Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα ΣΥΝαισθήματα » Σχολικό έτος 2012-2013 40 ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα ΣΥΝαισθήματα » Σχολικό έτος 2012-2013 40 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα ΣΥΝαισθήματα » Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Δημοπούλου Ελένη Συνεργαζόμενοι: Γιαβρή Βασιλική Τάξη: Νηπιαγωγείο Τμήμα: Α΄ Αριθμός παιδιών: 28

3 Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες,συζήτησαν και αποφάσισαν το όνομα της ομάδας τους το οποίο γράφτηκε στον υπολογιστή και πλαστικοποιήθηκε,κολλήθηκε σε ένα κάνσον και δίπλα μπήκαν τα ονόματα τους. Τα παιδιά εργάστηκαν στην διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος και κατά ομάδες και στο στο σύνολο τους.

4 Γιατί παρά την δυσκολία του θέματος για την νηπιακή ηλικία λόγω του σταδίου που βρίσκεται είναι θεωρούμε απαραίτητο τα παιδιά να έχουν εμπειρίες διαπραγμάτευσης, γνωριμίας, επικοινωνίας με τα συναισθήματα τους για μια ισορροπημένη ανάπτυξη. Γιατί είναι σημαντικό να συνδέει κανείς τις ανάγκες πίσω από τις εκφράσεις και τις εκδηλώσεις των συναισθημάτων. Γιατί στην τάξη είχαμε αρκετά περιστατικά επιθετικής συμπεριφοράς,έντονες εκδηλώσεις θυμού, συγκρούσεις. Γιατί θέλαμε να γνωρίσουν τα παιδιά τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους που θα βοηθήσουν στην διαπραγμάτευση των διαφωνιών τους,στην καλύτερη επικοινωνία με τους άλλους.

5 Οι στόχοι μας ήταν μέσα κυρίως από βιωματικές και παιγνιώδεις καταστάσεις: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την μοναδικότητα τους και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους. Να αντιλαμβάνονται,να κατονομάζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Να αναγνωρίζουν,να ερμηνεύουν και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων. Να γνωρίσουν τεχνικές και τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων Να διαχειρίζονται τα έντονα συναισθήματα Να ακούν με προσοχή τον άλλον. Να συνεργάζονται για τη εξεύρεση λύσης σε προβλήματα που θα προέκυπταν. Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και την μίμηση. Να συζητούν, να περιγράφουν, να αναπτύξουν την φαντασία τους. Να εκφράσουν με τρόπο δημιουργικό την σκέψη τους μέσα από τη ζωγραφική, τις κατασκευές, τον πηλό.

6 Ζωγραφίζω τον ξεχωριστό άνθρωπο που είδα στο κουτί. Τα παιδιά κοιτούν μέσα στο κουτί που υπάρχει ένα καθρέπτης και χωρίς να ανακοινώσουν τι είδαν τους ζητείται να το ζωγραφίσουν. Στο τέλος αποκαλύπτεται ότι αυτός ο ξεχωριστός άνθρωπος είναι ο εαυτός τους. Ακολουθεί συζήτηση που ο καθένας περιγράφει τον εαυτό του,ποια πράγματα του αρέσουν,

7 Μέσα στο κουτί υπάρχουν φωτογραφίες με πρόσωπα και κάρτες με αντίστοιχες φατσούλες που απεικονίζουν συναισθήματα.Τα παιδιά πρέπει να τις αντιστοιχίσουν και να δείξουν με το πρόσωπό τους το ανάλογο συναίσθημα.Στο τέλος φωτογραφίζονται με την έκφραση που επιθυμούν.

8 Το πρόσωπο μου δείχνει πως νιώθω

9 Το δέντρο της χαράς Ακούσαμε χαρούμενη μουσική και τα παιδιά κινήθηκαν με ανάλογο τρόπο.Στη συνέχεια μάθαμε το ποίημα «Τι με κάνει αληθινά χαρά να έχω στην καρδιά …»και ο καθένας στο τέλος, έλεγε τι είναι αυτό που τον κάνει χαρούμενο. Στο τέλος ζωγράφισαν σε μια καρδιά που έκοψαν, ότι κάνει το καθένα χαρούμενο. Όταν τέλειωναν το κολλούσαν σε ένα δέντρο, που για κορμό του είχε το περίγραμμα ενός χεριού, και ζωγράφισαν ένα μέρος του με το χρώμα που θα έδιναν στη χαρά. Είμαι χαρούμενος όταν παίζω με την αδελφή μου. Όταν γίνομαι πριγκίπισα Όταν μου φέρνουν δώρα στα γενέθλια μου. Όταν σκέφτομαι ότι κοιμάμαι σ’ ένα απαλό σύννεφο και με ταξιδεύει. Όταν κάνω ποδήλατο Όταν παίζω σκάκι. Όταν ο μπαμπάς μου θα μου πάρει tablet. Όταν πάω σχολείο Όταν κάνω μπάνιο το καλοκαίρι. Όταν σιδερώνω με την ψεύτικη σιδερώστρα που μου έφερε ο Αη-Βασίλης. Όταν παίζω με τις φίλες μου. Όταν ζωγραφίζω. Όταν παίρνω καινούρια παπούτσια

10 Λύπη Όταν με βάζουν τιμωρίες οι γονείς μου…. Που ο μπαμπάς μου δε μου παίρνει δυο τόξα.. Κάνουνε τόσα χρόνια να πάρουνε το PSP… Θέλω να είμαι πάρα πολύ στο σπίτι και γι αυτό είμαι στεναχωρημένη.. Όταν με είχε αφήσει μόνο μου ο καλύτερος μου φίλος… Όταν ο πατέρας μου δε με πάει στη θάλασσα για να κολυμπήσω… Όταν δε μου παίρνει παιχνίδια.. Όταν ο μπαμπάς βάζει τιμωρία τον αδελφό μου γιατί έσπασε το σίδερο..

11 Μάθαμε το ποίημα ο θυμός και η ηρεμία και το δραματοποιήσαμε με την συνοδεία μουσικών οργάνων.Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν σε Α4 τσακισμένο στη μέση από τη μια μεριά τον θυμό και από την άλλη την ηρεμία με τα χρώματα που θεωρούσαν ότι τους ταιριάζουν. Στην ολομέλεια παρουσίασαν τα έργα τους.

12 Περπατήσαμε με μουσική με διάφορους τρόπους τοποθετήσαμε ένα κόκκινο πανί & με μουσική γίναμε όλη η τάξη το ηφαίστειο του θυμού που βγάζει φλόγες, λάβα που χύνεται στη θάλασσα & σβήνει κι εμείς με αλλαγή μουσικής ξαπλώσαμε στη γαλήνια θάλασσα & ηρεμήσαμε.

13 Αφήγηση από το βιβλίο «Ηρεμία, έξω η βία» κάποιας ιστορίας σχετικά με διαφωνίες, θυμό και έντονες συγκρούσεις των λύκων όσο αφορά το μοίρασμα των οικοπέδων τους. Συζήτηση και κατάθεση απόψεων των παιδιών για την καλύτερη λύση της σύγκρουσης με δίκαιο και ήρεμο τρόπο.Στη συνέχεια ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας από τα παιδιά με την χρήση στεφανιών που συμβόλιζαν τα οικόπεδα. Σε επόμενη φάση ζωγράφισαν την λύση που ο καθένας πρότεινε.

14 ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΥΜΟΥ Τα παιδιά μέσα από μια ιστορία που παρουσιάστηκε σε powerpoint διαμορφωμένη από μας,γνώρισαν τη χελώνα και τους φίλους της έμαθαν τον τρόπο που χρησιμοποιούσε η χελώνα όταν θύμωνε και που τη βοηθούσε να αναγνωρίζει και να εκφράζει αυτά που νιώθει,να λύνει τις παρεξηγήσεις, να βρίσκει τρόπους επικοινωνίας με τους άλλους. Στη συνέχεια με αναδιήγηση της ιστορίας έβαλαν στην αφίσα τα βήματα της τεχνικής της χελώνας.

15 Ατομική κατασκευή της αφίσας

16 Ακούσαμε το τραγούδι «Υπάρχουν χέρια» των Locomondo και στη συνέχεια σχεδίασαν στο χαρτί το περίγραμμα του χεριού τους και ζωγράφισαν γύρω του όποια εικόνα του τραγουδιού τους άρεσε η ότι ήθελαν τα δικά τους χέρια να κάνουν.

17 Φοβάμαι…. Τις σκιές στα όνειρα μου… Το μπούρμπουλα.. Το μαμούτα… Τον ισχυρό δράκο…. Τη μπανανόφλουδα όταν περπατάω και κρατάω ένα αυγό.. Τις πυγολαμπιδες…. Τα φαντάσματα… Δε φοβάμαι τίποτα.. Τις μέλισσες… Τη μάσκα…. Τους εξωγήινους… Το γιατρό…

18 Στον υπολογιστή τα παιδιά βλέπουν εικόνες από τα παιδάκια που ζουν στη Γουατεμάλα και μαθαίνουν για τις κούκλες τους (worrydolls )που τα βοηθούν να τους αντιμετωπίζουν. Όταν μιλώ για αυτά που φοβάμαι νιώθω καλύτερα..Φτιάχνουμε και εμείς;

19 Το κουτί του φόβου Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα κουτί και μέσα με τη συνοδεία μουσικής πετούν αφού τσαλακώσουν το χαρτί που ζωγράφισαν το φόβο τους

20 Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή την αφήγηση του παραμυθιού «Το χαρούμενο λιβάδι» από την ίδια τη συγγραφέα, που διαπραγματεύεται την αποδοχή του διαφορετικού και στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε.

21 Δημιουργίες παιδιών το δέντρο της αγάπης κατασκευή με χαρτί,λάστιχο, κορδέλα και πρόσωπα από χαρτί που εκφράζουν συναισθήματα.

22 Παιχνίδια αξιολόγησης με ζάρι

23

24 Παρουσιάσαμε στα παιδιά την αφίσα που φτιάξαμε με κολάζ και που δείχνει ότι τα χέρια μας μπορούν να προσφέρουν χαρά αλλά και λύπη,γιατρειά αλλά και πόνο ανάλογα πως θα τα χρησιμοποιήσουμε.

25 Η κάθε ομάδα παρουσίασε στους γονείς αντιπροσωπευτικά κάποια θέματα που επεξεργαστήκαμε στη διάρκεια του προγράμματος-ποιήματα-τεχνικές- τραγούδια-παιχνίδια-αφίσα. Προετοιμαζόμαστε……..

26 και είμαστε έτοιμοι……

27 Μετά το τέλος της παρουσίασης και με στόχο την εμπλοκή των γονέων,ζητήσαμε στο κομμάτι το πάζλ με το οποίο τους είχαμε προσκαλέσει, να γράψουν ένα δικό τους συναίσθημα και να το κολλήσουν στο δέντρο που είχαμε ζωγραφίσει για να φτιάξουμε μαζί το δέντρο των συναισθημάτων. πριν μετά

28 Στη δράση όλοι…..

29

30 Έκθεση εργασιών των παιδιών

31 Κατασκευή από γονιό

32 Ας αξιολογηθούμε……  Επειδή μιλάμε για θέματα που αφορούν τον ψυχισμό η αξιολόγηση δεν είναι μετρήσιμη και άμεσα ελέγξιμη, είναι μια διαδικασία που εξελίσσεται στην πορεία της ζωής του παιδιού. Έτσι λοιπόν, αν στο πέρασμα του από διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα, προστεθούν και άλλες παρόμοιες εμπειρίες, θα αναπτύξει την συναισθηματική του νοημοσύνη που θεωρούμε πολύ σημαντική για μια ισορροπημένη ανάπτυξη.  Παρατηρήσαμε στη διάρκεια του προγράμματος αλλαγές στη στάση και συμπεριφορά των παιδιών -παρόλο που οι παρορμήσεις δεν ελέγχονταν εύκολα- αρκετές φορές ανακαλούσαν τεχνικές που είχαν μάθει π.χ. για τη διαχείριση του θυμού.  Παρακολουθούσαν περισσότερο το πώς νιώθει ο άλλος από το αποτέλεσμα κάποιας συμπεριφοράς τους και πως ένιωθαν τα ίδια σε συνθήκες έξω από τα πλαίσια του προγράμματος.  Ενισχύθηκε η ικανότητα τους να λεκτικοποιούν αυτό που νιώθουν και να εξηγούν αναλυτικότερα την σκέψη τους για να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις και να αντιμετωπίζονται οι συγκρούσεις. Διαπιστώθηκε σε στιγμές εντάσεων να ακούγεται η φράση «θυμήσου τη χελώνα» που οδηγούσε σε αποφόρτιση και επαναδιαπραγμάτευση της κατάστασης. Να σημειώσουμε ότι ο μεγάλος αριθμός των παιδιών δεν βοήθησε αρκετές φορές στην δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας στην τάξη αλλά παρά τις δυσκολίες θεωρούμε ότι τα παιδιά συμμετείχαν με ενδιαφέρον,κατέθεσαν προσωπικές τους εμπειρίες, ευαισθητοποιήθηκαν και ευαισθητοποίησαν τον περίγυρό τους.

33

34 Τα παιδιά του 40 ου Νηπ/γείου Πατρών….

35  ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ – ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜε Αχ, γιατί να είμαι γάτα! Μαριαννίνα Κριεζή,εκδ.Άμμος. Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης ο Εμμανουήλ.Α.Μπακακούλης Το δώρο της παπλωματούς,Μπριμπό-Γκέιλ ντε Μάρκεν εκδ.Άγκυρα. Το ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει,Λήδα Βαρβαρούση,εκδ.Παπαδόπουλος(prezi). Το δέντρο που έδινε, Σελ Σιλβεστάιν,εκδ.Δωρικός. Το παιχνίδι του κυνηγού Paul Geraghty εκδ.Αγκυρα Ηρεμία,έξω η βία από τη σειρά «΄Ενας πολίτης γεννιέται» των Sylvie Girardet-Ruig Rosado, εκδ.Φλούδας. Λύκος,έξω απ΄ την πόρτα, Nικ Γουόρντ,εκδ.Άγκυρα. (το χαρούμενο λιβαδι) (ΕυγένιοςΤριβιζάς) μουσική στο μετρό (Συνήγορος του παιδιού) (bullyng)

36


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα ΣΥΝαισθήματα » Σχολικό έτος 2012-2013 40 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google