Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συστήματα και Επιστήμη Γεωγραφικών Πληροφοριών ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind © 2005.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συστήματα και Επιστήμη Γεωγραφικών Πληροφοριών ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind © 2005."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συστήματα και Επιστήμη Γεωγραφικών Πληροφοριών ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind © 2005 John Wiley and Sons, Ltd Επιστημονική επιμέλεια Ελληνικής έκδοσης: Γιάννης Θεοδωρίδης © 2010 Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ 18. Συστήματα GIS και διοίκηση, Οικονομία της Γνώσης, και γεωγραφικές πληροφορίες

2 Επισκόπηση Όλοι εργαζόμαστε σε ‘επιχειρήσεις που διοικούνται’ Γιατί η διοίκηση στα συστήματα GIS είναι σημαντική Οι οδηγοί της επιχείρησης, ηγεσία και διοίκηση Η Οικονομία της Γνώσης και τα GIS Η πληροφορία αποτελεί το νόμισμα στην Οικονομία της Γνώσης Τα GIS ως επιχείρηση και διεγερτικό

3 Η κυβέρνηση, ο ακαδημαϊκός χώρος, το εμπόριο, όλα είναι επιχειρήσεις Ο όρος ‘επιχείρηση’ χρησιμοποιείται για οντότητες που ενεργούν συνεκτικά, έχουν συγκεκριμένους αντικειμενικούς σκοπούς, ενεργούν για να κρατούν ικανοποιημένους τους πελάτες / υπαλλήλους / μετόχους Πολλές ομοιότητες – στόχοι προς επίτευξη, αποτελεσματικότητα ως προς το κόστος, καινοτομία, διαχείριση γνώσης + δημιουργία Γεωγραφικής Πληροφορίας Κάποια μορφή σύγκλισης π.χ. δημιουργία εσόδων ακόμη και από κάποιες κυβερνήσεις Αλλά και κάποιες διακρίσεις π.χ. συνθετότητα αντικειμενικών σκοπών στις κυβερνήσεις, κίνητρο κέρδους στις εμπορικές επιχειρήσεις Σχεδόν όλο το λογισμικό GIS είναι σήμερα εμπορικό

4 Κάποιες παγίδες για τα στελέχη επιχειρήσεων Οι άνθρωποι συχνά προκαλούν περισσότερα προβλήματα από ό,τι η τεχνολογία Τα πάντα αλλάζουν πιο γρήγορα απ’ όσο θα θέλαμε, π.χ. οι προσδοκίες των χρηστών Πάντοτε υπάρχει και η αβεβαιότητα Όλα αλληλεπιδρούν με όλα Οι χρήστες συχνά δεν έχουν ξεκάθαρη ιδέα του τι θέλουν – ακόμη κι αν δεν το παραδέχονται Υπάρχουν μεγάλες διαφορές κουλτούρας για το πώς μπορεί να γίνει κάτι

5 Γιατί η διοίκηση είναι σημαντική στα GIS Το πώς αναπαριστάται ο κόσμος επηρεάζει τα αποτελέσματα Η γεωγραφική πληροφορία εμπεριέχει ‘ασάφεια’ – η διαχείρισή της είναι κρίσιμη όσον αφορά στα αποτελέσματα Η τεχνικές που έχουμε για την περιγραφή της ποιότητας των δεδομένων είναι ακόμη φτωχές, οπότε είναι δύσκολο να οριστούν κριτήρια καταλληλότητας (‘fitness for purpose’) Κάποιοι συνδασμοί δεδομένων παράγουν ‘οικολογική πλάνη’ Η έλλειψη κατανόησης των GIS από τη γενική διοίκηση σιγουρεύει ότι τα στελέχη GIS αποτελούν τη γέφυρα μεταξύ αυτών και της πραγματικότητας

6 Σφάλματα διοίκησης και συνέπειες Το Kashmir έλειπε από το χάρτη με τις χρονικές ζώνες στα Windows 95 – 200.000 αντίτυπα αποσύρθηκαν Υπήρχε ο όρος ‘Kurdistan’ στο χάρτη Encarta που κυκλοφόρησε στην Τουρκία – υπάλληλοι της Microsoft συνελήφθησαν Η Ουαλία έλειπε από το χάρτη του εξωφύλλου της Στατιστικής Επιτομής της Eurostat – προκλήθηκε σάλος και ζημιά στη φήμη του οργανισμού

7 Οι καλοί managers κατανοούν γιατί οι άνθρωποι κάνουν κάποια πράγματα … Αυτοί που καθοδηγούν τις επιχειρήσεις διαφέρουν στις λεπτομέρειες, π.χ. Δημιοργούν κέρδη και οφελούν τους μετόχους Ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο Δημιουργούν νέο επιχειρηματικό πνεύμα Αιτιολογούν τις δράσεις των πολιτικών Υποστηρίζουν την κοινότητα Επιτυγχάνουν καθιέρωση και σεβασμό Ως manager, θα χρειαστεί να κατανοήσετε τι κάνει τους ανθρώπους να ζητούν να πετύχουν

8 Η Οικονομία της Γνώσης και τα συστήματα GIS “Η γνώση αποτελεί ίσως τον πιο σημαντικό παράγοντα που προσδιορίζει το πρότυπο ζωής...” World Bank, 1998 Η καινοτομία είναι σημαντική: “Αν λειτουργεί τότε είναι παρωχημένο” επιχειρηματίας στο Hong Kong Αλλά τι είναι ‘γνώση’, δεδομένα ή πληροφορία; (βλ. σελ. 39-42 του βιβλίου) Πώς μπορούμε να ορίσουμε μια αξία ή τιμή στη ‘γνώση’; Άνω γράφημα: ταχύτερη καινοτομία. Έτη που χρειάζεται μια καινοτομία για να γίνει αποδεκτή από 50 εκατ. ανθρώπους στις ΗΠΑ Κάτω γράφημα: υπερπόντια κέρδη από δικαιώματα και άδειες, σε US$ δισ.

9 Η Πληροφορία ως η συναλλαγματική μονάδα στη Γνώση της Οικονομίας: κάποιοι μύθοι Περισσότερη πληροφορία πάντοτε οδηγεί σε καλύτερες αποφάσεις Οι managers έχουν ανάγκη όλη την πληροφορία που ζητούν Οι managers μπορούν να μοντελοποιήσουν την απόφαση που θέλουν να πάρουν (η διαφορά μεταξύ αιτίου και αποτελέσματος δεν είναι πάντοτε καθαρή!) Οι managers δεν χρειάζεται να καταλαβαίνουν το πληροφοριακό σύστημα Τα πληροφοριακά συστήματα συντελούν σε καλύτερη επικοινωνία μέσα στον οργανισμό Αλλά τα GIS μπορούν να συνεισφέρουν σε κάθε περίπτωση με ενδείξεις και στοιχεία για τη λήψη αποφάσεων...

10 Η Πληροφορία ως η συναλλαγματική μονάδα στη Γνώση της Οικονομίας: ο ρόλος των GIS Παροχή πραγματικών πληροφοριών Υπολογισμός πραγματικών στοιχείων Επιλογή, συμπίεση, απεικόνιση των πληροφοριών Αναζήτηση κανονικότητας, μοτίβων Διασύνδεση πληροφοριών, με δημιουργία προστιθέμενης αξίας Πρόβλεψη μελλοντικών συμβάντων Διαδικασία διευκόλυνσης Φιλτράρισμα πληροφοριών ‘Ζύμωση’ πληροφοριών ‘Μαγεία’ Διαδικασίες της Πληροφορίας

11 Η Πληροφορία ως η συναλλαγματική μονάδα στη Γνώση της Οικονομίας: τα χαρακτηριστικά της Η αξία εξαρτάται από τη χρήση, π.χ. την κατανάλωση, ή ως παράγοντας παραγωγής Τα αρχικά κόστη παραγωγής είναι συχνά υψηλά Για να είναι η πληροφορία ένα “καθαρό δημόσιο αγαθό” πρέπει: Το οριακό κόστος παροχής ενός αντιγράφου να είναι σχεδόν μηδενικό Η χρήση από κάποιον να μη μειώνει τη διαθεσιμότητά της σε άλλους Οι ιδιώτες να μην εξαιρούνται από τη χρήση της

12 Είναι η γεωγραφική πληροφορία κάτι το ξεχωριστό; Διαθέτει πολλά από τα χαρακτηριστικά της ‘κανονικής’ πληροφορίας Διαφορετικές κυβερνήσεις έχουν διαφορετικές απόψεις της προσπέλασης στη γεωγραφική πληροφορία – κάποιες τη βλέπουν ως “εμπορεύσιμο αγαθό” Κάποιες από τις γεωγραφικές πληροφορίες έχουν τα χαρακτηριστικά φυσικού μονοπωλίου Η εξάπλωση της διαθεσιμότητάς της φέρνει θετικές και αρνητικές εξωτερικές επιδράσεις, π.χ. ο διαμοιρασμός ενός ‘πλαισίου’ φέρνει πολλά οφέλη αν και είναι σε βάρος της ανταγωνιστικότητας! Είναι δύσκολο να εξαιρέσεις ανθρώπους από τη χρήση της γεωγραφικής πληροφορίας; Τα δικαιώματα αδειών κλπ. τώρα πια είναι συνήθη, ακόμη και για κυβερνητικά δεδομένα Πολλή από τη γεωγραφική πληροφορία κρατάει απαράλλαχτη ή με λίγες αλλαγές στο χρόνο

13 Η γεωγραφία μιας αρνητικής εξωτερικής επίδρασης Ηχορρύπανση στο κεντρικό Λονδίνο σκούρο μπλε = υψηλή, καφέ = μέση πηγή: DEFRA

14 Τα συστήματα GIS και η γεωγραφική πληροφορία είναι μεγάλη ‘αγορά’ Έσοδα από λογισμικό GIS άνω του 1 δισ. $, κυριαρχούν οι ΗΠΑ Συνολική δαπάνη σχετικά με GIS περίπου 19 δισ. $ (γράφημα) Άνω των 2 εκατ. επαγγελματιών χρηστών (και πολλοί περισσότεροι ‘περιστασιακοί’), με αύξηση 20% ανά έτος Συστήματα GIS λειτουργούν σε όλα τα κράτη Πηγή πληροφορίας: Daratech Inc Μερίδιο αγοράς το 2002

15 Σύνοψη Τα επιτυχημένα έργα προϋποθέτουν τεχνικές και διοικητικές δεξιότητες – και ηγεσία Ο καθένας θα χρειαστεί να διοικήσει κάποιους ανθρώπους κάποια φορά Πολλές τυποποιημένες προσεγγίσης διαχείρισης μπορούν να εφαρμοστούν στα συστήματα GIS και τη γεωγραφική πληροφορία Αλλά η φύση του πεδίου δημιουργεί τη δική του πολυπλοκότητα στη διαχείριση Δεν μπορούμε να μάθουμε να διοικούμε χωρίς πρακτική εμπειρία...


Κατέβασμα ppt "Συστήματα και Επιστήμη Γεωγραφικών Πληροφοριών ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind © 2005."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google