Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων Γ) Μετά από το Μουσείο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων Γ) Μετά από το Μουσείο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων Γ) Μετά από το Μουσείο

2 Επέκταση… Βιβλιάριο δραστηριοτήτων Ο κόσμος της μεσαιωνικής Λευκωσίας

3 Σχολικά Βιβλία Χρήσιμες πηγές για μελέτη και διερεύνηση Διαθεματική και πολυθεματική προσέγγιση

4 Από το Κυπριακό Ανθολόγιο  Το χρονικό του Γεώργιου Βουστρώνιου (Φραγκοκρατία, σ. 19)  Χρονικόν του Λεόντιου Μαχαιρά (Φραγκοκρατία σ. 21)  Ιστορία της νήσου Κύπρου (Τουρκοκρατία, σ. 27)  Κομμένα φτερά ( μ.Χ.) (Φραγκοκρατία σ. 36 )  Λαογραφία (Ο Διγενής και η Ρήγαινα)  Το χρονικό του Γεώργιου Βουστρώνιου (Φραγκοκρατία, σ. 19)  Χρονικόν του Λεόντιου Μαχαιρά (Φραγκοκρατία σ. 21)  Ιστορία της νήσου Κύπρου (Τουρκοκρατία, σ. 27)  Κομμένα φτερά ( μ.Χ.) (Φραγκοκρατία σ. 36 )  Λαογραφία (Ο Διγενής και η Ρήγαινα)

5 Κατεχόμενα μνημεία Κατεχόμενα μνημεία Εκκλησίες από την Βυζαντινή Εποχή και την Εποχή των Φράγκων Παναγία της Κανακαριάς Αντιφωνητής Αββαείο του Μπέλαπαϊς Άγιος Νικόλαος (Αμμόχωστο) Αγία Σοφία (Λευκωσία) Κάστρα του Πενταδακτύλου (Βουφαβέντο, Καντάρας, Αγ. Ιλαρίωνα) Βενετικά τείχη της Λευκωσίας Κάστρο της Αμμοχώστου

6 Από το σχολικό βιβλίο «Ιστορία Ε΄ Δημοτικού – Στα Βυζαντινά χρόνια» Η βυζαντινή Κύπρος (σελ. 115) Σταυροφορίες (σελ. 91) Από το σχολικό βιβλίο «Ιστορία Ε΄ Δημοτικού – Στα Βυζαντινά χρόνια» Η βυζαντινή Κύπρος (σελ. 115) Σταυροφορίες (σελ. 91) Από το σχολικό εγχειρίδιο του Πολυδώρου, Α. «Ιστορία της Κύπρου» • Γ΄ Σταυροφορία • Ισαάκιος και Ριχάρδος (Ναΐτες) • Στα χρόνια της Φραγκοκρατίας • Φρούριο Κολοσσίου • Ενετοκρατία (1489) Από το σχολικό εγχειρίδιο του Πολυδώρου, Α. «Ιστορία της Κύπρου» • Γ΄ Σταυροφορία • Ισαάκιος και Ριχάρδος (Ναΐτες) • Στα χρόνια της Φραγκοκρατίας • Φρούριο Κολοσσίου • Ενετοκρατία (1489) Ιστορία

7 Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Βυζαντικά χρόνια, Φραγκοκρατία, Τουρκοκρατία) Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Βυζαντικά χρόνια, Φραγκοκρατία, Τουρκοκρατία) Θρησκευτικά Από το σχολικό εγχειρίδιο «Εκκλησία της Κύπρου»

8 Γεωγραφία Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια) Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια)

9 Κεφάλαιο 45 Ελληνικό εγχειρίδιο Κύπρος: το ανθρωπογενές περιβάλλον Εντοπίζουν στοιχεία που ενώνουν την Κύπρο με τη βυζαντινή ιστορία Κεφάλαιο 45 Ελληνικό εγχειρίδιο Κύπρος: το ανθρωπογενές περιβάλλον Εντοπίζουν στοιχεία που ενώνουν την Κύπρο με τη βυζαντινή ιστορία Μελέτη χάρτη Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια») Μελέτη χάρτη Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»)

10 Αγωγή υγείας Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση Παραδοσιακές συνταγές ______________ Από τα βυζαντινά χρόνια και τα μεσαιωνικά •μυζήθρα με το μέλι και καρύδια Παραδοσιακές συνταγές ______________ Από τα βυζαντινά χρόνια και τα μεσαιωνικά •μυζήθρα με το μέλι και καρύδια “Κουμανταρία”: Έτσι βάφτισαν οι Φράγκοι το κυπριακό κρασί (Έρευνα) “Κουμανταρία”: Έτσι βάφτισαν οι Φράγκοι το κυπριακό κρασί (Έρευνα)

11 Μουσική •Η Μουσική της Αναγέννησης ( ) •Η Μουσική της Αναγέννησης ( ) •Η Βυζαντινή Μουσική μας παράδοση •Σπουδαίοι υμνογράφοι της εκκλησίας μας •Η Βυζαντινή Μουσική μας παράδοση •Σπουδαίοι υμνογράφοι της εκκλησίας μας Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) •Τη Υπερμάχω •Ρ. Μελωδού: Η Παρθένος σήμερον •Μ. Πρωτοψάλτου: Δοξολογία Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) •Τη Υπερμάχω •Ρ. Μελωδού: Η Παρθένος σήμερον •Μ. Πρωτοψάλτου: Δοξολογία •Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) •Δημοτικά τραγούδια •Αμανές •Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) •Δημοτικά τραγούδια •Αμανές

12 Σχεδιασμός και Τεχνολογία Κατασκευή παντογνώστη «Τα τείχη της Λευκωσίας» •Προμαχώνας • Πύλη Αμμοχώστου •Πύλη Πάφου •Πύλη Κερύνειας •Πεδιαίος •Αγία Σοφία •Τάφρος •Σημείο άλωσης της πόλης Κατασκευή παντογνώστη «Τα τείχη της Λευκωσίας» •Προμαχώνας • Πύλη Αμμοχώστου •Πύλη Πάφου •Πύλη Κερύνειας •Πεδιαίος •Αγία Σοφία •Τάφρος •Σημείο άλωσης της πόλης Κατασκευή προσωπείου •Αικατερίνη Κορνάρο •Δουλοπάροικος Κατασκευή προσωπείου •Αικατερίνη Κορνάρο •Δουλοπάροικος Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα) Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα)

13 Εnglish Language Παραθετικά των επιθέτων Συγκρίσεις Περιγραφή χώρου Περιγραφή αντικειμένων Habits (use to, didn’t use to) Αναφορά σε γεγονότα του παρελθόντος Describing people’s appearance Σύνθεση βιογραφιών Unit 23 Go staight on Use the map below and work in pairs. Asking and giving directions Talking about distance

14 Μαθηματικά Προβλήματα με τις χρονολογίες Προβλήματα με τις χρονολογίες Συμμετρία (τείχη, ναοί, βυζαντινό κύπελλο) Συμμετρία (τείχη, ναοί, βυζαντινό κύπελλο) Παράλληλες και κάθετες ευθείες (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Αποστάσεις (cm Km) Παράλληλες και κάθετες ευθείες (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Αποστάσεις (cm Km) Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής Γραφικές Παραστάσεις •Πληθυσμός •Εμπορεύματα Γραφικές Παραστάσεις •Πληθυσμός •Εμπορεύματα Τουρκοκρατία Ενετοκρατία ΦραγκοκρατίαΒυζαντινά χρόνια Σήμερα

15 •Φραγκοκρατία: Αγ. Σοφία (Πύργος του Σιακόλα), Παλάτι Λουζινιανών - Καστελίωτισσα • Ενετοκρατία: Τείχη, προμαχώνες, Πύλη Αμμοχώστου, Πύλη Πάφου, Ποταμιά (αρχοντικό Αικατερίνης Κορνάρο) • Τουρκοκρατία: Υδραγωγείο κοντά στο άγαλμα της Ελευθερίας, Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), Αρχοντικό της οδού Αξιοθέας •Φραγκοκρατία: Αγ. Σοφία (Πύργος του Σιακόλα), Παλάτι Λουζινιανών - Καστελίωτισσα • Ενετοκρατία: Τείχη, προμαχώνες, Πύλη Αμμοχώστου, Πύλη Πάφου, Ποταμιά (αρχοντικό Αικατερίνης Κορνάρο) • Τουρκοκρατία: Υδραγωγείο κοντά στο άγαλμα της Ελευθερίας, Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), Αρχοντικό της οδού Αξιοθέας

16 1. Επιλογή θέματος 2. Τίτλος έκθεσης 3. Έρευνα για συλλογή αντικειμένων 4. Επιλογή αντικειμένων (φωτογραφίες, κάρτες, ποιήματα, ημερολόγια. εικόνες, ταινίες, αντικείμενα) 5. Πληροφοριακά στοιχεία για το κάθε αντικείμενο 6. Αισθητική παρουσίαση της έκθεσης 7. Διοργάνωση παρουσίασης της έκθεσης (αφίσα, προσκλήσεις προς συμμαθητές, δασκάλους, γονείς, γειτονικά σχολεία)


Κατέβασμα ppt "Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων Γ) Μετά από το Μουσείο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google