Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Ομαδική εργασία στο μάθημα “Ηλεκτρονική Δημοσίευση” Θέμα: E-book vs. έντυπου βιβλίου με βάση το Safari project Δήμητρα Γρίτζαλη, ΑΜ:Β2001043 Αναστασία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Ομαδική εργασία στο μάθημα “Ηλεκτρονική Δημοσίευση” Θέμα: E-book vs. έντυπου βιβλίου με βάση το Safari project Δήμητρα Γρίτζαλη, ΑΜ:Β2001043 Αναστασία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Ομαδική εργασία στο μάθημα “Ηλεκτρονική Δημοσίευση” Θέμα: E-book vs. έντυπου βιβλίου με βάση το Safari project Δήμητρα Γρίτζαλη, ΑΜ:Β Αναστασία Καμπουρούδη, ΑΜ:Β

2 2 Τα κύρια θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε είναι: 1. παρουσίαση του προγράμματος “Safari” 2. έρευνα που έγινε στους χρήστες του Safari 3. πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του ηλεκτρονικού βιβλίου 4. πρόγραμμα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια

3 3 Safari project Το 2001 οι CHIU ( Librarians of Heads of Irish Universities) δημιούργησαν μια ομάδα εργασίας ώστε να αξιολογήσει την αγορά των ηλεκτρονικών βιβλίων και να εξετάσει την προοπτική, που μπορούσε να έχει αυτό το μέσο, στις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες. Οι βασικές διαπιστώσεις ( Απρίλιος 2002) τους ήταν ότι: Το 2001 οι CHIU ( Librarians of Heads of Irish Universities) δημιούργησαν μια ομάδα εργασίας ώστε να αξιολογήσει την αγορά των ηλεκτρονικών βιβλίων και να εξετάσει την προοπτική, που μπορούσε να έχει αυτό το μέσο, στις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες. Οι βασικές διαπιστώσεις ( Απρίλιος 2002) τους ήταν ότι: 1. Η “ αγορά” ηλεκτρονικών βιβλίων ήταν σε μια “ρευστή” κατάσταση, και 2. Η εξέλιξή της εμποδιζόταν από: α). Τη ‘φτωχή” επί της οθόνης παρουσίαση, α). Τη ‘φτωχή” επί της οθόνης παρουσίαση, β). Τον περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων τίτλων. β). Τον περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων τίτλων. 3. Τα πρότυπα χορήγησης “αδειών” δεν ήταν σταθερά και όμοια. Παρόλα αυτά υπήρχε η αίσθηση ότι τα ηλεκτρονικά βιβλία θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες εκμάθησης ιδιαίτερα σε ορισμένους τομείς.. Έτσι, η ομάδα πρότεινε την ετήσια συνδρομή σε μια υπηρεσία ηλεκτρονικών βιβλίων. Το Safari Tech Books Online ήταν η ομόφωνη επιλογή. Παρόλα αυτά υπήρχε η αίσθηση ότι τα ηλεκτρονικά βιβλία θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες εκμάθησης ιδιαίτερα σε ορισμένους τομείς.. Έτσι, η ομάδα πρότεινε την ετήσια συνδρομή σε μια υπηρεσία ηλεκτρονικών βιβλίων. Το Safari Tech Books Online ήταν η ομόφωνη επιλογή.

4 4 Safari project Η ομάδα ανέλαβε να χρησιμοποιήσει η ίδια την περίοδο συνδρομής για να ερευνήσει τα θέματα που αφορούν τις βιβλιοθήκες, ειδικότερα: 1. Την πρόσβαση 2. Την χορήγηση αδειών 3. Την οικονομική αποτελεσματικότητα 4. Την πλήρη εκμετάλλευση του Safari στη διδασκαλία και στην εκμάθηση (αφορά και τους χρήστες). Σχετικά με το Safari, ερευνάται παρακάτω τόσο η οπτική γωνία των χρηστών όσο και των βιβλιοθηκών, ώστε να τις συσχετίσει με άλλες μελέτες και υπηρεσίες και με το μέλλον του ηλεκτρονικού βιβλίου. Σχετικά με το Safari, ερευνάται παρακάτω τόσο η οπτική γωνία των χρηστών όσο και των βιβλιοθηκών, ώστε να τις συσχετίσει με άλλες μελέτες και υπηρεσίες και με το μέλλον του ηλεκτρονικού βιβλίου.

5 5 Safari Tech Books Online Ξεκινάμε με μια μικρή περιγραφή της υπηρεσίας του Safari. Το Safari ανήκει στους Pearson Education και O’Reilly και προσφέρει τα πλήρη κείμενα από 2000 τίτλους (ο αριθμός αυξάνεται κατά 50 τίτλους μηνιαίως). Η υπηρεσία παραδίδεται μέσω του Web με το κείμενο σε HTML μορφή, χωρίς να απαιτεί πρόσθετο λογισμικό ή ειδική ηλεκτρονική συσκευή. Το interface του παρουσιάζεται ξεκάθαρο διευκολύνοντας έτσι είτε την ταυτόχρονη αναζήτηση σε όλους τους τίτλους είτε την αναζήτηση μόνο του επιλεγμένου τίτλου. Μια μπάρα πλοήγησης στο αριστερό μέρος της οθόνης επιτρέπει στους χρήστες να “ξεφυλλίζουν” το βιβλίο είτε ανά θέμα βιβλίου είτε ανά κεφάλαιο ενός συγκεκριμένου βιβλίου. Το Safari ανήκει στους Pearson Education και O’Reilly και προσφέρει τα πλήρη κείμενα από 2000 τίτλους (ο αριθμός αυξάνεται κατά 50 τίτλους μηνιαίως). Η υπηρεσία παραδίδεται μέσω του Web με το κείμενο σε HTML μορφή, χωρίς να απαιτεί πρόσθετο λογισμικό ή ειδική ηλεκτρονική συσκευή. Το interface του παρουσιάζεται ξεκάθαρο διευκολύνοντας έτσι είτε την ταυτόχρονη αναζήτηση σε όλους τους τίτλους είτε την αναζήτηση μόνο του επιλεγμένου τίτλου. Μια μπάρα πλοήγησης στο αριστερό μέρος της οθόνης επιτρέπει στους χρήστες να “ξεφυλλίζουν” το βιβλίο είτε ανά θέμα βιβλίου είτε ανά κεφάλαιο ενός συγκεκριμένου βιβλίου. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων δίνει τα κεφάλαια εκείνα των βιβλίων που ταιριάζουν περισσότερο στην αναζήτηση του χρήστη. Το κείμενο δίνεται σε τμήματα, που το καθένα αντιστοιχεί σε τρεις σελίδες του έντυπου βιβλίου. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνονται 2 στόχοι: Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων δίνει τα κεφάλαια εκείνα των βιβλίων που ταιριάζουν περισσότερο στην αναζήτηση του χρήστη. Το κείμενο δίνεται σε τμήματα, που το καθένα αντιστοιχεί σε τρεις σελίδες του έντυπου βιβλίου. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνονται 2 στόχοι: 1. Γρήγορο download 2. Αποφυγή πρόσβασης χρήστη σε ολόκληρο κεφάλαιο με άμεση συνέπεια την εμπόδιση της εκτύπωσης ή της αποθήκευσης του κειμένου. Η μορφή αυτή εξυπηρετεί περισσότερο τους εκδότες και όχι τους χρήστες.

6 6 Safari interface

7 7 Safari Tech Books Online Το Safari προσφέρεται περισσότερο για μεμονωμένους χρήστες αλλά και εταιρικούς συνδρομητές, χρησιμοποιείται από περισσότερες από 400 ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Οι χρήστες μπορούν να προσαρμόσουν τον αριθμό των τίτλων της συνδρομής τους με βάση την οικονομική τους κατάσταση. Δεν προσφέρεται απεριόριστη ταυτόχρονη πρόσβαση και υπάρχει μια συναλλαγή μεταξύ του αριθμού των τίτλων και την χορήγηση αδειών χρήσης. Το Safari προσφέρεται περισσότερο για μεμονωμένους χρήστες αλλά και εταιρικούς συνδρομητές, χρησιμοποιείται από περισσότερες από 400 ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Οι χρήστες μπορούν να προσαρμόσουν τον αριθμό των τίτλων της συνδρομής τους με βάση την οικονομική τους κατάσταση. Δεν προσφέρεται απεριόριστη ταυτόχρονη πρόσβαση και υπάρχει μια συναλλαγή μεταξύ του αριθμού των τίτλων και την χορήγηση αδειών χρήσης. Ένα πλεονέκτημα αυτού του μοντέλου συνδρομής είναι η δυνατότητα ανταλλαγής τίτλου μετά από 30 μέρες.Το χαρακτηριστικό αυτό (μοναδικό στο Safari) προσφέρει τη δυνατότητα διαγραφής των τίτλων χαμηλής ζήτησης και την αντικατάσταση τους με άλλους. Δεν υπάρχει τρόπος να αγοραστούν οι τίτλοι για πάντα ούτε να διατηρηθεί η πρόσβαση και μετά τη λήξη της συνδρομής. Ένα πλεονέκτημα αυτού του μοντέλου συνδρομής είναι η δυνατότητα ανταλλαγής τίτλου μετά από 30 μέρες.Το χαρακτηριστικό αυτό (μοναδικό στο Safari) προσφέρει τη δυνατότητα διαγραφής των τίτλων χαμηλής ζήτησης και την αντικατάσταση τους με άλλους. Δεν υπάρχει τρόπος να αγοραστούν οι τίτλοι για πάντα ούτε να διατηρηθεί η πρόσβαση και μετά τη λήξη της συνδρομής.

8 8 Διαχείριση συνδρομής ηλεκτρονικών βιβλίων  Υποστήριξη πελατών Προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν: - Ποικιλία διαφόρων συσκευών και προγραμμάτων - Πολυπλοκότητα χορήγησης αδειών - Το safari είχε ξεκινήσει ως υπηρεσία για την εξυπηρέτηση μεμονωμένων ατόμων και όχι για οργανισμούς όπως οι βιβλιοθήκες - Το γραφείο υποστήριξης πελατών βρισκόταν στις Η.Π.Α και μέχρι την μεταφορά του στη Βρετανία υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην επίλυση των ερωτημάτων στην Ιρλανδία

9 9 Διαχείριση συνδρομής ηλεκτρονικών βιβλίων  Ταυτόχρονη χρήση 1) Η παρουσίαση στην οθόνη γίνεται δίνοντας μικρά κομμάτια του βιβλίου και όχι ολόκληρα κεφάλαια. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η αλόγιστη εκτύπωση ή αποθήκευση στους υπολογιστές των χρηστών προς όφελος των εκδοτών και απογοήτευση και δυσαρέσκεια των χρηστών. 2) Οι χρήστες σε ώρες αιχμής αντιμετωπίζουν προβλήματα καθώς στον ιστότοπο επιτρέπονται μόνο τρεις ταυτόχρονοι χρήστες. Επομένως, χρειάζεται διάλογος με τους προμηθευτές ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις στο διοικητικό κομμάτι.  Οικονομική αποτελεσματικότητα Σε μια σύγκριση του κόστους αγοράς των e-book με αυτή των εντύπων η απόφαση είναι υπέρ των εντύπων. Το κόστος αγοράς τους είναι μικρότερο. Με τη χρήση του safari όμως οι χρήστες μπορούν : Σε μια σύγκριση του κόστους αγοράς των e-book με αυτή των εντύπων η απόφαση είναι υπέρ των εντύπων. Το κόστος αγοράς τους είναι μικρότερο. Με τη χρήση του safari όμως οι χρήστες μπορούν : - Να έχουν πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο τίτλο όλο το 24ωρο - Να έχουν πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο τίτλο όλο το 24ωρο - Να χρησιμοποιήσουν ένα ευρύτερο αριθμό τίτλων - Να χρησιμοποιήσουν ένα ευρύτερο αριθμό τίτλων Στο safari εύκολα προστίθενται τίτλοι υψηλής ζήτησης ενώ αφαιρούνται αυτοί που δεν έχουν ζήτηση σε αντίθεση με το έντυπο υλικό που οι παραγγελίες αργούν να παραδοθούν. Στο safari εύκολα προστίθενται τίτλοι υψηλής ζήτησης ενώ αφαιρούνται αυτοί που δεν έχουν ζήτηση σε αντίθεση με το έντυπο υλικό που οι παραγγελίες αργούν να παραδοθούν.

10 10 Οι απόψεις των χρηστών Οι βιβλιοθήκες πήραν ένα στιγμιότυπο της εμπειρίας των χρηστών πραγματοποιώντας μια έρευνα βασισμένη στο WEB και στα 7 πανεπιστήμια. Οι χρήστες που ρωτήθηκαν ήταν από διάφορες κατηγορίες: - Φοιτητές (προπτυχιακοί 37,6 % και μεταπτυχιακά 26,9%) - Διδακτικό προσωπικό (12,4%) - Προσωπικό βιβλιοθηκών (11,3%) Το ερωτηματολόγιο έδειξε τις απόψεις των χρηστών σχετικά με: - Την ικανοποίηση τους από το Safari - Τη σύγκριση με το έντυπο βιβλίο - Τη χρήση εκμάθησης Υπήρξε η ευκαιρία να γίνουν και ελεύθερα σχόλια από την πλευρά των χρηστών.

11 11 Οι απόψεις των χρηστών  Λόγοι ικανοποίησης με το Safari Πλεονεκτήματα: - Ποιότητα βιβλίων - Ευκολία χρήσης του Safari - Καλή παρουσίαση στην οθόνη (αν και προτιμάται η εκτύπωση) Μειονεκτήματα- Δυσαρέσκεια - Ανεπαρκή κάλυψη. Κάθε βιβλιοθήκη προσέφερε μια περιορισμένη συλλογή 50 τίτλων από μια σειρά θεμάτων. - Περιορισμός στην εξέταση μόνο ενός τμήματος τη φορά. (3 σελίδες) Μεγαλύτερη δυσαρέσκεια υπήρξε από την πλευρά των καθηγητών και το γεγονός αυτό απεικονίζει τις διαφορετικές προσδοκίες τους, σε σχέση με αυτές των φοιτητών. Ορισμένοι χρήστες παραμένουν ουδέτεροι και αυτό οφείλεται στην έλλειψη κατανόησης ή στην ανεπαρκή κατάρτιση τους.

12 12 Οι απόψεις των χρηστών Λόγοι χρησιμοποίησης του Safari  Από τους φοιτητές: - Εύρεση υλικού για ένα συγκεκριμένο θέμα.  Από το διδακτικό προσωπικό: -Προετοιμασία για το μάθημα και τις παρουσιάσεις. -Υποστήριξη της ερευνητικής εργασίας. Κοινό σημείο: -Χρήση αναφοράς -Απάντηση σε μια συγκεκριμένη ερώτηση

13 13 Οι απόψεις των χρηστών  Safari versus έντυπων βιβλίων - Οι χρήστες ήταν πεπεισμένοι ότι θα μπορούσαν να βρουν πληροφορίες γρηγορότερα στο safari απ' ό,τι σε ένα έντυπο βιβλίο. - οι χρήστες βλέπουν το safari ως μια συλλογική αναφορά πηγών σε αντίθεση με την προσήλωση σε ένα ή δύο κείμενα όπως τείνει να συμβεί στην έντυπη ύλη. - η on-line ανάγνωση είναι δύσκολη και αυτό οφείλεται στην κούραση των ματιών. Δεν προτιμάται όμως η εκτύπωση για δύο λόγους: 1) Κόστος 1) Κόστος 2) Το αποτέλεσμα της αναζήτησης μας είναι αρκετά συνοπτικό για να εκτυπωθεί. 2) Το αποτέλεσμα της αναζήτησης μας είναι αρκετά συνοπτικό για να εκτυπωθεί. Παρά την αναγνώριση των δυνατοτήτων του Safarι από την άποψη της ταχύτητας της πρόσβασης, της ποιότητας του περιεχομένου και της ευκολίας της χρήσης, οι ερωτηθέντες προτιμούν τα έντυπα βιβλία. Γενικά η υποστήριξη του διδακτικού προσωπικού θα είναι κρίσιμη για την προώθηση του ηλεκτρονικού βιβλίου.

14 14 Οι απόψεις των χρηστών  Υποστήριξη εκμάθησης Ως προς αυτό το τμήμα της έρευνας αναδείχθηκε σε μεγάλο ποσοστό (83.5%) η ανάγκη να χρησιμοποιηθούν τα έντυπα βιβλία συν το safari. Δεδομένου ότι κάθε βιβλιοθήκη θα είχε πολύ περισσότερα βιβλία στα ράφια της, σε αντιδιαστολή με τους περίπου 50 τίτλους υπό συνδρομή του safari. Ως προς αυτό το τμήμα της έρευνας αναδείχθηκε σε μεγάλο ποσοστό (83.5%) η ανάγκη να χρησιμοποιηθούν τα έντυπα βιβλία συν το safari. Δεδομένου ότι κάθε βιβλιοθήκη θα είχε πολύ περισσότερα βιβλία στα ράφια της, σε αντιδιαστολή με τους περίπου 50 τίτλους υπό συνδρομή του safari.  Το παράδοξο είναι ότι πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιεί μεγαλύτερο αριθμό βιβλίων στο safari απ' ό,τι στη βιβλιοθήκη καθώς… - Δεν είναι αναγκασμένοι να απομακρυνθούν από τον υπολογιστή τους. - Η εργασία τους βελτιώνεται, εξοικονομούν χρόνο και σώζονται από την αγορά βιβλίων.

15 15 Οι απόψεις των χρηστών  Υποστήριξη εκμάθησης (συνέχεια) το safari αποτελεί ένα πραγματικά επιτυχημένο υποστηρικτικό εργαλείο εκμάθησης. Η επιτυχία του safari πρέπει σε μεγάλο βαθμό να οφείλεται: - Στην ευκολία χρήσης του και - στο καλά διαμορφωμένο περιεχόμενο, που πρέπει να είναι σχετικό με το θέμα και κατάλληλα παρουσιασμένο. Απαιτείται βέβαια εκπαίδευση των χρηστών. Παρά λοιπόν αυτές τις ιδιότητες, παραμένουν προβλήματα όσον αφορά: - Στη χορήγηση αδειών και - στην ανάγνωση επί της οθόνης.

16 16 Απαραίτητη προϋπόθεση Η έρευνα των χρηστών, μας δείχνει μια κάπως παραδοσιακή προσέγγιση στην οποία το Safari χρησιμοποιείται συνήθως απλά ως εργαλείο παράδοσης του υλικού στον εκτυπωτή. Η πιo τολμηρή χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων θα εξαρτηθεί από τις καινοτόμους υπηρεσίες αλλά και από το ρόλο που καλείται να παίξει το διδακτικό προσωπικό, το οποίο με τη σειρά του χρειάζεται τους βιβλιοθηκονόμους για να προωθήσουν τη συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων του Safari. Θα περάσει αρκετός καιρός πριν τα μέλη ΔΕΠ θεωρήσουν τα ηλεκτρονικά βιβλία ισότιμα με τα έντυπα, αλλά η έρευνα μας δείχνει ότι πολλοί από τα μέλη ΔΕΠ είναι «ανοικτοί» και πρόθυμοι να πειστούν στην περίπτωση που υπάρχει ο σωστός συνδυασμός περιεχομένου, λειτουργικότητας και τεχνολογίας. Η έρευνα των χρηστών, μας δείχνει μια κάπως παραδοσιακή προσέγγιση στην οποία το Safari χρησιμοποιείται συνήθως απλά ως εργαλείο παράδοσης του υλικού στον εκτυπωτή. Η πιo τολμηρή χρήση των ηλεκτρονικών βιβλίων θα εξαρτηθεί από τις καινοτόμους υπηρεσίες αλλά και από το ρόλο που καλείται να παίξει το διδακτικό προσωπικό, το οποίο με τη σειρά του χρειάζεται τους βιβλιοθηκονόμους για να προωθήσουν τη συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων του Safari. Θα περάσει αρκετός καιρός πριν τα μέλη ΔΕΠ θεωρήσουν τα ηλεκτρονικά βιβλία ισότιμα με τα έντυπα, αλλά η έρευνα μας δείχνει ότι πολλοί από τα μέλη ΔΕΠ είναι «ανοικτοί» και πρόθυμοι να πειστούν στην περίπτωση που υπάρχει ο σωστός συνδυασμός περιεχομένου, λειτουργικότητας και τεχνολογίας.

17 17 The E-book vs the Ordinary Book Κάποιος μπορεί να δηλώσει ότι το έντυπο βιβλίο που δημιουργήθηκε από τον Gutenberg ( ) έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του ως φορέα πληροφοριών και τώρα δεν έχει κανένα μέλλον. Δεν πρέπει όμως να θεωρήσουμε το ηλεκτρονικό βιβλίο υποκατάστατο του εντύπου. Το πρώτο παρέχει στους αναγνώστες κάποιες υπηρεσίες επιπρόσθετης αξίας, όπως:  Το συνηθισμένο έντυπο βιβλίο παράγεται σε μεγάλο αριθμό αντιτύπων. Αυτό απαιτεί μια μεγάλη αρχική επένδυση, σε αντίθεση με το ηλεκτρονικό.  Το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να ενημερώνεται τόσο συχνά όσο είναι απαραίτητο.  Το ηλεκτρονικό βιβλίο καταλαμβάνει λιγότερο χώρο και όγκο από ένα έντυπο βιβλίο.  Το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες αμέσως και δωρεάν.

18 18 The E-book vs the Ordinary Book (συνέχεια)  Η αναζήτηση μιας συγκεκριμένης πληροφορίας σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο είναι σίγουρα ευκολότερη απ' ότι σε ένα έντυπο βιβλίο.  Το ηλεκτρονικό βιβλίο παρέχει εύκολες συνδέσεις με παρόμοια άρθρα στο Διαδίκτυο ενώ το έντυπο βιβλίο εκτός από την ύπαρξη βιβλιογραφίας (στην καλύτερη περίπτωση) - δεν βοηθά να βρεθεί παρόμοιο επιπλέον υλικό.  Ο συγγραφέας μπορεί να ανταμειφθεί μετά από την πώληση κάθε αντιγράφου και η δημοσίευση του έργου του είναι άμεση.

19 19 Μειονεκτήματα ηλεκτρονικού βιβλίου Η χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου έχει τα παρακάτω μειονεκτήματα: - Απαιτούν συσκευές ανάγνωσης που στοιχίζουν αρκετά. - Η δυσκαμψία του αναγκαίου εξοπλισμού. - Μεγάλη ποικιλία και έλλειψη τυποποίησης των τεχνολογιών και προτύπων. - Η συνήθεια και η ωριμότητα του έντυπου βιβλίου.

20 20 Το πρόγραμμα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια διαμόρφωσε μια ομάδα εργασίας E- Book το 2000 για να ερευνήσει την αγορά ηλεκτρονικών βιβλίων και να αναπτύξει τις οδηγίες, τις αρχές και τις στρατηγικές ώστε τα ηλεκτρονικά βιβλία να γίνουν ένα βιώσιμο μέρος των ψηφιακών συλλογών του πανεπιστημίου. Αρχικά η ομάδα επικεντρώθηκε στην εμπορική διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών βιβλίων, ερεύνησε την κατάσταση της αγοράς τους με τη συμμετοχή της στις δοκιμές προμηθευτών e-book και έκανε μια έρευνα σε ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες για την εμπειρία τους σχετικά με τα ηλεκτρονικά βιβλία. Η ομάδα εργασίας ερεύνησε την εμπειρία των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με το ηλεκτρονικό βιβλίο και τις σκέψεις τους για το μέλλον του. Η ομάδα εργασίας ερεύνησε την εμπειρία των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με το ηλεκτρονικό βιβλίο και τις σκέψεις τους για το μέλλον του.

21 21 Το πρόγραμμα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια (συνέχεια) Το συμπέρασμα της εργασίας αυτής ήταν ότι ο ρόλος των ηλεκτρονικών βιβλίων στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες δεν έχει ακόμα σταθεροποιηθεί και υπάρχει μεγάλη εξέλιξη των προτύπων, τεχνολογιών και των προτύπων τιμολόγησης που απαιτούνται για να καταστήσουν την αγορά των ηλεκτρονικών βιβλίων βιώσιμη και αξιοπρόσεκτη. Οι τεχνολογίες για την ανάγνωση και τη χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών βιβλίων δεν είναι ακόμα αρκετά εύχρηστες ώστε να διεισδύσουν στην αγορά. Δεν είναι σαφές ότι οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες μπορούν να θέσουν ως μακροπρόθεσμο στόχο την αντικατάσταση του έντυπου βιβλίου με το ηλεκτρονικό. Η ομάδα εργασίας θα συνεχίσει να ελέγχει τις εξελισσόμενες αγορές, τα πρότυπα, τις τεχνολογίες και να αξιολογεί την ακαδημαϊκές χρήση και τις ανάγκες. Η ομάδα εργασίας θα συνεχίσει να ελέγχει τις εξελισσόμενες αγορές, τα πρότυπα, τις τεχνολογίες και να αξιολογεί την ακαδημαϊκές χρήση και τις ανάγκες.

22 22 Συμπέρασμα Σε αντίθεση με το πρόγραμμα της Καλιφόρνια, το Safari έχει αποφέρει ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Τα νέα προϊόντα, οι τεχνολογίες και ευκαιρίες συνεχίζουν να εξελίσσονται και το μέλλον των ηλεκτρονικών βιβλίων φαίνεται λαμπρό, ειδικά εάν γίνει ευκολότερη η επί της οθόνης ανάγνωση, προσανατολισμένη στις ανάγκες του πελάτη.

23 23 Συμπέρασμα (συνέχεια) Σκοπός της εργασίας μας δεν ήταν να δείξουμε την υπεροχή του ηλεκτρονικού βιβλίου. Το καθένα έχει το ρόλο του. Το έντυπο βιβλίο μας συντροφεύει στον ελεύθερο χρόνο μας, αλλά όσον αφορά στην έρευνα και στην εργασία μας το ηλεκτρονικό βιβλίο παρέχει περισσότερες δυνατότητες.


Κατέβασμα ppt "1 Ομαδική εργασία στο μάθημα “Ηλεκτρονική Δημοσίευση” Θέμα: E-book vs. έντυπου βιβλίου με βάση το Safari project Δήμητρα Γρίτζαλη, ΑΜ:Β2001043 Αναστασία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google