Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

© Θ. Κατσανέβας1 Career Gate Test Κ.17 Career Gate Test Κ.17 Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού- επαγγελματικών ενδιαφερόντων, κλίσεων, προτιμήσεων Χορήγηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "© Θ. Κατσανέβας1 Career Gate Test Κ.17 Career Gate Test Κ.17 Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού- επαγγελματικών ενδιαφερόντων, κλίσεων, προτιμήσεων Χορήγηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 © Θ. Κατσανέβας1 Career Gate Test Κ.17 Career Gate Test Κ.17 Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού- επαγγελματικών ενδιαφερόντων, κλίσεων, προτιμήσεων Χορήγηση και προσωπική έκθεση

2 © Θ. Κατσανέβας2 Career Gate Test Κ.17

3 © Θ. Κατσανέβας3 Τι είναι… Το Career Gate Test Κ.17 είναι ένα σύγχρονο, αυτοματοποιημένο τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού Επαγγελματικών επιλογών,

4 © Θ. Κατσανέβας4 Career Gate Test K.17 Επαγγελματικών ενδιαφερόντων, προτιμήσεων, κλίσεων και προσωπικότητας Προσδιορίζει με ακρίβεια και αξιοπιστία τα επαγγέλματα και τις σπουδές που ταιριάζουν στον καθένα

5 © Θ. Κατσανέβας5 Εκπαίδευση και επάγγελμα Παράλληλα, καταγράφει τις διασυνδέσεις τους με το κυπριακό και ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε επίπεδο ΑΕΙ, AΤΕΙ, ΙΕΚ, μεταπτυχιακών και άλλων σπουδών και… επισημαίνει ποια από τα επαγγέλματα αυτά έχουν θετικές ή περιορισμένες προοπτικές στην κυπριακή και την ελληνική αγορά εργασίας.

6 © Θ. Κατσανέβας6  Οι προβλέψεις για τις επαγγελματικές προοπτικές είναι απλώς ενδεικτικές  και δε συνεπάγονται βεβαιότητα ή αβεβαιότητα επαγγελματικής αποκατάστασης

7 © Θ. Κατσανέβας7 Η διαδικασία  Το C.G.T. Κ.17 χορηγείται γρήγορα και απλά  μέσα από απαντήσεις του χρήστη σε ερωτηματολόγιο που…  εγκαθίστανται σε υπολογιστή με CD ROM ή μέσω του διαδικτύου και…  διεκπεραιώνεται εύκολα και ταχύτατα σε διάστημα μισής περίπου ώρας.

8 © Θ. Κατσανέβας8 Το ερωτηματολόγιο  Ο χρήστης, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων ή την πιθανή επιρροή υποκειμενικών παραγόντων,…  ανοίγει στην οθόνη του υπολογιστή το τεστ και απαντά με «ναι» ή «όχι», σε…  περίπου 350 ( ή 250) απλές ερωτήσεις, όχι γνώσεων, αλλά ενδιαφερόντων και προτιμήσεων, όπως λχ :

9 © Θ. Κατσανέβας9 Ερωτήσεις ενδιαφερόντων και όχι γνώσεων  «θα σου άρεσε να φωτογραφίσεις ένα τοπίο;»,…  «θα σε ενδιέφερε να παρακολουθήσεις σεμινάρια διοίκησης επιχειρήσεων;».  «θα σου άρεσε να διδάσκεις σε παιδιά;»  Στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζεται η ακόλουθη εικόνα:

10 © Θ. Κατσανέβας10

11 © Θ. Κατσανέβας11

12 © Θ. Κατσανέβας12

13 © Θ. Κατσανέβας13 Η διεκπεραίωση του τεστ  Οι απαντήσεις του χρήστη συγκεντρώνονται αυτόματα σε ειδικό ατομικό αρχείο και…  Εγκαθίστανται στην επιφάνεια του υπολογιστή  Εκεί γίνεται η αυτόματη επεξεργασία τους και τα συμπεράσματα …

14 © Θ. Κατσανέβας14 Η προσωπική έκθεση  εκτυπώνονται από τοπικό εκτυπωτή..  με τη μορφή της προσωπικής εξατομικευμένης έκθεσης

15 © Θ. Κατσανέβας15 Περιεχόμενο  Η εξατομικευμένη προσωπική έκθεση του C.G.T.Κ.17, περιέχει…  Περίπου 50 σελίδες, σε μεγάλο σχήμα Α4 (έκδοση 2006,Χ2 και Χ3)  και περιλαμβάνει τα ακόλουθα:  1) Προσωπικά στοιχεία του χρήστη και βαθμό ειλικρίνειας των απαντήσεων ως εξής:

16 © Θ. Κατσανέβας16 Προσωπικά στοιχεία και βαθμός ειλικρίνειας των απαντήσεων 3. Προσωπικά στοιχεία και βαθμός ειλικρίνειας των απαντήσεών  ΕΠΩΝΥΜΟ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ  ΟΝΟΜΑ:ΖΩΗ  ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ:ΝΙΚΟΣ  ΗΛΙΚΙΑ:16  ΦΥΛΟ:Γυναίκα  ΤΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:ΑΘΗΝΑ  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:  ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ:11:36:02  ΩΡΑ ΛΗΞΗΣ: 11:46:21  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 25  ΠΟΛΗ:ΑΘΗΝΑ  ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΟΣ  ΤΗΛΕΦΩΝΟ:   ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: ΑΘΗΝΑ  ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΠΑΤΕΡΑ: ΚΡΗΤΗ  ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ: ΚΡΗΤΗ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΑΤΕΡΑ: ΔΑΣΚΑΛΟΣ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΗΤΕΡΑΣ: ΟΙΚΙΑΚΑ  ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ:  3ΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: 17 1ΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ: 18   2ΑΣ ΛΥΚΕΙΟΥ: 3ΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ:  ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΞΥ:  18-20: ΑΡΧΑΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  16-18: ΧΗΜΕΙΑ  14-16:  ΚΑΤΩ ΑΠΟ 14:  ΧΟΜΠΥ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ:

17 © Θ. Κατσανέβας17 Επισημάνσεις  Η εξατομικευμένη προσωπική έκθεση του C.G.T. Κ.17 δεν περιέχει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, αφού…  αφορά τεστ επαγγελματικών κλίσεων, που από τη φύση τους δεν μπορεί να αξιοποιηθούν για οποιονδήποτε λόγο από τρίτους.

18 © Θ. Κατσανέβας18 Επισημάνσεις  Τηρείται με τον αυστηρότερο δυνατό τρόπο, το απόρρητο των σχετικών αρχείων, σύμφωνα και με τις οδηγίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τα οποία αρχεία…  σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν, εκτός για αποκλειστικά ερευνητικούς σκοπούς για τη βελτίωση του ίδιου του τεστ.

19 © Θ. Κατσανέβας19 Βαθμός ειλικρίνειας των απαντήσεων  Το τεστ περιέχει βαθμό ειλικρίνειας των απαντήσεών του χρήστη που  δείχνει κατά πόσο απάντησε..  με σοβαρότητα, συνέπεια και ειλικρίνεια στις ερωτήσεις του τεστ  Ο έλεγχος του βαθμού ειλικρίνειας στηρίζεται σε ερωτήσεις παγίδες του τύπου:  «θα σου άρεσε να μην έχεις φίλους;», καθώς και σε…..  Ερωτήσεις που επαναλαμβάνονται με διαφορετική διατύπωση

20 © Θ. Κατσανέβας20 70 %  Αν ο βαθμός ειλικρίνειας είναι κάτω του 70%, δεν εκδίδονται αποτελέσματα και…  ο χρήστης καλείται να ξαναδώσει το τεστ, εφ’ όσον το επιθυμεί φυσικά.

21 © Θ. Κατσανέβας21 Έχει σημασία  Ο χρήστης να έχει πεισθεί για την αναγκαιότητα του τεστ, το οποίο….  Αφορά τον ίδιο και την πορεία του στο μέλλον, αφού..  η απόφαση για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος, θα προκαθορίσει ό τη ζωή του όλη

22 © Θ. Κατσανέβας22 Όχι πανάκεια  Το τεστ δεν είναι πανάκεια  Δεν αρκεί από μόνο του,  Είναι ένα σημαντικό και αξιόπιστο βοήθημα για προβληματισμό και…  συζήτηση με τους συμβούλους Ε.Ε.Σ, τους γονείς για…

23 © Θ. Κατσανέβας23 Αυτογνωσία και αγορά εργασίας  Απόκτηση αυτογνωσίας και σε…  συνδυασμό με κατάλληλη ενημέρωση και προβληματισμό για…  Τα δεδομένα της οικονομίας και τις προοπτικές των επαγγελμάτων,

24 © Θ. Κατσανέβας24 Οικογένεια,επιδόσεις, θέληση  Το οικογενειακό, το κοινωνικό, το πολιτισμικό περιβάλλον,  Τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα, τα όποια ταλέντα,  Τις ικανότητες, τις δεξιότητες, την προσωπικότητα,  Τις μαθησιακές επιδόσεις,  Τη θέληση

25 © Θ. Κατσανέβας25 Έγκυρη διαδικασία συμβουλευτικής  Ύστερα από κατάλληλη και έγκυρη διαδικασία Ε.Ε.Σ.…  Ο νέος αποφασίζει για τη μεγάλη απόφαση του, για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος

26 © Θ. Κατσανέβας26 Περιεχόμενα της έκθεσης  Η έκθεση του C.G.Τ. Κ.17 στη συνέχεια περιέχει:  2) Διασπορά των παραγόντων προσωπικότητας και των κλίσεων, στις 17 επαγγελματικές κατηγορίες της ταξινόμησης Κ. 17  με σχετικό ιστόγραμμα ως ακολούθως:

27 © Θ. Κατσανέβας27 Διασπορά των επαγγελματικών κλίσεων στις 17 επαγγελματικές κατηγορίες της «Ταξινόμησης Κ.»

28 © Θ. Κατσανέβας28 Οι 17 κατηγορίες του συγκεκριμένου χρήστη σε φθίνουσα σειρά κατάταξης είναι :

29 © Θ. Κατσανέβας29 Περιγραφή των επαγγελματικών κατηγοριών  Στη συνέχεια, παρατίθεται  αναλυτική περιγραφή των 17 γενικών επαγγελματικών κατηγοριών,  με επισήμανση βασικών επαγγελμάτων που υπάγονται σε κάθε μία απ’ αυτές, καθώς και…  των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους και των συνθηκών εργασίας κατά περίπτωση.

30 © Θ. Κατσανέβας30 Οι πέντε επικρατέστερες κατηγορίες  Στην έκθεση παρατίθεται πιο κάτω…  διασπορά των επαγγελματικών κλίσεων του χρήστη…  στις πέντε επικρατέστερες κατηγορίες και υποκατηγορίες της «Ταξινόμησης Κ.17»

31 © Θ. Κατσανέβας31 Διασπορά των επαγγελματικών κλίσεων στις πέντε επικρατέστερες κατηγορίες

32 © Θ. Κατσανέβας32 Η Η βάση…..  Οι 5 επικρατέστερες κατηγορίες και υποκατηγορίες,…  αποτελούν τη βάση για την επισήμανση των επαγγελματικών κλίσεων του χρήστη,…  με στόχο να εντοπιστούν συγκεκριμένα επαγγέλματα που του ταιριάζουν.

33 © Θ. Κατσανέβας33 Τα 30 επικρατέστερα επαγγέλματα  4) Στην έκθεση παρατίθεται πιο κάτω…  Διασπορά των επαγγελματικών κλίσεων σε τριάντα επικρατέστερα επαγγέλματα που…  είναι συμβατά με το κυπριακό και ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε επίπεδο ΑΕΙ, AΤΕΙ, ΙΕΚ, μεταπτυχιακών σπουδών, κλπ.,

34 © Θ. Κατσανέβας34 Οι επαγγελματικές προοπτικές  με παράλληλη επισήμανση των θετικών ή αρνητικών προοπτικών τους στην κυπριακή και την ελληνική αγορά εργασίας.  Ο σημαντικός αυτός πίνακας εμφανίζεται ως εξής:

35 © Θ. Κατσανέβας35

36 © Θ. Κατσανέβας36 Προσαρμογή…  Ο ως άνω πίνακας είναι καθοριστικός για τις τελικές επιλογές επαγγέλματος που θα κάνει ο χρήστης.  Τα επαγγέλματα εδώ προέρχονται από τη επιλεγμένη δεξαμενή επαγγελμάτων, του C.G.T. Κ.17 που..  είναι προσαρμοσμένα στην κυπριακή και κατά δεύτερο λόγο την ελληνική πραγματικότητα.

37 © Θ. Κατσανέβας37 Για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  Στον πίνακα, δεν περιλαμβάνονται επαγγέλματα που  αντιστοιχούν σε κατώτερες ή μέσες τεχνικές επαγγελματικές σπουδές..  Αφού το C.G.T. K.17 απευθύνεται κυρίως σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που προετοιμάζονται για ανώτερες σπουδές

38 © Θ. Κατσανέβας38 Σύνδεση επαγγελμάτων με σπουδές  Σε παρένθεση, δίπλα στην ονομασία του κάθε επαγγέλματος, καταγράφεται η συνήθης αντιστοίχισή του με συναφείς σπουδές ως εξής:  ΜΣ Μεταπτυχιακές Σπουδές  ΑΕΙ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα  AΤΕΙ Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα  ΕΣ Ειδικές Σχολές

39 © Θ. Κατσανέβας39 Σύνδεση επαγγελμάτων με σπουδές  Όταν δίπλα στην ονομασία ενός επαγγέλματος υπάρχει σε παρένθεση η σημείωση (ΑΕΙ), ή (ΑΕΙ, AΤΕΙ), ή (AΤΕΙ), ή (ΙΕΚ), ή ένας συνδυασμός των παραπάνω,…  αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο επάγγελμα προϋποθέτει σπουδές σε αντίστοιχο επίπεδο ΑΕΙ, AΤΕΙ, ΙΕΚ.  Οι γιατροί, οι δικηγόροι, οι αρχιτέκτονες, οι φιλόλογοι λχ., είναι αυστηρά κατοχυρωμένα επαγγέλματα και δεν μπορούν να ασκηθούν αν δεν έχουν μεσολαβήσει σπουδές Πανεπιστημιακού επιπέδου.

40 © Θ. Κατσανέβας40 Οι επαγγελματικές προοπτικές  Κάθε επάγγελμα χαρακτηρίζεται ως προς την προοπτική που έχει στην κυπριακή και ελληνική αγορά εργασίας..  για τα επόμενα δέκα περίπου χρόνια, με ένα από τα ακόλουθα σύμβολα:  *** Πολύ θετικές προοπτικές  ** Θετικές προοπτικές  * Περιορισμένες προοπτικές

41 © Θ. Κατσανέβας41 Οι προβλέψεις…  Οι προβλέψεις για τις επαγγελματικές προοπτικές στηρίζονται σε ειδικές έρευνες για την αγορά εργασίας,  Είναι απλώς ενδεικτικές και επισημαίνεται και πάλι ότι…  δε συνεπάγονται βεβαιότητα ή αβεβαιότητα επαγγελματικής αποκατάστασης

42 © Θ. Κατσανέβας42 Περιεχόμενα της προσωπικής έκθεσης  Η έκθεση του C.G.Τ.Κ.17 στη συνέχεια περιέχει:  4) Διασπορά των παραγόντων προσωπικότητάς στους 6 τύπους του Holland  με σχετικό ιστόγραμμα ως ακολούθως:

43 © Θ. Κατσανέβας43 Οι έξι ψυχολογικοί τύποι του Holland

44 © Θ. Κατσανέβας44 Περιγραφή των έξι τύπων του Holland  Στη συνέχεια, ακολουθούν σύντομες καιπεριεκτικές περιγραφές των έξι τύπων του Holland, όπου…  γίνεται αντιληπτή η σημασία που έχει το ποσοστό συγγένειας της προσωπικότητας του χρήστη με τον καθένα από τους έξι τύπους, οι οποίοι…  αντιστοιχούν σε ανάλογα εργασιακά περιβάλλοντα.

45 © Θ. Κατσανέβας45 Επισημάνσεις, υπενθυμίσεις  Το Career Gate Test K.17 υποδεικνύει επαγγέλματα που ταιριάζουν με την προσωπικότητα, τις κλίσεις, την ιδιοσυγκρασία και τα ενδιαφέροντά του χρήστη.  Είναι δηλ. τεστ ενδιαφερόντων, κλίσεων και προτιμήσεων και όχι…  Τεστ ικανοτήτων και δεξιοτήτων

46 © Θ. Κατσανέβας46 Οι ικανότητες και η θέληση  Το επίπεδο της εκπαίδευσης, των ικανοτήτων, των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την άσκηση των επαγγελμάτων αυτών..  εξαρτάται φυσικά και από τις μαθησιακές δυνατότητες, τις επιδόσεις και τη θέληση του καθένα.

47 © Θ. Κατσανέβας47 Θέλω και μπορώ  «Τα θέλω», δηλ. τα ενδιαφέροντα, οι κλίσεις, οι προτιμήσεις, είναι η βάση της εκπαιδευτικής-επαγγελματικής αγωγής.  «Τα μπορώ», δηλ. οι ικανότητες και δεξιότητες, αν και εξ’ ίσου σημαντικά, έπονται των πρώτων

48 © Θ. Κατσανέβας48 Επίπεδα…  Πρώτα πρέπει να βρεθεί τι ταιριάζει στον καθένα και μετά…  Το επίπεδο στο οποίο μπορεί να φτάσει  Το οποίο εξαρτάται από…  τις ικανότητες, τις δεξιότητες και κυρίως τη θέληση του.

49 © Θ. Κατσανέβας49 Που στηρίζεται  Το Career Gate Test Κ.17 έχει καταρτιστεί με βάση…  οικονομικά,…  ψυχομετρικά και…  εκπαιδευτικά δεδομένα.

50 © Θ. Κατσανέβας50 Αξιοπιστία  Η πρωτότυπη ομαδοποίηση-ταξινόμηση των επαγγελμάτων του C.G.Τ. Κ.17 (Ταξινόμηση Κ.),  έχει υιοθετηθεί από εκδόσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στην Ελλάδα  Τα δεδομένα, τα στοιχεία, τα τεστ, κλπ που παράγει η επιστημονική ομάδα  Αναπαράγονται και αξιοποιούνται ευρύτατα

51 © Θ. Κατσανέβας51 Πολυετείς έρευνες και στάθμιση  Το τεστ στηρίζεται σε πολυετείς έρευνες πολυμελούς πανεπιστημιακής ομάδας,  έχει σταθμιστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία στην πράξη και..  η χορήγησή του προωθείται σήμερα με επιτυχία σε διάφορες χώρες.

52 © Θ. Κατσανέβας52 Το Career Gate Test K.17  Το τεστ έχει σταθμιστεί σε δείγμα 2000 ατόμων, κατά φύλο στην Ελλάδα και  η διασπορά της προσωπικότητας, των ενδιαφερόντων, των κλίσεων στους  έξι τύπους του Holland  και στις 17 κατηγορίες της ταξινόμησης Κ.17  είναι η ακόλουθη :

53 © Θ. Κατσανέβας53 Διασπορά στους 6 τύπους του Holland  Σύνολο Αγόρια Κορίτσια  Πρακτικός  Ερευνητικός  Καλλιτεχνικός  Κοινωνικός  Επιχειρηματικός  Συμβατικός

54 © Θ. Κατσανέβας54 Διασπορά στην ταξινόμηση Κ.17  Διασπορά ενδιαφερόντων K17 σε ποσοστά % στο σύνολο και κατά φύλο  Σύνολο Αγόρια Κορίτσια  1.Γεωργία  2.Κατασκευές  3.Χημεία  4.Πληροφορική

55 © Θ. Κατσανέβας55 Διασπορά στην ταξινόμηση Κ.17  Σύνολο Αγόρια Κορίτσια  5.Οικονομία  6.Τράπεζ., Εμπόριο  7.Νομικά  8.Μεταφορές,Ναυτιλ  9.Τουρισμός  10.Αθλητισμός

56 © Θ. Κατσανέβας56 Διασπορά στην ταξινόμηση Κ.17  Σύνολο Αγόρια Κορίτσια  11.Ενημέρωση,  12.Καλές Τέχνες  13.Υγεία, Πρόνοια  14.Εκπαίδευση,  15.Φυσικομαθηματικά  16.Στρατιωτικά, Αστ  17.Εκκλησιαστικά

57 © Θ. Κατσανέβας57 Το μέλλον  Η καλύτερη αμοιβή όλων μας είναι να  Μπορούμε να βοηθήσουμε τα  Παιδιά της Κύπρου να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις για το μέλλον  Γιατί το μέλλον είναι μεγαλύτερο από το παρών

58 © Θ. Κατσανέβας58 Η ζωή είναι όλη μπροστά σου. Σου ευχόμαστε ότι καλύτερο. ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ C.G.T.


Κατέβασμα ppt "© Θ. Κατσανέβας1 Career Gate Test Κ.17 Career Gate Test Κ.17 Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού- επαγγελματικών ενδιαφερόντων, κλίσεων, προτιμήσεων Χορήγηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google