Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

HELLO! JAPAN 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης Δ2 - Γιώργος Καρανάσιος 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "HELLO! JAPAN 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης Δ2 - Γιώργος Καρανάσιος 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 HELLO! JAPAN 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης Δ2 - Γιώργος Καρανάσιος

2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο  Αυτοκρατορική Οικογένεια  Εθνική Σημαία  Εθνικός Ύμνος

3 Αυτοκρατορική οικογένεια  Ο Αυτοκρατορικός Οίκος της Ιαπωνίας είναι η παλαιότερη συνεχής κληρονομική μοναρχία του κόσμου. ’Eνα βιβλίο της ιαπωνικής ιστορίας του 8ου αιώνα, λέγεται ότι η Αυτοκρατορία της Ιαπωνίας ιδρύθηκε το 660 π.Χ. από τον αυτοκράτορα Τζίμου, που σύμφωνα με την παράδοση είχε θεϊκή καταγωγή.

4 Εθνικός ύμνος  Ο εθνικός ύμνος έγινε τα τέλη του 19ου αιώνα και λέγεται kimi Ga Yo  Το Kimi ga Yo (ιαπων. 君が代 ) είναι ο εθνικός ύμνος της Ιαπωνίας, γνωστός και ως «Η βασιλεία του Αυτοκράτορα». Είναι ένας από τους μικρότερους εθνικούς ύμνους που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος. Αν και θεωρούνταν de facto ο εθνικός ύμνος της χώρας για μεγάλο χρονικό διάστημα, αναγνωρίστηκε νόμιμα μόλις το 1999

5 Εθνική σημαία  Ο σημαία των Ιαπώνων λέγεται Χινομαρού. Είναι ο κόκκινος κύκλος που συμβολίζει τον ήλιο και σημαίνει «κύκλος του ήλιου».

6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο  Φυσικό Περιβάλλον  Γεωγραφία

7 Φυσικό περιβάλλον και γεωγραφία ( 1 )  Η Ιαπωνία αποτελεί νησιωτική χώρα. Τα κυριότερα νησιά είναι το Χοκάιντο, το Σικόκου, το Κιούσου και το Χονσού, και έχει περίπου μικρότερα νησιά.  Ορεινή και ηφαιστειογενής είναι η αλυσίδα των νησιών της, με τα 192 ηφαίστειά της. Βρίσκεται στην ηφαιστειακή ζώνη του Ειρηνικού Ωκεανού, στη συμβολή τριών τεκτονικών πλακών, κάτι που ευθύνεται και για τους συχνούς σεισμούς που συμβαίνουν στη περιοχή.  Το έδαφός της είναι κατά βάση ορεινό, με δύο κύριες οροσειρές.

8 Φυσικό περιβάλλον και γεωγραφία ( 2 )  Οι ποταμοί της Ιαπωνίας έχουν γενικά μικρό μήκος με μόλις έξι από αυτούς να υπερβαίνουν τα 200 χιλιόμετρα. Χαρακτηρίζεται ακόμα από αρκετές λίμνες, πολλές από τις οποίες σχηματίζονται στον κρατήρα των ηφαιστείων της. •Υψηλότερη κορυφή: Όρος Φούτζι, m Πρωτεύουσα :Τόκιο Πληθυσμός :

9 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο  Στέγαση  Διατροφή  Ενδυμασία

10 Διατροφή  Τα γιαπωνέζικα φαγητά δεν περιέχουν πολύ λάδι και σάλτσες πλούσιες σε θερμίδες. Είναι πιο απλά και πιο χαμηλά σε λιπαρά.  Οι Ιάπωνες απολαμβάνουν τα λαχανικά σε κάθε τους μορφή (βραστά, τηγανητά, ξιδάτα). Έτσι, τα πιάτα τους πάντοτε περιλαμβάνουν ποικιλία από λαχανικά, ακόμα και στο πρωινό.  Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν πρεβιοτικά στη διατροφή τους εδώ και 75 χρόνια.  Τρώνε πολλά φαγητά που περνούν ζύμωση, όπως η σούπα μίσο, η σος σόγιας, το ποτό σάκι και άλλα πολλά. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι οι τροφές αυτές βοηθούν στην καλή υγεία του ανθρώπου.

11 Ενδυμασία  Παλιότερα οι Ιάπωνες φορούσαν συνέχεια κιμονό, σήμερα όμως τα φοράνε μόνο σε ιδιαίτερες παραστάσεις. Μια από τις πιο σημαντικές κοπέλες που φόρεσε το κιμονό ήταν η Γκέισα.

12 Γκέισα  Γκέισα ονομάζεται στην Ιαπωνία η μορφωμένη γυναίκα, η οποία έχει παρακολουθήσει ειδικές σπουδές, φοράει τακιμονό με εντυπωσιακά χρώματα και σχέδια και χτενίζεται με το χαρακτηριστικό χτένισμα, γνωρίζει καλά την πατροπαράδοτη «τελετουργία του τσαγιού» και χορεύει τους παραδοσιακούς χορούς της Ιαπωνίας ή παίζει το μουσικό όργανο σαμισέν.

13 Στέγαση  Ο σημερινός τρόπος ζωής της Ιαπωνίας είναι μια μίξη των παραδοσιακών εθίμων και του σύγχρονου δυτικού τρόπου ζωής. Σ΄ ένα ιαπωνικό σπίτι κάθεσαι πάνω σε στρώματα τατάμι που βρίσκονται στο πάτωμα. Μερικά σπίτια έχουν δωμάτια δυτικού τύπου, αλλά όλοι αφήνουν τα παπούτσια τους στην είσοδο

14 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο  Εκπαίδευση

15 Εκπαίδευση  Στην Ιαπωνία ξεκινούν το σχολείο 6 χρονών και διαρκεί 6 χρόνια.  Μαθαίνουν μαθηματικά, μουσική, αγγλικά, κάνουν εργασίες στο σπίτι και διαγωνίσματα. Στο σχολείο τους δίνουν και φαγητό που είναι κάθε μέρα και διαφορετικό. Κάνουν επισκέψεις σε εργοστάσια για να δουν πως λειτουργεί η κοινωνία. Όταν ο καιρός είναι καλός πάνε για εκπαιδευτικές εκδρομές. Την ετήσια μέρα αθλητισμού έρχονται οι γονείς να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους στην άθληση, θεατρικών έργων και χορούς.  Το σχολείο ξεκινά τον Απρίλιο και τελειώνει τον Μάρτιο

16 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο  Ιαπωνικά

17 Ιαπωνικά ( 1 )  Η Ιαπωνική (Nihongo) είναι γλώσσα που ομιλείται κυρίως στην Ιαπωνία, αλλά και σε κοινότητες Ιαπώνων μεταναστών σε όλο τον κόσμο. Θεωρείται συγκολλητική γλώσσα και διακρίνεται για το σύνθετο πλέγμα εκφράσεων ευγενείας που απεικονίζουν την ιεραρχική φύση της ιαπωνικής κοινωνίας, με ρηματικούς τύπους και ιδιαίτερο λεξιλόγιο που υποδεικνύει τη σχετική θέση του ομιλητή και του ακροατή.  Η δεξαμενή ήχων της Ιαπωνικής είναι σχετικά μικρή και διαθέτει ένα λεξικογραφικά διακριτό σύστημα τόνων (έντασης φωνής). Το ιστορικό αρχείο της γλώσσας ανάγεται στον 8ο αιώνα, όταν συντέθηκαν τα τρία μείζονα έργα της αρχαίας ιαπωνικής.

18 Ιαπωνικά ( 2 )  Η Ιαπωνική γράφεται με συνδυασμό τριών διαφορετικών τύπων χαρακτήρων: Οι κινεζικοί χαρακτήρες (ονομάζονται Κάντζι), ενώ οι δύο συλλαβικές γραφές, χιραγκάνα και κατακάνα. Το λατινικό αλφάβητο (που αποκαλείται ρομάτζι) χρησιμοποιείται συχνά στη σύγχρονη Ιαπωνική, για ονόματα εταιρειών, διαφημιστικούς λόγους ή υπολογιστική χρήση. Η αραβική αρίθμηση χρησιμοποιείται εν γένει, αλλά επίσης κοινός τόπος είναι η παραδοσιακή Κινεζική/Ιαπωνική αρίθμηση.  Το ιαπωνικό λεξιλόγιο έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από δάνεια άλλων γλωσσών. Μεγάλος αριθμός λέξεων προέρχονται από την Κινεζική ή δημιουργήθηκαν βάσει κινεζικών προτύπων, σε μια περίοδο τουλάχιστον χρόνων. Από τα τέλη του 19ου αιώνα, η Ιαπωνική δανείστηκε αρκετά μεγάλο αριθμό λέξεων, κυρίως αγγλικών.

19 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο  Ετήσιες Πολιτιστικές Εκδηλώσεις

20 Ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις  Η Ιαπωνία έχει τέσσερις διακριτικές εποχές ( Άνοιξη, Χειμώνας, Φθινόπωρο, Καλοκαίρι ) και πολλά παλιά έθιμα και παραδόσεις που γιορτάζουμε κάθε εποχή ξεχωριστά.

21 Ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις Άνοιξη  H ημέρα των παιδιών είναι μια γιορτή που πετούν τους κοϊνόμπορι στους κήπους των σπιτιών τους.  Χινά Ματσούρι ( Φεστιβάλ κούκλας ) είναι ένα φεστιβάλ, που γίνεται στις 3 Μαρτίου και προσεύχονται για την υγεία των νεαρών κοριτσιών.

22 Ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις Χειμώνας  Σετσουμπούν ( τελετή ρίψης φασολιών ) που πρόκειται για μια παλιά γιορτή γύρω στις 3 Φεβρουαρίου για να διώξουν τα κακά πνεύματα όταν μπαίνει η άνοιξη. Κάποιος από τη οικογένεια φοράει μια κόκκινη μάσκα και κάνει τον δαίμονα. Οι υπόλοιποι πετούν φασόλια μέχρι αυτός να αναγκαστεί να βγει από το σπίτι. Σογκάτσου- Πρωτοχρονιά είναι οι περισσότερες επιχειρήσεις και τα καταστήματα παραμένουν κλειστά μέχρι τις 3 Ιανουαρίου λόγω των διακοπών της Πρωτοχρονιάς. Για τον εορτασμό του νέου έτους, οι οικογένειες στην Ιαπωνία ετοιμάζουν ειδικά γεύματα κ.ά.

23 Ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις Φθινόπωρο  Το Φθινόπωρο είναι η εποχή της συγκομιδής και σε όλη την Ιαπωνία κάνουν γιορτές ευχαριστιών για τη σοδειά της χρονιάς.Τσουκίμι(Απολαμβάνοντας την Πανσέληνο )  είναι η ομορφότερη πανσέληνος του φθινοπώρου και ο κόσμος διοργανώνει γιορτές για να απολαύσει το θέαμα. Τα σημεία που κάθονται για να δουν την πανσέληνο διακοσμούνται με μακριά κλαδιά pampas grass ( είδος ψηλού χόρτου ), ενώ όλοι τρώνε ζυμαρικά ρυζιού ( τα οποία, καθώς είναι στρογγυλά και λευκά, μοιάζουν με την πανσέληνο ).

24 Ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις Καλοκαίρι  Ταναμπατά ( Γιορτή των Αστεριών ) γίνεται στις 7 Ιουλίου, οι άνθρωποι γράφουν τις ευχές τους σε μακριές, χρωματιστές, χάρτινες κορδέλες και τις κρεμούν σε καλάμια από μπαμπού τα οποία στολίζουν την πόλη κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ. Τα πυροτεχνήματα της Ιαπωνίας φημίζεται για τις επιδείξεις πυροτεχνημάτων που γίνονται στα μέσα του καλοκαιριού κοντά στις όχθες μεγάλων ποταμών ή στις ακτές.

25 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο  Πολιτισμός

26 Πολιτισμός  Το θέατρο στην Ιαπωνία γνωρίζει εξαιρετική άνθηση. Στην Ιαπωνία αναπτύχθηκε το θέατρο Νο, λέξη που σημαίνει «παράσταση, εκτέλεση, δράμα». Οι ηθοποιοί την εκτελούν με αργές και γεμάτες θρησκευτικότητα κινήσεις.  Ο Πολιτισμός τους ή συνήθειές τους τα :  Καουαϊι, τα Άνιμε, διάφορα παιχνίδια ( video games ), προϊόντα σχετικά με χαρακτήρες άνιμε και μάνγκα, καραόκε, cosplay, No, αντικείμενα διακοσμημένα με λάκα, αρχιτεκτονική με ξύλο, Ικεμπάνα, σουμό και Ουκιγιοέ(Ξυλογραφία).

27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο  Αθλητισμός

28 Αθλητισμός  Οι Ιάπωνες είναι αθλητικός λαός και συχνά ασχολούνται με κάποιο άθλημα, είτε παραδοσιακό όπως το καράτε, το αϊκίντο ή το σούμο, είτε κάποιο μοντέρνο όπως το μπέηζμπωλ, το ποδόσφαιρο ή το γκολφ.  Στη χώρα είναι ανεπτυγμένος επίσης και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, με αρκετές πίστες για αγώνες σε διάφορες κατηγορίες.

29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο  Ιστορία

30 Ιστορία ( 1 )  Η Ιαπωνία έχει μια ιστορία που ξεκινά πριν από χιλιάδες χρόνια. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως οι Ιάπωνες ως ενιαίο σύνολο προέρχονται από πολλές ομάδες, οι οποίες μετανάστευσαν στα νησιά από άλλα σημεία της Ασίας, στα οποία περιλαμβάνονται η Κίνα και η Κορέα. Οι αρχαιολογικές έρευνες, ωστόσο, υποδεικνύουν πως τα ιαπωνικά νησιά κατοικούνταν ήδη από το

31 Ιστορία ( 2 )  Πρώτα ήταν το κυνήγι στην καλλιέργεια ρυζιού μέχρι τα τέλη του 6ου αιώνα. Μετά ήταν το συγκεντρωτικό κράτος ή αλλιώς η αριστοκρατία. Εκείνη την εποχή καθιερώθηκε επισήμως ένα σύστημα διακυβέρνησης με επίκεντρο τον Αυτοκράτορα. Επίσης το Κυότο ήταν η νέα πρωτεύουσα και μεταμορφώθηκε σε μεγαλούπολη. Από τον 13ο μέχρι τα τέλη του 16ου αιώνα ήταν η εποχή της άνοδος των σαμουράι-περίοδος πολέμων ανάμεσα στις πόλεις. Τότε η φεουδαρχική Ιαπωνία βρισκόταν υπό την εξουσία μιας σειράς πολεμάρχων γνωστοί ως σογκούν.

32 Ιστορία ( 3 )  Αργότερα οι φεουδάρχες ξεκίνησαν να πολεμούν μεταξύ τους και η χώρα εισήλθε σε μία μακρά περίοδο συρράξεων και αναταραχών. Ύστερα άρχισε η αποκατάσταση της ειρήνης-ευημερίας για την τάξη των εμπόρων. Δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μέχρι το πρώτο μισό του 20ου αιώνα ήταν το τέλος της απομόνωσης και Εκσυγχρονισμός της Ιαπωνίας. Υπό την πίεση της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών, η Ιαπωνία βγήκε από την απομόνωση και ξανάρχισε τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις. Τέλος από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα ή σήμερα είναι τα μεταπολεμικά μέχρι τις ημέρες μας. Μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, η Ιαπωνία υιοθέτησε ένα νέο δημοκρατικό σύνταγμα.

33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10ο  Κυβέρνηση

34 Κυβέρνηση  Αρχηγός Κράτους είναι Αυτοκράτορας Ακιχίτο. Από το 2012 πρωθυπουργός είναι ο Σίνζο Άμπε.  Το Σύνταγμα της Ιαπωνίας βασίζεται στην αρχή του διαχωρισμού των εξουσιών. Τα ανεξάρτητα σώματα διακυβέρνησης είναι τρία, το νομοθετικό, το δικαστικό και το εκτελεστικό εξισορροπούνται μεταξύ τους και διασφαλίζουν την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ελευθεριών αλλά και την αποφυγή κάθε μορφής κατάχρησης εξουσίας.

35 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11ο  Οικονομία  Βιομηχανία  Τεχνολογία

36 Οικονομία, βιομηχανία, τεχνολογία ( 1 )  Η Ιαπωνία είναι μια από τις ισχυρότερες βιομηχανικές χώρες και μαζί με άλλες αποτελούν σήμερα μια ισχυρή βιομηχανική και εμπορική ζώνη που ανταγωνίζονται τις Η.Π.Α και την Ευρώπη.  Η μεγάλη οικονομική ανάπτυξη της Ιαπωνίας συντελέστηκε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και υστέρα από σημαντικές καταστροφές που είχαν συμβεί στη χωρά κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, γεγονός που αποτέλεσε το ιαπωνικό θαύμα.

37 Οικονομία, βιομηχανία, τεχνολογία ( 2 )  Η Ιαπωνία παρά την οικονομία είναι πάρα πολύ καλή στην τεχνολογία και πολλά είδη όπως : το Υπέρ- Κομπιούτερ, το Σινκάσεν το τρένο με την τρομερή ταχύτητα.

38 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12ο  Προστασία του περιβάλλοντος

39 Προστασία του περιβάλλοντος  Οι Ιάπωνες θέλουν να προστατέψουν το περιβάλλον τους.  Ανακυκλώνουν, δεν κάνουν σπατάλες, έχουν κήπους ακόμα και στις ταράτσες.  Χρησιμοποιούν ηλιακή ενέργεια στα σπίτια τους και επίσης την διανέμουν.

40  Πηγή : wikipedia  Εικόνες : google

41 HELLO! JAPAN 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης Δ2 - Γιώργος Καρανάσιος


Κατέβασμα ppt "HELLO! JAPAN 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης Δ2 - Γιώργος Καρανάσιος 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google