Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Σχόλια για τη διόρθωση της 2 ης Γραπτής Εργασίας 15 Ιανουαρίου 2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Σχόλια για τη διόρθωση της 2 ης Γραπτής Εργασίας 15 Ιανουαρίου 2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Σχόλια για τη διόρθωση της 2 ης Γραπτής Εργασίας 15 Ιανουαρίου 2011

2 ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ •Πολιτισμός •Αστικός σχεδιασμός •Περιφερειακός σχεδιασμός •Πολιτιστικός σχεδιασμός •Αειφόρος ανάπτυξη •Κοινωνική συνοχή

3 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Περιφερειακή ανάπτυξη – Αστικός σχεδιασμός – Πόλη Ειδική βιβλιογραφία •Περιφερειακή ανάπτυξη •Χρήση γης (Γενικά, Κτηματολόγιο) •Οικιστική ανάπτυξη-Οικισμοί •Αγροτική ανάπτυξη •Αστική ανάπτυξη (Αστικός σχεδιασμός και ανάπτυξη, Πολεοδομικός σχεδιασμός) •Αστικές περιοχές (Ιστορία και Θεωρία της πόλης, Αστικές περιοχές-Πόλεις-Γενικά, Ιστορικές πόλεις, Βιομηχανικές πόλεις, Ανοιχτοί χώροι, Εμπορικά κέντρα)

4

5 ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Από την επιδότηση στην επένδυση. •Το επιτυχές παράδειγμα της αστικής αναβίωσης της Βαρκελώνης, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και εκμετάλλευση των Ολυμπιακών Αγώνων (160 πλατείες). •Μπιλμπάο από τη μεταβιομηχανική παρακμή στην πολιτισμική και οικονομική αναγέννηση. Αστική αναγέννηση: αειφόρος ανάπτυξη, ποιότητα ζωής και κοινωνική συνοχή. Θέση των εννοιών: οικονομική ανάπτυξη, ανταγωνιστικότητα, κοινωνικός αποκλεισμός, κοινωνική συνοχή, αποκεντρωμένες προτάσεις, περιθωροποιημένες ομάδες (Ημερίδα: Μουσείο Μπενάκη, Η τέχνη των αποκλεισμένων, ). Άνθρωπος (ένταξη, αλληλεγγύη, συνοχή), περιβάλλον, πολιτισμός. Με και όχι για τον πολίτη. Θεσμός: Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ευρώπης (1985).

6

7

8 EUROPA, Σύνοψη της νομοθεσίας της ΕΕ, Περιβάλλον, Αειφόρος ανάπτυξη: ent/index_el.htm ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Βιωσιμότητα ή βιώσιμη ανάπτυξη: περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οικονομική βιωσιμότητα και κοινωνική βιωσιμότητα

9 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Μουσείο της Εξόδου

10 Το πρώτο τυπογραφείο των «Ελληνικών Χρονικών». Η εφημερίδα εκδόθηκε την 1η Ιανουαρίου 1824, συντάκτης ο Δότορ Ιωάννης Ιάκωβος Μάγερ, ο ελβετός υπέρμαχος υποστηριχτής της ελευθεροτυπίας - Η Δημοσιότης είναι η ψυχή της Δικαιοσύνης, δήλωνε. Έπεσε στο Μεσολόγγι την ημέρα της εξόδου, 10 Απριλίου 1826.

11 Διέξοδος - Κέντρο Λόγου και Τέχνης

12

13

14 H έκθεση έργων της Βάσως Κατράκη, με τίτλο Πνοή στην Πέτρα, πραγματοποιείται από τις 4 Νοεμβρίου 2010 έως τις 31 Ιανουαρίου 2011 στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, σε συνεργασία με το Κέντρο Χαρακτικών Τεχνών – Μουσείο Βάσως Κατράκη, Αιτωλικό.

15

16 Ποιος γνωρίζει για παράδειγμα ότι ο Δήμος Ποσειδωνίας, στη Σύρο (ο οποίος πήρε το Βραβείο Αειφορίας), εγκατέστησε τρεις σύγχρονες εγκαταστάσεις, όπου το νερό καθαρίζεται, γίνεται πόσιμο και διατίθεται, έναντι ενός συμβολικού αντιτίμου; «Οι κάτοικοι καταβάλλουν 20 λεπτά για 10 λίτρα, κι αυτό γιατί δεν επιτρέπονται μη ανταποδοτικά έργα», είπε στην «Κ» ο δήμαρχος κ. Γεώργιος Μακρυωνίτης. «Υπολογίζουμε ότι σε ετήσια βάση αποφεύγουμε την κατανάλωση μπουκαλιών του μισού λίτρου εμφιαλωμένου νερού», συμπληρώνει. Ο Δήμος Ποσειδωνίας είναι επίσης πρωτοπόρος στην ανακύκλωση, όπου υλοποιεί πρόγραμμα διαλογής στην πηγή με τρεις διαφορετικούς κάδους ανακύκλωσης (χαρτί και χαρτόνια, πλαστικό και μέταλλα, γυαλί) και πιλοτικό πρόγραμμα κομποστοποίησης σε 140 οικογένειες. Ενα ακόμα πρωτοποριακό έργο που υλοποίησαν στην Ποσειδωνία είναι η προσβασιμότητα στη θάλασσα για άτομα με αναπηρία με αμφίβια αμαξίδια! Γιάννη Ελαφρού, «Παραδείγματα προς μίμηση από ΟΤΑ νησιών του Αιγαίου», Η Καθημερινή, 14/02/2010.

17 Αλέξανδρος Κουρής, «Όλοι και όλα για τη νέα εικόνα μας», forum ΑΓΟΡΑΙΔΕΩΝ, 13/01/2011 [Πρόεδρος της Critical Publics και της Altervision, εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην επικοινωνία και ειδικότερα στον τομέα του στρατηγικού branding]. Η εικόνα της Ελλάδας (Brand image), δηλαδή ο τρόπος µε τον οποίο η χώρα προσδιορίζεται ως εννοιολογική οντότητα στο µυαλό των µη Ελλήνων, αποτελείται από τέσσερις θεµελιώδεις, αλληλεπιδρώσες συνιστώσες τα τελευταία 50 χρόνια: •Αρχαιότητα (χωρίς αυτή η Ελλάδα δεν θα υπήρχε στην αντίληψη του εκτός Ελλάδας κοινού) •Γεωπολιτική συνιστώσα (χώρα του νότου, της Μεσογείου) •Τουριστική συνιστώσα (αρχαίτυπο του μαζικού τουρισμού: ήλιος, θάλασσα και αρχαιότητες) •Πολιτισμική ανταλλαγή (γνώσεις, τέχνη, προϊόντα κ.τ.λ.) Ως προς την τέταρτη συνιστώσα η Ελλάδα βρίσκεται στο ναδίρ (ελάχιστη συμμετοχή στη σύγχρονη πολιτιστική ανταλλαγή – μη τυποποιημένα προϊόντα, το οικονομικό εκτόπισμα συνεχώς συρρικνώνεται στην εποχή της παγκοσμιοποίησης)

18 Ύστερα από έρευνα της εταιρείας αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα δεν έχει καθιερωθεί ως χώρα προέλευσης ούτε για τα πλέον καθιερωμένα προϊόντα Οι Αμερικανοί αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα με συγκεκριμένα προϊόντα, ενώ ταυτίζουν την Ιταλία με τα ζυμαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία με το τυρί και το κρασί, την Ισπανία με αλλαντικά-κρεατικά και επίσης ελαιόλαδο. 1% ταυτίζει την Ελλάδα με ένα συγκεκριμένο προϊόν. Η Ελλάδα καταφέρνει να αφαιρεί αξία από «προϊόντα- θησαυρούς» χάρη συµφερόντων, άλλοτε υπέρµετρης και άλλοτε ανεπαρκούς κρατικής πρωτοβουλίας, µη εφαρµογής των νόµων, ανεπάρκειας, αδαηµοσύνης, και αδυναµίας αξιοποίησης πρακτικών του σύγχρονου εµπορίου και µάρκετινγκ.

19 Σύµφωνα µε έρευνα της εταιρείας σε 20 διεθνή ΜΜΕ, µε διεθνή επιρροή, στην Ελλάδα αποδίδονται ιδιαίτερα απαξιωτικοί επιθετικοί προσδιορισµοί, όπως: «ηθικά χρεοκοπηµένη», µε «διακυβέρνηση δριµείας κακοδιαχείρισης», «παρηκµασµένη», «οικονοµικά ρηµαγµένη», «υπό κατάρρευση», «σε απόγνωση», ενώ αναδεικνύεται ως το «σήµα κατατεθέν» των υπερχρεωµένων χωρών του κόσµου, και του φαινοµένου που αναφέρεται ως η «ελληνική επιδηµία», ή το «ελληνικό αντιπρότυπο» Το «µάχονται σαν Ελληνες» του Τσόρτσιλ µετατρέπεται σήµερα, µε τη βοήθεια της Καγκελαρίου Μέρκελ, στο «εξαπατούν σαν Ελληνες».

20 Τι προτείνεται; Να αυξηθεί η αξία της ελληνικής προέλευσης στην αντίληψη των καταναλωτών διεθνώς για το ελαιόλαδο, τα ψάρια, τον κρόκο, τη µαστίχα, τη φέτα, το µέλι, το κρασί κ.ά. Στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 200 τυριά µε ονοµασία προέλευσης, που όµως παραµένουν άγνωστα ακόµη και στους Ελληνες καταναλωτές. Για τον τουρισμό: «εµπειρία-πρεσβευτής» θα πρέπει να διέπεται από τα χαρακτηριστικά της ποικιλοµορφίας και των αντιθέσεων που, σύµφωνα µε τη νέα στρατηγική, αποτελούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισµού. Το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) δεν θα «τροφοδοτήσει» απλά «την αγορά µε χρήµα», αλλά θα αποτελέσει το χρηµατοδότη δοµικών ανατροπών και προόδου στην πορεία προς το νέο εθνικό αναπτυξιακό πρότυπο. Εθνική συνεννόηση και όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί να συµφωνήσουν σε συγκεκριµένο κείµενο για την εθνική µας στρατηγική µε ορίζοντα το 2025.

21 Κοινωνική συνοχή Το παράδειγμα της κυριακάτικης λειτουργίας και του δελτίου ειδήσεων

22 ΑΒΛΕΨΙΕΣ στη καλλιτεχνική δημιουργία Κτήριο = το κτίζω δεν δίνει παράγωγο κτήριο (καθαρίζω=καθαριστήριο, κτιστήριο). Παράγεται είτε από το οικέω-ώ (οικητήριο > κτήριο είτε από το ευκτήριον), άρα το σωστό κτήριο και όχι κτίριο. Συνεργία και συνέργεια > συνεργός

23 ΠΗΓΕΣ Η μη αναφορά των πηγών θεωρείται λογοκλοπή και έχει σοβαρές επιπτώσεις στη βαθμολογία. Κλωνίζεται και η μεταξύ μας εμπιστοσύνη.

24

25

26

27 «Ο πολιτισμός και η πολιτική έχουν δύο μεγάλους εχθρούς, τον ελιτισμό και το λαϊκισμό. Το ερώτημα είναι πώς μπορείς να περάσεις ανάμεσα και να κάνεις πράγματα που να είναι ποιοτικά και παράλληλα μαζικά. Σε πρώτη φάση θα μάθουμε τον κόσμο να βλέπει καλά πράγματα, να γίνει καλός καταναλωτής πολιτιστικών προϊόντων. Ύστερα θα απλώσουμε ένα δίχτυ στην πόλη και οι ανυποψίαστοι πολίτες θα πέφτουν μέσα σε αυτό το δίχτυ χωρίς να το καταλαβαίνουν. Αλλά το επόμενο βήμα μας θα είναι από απλούς ακροατές να τους κάνουμε τους ίδιους δημιουργούς». (Απόσπασμα από συζήτηση του Μάνου Χατζηδάκη με τον πρώτο πρόεδρο της ΔΕΠΑΚ Σταύρο Μπένο, Εφημερίδα, Ελευθερία, 12/12/04).


Κατέβασμα ppt "Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Σχόλια για τη διόρθωση της 2 ης Γραπτής Εργασίας 15 Ιανουαρίου 2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google