Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική Εργασία (Project) Α' Λυκείου 1 ο ΓΕΛ Ξάνθης Β Τετράμηνο 2011 – 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια Ολυμπία Λαμπάκη ΠΕ11 Υγιεινές Συνήθειες και Ποιότητα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική Εργασία (Project) Α' Λυκείου 1 ο ΓΕΛ Ξάνθης Β Τετράμηνο 2011 – 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια Ολυμπία Λαμπάκη ΠΕ11 Υγιεινές Συνήθειες και Ποιότητα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική Εργασία (Project) Α' Λυκείου 1 ο ΓΕΛ Ξάνθης Β Τετράμηνο 2011 – 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια Ολυμπία Λαμπάκη ΠΕ11 Υγιεινές Συνήθειες και Ποιότητα Ζωής

2 Εισαγωγή Στην παρούσα ερευνητική εργασία ασχοληθήκαμε με την Ποιότητα Ζωής. Είναι μια έννοια πολύσημη και υποκειμενική Σκοπός Επιχειρήσαμε να καταγράψουμε τα βασικά συστατικά της «ποιοτικής ζωής», τα οποία χωρίζονται σε αντικειμενικά ( υγεία, ασφάλεια, καθαρό περιβάλλον, εργασία, εκπαίδευση, περίθαλψη, κα) και υποκειμενικά( π.χ. πλούτη, εξουσία, ταξίδια κα).

3 Οριοθετήσεις & Περιορισμοί Περιοριστήκαμε λόγω της ευρύτητας του θέματος  στην ψυχοσωματική υγεία, που αποκτάται μέσα από τη σωστή διατροφή, την άσκηση, τη φυσική δραστηριότητα  στην επαφή με το περιβάλλον και τη φύση  και τέλος, στην προσωπική ισορροπία και διαχείριση του άγχους. Ωστόσο προσπαθήσαμε να πλησιάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο…

4 Μέθοδος …γι αυτό χρησιμοποιήσαμε  την εφαρμοσμένη έρευνα ( ερωτηματολόγιο & συνέντευξη)ερωτηματολόγιο  την αναζήτηση μέσα από το διαδίκτυο (web quest)web quest  την επιτόπια επίσκεψη σε χώρους άσκησης & φυσικής δραστηριότητας, σωματικής & ψυχικής υγείας ( βιωματική – ανακαλυπτική) Σημείο αναφοράς της ομάδας μας υπήρξε το συνεργατικό εργαλείο wiki, συγκεκριμένα η ιστοσελίδα στην οποία βρίσκεται και ο συλλογικός φάκελος όλης της προσπάθειάς μας. Δεμένικος Μανώλης – Παπαδοπούλου Έλλη

5 Οι Ομάδες μας  Επειδή η μέθοδος project αποτελεί μία καθαρά μαθητοκεντρική διαδικασία με το ρόλο του δασκάλου καθοδηγητικό– συμβουλευτικό, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες για να διαπραγματευτούμε καλύτερα τα επιμέρους συνθετικά του θέματός μας.

6 Κάθε ομάδα συνεργάστηκε εντός κι εκτός σχολείου σχετικά με  Την Ισορροπημένη Διατροφή  Τη Φυσική Δραστηριότητα  Την Άσκηση  Την ψυχική Υγεία

7 Ισορροπημένη διατροφή!  «Από όλα και με μέτρο!» Ο οργανισμός προειδοποιεί… Είμαστε ό τι τρώμε… Άσκηση! •Βελτιώνει τις φυσικές ικανότητες που είναι απαραίτητες στην καθημερινή μας ζωή •Αναγνωρίζεται ως μέσο πρόληψης αλλά και κάποιες φορές θεραπείας σοβαρών ασθενειών όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, το εγκεφαλικό, ο καρκίνος, ο σακχαρώδης διαβήτης, η αρθρίτιδα, η οστεοπόρωση αλλά και η παχυσαρκία.

8 Φυσική δραστηριότητα!  Φυσική δραστηριότητα είναι οποιαδήποτε κίνηση του σώματος, η οποία εκτελείται εξαιτίας μυϊκής συστολής και η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη δαπάνη ενέργειας.  Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να εμφανιστεί σε οργανωμένη ή μη οργανωμένη μορφή.  Η μη οργανωμένη μορφή φυσικής δραστηριότητας περιλαμβάνει συνηθισμένες καθημερινές δραστηριότητες όπως το περπάτημα, το χορό, το ανέβασμα σκάλας, τις δουλειές του κήπου και της αυλής, το παιχνίδι

9  Η έννοια της Ψυχικής Υγείας δεν είναι εύκολο να οριστεί με σαφήνεια.  Ενώ υπάρχουν απόλυτα διαχωριστικά και διαγνωστικά κριτήρια μεταξύ ψυχικής υγείας και ασθένειας, ανάμεσα στην υγεία και την αρρώστια υπάρχει ένας αρκετά ευρύς χώρος που χαρακτηρίζεται από την αλληλοεπικάλυψη των δύο αυτών καταστάσεων. Κατσαρίδου Σοφία – Κερμενίδου Νεραντζούλα Ψυχική Υγεία!

10 Αποφασίσαμε να αξιοποιούμε: • κάθε Πέμπτη ( 1 ώρα) για συζητήσεις μέσα στην τάξη και επίλυση αποριών. • κάθε Παρασκευή ( 2 ώρες )για έρευνες – δράσεις εκτός σχολείου.

11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  Αρχικά στα πλαίσια του project μας, κατασκευάσαμε ένα ερωτηματολόγιο.  Στη συνέχεια ζητήσαμε από τυχαίους μαθητές της Α και Β τάξης του σχολείου μας το τους για να το αποστείλουμε ηλεκτρονικά.  Οι περισσότεροι δέχθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνά μας. Ταυτόχρονα διεξήγαμε ανώνυμη έρευνα με το ίδιο θέμα στο διαδίκτυο.

12 Αποτελέσματα σχετικά με την έννοια «Ποιότητα Ζωής»  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΥΜΑΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ 20%  ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 0%  ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ 0%  ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΓΕΙΑ 0%  ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 0%  ΘΕΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ- ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ 0%  ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ 10%  ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ 70%  ΆΛΛΟ 0% Έφη Πετρίδου

13 Ήρθε η σειρά της σωστής διατροφής…  … «υγιεινό» συνθετικό και αναγκαία – ικανή συνθήκη της ψυχοσωματικής ισορροπίας στη ζωή μας  Οι γνώσεις μας στηρίχτηκαν σε πηγές από το διαδίκτυο και στην επίσκεψη στην τάξη της διαιτολόγου- διατροφολόγου κ. Πατρούλας – Τζιουμάκη Βράντζα

14 Υπερκατανάλωση Θερμίδων •Ζούμε σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου η αφθονία των αγαθών, αντί να είναι θετικό στοιχείο για τη ζωή μας, αποτελεί τελικά απειλή για την υγεία μας. •Το γεγονός αυτό, μαζί με το ότι ο χρόνος που αφιερώνεται στην παρασκευή των φαγητών είναι πολύ λιγότερος απ' ότι πριν από 30 χρόνια μας οδηγεί στην υπερκατανάλωση θερμίδων και στην υπερφόρτωση των οργανισμού μας με θερμίδες και επικίνδυνα συστατικά.

15 Πρόληψη & Αντιμετώπιση των Μεταβολικών Νόσων  Αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα την έξαρση, τόσο της παχυσαρκίας, όσο και του σακχαρώδη διαβήτη, οι οποίες θεωρούνται σήμερα, στο ξεκίνημα της νέας χιλιετίας, οι συχνότερες νόσοι του μεταβολισμού.  Οι κατάλληλες – ή όχι - διατροφικές συνήθειες ενός ανθρώπου μπορεί να αποτελέσουν την ειδοποιό διαφορά στην καθημερινότητά του ανάμεσα στην ουσιαστική υγεία και την ευεξία, και την ασθένεια. Γκουτζούκη Γεωργία- Ντανιλτσένκο Αρτέμιος

16 Εν κατακλείδι μάθαμε …  Ότι δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές, αλλά καλοί και κακοί συνδυασμοί διατροφικών ομάδων  Είναι απαραίτητη η λήψη όλων των τροφών αλλά στις σωστές ποσότητες  Και το σπουδαιότερο, η διατροφή πρέπει να συνδυάζεται με άσκηση για να διατηρείται το ενεργειακό ισοζύγιο (ίση πρόσληψη και κατανάλωση θερμίδων).

17 Έπειτα ξεκινήσαμε τις δράσεις! Επισκεφθήκαμε: • Τη σχολή Taekwondo Ορέστης Βασίλης • Τη ΦΕΞ για μάθημα TaiChi • Την ψυχιατρική κλινική του Νοσοκομείου μας • Τη Χρύσα για μια έρευνα σχετικά με την ποιότητα ζωής • Το Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο - Λύκειο Χασικοπούλου Μαρία

18 Α.Σ. ΟΡΕΣΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ TAEKWONDO  Η πρώτη μας βιωματική δραστηριότητα στα πλαίσια του project και ειδικότερα της άσκησης ως βασικό συνθετικό της ποιότητας ζωής, ήταν το TKD και έτσι επισκεφτήκαμε τον Α.Σ. Ορέστης Βασίλης.  Παρόλο που είμαι μέλος αυτού του συλλόγου εδώ και πολλά χρόνια, αυτή η εμπειρία ήταν κάτι ιδιαίτερο για μένα όπως και για τα άλλα παιδιά.

19  Όταν φτάσαμε ο δάσκαλος Χρηστίδης Ανδρέας μας υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες όπως συνηθίζει πάντα και αυτό μας έκανε να αισθανθούμε πιο άνετα και οικεία στο χώρο.  Μας είπε κάποια πράγματα για το TKD αλλά και τον ίδιο. Κι εδώ αρχίζει η ιστορία μας….

20  Μας έβαλε να κάνουμε κάποιες ασκήσεις προθέρμανσης, οι οποίες κατέληξαν σε διασκεδαστικά παιδαγωγικά παιχνίδια.  Στη συνέχεια μας έκανε επίδειξη κάποιων αυτοαμυνών και λαβών χρησιμοποιώντας άλλοτε ως θύματα και άλλοτε ως δράστες τα παιδιά του project. Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να δυσκολεύουν….

21  Ο δάσκαλος Αντρέας αφού μας μοίρασε αναμνηστικά μπλουζάκια του συλλόγου μας κέρασε και φαγητό από μια καντίνα λέγοντας … «Οι αμαρτίες μια στο τόσο δεν έβλαψαν κανέναν, αλλά ας μην υπερβάλλουμε ποτέ….» ( 3 απ ’όλα για μένα παρακαλώ…) Νεσλιχάν Χ. Μπασιά Κι αν νομίζετε ότι η ιστορία μας τελειώνει εδώ κάνετε λάθος…..

22 Έπειτα τοTai-chi στη ΦΕΞ …  To Tai-chi θεωρείται εσωτερική πολεμική τέχνη που προάγει την ψυχική και σωματική υγεία

23 Άσκηση- Αποκατάσταση- Αγχόλυση  Σε πολλά σχολεία του δυτικού κόσμου, εντάσσεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών ως μέσο καταπολέμησης του άγχους  Στα δημόσια νοσοκομεία, ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης  Στην Κίνα, στις Η.Π.Α. και στη Γερμανία οι κάτοικοι επιδίδονται μαζικά στη νέα μορφή εναλλακτικής άσκησης στα πάρκα και τις πλατείες.  Η εξάσκηση στα «κινούμενα χέρια» (φόρμες) μας ταξίδεψε στην κινέζικη φιλοσοφία και σημειολογία. Κάθε στάση & κίνηση συμβολίζει την αέναη συνύπαρξη των δύο φύλων, την αρμονική διαδοχή ανάμεσα στον Ήλιο και τη Σελήνη. Τσομακίδου Βασιλική

24 Ζαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελιβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος Στη συνέχεια των βιωματικών δράσεων μας, μεταβήκαμε πεζή στο Τμήμα Ψυχιατρικής Νοσοκομείου Ξάνθης, στις 23/03/2012, όπου ο κος Κ. Βαταμίδης μας ενημέρωσε σχετικά με το άγχος και τη διαχείρισή του.

25 Αποτελεί  Πανανθρώπινη υποκειμενική εμπειρία  Προειδοποιητικό σήμα  Προετοιμασία για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων  Μηχανισμό επιβίωσης

26 Γίνεται επικίνδυνο… Όταν εμφανίζεται ενώ: ① ① Δεν υπάρχει κίνδυνος ② ② Ο κίνδυνος έχει περάσει ③ ③ Το άγχος που βιώνουμε είναι υπερβολικό

27 Όταν το άγχος σωματοποιείται έχουμε…  Αίσθημα παλμών, ταχυκαρδία  Γρήγορη αναπνοή, αίσθημα δύσπνοιας  Κόμπο στο λαιμό, σφίξιμο στο στομάχι  Ναυτία  Αίσθημα τάσης σε όλο το σώμα  Τρεμούλες ή αιμωδίες των άκρων  Ζάλη, πονοκέφαλο

28 ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΓΧΟΣ ΠΑΛΗ ΦΥΓΗ Αντιμετώπι ση κινδύνου Αποφυγή αντιμετώπισ ης κινδύνου προκαλεί οδηγεί

29 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ Μέθοδος αυτοβοήθειας με σκοπό την ελάττωση ή διακοπή των ψυχολογικών αντιδράσεων μέσω άσκησης μέτριας έντασης, μουσικής, κοινωνικών συναναστροφών Στοχεύει στη διόρθωση του τρόπου σκέψης με την:  Ρύθμιση της αναπνοής  Μυϊκή χαλάρωση  Εκτόνωση-αποφόρτιση Μόνο με τον έλεγχο του άγχους θα αποκτήσουμε εσωτερική ισορροπία, προϋπόθεση της φυσικής, ψυχικής & κοινωνικής υγείας

30 Επίσκεψη στη Νέα Χρύσα Στις πραγματοποιήσαμε ελεύθερες ατομικές συνεντεύξεις στην περιοχή της Νέας Χρύσας και συγκεντρώσαμε πληροφορίες σχετικά με το ερώτημα «Τι σημαίνει για σας ποιότητα ζωής;». ΑΪΚΟΥΤ ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ, ΜΕΡΤΚΑΝ ΑΛΗ ΜΠΑΜΠΑ & ΓΙΑΚΟΥΠ ΣΕΝΕΡ

31 Έντονη υποκειμενική χροιά μετά την Υγεία…  Οι περισσότεροι συνεντευξιαζόμενοι μας απάντησαν ότι η ποιότητα ζωής ταυτίζεται με την υγεία, την καλή δουλειά και το ικανοποιητικό εισόδημα, την επίτευξη των προσωπικών στόχων, τη σωστή διατροφή, την προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.  Υπήρχαν και άτομα που δεν ήξεραν τί σημαίνει ποιότητα ζωής, επίσης κάποιοι δήλωσαν – άντρες στην πλειοψηφία- ότι για αυτούς ποιότητα ζωής είναι τα υλικά αγαθά και οι εφήμερες απολαύσεις.

32

33 Στόχος της επίσκεψης  Ήταν να πάρουμε μια άποψη από μέρους της εκκλησίας στο ερώτημα τί είναι ποιότητα ζωής και ταυτόχρονα να ασκηθούμε.  Ο άνθρωπος που μας βοήθησε στο ερώτημα αυτό ήταν ο πατήρ Σωφρόνιος καθηγητής θρησκευτικών & ψυχολογίας στο σχολείο.

34 Η άποψη του πατήρ Σωφρόνιου μέσα από διαλεκτική συζήτηση…  Ποιότητα ζωής δεν είναι μια απλή έννοια αλλά περικλείει πολλές  Εκτός από την οικονομική αυτοτέλεια και τη σωματική υγεία χρειαζόμαστε και την ψυχική υγεία.  Οι προσωπικές του εμπειρίες το τεκμηρίωσαν

35 Τ ι κερδίσαμε από όλο αυτό…  Προσθήκη μιας ακόμα άποψης στην ερώτηση «Τι είναι ποιότητα ζωής;» και  Αποκτήσαμε εμπειρίες που δεν είχαμε πριν.  Οφέλη αερόβιας ικανότητας ( καρδιοαναπνευστικής αντοχής) γιατί ανεβήκαμε με τα πόδια!

36 Συμπεράσματα Στόχοι που επιτεύχθηκαν : 1) Να γίνουμε ερευνητές. 2) Να αποκτήσουμε καινούριες εμπειρίες. 3) Να αθληθούμε. 4) Να ψυχαγωγηθούμε. 5) Να συνεργαστούμε. 6) Να κατανοήσουμε την ποιότητα στη ζωή μας. Ζαρίφης Μανώλης – Σαββοπούλου Έφη ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική Εργασία (Project) Α' Λυκείου 1 ο ΓΕΛ Ξάνθης Β Τετράμηνο 2011 – 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια Ολυμπία Λαμπάκη ΠΕ11 Υγιεινές Συνήθειες και Ποιότητα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google