Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν  ΜΑΘΗΜΑ: Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία  ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Γ. Δουκίδης, Π. Μηλιώτης  ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ: Α. Πατέλη  ΟΜΑΔΑ: Γαλανάκη Δέσποινα Διαμαντοπούλου Γεωργία Διαμαντοπούλου Γεωργία Παπασταματίου Μαρία Παπασταματίου Μαρία Σκορδαλή Βίκη Σκορδαλή Βίκη

2 2 Μια Εισαγωγή.. Ηλεκτρονικό εμπόριο (Electronic commerce / E-commerce): E-commerce): Η ηλεκτρονική ανταλλαγή (διανομή ή συναλλαγή) πληροφορίας, αγαθών, υπηρεσιών και πληρωμών μέσω τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Η ηλεκτρονική ανταλλαγή (διανομή ή συναλλαγή) πληροφορίας, αγαθών, υπηρεσιών και πληρωμών μέσω τηλεπικοινωνιακών δικτύων [Warkentin, et al. 2001]. Κινητό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (Mobile e-commerce): Όλες οι αλληλεπιδρούσες επιχειρηματικές δραστηριότητες και διαδικασίες που σχετίζονται με μια (δυνητική) εμπορική συναλλαγή που διεξάγεται διαμέσου δικτύων επικοινωνιών, με τη χρήση ασύρματων (ή κινητών) συσκευών [Warkentin, et al. 2001]. Κινητές συσκευές ή συσκευές κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν: ασύρματα τηλέφωνα, ασύρματους υπολογιστές χειρός (palmtop και επιτραπέζιους υπολογιστές), φορητούς υπολογιστές (laptop), προσωπικές συσκευές ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω (pager devices)

3 3 Επιχειρηματικά Μοντέλα Ένα μοναδικό μίγμα από στοιχεία, με ιδιαίτερη, κριτική σημασία για τον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και το εξωτερικό περιβάλλον, και τα οποία συντελούν στην περαιτέρω ανάλυση και κατανόηση του Πολλές διαφορετικές θεωρήσεις για τα συστατικά των μοντέλων που αφορούν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν Ο Β. Mahadevan προτείνει τρία βασικά συστατικά για τα επιχειρηματικά μοντέλα : Ροή αξίας, Ροή Εισοδήματος, Ροή Εφοδιαστικής Ορισμός: Η οργάνωση ή η αρχιτεκτονική της ροής προϊόντος, υπηρεσιών και πληροφορίας και οι πηγές των πόρων και των κερδών για τους προμηθευτές και τους πελάτες [Timmers, Osterwalder και Pigneur]

4 4  Μοντέλο εσόδων  Κέρδος/Ζημιά  Δομή κόστους  Στρατηγική Πληροφόρησης  Κανάλια  Πίστη&Εμπιστοσύνη  Πόροι  Διαμόρφωση δραστηριοτήτων  Δίκτυο συνεργατών  Τμήμα πελατών  Απόδοση αξίας  Δυνατότητες Μοντέλο των Osterwalder & Pigneur  E-Business Model Ontology (e-BMO): ο προσδιορισμός των εννοιών και των βασικών θεμάτων στο χώρο του e-business model και η συγκρότησή τους σε στοιχεία, σχέσεις, λεξιλόγιο κ.τ.λ. Θεωρούμε ότι παρέχει την πλέον ολοκληρωμένη περιγραφή Επιχειρηματικά Μοντέλα ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

5 5 [Tapscott et al., 2000] : έξι σκαλοπάτια για να μετατραπεί ένα σύγχρονο ΒΜ σε ένα b-web BM (να βασίζεται σε διαδικτυακή δομή). 1.Περιγραφή της τρέχουσας αξίας που προσφέρεται, διανέμεται και καταναλώνεται, βάσει της οπτικής του πελάτη 2.Αποσύνθεση και Ανάλυση 3.Μελλοντικά σενάρια για νέα προστιθέμενη αξία 4.Επανασύνθεση 5.Value Map 6.Υλοποίηση του b-web mix [Petrovic et al., 2001] : μεθοδολογία αλλαγής βασισμένη στα τρία επίπεδα μάθησης που πρέπει να πληρεί εννιά προϋποθέσεις [Auer&Follack et al.,2002 ] : τρεις κύριες φάσεις για τη βελτίωση των ΒΜ (Κατανόηση, Αναγνώριση επιρροής από το Internet, Αλλαγή) Μεθοδολογίες και Πλαίσια Μεταβολής Επιχειρηματικών Μοντέλων

6 6 [Evolaris et al., 2001] : επτά βήματα για την υλοποίηση των παραπάνω τριών φάσεων. [Linder&Cantrell et al., 2001] : αλλαγή παραμέτρων του υπάρχοντος ΒΜ δίνοντας απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, τέσσερις τύποι μοντέλων αλλαγών (Πραγματοποίησης, Ανανέωσης, Επέκτασης, Ολοκληρωτικής Αλλαγής). [Mahadevan et al., 2000] : διαδικασία για να φτάσουμε σ’ένα ΒΜ ηλεκτρονικού εμπορίου βασισμένο στο Διαδίκτυο με τη σωστή ανάμειξη εναλλακτικών λύσεων. Παπακυριακόπουλος et al., 2001] : περιγράφει με δέκα βήματα τη μεθοδολογία μοντελοποίησης (ανάλυση του AS-IS ΒΜ) και το σχεδιασμό του TO-BE ΒΜ. Μεθοδολογίες και Πλαίσια Μεταβολής Επιχειρηματικών Μοντέλων

7 7 Ανάπτυξη δικτυακής υποδομής και διαμεσολαβητικής πλατφόρμας για την παροχή προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω κινητών συσκευών, οι οποίες καθιστούν δυνατή την εξατομίκευση της διαδεδομένης πληροφορίας και τη διοίκηση των αλληλεπιδράσεων σε ένα έντονα διαδραστικό περιβάλλον ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ  server  ασύρματες τεχνολογίες δικτύων WLAN και Bluetooth  εσωτερικό GPS σύστημα  τερματικά (PDAs, GSM/GPRS/UMTS κινητά τηλέφωνα, PCs, Laptops, Info-kiosks) Case Study: Εφαρμογή Κινητού Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για Εκθέσεις

8 8 Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων 1.Αποστολή και σκοπός αγοράς (προσφορά προϊόντων Β2Β και Β2C, άμεση επαφή με πελάτη) 2.Βασικοί παίκτες •Διοργανωτές •Εκθέτες •Διοργανωτές παράλληλων γεγονότων •Ιδιοκτήτες χώρων έκθεσης •Μ.Μ.Ε •Παροχείς υποστηρικτικών υπηρεσιών •Σπόνσορες •Επισκέπτες

9 9 3.Ρόλοι και Σχέσεις Parallel Events Organiser Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων Support Service Providers Organiser Visitors Advertiser Capital Provider Stand Holder Hall Owner Participant of events

10 10 4.Αξία και ροή εισοδήματος 5.Επιχειρηματικές διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την έκθεση) 6.Κανόνες Νομιμότητας (Νομοθεσία, συμβόλαια) 7.Τεχνολογία (π.χ. Ασύρματη και ΙΤ τεχνολογία, Δίκτυα) Τρέχον Επιχειρηματικό Μοντέλο Αγοράς Εκθέσεων

11 11 1. Τρέχουσα προσφερόμενη αξία Ενοικίαση εκθεσιακού χώρου, εγκαταστάσεις,διαφήμιση, πρόγραμμα, εκδηλώσεις, έντυπο υλικό, καθαριότητα Ενοικίαση εκθεσιακού χώρου, εγκαταστάσεις,διαφήμιση, πρόγραμμα, εκδηλώσεις, έντυπο υλικό, καθαριότητα 2. Ανάλυση και Αποσύνθεση Αδυναμίες του τρέχοντος μοντέλου από την οπτική κάθε συμμετέχοντα. Αδυναμίες του τρέχοντος μοντέλου από την οπτική κάθε συμμετέχοντα. Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου Επισκέπτης Πολλά φυλλάδια, άσκοπη περιήγηση, αδυναμία αποθήκευσης πληροφοριών αδυναμία αποθήκευσης πληροφοριών Εκθέτης Οργάνωση επαφών, αδυναμία διατήρησης σχέσεων, στοιχεία για καλύτερη εξυπηρέτηση Διοργανωτής Ενημέρωση για προβλήματα, στοιχεία σχέσεων, στοιχεία για καλύτερη εξυπηρέτηση Διοργανωτής Ενημέρωση για προβλήματα, στοιχεία για προσέλευση, προτιμήσεις, ικανοποίηση για προσέλευση, προτιμήσεις, ικανοποίηση

12 12 Υπάρχον Περιεχόμενο Ανανεωμένο/Καινούριο Περιεχόμενο Ενσύρματη τεχνολογία Ποια είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρονται αυτή τη στιγμή; (1) Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε αξία χρησιμοποιώντας την ενσύρματη τεχνολογία για να επαναπροσδιορίσουμε (ανανεώσουμε) τα προϊόντα και τις υπηρεσίες; (2) Ασύρματη τεχνολογία (π.χ. M- Express platform) Πως μπορούμε να προσφέρουμε αξία στους τελικούς πελάτες παρέχοντας τα υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της νέας ασύρματης τεχνολογίας; (3) Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ασύρματη τεχνολογία για να δημιουργήσουμε καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες; (4) 3. Μελλοντικά Σενάρια Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου

13 13 Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου 4. Επανασύνθεση Η συνεισφορά του κάθε συμμετέχοντα στην αλυσίδα αξίας αλλάζει Η συνεισφορά του κάθε συμμετέχοντα στην αλυσίδα αξίας αλλάζει  Εκθέτες δίνουν εξατομικευμένες on-line πληροφορίες και συμβουλές στους επισκέπτες, τους προσφέρουν on-line προϊόντα και υπηρεσίες, κάνουν προγραμματισμό των επαφών με τους επισκέπτες και τους εξυπηρετούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους  Μέσα Ενημέρωσης διαφημίζουν τους εκθέτες μέσα από το νέο κανάλι και κάνουν προσωπικές διαφημίσεις στους επισκέπτες σύμφωνα με τα στοιχεία που μαζεύει η M-Express  Επισκέπτες ενώ πριν δεν προσέθεταν ιδιαίτερη αξία τώρα δίνουν πληροφορίες στην M-Express για τις προτιμήσεις τους, την αξιολόγηση, προσωπικά και άλλα στατιστικά στοιχεία.

14 14 5. Value Map Exhibitors Visitors Parallel Events Organiser Media Support Service Providers Organiser Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου

15 15 6. Υλοποίηση του b-web mix Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο ταιριάζει περισσότερο σε ένα b-web τύπου Alliance (Συμμαχία) γιατί οι συμμετέχοντες μοιράζονται κοινούς πόρους (π.χ. χώρος έκθεσης) και πληροφορίες και συνεργάζονται για την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση άμεσων και έμμεσων πελατών. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο ταιριάζει περισσότερο σε ένα b-web τύπου Alliance (Συμμαχία) γιατί οι συμμετέχοντες μοιράζονται κοινούς πόρους (π.χ. χώρος έκθεσης) και πληροφορίες και συνεργάζονται για την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση άμεσων και έμμεσων πελατών. Μεθοδολογία Μεταβολής Επιχειρηματικού Μοντέλου

16 16 Προτεινόμενο Μοντέλο Μοντέλο αλλαγής  Ποιό? Renewal Model  Γιατί? Δεν απευθύνεται σε νέες αγορές, όυτε εξαπλώνεται, απλά επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες θα δημιουργήσει νέα καινοτομικά προϊόντα και υπηρεσίες

17 17 Προτεινόμενο Μοντέλο Τμήμα πελατών Δυνατότητες Απόδοση αξίας • ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ: εξατομικευμένες υπηρεσίες για εκθέτες και πελάτες

18 18  ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ  Στρατηγική πληροφόρησης μέσω στατιστικών  Κανάλια αλληλεπίδρασης σε όλες τις φάσεις διεξαγωγής της έκθεσης  Πίστη & Εμπιστοσύνη με συνεχή επαφή και αλληλεπίδραση  ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Πόροι (Τεχνολογικού κυρίως:Bluetooth & Ασύρματα LANs, Εσωτερικό GPS και Bluetooth, XML ορισμοί )  Δίκτυο Συνεργατών: Παροχείς Υποστηρικτικών Υπηρεσιών & Διοργανωτές Παράλληλων Γεγονότων »  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ  Μοντέλο Εσόδων (επιπλέον ενοίκια, αύξηση τιμής εισιτηρίου, προσέλκυση πελατών...)  Δομή Κόστους (πληρωμή των υπηρεσιών στήριξης και παράλληλων γεγονότων, έξοδα για διαφήμιση και για εξατομικευμένο marketing, τεχνολογικές δαπάνες) Προτεινόμενο Μοντέλο


Κατέβασμα ppt "1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Επίδραση των ασύρματων τεχνολογιών στο επιχειρηματικό μοντέλο των οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινητού ηλεκτρονικού επιχειρείν."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google