Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1

2  Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών μέσα από τη θεματική ενότητα:  Παιχνίδια «άμυνας και επίθεσης»  Σκοπός & επιμέρους στόχοι  Γενικές αρχές «άμυνας & επίθεσης»  Σταδιακή ανάπτυξη δεξιοτήτων σε κάθε παιχνίδι  Προγραμματισμός και διδακτικά σημεία έμφασης  Δείγμα ημερησίου σχεδίου μαθήματος  Δραστηριότητες παιχνιδιών  Μοντέλο Αθλητικής Παιδείας 2

3  1. Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές  2. Απόκτηση γνώσεων από την αθλητική επιστήμη (πώς και γιατί) και παράλληλη εφαρμογή τους για την αποτελεσματική συμμετοχή σε παρούσες και μελλοντικές συνθήκες φυσικής δραστηριότητας.  3. Γνώση και ανάπτυξη ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για την υγεία.  4. Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα και ανάπτυξη της αυτο-έκφρασης και της κοινωνικότητας.  5. Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων και συνεργασία με όλους.  6. Επίδειξη υπεύθυνης αθλητικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στη φυσική δραστηριότητα. 3

4 Σκοπός:  Η ανάπτυξη της «κουλτούρας της συμμετοχής σε αθλήματα», κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και ηθικών συμπεριφορών, με στόχο τον περιορισμό ανεπιθύμητων φαινομένων, όπως η βία ή η σχολική αδιαφορία αλλά και την προώθηση της δια βίου άσκησης. Βασικές παιδαγωγικές αρχές:  η ενεργός συμμετοχή όλων των παιδιών  η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών  η ασφάλεια των παιδιών 4

5 Επιμέρους στόχοι: Οι μαθητές και μαθήτριες να: α) κατανοούν το νόημα της αθλητικής συμμετοχής πιο ολοκληρωμένα 1. αποκτήσουν και βελτιώσουν τις βασικές δεξιότητες των αθλημάτων 2. κατανοούν και εφαρμόζουν τους κανονισμούς των αθλημάτων β) αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες 1. καλλιεργήσουν την ατομική υπευθυνότητα 2. ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένους ρόλους, όπως παίκτη, διαιτητή, προπονητή, κλπ. 3. καλλιεργήσουν τη συνεργασία και ομαδικότητα γ) επιλύουν προβλήματα 1. ακολουθούν στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων 2. κατανοούν τις βασικές αρχές της επίθεσης και άμυνας στα παιχνίδια αυτά 5

6 δ) καλλιεργούν αθλητοπρεπή συμπεριφορά 1. ακολουθούν τις αρχές του Τίμιου Παιχνιδιού εντός και εκτός αγωνιστικού χώρου α. Σεβασμός προς τους αντιπάλους, συμπαίκτες, διαιτητές και τις αποφάσεις τους β. Τήρηση των κανόνων του παιχνιδιού γ. Διατήρηση του αυτοέλεγχου ε) βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεικόνα τους 1. καθίστανται ικανοί να επιτυγχάνουν ατομικούς στόχους και να προσβλέπουν στην ατομική τους βελτίωση στ )καλλιεργήσουν θετικές στάσεις για την τακτική άσκηση 1. κατανοούν τα οφέλη της άσκησης 6

7 Επίθεση  Η μπάλα κυκλοφορεί αποτελεσματικά, για να μπορέσει η ομάδα να σκοράρει.  Διατηρούμε την κατοχή της μπάλας, για να μην μπορέσει να σκοράρει η αντίπαλη ομάδα.  Διατηρούμε μια ισορροπία στο γήπεδο, ώστε να μη συγκεντρώνονται όλοι οι παίκτες στη μια πλευρά ή την άλλη.  Όπου είναι δυνατό διεισδύω στην άμυνα με ντρίπλα ή πάσα. Οι πάσες είναι ο γρηγορότερος τρόπος διείσδυσης.  Οι καλές πάσες θα δώσουν ευκολότερα ευκαιρίες για σουτ. 7

8 Άμυνα  Είμαι αποφασιστικός.  Έχω θάρρος, θέληση.  Είμαι έτοιμος να βοηθήσω την ομάδα.  Έγκαιρη τοποθέτηση του αμυντικού στο χώρο του σε σχέση με τον αντίπαλο επιθετικό με μπάλα ή χωρίς.  Πρόβλεψη της κίνησης του αντιπάλου.  Οπτική επαφή με όλους τους παίκτες.  Αμυντική επιθετικότητα.  Προσπάθεια για κλέψιμο.  Ετοιμότητα για διεκδίκηση.  Αναγκάζω τον αντίπαλο να υποπέσει σε λάθος.  Αναγκάζω τον αντίπαλο να φύγει μακριά από την εστία του.  Οδηγώ τον επιθετικό κοντά σε ένα άλλο αμυντικό. 8

9 Σουτ  Η τελευταία επιθετική ενέργεια με στόχο το γκολ.  Το σουτ στην αντίπαλη εστία έχει νόημα όταν αυτό αποτελεί πραγματικό κίνδυνο.  Πριν κάνω το σουτ, μπορώ να κάνω κάποιες προσποιήσεις, για να ξεγελάσω τους αντιπάλους και να έχω καθαρό χώρο για σουτ.  Παίρνω πρόθυμα την ευθύνη για σουτ.  Έχω καθαρό οπτικό πεδίο προς το στόχο.  Κοιτάζω προς το καλάθι/τέρμα πριν κάνω σουτ.  Σουτάρω με ακρίβεια.  Μετά το σουτ ακολουθώ τη φάση, ριμπάουντ.  Αυτοσυγκέντρωση. Αυτοπεποίθηση.  « Είμαι Χαλαρός ».  Ισορροπία στο σώμα.  Συγχρονισμός των μελών του σώματος 9

10 Πάσα  Επικοινωνία, Ακρίβεια, Ταχύτητα, Ασφάλεια.  Πασάρω και αλλάζω θέση ( give and go).  Δημιουργώ προϋποθέσεις για γκολ.  Πασάρω την κατάλληλη στιγμή.  Δικαιολογημένη από πλευράς τακτικής.  Κάνω μικρές και γρήγορες πάσες για διάσπαση της άμυνας.  Πασάρω πριν δεχτώ πίεση και πριν μαρκαριστεί ο συμπαίκτης μου.  Σιγουρεύω την πάσα με διάφορες προσποιήσεις.  Προτιμώ τις πάσες από την ντρίπλα. Η μπάλα ταξιδεύει πιο γρήγορα με την πάσα.  Ελευθερώνομαι χωρίς μπάλα. 10

11 Ντρίπλα  Σε ατομικό αιφνιδιασμό.  Σε προσποιήσεις.  Όταν ο επιθετικός θέλει να αποφύγει ή να περάσει αμυντικό, για να δημιουργηθεί αριθμητική υπεροχή ή να δημιουργηθεί η δυνατότητα για σουτ.  Όταν η εξέλιξη του αγώνα το απαιτεί. 11

12  Καλαθοσφαίριση  Χειροσφαίριση  Ποδόσφαιρο  κλπ.  Τροποποιημένα παιχνίδια  Άλλα ομαδικά παιχνίδια της επιλογής των μαθητών ή του δασκάλου/ας  Παιχνίδια που δημιουργούν τα παιδιά. 12

13 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ «ΑΜΥΝΑΣ & ΕΠΙΘΕΣΗΣ» ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ρίξιμο - πιάσιμο Παιχνίδι, Πάσα, Give & Go, Στρατηγικές Ντρίπλα (Δ΄, Ε΄, Στ΄) Σουτ (Δ΄, Ε΄, Στ΄) Πίβοτ (Ε΄, Στ΄) Δίχρονος ρυθμός (Ε΄, Στ΄) Ριμπάουντ 13

14 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ «ΑΜΥΝΑΣ & ΕΠΙΘΕΣΗΣ» ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ρίξιμο - πιάσιμο Παιχνίδι, Πάσα, Give & Go, Στρατηγικές Σουτ (Δ΄, Ε΄, Στ΄) 1- 3 βήματα (Ε΄, Στ΄) 1- 3 βήματα, ντρίπλα, 1-3 βήματα (Ε΄, Στ΄) 1- 3 βήματα, ντρίπλα, 1-3 βήματα (Ε΄, Στ΄) 14

15 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ «ΑΜΥΝΑΣ & ΕΠΙΘΕΣΗΣ» ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ Ντρίπλα με το πόδι Παιχνίδι, Πάσα, Give & Go, Στρατηγικές Σουτ (Δ΄, Ε΄, Στ΄) Πάσα - Σταμάτημα (Ε΄, Στ΄) Κεφαλιά (Στ΄) 15

16 Με βάση:  Σκοπούς και στόχους ΦΑ  Εμφάσεις: Δημιουργικότητα και καινοτομία Διαφορετικότητα, Αποδοχή, Συνεργασία (δημιουργία ζευγαριών και ομάδων)  Σκοπούς και στόχους των παιχνιδιών «άμυνας επίθεσης»  Βασικές παιδαγωγικές αρχές (ενεργός, ισότιμη συμμετοχή και ασφάλεια των παιδιών) 16

17  Διαφοροποίηση εργασίας ( ποικιλία δραστηριοτήτων, διαβάθμιση της δυσκολίας τους, ποικιλία οργάνων, ατομική βοήθεια, ανατροφοδότηση ανάλογα με το πού βρίσκεται ο κάθε μαθητής, ποικιλία μεθόδων μάθησης, στυλ και στρατηγικών προσέγγισης)  Τα 4 αναπτυξιακά επίπεδα Α. Αποκτώ και βελτιώνω Β. Διαλέγω και εφαρμόζω Γ. Αξιολογώ και βελτιώνω Δ. Γνώση – κατανόηση – υγεία  Ιδιαίτερες συνθήκες του σχολείου (Διαθέσιμες εγκαταστάσεις, Εξοπλισμός, Γεωγραφική θέση σχολείου, Καιρικές συνθήκες, Ιδιαίτεροι στόχοι σχολείου, Αριθμός μαθημάτων, Χρόνος περιόδων, Αριθμός μαθητών, Οργάνωση μαθητών) 17

18  Ετήσιος ► αριθμός μαθημάτων ( ) Θεματική ενότητα παιχνίδια: Δ΄ > 21, Ε΄ > 30, Στ΄ > 30 παιχνίδια «άμυνας επίθεσης»: Δ΄ > 16, Ε΄ > 20, Στ΄ > 22 παιχνίδια με δίκτυ: Δ΄ > 5, Ε΄ > 10, Στ΄ > 8  Τριμηνιαίος ► αριθμός μαθημάτων παιχνίδια «άμυνας επίθεσης»: Δ΄ > 4, 6, 6 Ε΄ > 6, 8, 6 Στ΄ > 10, 6, 6 ☺ στην αρχή, τροποποιημένα παιχνίδια για επίτευξη των αρχών «άμυνας επίθεσης», ☺ αργότερα, ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιχνιδιών «άμυνας επίθεσης», ☺ στο τέλος, εφαρμογή δεξιοτήτων στο παιχνίδι με περισσότερη πρωτοβουλία στο μαθητή. 18

19  Δεκαπενθήμερος ► Στόχοι, δραστηριότητες  Ημερήσιος ► Σαφείς και ξεκάθαροι στόχοι Ενεργός συμμετοχή όλων των παιδιών Μεγιστοποίηση της κινητικής δραστηριοποίησης των παιδιών Διαφοροποίηση της εργασίας 19

20 1. Αρχή: α. Συγκέντρωση, Στοχοθεσία (2΄) Ο/η δάσκαλος/α επιδιώκει να συγκεντρώσει τα παιδιά, να ελέγξει αν είναι όλα παρόντα, να τα ενημερώσει για τους στόχους του μαθήματος, τον τρόπο εργασίας και τι περιμένει από αυτά να κάνουν. β. Αφόρμηση (3΄) 2. Κύριο Μέρος: Δραστηριότητες (30΄) Το κύριο μέρος και ο τρόπος επιλογής και οργάνωσης των δραστηριοτήτων θα εξαρτηθεί από το στυλ διδασκαλίας που θα επιλέξει ο δάσκαλος. 3. Ανακεφαλαίωση: α. Τελική δραστηριότητα (3΄) β. Συγκέντρωση, Σχολιασμός των σημαντικότερων στοιχείων του μαθήματος (3΄) Ο/η δάσκαλος/α επιδιώκει να συγκεντρώνει τα παιδιά στο τέλος του μαθήματος και να συζητά μαζί τους για το τι έμαθαν σήμερα και πότε μπορούν να εφαρμόσουν το τι έμαθαν. Μπορεί επίσης να δίνει ανατροφοδότηση σε όλη την τάξη για την προσπάθειά της, τη συγκέντρωσή της και πειθαρχία της κατά τη διάρκεια του μαθήματος. 20

21 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια – χειροσφαίριση Τάξη : Ε΄-Στ΄ ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Ρίξιμο – Πιάσιμο, μετακίνηση στο χώρο ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1. μπορούν να μεταβιβάζουν την μπάλα στο ζευγάρι τους 2. μπορούν να αξιοποιούν το χώρο για να μεταβιβάσουν την μπάλα στο συμπαίχτη τους 3. συνεργάζονται με όλα τα μέλη της ομάδας τους Αφόρμηση: Παιχνίδι «καθαρίζω το χώρο μου από τα σκουπίδια» Υλικά: μπάλες, διακριτικά, κώνοι Παρατηρήσεις: Ομάδες των τεσσάρων σε αγωνιστικά τετράγωνα. Χρωματιστά φανελάκια. Τα παιδιά χρησιμοποιούν μέχρι τρία βήματα κρατώντας την μπάλα. Συνεργασία με τα μέλη της ομάδας Κύριο Μέρος: 1.Τα παιδιά σε ζευγάρια ανταλλάζουν πάσες. 2.Τα παιδιά στις κορυφές του τετραγώνου κάνουν συνεχόμενες πάσες με μία μπάλα. Αργότερα χρησιμοποιούν 2 μπάλες (να μη φτάσουν και οι 2 μπάλες στο ίδιο παιδί). 3. Το παιχνίδι δίνω και τρέχω εκεί που πασάρω. 4. Το ψαράκι (3 Vs 1 ). 5. Παιχνίδι κατοχής της μπάλας (2 Vs 2). 6. Παιχνίδι (4Vs 4). Τα παιδιά της κάθε ομάδας ανταλλάζουν πάσες προσπαθώντας να δώσουν πάσα σε συμπαίχτη τους πέρα από την τελική γραμμή( Τελική δραστηριότητα). Τελική δραστηριότητα: Παιχνίδι (4Vs 4). 21

22 Παιχνίδια «άμυνας & επίθεσης» μέσα από το μοντέλο της Αθλητικής Παιδείας 22

23  Ενθαρρύνει τα άτομα ν’ αναπτύξουν ικανότητες και γνώσεις απαραίτητες ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ικανοποιητικά και για όλη τους τη ζωή σε αθλητικές δραστηριότητες.  Βασίζεται στην προοδευτική ανάπτυξη των αθλητικών δεξιοτήτων μέσα από μία σειρά τροποποιημένων παιχνιδιών.  Είναι έτσι προσαρμοσμένο ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες και όλες τις δυνατότητες των αθλουμένων και κυρίως των παιδιών (Jewett, Bain, Ennis, 1995).  Εφαρμόζεται σε θεματικές ενότητες όπως Παιχνίδια, Χορό, Στίβο, κλπ. 23

24 ΜΑΘΗΤΕΣ «ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ»  ΑΤΟΜΑ ΙΚΑΝΑ  αναπτύσσουν ικανότητες που θα τους επιτρέπουν την ικανοποιητική τους συμμετοχή σε διάφορα αθλήματα  γνωρίζουν και χρησιμοποιούν τις κατάλληλες στρατηγικές που αρμόζουν στο κάθε παιχνίδι  ΑΤΟΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΑ  κατανοούν την αξία των κανονισμών  γνωρίζουν τα τελετουργικά του αθλήματος  μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ θετικών και αρνητικών στοιχείων στο παιχνίδι από οποιαδήποτε ρόλο και αν κατέχουν (αθλητή, διαιτητή, φιλάθλου, κλπ)  ΑΤΟΜΑ ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗ  Συμμετέχουν και συμπεριφέρονται με τέτοιον τρόπο ώστε να διατηρούν, να προστατεύουν και να ενισχύουν την αθλητική κουλτούρα μέσα στην τάξη το σχολείο και την κοινότητα του.  Συμμετέχουν ενεργά στον αθλητισμό. 24

25 Τα παιδιά να:  αναπτύξουν δεξιότητες και φυσική κατάσταση για συμμετοχή σε διάφορα αθλήματα  κατανοούν και να εφαρμόζουν τις τακτικές των αθλημάτων  συμμετέχουν στο κατάλληλο επίπεδο σύμφωνα με το στάδιο ανάπτυξής τους  συμμετέχουν στην οργάνωση και διοργάνωση των αθλητικών δραστηριοτήτων  μάθουν να ασκούν υπεύθυνη ηγεσία  μάθουν να συνεργάζονται με άλλους έχοντας κοινό στόχο  αναπτύξουν την ικανότητα να παίρνουν σωστές αποφάσεις σε αθλητικά ζητήματα που προκύπτουν στην διάρκεια των παιχνιδιών  αναπτύξουν δεξιότητες διαιτησίας, εξάσκησης και επίβλεψης  ενισχύσουν την πρόθεση για εθελοντική συμμετοχή σε αθλητική δραστηριότητα και έξω από το σχολείο. 25

26 Επιδιώκουν: Α. Την πλήρη συμμετοχή όλων των παιδιών: 1. Δημιουργία μικρών ομάδων 2. Διοργάνωση τουρνουά μη αποκλεισμού Β. Εφαρμογή τροποποιημένων παιχνιδιών δίνοντας τη δυνατότητα για ατομική επιτυχία 1. Τροποποίηση ή διαφοροποίηση παιχνιδιού με βάση τις ικανότητες όλων των παιδιών 2. Τήρηση τροποποιημένων κανονισμών στο παιχνίδι Γ. Tα παιδιά υποδύονται διαφορετικούς ρόλους : 1. αθλητή, 2. προπονητή, 3. διαιτητή, 4. κριτή, 5. φιλάθλου, 6. κλπ. 26

27 Προϋποθέτουν:  Την ικανοποιητική γνώση δεξιοτήτων και τροποποιημένων κανονισμών σε συγκεκριμένα αθλήματα  Την επιλογή ενός παιχνιδιού που γνωρίζουν καλά τα παιδιά και ο εκπαιδευτικός  Την ανάθεση/κατανομή περιορισμένου αριθμού ρόλων (αθλητή, διαιτητή, αρχηγού, προπονητή) 27

28 Στην αρχή πραγματοποιείται:  Η Επιλογή παιχνιδιού  Η Δημιουργία σταθερών μεικτών ομάδων, όπου τα παιδιά συμμετέχουν στη διαδικασία οργάνωσης και εφαρμογής του μοντέλου  Η Ανάληψη ρόλων  Ο Προγραμματισμός αγώνων και ανάρτησή τους για να προϊδεάσει τα παιδιά  0 Προγραμματισμός της τελικής εκδήλωσης, δίνοντας ευκαιρία συμμετοχής σε όλα τα παιδιά, μοιράζοντας αρμοδιότητες  Η Διατήρηση αρχείου αξιολόγησης τόσο του προγράμματος όσο και του κάθε παιδιού 28

29 Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ:  Επιδιώκει να είναι στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας ο μαθητής  Κατανέμει ρόλους, υπευθυνότητες και εφαρμόζει διάφορες ρουτίνες στην εκπαιδευτική διαδικασία  Καθοδηγεί, βοηθά, συντονίζει και αξιολογεί τα παιδιά για μια πιο αποτελεσματική μάθηση 29

30 ΡΟΛΟΙ – ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ  Μέσα από την εφαρμογή του μοντέλου μπορούν προοδευτικά να αναληφθούν οι πιο κάτω ρόλοι:  Αθλητή  Αρχηγού  Προπονητή  Διαιτητή  Κριτή  Χρονομέτρη  Υπεύθυνου καταγραφής αποτελέσματος  Φιλάθλου 30

31 Γίνομαι καλύτερος /η αθλητής/τριαΓίνομαι καλύτερος /η αθλητής/τρια  Έχω την ανάγκη να βελτιωθώ.  Θέτω ρεαλιστικούς στόχους κάθε φορά που εξασκούμαι.  Προσπαθώ αρκετές φορές.  Είμαι πρόθυμος να δοκιμάζω.  Αποδέχομαι τις εισηγήσεις του προπονητή μου.  Απευθύνομαι για βοήθεια στο δάσκαλο ή συμμαθητή μου. Να θυμάσαι ότι χρειάζεται χρόνος, προσπάθεια και επιμονήΝα θυμάσαι ότι χρειάζεται χρόνος, προσπάθεια και επιμονή 31

32 Είμαι καλός αρχηγόςΕίμαι καλός αρχηγός  Είμαι πάντα στην ώρα μου.  Αναλαμβάνω ευθύνες.  Αναλαμβάνω την οργάνωση της ομάδας.  Αντιμετωπίζω όλους τους παίχτες στα ίσα.  Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό.  Δίνω το καλό παράδειγμα. 32

33 Είμαι καλός/ή προπονητής/τριαΕίμαι καλός/ή προπονητής/τρια  Μαθαίνω στους παίκτες μου να είναι δίκαιοι  Υποστηρίζω όλους τους παίκτες μου το ίδιο  Δε γελοιοποιώ και δεν προσβάλλω τους παίκτες μου  Τους δίνω οδηγίες και τους ενθαρρύνω  Σέβομαι και συνεργάζομαι με τους διαιτητές  Σέβομαι τους αντιπάλους  Σέβομαι τους κανόνες και τους διαιτητές 33

34 Είμαι καλός διαιτητής  Μελετώ τους κανονισμούς.  Αρχίζω το παιχνίδι στην ώρα του.  Είμαι δίκαιος με όλες τις ομάδες.  Είμαι αποφασιστικός.  Είμαι σταθερός, συνεπής και δίκαιος.  Εξηγώ τα σφυρίγματα μου στα παιδιά.  Επαινώ τις ομάδες για το καλό τους παιχνίδι.  Προσπαθώ να συμβουλεύω τα παιδιά να εκδηλώνουν σωστή αθλητική συμπεριφορά.  Βάζω τα δυνατά μου. 34

35 Είμαι καλός/η αθλητής/τρια√ Βοηθάω τους συμπαίκτες μου Παίζω πάντα σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού Δίνω το χέρι στον αντίπαλο ανεξάρτητα αν κέρδισα ή έχασα Ελέγχω τη συμπεριφορά μου Επιβραβεύω τις καλές προσπάθειες των συμπαικτών μου Δε μαλώνω με άλλους, γιατί χαλάω το παιχνίδι όλων Συγχαίρω τον αντίπαλο για μια καλή απόδοση Αποδέχομαι τις αποφάσεις των διαιτητών και τους σέβομαι Προσπαθώ όσο καλύτερα μπορώ για να βοηθήσω την ομάδα μου ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 35

36 Είμαι καλός διαιτητής√ Σέβομαι τους παίκτες και των δύο ομάδων και τους φιλάθλους Δε μεροληπτώ υπέρ κάποιας ομάδας Είμαι προσεκτικός και παρακολουθώ συνεχώς το παιχνίδι Γνωρίζω καλά τους κανονισμούς του παιχνιδιού ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 36

37 Είμαι καλός προπονητής√ Μαθαίνω στους παίκτες μου να είναι δίκαιοι Υποστηρίζω όλους τους παίκτες μου το ίδιο Δε γελοιοποιώ και δεν προσβάλλω τους παίκτες μου Τους δίνω οδηγίες και τους ενθαρρύνω Σέβομαι και συνεργάζομαι με τους διαιτητές Σέβομαι τους αντιπάλους Σέβομαι τους κανόνες και τους διαιτητές ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 37

38 Είμαι καλός φίλαθλος√ Δε μιλάω άσχημα στους παίκτες Δε μιλάω άσχημα στους διαιτητές Δε μιλάω άσχημα στους προπονητές Ενθαρρύνω τους παίκτες της ομάδας που υποστηρίζω Χειροκροτώ τις καλές προσπάθειες, ανεξάρτητα από το ποια ομάδα τις έκανε ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 38

39 Του καλού αρχηγού√ Εκπροσωπώ την ομάδα στο παιχνίδι Είμαι υπόδειγμα αθλητικής συμπεριφοράς Βοηθώ και ενθαρρύνω τους συναθλητές του Βοηθώ στην επίλυση οποιονδήποτε προβλημάτων προκύπτουν στην ομάδα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΡΟΛΩΝ - ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 39

40 Διαφωνώ με τις αποφάσεις του διαιτητή ποτέμερικές φορές συχνάπάντα Εκνευρίστηκα με τα λάθη των συμπαικτών μου ποτέμερικές φορές συχνάπάντα Επιβραβεύω τους συμπαίκτες μου ποτέμερικές φορές συχνάπάντα Συγχαίρω τους αντιπάλους για τη νίκη τους ποτέμερικές φορές συχνάπάντα Ήμουν ενθουσιασμένος κατά τη διάρκεια του αγώνα ποτέμερικές φορές συχνάπάντα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ – ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 40

41 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Παιχνίδια «άμυνας – επίθεσης» Τάξη : ΣΤ΄ ΘΕΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Αθλητική συμπεριφορά, ρόλοι υπευθυνοτήτων ΣΤΟΧΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Τα παιδιά να: 1. μάθουν τις αρχές του τίμιου παιχνιδιού(ΤΠ) 2.προσπαθήσουν να τις εφαρμόσουν στο παιχνίδι της καλαθοσφαίρισης 3. αναπτύξουν υπεύθυνη συμπεριφορά μέσα από την υπόδηση ρόλων( αθλητή, αρχηγού, διαιτητή, προπονητή) Αφόρμηση: Προβολή ταινίας( Τ Π) Συζήτηση (Αρχές Τίμιου Παιχνιδιού) Υλικά: DVD (ΤΠ), Λίστα συμπεριφορών ΤΠ, Μπάλες καλαθοσφαίρισης, Καρτέλες ρόλων, Καρτέλες αξιολόγησης ρόλων. Κύριο Μέρος: 1. Δημιουργία λίστας συμπεριφορών(ΤΠ). 2. Κατανομή ρόλων. 3. Ετοιμασία και έναρξη παιχνιδιού. 4. Καταγραφή θετικών συμπεριφορών (ατομικά και ομαδικά) και αρνητικών (ομαδικά). 5. Οι ομάδες αλλάζουν ρόλους. Τελική δραστηριότητα : Αξιολόγηση ρόλων- συμπεριφορών (ΤΠ). Παρατηρήσεις: Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες. Οι 2 ομάδες παίζουν μεταξύ τους και οι άλλες 2 αναλαμβάνουν ρόλους. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι ομάδες αλλάζουν ρόλους. Αλλαγή ρόλων κάθε 10 λεπτά. 41


Κατέβασμα ppt "ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google