Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΜΕΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΕΚ ΑΚΜΗ 30/6/2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΜΕΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΕΚ ΑΚΜΗ 30/6/2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΜΕΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΕΚ ΑΚΜΗ 30/6/2014

2  ΝΑΥΠΗΓΙΚΑ ΥΛΙΚΑ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΧΑΛΥΒΕΣ  ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΚΑΙ ΚΡΑΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ  ΤΙΤΑΝΙΟ ΚΑΙ ΚΡΑΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ  ΣΥΝΘΕΤΑ ΥΛΙΚΑ  BIB ΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 30/6/2014

3  ΛΟΓΟΣ ΑΝTΟΧΗΣ ΠΡΟΣ ΒΑΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΝTΟΧΗΣ ΠΡΟΣ ΒΑΡΟΣ  ΔΥΣΘΡΑΥΣΤΟΤΗΤΑ ΔΥΣΘΡΑΥΣΤΟΤΗΤΑ  ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΚΟΠΩΣΗ ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΚΟΠΩΣΗ  ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΡΗΓΜΑΤΩΣΗ ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΜΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΡΗΓΜΑΤΩΣΗ  ΑΛΛΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΛΛΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ 30/6/2014

4 1. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ Ο ΣΙΔΗΡΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΟ ΧΑΛΥΒΑ ΩΣ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΡΙΟ ΔΙΑΡΡΟΗΣ Η΄ Η ΤΑΣΗ ΘΡΑΥΣΗΣ. ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 200 ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΘΡΑΥΣΗΣ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ 25 ΠΛΟΙΑ ΚΟΠΗΚΑΝ ΣΤΑ ΔΥΟ. ΕΤΣΙ ΔΟΘΗΚΕ Η ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΤΥΠΩΝ ΧΑΛΥΒΑ ΑΝΘΡΑΚΑ - ΜΑΓΓΑΝΙΟΥ ΜΕ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΨΑΘΗΡΗ ΘΡΑΥΣΗ. 30/6/2014

5 a) HTS high tensile strength, με όριο διαρροής 350 Mpa (50 ksi) b) HY-80, με όριο διαρροής 560 Mpa (80 ksi) c) HY-100, με όριο διαρροής 690 Mpa (100 ksi) d) HY-130, με όριο διαρροής 900 Mpa (130 ksi) ( ΜΕΓΑΠΑΣΚΑΛ Mpa = 101,97 mH2O = 295,3 inHg= 0,15 ksi κιλοπόντ ανά τετραγωνική ίντσα )  ΟΛΟΙ ΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΗΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΣΕΙΡΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΡΩΓΜΩΝ. 30/6/2014

6  ΜΕΤΑ ΤΟ 1960 ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΕΡΡΙΤΙΚΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΣΙ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.  ΣΗΜΕΡΑ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΧΑΛΥΒΩΝ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΘΡΑΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΙΔΙΑ Ή ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΟΥ ΧΑΛΥΒΑ ΗΥ -80.  ΑΥΤΉ Η ΟΜΑΔΑ ΧΑΛΥΒΩΝ ΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ « ΜΙΚΡΟ - ΚΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ » (high strength low alloy, HSLA, steels) Βλέπε πίνακα 30/6/2014

7  ΟΙ ΚΟΙΝΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ Η΄ ΧΑΛΥΒΕΣ ΣΥΝΗΘΟΥΣ ΑΝΤΟΧΗΣ (mild steels or carbon steels) ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΟ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΗ ΟΜΑΔΑ ΧΑΛΥΒΩΝ, ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΝΘΡΑΚΑ ( ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΧΡΙ 0,23) ΜΑΓΓΑΝΙΟ, ΠΥΡΙΤΙΟ, ΦΩΣΦΟΡΟ, ΘΕΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ )  ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΧΡΗΣΗ ΜΙΚΡΟ - ΚΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΧΑΛΥΒΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ (high strength low alloy, HSLA, steels) ΜΕ ΟΡΙΑ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΑΠΟ 415 Mpa (60 ksi) ΜΕΧΡΙ 690 Mpa (100 ksi). ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΥΨΗΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΑΝΤΟΧΩΝ ΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΜΙΞΕΙΣ ( χρώμιο, νικέλιο,…) ΚΑΙ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΕΣ ( συνήθως βαφή και επαναφορά ) Βλέπε πίνακες Ι, ΙΙ Ι ΙΙ 30/6/2014

8  ΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΚΡΑΜΜΑΤΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 19 ου ΑΙΩΝΑ, Η ΠΡΩΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΟΙ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ ΟΜΩΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ Η ΔΥΣΧΡΗΣΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ, ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΩΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ.  ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1920 ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ α ) ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ( ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ) β ) ΤΗΝ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΞΟ ΒΟΛΦΡΑΜΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕΡΙΟΥ (Gas Tungsten Welding, GTAW) 30/6/2014

9  ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΣΤΙΣ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ( ΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ?) ?  ΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΟ ΚΑΙ ΟΛΚΙΜΟ  1 ο ΨΗΦΙΟ : ΚΥΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ  2 ο ΨΗΦΙΟ : ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΣ  3 ο ΚΑΙ 4 ο ΨΗΦΙΟ : ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΚΡΑΜΑΤΟΣ 30/6/2014 ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΣΕΙΡΑ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΡΑΜΑΤΟΣ 1000 ΤΟΥΧΑΛΙΣΤΟ 99% ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ (Al) 2000 ΧΑΛΚΟΣ (Cu) 3000 ΜΑΓΓΑΝΙΟ (Mn) 4000 ΠΥΡΙΤΙΟ (Si) 5000 ΜΑΓΝΗΣΙΟ (Mg) 6000 ΜΑΓΝΗΣΙΟ ΚΑΙ ΠΥΡΙΤΙΟ (Mg2Si) 7000 ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ (Zn) 8000 ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

10  ΤΟ ΤΕΤΡΑΨΗΦΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕ ΚΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΌ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ 1-3 ΨΗΦΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΕΙ ΤΟ ΚΡΑΜΜΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ.  F: KAMMIA KATE ΡΓΑΣΙΑ O: ΑΝΟΠΤΗΣΗ ( ΘΕΡΜΙΚΗ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ). H: ΕΝΔΟΤΡΑΧΥΝΣΗ H1: ΜΟΝΟ ΕΝΔΟΤΡΑΧΥΝΣΗ H2: ΕΝΔΟΤΡΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΗ ΑΝΟΠΤΗΣΗ (annealing) H3: ΕΝΔΟΤΡΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ (stabilizing) T: ΘΕΡΜΙΚΗ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ (T1- T9) 30/6/2014

11  ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΣ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ.  ΜΗ ΘΕΡΜΙΚΑ ΚΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΝΤΟΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΠΩΣ ΜΑΓΝΗΣΙΟ, ΠΥΡΙΤΙΟ, ΜΑΓΓΑΝΙΟ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΕΙΡΕΣ 1000, 3000, 4000, ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΝ ΨΥΧΡΩ (cold working). 30/6/2014

12  ΘΕΡΜΙΚΑ ΚΑΤΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΚΡΑΜΑΤΑ Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΝΤΟΧΗ ΤΩΝ ΚΡΑΜΑΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΠΩΣ ΧΑΛΚΟΣ, ΜΑΓΝΗΣΙΟ, ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ, ΠΥΡΙΤΙΟ. ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΛΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Η΄ ΥΠΕΡΒΑΦΗ (solution heat treatment) ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΡΑΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΧΡΟΝΟ. ΑΥΤΌ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΑΠΌ ΓΡΗΓΟΡΗ ΒΑΦΗ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΝΕΡΟ. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΑΡΚΕΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ( Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΓΗΡΑΝΣΗ (aging) ΤΟ ΚΡΑΜΑ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΑΠΌ ΑΠΟΨΗ ΑΝΤΟΧΗΣ. 30/6/2014

13  ΑΛΛΑ ΚΡΑΜΑΤΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑΣ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΑΛΛΑ ( ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΠΥΡΙΤΙΟ, ΜΑΓΝΗΣΙΟ Η΄ ΜΑΓΝΗΣΙΟ ΚΑΙ ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΣΚΡΗΡΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ Γ Η ΡΑΝΣΗ ΕΠΙ ΜΕΓΑΛΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ).  ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑΝ ΜΕ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ. Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΑΥΤΉ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ Γ H ΡΑΝΣΗ (artificial aging) Η΄ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΚΡΥΜΝΗΣΗ (precipitation hardening). 30/6/2014

14  ΤΑ ΚΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΣΕΙΡΩΝ 5000 ( ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΟΝΤΑΙ ΘΕΡΜΙΚΗ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ 5052, 5083, 5086, 5454 ΚΑΙ 5456) ΚΑΙ  ΤΟ 5052 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΙΚΡΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ( ΛΟΓΩ ΑΝΤΟΧΗΣ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ).  ΤΑ 5086, 5083 ΚΑΙ 5456 ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ Η 116 ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ ΚΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ ΕΝΟΣ ΠΛΟΙΟΥ Ή ΑΛΛΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ.  ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΘΕΡΜΙΚΗ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΟ 6061 ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΕΣ ΠΙΝΑΚΑ 30/6/2014

15  ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1) ΕΛΑΦΡΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ 2) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 3) ΜΑΚΡΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΖΩΗΣ 4) ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ 5) ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΟΨΗ 6) ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ - Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΒΑΣΙΖΕΤΕ ΣΕ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΜΕ ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ tn ΚΑΙ ΔΑΠΑΝΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΓΙΑ 10 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΧΡΟΝΙΑ - ( ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ, ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΒΑΡΟΥΣ, ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΩΝ ΧΑΛΥΒΔΙΝΩΝ ). 30/6/2014

16  ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΣΦΥΡΟΚΡΟΥΣΗ 2) ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΠΟΛΥΚΥΚΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΚΥΚΛΙΚΗ ΚΟΠΩΣΗ 3) ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΞΗΣ 4) ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΠΕΡΑ ΤΩΝ 93 ο C (200 ο F) ΑΡΑ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΠΥΡΚΑΪΑ 5) ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΡΕΥΜΑΤΑ, ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΑ ΑΠΌ ΓΕΙΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ 30/6/2014

17


Κατέβασμα ppt "ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΜΕΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΕΚ ΑΚΜΗ 30/6/2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google