Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Τεχνολογία Β Γυμνασίου Δρ. Σταμπολίδης Νικόλαος Φυσικός-Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12 ΜΑ στην Εκπαίδευση Σχολικός Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Τεχνολογία Β Γυμνασίου Δρ. Σταμπολίδης Νικόλαος Φυσικός-Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12 ΜΑ στην Εκπαίδευση Σχολικός Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Τεχνολογία Β Γυμνασίου Δρ. Σταμπολίδης Νικόλαος Φυσικός-Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12 ΜΑ στην Εκπαίδευση Σχολικός Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

2 2 Παιδαγωγικοί Σκοποί;

3 3 Συνεργασία για ποιο λόγο; ΠρινΣτο μέλλον Βασισμένη στην πληροφόρησηΔημιουργία γνώσης/εφαρμογές Δια μέσου της επανάληψηςΑνάλυση και σύνθεση Καθοδηγούμενη από τον δάσκαλοΟμαδική μάθηση Με συγκεκριμένη σειρά (αναλυτικό πρόγραμμα) Στη δεδομένη περίσταση και με διαθεματικό τρόπο Έμφαση στην τυπική εκπαίδευσηΠοικιλία μοντέλων μάθησης ΚατευθυνόμενηΜε λήψη πρωτοβουλίας Μάθηση σε συγκεκριμένη ηλικίαΚίνητρο, ενδιαφέρον για μάθηση Τερματισμός μετά τις σπουδέςΔια βίου Εκπαίδευση Η μάθηση στην οικονομία της γνώσης

4 4 Λόγοι που επιβάλουν το ομαδο- συνεργατικό κίνημα 1.Αυξανόμενες ανάγκες κοινωνικοποίησης 2.Νέες κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες 3.Δημογραφικές αλλαγές 4.Διδακτικοί & ψυχολογικοί λόγοι (Νέα αγωγή, κοινωνικός επικοδομητισμός Piaget -Vygotsky) 5.Η ανταγωνιστικότητα του παραδοσιακού σχολείου 6.Το δημοκρατικό έλλειμμα – J. Dewey

5 5

6 6 Τα χαρακτηριστικά της συνεργατικής σχολικής εργασίας  Θετική αλληλεξάρτηση μεταξύ των μελών της ομάδας (επιμερισμός έργου, υλικού, ρόλων)  Άμεση προσωπική επικοινωνία μεταξύ των μελών  Συλλογική ευθύνη για το άτομο  Συνεχής εξάσκηση σε ικανότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας και συλλογικής εργασίας  Ανομοιογένεια στη σύνθεση της ομάδας  Εναλλαγή ρόλων

7 7 Προϋπόθεση για την επιτυχή λειτουργία της ομαδοσυνεργατικής επικοινωνίας και δράσης είναι: Η κατοχή από μέρους των μαθητών συγκεκριμένων δεξιοτήτων και στάσεων Στον τρόπο συζήτησηςΠροσεκτική ακρόαση και εκ περιτροπής συμμετοχή στη συζήτηση Στην άνιση συμμετοχήΕνεργοποίηση και συντονισμός συμμετοχής όλων Στην υποβολή ερωτήσεωνΔιατύπωση με ακρίβεια των ερωτημάτων Στην απάντηση ερωτήσεωνΠαροχή επεξηγήσεων και οδηγιών Στη συναισθηματική στήριξηΈκφραση της ενθάρρυνσης και του επαίνου Στην αξιοποίηση του διαθέσιμου δυναμικούΑίτηση και παροχή βοήθειας Στον έλεγχο του θορύβου και ολοκλήρωση των εργασιώνΧαμηλόφωνη συζήτηση και κατανομή & σύνθεση του συλλογικού έργου

8 8 Τεχνικές στήριξης συνεργατικών δεξιοτήτων •Τεχνική της παράφρασης •Τεχνική της ελάχιστης ουσιαστικής συμμετοχής •Τεχνική της κατανομής ρόλων •Τεχνική της ατομικής και συλλογικής αξιολόγησης •Τεχνικές συνεργατικών παιχνιδιών

9 9 Ο ρόλος του Καθηγητή •Προκαταρτική προετοιμασία της τάξης •Οργάνωση μαθητικού δυναμικού και παροχή διδακτικού υλικού •Καθοδήγηση και ανατροφοδότηση των ομάδων •Συντονισμός ομαδικών δραστηριοτήτων •Αξιολόγηση του έργου των ομάδων

10 10 Ο ρόλος του Καθηγητή Στην αρχή παρεμβατικός, ενημερωτικός, Δασκαλοκεντρικός, εξουσία του καθηγητή Εξουσία στους μαθητές Αρχή της σχολικής χρονιάς Τέλος της σχολικής χρονιάς

11 11

12 12 Μαθησιακά αποτελέσματα της συνεργατικής διδασκαλίας •Ενδυνάμωση του ενδιαφέροντος των μαθητών •Επισήμανση των διαφόρων παραμέτρων του θέματος •Δυνατότητα στο μαθητή-ερευνητή να κάνει διευκρινήσεις, συσχετίσεις, υποθέσεις, επαληθεύσεις •Διαθεματικές προσεγγίσεις •Νοητική ανάπτυξη •Κοινωνικοποίηση (συνεργασία-ανασυγκρότηση) •Ψυχική υγεία (θετική αυτοαντίληψη, μείωση ανταγωνισμού) •Εκδημοκρατισμός του ατόμου (ενθάρρυνση, αλληλοβοήθεια) •Γλωσσική ανάπτυξη

13 13 Μελέτη της βιομηχανίας

14 14 ΠΟΡΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ •Βήμα 1ο - Συλλογή πληροφοριώνΒήμα 1ο - Συλλογή πληροφοριών •Βήμα 2ο - Επιλογή παραγωγικής μονάδαςΒήμα 2ο - Επιλογή παραγωγικής μονάδας •Βήμα 3ο – Επιλογή ρόλουΒήμα 3ο – Επιλογή ρόλου •Βήμα 4ο – Σχεδίαση του ομοιώματοςΒήμα 4ο – Σχεδίαση του ομοιώματος •Βήμα 5ο – Επιλογή εργαλείων και υλικώνΒήμα 5ο – Επιλογή εργαλείων και υλικών •Βήμα 6ο – Κατασκευή του ομοιώματος και συγγραφή γραπτής εργασίαςΒήμα 6ο – Κατασκευή του ομοιώματος και συγγραφή γραπτής εργασίας •Βήμα 7ο - ΠαρουσίασηΒήμα 7ο - Παρουσίαση

15 15 Τι πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη  Προγραμματισμό διδασκαλίας Προγραμματισμό διδασκαλίας  Συμπλήρωση φακέλου με επιμέρους δραστηριότητες Συμπλήρωση φακέλου με επιμέρους δραστηριότητες  Εκλογή παραγωγικής μονάδας Εκλογή παραγωγικής μονάδας  Μορφή ενός σεμιναρίου Μορφή ενός σεμιναρίου  Ευκαιρίες που δίνονται στα σεμινάρια Ευκαιρίες που δίνονται στα σεμινάρια  Χαρακτηριστικά ενός καλού σεμιναρίου Χαρακτηριστικά ενός καλού σεμιναρίου  Ερωτήσεις για τεστ ή διαγώνισμα Ερωτήσεις για τεστ ή διαγώνισμα  παιχνίδι παιχνίδι  Αξιολόγηση Αξιολόγηση

16 16 Συνέχεια!  Υλικά1 Υλικά1  Υλικά2 Υλικά2  Υλικά3 Υλικά3  Εργαλεία Εργαλεία  Με Εργαστήριο Με Εργαστήριο  Χωρίς εργαστήριο Χωρίς εργαστήριο  Βιβλιογραφία Βιβλιογραφία  Σύνδεση με τις ΤΠΕ Σύνδεση με τις ΤΠΕ

17 17 Παρουσίαση •Παράδειγμα1Παράδειγμα1 •Παράδειγμα2Παράδειγμα2 •Παράδειγμα3Παράδειγμα3 •Παράδειγμα4Παράδειγμα4 •Παράδειγμα5Παράδειγμα5 •Παράδειγμα6Παράδειγμα6 •Παράδειγμα7Παράδειγμα7 •Παράδειγμα8Παράδειγμα8

18 18 Στατιστικά  Αν ενδιαφέρονται οι μαθητές για την τεχνολογία Αν ενδιαφέρονται οι μαθητές για την τεχνολογία  Από ποια δραστηριότητα είναι ευχαριστημένοι Από ποια δραστηριότητα είναι ευχαριστημένοι  Που γίνεται η μακέτα; Που γίνεται η μακέτα; Προσπαθούμε να την ολοκληρώσουμε στο σχολείο

19 19 Σκέψεις ‘Μόνο όταν αληθινά αγαπήσουμε τους νέους ανθρώπους, όταν τους ερωτευθούμε, θα είμαστε έτοιμοι και ικανοί για τη θυσία που τους αξίζει και που τους την οφείλουμε. Και ο έρωτας δεν γεννιέται μέσα στα σκοτεινά γραφεία ανέραστων ανθρώπων, αλλά μέσα στα σχολεία, όταν βέβαια είσαι πρόθυμος και έτοιμος να δεχτείς τη θεία μεταλαμπάδευση των ωραίων νέων ανθρώπων ‘Μόνο όταν αληθινά αγαπήσουμε τους νέους ανθρώπους, όταν τους ερωτευθούμε, θα είμαστε έτοιμοι και ικανοί για τη θυσία που τους αξίζει και που τους την οφείλουμε. Και ο έρωτας δεν γεννιέται μέσα στα σκοτεινά γραφεία ανέραστων ανθρώπων, αλλά μέσα στα σχολεία, όταν βέβαια είσαι πρόθυμος και έτοιμος να δεχτείς τη θεία μεταλαμπάδευση των ωραίων νέων ανθρώπων Μανόλης Ανδρόνικος

20 20 Η σχολική τεχνολογία ήταν πάντοτε ΕΝΙΑΙΑ & ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ Ενισχύεται στο αναλυτικό πρόγραμμα και μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε μάθημα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Οι νέες ιδέες είναι ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ & ΔΙΚΤΥΩΣΗ Οι Καθηγητές της Σχολικής Τεχνολογίας πρέπει να αξιοποιήσουν την εμπειρία τους στα πλαίσια της συμμετοχής τους σε διαθεματικές δραστηριότητες του σχολείου: Στα περιβαλλοντικά προγράμματα Στις καινοτόμες δράσεις – ευέλικτη ζώνη Στα προγράμματα επιχειρηματικότητας Στα προγράμματα Αγωγής Υγείας Στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Comenius Στα ΕΠΕΑΕΚ ( Αγωγής Υγείας, Ισότητας) Στο πρόγραμμα Νεολαίας για το Λύκειο


Κατέβασμα ppt "1 Τεχνολογία Β Γυμνασίου Δρ. Σταμπολίδης Νικόλαος Φυσικός-Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12 ΜΑ στην Εκπαίδευση Σχολικός Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google