Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013
ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ OIKONOMIA ΟΜΑΔΑ 3 ΜΕΛΗ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΑΡΡΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΔΡΟΣΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΜΠΟΤΣΗ ΧΑΡΑ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΑΜΠΟΤΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΛΑΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΓΙΩΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ενδυμασία υπήρξε πάντοτε ένα βασικό πολιτισμικό στοιχείο, κάθε κοινωνίας ένα είδος πολιτισμικής έκφρασης ως εξωτερίκευση του εσωτερικού κόσμου. Στοιχείο εξάλλου του πολιτισμού κάθε εποχής και του κάθε λαού ξεχωριστά συνιστά η αισθητική του που εμφανίζεται σε μεγάλο βαθμό.

3 ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ
Υπάρχουν πολλές πρώτες ύλες για τη δημιουργία υφασμάτων. Χρειάζονται κάποιες επεξεργασίες για να δημιουργηθεί το ύφασμα και να είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί για τη κατασκευή ρούχων. Κάποιες από τις βασικότερες είναι το βαμβάκι, το δέρμα και οι γούνες ζώων.

4 ΒΑΜΒΑΚΙ Το βαμβάκι είναι μία από τις βασικότερες πρώτες ύλες για την κατασκευή υφασμάτων. Στην υφαντουργία οι ίνες του αποτελούν την κυριότερη ύλη. Τα βαμβακερά υφάσματα είναι πολύ καλής ποιότητας αν και σήμερα τα αντικαθιστούν με συνθετικά που στοιχίζουν λιγότερο. Χρησιμοποιείτε σε πολλά ρούχα! Η Κίνα έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή στον κόσμο. Ακολουθούν η Ινδία, οι Η.Π.Α. ,η Ρωσία , το Πακιστάν και η Βραζιλία. Στην Ελλάδα καλλιεργούνταν περίπου στρέμματα το 2000 και η ετήσια παραγωγή έφτανε τους τόνους.

5 ΔΕΡΜΑ Ψάχνοντας ο πρωτόγονος άνθρωπος για ένα υλικό να σκεπάσει τον εαυτό του, την καλύβα και τα τρόφιμά του, στράφηκε ή σε μεγάλα φύλλα δέντρων ή στα δέρματα (τομάρια) των ζώων που σκότωνε. Τα τελευταία συνήθως τα προτιμούσε για την ένδυση του, επειδή ήταν μεγαλύτερα, καλύτερης αντοχής και πιο ζεστά. Τα τομάρια των ζώων μετατρέπονται σε δέρμα με την επεξεργασία που ονομάζεται δέψη. Υπάρχουν πολλές μέθοδοι δέψης, αλλά όλες επιφέρουν τις εξής αλλαγές: Το ακατέργαστο που έχει υποστεί δέψη δε σαπίζει ακόμα και μετά από ξήρανση και ύγρανση. Το ακατέργαστο που έχει υποστεί δέψη, εάν το ξηράνουμε, δε γίνεται ένα σκληρό, εύθραυστο υλικό, αλλά παραμένει ελαστικό, εύκαμπτο και μπορεί να δουλευτεί εύκολα. Η μέθοδος της δέψης που διαλέγουμε κάθε φορά εξαρτάται από το πόσο μαλακό ή σκληρό, σφικτό ή με τάση να ξεχειλώνει, θέλουμε να είναι το τελικό δέρμα Μετά την εκδορά του ζώου ,το δέρμα πρέπει να αλατιστεί και να στεγνώσει, για να μπορέσει να διατηρηθεί και αργότερα να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή διάφορων προϊόντων.

6 ΓΟΥΝΑ Βιοτεχνίες επεξεργασίας δερμάτων:
Επεξεργάζονται το τμήμα του δέρματος, αφού αφαιρέσουν το κεφάλι, τα πόδια και την ουρά, και κατασκευάζουν τα πλέον ποιοτικά προϊόντα ,τις γούνες. Βιοτεχνίες επεξεργασίας αποκομμάτων: Επεξεργάζονται τα άκρα του δέρματος (κεφάλι, πόδια, ουρά). Τα προϊόντα που παράγονται από αποκόμματα κοστίζουν φθηνότερα. Το 60% των επιχειρήσεων επεξεργάζεται τα αποκόμματα γουναρικών (δηλ. το κεφάλι ,την ουρά και τα πόδια) το 20% επεξεργάζεται το δέρμα που υπολείπεται μετά την αφαίρεση των παραπάνω ,το 14% ασχολείται με την φασόν επεξεργασία ενώ το υπόλοιπο ποσοστό του 6% ασχολείται με άλλες δραστηριότητες.

7 ΜΑΛΛΙ Ήταν και είναι η σπουδαιότερη πρώτη ύλη. Μ’ αυτό ύφαιναν σε όλη την Ελλάδα κιλίμια για το πάτωμα, μπατανίες, χράμια, τορβάδες-σάκους δηλ. για τη μεταφορά τροφίμων ή εργαλείων-κάπες και σκουτιά (μάλλινα κατώτερης ποιότητας). Τα πρόβατα κουρεύονται την άνοιξη. Το μαλλί ζεματίζεται, μετά πλένεται στη βρύση ή στον ποταμό, το στέγνωναν και το λανάριζαν (=έξαιναν). Ύστερα γινόταν η διαλογή. Το πιο καλό βγαίνει από τη ράχη του ζώου. (Οι Σαρακατσαναίοι μπορούσαν να ξεχωρίσουν μέχρι και σαράντα λογιών μαλλί). Το μακρύ το έγνεθαν στη ρόκα, το κοντό στην τσικρίκα (είδος διπλής ρόκας). Ορισμένα είδη (ταγάρια, σακιά ελαιοτριβείου, διάδρομοι) γίνονται από τραγόμαλλο κι έχουν πιο τραχιά υφή.

8 ΛΙΝΑΡΙ Η συγκομιδή του γινόταν από γυναίκες, με επικεφαλής τη δραγομάνα. Θέλει υπομονετικό κοπάνισμα, βρόχιασμα (=να φύγουν οι κόμποι), βούρτσισμα, ώσπου να μείνει το καθαρό λινάρι, το σκουλί, που το γνέθουν για να φτιάξουν το ράμμα, δηλ. το λεπτότατο νήμα που περνά από το βελόνι. Η επεξεργασία του είναι πολύπλοκη. Από το χοντρό λινάρι φτιάχνουν σακιά και καραβόπανα. Από το λεπτό, εσώρουχα και πουκάμισα.

9 ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ Η δευτερογενής παραγωγή αξιοποιεί την πρωτογενή παραγωγή, με την μεταποίηση των πρώτων υλών (στη μορφή, στη χρησιμότητα, τις ιδιότητες). Ανάλογα με τα μέσα και τον τρόπο που χρησιμοποιείται για την μεταποίηση των αγαθών, έχουμε τους κλάδους: Xειροτεχνία Bιοτεχνία και Βιομηχανία (τα αγαθά παράγονται κυρίως με σύγχρονα μηχανήματα, η παραγωγή είναι μαζική και εφαρμόζονται διαρκώς νέα συστήματα παραγωγής).

10 Αιγυπτίους, τους Βαβυλώνιους και, αργότερα, στους αρχαίους Έλληνες.
ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ Η ολική διαδικασία και τεχνική για την κατασκευή υφασμάτων με μηχανικά μέσα από φυσικά ή και συνθετικά νήματα. Η υφαντουργία είναι το τελευταίο στάδιο στην εκμετάλλευση των νημάτων. Στην πρώτη της σύγχρονη μορφή η υφαντουργία εμφανίστηκε ως οικιακή απασχόληση ακόμα και σήμερα σε μερικές υπανάπτυκτες χώρες. Αργότερα εξελίχτηκε σε βιοτεχνία και σήμερα είναι αντικείμενο βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Η υφαντουργία πάντως, απ’ ότι δείχνουν τα διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα, ήταν γνωστή από τη νεολιθική ακόμα περίοδο, όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν για να κατασκευάζουν ρούχα φυτικές, αλλά και ζωικές ίνες. Την εποχή εκείνη φαίνεται ότι κατασκευάστηκε και ο πρώτος αργαλειός. Είναι σίγουρο ότι η υφαντική τέχνη ήταν γνωστή στους Αιγυπτίους, τους Βαβυλώνιους και, αργότερα, στους αρχαίους Έλληνες.

11 ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ
Αφού επεξεργαστεί κατάλληλα η πρώτη ύλη μετατρέπεται σε ύφασμα. Έπειτα γίνεται η βαφή του υφάσματος. Υπάρχουν πολλά είδη βαφής, ανάλογα με τη σύνθεση των νημάτων. Τα βασικότερα είναι η βαμβακερή βαφή, η νάιλον βαφή, η πολυεστερική βαφή, η ακρυλική βαφή κ.α. Μερικά βαφεία διαθέτουν τον κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό για να πραγματοποιήσουν όλων των ειδών τις βαφές, χρησιμοποιώντας χρώματα και χημικά απαλλαγμένα από επιβλαβείς ουσίες. Ο τρόπος με τον οποίο βάφονται οι ίνες των υφασμάτων είναι χημικός, δηλαδή οι χρωμοφόρες ομάδες των χρωμάτων συνδέονται με χημικούς δεσμούς με τις ίνες ή πραγματοποιούν χημικές αντιδράσεις με αυτές, με αποτέλεσμα όλες οι βαφές να έχουν άριστες αντοχές στο πλύσιμο, στο φως, στην τριβή και σε άλλες καταπονήσεις. Φινίρισμα : είναι η τελική επεξεργασία όπου τα υφάσματα μαλακώνουν, στεγνώνουν, σιδερώνονται, πακετάρονται και παραδίδονται έτοιμα προς κοπή. Μετά τα υφάσματα οδηγούνται στις βιοτεχνίες ρούχων όπου και τα χρειάζονται. Εκεί η κάθε βιοτεχνία με τον τρόπο της κόβει τα υφάσματα όπως θέλει και σε ότι μέγεθος θέλει. Ύστερα βγάζουνε το πατρόν σε χαρτί , δημιουργούνε το δείγμα και έπειτα κάνουνε όποιες αλλαγές χρειάζεται.

12 ΚΛΩΣΤΟΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ H κλωστοϋφαντουργία-ένδυση (Κ-Ε) είναι κλάδος σχετικά υψηλής έντασης εργασίας και συνιστά μία από τις κυριότερες οικονομικές δραστηριότητες σε όρους παραγωγής, απασχόλησης και εξαγωγών τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΕΕ. Ενώ δεν εντάσσεται στους κλάδους υψηλής τεχνολογίας, ωστόσο δεν υστερεί στην προώθηση καινοτομιών (σε προϊόντα και μεθόδους παραγωγής), τη μόδα και τη δημιουργικότητα. Η Ελλάδα υπήρξε παραδοσιακά χώρα παραγωγής και όχι δημιουργίας μόδας .

13 ΤΡΙΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ Ο τριτογενής τομέας δε συνδέεται με την παραγωγή υλικών αγαθών ή προϊόντων, αλλά αφορά την εξυπηρέτηση αναγκών του ανθρώπου με την παροχή υπηρεσιών Η τριτογενής παραγωγή αναφέρεται σε παρεχόμενες υπηρεσίες όπως είναι το εμπόριο.

14 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΤΟΙΜΟΥ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ
Ένας από τους παράγοντες πάνω στους οποίους στήριξε την ανάπτυξη της η Ελληνική βιομηχανία-βιοτεχνία έτοιμου ενδύματος ήταν το φθηνό κόστος παραγωγής, το οποίο την έκανε ανταγωνιστική . Οι εξαγορές - συγχωνεύσεις, οι συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, η μεταφορά μέρους ή και όλης της παραγωγικής δραστηριότητας σε χώρες χαμηλού κόστους, η ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων στο εξωτερικό, η παραγωγή διαφοροποιημένου προϊόντος και η υιοθέτηση συστημάτων πιστοποίησης ποιότητας αποτελούν τις σημαντικότερες στρατηγικές για τις εταιρίες του κλάδου Ετοίμου Ενδύματος προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, σύμφωνα με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

15 Η ΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ O κλάδος της ένδυσης διανύει μεταβατική περίοδο λόγω του έντονου ανταγωνισμού από χώρες χαμηλού κόστους εργασίας όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ κ.α. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές επιχειρήσεις στρέφονται στην κατασκευή ενδυμάτων υψηλής προστιθέμενης αξίας δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των υλικών, στο σχεδιασμό και στις ανάγκες των καταναλωτών. Άλλες προτιμούν είτε την παύση των εργασιών τους και τη μετεγκατάστασή τους προς χώρες χαμηλού κόστους εργασίας είτε την ανάθεση μέρους της παραγωγικής τους διαδικασίας σε ομοειδείς εταιρείες των χωρών αυτών. Παρά την ύφεση της παραγωγικής δραστηριότητας του κλάδου παραμένει ένας από τους σημαντικότερους της ελληνικής μεταποίησης. Χαρακτηριστικά, στον κλάδο παραγωγής έτοιμου ενδύματος δραστηριοποιείται το 8,3% του συνόλου των βιομηχανικών επιχειρήσεων της χώρας και απασχολείται το 5,9% των εργαζομένων στην ελληνική βιομηχανία. Επίσης, το ποσοστό συμμετοχής της παραγωγής και της προστιθέμενης αξίας των επιχειρήσεων του κλάδου στο σύνολο της εγχώριας μεταποίησης ανέρχεται σε 2,9% και 3,2% αντίστοιχα.

16 ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ
Η υφαντουργία και η βιομηχανία ενδυμάτων είναι ένας ποικίλος και ετερογενής τομέας που καλύπτει ένα σημαντικό αριθμό δραστηριοτήτων, από τη μετατροπή των ινών σε νήματα και υφάσματα έως την παραγωγή μιας ευρείας ποικιλίας προϊόντων, όπως συνθετικά νήματα υψηλής τεχνολογίας, μαλλί κλινοσκεπάσματα, βιομηχανικά φίλτρα, γεωυφάσματα, ρουχισμό, κ.λπ. Ο τομέας αποτελεί σημαντικό τμήμα της ευρωπαϊκής μεταποιητικής βιομηχανίας. Διαδραματίζει καίριο ρόλο στην οικονομία και την κοινωνική ευημερία πολλών περιοχών στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα διαρθρωτικά δεδομένα, το 2006 υπήρχαν εταιρείες που απασχολούσαν 2,5 εκατομμύρια ανθρώπους και σημείωναν κύκλο εργασιών ύψους €190 δισεκατομμυρίων. Το 2011 αυξήθηκε αισθητά η παραγωγή ειδών ένδυσης.Παράλληλα, μειώθηκε η παραγωγή γυναικείων μπλουζών και πουκάμισων από υφαντικές ύλες που δεν είναι πλεκτά ή κροσέ κατά 16,8% Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με την κατά 15,7%, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, μείωση του όγκου παραγωγής ειδών ενδυμασίας στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2012, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, πιστοποιούν ότι ο κλάδος, παρά τις λειτουργικές βελτιώσεις που κατεγράφησαν το 2011 από αξιοσημείωτο ποσοστό επιχειρήσεων, αδυνατεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και της ακολουθούμενης πολιτικής. 

17 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΜΠΙΛΙ ΜΠΟ
Tο πραγματικό του όνομα ήταν Βασίλης Κουρκουμέλης. Ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του 1960 σαν χορευτής σε διάφορες μπουάτ που έδρευαν στην Πλάκα της Αθήνας. Καθοριστικής σημασίας για την επαγγελματική του εξέλιξη, ήταν η γνωριμία του, από την παιδική τους ηλικία στον Πειραιά όπου μεγάλωσαν και οι δυο, με τον επίσης διάσημο και καταξιωμένο σχεδιαστή μόδας Μάκη Τσέλιο. Οι δύο τους αποφάσισαν να συνεργαστούν και αρχικά εξέτασαν το ενδεχόμενο δημιουργίας επιχείρησης εισαγωγής αρωμάτων από τη Γαλλία, ιδέα που σύντομα εγκαταλείφθηκε, για να καταλήξουν στο σχέδιο μόδας και την υψηλή ραπτική, με τον Βασίλη να σπουδάζει ταυτόχρονα στη σχολή "Βακαλό" και αργότερα στην σχολή "Βελουδάκη". Έτσι το 1974 δημιούργησαν την πρώτη τους μπουτίκ στην οδό Σόλωνος, στο Κολωνάκι. Ακολούθησαν και άλλα καταστήματα στην Ελλάδα, με μεγάλη επιτυχία, αλλά το μεγαλύτερο επίτευγμα ήταν η δημιουργία καταστήματος στη Νέα Υόρκη. Το 1981 είναι η χρονιά που επιλέγεται για τις στολές των αεροσυνοδών της Ολυμπιακής Αεροπορίας τις οποίες σχεδίασε και που θα φορεθούν για τα επόμενα έξι χρόνια. Σημειωτέον ο σημερινός σχεδιαστής μόδας Μάκης Τσέλιος ήτανε τότε βοηθός του.

18 ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΕΚΛΕΝΗΣ Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1937, θεωρείται σαν το όνομα και η υπογραφή που τοποθέτησε την Ελλάδα στον παγκόσμιο σύγχρονο χάρτη της μόδας. Οι δημιουργίες του, οι περισσότερες με έμφαση στο δικό του σχέδιο υφάσματος, διατέθηκαν κατά τις δεκαετίες ’60, ’70 και ’80 από το κορυφαία καταστήματα και πολυκαταστήματα του κόσμου και ο Τσεκλένης κέρδισε μια θέση στην γκαρνταρόμπα πολλών χιλιάδων γυναικών, ανδρών και παιδιών σε περισσότερες από 20 χώρες.Η υπογραφή Tseklenis διακρινόταν και σε ξεχωριστές συλλογές λευκών ειδών, πλακιδίων τοίχου/δαπέδου, αποσκευών, υφασμάτων εσωτερικού χώρου, ένδυση προσωπικού εταιριών και οργανισμών και το εσωτερικό αυτοκινήτων και αεροσκαφών. Από την δεκαετία του ’90 ασχολείται με τον σχεδιασμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια ξεχωριστών οικιστικών συνόλων και μικρών υπερπολυτελών ξενοδοχείων ενώ είναι υπεύθυνος για τον επιτυχημένο σχεδιασμό των νέων λεωφορείων και τρόλεϊ της Αθήνας και όλων των τρένων της χώρας.

19 ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ Ο Λακης (Αποστολος) Γαβαλας γεννηθηκε το 1952 στον Πειραια εχει δυο αδερφες και ο πατερας του διατηρουσε εργοστασιο παραγωγης μαρμαρων. Από ένα πεισμα ξεκινησε να εργαζεται σε ένα τσαγκαραδικο στο μοναστηρακι σε ηλικια 17 ετων και αυτό υπηρξε η αφορμη για να αγαπησει τα αξεσουαρ. Σε ηλικια 21 ετων πηγε στην Ιταλια οπου και εμεινε 9 χρονια. Εκει γνωρισε τη μοδα σε ολο της το μεγαλειο και του μπηκε το μικροβιο να ασχοληθει μαζι της. Ερχομενος στην ελλαδα ανοιξε ένα μαγαζι στην ροδο με ημιεπωνυμες ιταλικες φιρμες που τα πουλουσε σε πολύ καλες τιμες. Το επαγγελμα του εισαγωγεα ρουχων-με ακριβες-μαρκες- ηταν αυτό που τον ανεδειξε τελικα σε μεγαλο επιχειρηματια στο χωρο του fashion business.

20 ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΣΤΕΤΣΟΣ Ο Βασίλειος Κοστέτσος γεννήθηκε στην Αθήνα υπο τον ομορφο μπλε ουρανο που αποτελεσε σημειο αναφορας και πηγη εμπνευσης στη ζωη του ως σχεδιαστης. Το 1990 ειχε ξεκινησει το δικο του σημα με το ονομα Basileios Kostetsos και ανοιξε το πρωτο του στουντιο στην περιοχη του κολωνακιου στην Αθηνα κατά την ιδια περιοδο παρουσιασε και την πρωτη του συλλογη. Ο Βασιλειος Κοστετσος σε πολύ νεαρα ηλικια δημιουργησε γρηγορα τη φημη του και αποδειχθηκε ως ενας από τους σημαντηκοτερους ελληνες σχεδιαστες μοδας. Από τοτε οργανωνει τουλαχιστον δυο μεγαλες επιδειξεις μοδας κάθε χρονο.

21 ΜΑΚΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ O Μάκης Τσέλιος , γεννηθηκε στην Ιθακη και σε ηλικια 7 ετων εφυγε για να μενει σε καποια γειτονια του Πειραιά. Σε ηλικια 25 ετων αποφασισε να ασχοληθει με την μοδα χτιζοντας ετσι μια λαμπρη πορεια. Ο γνωστός σχεδιαστής συνεργάζεται με μεγάλες βιομηχανίες στον χώρο του ενδύματος και αξεσουάρ και δημιουργεί μοναδικές σειρές προϊόντων που διατίθενται σε πολλά καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

22 ΔΟΥΚΑΣ ΧΑΤΖΗΔΟΥΚΑΣ Ο Δούκας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε στο American College of Greece Deree Ιστορία της Τέχνης και αγάπησε με πάθος την μόδα. Το 2003 δημιουργεί την πρώτη του συλλογή με υποδήματα και αξεσουάρ. Χαρακτηρίστηκαν αμέσως luxury items και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Κατόπιν, παρουσιάζει τις συλλογές του στο Μιλάνο ενώ ξεκίνα η εξαγωγή του brand DUKAS σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Συνεργάζεται με τη Swarovski Hellas και με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες της Αθηνάς δημιουργεί ένα haute couture σανδάλι από δέρμα, πλέξιγκλας και κρύσταλλα Swarovski απεικονίζοντας το κλασσικό ελληνικό μοτίβο μαιάνδρου. Από το 2005 σχεδιάζει το ροζ βραχιόλι της Estee Lauder Hellas για την υποστήριξη των γυναικών με καρκίνο του μαστού συνεισφέροντας στο μεγάλο αυτό φιλανθρωπικό έργο.

23 ΛΟΥΚΙΑ Γεννήθηκε στο νησί του Πυθαγόρα, τη Σάμο και επί δεκαετίες η Λουκία πρωταγωνιστεί στο χώρο της Ελληνικής μόδας. Σπούδασε αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων και σχέδιο μόδας στην σχολή Central Saint Martins College του Λονδίνου. Σχεδιάστρια με ταλέντο, παιδεία και αίσθηση, δημιουργεί ρούχα διαχρονικά και ανατρεπτικά που η μοναδικότητα τους, πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, έγκειται στο προσωπικό αναγνωρίσιμο ύφος. Δημιουργεί ενδύματα που δεν υπάγονται αποκλειστικά στους αυστηρούς κανόνες της υψηλής ραπτικής, αλλά συνδυάζουν με έναν ελεύθερο ευφάνταστο τρόπο επιρροές από όλες τις τέχνες. Είναι κάτοχος πολλών διακρίσεων.

24 Επίλογος Τελικά μέσω της έρευνας που διεξήγαμε τη φετινή χρονιά σχετικά με την ενδυμασία στη νεώτερη και σύγχρονη εποχή ,αλλά και επαληθεύεται πως το ένδυμα ανέκαθεν κατείχε σημαντική θέση στις ζωές των ανθρώπων. Συγκεκριμένα όχι μόνο έχει αποτελέσει βασικό τρόπο έκφρασης του ψυχικού τους κόσμου αλλά και τομέα στον οποίο εδράζεται η οικονομική ανάπτυξη πολλών χωρών. Επιπλέον οι πολίτες των αναπτυσσόμενων χωρών έχουμε την πολυτέλεια να λέμε πως αποτελεί προέκταση του εαυτού μας, να το θεωρούμε κεκτημένο αγαθό και να αναλύουμε τις επιδράσεις του στην ψυχολογία μας..

25 Ας σκεφτούμε όμως και εκείνους τους κατοίκους των υποανάπτυκτων χωρών που δε μιλούν για σχεδιαστές, βιομηχανίες και ρούχα υψηλής ραπτικής, γιατί πολύ απλά ακόμη και τα βασικά είδη ρουχισμού απουσιάζουν από την καθημερινότητά τους. Ας αναλογιστούμε, λοιπόν, την επίδραση που έχει αυτή η πραγματικότητα στη δική τους ψυχολογία και ζωή και ας αποτελέσει αυτή η έρευνα αφορμή για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση!


Κατέβασμα ppt "2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google