Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη

2 Επικοινωνία με όλους Ι. Διαφορετικές προσεγγίσεις Προγράμματα:  Προσέγγισης (outreach)  Για μειονότητες  Για ανθρώπους με διανοητικές και φυσικές αναπηρίες  Παρακαλώ αγγίξετε (Please touch)  Ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές  Εκθέσεις σε πολυκαταστήματα (Αττικό Μετρό)  Σε επιχειρηματίες (The Art Institute of Chicago)

3 ΙΙ. Ερμηνεία μέσα στο μουσείο ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πώς ανακαλύφθηκαν τα αντικείμενα; Πώς κατασκευάστηκαν; Πού και πότε; Πώς λειτουργούσαν; Ποιος τα χρησιμοποιούσε; Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτά; Τι πιστεύουν οι ειδικοί γι’ αυτά; Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για την ερμηνεία τους;

4 ΙΙΙ. Επίτευξη στόχου Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος δεν χρειάζονται πολυδάπανες λύσεις: • Κείμενα απλά που εξηγούν τους ειδικούς όρους • Χρήση χαρτών, εικόνων κ.τ.λ. • Χρήση μοντέλων αναπαράστασης και ερμηνείας της αρχικής χρήσης των αντικειμένων • Φροντίδα για τη φυσική διάσταση της επίσκεψης

5 IV. Επικοινωνία στο μουσείο  κτήριο  φυλλάδια  δραστηριότητες  διοικητική δομή  κάθετος άξονας  οριζόντιος άξονας  δημόσια συμπεριφορά του προσωπικού  όλες γενικά οι εκφάνσεις της λειτουργίας του μουσείου

6 V. Επικοινωνιακή πολιτική  το τι του μουσείου  το πώς του μουσείου  το πώς του επισκέπτη Η επικοινωνιακή πολιτική περιλαμβάνει:  τι θέλουν να πουν τα μουσεία;  σε ποιον θέλουν να το πουν;  πώς θέλουν να το πουν;

7 Η επικοινωνία λαμβάνει υπόψη:  την υποδοχή των επισκεπτών  την ικανοποίηση των αναγκών τους  τη δημιουργία ευκαιριών για συμμετοχή και εμπλοκή (να πιάσουν, να εξερευνήσουν, να κατασκευάσουν, να αναρωτηθούν, να διασκεδάσουν)

8 ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ι. Cameron, 1968 Πομπός  μέσο  δέκτης Πομπός επιμελητής  μέσο αντικείμενο  δέκτης επισκέ πτης

9 Hooper-Greenhill

10 Επίσκεψη στο μουσείο Falk και Dierking  Προσωπικό περιβάλλον  Κοινωνικό περιβάλλον  Φυσικό περιβάλλον

11 Φυσικό περιβάλλον  Το κτήριο (εξωτερική εμφάνιση και εσωτερικές ανέσεις, το πρόβλημα με τα παλιά κτήρια)  Ο προσανατολισμός του επισκέπτη  Η υποδοχή  Η ροή που καλείται να ακολουθήσει ο επισκέπτης (πυραμίδα του Pei)

12 Σύγχρονο Μουσείο  συνδέει το παλιό που γνωρίζει ο επισκέπτης με το καινούργιο που προτείνει το μουσείο  σχεδιάζει εκθέσεις που απευθύνονται σε όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις  προσφέρει πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους  γωνιές με πληροφοριακό και εκπαιδευτικό υλικό  ηλεκτρονικά προγράμματα  επισκέψεις στις αποθήκες  στους χώρους συντήρησης  συνεργάζεται με άλλους οργανισμούς  προτείνει τεχνικές δραματοποίησης  αυτόματες ξεναγήσεις  ενθαρρύνει τον επισκέπτη να δει την έκθεση με το δικό του τρόπο  σέβεται το χρόνο του  μέλημά του είναι η ποιοτική εμπειρία του επισκέπτη

13 Σύγχρονο Μουσείο  Η αλήθεια δεν είναι μια και μοναδική.  Το μουσείο κατασκευάζει ερμηνείες (αναγνώριση και παραδοχή).  Η σημασία της μελέτης των επισκεπτών και του συχνά απροσδόκητου τρόπου με τον οποίο μεταφράζουν και οικειοποιούνται τα μηνύματα του μουσείου.

14 Το σύγχρονο μουσείο και η επικοινωνιακή του πολιτική Oλιστική προσέγγιση επικοινωνίας  Nα προσελκύσει όλους τους επισκέπτες  Να καλύψει τις ανάγκες τους Πρώτα να τις κατανοήσει Αξιολόγηση  Προκαταρκτική  Διαμορφωτική  Συνολική

15 Η επικοινωνία είναι: • Διαπροσωπική (κατ’ ενώπιον επικοινωνία) Παρέχει έλεγχο του αποτελέσματος με τις:  Λέξεις  Μορφασμούς  Ερωτήσεις Επικοινωνία άμεση, αμφίδρομη, ισότιμη. • Εξ αποστάσεως (επικοινωνία των μαζών) Απουσιάζει το ένα από τα δύο μέρη.  Τηλεόραση  Ραδιόφωνο Δεν είναι άμεση, δεν είναι αμφίδρομη, δεν είναι ισότιμη. Τρόπος για να ελεγχθεί η επιτυχία της είναι η έρευνα.

16 Ερώτηση: Ποιο είναι το είδος της επικοινωνιακής διαδικασίας στο μουσείο;  Το ένα μέλος, ο επισκέπτης είναι παρόν.  Το άλλο (η ομάδα σχεδιασμού της έκθεσης) είναι απόν. Τα εκθέματα είναι μέσα μεταβίβασης του μηνύματος αλλά το μήνυμα καθορίζεται από τον επιμελητή της έκθεσης.

17 Το μουσείο πρέπει για τη σωστή επικοινωνία: Ι. Να επιστρατεύσει το υποστηρικτικό του υλικό:  επεξηγηματικές πινακίδες  χάρτες  φωτογραφίες  έντυπα (οδηγοί, φυλλάδια, αφίσες)  απτική επαφή με τα αντικείμενα  ηχογραφημένες ξεναγήσεις  ερωτηματολόγια  προβολές ταινιών  βίντεο  εκπαιδευτικές και ενημερωτικές εκπομπές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης  πωλητέα είδη  ιστοσελίδες  οθόνες αφής

18 ΙΙ. Να επιστρατεύει τις μεθόδους κατ’ ενώπιον επικοινωνίας:  ξεναγήσεις  εκπαιδευτικά προγράμματα  ομιλίες ειδικών  συζητήσεις ομάδων κ.λ.π.

19 Το σχήμα αυτό για να λειτουργήσει χρειάζονται και άλλες προϋποθέσεις: •Ο δέκτης να έχει ενδιαφέρον να επικοινωνήσει. •Ο δέκτης να έχει το ίδιο επίπεδο κατάρτισης με τον πομπό. •Να έχουν γίνει από κοινού (πομπός-δέκτης) αποδεκτοί οι κώδικες επικοινωνίας. •Να φθάσει στον πομπό η αντίδραση του δέκτη.

20 ΑΡΧΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

21 Κερατόκαμπος, Θέση Τράπεζα, Χρυσά ενώτια, σε σχήμα βουκράνου,

22 Χρυσά σκουλαρίκια, σε σχήμα βουκράνου (κεφαλής βοδιού). Χρονολογούνται στον 14ο αιώνα π.Χ. Βρέθηκαν στον Κερατόκαμπο Κρήτης, στη θέση Τράπεζα. Χρυσά σκουλαρίκια (ενώτια)

23 Βοιωτικός μελανόμορφος καβειρικός σκύφος π.Χ.

24 Έρευνα: Γιατί οι άνθρωποι δεν επισκέπτονται τα μουσεία;  Δεν έχουν χρόνο.  Τα μουσεία είναι για μορφωμένους, για ανθρώπους με ειδικά ενδιαφέροντα, με έφεση για μάθηση.  Είχαν κακές εμπειρίες στο παρελθόν.  Τα μουσεία είναι αυστηρά, απαγορευτικά, σκονισμένα, άδεια, θυμίζουν ναούς, είναι απόμακρα.  Φοβούνται να μην φανούν αμαθείς, γελοίοι, οπισθοδρομικοί.  Με το να πάνε στο μουσείο παραμελούν κάτι πιο σημαντικό. Ερώτηση: Η έρευνα επισκεψιμότητας είναι σημαντική για την πολιτισμική διαχείριση; Γιατί;

25 Ερώτηση: Με ποιους τρόπους το μουσείο ως επικοινωνιακό κύτταρο της κοινότητας μπορεί να επικοινωνεί με το κοινό; •Μέσα στο μουσείο; •Έξω από το μουσείο;

26 Ομάδες επικέντρωσης  Οικογένειες  Εκπαιδευτικές ομάδες  Άτομα με ειδικές ανάγκες  Άτομα της τρίτης ηλικίας  Μετανάστες  Μειονότητες  Τουρίστες  Ειδικές επαγγελματικές ομάδες

27 Οι Πρότυποι Κανόνες του ΟΗΕ για την Εξίσωση Ευκαιριών για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες

28 Από τον τρόπο με τον οποίο απευθύνεται το μουσείο στο κοινό δεν θα πρέπει να λείπει ο προβληματισμός που θέτουν οι έννοιες:  Πολυπολιτισμικότητα  Διαπολιτισμικότητα  Δια βίου εκπαίδευση  Ψυχαγωγία

29 ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Αντικείμενα - Φορείς εννοιών Προσφέρουν πολλαπλές ευκαιρίες πληροφόρησης ως προς τη φύση της αισθητικής εμπειρίας:  Κατασκευαστικές (υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα, τεχνικές επεξεργασίας, προέλευση, εμπορία, υφή).  Συγκινησιακές (συναισθήματα που προκαλούν και η έκφρασή τους).  Πνευματικές (γνώσεις που σχετίζονται με την εποχή, την ιδεολογία, αξίες, σύγκριση με το παρόν, προβολή προεκτάσεων στο μέλλον).  Επικοινωνιακές (δυνατότητες επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, αλλά και ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το παιδί).


Κατέβασμα ppt "Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google