Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για… την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για… την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για… την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για… την Αειφόρο Ανάπτυξη» Η Περιβαλλοντική Ομάδα της Γ Τάξης με συντονιστές εκπαιδευτικούς Κ. Γιαννουλέα, Πρ. Σταμάτη, Ταξ. Χρηστάκο, Φ. Λάμπρου 1 Σχολικό Έτος

2 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Οικολογικό – Ενεργειακό αποτύπωμα στο σχολείο και στο σπίτι Συμβατικές – Ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας / Μεταφορά μαθητών Σχεδιασμός κτιρίων – Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Οραματίζομαι το σχολείο του μέλλοντος Διαστάσεις – Όψεις του θέματος που θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε 2 Σχολικό Έτος

3 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 3 Σχολικό Έτος •Α•Α ποσαφηνίσουν τους όρους « ενεργειακό ζήτημα » και « ενεργειακό αποτύπωμα ». •Α•Α ναγνωρίζουν διάφορες μορφές ενέργειας •Δ•Δ ιακρίνουν τις συμβατικές και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. •Ε•Ε πιχειρηματολογούν για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης συμβατικών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θεμελιώδεις γνώσεις και συγκεκριμένα να:

4 Σχολικό Έτος Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης •Α•Α ποσαφηνίσουν τους όρους « ενεργειακό ζήτημα » και « ενεργειακό αποτύπωμα ». •Ε•Ε ντοπίσουν συστήματα Α.Π.Ε. στην περιοχή τους. •Α•Α ντιληφθούν τη σημασία της ενέργειας για την κοινωνία και την οικονομία •Α•Α ναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής και τοπικής κοινότητας σχετικά με την χρήση των ΑΠΕ. •Υ•Υ ιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές εξοικονόμησης ενέργειας Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θεμελιώδεις γνώσεις και συγκεκριμένα να:

5 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 5 Σχολικό Έτος ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σημαίνει ενσωμάτωση της ιδέας της αειφορίας και των αξιών της σε κάθε πλευρά της ζωής του. « ΑΕΙΦΟΡΙΑ είναι εκείνη η ανάπτυξη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους χωρίς όμως να θέτουν σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενεών να ικανοποιήσουν τη δική τους»

6 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 6 Σχολικό Έτος Το ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι το σχολείο που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυριανούς πολίτες, θωρακισμένους με αξίες σεβασμού προς όλες τις συνιστώσες του περιβάλλοντος, προσωπικότητες απαλλαγμένες από σύνδρομα, με υψηλή αυτοεκτίμηση και υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης, προσανατολισμένες στη μάθηση και την προώθηση του πολιτισμού Στο ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει προσπάθεια βελτίωσης του σχολικού κλίματος και της κουλτούρας του, διότι το κατάλληλο σχολικό κλίμα ευνοεί τη μάθηση και διαμορφώνεται, όταν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σ΄ ένα υγιές και ευχάριστο φυσικό περιβάλλον αλληλεπιδρώντας με θετικά συναισθήματα.

7 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 7 Σχολικό Έτος Εννοιολογικός Χάρτης για τη σύνδεση των εννοιών ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΡΥΠΑΝΣΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ προκαλείται ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΚΤΙΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ προϋποθέτει

8 Επιπτώσεις από την κατανάλωση ενέργειας Ρύπανση περιβάλλοντος Κίνδυνος εξάντλησης καυσίμων 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης 8 Σχολικό Έτος Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ Η ανάπτυξη αλλά και κάθε δραστηριότητα προϋποθέτει την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας

9 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ Το ενεργειακό ζήτημα συνίσταται, στην αναγκαιότητα κατανάλωσης ενέργειας και κατά συνέπεια στην εξεύρεση νέων άφθονων ενεργειακών πηγών, χωρίς να προκαλείται ρύπανση του περιβάλλοντος. 9 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

10 Το Ταξίδι της Ηλεκτρικής Ενέργειας -The Journey of Electrical Energy Αιολική ενέργεια Εξοικονόμηση ενέργειας ΠΧ Εξοικονόμηση ενέργειας ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Σχολικό Έτος Ηφαίστεια, Τεκτονικές πλάκες, Γεωθερμική ενέργεια

11 ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 11 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

12 Στοιχεία για το μέλλον : 20 χρόνια αειφόρου ανάπτυξης στην Ευρώπη  Ενέργεια : αυξημένη κατανάλωση, αυξημένη εξάρτηση  Η εξάρτηση της ΕΕ από εισαγόμενη ενέργεια αυξανόταν συνεχώς κατά την τελευταία δεκαετία ( ) 12 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

13 13 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Υδροηλεκτρική ενέργεια Ενέργεια από τα κύματα Αιολική ενέργεια Ενέργεια από τον ήλιο

14 Προέλευση των εισαγωγών ενέργειας της ΕΕ 14 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

15 Ενίσχυση του ρόλου των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας  Το μερίδιο των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας επί της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 140% από το 1990  Το μερίδιο των ανανεώσιμων μορφών εκτοξεύθηκε σχεδόν στο 10% από το 2002  Το άλμα αυτό οφείλεται στην αυξημένη χρήση βιομάζας και αποβλήτων 15 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

16 Κατανάλωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ΕΕ -27,2010 Πηγή: Eurostat (κωδικός ηλεκτρονικών δεδομένων: nrg_1071a, nrg_1072a), ΕΕ-27, 2010 Ηλιακή ενέργεια 2 % Αιολική ενέργεια 8 % Υδροηλεκτρική ενέργεια 18 % Γεωθερμική ενέργεια 3 % Βιομάζα και ανανεώσι μα απόβλητ α 69 % Ξύλο και απορρίμ ματα ξύλου 49 % Άλλη βιομάζα και απόβλητα 20 % 16 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

17 Κατανάλωση ανανεώσιμων μορφών ενέργειας  Η βιομάζα και τα ανανεώσιμα απόβλητα αποτελούν τις πλέον σημαντικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας  Το ξύλο και τα απορρίμματα ξύλου αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ της κατανάλωσης ανανεώσιμων μορφών ενέργειας στην ΕΕ  Η παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας έχει εννεαπλασιαστεί από το Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

18 Πού καταναλώνεται η ενέργεια  Τρεις τομείς – βιομηχανία, μεταφορές και νοικοκυριά – καταναλώνουν περίπου το 85% του συνολικού εφοδιασμού ενέργειας  Η κατανάλωση ενέργειας στον τομέα της βιομηχανίας έχει μειωθεί κατά 20 % από το 1990, σε αντίθεση με την κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές που σημείωσε αύξηση κατά 30 % 18 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

19 Πού καταναλώνεται η ενέργεια Τελική κατανάλωση ενέργειας, ΕΕ-27 Πηγή: Eurostat (κωδικός ηλεκτρονικών δεδομένων: tsdpc320) Άλλο 1 % Υπηρεσίες 10 % Γεωργία και δασοκομία 3 % Νοικοκυριά 26 % Μεταφορές 26 % Νοικοκυριά 27 % Μεταφορές 32 % Βιομηχανία 25 % Άλλο 1 % Υπηρεσίες 13 % Γεωργία και δασοκομία 2 % Βιομηχανία 34 % 19 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

20 Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές, ΕΕ -27 Εκατομ. τόνοι ισοδύναμου CO2 20 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

21 Συνεχής αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τα νοικοκυριά ΗΗ κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών παρουσίασε σχετικά συνεχή αύξηση στην ΕΕ ΗΗ αύξησή της ανήλθε σε περίπου 40 % την τελευταία 20ετία ΟΟι τεχνολογικές βελτιώσεις αντισταθμίστηκαν από το "φαινόμενο του αντίρροπου αποτελέσματος" (rebound effect) 21 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

22 Συνεχής αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τα νοικοκυριά 22 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

23 Γενική εικόνα της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τα νοικοκυριά σε επίπεδο ΕΕ Πηγή: Eurostat (κωδικός ηλεκτρονικών δεδομένων: tsdpc310, lfst_hhnhtych) Εσθονία Βουλγαρία Λουξεμβούργο Ρουμανία Τσεχική Δημοκρατία Λιθουανία Σλοβενία Σουηδία Σλοβακία Δανία Λεττονία Φινλανδία Πολωνία Ισπανία Κύπρος Κάτω Χώρες Μάλτα Αυστρία Ηνωμένο Βασίλειο Ουγγαρία Γαλλία Γερμανία Ιρλανδία Πορτογαλία Βέλγιο Ιταλία Ελλάδα Κροατία ΠΓΔΜ Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά νοικοκυριό, ανά χώρα Χιλιόγραμμα ισοδύναμου πετρελαίου ανά νοικοκυριό 23 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

24 Παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας  Η κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας έπεσε το 2009 κατά 1.1% σε όλες τις περιοχές της γης.  Αν και το πετρέλαιο παραμένει το κύριο καύσιμο (34.8 %) συνεχίζει να χάνει το μερίδιό του στην αγορά. Το μερίδιο του άνθρακα ήταν το μεγαλύτερο από το  Ο Γαιάνθρακας έχει μεγάλο μερίδιο στην Ασία,  Το φυσικό αέριο στην Ευρώπη,  η υδροηλεκτρική στην Ν. Αμερική και  η πυρηνική ενέργεια στην Ευρώπη και την Β. Αμερική 24 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

25 Επίλυση ενεργειακού ζητήματος Για την επίλυση του ενεργειακού ζητήματος στην Ελλάδα, απαιτείται διαμόρφωση ενός ρυθμιστικού και νομικού καθεστώτος, που θα ευνοεί :  την εξοικονόμηση ενέργειας σε βιομηχανία, μεταφορές, κτίρια και κατοικίες,  τη δυνατότητα χρήσης ποικίλων ενεργειακών πόρων,  την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και παροχή κινήτρων,  τη χρήση και διάδοση καθαρών και αποδοτικών τεχνολογιών που σέβονται το περιβάλλον. 25 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

26 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ Το ενεργειακό αποτύπωμα είναι η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα ( CO 2 ) που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τις καθημερινές μας συνήθειες, οι οποίες συχνότερα σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας. Χρήσιμες ιστοσελίδες Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

27 π. χ. το Ανθρακικό Αποτύπωμα μια σοκολάτας γάλακτος π. χ. το Ανθρακικό Αποτύπωμα μια σοκολάτας γάλακτος Περιλαμβάνει :  τις εκπομπές της εκτροφής των αγελάδων και της παραγωγής του γάλακτος,  της καλλιέργειας των σπόρων του κακάο και της ζάχαρης,  τη μεταποίηση του προϊόντος,  την παρασκευαστική διαδικασία και την συσκευασία.  τις εκπομπές που προκαλούνται από τη μεταφορά του προϊόντος κατά τη διανομή του στα σημεία πώλησης της απόρριψης της συσκευασίας από τον τελικό καταναλωτή. (DS Consulting) 27 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

28 Συμβουλές για τη Μείωση του Ενεργειακού Αποτυπώματος  Καταργήστε τους λαμπτήρες πυρακτώσεως  Αποφύγετε το stand-by στις ηλεκτρονικές συσκευές  Ανακυκλώστε  Χρησιμοποιείτε τοπικά προϊόντα  Χρησιμοποιείστε το ποδήλατο σας  Προτιμήστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις μετακινήσεις στην πόλη 28 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

29 Τι να κάνουμε για να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας 1. Βγάζουμε από την πρίζα τις ηλεκτρονικές συσκευές όταν δεν τις χρησιμοποιούμε. ( το 6% της ενέργειας καταναλώνεται στις ηλεκτρονικές συσκευές που βρίσκονται στη θέση standby) 2. Σβήνουμε τα φώτα όταν δεν τα χρησιμοποιούμε 3. Χρησιμοποιούμε λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης 4. Σκεπάζουμε τα μαγειρικά σκεύη όταν μαγειρεύουμε 5. Θερμομονώνουμε την οροφή, το πάτωμα και τους τοίχους 6. Κάνουμε σύντομα ντουζ 7. Κλείνουμε τη βρύση όταν πλένουμε τα δόντια 8. Τοποθετούμε τα θερμαντικά και ψυκτικά σώματα σε σωστή θέση 9. Τοποθετούμε ανακλαστικά πάνελ για την αντανάκλαση της θερμότητας 10. Χαμηλώνουμε το θερμοστάτη κατά ένα βαθμό και μειώνουμε την παραγωγή CO 2 κατά 300 kg/ χρόνο 29 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

30 30 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» …….υπολογίζουμε ακόμα και το παραμικρό κόστος κατανάλωσης για τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές... Θέλοντας λοιπόν να μάθουμε πόσο «κοστίζουν» οι συσκευές που χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση στο σπίτι, τα βάλαμε κάτω και με βάση το τρέχον τιμολόγιο της ΔΕΗ και την ενδεικτική τους ισχύ, καταλήξαμε στο τελικό τους κόστος ανά ώρα λειτουργίας. Αν θέλετε να υπολογίσετε το πόσο θα σας… κάψουν στον εκκαθαριστικό λογαριασμό της ΔΕΗ δεν έχετε παρά να πολλαπλασιάσετε το κόστος που σας δίνουμε με τον χρόνο που χρησιμοποιείτε την κάθε συσκευή, μετά με την ημέρα και στο τέλος με τους μήνες (4). Έτσι για παράδειγμα ένα ενδεικτικό κόστος για δύο ώρες χρήσης πλυντηρίου ρούχων εβδομαδιαίως για τέσσερεις μήνες είναι: 2×4 = 8 ώρες τον μήνα x 4μήνες = 32 ώρες x 0,31€/ώρα = 10€.

31 31 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

32 32 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

33 33 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

34 34 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πηγές ηλεκτρικής ενέργειας ΣυμβατικέςΑνανεώσιμες ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ΠΗΓΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ •Να καταγράψετε όσες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας γνωρίζετε •Να κατατάξετε τις πηγές ηλεκτρικής ενέργειας σε συμβατικές και ανανεώσιμες Διάρκεια: 20 λεπτά Από τις παραπάνω πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, ποιες χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα και ποιες στην περιοχή σας;

35 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

36 ΠΗΓΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ πηγέςσυμβατικέςανανεώσιμες λιγνίτης χ Πετρέλαιο χ Φυσικό αέριο χ γαιαέριο χ ήλιος χ Άνεμος χ νερό χ πυρηνική χ βιομάζα χ 36 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

37 ΠΗΓΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 37 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

38 38 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ •Συζητείστε στην ομάδα σας και καταγράψτε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ανανεώσιμων και συμβατικών πηγών ενέργειας Διάρκεια: 20 λεπτά ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ •Πλεονεκτήματα •Μειονεκτήματα ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ •Πλεονεκτήματα •Μειονεκτήματα

39 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

40 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ Πλεονεκτήματα  Χαμηλό κόστος Μειονεκτήματα  Ρύπανση περιβάλλοντος  Εξάντληση φυσικών πόρων ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Πλεονεκτήματα  ανεξάντλητες  δεν αποδεσμεύονται ραδιενεργά, τοξικά, CO 2, Μειονεκτήματα  Μεγάλο κόστος  Μικρή απόδοση ανάλογα με τις κλιματικές συνθήκες  Κάλυψη καλλιεργήσιμης γης 40 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

41 41 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» • ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Όνομα χρήστη : 2gymspartis Κωδικός : Στην ιστοσελίδα του παιχνιδιού (www.co2schools.gr) και αφού κάνετε εγγραφή, μπορείτε να παίξετε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μέσω του οποίου οι μαθητές μπορούν να υπολογίσουν το Ενεργειακό Αποτύπωμα του Σχολείου τους, την ποσότητα δηλαδή διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα λόγω των ενεργειακών συνηθειών του σχολείου.www.co2schools.gr Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθώς οι δράσεις που προτείνονται δεν ξεκινούν ούτε ολοκληρώνονται μπροστά στον υπολογιστή. Πριν τον υπολογισμό του ενεργειακού αποτυπώματος οι μαθητές συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο με πληροφορίες για την ενεργειακή συμπεριφορά του σχολείου, αναλύουν τους λογαριασμούς ρεύματος και πετρελαίου (ή φυσικού αερίου και τηλεθέρμανσης), επισκέπτονται όλους τους χώρους του σχολείου, παίρνουν συνεντεύξεις από το εκπαιδευτικό προσωπικό, παρατηρούν τον τρόπο χρήσης των ηλεκτρικών συσκευών, αντλούν πληροφορίες από τα εγχειρίδια χρήσης των συσκευών (ενεργειακή κλάση κλπ). Αλλά και μετά τον υπολογισμό του Ενεργειακού Αποτυπώματος οι μαθητές γίνονται Ενεργειακοί Επιμελητές του σχολείου, επιβλέπουν δηλαδή την ενεργειακή συμπεριφορά εκπαιδευτικών και μαθητών κάνοντας τις απαραίτητες υποδείξεις.

42 42 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 2. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ Το παιχνίδι αυτό απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Μέσω της ιστοσελίδας οι συμμετέχοντες υπολογίζουν με διασκεδαστικό τρόπο την ποσότητα γης, φυσικών πόρων, νερού κλπ που χρειάζονται για να στηρίξουν τον τρόπο ζωής τους. Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα ερώτημα: « Πόσοι πλανήτες χρειάζονται για να στηρίξουν τον τρόπο ζωής σου; » και ολοκληρώνεται με τη φράση: «… αν όλοι οι κάτοικοι της Γης ζούσαν όπως εσύ, θα απαιτούνταν 4 (π.χ. ) πλανήτες για να στηρίξουν τον τρόπο ζωής τους… ». Είναι, λοιπόν, και αυτό ένα παιχνίδι ευαισθητοποίησης που στοχεύει στην απόκτηση οικολογικής συνείδησης από τα παιδιά. Και τα δύο παιχνίδια έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων. Οι συμμετέχοντες στο πρώτο πρόγραμμα θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής στο τέλος του σχολικού έτους.

43 43 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3 ΠΟΣΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ; •Να υπολογίστε το ενεργειακό σας αποτύπωμα Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα και παίξτε το ηλεκτρονικό παιχνίδι για να μάθετε ποιο είναι το ενεργειακό σας αποτύπωμαwww.wwf.gr/footprint/ Διάρκεια: 20 λεπτά ΟΝΟΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ( kgCO 2 /χρόνο) •Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώστε το ενεργειακό σας αποτύπωμα; ΟΝΟΜΑ

44 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

45 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

46 Σχολικό Έτος ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

47 Σχολικό Έτος ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

48 Σχολικό Έτος ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

49 Σχολικό Έτος ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

50 Σχολικό Έτος ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

51 51 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ •Συζητήστε και προτείνετε τρόπους μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας Διάρκεια: 20 λεπτά Προτάσεις για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας

52 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

53 53 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Τι μπορώ να κάνω; Δεν αφήνω την τηλεόραση, τον υπολογιστή ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές σε κατάσταση αναμονής. Φροντίζω να μην μένουν αναμμένα φώτα σε δωμάτια, όταν δεν είναι απαραίτητο. Αγοράζω τοπικά προϊόντα χωρίς συσκευασία. Περπατώ χρησιμοποιώ ποδήλατο ή άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Την ημέρα ανοίγω τις κουρτίνες για να μπαίνει ο ήλιος και τις νύχτες του χειμώνα κλείνω τα παραθυρόφυλλα και τις κουρτίνες για να μην έχω απώλεια θερμότητας.

54 54 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Τι μπορώ να κάνω; Χρησιμοποιώ ανεμιστήρα αντί κλιματιστικού. Χρησιμοποιώ πάνινες τσάντες για τα ψώνια μου. Προγραμματίζω το θερμοστάτη σε χαμηλότερες θερμοκρασίες κατά τις νυχτερινές ώρες. Χρησιμοποιώ ντους χαμηλής πίεσης. Κλείνω τη βρύση όταν βουρτσίζω τα δόντια μου. Τυπώνω ένα αρχείο από τον υπολογιστή μόνο όταν το χρειάζομαι.

55 55 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

56 56 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ Μετακινούμαι μεΦιλικό για το περιβάλλον Μη φιλικό για το περιβάλλον ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΙΧ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 6 Μέσα μετακίνησης και κατανάλωση ενέργειας Α)Κάθε μέλος της ομάδας να σημειώσει με Χ στον παρακάτω πίνακα το μέσο που χρησιμοποιεί στη μετακίνησή του για το σχολείο. Β) Συζητήστε στην ομάδα σας και σημειώστε με Χ ποιο μέσο μετακίνησης είναι φιλικό για το περιβάλλον και ποιο όχι Κατά την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ χρησιμοποιείστε την εκπαιδευτική τεχνική: Αντιπαράθεση απόψεων με θέμα: τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μέσων μεταφοράς. (Χωρισμός σε τρεις ομάδες που θα εκπροσωπούν όσους μετακινούνται πεζοί, με ποδήλατο, με αυτοκίνητο)

57 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

58 Μέσα μετακίνησης Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ Μετακινούμε με: Φιλικό για το περιβάλλον Μη Φιλικό για το περιβάλλον ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ 15Ναι ΠΟΔΗΛΑΤΟ 6Ναι ΜΗΧΑΝΑΚΙ 7Όχι ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΙΧ 12Όχι ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ 10ΝαιΌχι

59 59 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 7 ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Συζητήστε στην ομάδα σας και καταγράψτε ή σχεδιάστε: 1)πού καταναλώνεται ενέργεια στο σχολείο σας; 2)πού μπορεί να γίνει εξοικονόμηση ενέργειας στο σχολείο σας; 3)ποια είναι τα οφέλη από την εξοικονόμηση ενέργειας. Προτείνετε λύσεις για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σχολείο σας ………………………………………………………..

60 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

61 61 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Στο σχολείο σε συνεργασία με τη διεύθυνση: Αντικαθιστούμε τις κοινές λάμπες φωτισμού με οικολογικές. Προσθέτουμε μόνωση στο σχολείο μας, στους τοίχους, στα πατώματα και στις οροφές. Κλείνουμε τις χαραμάδες που τυχόν υπάρχουν στο σχολείο. Χρησιμοποιούμε κατάλληλους θερμοστατικούς διακόπτες ώστε να διατηρούμε τη θερμοκρασία σταθερή στους 18 με 19 βαθμούς Κελσίου. Φροντίζουμε να μην σκεπάζονται τα καλοριφέρ. Φροντίζουμε για τη συντήρηση του λέβητα-καυστήρα κάθε χρόνο. Βάφουμε τις αίθουσες με ανοιχτά χρώματα καθώς φωτίζουν το χώρο και κάνουν τον τεχνητό φωτισμό λιγότερο απαραίτητο. Φυτεύουμε δέντρα στην αυλή του σχολείου μας.

62 62 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 8 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Συζητήστε στην ομάδα σας και καταγράψτε:  πού καταναλώνετε ενέργεια στην καθημερινή σας ζωή  τι μπορείτε να κάνετε για να εξοικονομήστε ενέργεια Σχεδιάστε και παρουσιάστε στην ολομέλεια τα συμπεράσματα της παραπάνω καταγραφής.

63 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

64 64 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ  Στον φωτισμό του σπιτιού μας  Για να ζεστάνουμε το κρύο νερό  Για να συντηρήσουμε τα τρόφιμα στο ψυγείο  Για να μαγειρέψουμε διάφορα φαγητά

65  Μπορούμε ν΄ αλλάξουμε τις λάμπες με πιο οικονομική κατανάλωση ενέργειας  Μπορούμε να ζεστάνουμε το νερό με ηλιακό θερμοσίφωνα  Μπορούμε να να μαγειρέψουμε κάνοντας χρήση το φυσικό αέριο  Μπορούμε να συντηρήσουμε τα τρόφιμα με Ψυγεία νέας τεχνολογίας που καταναλώνουν χαμηλά ποσοστά ενέργειας Σχολικό Έτος ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» 2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης

66 66 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Συζητήστε στην ομάδα σας και καταγράψτε: • τις καθημερινές μας μετακινήσεις και τα μέσα που χρησιμοποιούμε α. β. γ. • τι μπορούμε να κάνουμε για να εξοικονομήσουμε ενέργεια • Σχεδιάστε και παρουσιάστε στην ολομέλεια τα συμπεράσματα της παραπάνω καταγραφής.

67 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

68 Στις καθημερινές μας μετακινήσεις χρησιμοποιούμε:  Ποδήλατο  Αυτοκίνητο  Λεοφωρείο Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

69 Εξοικονόμηση ενέργειας Για να εξοικονομήσουμε ενέργεια θα πρέπει: Α) Να χρησιμοποιούμε ποιο συχνά το ποδήλατο Β) Να χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα που είναι υβριδικά Γ) Για τις δημόσιες μεταφορές να υπάρχουν λεωφορεία χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

70 70 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 1.Συνδεθείτε με την ιστοσελίδα του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) 2. Πατήστε στο « Ενέργεια και Πολίτης » 3. Αναζητήστε τα πλεονεκτήματα των ΑΠΕ. 4. Αφού τα διαβάσετε και τα κατανοήσετε μπορείτε να τα παρουσιάστε στους συμμαθητές σας.

71 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

72 Αιολική Ενέργεια  Τα σύγχρονα συστήματα εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας αφορούν κυρίως μηχανές που μετατρέπουν την ενέργεια του ανέμου σε ηλεκτρική ενέργεια και ονομάζονται «ανεμογεννήτριες». Η σημαντικότερη οικονομικά εφαρμογή των ανεμογεννητριών είναι η σύνδεσή τους στο ηλεκτρικό δίκτυο μιας χώρας. Στην περίπτωση αυτή, ένα αιολικό πάρκο, δηλαδή μία συστοιχία πολλών ανεμογεννητριών, εγκαθίσταται και λειτουργεί σε μία περιοχή με υψηλό αιολικό δυναμικό και διοχετεύει το σύνολο της παραγωγής του στο ηλεκτρικό σύστημα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα οι ανεμογεννήτριες να λειτουργούν αυτόνομα, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε περιοχές που δεν ηλεκτροδοτούνται, μηχανικής ενέργειας για χρήση σε αντλιοστάσια, καθώς και θερμότητας. Όμως, η ισχύς που παράγεται σε εφαρμογές αυτού του είδους είναι περιορισμένη, το ίδιο και η οικονομική τους σημασία. «ανεμογεννήτριες» Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

73 Μικρά Υδροηλεκτρικά Έργα  Η υδραυλική ενέργεια, η ενέργεια του νερού, είναι μια ανανεώσιμη, και αποκεντρωμένη πηγή ενέργειας που υπηρέτησε και υπηρετεί πιστά τον άνθρωπο στο δρόμο της ανάπτυξης. Πολυάριθμοι υδραυλικοί τροχοί, νερόμυλοι, δριστέλλες, υδροτριβεία, πριονιστήρια, κλωστοϋφαντουργεία και άλλοι μηχανισμοί υδροκίνησης συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να χρησιμοποιούν τη δύναμη του νερού, συμβάλλοντας σημαντικά στην πρόοδο της τοπικής οικονομίας πολλών περιοχών, με απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Σε πολλά σημεία του ελληνικού χώρου κάποιες παραδοσιακές, αλλά και σύγχρονες εγκαταστάσεις Μικρών Υδροηλεκτρικών Έργων εξακολουθούν να αξιοποιούν την ενέργεια του νερού για την παραγωγή μηχανικού έργου αλλά κυρίως πλέον για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

74 B ιομάζα  Η βιομάζα με την ευρύτερη έννοια του όρου περιλαμβάνει οποιοδήποτε υλικό προέρχεται από ζωντανούς οργανισμούς. Ειδικότερα, η βιομάζα για ενεργειακούς σκοπούς, περιλαμβάνει κάθε τύπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή στερεών, υγρών και/ ή αέριων καυσίμων. Στην πράξη υπάρχουν δύο τύποι βιομάζας. Πρώτον, οι υπολειμματικές μορφές (τα κάθε είδους φυτικά υπολείμματα και ζωικά απόβλητα και τα απορρίμματα) και δεύτερον η βιομάζα που παράγεται από ενεργειακές καλλιέργειες.υπολειμματικές μορφέςενεργειακές καλλιέργειες Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

75 Ενεργητικά ηλιακά  Ενεργητικά ηλιακά συστήματα είναι όσα συλλέγουν την ηλιακή ακτινοβολία, και στη συνέχεια τη μεταφέρουν με τη μορφή θερμότητας σε νερό, σε αέρα ή σε κάποιο άλλο ρευστό. Η τεχνολογία που εφαρμόζεται είναι αρκετά απλή και υπάρχουν πολλές δυνατότητες εφαρμογής της σε θερμικές χρήσεις χαμηλών θερμοκρασιών. Η πλέον διαδεδομένη εφαρμογή των συστημάτων αυτών είναι η παραγωγή ζεστού νερού χρήσης, οι γνωστοί σε όλους ηλιακοί θερμοσίφωνες. Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

76 Φωτοβολταϊκά Συστήματα  Το φωτοβολταϊκό φαινόμενο ανακαλύφθηκε το 1839 και χρησιμοποιήθηκε για πρακτικούς σκοπούς στα τέλη της δεκαετίας του '50 σε διαστημικές εφαρμογές. Τα φωτοβολταϊκά (Φ/Β) συστήματα έχουν τη δυνατότητα μετατροπής της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική. Ένα τυπικό Φ/Β σύστημα αποτελείται από το Φ/Β πλαίσιο ή ηλιακή γεννήτρια ρεύματος και τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαχειρίζονται την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τη Φ/Β συστοιχία. Για αυτόνομα συστήματα υπάρχει επίσης το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες.  Μία τυπική Φ/Β συστοιχία αποτελείται από ένα ή περισσότερα Φ/Β πλαίσια ηλεκτρικά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Όταν τα Φ/Β πλαίσια εκτεθούν στην ηλιακή ακτινοβολία, μετατρέπουν ποσοστό 14% περίπου της προσπίπτουσας ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική. Η μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική γίνεται αθόρυβα, αξιόπιστα και χωρίς περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

77 77 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11 ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Συνδεθείτε με την ιστοσελίδα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μελίτης Αναπαράγετε το βίντεο που βλέπετε επάνω δεξιά και πα παρακολουθείστε «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ». Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις 1. Από πού προέρχεται κυρίως το ηλεκτρικό ρεύμα στην Ελλάδα; 2. Τι είναι η τηλεθέρμανση; 3. Ποιες είναι οι επιπτώσεις της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη στο περιβάλλον;

78 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

79  Το ηλεκτρικό ρεύμα στην Ελλάδα προέρχεται κυρίως από εργοστάσια ηλεκτρισμού της Δυτικής Μακεδονίας.  Το μέρος του ατμού από την καύση του λιγνίτη που διοχετεύεται μέσω κατάλληλων σωληνώσεων στις γύρω πόλεις για θέρμανση ονομάζεται Τηλεθέρμανση.  Όταν σκάβουμε για το λιγνίτη καταστρέφεται το φυσικό τοπίο.  Όταν καίγεται ο λιγνίτης ρυπαίνεται ο αέρας που αναπνέουμε.  Οι πυλώνες που μεταφέρουν ρεύμα είναι επικίνδυνοι για την υγεία των ανθρώπων. Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης

80 Σκέψου πριν αγοράσεις Οργάνωσε ένα πάρτι και πες στους φίλους σου να φέρουν ότι θέλουν να ανταλλάξουν ( ρούχα, κινητά, παιχνίδια ) 80 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

81 Αν κάθε νέος και νέα της Ευρώπης φυτέψει ένα δένδρο, τότε από την ατμόσφαιρα θα απορροφηθούν πολλοί τόνοι CO2 81 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη»

82 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική

83 83 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Εξοικονομεί ενέργεια, αερίζεται και φωτίζεται σωστά, ενώ για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Το βιοκλιματικό-οικολογικό κτίριο δεν είναι πολυτέλεια, αλλά η λύση του αύριο! Τα «πράσινα κτίρια» δεν είναι πλέον φουτουριστικές κατασκευές. Είναι κτίρια που ικανοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες των χρηστών, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν στο ελάχιστο τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, στην υγεία των ενοίκων και στα οικοσυστήματα.

84 84 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Η ανάγκη για μια διαφορετική χρήση της ενέργειας στον τομέα της κατοικίας γέννησε στις μέρες μας τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Στην πραγματικότητα, η νέα αυτή επιστήμη μεταφέρει στη σημερινή εποχή πρακτικές του παρελθόντος φροντίζοντας να τις προσαρμόσει στις σύγχρονες απαιτήσεις. Τα Βιοκλιματικά σπίτια αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο την ενέργεια του περιβάλλοντος, ζητώντας παράλληλα από τον χρήστη να σκέφτεται πάνω στη λειτουργία του κτιρίου. Η μορφή, τα υλικό και η διάταξη των δωματίων πρέπει να παίρνουν υπόψη τους το μικροκλίμα, τη διαθεσιμότητα της ηλιακής ακτινοβολίας, τις συνήθειες των ανθρώπων και τις σύγχρονες αντιλήψεις.

85 85 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική

86 86 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού Απαραίτητα στοιχεία της βιοκλιματικής μελέτης: •Η αξιοποίηση του ανάγλυφου της περιοχής •Ο έλεγχος και η αξιοποίηση του ηλιακού φωτός •Οι κατάλληλες διαστάσεις των παραθύρων για την εκμετάλλευση του φυσικού φωτισμού (μεγάλα ανοίγματα στη νότιο πλευρά) •Η σκίαση (όταν είναι απαραίτητη) •Η γεωμετρία των κτιρίων

87 87 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού (συνέχεια..) •Η δεντροφύτευση συμμετέχει σημαντικά στο βιοκλιματικό σχεδιασμό. •Η χρησιμοποίηση πρωτογενών υλικών που δίνουν τη δυνατότητα ανακύκλωσης αν χρειαστεί να αποσυναρμολογηθεί το κτίριο •Αερισμός δωματίων τη νύχτα. •Η χρήση των ανεμιστήρων οροφής. •Τα ανοιχτά χρώματα για το βάψιμο των εξωτερικών τοίχων. •Η εκμετάλλευση της διαφοράς θερμοκρασίας αέρα- εδάφους.

88 88 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική

89 89 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική

90 90 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΓΚΑΖΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» ΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΓΚΑΖΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

91 91 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για … την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για … την Αειφόρο Ανάπτυξη» Η Περιβαλλοντική Ομάδα της Γ Τάξης Αλεξανδρής Ευάγ., Αλεξοπούλου Ι., Αναγνωσταρά Στ.,Αρριανά Δαμιανή, Βαρβιτσιώτη Δέσπ., Βογιατζόπουλος Παρ., Γιαννόπουλος Γεώργ., Γιαννόπουλος Κων., Δημητρόπουλος Βασ., Δράνια Σταμ., Ζαμπίνα Φλοριάν, Καλαμαράς Ηλ., Καναράς Ιωάν., Καρατζιά Βασ., Καρκαμπάση Αθ., Καρράς Σωτ., Κατσικάρης Αντ., Κολοβός Κων., Κολοκυθάς Βασ., Κόνιαρη Γεωρ.,Κυριακούλια Ιωάν., Κυρκίρη Ευγ., Κωνσταντάκης Εμμ., Λαμπρινός Θωμ., Λάμπρος Παν., Loghin Αλεξ., Μπάσιο Θοδ., Μπάσο Αλέξ., Μπολόκα Κων., Νικόλαρος Κων., Νταλάρδα Αν., Ορφανός Νικ., Σωτηριανάκος Κων., Πάντος Άγγ., Παπαδόπουλος Περ.,Περγαντής Ευστρ., Ρετάλη Μαρίνα, Σκοπαράντζος Ευάγ., Τσέπα Ανδρ., Τσέτσεκας Δημ., Τσούλος Ανδρ., Φαρλέκας Αδαμ., Χαρόπουλος Θωμ., Χρηστάκος Γεώργ., Χριστάκος Δημ., Χριστόπουλος Δημ. Συντονιστές εκπαιδευτικοί : Κ. Γιαννουλέας, Πρ. Σταμάτης, Ταξ. Χρηστάκος, Φ. Λάμπρου

92 92 Σχολικό Έτος ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για … την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για … την Αειφόρο Ανάπτυξη»


Κατέβασμα ppt "2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για… την Αειφόρο Ανάπτυξη» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google