Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Μια πρόταση διδασκαλίας Ακριβή Γεωργούση, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Μια πρόταση διδασκαλίας Ακριβή Γεωργούση, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Μια πρόταση διδασκαλίας Ακριβή Γεωργούση, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13

2 Διαγραμματικά η διαδικασία της διδασκαλίας παριστάνεται ως εξής Διαγραμματικά η διαδικασία της διδασκαλίας παριστάνεται ως εξής ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ αναλυτικό πρόγραμμα διδακτικό εγχειρίδιο βιβλίο καθηγητή δυνατότητες μαθητών υλικοτεχνική υποδομή σχολείου επιλογή διδακτικών στόχων από το αναλυτικό πρόγραμμα από το βιβλίο του καθηγητή Επιλογή διδακτικού μοντέλου μαθησιακή μεταγνωστική

3 Ο καθηγητής προβληματίζεται για τα εξής:  Τι θα διδάξω ( Περιεχόμενο)  Γιατί θα το διδάξω ( Σκοποί- Στόχοι)  Πως θα το διδάξω ( Μέθοδοι –Μέσα)  Με πoιο τρόπο θα διαπιστώσω ότι η διδασκαλία μου πέτυχε (Αξιολόγηση)

4 Ειδικότερα (τι θα διδάξω): 1.Το δίκαιο των δικαιωμάτων του ανθρώπου 2.Το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο 3.Σκοποί και στόχοι μαθημάτων νομικών και πολιτικών επιστημών  πολιτική παιδεία, πολιτική συνείδηση,  δημιουργική, κριτική σκέψη και αντίληψη  συλλογικότητα, συνεργατικότητα,  υπευθυνότητα, πρωτοβουλίες  διάλογος, επιχειρηματολογία, δημοκρατία,  ενεργός συμμετοχή για κοινωνική δικαιοσύνη & αλληλεγγύη των λαών,  αποδοχή πολιτικής, πολιτισμικής, βιολογικής ετερότητας & διαφορετικότητας

5 Σύμφωνα με το νέο βιβλίο οι βασικοί στόχοι του Κεφαλαίου επικεντρώνονται (γιατί θα το διδάξω): 1.Στο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την ανάγκη ύπαρξης των διεθνών σχέσεων, του διεθνούς δικαίου και των διεθνών οργανισμών καθώς και την αναγκαιότητα της συνεργασίας της διεθνούς κοινότητας για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 2.Οι μαθητές καλούνται να υποστηρίξουν τα δικαιώματα και τα ζητήματα του ανθρωπιστικού δικαίου.

6 3.Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις  Θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης (Gardner)  Αποκαλυπτική μάθηση (Joseph Bruner)  Εκθετική διδασκαλία (David Ausubel )  Ομαδο-συνεργατική  Μέθοδος project  Διαθεματικότητα

7 4.Πως θα το διδάξω: Επιλογές για τις συγκεκριμένες ενότητες  Ομαδοσυνεργατική  Μέθοδος project  Διαθεματικότητα Γενικός στόχος Η διοργάνωση Ημερίδας για τα “Ανθρώπινα Δικαιώματα”

8 5.Προγραμματισμός  Για τη μέθοδο project  όλη η χρονιά  Για τις συγκεκριμένες ενότητες  3 διδακτικές ώρες

9 Μέθοδος project – Στάδια διδασκαλίας 1.ΑΦΟΡΜΗΣΗ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ Μέσα από φωτογραφίες ή video που αναφέρονται στο Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, ζητώ από τους μαθητές να τοποθετηθούν για το : Μέσα από φωτογραφίες ή video που αναφέρονται στο Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, ζητώ από τους μαθητές να τοποθετηθούν για το :  τι βλέπουν  που αναφέρεται αυτό που βλέπουν  τι νοιώθουν

10 2.Συλλογή Πληροφοριακού Υλικού  Ο Καθηγητής με τους μαθητές συζητούν για τα σημαντικά γεγονότα του πολέμου και ειδικότερα για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε περίοδο πολέμου, μέσα από φωτογραφίες για τα:  Γίνεται αναφορά στα γεγονότα και σε αυτούς που τα προκάλεσαν. Ολοκαύτωμα Χιροσίμα Ναγκασάκι Βομβαρδισμό της Δρέσδης Χίτλερ - Ναζί ΑμερικανοίΣύμμαχοι

11 3. Ομαδοσυνεργατική 1.Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες των 4-5 παιδιών. Σε μια τάξη 30 μαθητών οι ομάδες μπορούν να είναι έξι. Κάθε δυο ομάδες αναλαμβάνουν και ένα ιστορικό γεγονός 1.Την πτώση της ατομικής βόμβας στην Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι 2.Το Ολοκαύτωμα 3.Τον βομβαρδισμό της Δρέσδης

12 2.Κάθε ομάδα ψάχνει στο διαδίκτυο για το υλικό της εργασίας της. Αφήνουμε τους μαθητές να αυτενεργήσουν, καθοδηγώντας τους ώστε να αναφερθούν στα ιστορικά γεγονότα που προκάλεσαν τα εξεταζόμενα θέματα. Αφήνουμε τους μαθητές να αυτενεργήσουν, καθοδηγώντας τους ώστε να αναφερθούν στα ιστορικά γεγονότα που προκάλεσαν τα εξεταζόμενα θέματα. Ειδικότερα : Ειδικότερα :  Τη συμμετοχή της Ιαπωνίας στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο  Τις σχέσεις των Ναζί με τους Εβραίους  Την απόφαση των συμμάχων για τον βομβαρδισμό της Δρέσδης

13 3.Κάθε ομάδα ψάχνει για μαρτυρίες που αφορούν το θέμα της ή και λογοτεχνικά κείμενα όπως :  Το ημερολόγιο της Άννας Φράνκ  Τα λουλούδια της Χιροσίμα της Εν.Μόρρις  Το σφαγείο Νο 5 του Κερτ Βόνεγκατ και άλλα ή αναφέρονται σε κινηματογραφικές ταινίες τις οποίες έχουν δει και συζητήσει π.χ.  Η λίστα του Σίντλερ, του Στίβεν Σπίλμπεργκ για το Ολοκαύτωμα  Η ζωή είναι ωραία, του Μάρκο Φερέρι  Ο πιανίστας, του Ρομάν Πολάνσκι  Αμήν, του Κώστα Γαβρά  Χιροσίμα, αγάπη μου, του Αλέν Ρενέ  Ραψωδία τον Αύγουστο,του Κουροσάβα και άλλα

14 4.Για τους hibakusha,τους επιζήσαντες της ατομικής βόμβας, οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν υλικό τόσο από το διαδίκτυο όσο και από τον έντυπο τύπο, στο οποίο περιγράφεται η εμπειρία τους τόσο εκείνη την ημέρα όσο και πως κατάφεραν να επιβιώσουν μετά το τέλος του πολέμου. ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΛΙΚΟΥ Οι μαθητές απασχολούνται με τα παραπάνω θέματα καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

15 1 η ώρα διδασκαλίας  Φωτογραφίες – video  Η αναγκαιότητα ίδρυσης του ΟΗΕ  1948 “Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου” – Προοίμιο  Σύνδεση με το υλικό που έχουν ήδη επεξεργαστεί οι μαθητές - Συζήτηση

16 2 η ώρα διδασκαλίας ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  Συνδέουμε με το Κεφάλαιο για τα ατομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα – Εξηγούμε ότι πρόκειται για τα ίδια δικαιώματα που προστατεύονται σε διεθνές επίπεδο και υπό διάφορες περιστάσεις.  Προβάλλουμε φωτογραφίες ή video.  Ζητούμε από τους μαθητές να σχολιάσουν τις φωτογραφίες και να αναγνωρίσουν τα δικαιώματα που παραβιάζονται.  Δίνουμε στους μαθητές το Ημερολόγιο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε

17 Προβάλλουμε ή δίνουμε Κατάλογο με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (αστικά, πολιτικά, κοινωνικά, πολιτισμικά, οικονομικά).  Δικαίωμα στη Ζωή (απαγόρευση βασανιστηρίων, απάνθρωπης και ταπεινωτικής μεταχείρισης, θανατικής ποινής κ.λ.π)  Δικαίωμα στη Ελευθερία (απαγόρευση παράνομων συλλήψεων, κρατήσεων, φυλακίσεων – Εφαρμογή της Αρχής της μη επαναπροώθησης – Αρχή του φυσικού Δικαστή – Habeas Corpus)  Ελευθερία σκέψης και έκφρασης (ακτιβιστές, υπερασπιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πολιτικό άσυλο, ΜΜΕ. Διαδίκτυο, Bloggers)  Ισότητα ενώπιον του Νόμου (απαγόρευση διακρίσεων λόγω φύλου, φυλής, θρησκείας, γλώσσας, αναπηρίας)  Δικαίωμα συμμετοχής στον πολιτισμό (προστασία πολιτισμικής κληρονομιάς, μητρικής γλώσσας)  Δικαιώματα της γυναίκας («εγκλήματα τιμής», ακρωτηριασμός γεννητικών οργάνων, βιασμός, trafficking κ.λπ.)  Δικαίωμα στην τροφή (φτώχεια, υποσιτισμός)  Δικαίωμα στην εργασία (κυρίως γυναίκες –Ασία, Αφρική)  Δικαίωμα στην εκπαίδευση (Ρομά, Αφρική)  Θρησκευτική ελευθερία  Δικαίωμα στην πολιτική επιλογή και συμμετοχή στην πολιτική ζωή.

18  Αναφερόμαστε στο ότι όλα τα Ανθρώπινα Δικαιώματα προστατεύονται και από τα δύο Δίκαια και εντοπίζουμε τη διαφορά τους.  Εξηγούμε πώς κατοχυρώνονται τα δικαιώματα αυτά σε Εθνικό επίπεδο (Συντάγματα και Νόμοι).  Δίνουμε παραδείγματα: 1.Νέος Νόμος για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας (Ελλάδα, Ν. 3500/06). 2.Περίπτωση Τζαβέντ Ασλάμ (Ελλάδα, απόφαση Αρείου Πάγου)

19 Αναφέρουμε άλλες περιπτώσεις προστασίας των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θετικής αντιμετώπισής τους (Εκθέσεις Διεθνούς Αμνηστίας 2008, κατά περιοχή):  Ευρώπη – Κεντρική Ασία  Αλβανία: Το Δικαστήριο Σοβαρών Εγκλημάτων καταδίκασε δύο άτομα επειδή διακινούσαν παιδιά προς την Ελλάδα και τα εξανάγκαζαν σε πορνεία ή επαιτεία.  Αφρική  Ρουάντα: Κατάργηση θανατικής ποινής (Ιούλιος 2007)  Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική  Αλγερία: Υπερψήφιση του Παγκόσμιου Μορατόριουμ των εκτελέσεων (Γ.Σ. Ο.Η.Ε)  Αμερική  Εξαγγελία του νέου Προέδρου των ΗΠΑ ια κλείσιμο του στρατοπέδου του Γκουαντάναμο.  Ασία και Ειρηνικός  Πακιστάν: Ποινικοποίηση (το 2005) της πρακτικής της «σουάρα» (swara) δηλαδή της παράδοσης ενός κοριτσιού ή μιας γυναίκας στους αντιπάλους για γάμο για να διευθετηθεί κάποια διένεξη.

20  1948 Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου  1950 Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών Ελευθεριών – Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  1965 Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την κατάργηση των φυλετικών διακρίσεων  1975 Τελική Πράξη του Ελσίνκι – Δ.Α.Σ.Ε – Ο.Α.Σ.Ε  1989 Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού του ΟΗΕ Κείμενα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

21 Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Α. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ  Δίνουμε αναφορές από το Eλληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι για περιπτώσεις trafficking (www.greekhelsinki.gr)  Δίνουμε αναφορές από τον Συνήγορο του πολίτη (www.synigoros.gr)  Ρωτούμε τους μαθητές τι μπορεί να γίνει στις περιπτώσεις αυτές. Ήδη ορισμένες απαντήσεις έχουν δοθεί. Ήδη ορισμένες απαντήσεις έχουν δοθεί.

22 ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ  Καταγγελία σε ΜΚΟ  Προσφυγή – Αναφορά σε Διαμεσολαβητές – Συνηγόρους (Έλληνα, Ευρωπαίο, Διεθνή.  Προσφυγή σε Δικαστήρια (Εθνικά, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Σε αυτό προσφεύγουν άτομα κατά κρατών που έχουν επικυρώσει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)

23 Β. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΖΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ( π.χ. βία κατά γυναικών, παιδική και γυναικεία πορνεία, παραβιάσεις δικαιωμάτων σχετικών με συλλήψεις, παράνομες κρατήσεις, φυλακίσεις, μη δίκαιες δίκες, παραβιάσεις δικαιωμάτων μειονοτήτων, για παράδειγμα Ρομά) ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ  Καταγγελία σε ΜΚΟ (π.χ. Ερυθρό Σταυρό, Διεθνή Αμνηστία, Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι κ.λ.π.  Προσφυγή σε Δικαστήρια (όπου αυτό είναι δυνατό, δηλ. σε δημοκρατικά κράτη)  Άλλες δράσεις (π.χ. επιβολή εμπάργκο από τον ΟΗΕ στην πρώην Γιουγκοσλαβία και στο Ιράκ, μετά τον Πόλεμο του Κόλπου).

24 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ – ΚΛΕΙΣΙΜΟ  Προβάλλουμε το video της Ευρωπαϊκής Ένωσης “STAND UP FOR YOUR RIGHTS”  Μοιράζουμε στους μαθητές Φύλλο Ελέγχου και Φύλλο Εφαρμογής (Περίπτωση Ορχάν Παμούκ) (Αξιολόγηση)  Δίνουμε κατάλογο βιβλίων, κόμικ και ταινιών για περαιτέρω ενασχόληση με το θέμα

25 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ……………………………. ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ Β. ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔ. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΦΥΛΛΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΡ….. Στις παρακάτω ερωτήσεις κυκλώστε το Σ εάν η πρόταση είναι σωστή ή το Λ εάν η πρόταση είναι λανθασμένη. Στη συνέχεια αναδιατυπώστε την λανθασμένη πρόταση έτσι ώστε να γίνει σωστή. 1.Σ Λ Μόνο το Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο είναι κλάδος του Διεθνούς Δικαίου που αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα. 2.Σ Λ Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποκαλούνται και «αναπαλλοτρίωτα» γιατί κανένας δεν έχει το δικαίωμα να τα αφαιρέσει από κανένα άνθρωπο. 3.Σ Λ «Απαρτχάιντ» σημαίνει την πολιτική διαχωρισμού ανδρών και γυναικών που ίσχυσε στην Ν. Αφρική μεταξύ των ετών 1948 – Ακριβή Γεωργούση, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ13 Αναστασία Μπαϊλα, Εκπαιδευτικός

26 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ……………………………. ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ Β. ΚΕΦΑΛΑΙΟ: Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔ. ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΦΥΛΛΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΡ…. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΠΕΛΙΣΤΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΟΡΧΑΝ ΠΑΜΟΥΚ Ο Τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ, κάτοχος του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας 2006, βρέθηκε το 2005 αντιμέτωπος με την Τουρκική δικαιοσύνη με την κατηγορία της προσβολής των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων και την κατηγορία της προσβολής της τουρκικής εθνικής ταυτότητας, σε μια υπόθεση που παρακολουθήθηκε από όλο τον κόσμο. Είχε δηλώσει σε ελβετική εφημερίδα ότι « Κούρδοι και Αρμένιοι σκοτώθηκαν σ΄αυτή τη γη και κανείς εκτός από μένα δεν τολμά να μιλήσει γι΄αυτό». Το 1995 ο Παμούκ ήταν ανάμεσα σε μια ομάδα συγγραφέων που δικάστηκαν για την κριτική τους εναντίον του τρόπου που η Τουρκία μεταχειρίζεται τους Κούρδους σε ένα βιβλίο δοκιμίων…». ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 1.Ποια δικαιώματα του συγγραφέα παραβιάστηκαν εδώ; 2.Εάν ένα άτομο καταδικαστεί για τους παραπάνω λόγους από Δικαστήριο της χώρας του μπορεί να προσφύγει σε άλλο Δικαστήριο εκτός αυτής και αν ναι, σε ποιο; 3.Σε κάποια κράτη έχει ποινικοποιηθεί η άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων και του Ολοκαυτώματος. Συμφωνείτε με τις αποφάσεις αυτές; Μετά από τις απαντήσεις των μαθητών εξηγούμε τι έχει γίνει;  Στις το Δικαστήριο της Κων/πολης που θα τον δίκαζε για τις δηλώσεις του περί σφαγής των Αρμενίων (1915) από την Οθωμανική Αυτοκρατορία αποφάσισε να σταματήσει την εις βάρος του δίωξη.  Αργότερα αποσύρθηκε και η εις βάρος του κατηγορία για προσβολή της εθνικής ταυτότητας.  Η δίωξη του Παμουκ είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων και οι Βρυξέλλες είχαν διαμηνύσει στην Άγκυρα ότι η δίκη αποτελεί κρίσιμο τεστ για την Τουρκία εν μέσω της διαπραγμάτευσης με την Ε.Ε Ακριβή Γεωργούση, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ13 Αναστασία Μπαϊλα, εκπαιδευτικός Πηγή:

27 Εργασία για το σπίτι A.Μέσα από το site της Διεθνούς Αμνηστίας και συγκεκριμένα την Παγκόσμια Έκθεση για την κατάσταση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 2008, να βρείτε και να παρουσιάσετε στην τάξη παραβιάσεις των Α.Δ. σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. B.Μέσα από το site του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (www.echr.coe.int) να βρείτε, να μεταφράσετε και να παρουσιάσετε στην τάξη αποφάσεις του Δικαστηρίου που αφορούν παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.


Κατέβασμα ppt "ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Μια πρόταση διδασκαλίας Ακριβή Γεωργούση, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ13."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google