΟ «ΠΑΙΔΙ – ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ – ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ» Ευαγγελία Αργυρούλη ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Εισήγηση του Μένη Θεοδωρίδη στην ημερίδα: Από τη «δύναμη του μέσου» στο «τέλος» της τηλεόρασης. Πάντειο, 30 Μαΐου 2012 « ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΟΡΘΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ» ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Διπλωματική εργασία: «Τα νέα μέσα ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) και η σχέση τους με την καταναλωτική συμπεριφορά» Κουτσογιαννοπούλου Νικολίτσα «Ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς» Περικλέους Αναστασία  Video- εικόνες από το διαδίκτυο  Βιβλιογραφία: «Ο μύθος του παθητικού τηλεθεατή» της Σοφίας Ασλανίδου  Ζήση Ανθή: dreamkindergarten.blogspot.com


Κατέβασμα ppt "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σχ. Έτος 2013-14 Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α Λυκείου του 2 ου ΓΕΛ Αλίμου:  Αλεξιάδη Μαργαρίτας  Δήμα Γεωργίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google