Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν ΜΑΘΗΜΑ: Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Γ. Δουκίδης, Π. Μηλιώτης ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ: Α. Πατέλη ΟΜΑΔΑ: Γαλανάκη Δέσποινα Διαμαντοπούλου Γεωργία Παπασταματίου Μαρία Σκορδαλή Βίκη

2 Μια Εισαγωγή.. Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (Mobile e-commerce):
Όλες οι αλληλεπιδρούσες επιχειρηματικές δραστηριότητες και διαδικασίες που σχετίζονται με μια (δυνητική) εμπορική συναλλαγή που διεξάγεται διαμέσου δικτύων επικοινωνιών, με τη χρήση ασύρματων (ή κινητών) συσκευών [Warkentin, et al. 2001]. Ηλεκτρονικό εμπόριο (Electronic commerce / E-commerce): Η ηλεκτρονική ανταλλαγή (διανομή ή συναλλαγή) πληροφορίας, αγαθών, υπηρεσιών και πληρωμών μέσω τηλεπικοινωνιακών δικτύων [Warkentin, et al. 2001]. Κινητές συσκευές ή συσκευές κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν: ασύρματα τηλέφωνα, ασύρματους υπολογιστές χειρός (palmtop και επιτραπέζιους υπολογιστές), φορητούς υπολογιστές (laptop), προσωπικές συσκευές ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω (pager devices)

3 Επιχειρηματικά Μοντέλα
Ορισμός: Η οργάνωση ή η αρχιτεκτονική της ροής προϊόντος, υπηρεσιών και πληροφορίας και οι πηγές των πόρων και των κερδών για τους προμηθευτές και τους πελάτες [Timmers, Osterwalder και Pigneur] Ένα μοναδικό μίγμα από στοιχεία, με ιδιαίτερη, κριτική σημασία για τον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και το εξωτερικό περιβάλλον, και τα οποία συντελούν στην περαιτέρω ανάλυση και κατανόηση του Πολλές διαφορετικές θεωρήσεις για τα συστατικά των μοντέλων που αφορούν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν Ο Β. Mahadevan προτείνει τρία βασικά συστατικά για τα επιχειρηματικά μοντέλα : Ροή αξίας, Ροή Εισοδήματος, Ροή Εφοδιαστικής

4 Επιχειρηματικά Μοντέλα
Θεωρούμε ότι παρέχει την πλέον ολοκληρωμένη περιγραφή Μοντέλο των Osterwalder & Pigneur E-Business Model Ontology (e-BMO): ο προσδιορισμός των εννοιών και των βασικών θεμάτων στο χώρο του e-business model και η συγκρότησή τους σε στοιχεία, σχέσεις, λεξιλόγιο κ.τ.λ. Στρατηγική Πληροφόρησης Κανάλια Πίστη&Εμπιστοσύνη Τμήμα πελατών Απόδοση αξίας Δυνατότητες ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ Πόροι Διαμόρφωση δραστηριοτήτων Δίκτυο συνεργατών ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ Μοντέλο εσόδων Κέρδος/Ζημιά Δομή κόστους

5 Μεθοδολογίες και Πλαίσια Μεταβολής Επιχειρηματικών Μοντέλων
[Tapscott et al., 2000] : έξι σκαλοπάτια για να μετατραπεί ένα σύγχρονο ΒΜ σε ένα b-web BM (να βασίζεται σε διαδικτυακή δομή). Περιγραφή της τρέχουσας αξίας που προσφέρεται, διανέμεται και καταναλώνεται, βάσει της οπτικής του πελάτη Αποσύνθεση και Ανάλυση Μελλοντικά σενάρια για νέα προστιθέμενη αξία Επανασύνθεση Value Map Υλοποίηση του b-web mix [Petrovic et al., 2001] : μεθοδολογία αλλαγής βασισμένη στα τρία επίπεδα μάθησης που πρέπει να πληρεί εννιά προϋποθέσεις [Auer&Follack et al.,2002 ] : τρεις κύριες φάσεις για τη βελτίωση των ΒΜ (Κατανόηση, Αναγνώριση επιρροής από το Internet, Αλλαγή)

6 Μεθοδολογίες και Πλαίσια Μεταβολής Επιχειρηματικών Μοντέλων
[Evolaris et al., 2001] : επτά βήματα για την υλοποίηση των παραπάνω τριών φάσεων. [Linder&Cantrell et al., 2001] : αλλαγή παραμέτρων του υπάρχοντος ΒΜ δίνοντας απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, τέσσερις τύποι μοντέλων αλλαγών (Πραγματοποίησης, Ανανέωσης, Επέκτασης, Ολοκληρωτικής Αλλαγής). [Mahadevan et al., 2000] : διαδικασία για να φτάσουμε σ’ένα ΒΜ ηλεκτρονικού εμπορίου βασισμένο στο Διαδίκτυο με τη σωστή ανάμειξη εναλλακτικών λύσεων. Παπακυριακόπουλος et al., 2001] : περιγράφει με δέκα βήματα τη μεθοδολογία μοντελοποίησης (ανάλυση του AS-IS ΒΜ) και το σχεδιασμό του TO-BE ΒΜ.

7 Case Study: Εφαρμογή Κινητού Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για Εκθέσεις
Ανάπτυξη δικτυακής υποδομής και διαμεσολαβητικής πλατφόρμας για την παροχή προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω κινητών συσκευών, οι οποίες καθιστούν δυνατή την εξατομίκευση της διαδεδομένης πληροφορίας και τη διοίκηση των αλληλεπιδράσεων σε ένα έντονα διαδραστικό περιβάλλον ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ server ασύρματες τεχνολογίες δικτύων WLAN και Bluetooth εσωτερικό GPS σύστημα τερματικά (PDAs, GSM/GPRS/UMTS κινητά τηλέφωνα, PCs, Laptops, Info-kiosks)

8 Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων
Αποστολή και σκοπός αγοράς (προσφορά προϊόντων Β2Β και Β2C, άμεση επαφή με πελάτη) Βασικοί παίκτες Διοργανωτές Εκθέτες Διοργανωτές παράλληλων γεγονότων Ιδιοκτήτες χώρων έκθεσης Μ.Μ.Ε Παροχείς υποστηρικτικών υπηρεσιών Σπόνσορες Επισκέπτες

9 Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων
Ρόλοι και Σχέσεις Parallel Events Organiser Participant of events Capital Provider Stand Holder Visitors Organiser Advertiser Support Service Providers Hall Owner

10 Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων
Αξία και ροή εισοδήματος Επιχειρηματικές διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την έκθεση) Κανόνες Νομιμότητας (Νομοθεσία, συμβόλαια) Τεχνολογία (π.χ. Ασύρματη και ΙΤ τεχνολογία, Δίκτυα)

11 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου
1.Τρέχουσα προσφερόμενη αξία Ενοικίαση εκθεσιακού χώρου, εγκαταστάσεις,διαφήμιση, πρόγραμμα, εκδηλώσεις, έντυπο υλικό, καθαριότητα 2. Ανάλυση και Αποσύνθεση Αδυναμίες του τρέχοντος μοντέλου από την οπτική κάθε συμμετέχοντα. Επισκέπτης Πολλά φυλλάδια, άσκοπη περιήγηση, αδυναμία αποθήκευσης πληροφοριών Εκθέτης Οργάνωση επαφών, αδυναμία διατήρησης σχέσεων, στοιχεία για καλύτερη εξυπηρέτηση Διοργανωτής Ενημέρωση για προβλήματα, στοιχεία για προσέλευση, προτιμήσεις, ικανοποίηση

12 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου
3. Μελλοντικά Σενάρια Υπάρχον Περιεχόμενο Ανανεωμένο/Καινούριο Περιεχόμενο Ενσύρματη τεχνολογία Ποια είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρονται αυτή τη στιγμή; (1) Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε αξία χρησιμοποιώντας την ενσύρματη τεχνολογία για να επαναπροσδιορίσουμε (ανανεώσουμε) τα προϊόντα και τις υπηρεσίες; (2) Ασύρματη τεχνολογία (π.χ. M-Express platform) Πως μπορούμε να προσφέρουμε αξία στους τελικούς πελάτες παρέχοντας τα υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της νέας ασύρματης τεχνολογίας; (3) Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ασύρματη τεχνολογία για να δημιουργήσουμε καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες; (4)

13 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου
4. Επανασύνθεση Η συνεισφορά του κάθε συμμετέχοντα στην αλυσίδα αξίας αλλάζει Εκθέτες δίνουν εξατομικευμένες on-line πληροφορίες και συμβουλές στους επισκέπτες, τους προσφέρουν on-line προϊόντα και υπηρεσίες, κάνουν προγραμματισμό των επαφών με τους επισκέπτες και τους εξυπηρετούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους Μέσα Ενημέρωσης διαφημίζουν τους εκθέτες μέσα από το νέο κανάλι και κάνουν προσωπικές διαφημίσεις στους επισκέπτες σύμφωνα με τα στοιχεία που μαζεύει η M-Express Επισκέπτες ενώ πριν δεν προσέθεταν ιδιαίτερη αξία τώρα δίνουν πληροφορίες στην M-Express για τις προτιμήσεις τους, την αξιολόγηση, προσωπικά και άλλα στατιστικά στοιχεία.

14 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου
5. Value Map Support Service Providers Media Parallel Events Organiser Organiser Exhibitors Visitors

15 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου
6. Υλοποίηση του b-web mix Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο ταιριάζει περισσότερο σε ένα b-web τύπου Alliance (Συμμαχία) γιατί οι συμμετέχοντες μοιράζονται κοινούς πόρους (π.χ. χώρος έκθεσης) και πληροφορίες και συνεργάζονται για την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση άμεσων και έμμεσων πελατών.

16 Προτεινόμενο Μοντέλο Μοντέλο αλλαγής Ποιό? Renewal Model
Γιατί? Δεν απευθύνεται σε νέες αγορές, όυτε εξαπλώνεται, απλά επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες θα δημιουργήσει νέα καινοτομικά προϊόντα και υπηρεσίες

17 Προτεινόμενο Μοντέλο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ: εξατομικευμένες υπηρεσίες για εκθέτες και πελάτες

18 Προτεινόμενο Μοντέλο ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Στρατηγική πληροφόρησης μέσω στατιστικών Κανάλια αλληλεπίδρασης σε όλες τις φάσεις διεξαγωγής της έκθεσης Πίστη & Εμπιστοσύνη με συνεχή επαφή και αλληλεπίδραση ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Πόροι (Τεχνολογικού κυρίως:Bluetooth & Ασύρματα LANs, Εσωτερικό GPS και Bluetooth, XML ορισμοί ) Δίκτυο Συνεργατών: Παροχείς Υποστηρικτικών Υπηρεσιών & Διοργανωτές Παράλληλων Γεγονότων» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ Μοντέλο Εσόδων (επιπλέον ενοίκια, αύξηση τιμής εισιτηρίου, προσέλκυση πελατών...) Δομή Κόστους (πληρωμή των υπηρεσιών στήριξης και παράλληλων γεγονότων, έξοδα για διαφήμιση και για εξατομικευμένο marketing, τεχνολογικές δαπάνες)


Κατέβασμα ppt "ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google