Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Άντον Τσέχωφ, « Ο Βάνκας » Λ. Ψαραύτη, « Ο Κωνσταντής »

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Άντον Τσέχωφ, « Ο Βάνκας » Λ. Ψαραύτη, « Ο Κωνσταντής »"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Άντον Τσέχωφ, « Ο Βάνκας » Λ. Ψαραύτη, « Ο Κωνσταντής »

2  Τα περισσότερα παιδιά που εργάζονται ζουν συνήθως στις χώρες του Τρίτου Κόσμου.  Δεν ξέρουν τι θα πει παιχνίδι και μόρφωση. Τα περισσότερα εργάζονται ως οικιακοί βοηθοί, ως βιοτέχνες κατασκευής χαλιών ή δουλεύουν στα χωράφια από το πρωί ως το βράδυ. Τα περισσότερα αρρωσταίνουν και πεθαίνουν πριν την εφηβεία από την πολλή δουλειά και την εκμετάλλευση.

3 Στη νεότερη ιστορία, η μεγάλη έκρηξη στο φαινόμενο της παιδικής εργασίας γίνεται τον 19 ο αιώνα, κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης. Τα παιδιά εργάζονταν 12 με 16 ώρες την ημέρα, χωρίς ούτε μια μέρα ανάπαυσης και έπαιρναν μισθούς πείνας.

4 Αναφορά της επιτροπής ορυχείων του λόρδου Άσλεϋ, 1842

5  « Δουλεύω στις θύρες εξαερισμού του ορυχείου Γκάουμπερ. Δεν κουράζομαι πολύ, αλλά πρέπει να δουλεύω τη νύχτα κι αυτό με φοβίζει. Πηγαίνω στο ορυχείο γύρω στις τέσσερις η ώρα, μερικές φορές κατά τις τρεισήμισι το πρωί και φεύγω στις πεντέμισι το απόγευμα. Όταν έχει φως τραγουδάω · ποτέ όμως μέσα στο σκοτάδι · τότε δεν τολμώ να τραγουδήσω. Δεν αγαπώ τις γαλαρίες...»

6  « Δουλεύω πέντε χρόνια συνέχεια στο βάθος της γαλαρίας. Ο πατέρας δουλεύει στη γαλαρία δίπλα μου. Έχω δώδεκα αδελφούς και αδελφές. Ο ένας απ ’ αυτούς ξέρει να μετράει, ένας άλλος διαβάζει · τίποτε άλλο δεν ξέρει, ούτε να γράψει. Κατεβαίνω στη γαλαρία στις επτά το πρωί και βγαίνω κατά τις έξι το απόγευμα, μερικές φορές κατά τις επτά. Δουλεύω πάντα χωρίς κάλτσες, χωρίς παπούτσια, χωρίς φόρμα · μόνο το μισοφόρι μου φοράω. Δουλεύω μαζί με τους άντρες. Εκείνοι είναι ολόγυμνοι. Στην αρχή φοβόμουνα πολύ και δε μου άρεσε αυτό, τώρα συνήθισα και δε με νοιάζει. Μου φέρονται όμως καλά. Δε ξέρω να γράφω ούτε να διαβάζω ».

7  Οικονομική κρίση  Όξυνση ανεργίας  Κοινωνικές ανισότητες  Φτώχεια  Αμοραλισμός - αδιαφορία Ρατσισμός ( μετανάστες – μειονότητες )  Κοινωνικός αποκλεισμός – περιθωριοποίηση  Ατελής κοινωνική πρόνοια  Απουσία κατάλληλων νόμων - μη εφαρμογή τους

8  Για 100 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο, καθημερινά δεν χτυπά το κουδούνι του σχολείου.  Πάνω από 246 εκατομμύρια παιδιά, ηλικίας 5 έως 17 ετών, εργάζονται.

9

10 Δεν αντέχω άλλο … Θέλω να παίξω, να γελάσω, να πάω στο σχολείο για να δω τους φίλους μου … Όμως, μου λένε πως αυτή είναι η δουλειά μου κι εγώ δεν ξέρω πότε θα γλυτώσω, πότε θα ξεφύγω από τη δουλειά. Η κούραση είναι αβάστακτη, το χέρι μου, η πλάτη μου πονάνε συνεχώς. Και τα πλαστικά σημαιάκια κάνουν τα μάτια μου να τσούζουν. Κι όμως, ονειρεύομαι μια διαφορετική ζωή, γεμάτη ξεγνοιασιά και αγάπη. Κάποτε είμαι βέβαιος, θα παίζω όπως τα άλλα παιδιά της ηλικίας μου και δε θα φοβάμαι !

11

12  Το μήνυμα της αφίσας μέσα από τα σύμβολα.  Τα σύμβολα που χρησιμοποιεί ο δημιουργός της αφίσας. Η αλυσίδα που σφίγγει το λαιμό του μικρού αγοριού, συμβολίζει, κατά τη γνώμη μας, τη φυλακή της εργασίας. Τα μικρά παιδιά που τα εξαναγκάζουν να δουλεύουν ώρες ατέλειωτες, αντί να παίζουν, νιώθουν καταπίεση και απέραντη θλίψη. Αυτό καταλαβαίνουμε αν κοιτάξουμε το βλέμμα του αγοριού στην εικόνα. Επίσης, το κλειδί και το χέρι πάνω από την παιδική φιγούρα έχουν συμβολικό ρόλο. Πρόκειται για το κλειδί που μπορεί να απελευθερώσει το αγόρι από τα δεσμά του. Όσο για το χέρι, είναι το δικό μας. Αυτό σημαίνει πως : ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΥΤΩΝ !! ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΛΗΣΟΥΜΕ …

13  Τα παιδιά θα απολαμβάνουν το δικαίωμα στέγασης και διατροφής  Τα παιδιά θα μεγαλώνουν με τη φροντίδα των γονέων τους.  Μέριμνα για παιδιά χωρίς οικογένεια  Τα παιδιά θα απολαμβάνουν ιατρική περίθαλψη και κοινωνική ασφάλεια  Στα παιδιά παρέχεται το δικαίωμα δωρεάν εκπαίδευσης και το δικαίωμα στο παιχνίδι  Τα παιδιά θα προστατεύονται από κάθε μορφής εκμετάλλευση και σκληρότητα και δε θα πρέπει να εργάζονται πριν ενηλικιωθούν.  Στα παιδιά αναγνωρίζεται το δικαίωμα να έχουν όνομα και εθνικότητα  Τα παιδιά προστατεύονται από φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές διακρίσεις  Τα παιδιά που μειονεκτούν σωματικά, διανοητικά και κοινωνικά απολαμβάνουν ειδική φροντίδα και εκπαίδευση.

14 Η έρευνα εστιάζει :  στις πιο ευάλωτες ομάδες παιδιών  στις συνθήκες διαβίωσής τους. Συγκεκριμένα …

15  Σε υπολογίζονται τα παιδιά στην Ελλάδα που ζουν και εργάζονται κατά τη διάρκεια της ημέρας τους στους δρόμους, τα λεγόμενα « παιδιά των φαναριών ».  Τα παιδιά αυτά είναι από 2 έως 15 ετών, ελληνόπουλα και μετανάστες.  Κυριότερα ευρήματα της έρευνας : από τα 955 παιδιά ηλικίας 2-15 ετών το 61% είναι αγόρια, το 10% περίπου ηλικίας έως 5 ετών, 44,1% του συνόλου είναι ‘ Έλληνες πολίτες, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά είναι μετανάστες και πρόσφυγες στη χώρα μας.

16  Τα παιδιά αυτά κατοικούν σε υπόγεια, ισόγεια, σκηνές, πρόχειρους καταυλισμούς, ακόμη και σε βαγόνια, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, κ. λ. π., ενώ το 2% δηλώνουν άστεγα.  Καθημερινά μετακινούνται, μόνο 20% από αυτά πηγαίνουν σχολείο, ένα σημαντικό μέρος τους βρίσκεται στην Ελλάδα χωρίς τους γονείς του, δηλώνουν άγνοια για το αν η εγκατάστασή τους είναι προσωρινή ή μόνιμη στη χώρα μας.  Πολλά παιδιά δηλώνουν ότι « εργοδότης » τους δεν είναι κάποιος από τους γονείς του, τους επιβάλλουν τιμωρίες, αν δε θελήσουν να πάνε για δουλειά ή κάνουν μικρή είσπραξη.

17  Πολλά παιδιά δήλωσαν σαν τιμωρίες εκτός από το ξύλο το γεγονός ότι δεν τους δίνουν φαγητό να φάνε ή ότι τα απειλούν να τα διώξουν από το μέρος που διαμένουν.  Η πλειοψηφία των παιδιών δηλώνει ότι βρίσκονται στους « δρόμους » και « εργάζονται » όλη τη μέρα, αρκετά από αυτά εργάζονται και τη νύχτα, εκτός μικρών εξαιρέσεων έχουν περιορισμένες φιλοδοξίες και όνειρα για το μέλλον τους, καθώς νιώθουν ανασφάλεια και φόβο.

18 Άρθρο. Πίσω από το λούστρο, της Τασούλας Καραϊσκάκη, εφημερίδα Καθημερινή Τριακόσια εκατομμύρια παιδιά δουλεύουν από άθλιες συνθήκες. Τα 186 εκ. από αυτά, σε ορυχεία, χημικές βιομηχανίες, μονάδες εντατικής γεωργίας με υπερχρήση φυτοφαρμάκων … Αντί να παίζουν, να γελούν, να μαθαίνουν γράμματα, ιδροκοπούν νυχθημερόν κλειδωμένα σε αχούρια, με ελάχιστο φαγητό, καμία περίθαλψη, αληθινοί σκλάβοι (1,2 εκατ. παιδιά το χρόνο πουλιούνται ή παραχωρούνται έναντι χρέους από τους γονείς τους σε εργοδότες ή κυκλώματα ). « Αιματοβαμμένα » χαρακτήρισε προ ημερών Καναδός κοινωνιολόγος τα παιχνίδια που κατακλύζουν αυτές τις ημέρες τις δυτικές αγορές.

19 Πλέον ακραίο παράδειγμα η Κίνα ( για τη μαζικότητα της εκμετάλλευσης ). Ως γνωστόν, το 55% της παγκόσμιας παραγωγής είναι κινεζικά. Κατά την περίοδο αιχμής στην Κίνα πάνω από τρία εκατ. παιδιά μέχρι 14 ετών ζουν κλειδωμένα σε εργοστάσια, όπου δουλεύουν το λιγότερο 16 ώρες την ημέρα ( από τις 8 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα ), εφτά μέρες την εβδομάδα για δυο - τρεις συνεχείς μήνες. Αν δεν είναι όσο παραγωγικά επιβάλλεται, αν φύγουν μια νύχτα από το εργοστάσιο, αν αργήσουν στην τουαλέτα πάνω από πέντε λεπτά, τους αφαιρούν μεροκάματα. Η ατμόσφαιρα είναι βαριά, γεμάτη ίνες, ρύπους από χημικά και συνθετικά υλικά ( τα παιδάκια ανακατεύουν με γυμνά χέρια τα συστατικά και τις μπογιές των πλαστικών παιχνιδιών που έχουν ενοχοποιηθεί στη Δύση για θανατηφόρες ασθένειες ).

20

21 Σκεφτήκαμε πόσο άδικο είναι εμείς οι « πολιτισμένοι » άνθρωποι του 21 ου αιώνα να επιτρέπουμε την παιδική εργασία. Σύμφωνα με τη Διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού, τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην στέγαση και τη διατροφή, στην ιατρική περίθαλψη και την κοινωνική ασφάλεια, στη δωρεάν εκπαίδευση και στο παιχνίδι. Τα παιδιά θα προστατεύονται από κάθε μορφής εκμετάλλευση, από φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές διακρίσεις. Γιατί, όμως, δεν έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου εξίσου τα ίδια δικαιώματα ; Υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου κόσμου ; Γιατί γίνονται διακρίσεις σε βάρος παιδιών που δε ζουν σε πλούσιες χώρες ;

22  Αποφασίσαμε, λοιπόν, να γίνουμε εθελοντές σε διάφορες παγκόσμιες οργανώσεις που ενδιαφέρονται για το πρόβλημα της παιδικής εργασίας και να συμμετέχουμε σε δράσεις με σκοπό :  Να διαμαρτυρηθούμε για το πρόβλημα !  Να βοηθήσουμε τα παιδιά που μας έχουν ανάγκη !  Να παρακινήσουμε και τους γύρω μας να γίνουν εθελοντές σε αυτή την προσπάθεια !

23  Καταπολέμηση  Ενημέρωση  Ευαισθητοποίηση  Εκπαίδευση

24  Ζωή Γερογιάκομου  Χρήστος Γουργιώτης  Έρικα Κάσσα  Μαρία Κάσσα  Βάσω Μπουκόρου  Αποστόλης Ντόκος  Αργυρώ Παπασταμάτη  Σοφία Ράντζα  Ελισάβετ Σινιάρη


Κατέβασμα ppt "Άντον Τσέχωφ, « Ο Βάνκας » Λ. Ψαραύτη, « Ο Κωνσταντής »"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google