Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΥΔΑ, BOLOGNA EXPERT, ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΥΔΑ, BOLOGNA EXPERT, ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΥΔΑ, BOLOGNA EXPERT, ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ • Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ 28-29/4/09 • Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ BOLOGNA

2 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) •ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ: 1990 •42 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-ΜΕΛΗ ΑΠΟ 31 ΧΩΡΕΣ •ΠΑΝΩ ΑΠΟ 120.000 ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ+ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ •ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1.500.000 ΦΟΙΤΗΤΕΣ •ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σ. ΖΕΝΙΟΣ, ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ •COLLECTIVE ASSOCIATE MEMBER ΤΗΣ EUA •ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 5 ΕΥΡ. ΔΙΚΤΥΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ (COIMBRA, UTRECHT, COMPOSTELA, SANTANDER)

3 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ: •Να προωθήσει την ακαδημαϊκή αριστεία και την συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων-μελών •Να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη και προώθηση της διαδικασίας της Bologna •Να διευκολύνει την ενσωμάτωση των Πανεπιστημίων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης

4 ΟΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΣΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΟΥΣ

5 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-ΜΕΛΗ TOY ΔΙΚΤΥΟΥ ALBANIATirana University ALBANIAPolytechnic University of Tirana AUSTRIAUniversität Wien BELGIUMVrije Universiteit Brussel BELGIUMUniversité Libre de Bruxelles BULGARIASofia University St. Kliment Ohridski CROATIAUniversité de Zagreb CYPRUSUniversity of Cyprus CZECH REPUBLICCharles University in Prague DENMARKUniversity of Copenhagen ESTONIATallinn University ESTONIATallinn University of Technology FINLANDUniversity of Helsinki FRANCEUniversity of Paris I Panthéon-Sorbonne FRANCEUniversity of Paris III Sorbonne nouvelle FRANCEUniversity of Paris VI Pierre & Marie Curie FRANCEUniversité Paris-Dauphine FYROMSs. Cyril and Methodius University of Skopje GERMANYFreie Universität Berlin GERMANYHumboldt-Universität zu Berlin GREECENational and Kapodistrian University of Athens

6 ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) HUNGARYEötvös Loránd University of Budapest IRELANDUniversity College Dublin ITALYUniversità degli Studi di Roma La Sapienza ITALYUniversità degli Studi di Roma Tor Vergata ITALYUniversità degli Studi di Roma Tre LATVIAUniversity of Latvia LITHUANIAUniversity of Vilnius THE NETHERLANDSUniversiteit van Amsterdam NORWAYUniversity of Oslo POLANDUniversity of Warsaw PORTUGALUniversidade de Lisboa PORTUGALUniversidade Nova de Lisboa ROMANIAUniversitatea Bucuresti RUSSIALomonosov Moscow State University SLOVAKIAComenius University in Bratislava SLOVENIAUniverza v Ljubljani SPAINUniversidad Autónoma de Madrid SPAINUniversidad Complutense de Madrid SWEDENStockholm University SWITZERLANDUniversité de Lausanne UNITED KINGDOMUniversity College London

7 1990 (ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ): 14 ΠΑΝ/ΜΙΑ-ΜΕΛΗ ΑΠΟ 10 ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.E.

8 2000: 30 ΠΑΝ/ΜΙΑ-ΜΕΛΗ ΑΠΟ 23 ΧΩΡΕΣ (ΚΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε.)

9 2009: 42 ΠΑΝ/ΜΙΑ-ΜΕΛΗ ΑΠΟ 31 ΧΩΡΕΣ

10 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE)

11 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ: •Διεθνοποίηση και Κινητικότητα: Προώθηση φοιτητικών ανταλλαγών μεταξύ πανεπιστημίων-μελών, πρόγραμμα ανταλλαγής διοικητικού προσωπικού, συνδιασκέψεις φοιτητών των πανεπιστημίων-μελών, κ.α. •Εκπαίδευση: Joint Programmes (χρηματοδότηση 8 Joint Masters), “Bologna Laboratory”, Working group για Αναγνώριση πτυχίων, κ.α. •Πολιτική – Στρατηγική: Σεμινάρια Πρυτάνεων, Επικοινωνία με Ε.Ε.- αποστολή αναφορών και προτάσεων από τα σεμινάρια και τις ομάδες εργασίας, υποβολή σχεδίων για προγράμματα της Ε.Ε. κ.α. •Έρευνα και Ανάπτυξη: Working group για υπευθύνους ερευνητικών προγραμμάτων της Ε.Ε., working group για υπευθύνους διδακτορικών σπουδών, προώθηση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας κ.α. •Κοινωνική αποστολή-σύνδεσμος με την κοινωνία: Εξέταση θεμάτων που αφορούν πόλεις-πρωτεύουσες χωρών, σύνδεσμος με την UCEU (Ένωση των πρωτευουσών των χωρών της Ε.Ε.)

12 UNICA WORKING GROUPS • Equal Opportunities • Urban Issues • Librarians/Scholarly Communication • Recognition • Research & Development Officers • Special needs • PhD contacts • Career centers • Public Relations

13 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) UNICA STUDENT CONFERENCES 2000, Freie Universität Berlin: ‘The Making of Europe’The Making of Europe 2002, University College London: ‘The future of Europe’ 2004, University of Amsterdam: ‘Unity and Diversity in Europe : The question of Identity’ 2006, Université Pierre et Marie Curie, Paris: ‘L’Université dans la cité - "University-city-citizenship’ 2008, University of Warsaw: ‘Let’s Win Europe: Chances and Challenges for Young People’Let’s Win Europe: Chances and Challenges for Young People

14 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: •UNICA RECTORS’ SEMINAR 2009: “The Role of Evaluation and Ranking of Universities in the Quality Culture” (Dubrovnik, 3/7/2009) •Το Δίκτυο UNICA ως μέλος του COUNCIL FOR DOCTORAL EDUCATION TΗΣ EUA διοργανώνει το: 1 st UNICA MASTER CLASS: Supervision in Doctoral Education (Dubrovnik, 20-23/9/2009).

15 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝ/ΜΙΑ-ΜΕΛΗ: “UNICA ENTREPRENEURSHIP COMPETITION FOR STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS”  Κάθε 2 χρόνια αρχίζοντας από το 2009  Πρώτο βραβείο: 20,000 Euro, δεύτερο βραβείο: 10,000 Euro

16 Η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΥΘ. ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ 28-29/4/2009 (Συμμετείχαν 43 εκπρόσωποι Παν/μίων από 24 χώρες)

17 Η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΥΘ. ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ 28-29/4/2009 (παρουσίαση βασικών θεμάτων ημερ. διάταξης) •Ομιλία εκπροσώπου της Ε.Ε. για τις εξελίξεις στην ευρωπαϊκή τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα για την κινητικότητα στο πλαίσιο του ERASMUS (ανάγκη ποσοτικής-ποιοτικής αύξησης της κινητικότητας, υπάρχει μείωση ή στασιμότητα στους αριθμούς, ανάγκη για κίνητρα προς φοιτητές-καθηγητές, χρηματοδότηση, το πρόβλημα της αναγνώρισης κ.α.) •Δράσεις και προγράμματα στα οποία συμμετέχει το Δίκτυο, υποβολή νέων αιτήσεων για προγράμματα και συζήτηση προτάσεων για την υποβολή 5 νέων σχεδίων για χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά προγράμματα •Παρουσίαση καλών πρακτικών από Παν/μια-μέλη (π.χ. “How to reshape International Relations Offices” από το Φλαμανδικό Ελεύθερο Παν/μιο των Βρυξελλών, παρουσιάσεις Παν/μίων που διοργανώνουν Erasmus Staff training weeks κ.α.)

18 Η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΥΘ. ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ 28-29/4/2009 (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Workshop 1: International partnership and membership for International Organisations and Networks Περιγραφή: Τα Πανεπιστήμια έχουν συχνά διμερείς συμφωνίες για συνεργασίες και ανταλλαγές σε διαφορετικά επίπεδα: Γενικές συμφωνίες, συμφωνίες Σχολής ή Διατμηματικές •Ποιες αρχές και κατευθύνσεις πρέπει να χρησιμοποιούνται για να συνάπτονται οι συμφωνίες σε επίπεδο Πανεπιστημίων; •Κάποιες συμφωνίες τείνουν να γίνουν "sleeping agreements". Πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα αυτό; •Τα παν/μια είναι συνήθως μέλη πολλών δικτύων και οργανισμών όπως η UNICA, η EUA, η IAU κλπ. Ποια είναι τα οφέλη της συμμετοχής σε διαφορετικού τύπου δίκτυα και οργανισμούς; Με ποιους τρόπους πρέπει να επωφεληθούν τα παν/μια διαδίδοντας την πληροφόρηση εντός της ακαδημαϊκής κοινότητας;

19 Η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΥΘ. ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ 28-29/4/2009 (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Workshop 2: Internationalization at Home: Mobility without travelling? Περιγραφή: Η προσδοκία της Ε.Ε. είναι ότι μέχρι το 2020 το 20% των αποφοίτων θα έχει μετακινηθεί εντός της Ε.Ε. για σπουδές ή πρακτική άσκηση. Όμως τα Γραφεία Διεθνών Σχέσεων των ευρωπαϊκών Ιδρυμάτων παρατηρούν τη μείωση ή τη στασιμότητα στους αριθμούς μετακινούμενων φοιτητών και στην πραγματικότητα περίπου 70% του συνόλου των φοιτητών δεν μετακινούνται προς άλλα Ιδρύματα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Παραδείγματα του πόσο είναι εξίσου σημαντικό με την αύξηση της φυσικής κινητικότητας το όφελος που αποκτούν οι μη μετακινούμενοι φοιτητές και καθηγητές από τη διεθνοποίηση του Ιδρύματός τους κυρίως μέσω της αλληλεπίδρασης με τους εισερχόμενους φοιτητές και καθηγητές. Παρουσίαση υποθέσεων εργασίας.

20 UNICA EC PAST AND ONGOING PROJECTS •Erasmus Mundus Action 4 - European Campus: “Enhancing Overseas Student Mobility” •Tempus IV: Promotion of European Higher Reforms in the Tempus countries •Leonardo: Be-twin ECVET-ECTS •Tempus JEP: PRIUM PRomoting a Model of Integrated University in the FYROM •LLL, Information Project on Higher Education Reform II and III: Lisbon Strategy and Bologna Process

21 UNICA PROJECT PROPOSALS 2009 •LLL, MOLEX: Mobility and the Language Experience •LLL, LEREG: Learning Regions •LLL Multilateral projects, E-Learning: Complementary tool to European Campus •Tempus, MEDA: Equal Opportunities with Egypt, Tunisia and Morocco

22 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ BOLOGNA) Joint Declaration of the European University Networks on the European Higher Education Area (June 2003) Statement: The Coimbra, Compostela, Santander, and UNICA networks representing 176 universities urge the Ministers of higher education at the Berlin summit to: •encourage the identification and expression of the common values, principles and ethos that underpin and define European higher education as something distinctive, valuable and meaningful. Networks are in a unique position to contribute to this process; •note that the successful creation of the European higher education area depends on the embedding of the Bologna reforms at the level of the institution and that university networks should play a fundamental role in this quality enhancement process, i.e. promoting international best practice and sharing good governance and standards. In addition, networks are well placed to promote and develop all forms of mobility under the new Bologna realities; •support the university networks as an effective means of 'tuning institutions', i.e. to help make internal structural, curricula and institutional reforms as they adjust to the Bologna process. The networks are in a unique position to undertake this activity and can speedily spread information and good practice using their existing channels of communication and links.

23 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ BOLOGNA) •LLL, Information Project on Higher Education Reform II: Lisbon Strategy and Bologna Process •Seminar on Lifelong Learning for Bologna Experts ‘Universities and Lifelong Learning: Opening Up for the Knowledge Society’ (Vienna, March 25 - 26, 2008) – 80 participants •Seminar for Bologna Experts: ‘European Qualifications Framework, Learning Outcomes and ECTS/DS label’ (Madrid, June 30 - July 1, 2008) – 130 participants •Virtual Community of Bologna Experts www.bolognaexperts.net www.bolognaexperts.net

24 ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ BOLOGNA) •LLL, Information Project on Higher Education Reform III: Lisbon Strategy and Bologna Process •Seminar for Bologna Experts ‘Making Mobility Happen’ ( Rome, 30-31 March 2009) -140 participants •Seminar for Bologna Experts ‘New skills for the future’ (Warsaw, 24-25 October 2009)

25 •EC DG-EAC presentationEC DG-EAC presentation •Mobility in the EHEA: Achievements and Outlooks, Guy HaugMobility in the EHEA: Achievements and Outlooks, Guy Haug •Student Mobility and Labour Market Outcomes, Jannecke Wiers-JenssenStudent Mobility and Labour Market Outcomes, Jannecke Wiers-Jenssen •Academic Recognition of Periods of Study, Maria Sticchi DamianiAcademic Recognition of Periods of Study, Maria Sticchi Damiani •Mobility Campaign "Let’s GO!", Kate ChachavaMobility Campaign "Let’s GO!", Kate Chachava •Mobility and Motivation, Maria KeloMobility and Motivation, Maria Kelo •Mobility and Recognition: the Flemish case, Luc FrançoisMobility and Recognition: the Flemish case, Luc François •Recognition of credits: Turkish experience and Bologna Working Groups at TR HEIs, Ilyas UlgurRecognition of credits: Turkish experience and Bologna Working Groups at TR HEIs, Ilyas Ulgur •Language: Making Mobility Happen, John ReillyLanguage: Making Mobility Happen, John Reilly •Mobility and Language Experience, Jaroslava StaskovaMobility and Language Experience, Jaroslava Staskova •Mobility and language experience - Language preparation and support, Jolanta UrbanikMobility and language experience - Language preparation and support, Jolanta Urbanik •Mobility through Joint Degrees and PhD Levels, Béatrice DelpouveMobility through Joint Degrees and PhD Levels, Béatrice Delpouve •Erasmus Mundus: joint programmes and mobility, Giovanni FinocchiettiErasmus Mundus: joint programmes and mobility, Giovanni Finocchietti •Integrating Transnational Mobility into the Core Curriculum, Graeme RobertsIntegrating Transnational Mobility into the Core Curriculum, Graeme Roberts •Concluding Discussion, Arthur MettingerConcluding Discussion, Arthur Mettinger

26 UNICA NETWORK (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ) http://www.ulb.ac.be/unica/index.html

27 THE UNICA NEWSLETTER

28 ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΥΔΑ, BOLOGNA EXPERT, ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΥΔΑ, BOLOGNA EXPERT, ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ UNICA (NETWORK OF UNIVERSITIES FROM THE CAPITALS OF EUROPE) • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google