Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση Δρ Φώτης Λιαροκάπης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση Δρ Φώτης Λιαροκάπης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση Δρ Φώτης Λιαροκάπης ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ- Γ.Γ. ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Αθήνα, Ελλάδα 15 Μαρτίου 2013

2 Interactive Words Applied Research Group (iWARG) •Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο 2009 –10 μέλη προσωπικό –15 υποψήφιους διδάκτορές φοιτητές •Τομείς έρευνας: –Γραφικά Υπολογιστών –Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα –Τεχνητή Νοημοσύνη –Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής

3 Ερευνητικά Θέματα •Μερικά κοινά ερευνητικά θέματα περιλαμβάνουν: •Ποιο είναι το καλύτερο περιβάλλον; •Εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα; •Ποιο είναι το επίπεδο του ρεαλισμού και αλληλεπίδρασης που απαιτείται; •Πώς να σχεδιαστούν καλύτερα οι δραστηριότητες των χρηστών;

4 Εικονική Πραγματικότητα

5 Unreal Engine (Epic) Virtual Egyptian Temple (Unreal “Mod” - Jacobson & Holden) Μηχανές Παιχνιδιών •Έχουν τη λειτουργικότητα των σύγχρονων ηλεκτρονικών παιχνιδιών •Διαφορετικές προσεγγίσεις •Υψηλός προϋπολογισμός •Torque, Quest3D •Ανοιχτό λογισμικό •Quake 3, Ogre, ODE •Παιχνίδια "Mods" •Civilization III, Unreal Engine 2

6 Διαδικτυακή Εικονική Πραγματικότητα •Νέοι τρόποι εξερεύνησης σε διαδικτυακές εφαρμογές •Εξέλιξη των τεχνολογιών τηλεπικοινωνιών και διαδικτυακές υπηρεσίες •Υψηλός ρεαλισμός •Πειραματικά πρωτότυπα •Διαδικτυακές μηχανές παιχνιδιών •Μεγάλη ποικιλία •Περισσότερα από 100 είδη •Second Life, Active Worlds, OLIVE platform, OpenSim, κ.α.

7 Πλεονεκτήματα •Το κύριο πλεονέκτημα είναι η εξ αποστάσεως συμμετοχή των μαθητών όλων των ηλικιών απ’ όλο τον κόσμο, παρέχοντας: –Ευκολότερη πρόσβαση στην εκπαίδευση –Ένα κέντρο γνώσεως •Βάση δεδομένων

8 Πειραματική Εφαρμογή στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι •Το λογισμικό αναπτύχθηκε σε OpenSimulator •Ένα προπτυχιακό μάθημα (2 ου έτους) προσαρμόστηκε στο εικονικό περιβάλλον μάθησης –Ονομάζεται Προγραμματισμός σε Τρισδιάστατα Συστήματα (3D Graphics Programming) και είναι εισαγωγή στα γραφικά Υ/Π

9 Τοποθεσία

10 Μοντελοποίηση Χώρου

11 Χρήση του Συστήματος

12 Αίθουσα Διδασκαλίας

13 Χώρος Διασκέδασης

14 Αξιολόγηση Distance Learning Experience Virtual Learning Experience Audio-Visual Effectiveness Other Virtual Activities

15 Επαυξημένη Πραγματικότητα

16 •Η έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας είναι το αντίθετο του κλειστού κόσμου των εικονικών χώρων •Βασική θεωρητική αρχή είναι η υπέρθεση ψηφιακών πληροφοριών πάνω στην αισθητηριακή αντίληψη ενός χρήστη αντί να τον αντικαθιστά με ένα πλήρως συνθετικό περιβάλλον όπως κάνουν τα εικονικά συστήματα.

17 Σημαντικά Θέματα •Εντοπισμός (Tracking) •Γραφικά •Αλληλεπίδραση •Διασύνδεση (Interfaces)

18 Εντοπισμός (Tracking) •Εντοπισμός είναι η λειτουργία της μέτρησης της θέσης των πραγματικών αντικείμενων (ή των ανθρώπων) που βρίσκονται σε καθορισμένο χώρο •Προϋπόθεση ο υπολογισμός έξι βαθμών ελευθερίας (DOF) •Θέση (3 DOF) •Προσανατολισμός (3 DOF) Mechanical Optical Acoustic GPS Inertia Electromagnetic

19 Ειδικά Γυαλιά Video See Through Optical See Through

20 Βασικές Οθόνες

21 Πρώτο Πρωτότυπο: MARIE •Πειραματική διερεύνηση των δυνατοτήτων της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία

22 Δεύτερο Πρωτότυπο: Wed3D & AR Pilot user experiencing an AR learning scenario, University of Sussex Augmentation of a camshaft Web3D visualisation of a camshaft

23 Το Πρόγραμμα ARCO (EU)

24 Αναπαραστάσεις Επαυξημένης Πραγματικότητας •Η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελείται από: –Πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο –Τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας AR Artefact Visualisation, Victoria & Albert Museum

25 Συμπεράσματα Δυο τεχνολογίες παρουσιάστηκαν με διαφορετικά χαρακτηριστικά: •Η επαυξημένη πραγματικότητα προσφέρει πιο «φυσική» αλληλεπίδραση με το περιβάλλον αλλά είναι πιο «δύσκολη». •Η διαδικτυακή εικονική πραγματικότητα προσφέρει συνθετικό περιβάλλον και είναι πιο ακριβή.

26 Ευχαριστώ για την προσοχή σας •Interactive Worlds Applied Research Group –http://iwarg.blogspot.com/http://iwarg.blogspot.com/ •IJIW –http://www.ibimapublishing.com/journals/IJ IW/ijiw.htmlhttp://www.ibimapublishing.com/journals/IJ IW/ijiw.html •Serious Games Institute –http://www.seriousgamesinstitute.co.uk/http://www.seriousgamesinstitute.co.uk/


Κατέβασμα ppt "Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση Δρ Φώτης Λιαροκάπης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google