Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Οι ελληνικές εξαγωγές και η πορεία τους παγκοσμίως. Η Κρήτη στις αγορές του κόσμου.» Παγκόσμιο Συνέδριο Κρητών - 26 Ιουλίου 2013 2/7/20141 Εισηγητής:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Οι ελληνικές εξαγωγές και η πορεία τους παγκοσμίως. Η Κρήτη στις αγορές του κόσμου.» Παγκόσμιο Συνέδριο Κρητών - 26 Ιουλίου 2013 2/7/20141 Εισηγητής:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Οι ελληνικές εξαγωγές και η πορεία τους παγκοσμίως. Η Κρήτη στις αγορές του κόσμου.» Παγκόσμιο Συνέδριο Κρητών - 26 Ιουλίου 2013 2/7/20141 Εισηγητής: Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου

2 Ελληνικό εξαγωγικό εμπόριο – Ιστορία  Διαχρονική εμπορική δραστηριότητα στη διάρκεια των χρόνων  Ιδανική γεωγραφική θέση  Σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο 2/7/20142

3 Ελληνικό εξαγωγικό εμπόριο – Ιστορία  Έντονη παραγωγική διαδικασία  Υψηλής ποιότητας εξαγώγιμα προϊόντα (ελαιόλαδο, ελιές, σταφίδα, σιτηρά, φρούτα, λαχανικά, μάρμαρα, μεταλλεύματα, ασβέστη κα)  Δυνατό το αίσθημα του «επιχειρείν» 2/7/20143

4 Ελληνικό εξαγωγικό εμπόριο – Σήμερα  Αλλαγή κλίματος επιχειρηματικής νοοτροπίας  Προσαρμογή στα νέα δεδομένα  Γνώση των ιδιαιτεροτήτων της παγκόσμιας αγοράς 2/7/20144

5 Εξαγωγές ελληνικών προϊόντων  Οι ελληνικές εξαγωγές το 2012, σε σύγκριση με 2011, σημείωσαν αύξηση 5,1%. (Στοιχεία ΕΛ. ΣΤΑΤ. Χωρίς πετρελαιοειδή λόγω αναθεώρησης) 2/7/20145

6 Εξαγωγές ελληνικών προϊόντων  Οι ελληνικές εξαγωγές το 1 ο τετράμηνο 2013, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, σημείωσαν αύξηση 8,4%. (Στοιχεία ΕΛ. ΣΤΑΤ. Με πετρελαιοειδή) 2/7/20146

7 Εξαγωγές ελληνικών προϊόντων  Αγορές – στόχοι των ελληνικών προϊόντων. 2/7/20147 11,9% 9,9% 6,6% 3,9% 3% 2,6% 1,5% 1,3% 0,9%

8 Κρήτη Πλεονεκτήματα:  Γεωγραφική θέση (στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων)  Ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες  Εδαφολογική ιδιομορφία  Υψηλή ποιότητα προϊόντων  Παγκοσμίως αναγνωρισμένη Κρητική Διατροφή Όλα τα παραπάνω αποτελούν προϋποθέσεις ώστε να καθιερωθούν με επιτυχία τα προϊόντα της στο εξωτερικό 2/7/20148

9 Κρητική Διατροφή  Υψηλή διατροφική αξία, επιστημονικά αποδεδειγμένη  Βασικό συστατικό το ελαιόλαδο  Μικρή κατανάλωση κρέατος  Βάση της Μεσογειακής Διατροφής 2/7/20149

10 Κρητική Διατροφή  Επένδυση στα ποιοτικά προϊόντα και της γαστρονομίας της Κρήτης  Ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και των ποιοτικών ιδιαιτεροτήτων των Κρητικών προϊόντων 2/7/201410

11 Μελέτη των 7 χωρών  Η έρευνα από το Ίδρυμα Rockfeller το 1947, απέδειξε ότι οι Κρητικοί ήταν κατά 90% πιο υγιείς από τους Αμερικανούς  Η μελέτη «Ancel Keys» των επτά χωρών (1958-1970) επιβεβαίωσε τα παραπάνω αποτελέσματα, με τους Κρητικούς να κατέχουν το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας, ανεξάρτητα από την αιτία 2/7/201411

12 Εξαγωγές Κρήτης ΕΤΟΣΑΞΙΑ ΣΕ €ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ KG 2010349.583.676318.967.368 2011461.468.546646.864.114 2012407.610.593627.347.931 ΜΕΤΑΒΟΛΗ % 10/11+ 32,00+ 97,00 ΜΕΤΑΒΟΛΗ % 11/12- 11,67- 3,02 Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Επεξεργασία: ΣΕΚ Τα στοιχεία του 2012 είναι προσωρινά και ενδέχεται να διαφοροποιηθούν μετά την αναθεώρηση

13 Νομοί Κρήτης 20112012Μεταβολή % ΝΟΜΟΣΧιλ. €ΤόνοιΧιλ. €ΤόνοιΑξίαΠοσότητα Ηράκλειο325.230304.087284.616229.019-12.5-25 Χανιά84.907113.30068.21860.252-20-47 Λασίθι34.773222.71643.391333.509+25+50 Ρέθυμνο16.5586.76211.3854.568-31-33

14 Κυριότερες εξαγωγικές αγορές

15 Κυριότεροι εξαγωγικοί κλάδοι

16 Τρόφιμα & Ποτά 2012 ΕΤΟΣΑΞΙΑ ΣΕ €ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ KG 2010156.336.286108.211.277 2011166.363.274112.970.983 2012166.973.268106.567.402 ΜΕΤΑΒΟΛΗ % 10/11+ 6,41+ 4,40 ΜΕΤΑΒΟΛΗ % 11/12+ 0,37- 5,67

17 Τρόφιμα & Ποτά 2012

18 Κυριότερες εξαγωγικές αγορές

19 Ελαιόλαδο  Αποτελεί το 20% της συνολικής αξίας εξαγωγών της Κρήτης και το 41% της συνολικής αξίας εξαγωγών Τροφίμων & Ποτών της Κρήτης.  Η μείωση αφορά κυρίως την εξαγωγή χύμα ελαιολάδου.  Στις 10 κυριότερες εξαγωγικές αγορές συναντάμε το 2012 νέες χώρες, όπως η Ισπανία και η Ρουμανία. 20112012Μεταβολή % Χιλ. €ΤόνοιΧιλ. €Τόνοι ΑξίαΠοσότητα 92.14638.69581.47433.810-11,6-15

20 Ελαιόλαδο Μεταβολή στις κύριες εξαγωγικές αγορές 2011 – 2012 Ιταλία- 25% Γερμανία+ 6% Η.Π.Α.+37% Κίνα+92% Ισπανία+90%

21 Νωπά κηπευτικά ΕΤΟΣΧιλ. €Τόνοι 201126.15630.489 201240.87135.702 Μεταβολή+56%+17% Κυριότερα είδηΠοσοστό Πιπεριές39% Αγγούρια16% Ντομάτες6% 2012 • 10% του συνόλου των Κρητικών εξαγωγών • 25% των εξαγωγών Τροφίμων & Ποτών

22 Φρούτα ΕΤΟΣΧιλ. €Τόνοι 201132.49030.666 201225.99924.942 Μεταβολή-20%- 19% 2012 • 6% του συνόλου των Κρητικών εξαγωγών • 16% των εξαγωγών Τροφίμων & Ποτών Κυριότερα είδηΠοσοστό Σταφύλια44% Πορτοκάλια8% Βερύκοκα7%

23 Βιομηχανία Χημικά & Πλαστικά  Αποτελούν το 15% των Κρητικών εξαγωγών Μεταβολή 2011 – 2012 Σε €Σε kg -21.02%-21.82%

24 Βιομηχανία Κλωστοϋφαντουργία & ένδυση  Αποτελεί το 6% των Κρητικών εξαγωγών Μεταβολή 2011 – 2012 Σε €Σε kg -45,51%-64,56%

25 Βιομηχανία Λοιπή βιομηχανία Μεταβολή Μερίδιο Σε €Σε kg Οχήματα+ 814%+ 85%5% Μηχανές & συσκευές- 1%- 7%4% Μέταλλα+ 322%- 94%3% Δομικά υλικά+ 43%+ 50%2% Λαϊκή Τέχνη- 57%- 22%1%

26 Τα μηνύματα είναι τα εξής:  Καθημερινό μέλημα, η ποιότητα  Βελτίωση και διαφοροποίηση της εικόνας  Ανταγωνισμός όχι σε επίπεδο τιμών αλλά σε επίπεδο ποιότητας  Ανανέωση προϊόντων, συσκευασιών, ετικετών Ποιότητα παντού!

27 Ευχαριστώ για τη προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "«Οι ελληνικές εξαγωγές και η πορεία τους παγκοσμίως. Η Κρήτη στις αγορές του κόσμου.» Παγκόσμιο Συνέδριο Κρητών - 26 Ιουλίου 2013 2/7/20141 Εισηγητής:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google