Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεIcelos Petralia Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
2
Η διαδικασία της αποτίμησης και καταγραφής του έργου κάθε Α.Μ. είναι το 1 ο βήμα της Διαδικασίας για την διασφάλιση ποιότητας Από την συλλογή των στοιχείων προκύπτει η «Ετήσια Εσωτερική Έκθεση» για την κάθε Α.Μ. στη διάρκεια κάθε ακαδημαϊκού έτους. Βάσει των στοιχείων από τις ετήσιες Εσωτερικές (Απογραφικές) Εκθέσεις όλων των Α.Μ., συντάσσεται ανά 2ετία από την ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Εσωτερική Έκθεση» του ιδρύματος. Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 2
3
Σκοπός της διαδικασίας είναι › η συστηματική παρακολούθηση όλων των πτυχών του έργου που παράγει η Α.Μ. › Η απόκτηση σταθερών σημείων αναφοράς για αυτοτελή έλεγχο της ποιότητας των λειτουργιών της. › Ο έγκαιρος εντοπισμός σημείων στα οποία απαιτείται να αναπτύξει πρόσθετες, νέες ή διαφορετικές βελτιωτικές δράσεις. Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 3
4
Η σύνταξη της Ετήσιας Εσωτερικής Έκθεσης προϋποθέτει την πλήρη και συστηματική συλλογή έγκυρων στοιχείων για τη λειτουργία της Α.Μ. σύμφωνα με κριτήρια και δείκτες που διασφαλίζουν την ποιότητα. Τα στοιχεία τεκμηρίωσης συλλέγονται ανάλογα με την περιοδικότητα τους και με την συμμετοχή όλων των μελών της Α.Μ. ( απογραφικά δελτία) Βασικός γνώμονας της συλλογής στοιχείων θα πρέπει να είναι η τεκμηριωμένη αποτύπωση της πορείας επίτευξης της αποστολής και των στόχων της Α.Μ. Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 4
5
Η Ετήσια Εσωτερική Έκθεση αποτελεί συγκεντρωτική/ περιληπτική παρουσίαση των στοιχείων τεκμηρίωσης Οι μεταβολές δεδομένων και δεικτών που αποτυπώνονται στις διαδοχικές Ετήσιες Εσωτερικές Εκθέσεις επιτρέπουν στην Α.Μ. να παρακολουθεί την πορεία και την επιτυχία των πρωτοβουλιών της Η σύνταξή της διευκολύνεται από την αξιόπιστη συλλογή των επί μέρους στοιχείων Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 5
6
6 ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ • Συμπληρώνονται για την σύνταξη των Ετήσιων Εσωτερικών Εκθέσεων και την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης και ΔΕΝ χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των μελών ΔΕΠ • Σύμφωνα με τα υποδείγματα που προτείνει η ΑΔΙΠ μπορούν να έχουν ως εξής:
7
Συμπληρώνεται με ευθύνη κάθε διδάσκοντος χωριστά για καθένα από τα 6μηνιαία προ-ή και μετα- πτυχιακά μαθήματα. Αναφέρονται : 1. Βασικά Στοιχεία Μαθήματος Περιγραφή/ περιεχόμενο Μαθησιακοί Στόχοι Είδος Μαθήματος (Εξάμηνο Διδασκαλίας, Υποχρεωτικό, Υποβάθρου, Μάθημα κορμού κ.ο.κ) Προβλεπόμενες ώρες Διδασκαλίας, Διδακτικές Μονάδες κτλ Ιστοσελίδα μαθήματος, αξιολόγηση από τους φοιτητές κτλ Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 7
8
2. Οργάνωση του μαθήματος › Διδακτέα ύλη, Διδακτικά βοηθήματα, Επικοινωνία & Καθοδήγηση Φοιτητών/ Συνεργασίες, Συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα, αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών 3. Υποδομές › Διαθέσιμη εκπαιδευτική υποδομή του μαθήματος › Αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 8
9
4. Στατιστικά Στοιχεία Φοιτητών (Πίνακας κατανομής βαθμολογίας και ο μέσος βαθμός των φοιτητών του μαθήματος) 5. Η άποψη των φοιτητών για το μάθημα (ερωτηματολόγιο) Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 9
10
1. Ερευνητικό/Επιστημονικό ή άλλο έργο Αριθμός Δημοσιεύσεων, Επιστημονικές Δημοσιεύσεις, Αναγνώριση του επιστημονικού και άλλου έργου, Ερευνητικά Προγράμματα και έργα 2. Ερευνητικές Υποδομές (εάν έχουν εφαρμογή) Αριθμός & χωρητικότητα ερευνητικών εργαστηρίων, επάρκεια, καταλληλότητα και ποιότητα των χώρων &του εξοπλισμού, επιδίωξη χρηματοδότησης για προμήθεια-συντήρηση, ερευνητικές συνεργασίες με άλλα μέλη ΔΕΠ κτλ 3. Σύνδεση με την Κοινωνία Αναφορά Δραστηριοτήτων που αποτελούν προσφορά υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο. Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 10
11
Συμπληρώνονται ανώνυμα από τους φοιτητές και αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών για τον σχεδιασμό από τους διδάσκοντες μελλοντικών μαθημάτων. Ακολουθώντας μια Βαθμολογική Κλίμακα οι φοιτητές αξιολογούν › το μάθημα (στόχοι, διδακτέα ύλη, συγγράμματα κτλ) › Τις γραπτές ή προφορικές εξετάσεις › Το Διδακτικό προσωπικό › Το εργαστήριο › Αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 11
12
Η ένταξη της ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ στο Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007- 2013» προβλέπει την χρηματοδότηση δημιουργίας ενιαίου τύπου ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ώστε να γίνεται μηχανογραφική καταγραφή των δεδομένων. ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ ΑΔΙΠ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
13
Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 13 ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΑΝ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΤΙΣ ΕΤΗΣΙΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
14
α.α. Μάθημα Κωδικός Μαθήματος Ωρες διδασκ αλίας ανά εβδομ άδα Περιλ αμ βάνον ται ώρες εργασ τη ρίου ή άσκησ ης; Διδα κτ. Μον άδες ECT S Κατηγο ρία μαθήμα το Πολλ απλή Βιβλι ογρα φία (ΝΑΙ/ ΟΧΙ) Σε ποιο εξάμην ο των σπουδ ών αντιστ οιχεί; (1 ο, 2 ο,3 ο,4 ο, 5 ο, 6 ο, 7 ο, 8 ο ) Τυχόν προα παι τούμε να μαθήμ ατα Χρή ση εκπα ιδ. μέσ ων (Ναι/ Όχι) Επά ρκεια Εκπ αιδευ - τικώ ν Μέσ ων (Ναι/ Όχι) 1 2 3 4 5 6
15
Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 15 α.α. ΜΑΘΗΜΑ Κωδικό ς Μαθήμ ατος Ιστότοπος Σελίδα Οδηγού Σπουδ ών Υπεύθυνος Διδάσκων και Συνεργάτες (ονοματεπώνυμο και βαθμίδα) Διαλέξεις (Δ), Φροντιστ ή- ριο (Φ) Εργαστη- ριο (Ε) Σε ποιο εξάμηνο διδάχθηκε ; (Εαρ.- Χειμ.) Αριθμ ός φοιτητ ών που ενεγρ ά- φησαν στο μάθημ α Αριθμ ός Φοιτητ ών που συμμε τεί- χαν στις εξετάσ εις Αριθμ ός Φοιτη τών που πέρασ ε επιτυχ ώς στην κανον ική ή επανα - ληπτι κή εξέτασ η Αξιολ ογή- θηκε από τους Φοιτη τές; 1 2 3 4 5 6
16
Πηγή: Αρχή Διασφαλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) 16 Εισαχθέντες με: 2008-2009[1][1]2007-20082006-20072005-2006 2004-2005 Εισαγωγικές εξετάσεις Μετεγγραφές (εισροές προς το Τμήμα) Μετεγγραφές (εκροές προς άλλα Τμήματα) Κατατακτήριες εξετάσεις (Πτυχιούχοι ΑΕΙ/ΤΕΙ) Άλλες κατηγορίες[2][2] Σύνολο [1][1] Εδώ αναγράφεται το ακαδημαϊκό έτος στο οποίο αναφέρεται η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης. Τα έτη των επόμενων στηλών προσαρμόζονται αντίστοιχα προς τα πίσω. [2][2] Το σύνολο προκύπτει από την άθροιση των ανωτέρω, αφού αφαιρεθεί ο αριθμός των μετεγγραφέντων σε άλλα τμήματα.
17
Αποφοιτήσαντες Διάρκεια Σπουδών (σε έτη) Ποσοστιαία αναλογία Έτος εισαγωγήςΣυνολικός αριθμός εισαχθέντωνΚΚ+1Κ+2Κ+3Κ+4Κ+5≥Κ+6 Μη αποφοιτήσαντ ες σε χρόνο διπλάσιο του Κανονικου (Κ) Συνολικό ποσοστό αποφοιτησάντων [3] Συνολικό ποσοστό μη αποφοιτησάντων 2002-2003 2003-2004 2004-2005 2005-2006 2006-2007 2007-2008 2008-2009
18
Συνολικός αριθμός αποφοιτησάντων[1 ][1 ] Κατανομή Βαθμών (αριθμός φοιτητών και % επί του συνόλου των αποφοιτησάντων) Μέσος όρος Βαθμολογίας (στο σύνολο των απόφοιτων) Έτος Αποφοίτησης5.0-5.96.0-6.97.0-8.48.5-10.0 2003-2004 2004-2005 2005-2006 2006-2007 2007-2008 2008-2009 Σύνολο [1][1] Προσοχή! Ο αριθμός αυτός πρέπει να συμφωνεί με το άθροισμα των αποφοιτησάντων που δώσατε για το αντίστοιχο έτος στις στήλες Κ+1, Κ+2 …..στον πίνακα 7.3.
19
α. ΜΑΘΗΜΑ Κωδικός Μαθήματος Ιστότοπος Σελίδα Οδηγού Σπουδώ ν[ Υπεύθυνος Διδάσκων και Συνεργάτες (ονοματεπώνυμο και βαθμίδα) Υποχρ εω- τικό (Υ), κατ'επι - λογήν (Ε) Ελεύθε ρης Επιλο γής (ΕΕ) Διαλέξει ς (Δ), Φρονιτ στή- ριο (Φ) Εργαστ η- ριο (Ε) Σε ποιο εξάμηνο διδάχθη κε; (Εαρ.- Χειμ.) Αριθ μός φοιτ ητών που ενεγ ρά- φησ αν στο μάθη μα Αριθ μός Φοιτ ητών που συμμ ετει- χαν στις εξετά σεις Αριθ μός Φοιτ ητών που πέρα σε επιτ υχώ ς στην κανο νική ή επαν α- ληπτ ική εξέτα ση Αξιο λογ ή- θηκε από τους Φοιτ ητές ; 1 2 3
20
α.αΜάθημα[1] [1] Κωδικός Μαθήματος Ωρες διδασκα-λίας ανά εβδομάδα Περιλαμ βάνονται ώρες εργαστηρίου ή άσκησης[2];[2] Διδακτ. Μονάδε ς Πολλαπλή Βιβλιογρα φία (ΝΑΙ/ΟΧΙ) Σε ποιο εξάμηνο των σπουδών αντιστοιχε ί; (1 ο, 2 ο …) Τυχόν προαπαι- τούμενα μαθήματα[ 3][ 3] Χρήση εκπαιδ. μέσων (Ναι/Όχ ι) Επάρκει α Εκπαιδε υ- τικών Μέσων (Ναι/Όχι[ 4]) [ 4] 1 2 3 4 5 6 [1][1] Καταγράψτε τα μαθήματα με τη σειρά που ορίζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών (δηλ. 1 ου, 2 ου, 3 ου κ.ο.κ. εξαμήνου) [2][2] Σε περίπτωση θετικής απάντησης, σημειώστε των αριθμό των ωρών εργαστηρίου. [3][3] Σημειώστε τον αύξοντα αριθμό του ή των προαπαιτούμενων μαθημάτων, αν υπάρχουν. [4][4] Υπάρχουν επαρκή εκπαιδευτικά μέσα, όπως χώροι διδασκαλίας, υπολογιστές, εκπαιδευτικά λογισμικά; Αν η απάντηση είναι αρνητική, δώστε σύντομη αναφορά των ελλείψεων.
21
2008-20092007-20082006-20072005-20062004-2005 Συνολικός αριθμός Αιτήσεων (α+β) (α) Πτυχιούχοι του Τμήματος (β) Πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων Συνολικός αριθμός προσφερόμενων θέσεων Συνολικός αριθμός εγγραφέντων Συνολικός αριθμός αποφοιτησάντων
22
Κατανομή Βαθμών (αριθμός φοιτητών και % επί του συνόλου των αποφοιτησάντων) Μέσος όρος Βαθμολογίας (στο σύνολο των απόφοιτων) Έτος Αποφοίτησ ης5.0-5.96.0-6.97.0-8.48.5-10.0 2005-2006 2006-2007 2007-2008 2008-2009 Σύνολο
23
2008-20092008-20072006-20072005-20062004-2005 Συνολικός αριθμός Αιτήσεων (α+β) (α) Πτυχιούχοι του Τμήματος (β) Πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων Συνολικός αριθμός προσφερόμενων θέσεων Συνολικός αριθμός εγγραφέντων υποψηφίων Απόφοιτοι Μέση διάρκεια σπουδών αποφοίτων
24
2008-20092007-20082006-20072005-20062004-2005 Σύνολο Φοιτητές του Τμήματος που φοίτησαν σε άλλο Α.Ε.Ι. ή άλλο Τμήμα Επισκέπτες φοιτητές άλλων Α.Ε.Ι. ή Τμημάτων στο Τμήμα Μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος που δίδαξαν σε άλλο Α.Ε.Ι. ή Τμήμα Μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού άλλων Α.Ε.Ι. ή Τμημάτων που δίδαξαν στο Τμήμα Σύνολο
25
2008-20092007-20082006-20072005-20062004-2005 Καθηγητές/ Αναπληρωτές Καθηγητές/ Σύνολο Επίκουροι Καθηγητές/ Λέκτορες Από εξέλιξη* Νέες προσλήψεις* Συνταξιοδοτήσεις* Παραιτήσεις* Μέλη ΕΕΔΙΠ Σύνολο Διδάσκοντες επί συμβάσει** Σύνολο Τεχνικό προσωπικό εργαστηρίων Σύνολο Διοικητικό προσωπικό Σύνολο
26
ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚ 2008 2007 2006 2005 2004 Σύνολο Α: Βιβλία/ μονογραφίες Β:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Γ:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά χωρίς κριτές Δ: Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές Ε:Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων χωρίς κριτές Ζ: Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους H:Συλλογικοί τόμοι στους οποίους και επιστημονικός εκδότης είναι μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Θ:Άλλες εργασίες Ι: Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια (με κριτές) που εκδίδουν πρακτικά Κ: Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια (με κριτές) που δεν εκδίδουν πρακτικά
27
ΑΒΓΔΕΖ Η 2008 2007 2006 2005 2004 Σύνολο Επεξηγήσεις: Α: Ετεροαναφορές Β:Αναφορές του ειδικού/επιστημονικού τύπου Γ:Βιβλιοκρισίες Δ: Συμμετοχές σε επιτροπές επιστημονικών συνεδρίων Ε:Συμμετοχές σε συντακτικές επιτροπές επιστημονικών περιοδικών Ζ: Προσκλήσεις για διαλέξεις Η:Διπλώματα ευρεσιτεχνίας
28
2006-20072005-20062004-20052003-20042002-2003 Προπτυχιακοί Μεταπτυχιακ οί Διδακτορικοί
29
Οι Ετήσιες Εσωτερικές Εκθέσεις των Α.Μ. υποβάλλονται κάθε χρόνο, στο τέλος του Ακαδημαϊκού Έτους με ευθύνη του Προέδρου στην ΜΟ.ΔΙ.Π του ΕΚΠΑ Τα στοιχεία τεκμηρίωσης πρέπει να συλλέγονται με τη συμμετοχή όλων των μελών της Α.Μ. Τα κριτήρια και οι δείκτες διασφάλισης της Ποιότητας είναι σκόπιμο να προσαρμόζονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε Α.Μ. Πρέπει να περιλαμβάνονται ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: › Με προτεινόμενους τρόπους βελτίωσης › Στόχους ανάπτυξης για την επόμενη περίοδο
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.