Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από την Α1 τάξη του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών Σχολικό έτος 2012 - 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από την Α1 τάξη του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών Σχολικό έτος 2012 - 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από την Α1 τάξη του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών Σχολικό έτος

3  Αντωνόπουλος Δημήτρης  Αντωνοπούλου Ακριβή  Αραμπατζάκης Βασίλης  Γαλανόπουλος Δημήτρης  Γεωργόπουλος Παναγιώτης  Ηλιάδης Γιάννης  Κανελλοπούλου Ανάστα  Κίτσου Ελένη

4 Λαμπρινέα Ιωάννα

5  Η σημασία του αγαθού της υγείας για τη ζωή μας  Η αναζήτηση τρόπων φροντίδας της υγείας μας  Η έρευνα τομέων υγείας που μας ενδιαφέρουν

6  Να γνωρίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να φροντίζουμε την υγεία μας.  Να αναπτύξουμε πνεύμα συνεργασίας και κοινής ευθύνης στην επίτευξη ενός στόχου που απαιτεί ομαδική εργασία  Να εξοικειωθούμε στη συλλογή πληροφοριών και τη βιβλιογραφική έρευνα.  Να αναπτύξουμε δεξιότητες αξιοποίησης της ηλεκτρονικής τεχνολογίας με συλλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο, καταγραφή στοιχείων, επεξεργασία και παρουσίασή τους.  Να ασχοληθούμε με θέμα που μας ενδιαφέρει, έξω από το πιεστικό σχολικό πρόγραμμα

7  Μέθοδος project  Διαίρεση θέματος σε υποθέματα  Ανάθεση υποθεμάτων με κριτήριο τα ενδιαφέροντα των μαθητών  Αναζήτηση πληροφοριών  Σύνθεση υλικού

8 Για καλύτερη έρευνα του θέματος και επικοινωνία μεταξύ μας, δημιουργήσαμε μια ιστοσελίδα.

9 Ξεκινήσαμε με προσδιορισμό της σημασίας του όρου « υγεία », που είναι « η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας ».

10  Συνεχίσαμε με αναδρομή στην ιστορία της υγείας στην Ελλάδα  Αναφερθήκαμε στην υγεία στη Μυθολογία. Η Υγεία ήταν αρχαιοελληνική θεότητα, προσωποποίηση της υγείας του σώματος και της ψυχής. Κατά τη μυθολογία, η Υγεία ήταν σύζυγος ή κόρη του Ασκληπιού και της Ηπιόνης. Οι καλλιτέχνες την απεικόνιζαν από τον 5 ο αιώνα π. Χ. με τη μορφή νέας γυναίκας, ενώ αργότερα υιοθετήθηκε ως σύμβολό της το φίδι.

11 Ο Ιπποκράτης θεωρείται ο πατέρας της Ιατρικής. Ο όρκος του Ιπποκράτη είναι όρκος που παίρνουν οι ιατροί και αναφέρεται στην ηθική εξάσκηση της ιατρικής. Έχει ιστορική και ηθική αξία. Ο όρκος διαβάζεται από τους ιατρούς κατά την τελετή αποφοιτήσεώς τους.

12  Στη Βυζαντινή κοινωνία, δυστυχώς, δεν έχομε πληροφορίες για την υγεία των νέων και των ανθρώπων μέσης ηλικίας. Υπήρχε φροντίδα για τα παιδιά.  Οι Βυζαντινοί ιατροί ακολουθούσαν υγιεινοδιαιτητική όσο και φαρμακευτική αγωγή. Έκαναν δίαιτα και αυστηρή διατροφή. Έτρωγαν λάχανα, ζωμούς και ψωμί. Η ιατρική αναπτύχθηκε και στα μοναστήρια.  Υπήρχαν γηροκομεία, λεπροκομεία, βρεφοκομεία, μαιευτήρια και ορφανοτροφεία.

13 Σήμερα, η Ελλάδα έχει αναπτύξει κατά πολύ τις υπηρεσίες υγείας. Για κάθε αρρώστια σήμερα έχομε ένα φάρμακο. Δυστυχώς, όμως, η σημερινή οικονομική κρίση καταστρέφει και θα καταστρέφει, όσο υπάρχει, και την υγεία.

14 Ο αθλητισμός συμβάλλει στην υγεία και τη φυσική ικανότητα, έστω και αν αυτό σήμερα με τη στροφή στις υψηλές επιδόσεις, τον πρωταθλητισμό και τον επαγγελματισμό, είναι λιγότερο εμφανές απ’ ό, τι προηγουμένως. Σύμφωνα με έρευνες, οι πιο σημαντικές για τον άνθρωπο αθλητικές δραστηριότητες παραμένουν το βάδισμα, το τρέξιμο και το κολύμπι.

15 Ο αθλητισμός, από όποια σκοπιά κι αν εξεταστεί, απευθύνεται στις πιο βασικές ανθρώπινες ανάγκες και επιδιώξεις. Έτσι, πέραν της αναζήτησης μέσω του αθλητισμού κινήτρων για καλυτέρευση της υγείας, ο αθλητισμός ικανοποιεί και τις τάσεις του ανθρώπου για αναζήτηση προκλήσεων συναγωνισμού.

16 Τα τελευταία χρόνια έχουμε κατ' επανάληψη δει αθλητές που ξαφνικά χωρίς λόγο, εντελώς απρόσμενα σωριάζονται κάτω και πεθαίνουν. Σε μερικούς αθλητές υψηλού επιπέδου που λαμβάνουν μέρος σε σπορ αντοχής, μπορεί να δημιουργηθεί μια σπάνια αλλά απειλητική για τη ζωή πάθηση που ονομάζεται κοιλιακή αρρυθμία κατά την οποία η καρδία κτυπά με ανώμαλο ρυθμό και συχνότητα.

17 Φαίνεται λοιπόν ότι σε ορισμένους αθλητές, μπορεί να υπάρχουν κληρονομικοί παράγοντες που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για καρδιομυοπάθεια δεξιάς κοιλίας που συνοδεύεται από αρρυθμίες. Σε ένα άλλο μεγαλύτερο ποσοστό αθλητών αντοχής είναι πιθανόν ότι η ίδια η έντονη σωματική άσκηση ευνοεί τη γένεση ανωμαλιών στη δεξιά κοιλία που προκαλούν αρρυθμίες που μπορούν να οδηγήσουν στον αιφνίδιο θάνατο αθλητών. Επισημαίνεται ωστόσο ότι οι κοιλιακές αρρυθμίες είναι πολύ σπάνιες και έτσι οι αθλητές αντοχής δεν πρέπει να ανησυχούν πολύ. Είναι όμως απαραίτητο να υπάρχει ενημέρωση και εγρήγορση με διενέργεια όλων των απαραίτητων εξετάσεων.

18 Η αλλεργία είναι σύνθετη λέξη και προέ- ρχεται από το συνδυασμό των λέξεων « άλλο » και « έργο ». Ορισμένα άτομα αντί ανοσία εμφανίζουν ορονοσία, δηλαδή το ανοσοποιητικό τους σύστημα αντί να εμφανίζει φύλαξη του οργανισμού (ανοσία) εμφανίζει αφύλαξη (αναφυλαξία), άλλο έργο ( αλλεργία ). Αλλεργία χαρακτηρίζεται κάθε ανώμαλη ή υπερβολική αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού σε ουσίες οι οποίες υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν είναι επιβλαβείς για τον οργανισμό.

19 Οι αλλεργικές αντιδράσεις εκδηλώνονται συνήθως με συμπτώματα από το αναπνευστικό σύστημα όταν προσβάλουν τους πνεύμονες, από τη μύτη, τα μάτια, το δέρμα και το γαστρεντερικό σύστημα. Οι πιο σοβαρές περιπτώσεις μπορούν να προκαλέσουν απειλητική για τη ζωή αναφυλακτική αντίδραση. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι :  Πταρμός ( φτέρνισμα )  Κνησμός, ξηρότητα οφθαλμών ή δακρύρροια  Ρινική συμφόρηση ή καταρροή  Πόμφοι ή εξανθήματα  Δυσκολία στην αναπνοή ( άσθμα )

20 Το λεπτομερές ιστορικό του ασθενή με την περιγραφή των συμπτωμάτων είναι το πιο βασικό μέσο διάγνωσης. Οι εξετάσεις γίνονται με δερματικά τεστ ή στο αίμα και αποσκοπούν στον προσδιορισμό ειδικών αντισωμάτων εναντίον των αλλεργιογόνων.

21 Ουσίες που προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις  Γύρη, μύκητες, τρίχες ζώων, σκόνη σπιτιού (ατοπική δερματίτιδα )  Ψύλλοι ( παρασιτική αλλεργία )  Φυτά, φαρμακευτικές ουσίες ( αλλεργία εξ επαφής και φαρμακευτική αλλεργία )  Τροφές ( τροφική αλλεργία )  Ρινίτιδα – Επιπεφυκίτιδα ( εποχιακές αλλεργίες )

22  Κάθε ουσία, χωρίς την οποία αισθανόμαστε ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε, θεωρείται ότι προκαλεί εξάρτηση.  Μελετήσαμε μία από τις πιο κοινές, την νικοτίνη.  Ασχοληθήκαμε και με τα ναρκωτικά.

23 Το κάπνισμα έχει 50 τρόπους για να σου καταστρέψει τη ζωή μέσω μιας ασθένειας και περισσότερους από 20 τρόπους για να σε οδηγήσει στο θάνατο. Το κάπνισμα προκαλεί :  Διάφορες μορφές καρκίνου  Καρδιαγγειακά νοσήματα  Μείωση της αναπνευστικής λειτουργίας  Πεπτικό έλκος  Βρογχίτιδα  Πρόωρη ρυτίδωση του δέρματος  Άσθμα  Πνευμονία  Μυϊκές βλάβες  Βλάβες στο έμβρυο

24 Το τσιγάρο δεν κάνει κακό μόνο σε εκείνον που καπνίζει, αλλά και σε αυτούς που βρίσκονται γύρω του. Όπου υπάρχει κλειστός χώρος πρέπει να απαγορεύεται το κάπνισμα γιατί όταν κάποιος καπνίζει σε έναν κλειστό χώρο, μολύνει τον αέρα, τον κάνει αποπνιχτικό και προξενεί μεγάλη ενόχληση στους γύρω του. Εκτός των άλλων, το κάπνισμα αποτελεί μια δαπανηρή συνήθεια. Τα καλά νέα: --Η ζημιά που προκαλεί ο καπνός είναι αναστρέψιμη--

25 Ναρκωτικό είναι οποιαδήποτε ουσία φυσική ή τεχνητή που μπορεί να δράσει στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (Κ.Ν.Σ), και να χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει κάποιο άτομο τη διάθεση του. Ο όρος " ναρκωτικά ", δεν ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις ουσίες αυτές, γιατί άλλες έχουν κατασταλτική επίδραση και άλλες διεγερτική. Ο πιο σωστός όρος για τα " ναρκωτικά " είναι εξαρτησιογόνες ουσίες καθώς όλες προκαλούν σωματική και ψυχική εξάρτηση ή μόνο ψυχική. Η χρήση των ουσιών αυτών επηρεάζει την αντίληψη και τη διάθεση και προκαλεί άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε δυσάρεστα συναισθήματα. Εκτός από τις παράνομες υπάρχουν και πολλές νόμιμες ουσίες που επιδρούν με τον ίδιο τρόπο στο σώμα και στον ψυχισμό.

26 Τρία βασικά στάδια εθισμού.  Το πρώτο έχει να κάνει με εσωτερικές αλλαγές. Η προσωπικότητα αρχίζει να αλλάζει σαν αποτέλεσμα της μεθυστικής εμπειρίας της χρήσης αλκοόλ ή ναρκωτικών.  Το δεύτερο στάδιο έχει να κάνει με αλλαγές στον τρόπο ζωής. Οι τριγύρω αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι κάτι συμβαίνει γιατί η συμπεριφορά του εθισμένου αλλάζει.  Το τελικό στάδιο λαμβάνει χώρα όταν ο εθισμένος χάνει εντελώς τον έλεγχο. Τίποτα δεν μετράει πλέον στη ζωή του από το να κάνει όλο και περισσότερη χρήση. Η ικανοποίηση έχει εξατμιστεί και η ζωή του γίνεται ένας αγώνας επιβίωσης.

27 Αποτοξίνωση – απεξάρτηση ουσιών Η απεξάρτηση από τις ναρκωτικές ουσίες είναι συνήθως μια μακροχρόνια και επίπονη προσπάθεια και για τον ίδιο τον ασθενή αλλά και για το οικογενειακό του περιβάλλον. Αν και το στάδιο της σωματικής στέρησης μπορεί να καταπολεμηθεί σχετικά εύκολα και γρήγορα με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, το στάδιο της « εγκεφαλικής » απεξάρτησης απαιτεί χρόνο και μεγάλη προσπάθεια κυρίως από τον ίδιο τον ασθενή.

28 Η πρόωρη έναρξη της σεξουαλικής δραστηριότητας στην εφηβική ηλικία είναι πηγή πολλών και σοβαρών προβλημάτων. Υπάρχουν κίνδυνοι που καραδοκούν οι οποίοι είναι σε θέση να βλάψουν άμεσα το παιδί αλλά και να θέσουν το μέλλον και την επιβίωση του έφηβου σε κίνδυνο. Τα κυριότερα προβλήματα υγείας που μπορούν να προκληθούν λόγω έναρξης πρόωρης σεξουαλικής δραστηριότητας περιλαμβάνουν την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, τη μετάδοση ασθενειών όπως το AIDS, τη γονόρροια, τη μόλυνση από τα χλαμύδια, τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων, τον έρπητα γεννητικών οργάνων και από άλλους σεξουαλικώς μεταδιδόμενους παράγοντες

29 Στα κορίτσια τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι παράγοντες που συσχετίζονται με πρόωρη έναρξη της σεξουαλικής δραστηριότητας είναι:  Αυξημένος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης  Χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης  Κακής ποιότητας σχέσεις με τους γονείς  Οικογενειακή ζωή με μητέρα ως μόνο γονιό ή με πατριό ή μητριά  Ψηλότερα επίπεδα συμπεριφοράς τύπου συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητας  Χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις  Γονείς χαμηλού επιπέδου μόρφωσης

30 Στα αγόρια διαφάνηκε ότι οι παράγοντες που σχετίζονται με πρόωρη έναρξη του σεξ είναι:  Προχωρημένη ανάπτυξη εφηβείας  Αυξημένος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης  Ψηλότερα επίπεδα συμπεριφοράς τύπου συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητας και συνδρόμου αντίθεσης, πρόκλησης, ανυπακοής  Κακής ποιότητας σχέσεις με τους γονείς

31 Λύση  Ενημέρωση από γονείς, σχολείο, ειδικούς  Σφαιρική ενημέρωση που θα αφορά και τις σχέσεις των δύο φύλων γενικότερα  Επικοινωνία με τους γονείς

32 Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

33 Με βάση τα αποτελέσματα μελέτης, το 25% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

34 Τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά - θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι.

35 Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, τονίζονται  ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας,  η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό,  η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς,  αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.

36 Η άποψη ότι η επαφή με τα ζώα ωφελεί τον άνθρωπο είναι παλιά. Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν έρευνες που το αποδεικνύουν.

37 Τα άτομα που έχουν κατοικίδιο έχουν καλύτερη σωματική υγεία. Επίσης, η φροντίδα ενός ζώου :  Συμβάλλει στη μείωση του άγχους  Συμβάλλει στη μείωση των συναισθημάτων κατάθλιψης  Συμβάλλει στην εξέλιξη της προσωπικότητας του ατόμου

38 Η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν τα κατοικίδια στους ανθρώπους οδήγησαν στη θεραπεία με αυτά πολλών ευαίσθητων ομάδων, όπως στους οίκους ευγηρίας, σε προγράμματα φυλακών, σε συντροφιά ατόμων με αναπηρίες.

39 Όμως η απόκτηση κατοικίδιου δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πανάκεια για όλα μας τα προβλήματα, γιατί ο άνθρωπος μπορεί να νιώσει πληρότητα συναναστρεφόμενος μόνο με ανθρώπους. Επίσης, η απόκτηση ενός ζώου πρέπει να αποτελεί μια υπεύθυνη επιλογή, γιατί ο ιδιοκτήτης του ζώου αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις απέναντι του. Όπως η πρόληψη ασθενειών, π.χ. η λύσσα.

40 1)Μάθαμε πολλά περισσότερα ο ένας για τον άλλο, 2) Για το πώς να φροντίζουμε την υγεία μας, 3) Και για την ομαδική εργασία και την υπευθυνότητα!

41


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από την Α1 τάξη του Γενικού Λυκείου Φιλιατρών Σχολικό έτος 2012 - 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google