Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρκουλής Σταμάτιος Ταντελές Φλουρής Μπόχτης Δημήτριος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρκουλής Σταμάτιος Ταντελές Φλουρής Μπόχτης Δημήτριος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρκουλής Σταμάτιος Ταντελές Φλουρής Μπόχτης Δημήτριος
Seven Eleven Japan A Success Story Αρκουλής Σταμάτιος Ταντελές Φλουρής Μπόχτης Δημήτριος

2 Δομή Εταιρεία / Ιαπωνικό Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα Εταιρεία και Information Technology (IT)‏

3 Τι είναι η Seven Eleven Japan;
Αλυσίδα Convenience Stores (CVS)‏ Οτιδήποτε Οποτεδήποτε Πολύ Διαδεδομένα σε Αμερική / Ιαπωνία Ψιλικατζίδικο Μικρογεύματα, Έτοιμα Φαγητά, Snacks... Μπύρες, Ποτά, Αναψυκτικά... ΑΤΜ, Κάρτες Προπληρωμένων Υπηρεσιών... ..και αντικείμενα βασισμένα στα χαρακτηριστικά της εκάστοτε περιοχής...

4 Η Πορεία της Εταιρείας ... (Πηγή: Japan News Review)‏
1927: Southland Ice Co. ( Παγάκια.. )‏ 1946: 7-Eleven Stores ( ..και παγάκια )‏ Ωράριο 7 π.μ. έως 11 μ.μ. Tονίζει τo πρωτοποριακό ωράριο 1991: Εξαγορά από την Ito-Yokato και αρχίζει η κατακόρυφη άνοδος 2007: Η μεγαλύτερη αλυσίδα CVS παγκοσμίως (32208 καταστήματα)‏ Η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων παγκοσμίως (McDonald’s ???)‏ Πρώτη θέση στην Ιαπωνική κλίμακα λιανέμπορων Όγδοη θέση στην παγκόσμια κλίμακα λιανέμπορων Χρόνο με τον χρόνο τα κέρδη της ΜΟΝΟ αυξάνονται (Πηγή: Japan News Review)‏

5 Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Χονδρικό Εμπόριο Συντηρητικό Ιεραρχική δομή Μεγάλος αριθμός χονδρέμπορων Περίπλοκα «δικτυωμένοι» Διαπροσωπικές σχέσεις Η εισαγωγή της IT στην αγορά δεν ανέστρεψε την κατάσταση Το Νο. 1 Εμπόδιο στην εμπορική δραστηριότητα

6 Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Λιανικό Εμπόριο Κυριαρχία των μικρών επιχειρήσεων Μικρά σε μέγεθος καταστήματα Μικροί αποθηκευτικοί χώροι -> μικρό απόθεμα‏ Ανύπαρκτο επιχειρηματικό πλάνο Ανύπαρκτη διοικητική τεχνογνωσία Ανύπαρκτη η έννοια ΙΤ και IS

7 Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Large-scale Retail Store (LRS) Law Προστασία παραδοσιακής ιαπωνικής αγοράς Μεγάλες επιχειρήσεις κλείνουν στις 7 μ.μ. Μένουν κλειστές >30 μέρες τον χρόνο Το 2001 αυτοκαταργήθηκε ύστερα από πιέσεις αλλά... Πλήγωσε ανεπανόρθωτα τις μεγάλες επιχειρήσεις Μείωσε τον ανταγωνισμό Εμπόδισε τον εκσυγχρονισμό των μικρών επιχειρήσεων

8 Η ιδέα ... Η Ito-Yokato αποφάσισε να παρακάμψει τον επίμαχο νόμο Πώς;
Αποφυγή μεγάλων καταστημάτων Πολλά μικρά ανεξάρτητα καταστήματα (franchise)‏ Ίδια επωνυμία, άλλος ιδιοκτήτης Μεγάλη αλλά ταυτόχρονα νόμιμη επιχείρηση Τεχνική «Διαίρει και Βασίλευε» (δοκιμασμένη!)‏ Πλεονέκτημα Μεγάλη σε μέγεθος επιχείρηση, προνόμια μικρής Μειονέκτημα Συντονισμός, οργάνωση

9 Και εγένετο... η 7-Eleven Εισάγει τα CVS’s στην Ιαπωνία
Δοκιμασμένα στην αγορά της Αμερικής Και εγένετο... η 7-Eleven Η προσπάθεια χλευάστηκε έντονα Κορεσμός αγοράς από μικρά καταστήματα Απόλυτη ανάγκη αυστηρής οργάνωσης Έλλειψη αποθηκευτικών χώρων Διαφορετική νοοτροπία πελατών Αστάθεια Έμφαση στην ποιότητα Πληρώνουν οτι είναι καλό

10 Η απάντηση... Αναζήτηση Συνταγής Επιτυχίας Κατανόηση δύναμης IS
Πρωτοποριακή Στρατηγική Στρατηγικό Πλεονέκτημα‏ Κατανόηση δύναμης IS Αποτέλεσμα Παράληλλη ανάπτυξη Στρατηγικής και IS Αλληλοσυμπλήρωση Αλληλουποστήριξη

11 Δομή Εταιρεία / Ιαπωνικό Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα Εταιρεία και Information Technology (IT)‏

12 Στόχοι της 7-Eleven ... Γεφύρωση κενού μεταξύ Ικανοποίηση πελατών
Προσφορά διαφοροποιημένων προϊόντων Παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών Φιλικό και ζεστό περιβάλλον εξυπηρέτησης Ταχύτατη Εξυπηρέτηση 24/7 Χαμηλή Τιμολογιακή πολιτική / Ανταγωνιστικότητα Γεφύρωση κενού μεταξύ αναγκών των καταναλωτών προσφερόμενων προϊόντων

13 Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα
Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα Μείωση της χαμένης ευκαιρίας Δύσκολο λόγω περιορισμένων αποθηκευτικών χώρων (άρα και αποθέματος) Αυτοματοποιημένη διαχείριση αποθεμάτων μέσω IS Μη απογοήτευση πελάτη Αποφυγή οικονομικών απωλειών Αποδοτικός έλεγχος προϊόντων Ηλεκτρονικό FeedBack / Διαχείρηση Feedback μέσω IS Διασφάλιση ποιότητας

14 Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα
Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα Καλά οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα Παρακολούθηση πωλήσεων μέσω IS Προτεραιότητα σε Hot-Selling προϊόντα Απόσυρση προϊόντων που “δεν πουλάνε” Ευχαρίστηση του πελάτη Παρακολούθηση τάσεων αγοράς μέσω IS Προβλέψεις τάσεων αγοράς βασισμένες στο IS Αυθεντικά διαφοροποιημένα προϊόντα

15 Merchandising και Πληροφοριακό Σύστημα
Συνεχής ανανέωση γκάμας προϊόντων / υπηρεσιών Εύστοχη επιλογή κατασκευής προϊόντων Πρόβλεψη αναγκών πελατών Ευέλικτα καταστήματα Μικρό απόθεμα Ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις Αποκλειστική κατευθυντήρια δύναμη Στρατηγικό Πληροφοριακό Σύστημα Ποσότητα πληροφορίας / Πολυπλοκότητα Συλλογισμών Απαγορευτικά για τον άνθρωπο

16 Αυθεντικά Προιόντα και Πληροφοριακό Σύστημα
Δημιουργία νέων αυθεντικών προϊόντων Πρόβλεψη μελλοντικής ζήτησης Σχεδιασμός και δοκιμή προϊόντος Επαναπροσδιορισμός πρόβλεψης (Τροποποίηση) Συνεχής ποιοτικοί έλεγχοι Διαδικασία καθοδηγούμενη απο το IS Αποτελέσματα: Ευχαριστημένοι καταναλωτές (Ποιότητα, Τιμή)‏ Αύξηση πωλήσεων και κερδών

17 Σύστημα Διανομής και Πληροφοριακό Σύστημα
Σύστημα Διανομής και Πληροφοριακό Σύστημα Συγκέντρωση προϊόντων ανά θερμοκρασία συντήρησης Αποδοτικότερη διανομή Μείωση δρομολογίων (ρύπων, κόστους, κίνησης)‏ Χρήση εναλλακτικών μέσων σε περιπτώσεις ανάγκης Λέξη Κλειδί : Πληροφοριακό Σύστημα 223 CDC

18 Πολιτική Επέκτασης Καταστημάτων
Χιλιάδες καταστήματα Διαθέσιμος χώρος για περαιτέρω επέκταση!!! Αυτοματοποιημένος έλεγχος 135 παραγόντων Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τοποθεσιών Γειτονικά Καταστήματα Αριθμός Νοικοκυριών, Αναλογία Φύλων / Ηλικιών κτλ..

19 Πολιτική Επέκτασης / Franchise

20 Δομή Εταιρεία / Ιαπωνικό Επιχειρηματικό Περιβάλλον
Στρατηγική και Πληροφοριακό Σύστημα Εταιρεία και Information Technology (IT)‏

21 Νοοτροπία χρήσης IT Η τεχνολογία δεν αρκεί
Eργαλείο εταιρικής στρατηγικής Οπτική Στελεχών: χρήση τεχνολογίας μόνο αν κατανοούμε την πρόσθετη αξία της πληροφορίας που παρέχει

22 IT στην πράξη... Ακριβή δεδομένα για 9.5 εκ. πελάτες και 35 εκ. συναλλαγές ημερησίως Η ακρίβεια δεν εγγυάται ισχυρές / ανθεκτικές πωλήσεις. Χρήση δεδομένων για παραγωγή Μοντέλου Πρόβλεψης Διαφοροποιημένα αυθεντικά προιόντα Ακριβής πρόβλεψη απαιτούμενου αποθέματος

23 Εταιρεία και IS Ξεχωριστό Τμήμα IS Σκοπός
Ανάλυση απαιτήσεων Σχεδιασμός στρατηγικών πλάνων Τροποποίηση πλάνου ακολουθώντας τις εξελίξεις της αγοράς Συνδετικός κρίκος μεταξύ Διοίκησης και καταστημάτων Η υλοποίηση του IS γίνεται outsourced Διάθεση τεράστιου μέρους οικονομικών πόρων Έτσι το Τμήμα IS βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά

24 Στρατηγική Outsourcing
Συχνότατη χρήση (αντίθετα με τους ανταγωνιστές)‏ Όχι μόνο απο το Τμήμα IS, αλλά σχεδόν παντού Αποκλειστική συνεργασία 7-Eleven και Ανάδοχών Εταιρειών Στενές επιχειρηματικές σχέσεις Κοινοί στόχοι Γόνιμο Περιβάλλον Συνεργασίας Συνδετικός Κρίκος: ...IS!! Εποπτευόμενη αποκέντρωση On-line επικοινωνία

25 Χαρακτηριστικά IS Χαρακτηριστικά..
Υψηλή αποδοτικότητα (Efficiency)‏ Συντηρησιμότητα (Maintainability)‏ Αξιοπιστία (Reliability)‏ Συμμετοχή προσωπικού σε ζωτικής σημασίας διαδικασίες (διαχείρηση αποθεμάτων, δημιουργία αυθεντικών προϊόντων) Πλατφόρμα διαμοιρασμού των στοιχέιων μεταξύ.. των τμημάτων της εταιρείας των προμηθευτών των ανάδοχων εταιρειών των υπαλλήλων των καταστημάτων Εξελιγμένο σύστημα ανάλυσης αποκλείει αβάσιμη εξαγωγή αποφάσεων

26 Ακρογωνιαίος λίθος του IS
Σύστημα PoS Συλλογή δεδομένων κατ' ευθείαν απο τα καταστήματα Σημείο είσοδου δεδομένων στο IS Απουσία ή κατάρρευσή του συνεπάγεται αδυναμία χρήσης του IS Οι υπάλληλοι συμμετέχουν ενεργά μέσω του PoS στην Αποδοτική λειτουργία της επιχείρησης Αλλά, κυρίως στην Δημιουργία.. ..και διαμοιρασμό των μοντέλων πρόβλεψης

27 Τεχνολογία Αιχμής στο IS
Εμμονή με την τεχνολογία αιχμής ISDN 30x ταχύτερη σύνδεση Αύξηση απόδοσης στο PoS (δεν υπάρχει πλέον bottleneck)‏ PoS‏ 1982 1991 1996 Πρόβλεψη καιρού!!‏ 700 μετεωρολογικοί σταθμοί Παραγγελίες σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες

28 Διεύρυνση Υπηρεσιών Το δοκιμασμένο στρατηγικό μοντέλο και το IS, έδωσαν νέες δυνατότητες Οικονομικές υπηρεσίες Εξόφληση λογαριασμών Δημιουργία τράπεζας (IY Bank)‏ Internet shopping site Public & Regional Services Αποστολή προϊόντων στους πελάτες In-store Intelligent machines Αεροπορικά εισιτήρια Εισιτήρια εκδηλώσεων

29 Ερωτήσεις... Πιστεύετε οτι είναι εύκολο για μια ανταγωνίστρια εταιρεία της 7-Eleven, να ξεκινήσει τη δημιουργία μιας τόσο μεγάλης υποδομής ώστε να την ανταγωνιστεί άμεσα; Πώς θα σχολιάζατε την χρήση της τεχνικής του Outsourcing στον τομέα των IS; Γιατί στην Ελλάδα παρόμοιες προσπάθειες δημιουργίας CVS αλυσίδων δεν γνώρισε αντίστοιχη επιτυχία; (π.χ Kiosky’s, OK!Any Time Market)‏


Κατέβασμα ppt "Αρκουλής Σταμάτιος Ταντελές Φλουρής Μπόχτης Δημήτριος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google