Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα αθλήματα που προτιμούμε ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ Στ’2 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗΣ Δασκάλα: Μαρία Νικολαΐδου-Γιωργάλλα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα αθλήματα που προτιμούμε ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ Στ’2 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗΣ Δασκάλα: Μαρία Νικολαΐδου-Γιωργάλλα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα αθλήματα που προτιμούμε ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ Στ’2 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗΣ Δασκάλα: Μαρία Νικολαΐδου-Γιωργάλλα

2 2 Θέμα και σκοπός •Το θέμα του Comenius είναι τα αθλήματα, έτσι αποφασίσαμε να διεξάγουμε μια έρευνα, σε μια προσπάθειά μας να ανακαλύψουμε ποια αθλήματα αρέσουν στα παιδιά της τάξης μας, ποια απ’ αυτά προτιμούν και πού ασχολούνται μ’ αυτά. Οι υποθέσεις μας ήταν ότι τα παιδιά της τάξης μας αγαπούν τα σπορ και ότι τα αγόρια προτιμούν διαφορετικά αθλήματα από τα κορίτσια. Επίσης υποθέσαμε πως κάποια συγκεκριμένα αθλήματα, όπως τα άλματα και οι ρίψεις διεξάγονται μόνο στο σχολείο, ενώ άλλα, όπως το κολύμπι, το γκολφ, το τάε κβο ντο, το σκέιτμπορντ και η ποδηλασία γίνονται μόνο εκτός σχολείου. Στόχος μας ήταν να επιβεβαιώσουμε ή να διαψεύσουμε τις υποθέσεις μας και να διερευνήσουμε τα βαθύτερα αίτια των αποτελεσμάτων αυτών.

3 3 Μεθοδολογία •Για να επιτύχουμε τους στόχους μας ερωτηθήκαμε ποια αθλήματα μας αρέσουν, ποια προτιμούμε και πού τα παίζουμε. Οργανώσαμε τα δεδομένα που συλλέξαμε σε τέσσερις σχετικούς πίνακες με τη χρήση του λογιστικού φύλλου Excell. Μετά τα επεξεργαστήκαμε σε γραφικές παραστάσεις, αναπτύσσοντας μερικές από τις δυνατότητες του λογιστικού φύλλου. Κατόπιν τυπώσαμε τους πίνακες και τις γραφικές παραστάσεις και τις μελετήσαμε σε ομάδες, με σκοπό να κάνουμε παρατηρήσεις και να καταλήξουμε σε συμπεράσματα. Επιπλέον συζητήσαμε τα σχόλιά μας με ολόκληρη την τάξη και προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε σ’ αυτά και να κατανοήσουμε τα αίτια. Τέλος συντάξαμε όλη μας την εργασία σε γραπτό λόγο και τη μεταφράσαμε στ’ αγγλικά με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικού μεταφραστή στο διαδίκτυο. Πιο κάτω βρίσκονται τα αποτελέσματα της εργασίας μας

4 4 Τα αθλήματα που μας αρέσουν: πίνακας •Τα 24 παιδιά της τάξης μας ερωτήθηκαν ποια σπορ αγαπούν. Όλοι δήλωσαν ότι τα αγαπούν και αθλούνται καθημερινά. Οι απαντήσεις τους συγκεντρώθηκαν στο διπλανό πίνακα (Πίνακας 1). Με μια πρώτη ματιά στα δεδομένα του μπορούμε να δούμε ότι η ποδηλασία είναι ένα πολύ δημοφιλές σπορ, αφού σε όλους φαίνεται να αρέσει. Αντιθέτως, το γκολφ είναι το λιγότερο προσφιλές αγώνισμα για τους μαθητές της τάξης μας: μόνο πέντε απ’ αυτούς δηλώνουν να το αγαπούν. ΑΘΛΗΜΑΤΑΑΓΟΡΙΑΚΟΡΙΤΣΙΑΣΥΝΟΛΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ14822 ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ11314 ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ31013 ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΤΡΕΞΙΜΟ ΕΜΠΟΔΙΑ10818 ΤΑΕ ΚΒΟΝΤΟ819 ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ10919 ΓΚΟΛΦ325 ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΜΙΚΟΣ11718 ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΥΨΟΣ12820 ΡΙΨΗ ΣΦΑΙΡΑΣ10313 SKATEBOARD459

5 5 Τα αθλήματα που μας αρέσουν: γραφική παράσταση •Αυτή η γραφική παράσταση που σχετίζεται με τον προηγούμενο πίνακα θα βοηθήσει στην εξαγωγή περισσότερων πληροφοριών. •Η γραφική παράσταση δείχνει ότι η ποδηλασία, το ποδόσφαιρο, η καλαθόσφαιρα, η πετοσφαίριση, το περπάτημα, το άλμα εις ύψος και εις μήκος, η κολύμβηση και τα εμπόδια θεωρούνται διασκεδαστικά, αφού φαίνεται να αρέσουν τουλάχιστον στα ¾ των παιδιών της τάξης.

6 6 Τα αθλήματα που μας αρέσουν: ανάλυση •Όλα τα αγόρια αγαπούν το ποδόσφαιρο, καθώς επίσης και τα περισσότερα κορίτσια, ενώ σ’ όλα τα κορίτσια αρέσει η καλαθόσφαιρα, η πετοσφαίριση, το τρέξιμο, το περπάτημα και το γερμανικό. Τα περισσότερα αγόρια φαίνεται επίσης να απολαμβάνουν την καλαθόσφαιρα, την πετοσφαίριση, το περπάτημα και το τρέξιμο, αλλά γενικά δεν ενδιαφέρονται για το γερμανικό, το οποίο θεωρούν κοριτσίστικο παιχνίδι. Αντίθετα η χειροσφαίριση, το τάε κβο ντο και η ρίψη σφαίρας φαίνεται να είναι περισσότερο αγορίστικα αθλήματα, αφού περισσότερα από τα μισά αγόρια ασχολούνται μ’ αυτά ενώ τα περισσότερα από τα μισά κορίτσια τα αποφεύγουν.

7 7 Τα αθλήματα που μας αρέσουν: περαιτέρω ανάλυση •Σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα αίτια πίσω από τα αποτελέσματα αυτά, τα συζητήσαμε στην τάξη. Όλα τα παιδιά συμφωνούν ότι αγαπούν και ασχολούνται με αγωνίσματα στα οποία έχουν εύκολη πρόσβαση ή απαιτούν τον ελάχιστο εξοπλισμό, όπως το ποδόσφαιρο, η καλαθόσφαιρα, η πετοσφαίριση το περπάτημα, το τρέξιμο και η κολύμβηση. Επιπρόσθετα τους αρέσει η ποδηλασία, αφού όλοι τους έχουν ποδήλατα και τα χρησιμοποιούν κατά τα απογεύματα. •Τους αρέσουν επίσης τα εμπόδια και τα άλματα σε μήκος και σε ύψος. Παρόλο που αυτά τα αγωνίσματα απαιτούν ειδικό εξοπλισμό ή ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο, τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα μ’ αυτά, επειδή τούτα τα αθλήματα είναι καινούρια γι’ αυτούς και μόλις έχουν αρχίσει την προπόνηση στη γυμναστική όπου προετοιμάζονται για τους περιφερειακούς αγώνες. •Από την άλλη, το γκολφ απαιτεί ειδικά διαμορφωμένο γήπεδο, ακριβό εξοπλισμό και πολλή εξάσκηση. Πολύ λίγοι μαθητές έχουν πρόσβαση σ’ αυτό.

8 8 Τα αθλήματα που μας αρέσουν: περαιτέρω ανάλυση •Το τάε κβο ντο απαιτεί δύναμη, ειδική εκπαίδευση και είναι επιρρεπές σε τραυματισμούς. Τα αγόρια που ενδιαφέρονται για το τάε κβο ντο συναρπάζονται από το συναγωνισμό, την αίσθηση της περιπέτειας και την αγωνία για την ανακήρυξη του νικητή. Επίσης προπονούνται κατά τα απογεύματα (μια ή δύο φορές τη βδομάδα), παρακολουθώντας μαθήματα τάε κβο ντο. •Για παρόμοιους λόγους (ανάγκη για δύναμη και πιθανοί τραυματισμοί) στα κορίτσια δεν αρέσει η χειροσφαίριση και η ρίψη μπάλας, ενώ τα αγόρια λατρεύουν την αίσθηση της δύναμης κατά τη ρίψη της μπάλας. •Τα αγόρια δε έχουν συνηθίσει να παίζουν γερμανικό, επειδή, καθώς δηλώνουν, είναι συνηθισμένοι να παίζουν ποδόσφαιρο. Επιπλέον, προτιμούν παιχνίδια που παρέχουν ανταγωνισμό πρόσωπο με πρόσωπο, πιο σύντομα σε διάρκεια και με πιο απλούς κανόνες. Τα κορίτσια, ωστόσο, φαίνονται να απολαμβάνουν το παιχνίδι για το διακριτικό ανταγωνισμό του και τα σκαμπανεβάσματα στην εξέλιξη και την πορεία του, μέχρι την ανάδειξη του νικητή. Επιπρόσθετα το παιχνίδι απαιτεί ταχύτητα και ευελιξία, κάτι που αρέσει ιδιαίτερα στα κορίτσια.

9 9 Τα αθλήματα που προτιμούμε: πίνακας •Αφού εξετάσαμε ποια σπορ μας αρέσουν, επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον μας στις ιδιαίτερές μας προτιμήσεις. Θεωρώντας ότι όλα τα σπορ που εξετάσαμε προηγουμένως διαδραματίζονται ταυτόχρονα, κάθε παιδί έπρεπε να επιλέξει μόνο τα δύο αγαπημένα του, ένα ατομικό και ένα ομαδικό άθλημα. Οι προτιμήσεις τους είναι συγκεντρωμένες στο διπλανό πίνακα (Πίνακας 2). •Με την πρώτη ματιά στον πίνακα παρατηρούμε ότι το ποδόσφαιρο, το άλμα σε ύψος ΑΘΛΗΜΑΤΑΑΓΟΡΙΑΚΟΡΙΤΣΙΑΣΥΝΟΛΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ140 ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΑ088 ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ022 ΤΡΕΞΙΜΟ314 ΕΜΠΟΔΙΑ022 ΤΑΕ ΚΒΟ ΝΤΟ202 ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ213 ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ033 ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΥΨΟΣ639 ΣΦΑΙΡΑ101 και η καλαθόσφαιρα είναι τα πιο δημοφιλή αγωνίσματα. Επίσης μπορούμε να συμπεράνουμε αβίαστα ότι οι προτιμήσεις των παιδιών είναι περισσότερο σύμφωνες στα ομαδικά αθλήματα και διχάζονται πιο πολύ στα ατομικά αγωνίσματα. Περισσότερες πληροφορίες μπορούμε να αντλήσουμε από τις ακόλουθες γραφικές παραστάσεις.

10 10 Τα αθλήματα που προτιμούμε: γραφικές παραστάσεις

11 11 •Με μια προσεκτική ματιά στις γραφικές παραστάσεις 2α και 2β μπορούμε εύκολα να επαληθεύσουμε την αρχική μας υπόθεση, ότι τα αγόρια προτιμούν διαφορετικά αθλήματα από τα κορίτσια: Από τη μια όλα τα αγόρια αγαπούν το ποδόσφαιρο, αλλά κανένα κορίτσι δεν το επιλέγει. Από την άλλη τα 4/5 των κοριτσιών λατρεύουν την καλαθόσφαιρα και το 1/5 προτιμά το γερμανικό, παιχνίδια που κανένα αγόρι δε διαλέγει. Το τάε κβο ντο και η ρίψη σφαίρας προτιμούνται επίσης μόνο από αγόρια, ενώ το κολύμπι και τα εμπόδια είναι αποκλειστικά επιλογές των κοριτσιών. Διπλάσια αγόρια από ότι κορίτσια προτιμούν την ποδηλασία και το άλμα εις ύψος, ενώ τριπλάσια αγόρια απ’ ότι κορίτσια επιλέγουν το τρέξιμο. Ποιοι να είναι άραγε οι λόγοι για αυτές τις διαφορές; Όπως προαναφέρθηκε, τα κορίτσια προτιμούν ιδιαίτερα τα αθλήματα που απαιτούν ευελιξία, κινητικότητα και ταχύτητα. Τα αγόρια, από την άλλη, εκτιμούν περισσότερο τα επιθετικά και δυναμικά παιχνίδια. Τα αθλήματα που προτιμούμε: ανάλυση

12 12 Τα αθλήματα που προτιμούμε: περαιτέρω ανάλυση •Το ποδόσφαιρο είναι ένα παραδοσιακά αγορίστικο παιχνίδι. Από πολύ μικρά τα αγόρια μαθαίνουν πώς να κλωτσούν την μπάλα. Όποτε βγαίνουν για να παίξουν, διαλέγουν το ποδόσφαιρο. Στο κάτω κάτω το μόνο που χρειάζονται είναι μια μπάλα και μια αλάνα… Εξάλλου το άθλημα που παρουσιάζεται ευρύτερα από την τηλεόραση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης γενικότερα και αυτό που παρακολουθούν εκτενέστερα οι γονείς είναι το ποδόσφαιρο. Αυτό είναι και το παιχνίδι που παίζουν τα αγόρια κατά το διάλειμμα. Και αφού το γήπεδο του ποδοσφαίρου είναι κατειλημμένο από τα αγόρια, τα κορίτσια παροτρύνονται να παίξουν κάτι άλλο. Αν επιδιώξουν να παίξουν ποδόσφαιρο μαζί με τα αγόρια, αυτά συνήθως τις διώχνουν, αφού δεν τις θεωρούν αντάξιές τους σε θέματα δεξιότητας με την μπάλα ή δυναμισμού στην επίθεση. Επιπλέον, σ’ αυτή την ηλικία τα κορίτσια και τα αγόρια αποφεύγουν να κάνουν μεταξύ τους παρέα.

13 13 Ομαδικά ή ατομικά παιχνίδια; •Οι μαθητές συμφωνούν στο είδος των αθλημάτων που προτιμούν. Τα 7/8 απ’ αυτούς βρίσκουν περισσότερο διασκεδαστικά τα ομαδικά αθλήματα. Μόνο το 1/8 των παιδιών προτιμούν τα ατομικά αγωνίσματα. Ο πίνακας και η γραφική παράσταση δίπλα είναι ιδιαίτερα παραστατικοί… ΑΘΛΗΜΑΤΑΑΓΟΡΙΑΚΟΡΙΤΣΙΑΣΥΝΟΛΟ ΟΜΑΔΙΚΑ12921 ΑΤΟΜΙΚΑ213

14 14 Ομαδικά ή ατομικά παιχνίδια; Ανάλυση •Μετά από συζήτηση των συμπερασμάτων καταλήξαμε ότι τα ατομικά σπορ αποτελούν μια προσωπική κούρσα με τον εαυτό του καθενός. Η βελτίωση επιτυγχάνεται μόνο με εντατική προσπάθεια του ατόμου και το κουράγιο απορρέει από τα ψυχικά αποθέματα και την αποφασιστικότητα του καθενός. Λίγοι μπορούν να συμμετέχουν σε τέτοια αγωνίσματα και ακόμη λιγότεροι να διακριθούν. •Τα ομαδικά αθλήματα όμως, εμπλέκουν περισσότερους παίχτες και οι μισοί απ’ αυτούς στην κατάληξη του παιχνιδιού είναι συνήθως νικητές. Για τους νικημένους παρέχεται παρηγοριά και μοιράζονται οι ευθύνες ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Επιπρόσθετα τα ομαδικά παιχνίδια έχουν περισσότερο ενδιαφέρον επειδή παρέχουν ένα αίσθημα ομαδικότητας και συντροφικότητας και η επίδοση του καθενός βελτιώνεται από τη συνεισφορά των υπόλοιπων ή καλύπτονται οι αδυναμίες του από τους συμπαίχτες της ομάδας…

15 15 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; •Το τελευταίο ερώτημα που είχαμε θέσει σε σχέση με τα αθλήματα ήταν το πού τα εξασκούμε. Ο πίνακας 4 δείχνει πως κάποια αγωνίσματα είναι ευρέως διαδεδομένα και παίζονται παντού (μέσα και έξω από το σχολείο). Αυτά είναι τα σπορ που δεν απαιτούν ειδικό εξοπλισμό όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, το ποδόσφαιρο και η καλαθόσφαιρα. Η ακόλουθη γραφική παράσταση παρουσιάζει τα αποτελέσματα πιο ξεκάθαρα. ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣΧΟΛΕΙΟ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥΠΑΝΤΟΥ

16 16 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; γραφική παράσταση •Η γραφική παράσταση 4 επιβεβαιώνει την αρχική μας υπόθεση ότι κάποια συγκεκριμένα αθλήματα, όπως τα άλματα και οι ρίψεις διαδραματίζονται μόνο στο σχολείο, ενώ άλλα αγωνίσματα, όπως η κολύμβηση, το γκολφ, το τάε κβο ντο, το σκέιτμπορντ και η ποδηλασία διαδραματίζονται μόνο έξω από το σχολείο. Στην προσπάθειά μας να κατανοήσουμε αυτά τα αποτελέσματα τα συζητήσαμε στην τάξη. Το πρώτο συμπέρασμα που απορρέει είναι ότι τα αθλήματα που εξασκούνται και μέσα και έξω από το σχολείο, κατ’ επιλογή δική τους, είναι αυτά που είναι πιο προσφιλή προς τα παιδιά. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί αν ρίξουμε μια ματιά στον πίνακα 1 και τις ακόλουθες γραφικές παραστάσεις.πίνακα 1 γραφικές παραστάσεις

17 17 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; ανάλυση Όπως έχουμε ήδη αναφέρει τα παιδιά αγαπούν πολύ το ποδόσφαιρο, το περπάτημα, το τρέξιμο, την πετόσφαιρα και την καλαθόσφαιρα, γι΄αυτό τα παίζουν παντού. Το γερμανικό και η χειροσφαίριση τα παίζουν παντού οι μαθητές που δήλωσαν ότι τους αρέσουν.

18 18 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; ανάλυση Αξίζει να αναρωτηθούμε γιατί αυτά τα αθλήματα λαμβάνουν χώρο μόνο εκτός σχολείου. Η ποδηλασία, το σκέιτμπορντ και το τάε κβο ντο θεωρούνται επικίνδυνα. Τα παιδιά δεν ενθαρρύνονται να προσέρχονται στο σχολείο με το ποδήλατο ή το σκέιτμπορντ, για λόγους ασφαλείας. Δίπλα στο σχολείο μας είναι και το γυμνάσιο, κάτι που προκαλεί φοβερή κίνηση στη λεωφόρο μας τις ώρες αιχμής. Θα μπορούσαν να συμβούν πολλά ατυχήματα. Το τάε κβο ντο είναι επιρρεπές σε ατυχήματα και αντιτίθεται με την πολιτική του σχολείου. Τα παιδιά εξασκούνται σ’ αυτό κατά τις απογευματινές ώρες. Το κολύμπι και το γκολφ δεν έρχονται σε σύγκρουση με την πολιτική του σχολείου. Γιατί δε διαδραματίζονται μέσα σ’ αυτό;

19 19 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; ανάλυση •Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα είναι απλή: στο σχολείο μας δεν υπάρχει πισίνα, ούτε γήπεδο του γκολφ. Κολυμπούμε κυρίως το καλοκαίρι είτε στην ακρογιαλιά είτε παρακολουθώντας μαθήματα κολύμβησης. Παίζουμε γκολφ χρησιμοποιώντας ένα παιδικό παιχνίδι το οποίο περιλαμβάνει τα πάντα από μπαστούνια μέχρι και «τρύπες» που μπορούμε να τοποθετήσουμε σχεδόν παντού. •Υπάρχουν και κάποια αγωνίσματα με τα οποία ασχολούμαστε μόνο την ώρα της γυμναστικής και μερικές φορές κατά τα διαλείμματα. Αυτά φαίνονται στις ακόλουθες γραφικές παραστάσεις. γραφικές παραστάσεις

20 20 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; ανάλυση Το άλμα εις μήκος, το άλμα εις ύψος και τα εμπόδια αρέσουν στους μαθητές. Γιατί δεν ασχολούνται μαζί τους στον ελεύθερό τους χρόνο; Η απάντηση βρίσκεται στην έλλειψη υποδομής και αθλητικών κέντρων στην περιοχή. Οι δύο τελευταίες απαντήσεις εγείρουν ένα νέο ερώτημα: γιατί να μην υπάρχουν αρκετά αθλητικά κέντρα και επαρκής υποδομή εντός και εκτός του σχολείου; Για να κατανοήσουμε τα αίτια πρέπει να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στη σύσταση του πληθυσμού της κοινότητάς μας και στην πρόσφατη ιστορία του νησιού μας.

21 21 Πού ασχολούμαστε με τα αθλήματα; Περαιτέρω ανάλυση •Πολλά προβλήματα πηγάζουν από την τουρκική εισβολή. Ανάμεσα σ’ αυτά είναι και το πρόβλημα των προσφύγων. Οι περισσότεροι από τους δικαιούχους κατοίκους εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους και υποχρεώθηκαν να εγκατασταθούν στις νοτιότερες περιοχές του νησιού, οι οποίες είχαν παραμείνει ελεύθερες. Η κυβέρνηση έκτισε σπίτια για να επαναστεγάσει τους πρόσφυγες. Μετά από πολλές ταλαιπωρίες κάποιοι απ’ αυτούς εγκαταστάθηκαν στον προσφυγικό συνοικισμό της Ανθούπολης. Έπρεπε να ξεκινήσουν τη ζωή τους ξανά από την αρχή χωρίς να έχουν μαζί τους καθόλου περιουσιακά στοιχεία, χωρίς δουλειά, χωρίς τίποτα. Είχαν μόνο τη ζωή τους και τη θλίψη για το χαμό των αγαπημένων τους προσώπων και των περιουσιών τους. Η έγνοια τους ήταν να κερδίζουν το καθημερινό τους ψωμί και να εξασφαλίζουν ότι τους ήταν εντελώς αναγκαίο (φαγητό, ρούχα, δουλειά, έπιπλα κ.τ.λ.). Πολλοί απ’ αυτούς τους ανθρώπους ήταν ιδιοκτήτες γης. Τώρα δεν όριζαν γη για να καλλιεργήσουν και δεν είχαν υψηλόβαθμη εκπαίδευση. Από ανάγκη εργοδοτήθηκαν σε χαμηλόμισθες και πολύωρες εργασίες. Έτσι οι περισσότεροι μαθητές πηγαίνουν στα απογευματινά τους μαθήματα από μόνοι τους, επειδή οι γονείς τους εργάζονται εκείνη την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι οι απογευματινές τους δραστηριότητες πρέπει να στεγάζονται κοντά στα σπίτια τους ώστε να μπορούν να πηγαίνουν οι μαθητές με τα πόδια. Πέρασαν τριάντα χρόνια από την εισβολή. Με τον καιρό διευθετήθηκαν κι άλλα ζητήματα (σχολείο, πάρκα, καταστήματα, τράπεζες, διαδρομές λεωφορείων, περιβαλλοντική φροντίδα κ.τ.λ.). Ωστόσο είναι πολλά ακόμη αυτά που πρέπει να γίνουν…Πολλά προβλήματα πηγάζουν από την τουρκική εισβολή

22 22 Εισηγήσεις •Μας αρέσουν τα αθλήματα και έχουμε αρκετό ελεύθερο χρόνο μέχρι να επιστρέψουν οι γονείς μας από τη δουλειά, ακόμη και με τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου. Ένα κέντρο νεότητος στην κοινότητά μας, με την κατάλληλη υποδομή όπου θα στεγάζονται αθλήματα, καθώς επίσης και μουσική, θέατρο, λογοτεχνία, ζωγραφική και άλλες δραστηριότητες, θα ήταν μια καλή ιδέα. Ευχόμαστε οι αρχές να λάβουν την εισήγησή μας σοβαρά υπόψη τους και να την πραγματοποιήσουν. •Ευχόμαστε επίσης κάποια μέρα το νησί μας να ελευθερωθεί και να επιστρέψουμε στα σπίτια των γονιών μας, όχι σαν επισκέπτες αλλά ως νόμιμοι κάτοικοι.

23 23 The Turkish invasion and subsequent occupation resulted in the following: •Almost 36% of the territory of the Republic of Cyprus - i.e. the northern part of the island, where 70% of its natural resources are concentrated - is under Turkish occupation. •28% of the Greek Cypriots have been displaced from the occupied northern sector where they had constituted 80% of the inhabitants.displaced •Greek and Turkish Cypriots, who for 300 years had lived together intermingled throughout the island, were now artificially separated. • The ascertainment of the fate of the missing persons is still pending.missing persons • By the end of 1974 about 12,000 people were enclaved in their occupied villages living under conditions of oppression, harassment and deprivation. Now only 535 people, 398 Greek Cypriots and 137 Maronites remain in the Turkish occupied areas of Cyprus. • Turkish soldiers, armed with the latest weapons, are stationed in the occupied area, making it, according to the UN Secretary-General, "one of the most militarised regions of the world" (S994/680/ par.28).S994/680/ par.28 • Over Turks have been brought over from Turkey to colonise the occupied area thus changing the demography of the island and controlling the political situation.colonise

24 24 The Turkish invasion and subsequent occupation resulted in the following: •The "Attila line" ("Operation Attila" was the code-name Turkey gave to the invasion of Cyprus) artificially divides the island and its people and prevented untill recently Cypriots from moving freely throughout their country. Even now, after the unification of the island with Europe, Cypriot refugees do not own their northern properties and are not allowed to live in their houses or cultivate their land. •In an effort to consolidate the de facto situation, the "Turkish Republic of Northern Cyprus" was unilaterally declared in 1983 in the occupied area, a pseudostate recognised only by Turkey and entirely dependent on it. pseudostate • According to Turkish-Cypriot newspapers, over one third of Turkish Cypriots emigrated from the occupied area between because of the economic and social deprivation which prevails there. As a result the Turkish Cypriots who remain are today outnumbered by the Turkish troops together with the colonists. • The illegal regime in the occupied area is deliberately and methodically trying to eradicate every trace of a year old cultural and historical heritage. All Greek place-names have been replaced by Turkish ones. Churches, monuments, cemeteries and archaeological sites have been destroyed, desecrated or looted. Priceless religious and archaeological treasures, part of the world's cultural heritage, are being stolen and smuggled abroad, and illegal excavations and dealings in antiquities are taking place. heritage D001E84F8?OpenDocument


Κατέβασμα ppt "Τα αθλήματα που προτιμούμε ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ Στ’2 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗΣ Δασκάλα: Μαρία Νικολαΐδου-Γιωργάλλα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google