Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012

2 Βασικοί στόχοι του τετράωρου σεμιναρίου… •Αναγνωρίζουμε τα βασικά επίπεδα χρήσης και αξιοποίησης ενός ΔΠ, δηλαδή με ποιους τρόπους μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε στην τάξη μας… 1 •Παρουσιάζουμε επιλεγμένες εφαρμογές από διάφορα γνωστικά αντικείμενα που είναι κατάλληλες για ΔΠ… 2 •Περιγράφουμε τις βασικές λειτουργίες ενός ΔΠ και χρησιμοποιούμε τα βασικά εργαλεία που διαθέτει... 3 Δεν αναφερόμαστε σε παιδαγωγική αξιοποίηση και μεθοδολογίες, για να είναι καθαρά πρακτικοί οι στόχοι μας

3

4

5

6 Επίπεδα χρήσης - αξιοποίησης του Δ.Π. •Μετατροπή της υπολογιστικής οθόνης σε μεγάλη οθόνη αφής και τη θέση-λειτουργία του ποντικιού (με οποιαδήποτε μορφή αλληλεπίδρασης) παίρνει η γραφίδα, το δάκτυλο-παλάμη, ή άλλη συσκευή. 1 •Δημιουργία νέου επιπέδου (layer), πάνω σε οποιοδήποτε αντικείμενο ή επιφάνεια της οθόνης (με επισημείωση, γραφή, σχεδίαση, σκίαση-φωτισμό, φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση κλπ). 2 •Δημιουργία διαμορφωμένου ψηφιακού υλικού, με το ειδικό εργαλείο συγγραφής (authoring tool) και διαχείρισης πολυμεσικού υλικού, το οποίο αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του πίνακα… 3

7 Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας… www.htwins.net/scale2

8 Από το Ηλιακό Σύστημα, στην Ευρώπη, στην Ελλάδα… digitalschool.minedu.gov.gr www.solarsystemscope.com digitalschool.minedu.gov.gr geodromio.wordpress.com

9 Στη διατροφή, την κίνηση, τα ελατήρια… phet.colorado.edu www.skoool.gr

10 Στα σχήματα, τους αριθμούς, τη λογική… www.taw.org.uk www.mathplayground.com economu.wordpress.com digitalschool.minedu.gov.gr phet.colorado.edu

11 Στους νοητικούς χάρτες… xrysomyga.blogspot.gr pliroforiki-2.blogspot.gr

12 Στα χειρόγραφα κείμενα… Σημειώνοντας πάνω σε σκαναρισμένα έγγραφα (π.χ. εργασίες - εκθέσεις μαθητών), τα οποία έχουμε εισάγει σε σελίδες ενός εργαλείου (π.χ. λογισμικού διαδραστικού πίνακα ή επεξεργασίας διαφανειών)

13 Στα εικονικά μουσεία και τους δρόμους… www.360tr.com www.googleartproject.com maps.google.com

14 Στην Ακρόπολη και τον Παρθενώνα… www.parthenonfrieze.gr www.netschoolbook.gr

15 Και φυσικά στα εκπαιδευτικά παιχνίδια… www.gamedesign.jp www.jigsawplanet.com www.novelgames.com www.abcya.com

16 Τα πιο βασικά εργαλεία είναι τελικά…

17 Στάδια Εισαγωγής Δ.Π. •Υποστηρικτική χρήση οπτικο-ακουστικού εκπαιδευτικού υλικού για την ενίσχυση της δασκαλο- κεντρικής διδασκαλίας… Α •Χρήση διαδραστικών εφαρμογών και εργαλείων για εμπλουτισμό της διδακτικής πρακτικής και εμπλοκή των μαθητών στη διδακτική διαδικασία… Β •Αξιοποίηση της διαδραστικότητας με τον εκπαιδευτικό σε ρόλο εμπλεκόμενου (και όχι διδάσκοντος) για τον μετασχηματισμό της μαθησιακής διαδικασίας και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών... Γ

18 Θετικά στοιχεία • Ποικιλία αναπαραστάσεων • Χρήση Πολυμεσικού Υλικού • Επιτάχυνση ρυθμού μαθήματος • Δημιουργία και επαναχρησιμοποίηση εκπαιδευτικού υλικού • Οπτικοποίηση δεδομένων • Προσέλκυση ενδιαφέροντος • Οικοδόμηση εννοιών • Κατανόηση • Αξιολόγηση • "Ζωντάνεμα" της διδασκαλίας • Ενίσχυση της μάθησης

19 Αρνητικά Στοιχεία • Ενίσχυση της δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας • Ενισχυμένο το γνωστό σχήμα «Ερώτηση-Απάντηση- Αξιολόγηση» • Δεν προκύπτει κάποια ιδιαίτερη αλλαγή στην παιδαγωγική πρακτική που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί εξαιτίας της αξιοποίησης των ΔΠ • Η συνδυαστική χρήση ΔΠ και διασυνδεδεμένων προσωπικών υπολογιστών (PC) μπορεί να ωθήσει τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν περισσότερο σε ομάδες παρά μπροστά στην τάξη • Εντυπωσιασμός (BECTA 2004)

20 Στοιχεία ερευνών • H αύξηση των κινήτρων για μάθηση παρέμεινε για μικρό χρονικό διάστημα (Moss et al, 2007). • Επίσης δεν παρουσιάστηκαν θετικά μαθησιακά αποτελέσματα μετά από ένα έτος χρήσης του ΔΠ (Somyόrek et al., 2009). Ως αίτια για τη μη διατήρηση του ενδιαφέροντος μαθητών και εκπαιδευτικών και την έλλειψη θετικών μαθησιακών αποτελεσμάτων από τη χρήση των Δ.Π. αναφέρονται: • η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, • η έλλειψη παιδαγωγικής και τεχνικής υποστήριξης, • η έλλειψη κατάλληλου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, • η μεταφορά μαθησιακών δραστηριοτήτων από άλλου τύπου περιβάλλοντα στον ΔΠ χωρίς την αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του.

21 Πηγές Υλικού… Pinterest IWB Ψηφιακό Σχολείο Promethean PlanetPromethean Planet Υλικό για τους ΔΠ Smartboard Wiki


Κατέβασμα ppt "Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google