Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεNicodemus Booras Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Από την Ελπίδα Σαμαλτάνη
2
Cyborg = κυβερνο - οργανισμός έννοια κυβερνητικής Τεχνολογικό κίνημα [Bertrand, Yves (1992). Σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες] CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
3
ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ Επικεντρώθηκε στη συστημική σύλληψη της διδασκαλίας. Υποστήριξε την εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Δημιούργησε την τεχνολογική θεωρία της εκπαίδευσης. Σχετίζεται με τη διεπιστημονικότητα της τεχνολογίας της εκπαίδευσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
4
ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ Β.Η τάση των υπερμέσων α) Θεωρία των επικοινωνιών β) Κυβερνητική γ) Συμπεριφορισμός Α.Η συστημική τάση CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
5
Πώς συνδέονται οι τάσεις του τεχνολογικού κινήματος με την εκπαίδευση; Η συστημική της εκπαίδευσης πηγάζει από τις έρευνες που αφορούν τη γενική θεωρία των συστημάτων ή συστημική. Η θεωρία των hypermedia προέρχεται από τις έρευνες στην κυβερνητική, στην τεχνητή νοημοσύνη, στις γνωστικές επιστήμες, στην πληροφορική και στις θεωρίες της επικοινωνίας, που έχουν ως αντικείμενο τη χρησιμοποίηση των media. Επέτρεψαν κυρίως να βελτιώσουμε την οργάνωση της διδασκαλίας και οδήγησαν στον παιδαγωγικό σχεδιασμό. Εξετάζει το τεχνολογικό περιβάλλον και την αλληλεπίδρασή του. Έδωσε στους χρήστες των συστημάτων την έννοια της ανάδρασης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
6
…ξεκινάμε από τον όρο τεχνολογία, που την ορίζουμε ως το σύνολο των στηριγμάτων δράσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδακτική διαδικασία. Κατατάσσουμε και τα cyborg στην τεχνολογία, επειδή, ως συνένωση του ανθρώπου με τα μηχανικά επιτεύγματά του, μπορεί να θεωρηθεί ως μέσο εφαρμογής επιστημονικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με παιδαγωγικούς στόχους. Μιλάμε για cyborg της εκπαίδευσης θεωρώντας ως cyborg το μαθητή ή εκπαιδευτικό που χρησιμοποιεί τον υπολογιστή στη μαθησιακή ή διδακτική διαδικασία ως αναπόσπαστο μέρος του σώματός του. Για να συσχετίσουμε τα cyborg με την εκπαίδευση… CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
7
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ CYBORG Ενεργητική συμμετοχή στη μάθηση. Υποστηρίζει τη χρήση των Ν.Τ. στη διδακτική πράξη. Βασικά χαρακτηριστικά του εποικοδομισμού : Βασικά χαρακτηριστικά των cyborg : Επικοινωνία ανθρώπου - μηχανής και έλεγχος της ροής πληροφοριών. Αλληλεπίδραση ανθρώπου – μηχανής. Είναι συνένωση του ανθρώπου με τα τεχνολογικά του επιτεύγματα. Περιβάλλον κοινωνικής αλληλεπίδρασης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
8
CYBORG ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως καθολική μηχανή, επειδή δεν επιβάλλει το είδος της πληροφορίας ούτε τον τρόπο επεξεργασίας. Η συστημική θεωρία ή θεωρία του ολισμού στηρίζεται στην έννοια της ολότητας, που προσεγγίζει τη γνώση ως ενιαίο όλο. Το cyborg περιλαμβάνει μια μοναδική σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, στο βαθμό που η μηχανή (υπολογιστής) χρησιμοποιείται για την ανακάλυψη της γνώσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
9
ΤΑ CYBORG ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Η δημιουργία μαθητών – cyborg έγκειται στη χρήση υπολογιστή ή βιντεοκάμερας, ώστε να ενεργοποιήσουν τους μηχανισμούς της ανατροφοδότησης και να αναζητήσουν την αληθινή εικόνα των πραγμάτων. Το ρεύμα των hypermedia ενδιαφέρεται για την ψηφιακή επεξεργασία των εικόνων. Η εικόνα στον κυβερνοχώρο γίνεται η ίδια μια μηχανή που λειτουργεί αυτόνομα. Η εικόνα είναι το πρότυπο του υπερκειμένου και των υπερμέσων. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
10
ΤΑ CYBORG ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Στη δεκαετία του ’80 ο υπολογιστής χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή περιβαλλόντων μάθησης με εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης. Σήμερα οι έρευνες αφορούν τεχνικές παρουσίασης της γνώσης με μια «ανοιχτή τεχνολογία αλληλεπίδρασης μεταξύ ενός υπολογιστή και ενός ατόμου». Η συσχέτιση cyborg και εκπαίδευσης έγκειται στην τεχνολογία αλληλεπίδρασης μεταξύ υπολογιστή - μαθητή, δηλαδή στην τεχνητή συνένωσή τους με σκοπό την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
11
CYBORG ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ Η τεχνολογία των συστημάτων δυνητικής πραγματικότητας υλοποιεί το βασικό πρόγραμμα της κυβερνητικής. Στηρίζονται σε μια ψηφιακή τεχνολογία εμβάπτισης (immersion) μέσω του υπολογιστή με τη βοήθεια διάφορων gadgets. Έτσι προκύπτει η αμεσότητα ανθρώπου-μηχανής από μια αμφίδρομη σχέση αλληλεπίδρασης. Η συσχέτιση μεταξύ cyborg, κυβερνητικής και εκπαίδευσης (κονστρουκτιβισμός) οφείλεται στις κοινές βασικές έννοιες που υιοθετούν: αλληλεπίδραση, ανατροφοδότηση, επικοινωνία, αμεσότητα ανθρώπου – υπολογιστή. CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
12
ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ Χρησιμοποιείται για τη θεραπεία μαθησιακών δυσκολιών με τη βοήθεια ενός συστήματος ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Είναι μια συμπεριφοριστική μέθοδος. Είναι μια μαθησιακή διαδικασία που εκπαιδεύει το άτομο να μεταβάλλει την εγκεφαλική του δραστηριότητα. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τη μετάβαση από την ανθρώπινη στη σαϊμποργιανή κατάσταση με κατάλληλα λογισμικά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό για εκπαιδευτικούς σκοπούς; CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
13
Τα cyborg είναι ήδη κομμάτι της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Δεν περιορίζεται πια σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αλλά σε θεωρίες, επιτεύγματα και προσδοκίες της τεχνολογικής επιστήμης. Επίλογος CYBORG ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
14
Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Από την Ελπίδα Σαμαλτάνη
15
ΟΡΙΣΜΟΣ Η τέχνη των cyborg ερευνά τις έννοιες του σαϊμποργκισμού, ειδικότερα τις στενές σχέσεις μεταξύ του σώματος και της τεχνολογίας. Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Εξετάζει τη σχέση του ανθρώπου με τα εργαλεία και τις μηχανές. Δίνει έμφαση στη σχέση καλλιτέχνη και τεχνολογίας.
16
Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ CYBORG α) Δυϊσμός στην αντίληψη των εννοιών β) Γραμμικός και κυκλικός τρόπος αντίληψης των φαινομένων γ) Σχέση μεταξύ αισθητικής και αντίληψης του «ωραίου» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG Για να κατανοήσουμε την αισθητική των cyborg, θα πρέπει να ξεπεράσουμε τις παρακάτω αντιλήψεις:
17
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ Ελληνική μυθολογία : Ίκαρος, Πέλοπας Αιγυπτιακή μυθολογία : Όσιρις Καβαλιστική μυθολογία : golem Σύγχρονη μυθολογία : Φρανκενστάιν Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG
18
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG «Φωτιά», 1566 Giuseppe Arcimboldo «Αυτόματη μηχανή», 1760 Friedrich von Knauss «Μηχανικό κεφάλι», 1921 Raoul Hausman
19
ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG 1928 “O κομήτης Doom” Edmond Hamilton 1944 “No woman born” C. L. Moore 1972 Martin Caidin
20
ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ 1976 Isaac Asimov 1984 “Ο νευρομάντης” 1980 D.C. Comics “Teen Titans” Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG
21
Cyborg Superman Ο άνθρωπος των $6.000.000 Σειρά κινουμένων σχεδίων Cyborg Teen Titan Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Τηλεοπτικές σειρές
22
Peter Paul RubensSkai Fowler «Ένωση νερού και γης» Ψηφιακή εποχή (δεκαετία ’90) Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
23
Ζώα - cyborg Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ http://www.worth1000.com/cache/contest/contestcache.asp?contest_id=10619&star t=1&end=10& display=photoshop
24
Woody Vasulka … Σύστημα video που μετασχηματίζει εικόνες ψηφιακά και δυναμικά … και Steina Vasulka Δημιουργία ηλεκτρικο-οπτικο-μηχανικών περιβαλλόντων χρησιμοποιώντας την κάμερα ως προέκταση του ματιού. Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
25
David Tomas Πολυμεσικό έργο τέχνης Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ http://corps.machine.uquam.ca/images/tomas/tomas_demarche.html
26
Stelarc 1981 Η μηχανή που περπατάει 1998 1995 www.raidersnewsupdate.com, www.artopos.org/artists/stelarc/accouch-gr.htmlwww.raidersnewsupdate.comwww.artopos.org/artists/stelarc/accouch-gr.html Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
27
Χρήση τεχνοεπιστημών Steve Mann «cyborg καθηγητής» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
28
Πλαστικές εγχειρίσεις Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
29
Τέχνη της σάρκας, τατουάζ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
30
Τέχνη του σώματος (body-art) Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
31
«Ανατομία ενός ανθρώπου» Leonardo Da VinciBob Thawley «Ανατομία ενός cyborg» Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ www.routledge-ny.com/ref/cyborgcitizen/cycitpgs/future.html
32
«Το cyborg και η σειρήνα» «Ο ψαράς και η σειρήνα» Mad Wasabi Frederick Leighton Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ http://www.worth1000.com/emailthis.asp?entry=280971
33
Davinator Δαβίδ ΆγγελοςΆγγελος MιχαήλMιχαήλ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Γλυπτική http://www.worth1000.com/emailthis.asp?entry=280971
34
Star trek Star wars ROBOCOP Ο εξολοθρευτής Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Κινηματογράφος
35
Ηλεκτρονικά παιχνίδια Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ CYBORG ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
36
Η τέχνη του μέλλοντος αναδύεται αργά ως τέχνη των cyborg, μια διεισδυτική, αν και περιθωριακή διεθνή πρακτική. Επίλογος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.