Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ  Τα πρώτα κοσμήματα που φόρεσε ο άνθρωπος χάνονται στο βάθος της προϊστορίας. Υπολογίζεται ότι πρωτοφορέθηκαν 40.000 χρόνια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ  Τα πρώτα κοσμήματα που φόρεσε ο άνθρωπος χάνονται στο βάθος της προϊστορίας. Υπολογίζεται ότι πρωτοφορέθηκαν 40.000 χρόνια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2

3

4

5 Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ  Τα πρώτα κοσμήματα που φόρεσε ο άνθρωπος χάνονται στο βάθος της προϊστορίας. Υπολογίζεται ότι πρωτοφορέθηκαν χρόνια πριν και ίσως μείνει αναπάντητο το ερώτημα αν ο άνθρωπος ντύθηκε πρώτα ή στολίστηκε! Οι λόγοι που ώθησαν τον άνθρωπο στην σύλληψη της ιδέας του κοσμήματος είναι η προσέλκυση του άλλου φύλου, ο καλλωπισμός, η έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για διάκριση και επιβολή, η αναζήτηση και η επίδειξη του πλουτισμού και σε κάποιες περιπτώσεις για λόγους φύλαξης από το κακό (φυλαχτό). Τα στοιχεία αυτά καθόρισαν την μορφολογική, την τεχνολογική εξέλιξη του κοσμήματος αλλά και την επιλογή των υλικών του.  Από τις αρχαιότατες εποχές ο άνθρωπος θέλοντας να διακριθεί και να ξεχωρίσει από το απλό πλήθος άρχισε να αναζητά δυσεύρετα υλικά.  Τα πρώτα κοσμήματα ήταν φτιαγμένα από ανεπεξέργαστα υλικά όπως για παράδειγμα δόντια ζώων,όστρακα, καρποί ή ακόμα και πέτρες. Ο κίνδυνος για την απόκτηση ή η δυσκολία για την ανεύρεση των υλικών αυτών έκαναν διακεκριμένο αυτόν που τα φορούσε.  Ανάλογη υπήρξε και η σημασία του χρυσού, που για τη λάμψη του ταυτίστηκε από τους Αιγυπτίους και τους Ινδούς με τον ήλιο κι έγινε σύμβολο του θείου. Οι συμβολισμοί αυτοί επέβαλαν με τον καιρό την ταύτιση ορισμένων υλικών και κοσμηματικών τύπων με την ιδιότητα ή με το λειτούργημα του κατόχου και χρησιμοποιούνταν μόνο από πρόσωπα που ασκούσαν εξουσία, όπως ήταν οι ηγεμόνες, οι ευγενείς, και οι ιερείς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το στέμμα των βασιλιάδων, η μίτρα των αρχιερέων, η τιάρα των παπών ή το δαχτυλίδι των καρδιναλίων.

6  Στο κόσμημα επίσης έδωσαν τη σημασία του φυλακτού και αυτό επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας και συνδέεται και με τη μορφή αλλά και με το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο.  Στις μέρες μας το κόσμημα είναι απαραίτητο για τις γυναίκες αλλά και για τους άνδρες προκειμένου να αναδείξουν την προσωπικότητα τους, να εξωτερικεύσουν τη διάθεση τους αλλά και να προσελκύσουν σχόλια ενδιαφέροντος και θαυμασμού αφού αποτελεί και ένδειξη πλουτισμού.

7 Η εξωτερική εμφάνιση χωρίζεται σε τέσσερεις σφαίρες:  Στην πρώτη σφαίρα ανήκουν τα κοσμήματα που εκφράζουν στοιχεία του χαρακτήρα μας αλλά δεν έχουν κανένα λειτουργικό σκοπό.  Στην δεύτερη σφαίρα ανήκουν τα αντικείμενα που μας στολίζουν αλλά είναι πραγματικά χρήσιμα (π.χ. ρολόι, τσάντα κ.α.)  Στην Τρίτη σφαίρα ανήκουν τα ρούχα  Στην τέταρτη σφαίρα είναι το στόλισμα του σώματος με χρώμα (π.χ. βάψιμο προσώπου- σώματος).

8  Κάθε κόσμημα το οποίο χρησιμοποιούμε για να στολίσουμε το σώμα μας δηλώνει και κάτι διαφορετικό. Σωματικά κοσμήματα είναι τα κοσμήματα που στολίζουν και αναδεικνύουν ένα ολόκληρο μέρος του σώματος και όχι μόνο το σημείο που στολίζουν. Τα σκουλαρίκια δεν περιβάλλουν το αυτί αλλά πλαισιώνουν το πρόσωπο. Ένα κολιέ δεν τονίζει το λαιμό αλλά προβάλει το κεφάλι. Το βραχιόλι τραβάει το βλέμμα στον πήχη του χεριού ( ενώ όταν βρίσκεται στον αστράγαλο τραβάει το βλέμμα σ ολόκληρο το πόδι). Το δαχτυλίδι τραβάει το βλέμμα σε ολόκληρο το χέρι ενώ κάθε δάχτυλο αντιπροσωπεύει και κάτι διαφορετικό:  Α) Ο παράμεσος αντιπροσωπεύει την υπεραισθηματική συναισθηματική σφαίρα.  Β) Ο μέσος αντιπροσωπεύει την σφαίρα του αυτοσυναισθήματος για παράδειγμα αν το δαχτυλίδι είναι μεγάλο μπορούμε να υποθέσουμε ότι και η συναισθηματική συμπεριφορά είναι υπερβολικά ενθουσιώδης ή πολύ υστερική.  Γ) Ο δείκτης αποτελεί έκφραση της ενεργητικής θεληματικής συμπεριφοράς της δράσης με την πρωτοβουλία αυτός που φοράει ένα δαχτυλίδι στο δείκτη διακοσμεί τις παρορμήσεις, τις θελήσεις και θα είναι ίσως δεσποτικός και αλαζόνας.  Δ) Όποιος στολίζει το μικρό δάχτυλο δείχνει με ποιο τρόπο θέλει να απολαμβάνει την προσωπική ιδιορρυθμία του.

9  Τύποι προσωπικότητας Υπάρχουν δυο κατηγορίες: Στην πρώτη οι άνθρωποι εμφανίζονται σαν προσωπικότητα με το συναισθηματικό ευχάριστο μέσο του ερεθισμού των κοσμημάτων. Στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται όσοι θέλουν να αναδεικνύουν την προσωπικότητα τους χωρίς το στολίδι.  Κίνητρα κοσμημάτων Όποιος διακοσμεί την προσωπική του εμφάνιση με κοσμήματα μπορεί να εξωτερικεύσει τον εσωτερικό τρόπο βιωμάτων από τέσσερα διαφορετικά κίνητρα Επιδίωξη ασφάλειας Επιδίωξη γοήτρου Επιδίωξη του ιδεώδες της ομορφιάς και της συμφωνίας

10  Πολύτιμα κοσμήματα ΜΠΛΕ ΤΥΠΟΥ  Οι άνθρωποι που θέλουν να εκφράσουν την αγάπη τους και την προστασία αναζητούν και θαυμάζουν τα κοσμήματα που προκαλούν την εντύπωση ότι φτιάχτηκαν με πάρα πολύ αγάπη, με ατελείωτο μόχθο και υπομονή (αυτό συμβαίνει κυρίως στα παραδοσιακά κοσμήματα). Τα ακριβά κοσμήματα μερικές φορές φτιάχνονται από απλά υλικά όπως πυλό, ξύλο, ημιπολύτιμους λίθους κ.α. Αυτοί οι άνθρωποι αναζητούν σ αυτά τα κοσμήματα την ασφάλεια. Τα τυπικά χρώματα είναι το βαθύ μπλε και το βαθύ κόκκινο τα κοσμήματα αυτά φοριούνται κοντά στην καρδιά κυρίως σας κολιέ ή σαν καρφίτσα (πχ. Σταυρός, ο σταυρός συμβολίζει την σιγουριά σαν θρησκευτική ασφάλεια).

11

12

13

14  Τα κοσμήματα γοήτρου ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΥΠΟΥ  Μέσα από τα ακριβά κοσμήματα κάποιος μπορεί να δείξει με έμμεσο τρόπο την δύναμη του. Τα κοσμήματα αυτά του τύπου είναι κυρίως χρυσά, χρώμα που υποδεικνύει δύναμη και κεντρίζει την προσοχή είτε από θαυμασμό είτε από ζήλια. Τα κοσμήματα γοήτρου θέλουν να εντυπωσιάζουν και να δίνουν την αίσθηση του: «είμαι ότι δεν είσαι, έχω ότι δεν έχεις».

15

16

17

18  Τα κοσμήματα ερεθισμού ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΤΥΠΟΥ  Τα κοσμήματα ερεθισμού έχουν συχνά την ίδια σημασία με τα τατουάζ, τα δερμάτινα αντικείμενα και με ένα εντυπωσιακό μακιγιάζ. Συχνά φανερώνουν ένα προκλητικό, εκκεντρικά εντυπωσιακό χαρακτήρα. Η πρόθεση δεν είναι να γίνει μια γυναίκα όμορφη αλλά να ερεθίσει και να προκαλέσει.

19

20

21

22  Τα κοσμήματα ΚΙΤΡΙΝΟΥ ΤΥΠΟΥ  Τα κοσμήματα αυτά έχουν ως κύριο ρόλο να είναι αισθητικά ωραία και να εναρμονίζονται μεταξύ τους. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσονται και τα κοσμήματα της διαμόρφωσης, τα οποία τα επιλέγουμε εξαιτίας της αισθητικής τους εμφάνισης. Η αισθητικά διαμορφωμένη ομορφιά είναι χαρακτηριστικό σημάδι μιας προσωπικότητας που με μεγάλη ευαισθησία είναι ανοιχτή στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος και επιδιώκει να κατατάσσει τις αισθήσεις τις στο ιδεώδες της συμφωνίας.

23

24

25

26  Ντεκουπάζ ή η τεχνική της χαρτοπετσέτας  Η τεχνική διακόσμησης με decoupage είναι εύκολη και οικονομική. Είναι μια τεχνική με την οποία μπορούμε να μεταμορφώσουμε απλά αντικείμενα καθημερινής χρήσης σε έργα τέχνης αλλά και μοναδικά διακοσμητικά αντικείμενα. Η decoupage είναι εφαρμοσμένη τέχνη διακόσμησης αντικειμένων χρηστικών ή μη, με ένα είδος κολάζ – επικόλλησης χρωματιστών χαρτιών και μοτίβων, που σε συνδυασμό με ειδικές μεικτές τεχνικές, χρωματικά εφέ, φύλλο χρυσού, φωτοσκιάσεις, τεχνικές παλαίωσης τύπου vintage, ζωγραφική, φαντασία και αισθητική μπορεί να δημιουργήσει μοναδικές χειροποίητες δημιουργίες. Με την decoupage μπορούμε να δημιουργήσουμε αντικείμενα σε στυλ vintage, country style, μοντέρνα, ρομαντικά, παλιωμένα, παραμυθένια και τόσα άλλα. Το decoupage είναι η τεχνική με την οποία "περνάμε" ένα μοτίβο από ένα χαρτί ή μια χαρτοπετσέτα σε μια επιφάνεια που θέλουμε να διακοσμήσουμε. Ο τρόπος είναι απλός: κόβουμε περιμετρικά το σχέδιο που μας ενδιαφέρει και το κολλάμε στην επιφάνεια. Τα υλικά που χρειαζόμαστε είναι:  Κόλλα: υπάρχουν ειδικές κόλλες για την τεχνική αυτή και μάλιστα ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία θα κολληθεί το χαρτί. Μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε και την ατλακόλ την κρυσταλιζέ ή οποιαδήποτε λευκή κόλλα, που στεγνώνοντας γίνεται διάφανη.  Χαρτιά/χαρτοπετσέτες: Ειδικά χαρτιά για την τεχνική αυτή μπορεί κανείς να βρει σε καταστήματα με είδη χόμπι (και σε ηλεκτρονικά καταστήματα) αλλά οι χαρτοπετσέτες είναι πολύ πιο εύκολο να βρεθούν.

27  Προετοιμασία της επιφάνειας: για να αναδειχθεί και να φαίνεται ωραίο το μοτίβο, η επιφάνεια από κάτω πρέπει να είναι άσπρη ή ανοιχτόχρωμη. Καλό λοιπόν είναι το σημείο που θα κολλήσουμε το σχέδιό μας να το βάψουμε με λευκό χρώμα.  Η διαδικασία:  Αφού προετοιμάσουμε την επιφάνεια, κόβουμε περιμετρικά το μοτίβο μας (αν πρόκειται για χαρτοπετσέτα χρησιμοποιούμε το ένα μόνο φύλλο, το τυπωμένο. Αν πρόκειται για ειδικό χαρτί το βρέχουμε πρώτα). Απλώνουμε λίγη κόλλα στο σημείο που θα κολλήσουμε και στρώνουμε πάνω το μοτίβο. Χρησιμοποιούμε το πινέλο βουτηγμένο στην κόλλα για να το στρώσουμε και να στερεωθεί καλά. Διαμορφώνουμε το φόντο, είτε ζωγραφίζοντάς το, είτε κάνοντας σκιές με τα χρώματα του μοτίβου. Μπορούμε να παραλείψουμε την κόλλα κάτω από το μοτίβο και να το περάσουμε με το πινέλο μόνο από πάνω με κόλλα.

28  Πώς έμαθα την τεχνική του ντεκουπάζ  Κάποια μέρα με την ομάδα του project επισκεφτήκαμε έναν πολυχώρο δημιουργικής απασχόλησης. Εκεί συναντήσαμε διάφορες κυρίες, οι οποίες ασχολούνταν ή μάθαιναν διάφορες τεχνικές χειροτεχνίας. Ήταν όλες χαρούμενες με αυτό με το οποίο ασχολούνταν ή με αυτό που δημιουργούσαν. Εντυπωσιάστηκα τόσο με αυτά που μας έδειξαν (όπως η τεχνική του ντεκουπάζ) αλλά περισσότερο με τον τρόπο που αντιμετώπιζαν τη ζωή, η χαρά που ένιωθαν γι’ αυτό που δημιουργούσαν, η ηρεμία που απέπνεαν. Τη λίγη ώρα που βρεθήκαμε με αυτές τις κυρίες κατάλαβα πόση μεγάλη αξία έχει η τέχνη στη ζωή των ανθρώπων. Κατάλαβα ότι η τέχνη είναι ανάγκη όλων των ανθρώπων. Είναι ένα μέσο έκφρασης. Ένα έργο τέχνης (όσο μικρό κι αν είναι) είναι ένα θαυμάσιο δώρο που κάνει στον κόσμο ο δημιουργός του. Η δύναμη της τέχνης είναι τεράστια και ανεξερεύνητη. Μέσα από την τέχνη εκφραζόμαστε και δημιουργούμε. Η τέχνη είναι μέρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Είναι συνδεδεμένη με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, τις ανάγκες τους, τις ιδέες τους, τις ανησυχίες τους. Η τέχνη επιτρέπει στους ανθρώπους να επικοινωνούν μεταξύ τους και πάνω απ’ όλα να αισθάνονται.  Μετά απ’ αυτή την επίσκεψη και μέσα στα πλαίσια της εργασίας του project προσπάθησα να μάθω την τεχνική του ντεκουπάζ ή τεχνική της χαρτοπετσέτας.  Έτσι επισκέφτηκα ένα κατάστημα με είδη σχεδίου και ζωγραφικής και εφοδιάστηκα με τα απαραίτητα.  Αρχικά θυμόμουν πολύ λίγα από αυτά που μας είπαν και μας έδειξαν οι κυρίες. Γι’ αυτό συμβουλεύτηκα διάφορες σελίδες στο internet καθώς επίσης και την πωλήτρια στο κατάστημα που επισκέφτηκα.

29 Αγόρασα λοιπόν κόλλα για ντεκουπάζ, βάση (λευκό χρώμα) για γυάλινες επιφάνειες, σταθεροποιητικό βερνίκι, καμβά, διάφορα glitter και φυσικά χαρτοπετσέτες και ειδικά χαρτιά για ντεκουπάζ. Σαν αρχάρια ξεκίνησα να μάθω την τεχνική του ντεκουπάζ σε απλές επιφάνειες. Οι πρώτες δοκιμές ήταν σε βότσαλα γιατί ήταν λευκά ή ανοιχτόχρωμα. Μετά προσπάθησα να διακοσμήσω ένα χάρτινο κουτί, στη συνέχεια ένα μπουκάλι κι ένα βαζάκι και τέλος εφάρμοσα την τεχνική του ντεκουπάζ σε καμβά κι έκανα ένα όμορφο ημερολόγιο.

30  Αρχικά ξεκίνησα με χαρτοπετσέτες.

31  Διάλεξα μια χαρτοπετσέτα, διάλεξα κάποια μοτίβα τα οποία έκοψα από τις χαρτοπετσέτες και αφαίρεσα τα δύο τελευταία φύλλα που είναι λευκά. Άλλα τα έκοψα με τα δάχτυλα και άλλα τα έκοψα με ακρίβεια με το ψαλίδι.

32  Πέρασα την επιφάνεια με κόλλα και μετά τοποθέτησα το μοτίβο κολλώντας το προσεκτικά ώστε να μην κάνει ζάρες. Αν κάνει ζάρα, μπορούμε να ξεκολλήσουμε το μοτίβο μας στο σημείο εκείνο και να το διορθώσουμε. Προσωπικά αυτό δεν το κατάφερα. Απλά ξεκόλλαγα όλο το μοτίβο, καθάριζα την επιφάνεια και άρχιζα πάλι από την αρχή με ένα νέο μοτίβο. Εξάλλου με την αποτυχία μαθαίνουμε γιατί αναγκαζόμαστε να επαναλάβουμε κι έτσι γινόμαστε καλύτεροι

33

34  Χρησιμοποίησα ένα πινέλο με μαλακή τρίχα και κόλλησα το μοτίβο ξεκινώντας από το κέντρο προς τα έξω. Έπειτα συνέχισα να απλώνω την κόλλα και στα υπόλοιπα σημεία αλλά πάντα από το κέντρο προς τα έξω. Αυτό γίνετε για να αφαιρούμε τον αέρα και να μην δημιουργηθούν φουσκάλες.

35

36  Είπαμε ότι η τεχνική του ντεκουπάζ εφαρμόζεται σε άσπρες ή ανοιχτόχρωμες επιφάνειες. Αν όμως θέλουμε να διακοσμήσουμε με την τεχνική του ντεκουπάζ μια σκουρόχρωμη επιφάνεια, τότε μπορούμε να κάνουμε το εξής:  Διαλέγουμε ένα μοτίβο και με ένα μολύβι κάνουμε το περίγραμμά του πάνω στο μαύρο φόντο. Στην συνέχεια αφήνουμε στην άκρη το μοτίβο μας και περνάμε με άσπρο ακρυλικό ή πλαστικό, το σημείο που σχεδιάσαμε πριν. Το αφήνουμε να στεγνώσει καλά και μετά κολλάμε το μοτίβο μας πάνω στην λευκή επιφάνεια με τον ίδιο τρόπο όπως έκανα πιο πάνω στις ανοιχτόχρωμες επιφάνειες. Διακόσμησα έτσι ένα γυάλινο βαζάκι.

37

38  Το μπουκαλάκι που διακόσμησα με την τεχνική του ντεκουπάζ, επειδή ήταν διάφανο, το πέρασα με λευκή βάση για γυάλινες επιφάνειες και μετά αφού στέγνωσε καλά ξεκίνησα με τον ίδιο τρόπο την τεχνική του ντεκουπάζ.

39  Στο τέλος, μετά το στέγνωμα, πέρασα με σατινέ βερνίκι όλες τις κατασκευές μου για να έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα.

40  Μερικές ακόμη συμβουλές:  Αν αντί για χαρτοπετσέτα χρησιμοποιήσουμε το ειδικό χαρτί για ντεκουπάζ καλό είναι πρώτα να το βρέξουμε.  Επίσης καλό είναι οι αρχάριοι να ξεκινούν τις δοκιμές τους σε ξύλινες ή χάρτινες επιφάνειες και μετά σε γυάλινες η υφασμάτινες.  Καλό είναι να διαλέγουμε μικρά μοτίβα και να μην κολλάμε ολόκληρη τη χαρτοπετσέτα. Τις ξύλινες επιφάνειες θα πρέπει πρώτα να τις προετοιμάσουμε.Δηλαδή θα πρέπει αν είναι mdf,, πρώτα να τρίψουμε την επιφάνεια με γυαλόχαρτο για να μην υπάρχουν ανωμαλίες, μετά να αφαιρέσουμε τη σκόνη με ένα βρεγμένο πανάκι και τέλος να περάσουμε το ξύλο με gesso ή λευκό. Αστάρι.  Και πάνω απ’ όλα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το καλό ντεκουπάζ είναι αυτό που δεν έχει ζάρες και είναι τόσο καλά ενσωματωμένο ώστε να φαίνεται σαν ζωγραφιστό.

41  Οι πρώτες μου κατασκευές με την τεχνική του ντεκουπάζ

42  Δεν ξέρω αν όλα αυτά που έκανα θα αρέσουν στους άλλους. Σίγουρα όμως αρέσουν σε μένα και είμαι πολύ χαρούμενη και περήφανη.  Τώρα πλέον έμαθα μια τεχνική. Ξέρω ότι με λίγη προσπάθεια μπορώ να κάνω όμορφα αντικείμενα. Επίσης νομίζω ότι σίγουρα θα χρησιμοποιήσω ξανά στο μέλλον την τεχνική αυτή για να διακοσμήσω το δωμάτιό μου ή ότι άλλο θελήσω. Ανδρομάχη Παπαγιαννούλα 1 ου Λυκείου Πεύκης

43

44  Τετράγωνος κόμπος μακραμέ  Χρησιμοποιώντας αυτόν τον κόμπο μακραμέ μπορείτε να σχηματίσετε ένα βραχιόλι ή ένα περιδέραιο, το χερούλι μιας τσάντας, κρεμαστάρι για το κρέμασμα φυτών, σαν διακοσμητικό κομμάτι σε κάποιο άλλο μεγαλύτερο μακραμέ. Ξεκινήστε με τέσσερα νήματα τοποθετημένα παράλληλα, με μήκος τουλάχιστον 30 εκατοστά. Στερεώστε τα νήματα στο τραπέζι με ταινία ή καρφιτσώστε τις άκρες τους σ' ένα κομμάτι νοβοπάν με πινέζες. Θα χρησιμοποιήσουμε τα δύο εξωτερικά κορδόνια για να σχηματίσουμε τα δεσίματα. Το πιάσιμο ή το κρέμασμα του μακραμέ γίνεται από τα εσωτερικά κορδόνια, που δεν μετακινούνται ποτέ.

45

46  Ξεκινήστε τον κόμπο, στρέφοντας την άκρη του μπλε κορδονιού προς τα δεξιά, κάτω από τα δύο μεσαία κορδόνια και επάνω από το αριστερό κορδόνι. (σχήμα1) Φέρτε το κόκκινο κορδόνι επάνω από τα δύο μεσαία κορδόνια και μέσα από τη θηλιά που έχει σχηματιστεί από το μπλε κορδόνι. (σχήμα 2)

47  Τώρα στρέψτε το μπλε κορδόνι κάτω από τα δύο μεσαία κορδόνια. (σχήμα 3) Περάστε το κόκκινο κορδόνι κάτω από το μπλε, επάνω από τα δύο μεσαία κορδόνια και μέσα από τη θηλιά που έχει σχηματιστεί από το μπλε κορδόνι. (σχήμα 4)

48  Τραβήξτε την άκρη του μπλε και του κόκκινο κορδονιού ταυτόχρονα, για να σφίξετε τον πρώτο κόμπο που σχηματίστηκε. (σχήμα 5) Βεβαιωθείτε ότι ο κόμπος σας είναι σφιχτοδεμένος. (σχήμα 6)

49  Έπειτα τοποθετήστε το κόκκινο κορδόνι επάνω από τα δύο μεσαία κορδόνια. (σχήμα7) Βάλτε το μπλε κορδόνι επάνω από το κόκκινο, κάτω από τα δύο μεσαία και μέσα από τη θηλιά που έχει σχηματιστεί από το κόκκινο κορδόνι, για να σχηματίσετε έναν κόμπο. (σχήμα 8)

50  Τραβήξτε τις άκρες για να σφίξετε το δέσιμο. (σχήμα 9) Συνεχίστε να δένετε με τον ίδιο τρόπο, ώσπου να φτάσετε στο επιθυμητό μήκος. Κάντε έναν κόμπο σε κάθε τελείωμα, για ν' ασφαλίσετε τα κορδόνια. (σχήμα 10) Διάφορες Οδηγίες: Αυτές οι αλυσίδες μπορούν να σχηματιστούν και με περισσότερα ή λιγότερα κεντρικά κορδόνια, ακόμη και χωρίς καθόλου κορδόνια στη μέση. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά είδη κορδονιών για να φτιάξετε αλυσίδες με τελείως διαφορετική παρουσία. Μπορείτε να περάσετε χάντρες στα νήματα και να προσθέσετε στις αλυσίδες σας μια υπέροχη διακοσμητική πινελιά.

51 ΙΣΤΟΡΙΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ: Ο κινεζικός κόμπος, είναι μια τυπική κινεζική παραδοσιακή λαϊκή τέχνη πλεξίματος, που ενσαρκώνει τη σοφία και τη βαθιά κουλτούρα της Κίνας. Όπως η κινεζική ζωγραφική, η καλλιγραφία, η τέχνη της σφραγίδας και η κινεζική κεραμοποιία, ο κινεζικός κόμπος είναι επίσης εύκολα αναγνωρίσιμος από τους ξένους. Είναι τόσο μοναδικής ποιότητας που μπορεί να αντιπροσωπεύσει τον κινεζικό πολιτισμό. Ο κινεζικός κόμπος δημιουργήθηκε αρχικά όταν οι πρόγονοί μας χρησιμοποιούσαν κόμπους με σχοινί για την καταγραφή πραγμάτων στην αρχαία Κίνα. Σύμφωνα με τα αρχεία στο «Βιβλίο των Αλλαγών», «Οι Κινέζοι πρόγονοι κατέγραφαν μέσω του δεσίματος κόμπων τα επίσημα στοιχεία. Αργότερα οι νεότερες γενιές αντικατέστησαν την πρακτική των κόμπων με τις βιβλιογραφίες.» Οι άνθρωποι της Δυναστείας Τζόου συχνά είχαν αντικείμενα από νεφρίτη που ήταν διακοσμημένα με σκοινί δεμένο κόμπο. Στην περίοδο των Εμπόλεμων Κρατών, τα χάλκινα σκεύη που ήταν δημοφιλή εκείνη την εποχή επίσης είχαν παρόμοια σχοινιά με σχέδια κόμπων ως διακόσμηση. Κατά την διάρκεια της Δυναστείας Τσινγκ, αυτοί οι κόμποι έγιναν πραγματικά μια δημοφιλής λαϊκή τέχνη. Τέτοιοι χειροποίητοι υφαντοί κόμποι εξαιτίας της εξαιρετικής συμμετρίας τους που εκφράζει πολύ καλά την παραδοσιακή κινεζική αισθητική έγιναν γνωστοί ως κινέζικοι κόμποι. Επίσης, η λέξη «τζιε» (κόμπος) είναι μια τυχερή λέξη που σημαίνει ενιαία δύναμη με μια καρδιά. Το «τζιε» (δεσμός) χρησιμοποιείται σε φράσεις για τον γάμο, για την ανάπτυξη τυχερών δεσμών, για την επίτευξη αλληλεγγύης. Η λέξη «τζιε» (κόμπος) μπορεί να εμπνεύσει πάντα μια αίσθηση ομορφιάς και ευτυχίας στους ανθρώπους. Επιπλέον, δεδομένου ότι η λέξη « 结 (Jie, κόμπος)» ακούγεται παρόμοια με την λέξη « 吉 (Ji, τύχη)», έχει γίνει επίσης ένα σύμβολο της καλής τύχης.

52 ΤΟΠΙΚΑ-ΓΕΝΙΚΑ: ΚΙΝΑ ΤΟΠΙΚΑ-ΓΕΝΙΚΑ: ΚΙΝΑ Ιστορικά η τέχνη των κόμπων διαχωρίζεται σε κορδόνια και κόμπους. Κατά τις δυναστικές περιόδους, ένας συγκεκριμένος αριθμός δεξιοτεχνών δηλόνονταν μέσα και έξω από την Αυλή του παλατιού για να παράγουν κόμπους με σκοπό να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση τους στα διαφορετικά μέρη του παλατιού. Τα κορδόνια, οι κόμποι και οι φούντες φτιάχνονταν ξεχωριστά και συνδιάζονταν αργότερα. ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ Επηρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από τους δυτικούς πολιτισμούς, τα κινέζικα δεξιοτεχνίματα των κόμπων είναι σχεδόν αόρατα στις καθημερινές ζωές των πολιτών του Χονγκ Κονγκ. Παρ'όλα αυτά περίπου στις εποχές του κινέζικου φεστιβάλ για τη καινούργια χρονιά μπορείς ακόμη να δεις διακοσμημένα κινέζικα καλιτεχνίματα με κόμπους να κρέμονται πάνω στους τοίχους, στις πόρτες των σπιτιών και να βρίσκονται σαν διακοσμήσεις μαγαζιών για να προσθέσουν μια γιορτινή αίσθηση. Συνήθως αυτές οι διακοσμήσεις βρίσκονται σε κόκκινο χρώμα, όπου στη Κινα θεωρείται το χρώμα της τύχης.

53 ΚΟΡΕΑ ΚΟΡΕΑ Στη Κορέα η διακοσμητική δουλειά των κόμπων είναι γνωστή ως maedeup που συχνά ονομάζεται κορεάτικη δουλειά κόμπων ή κορεάτικοι κόμποι. Οι ρίζες του meadeup χρονολογούνται πίσω στα τρία βασίλεια της Κορέας τον 1ο αι.π.Χ. Τα άστρα του meadeup πρωτοχρησημοποιήθηκαν στις θρησκευτικές τελετές. Εμπνευσμένα απο τη κινέζικη δουλειά των κόμπων βρέθηκε μια τοιχογραφία στο Anak, στην επαρχεία του Hwanghae, που τώρα βρίσκεται στη βόρεια Κορέα και χρονολογείται το 357π.Χ., η οποία δείχνει ότι αυτή η δουλειά άνθιζε στο μετάξι εκείνη την εποχή. Διακοσμιτικοί κόμποι χρησημοποιούνταν σε μεταξοτά φορέματα για τη διακόσμηση σπαθιών και για να κρεμούν προσωπικά πράγματα απο τις ζώνες της αριστοκρατίας, στις διάφορες τελετές όπου συνεχίζει τώρα να συμβαίνει στις προσωρινές τελετές γάμων. Η κορεάτικη δουλειά των κόμπων διαφοροπιείται απ'το κορεάτικο κέντημα. Το meadeup είναι ακόμα μια κοινή παραδοσιακή τέχνη που εξασκείται ιδιαίτερα ανάμεσα στις παλιότερες γενιές. Ο βασικότερος κόμπος του meadeup Dorae ή διπλή σύνδεση κόμπων που χρησημοπιείται στην αρχή και το τέλος των περισσότερων κόμπων. Υπάρχουν περίπου 33 βασικοί κινέζικοι κόμποι οι οπίοι ποικίλουν σύμφωνα απ'τη περιοχή την οποία προέρχονται. Το Bong Sool Tassel είναι το πιο κοίνο χαρακτηριστηκό στη δύση και συχνά το αγοράζουν σαν σουβενίρ για να κρεμιέται στους τοίχους ως μακραμέ. ΙΑΠΩΝΙΑ Με μεγαλύτερη έμφαση στις πλεξούδες με τις οποίες συνηθήζει να δημιουργεί τους κόμπους η κινέζικη κομποπιοία (γνωστή ως hanamusubi) τείνει να εστιάζει στους μεμονομένους κόμπους.

54

55


Κατέβασμα ppt "Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ  Τα πρώτα κοσμήματα που φόρεσε ο άνθρωπος χάνονται στο βάθος της προϊστορίας. Υπολογίζεται ότι πρωτοφορέθηκαν 40.000 χρόνια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google