Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Ευρυζωνική πρόσβαση και προηγμένες ψηφιακές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Ευρυζωνική πρόσβαση και προηγμένες ψηφιακές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Ευρυζωνική πρόσβαση και προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο» «Στρατηγικές και Βέλτιστες Πρακτικές για την ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ» Διοργάνωση: ΕΑΙΤΥ, Πάτρα, 27 Νοεμβρίου 2009

3 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο  Το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο σε έκταση και πλήθος χρηστών.  Διασυνδέει: σχολεία, ~7.500 σχολικά τοπικά δίκτυα, διοικητικές μονάδες, 594 βιβλιοθήκες (494 σχολικές, 71 δημόσιες, 29 δημοτικές), 60 Γενικά Αρχεία του Κράτους, Κέντρα Επιμόρφωσης, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων, ΙΕΚ, εποπτευόμενους φορείς Υπ.Παιδείας, κλπ.  Δείκτης ευρυζωνικότητας: ~70%  Προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές  Ενεργοί λογαριασμοί  Κλειστό εκπαιδευτικό ενδοδίκτυο – Ασφάλεια μαθητών θεμελιώδης στόχος.  Αναπτύσσει, παρέχει και υποστηρίζει υπηρεσίες Διαδικτύου, ειδικά σχεδιασμένες για την Εκπαίδευση και τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.  Αξιοποιεί το ανοικτό λογισμικό (open source) και βασίζεται σε ένα δυνατό ανθρώπινο δίκτυο  Παρέχει τον «κοινωνικό» χώρο και τα μέσα για τη δημιουργία Ελληνικών Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Κοινοτήτων  Συμβάλλει σημαντικά στην ψηφιακή σύγκλιση της χώρας μας  Best Practice σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

4 Κατηγορίες Χρηστών Η πιστοποίηση των χρηστών είναι μία ιδιαίτερα ισχυρή απαίτηση, λόγω του χαρακτήρα του Δικτύου: Κατηγορίες Χρηστών:  Σχολεία  Μαθητές  Εκπαιδευτικοί  Διοικητικές Υπηρεσίες  Διοικητικό Προσωπικό

5 Αρχιτεκτονική Δικτύου Δίκτυο Κορμού : ΕΔΕΤ  Αξιοποίηση Μητροπολιτικών Δικτύων  Αξιοποίηση εθνικών υποδομών ΕΔΕΤ  Πρόσβαση σχολείων σε υπερυψηλές ταχύτητες  Μείωση κόστους δικτύου διανομής Δίκτυο Διανομής: 51 ιδιόκτητοι κόμβοι  Gigabit διασυνδέσεις με ΕΔΕΤ-2 σε 24 σημεία: Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Ιωάννινα, Ξάνθη, Σύρος, Χανιά, Ρέθυμνο, Σέρρες, Κόρινθος, Κομοτηνή, Χίος, Μυτιλήνη, Κοζάνη, Καλαμάτα, Καστοριά, Φλώρινα, Έδεσσα, Γρεβενά, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη  Νέο Datacenter στην Αθήνα

6 Αρχιτεκτονική Δικτύου

7 Τεχνολογίες πρόσβασης Υφιστάμενες:  Υπηρεσία ADSL ( Μbps) (η πλέον διαδεδομένη)  Αναλογικά μισθωμένα κυκλώματα (1 – 2 Mbps)  Ψηφιακά μισθωμένα κυκλώματα (1 – 2 Mbps)  Ασύρματες ζεύξεις (10 – 54 Mbps)  Κυκλώματα VDSL ( Mbps, περιορισμένη κλίμακα)  Ψηφιακά κυκλώματα ISDN (128 kbps)  Απλά κυκλώματα PSTN (dialup) (56 kbps) Σχεδιαζόμενες:  Οπτικές Ίνες (100 Mbps – 1 Gbps) σε σχολεία πρωτευουσών νομών και μεγάλων πόλεων  Δορυφορικές ζεύξεις (512/256 kbps) σε 700 σχολεία δυσπρόσιτων περιοχών

8 Ευρυζωνικότητα στην εκπαίδευση: Χρειάζεται;  Εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορία και (διαδραστικό, πολυμεσικό) περιεχόμενο στην τάξη  Εμπλουτισμός μαθησιακής εμπειρίας, τηλεσυνεργασία μεταξύ σχολείων  Βελτιώνεται σημαντικά η πρόσβαση των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων σχολείων  Βιντεο-διάσκεψη/ροή, πολυμεσικές εφαρμογές  (Ασύγχρονη και σύγχρονη) τηλεκπαίδευση - τηλεπιμόρφωση  Ηλεκτρονική διοίκηση της εκπαίδευσης / υπηρεσίες πληροφόρησης  «Πληροφορικά εγγράμματοι» μαθητές (...μαθαίνω πώς να μαθαίνω...)  Μείωση λειτουργικού κόστους

9 Βασικές Υπηρεσίες  Εγγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών (register.sch.gr)  εκπαιδευτικοί  μαθητές  Σύνδεση στο δίκτυο  Ελεγχόμενη πρόσβαση στο web – προώθηση ασφαλούς χρήσης διαδικτύου (internet-safety.sch.gr)  Δικτυακή πύλη σχολείων & πύλη μαθητών (www.sch.gr, students.sch.gr)  Ανακοινώσεις νέων και εκδηλώσεων  Κανάλια RSS  Χώροι συζητήσεων  Ηλεκτρονικές κάρτες  Μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα >  Υποστήριξη χρηστών (helpdesk.sch.gr)

10 Υπηρεσίες Επικοινωνίας  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (www.sch.gr/mail)  Ενεργά γραμματοκιβώτια:  Εξελιγμένη προστασία από spam (spamassasin)  Εξελιγμένη προστασία από ιούς (clamav)  Ενεργοποιημένος ο έλεγχος ταυτότητας (SMTP authentication)  Η πλέον δημοφιλής υπηρεσία. Χρησιμοποιείται καθημερινά από > χρήστες  Ηλεκτρονικές λίστες επικοινωνίας (www.sch.gr/lists)  Υπηρεσιακή επικοινωνία, διανομή εγκυκλίων, εγγράφων, κλπ.  Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας  Λίστες κεντρικές, νομαρχιακές, εκπαιδευτικών, μαθητών, κλπ.  Ιδιαίτερα δημοφιλής υπηρεσία

11 Υπηρεσίες Προβολής Περιεχομένου  Ιστοσελίδες σχολείων και εκπαιδευτικών  Δυναμικές ιστοσελίδες >3.400  Οδηγοί αυτόματης δημιουργίας ιστοσελίδων και ολοκληρωμένα CMS  Υλοποίηση με ΕΛ/ΛΑΚ  Προβολή ιστοσελίδων στον θεματικό κατάλογο ΠΣΔ  Εκπαιδευτικά Ιστολόγια (blogs.sch.gr)  Εκπαιδευτική χρήση: •Ως πίνακες ανακοινώσεων •Ως μέσα καθοδήγησης με την ανάρτηση οδηγιών •Ως μέσα παρότρυνσης για προβληματισμό και διάλογο •Ως συνεργατικά εργαλεία •Ως ιστότοποι δημοσιότητας  Στατιστικά στοιχεία: •5.050 ιστολόγια, ενεργά >200 •Μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα >  Σχολικά ηλεκτρονικά περιοδικά (periodika.sch.gr)

12 Προηγμένες Υπηρεσίες  Βίντεο κατ’ απαίτηση (VoD) (vod.sch.gr)  Ψηφιακό αρχείο: 352 εκπαιδευτικά βίντεο (318 με περισσότερες από 1000 προβολές)  Πηγές: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δραστηριότητες σχολείων και εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια, κλπ.  Ενσωμάτωση βίντεο σε ιστοσελίδες και ιστολόγια  προβολές βίντεο μέχρι σήμερα  προβολές για το δημοφιλέστερο βίντεο  2008: μοναδικοί επισκέπτες (κίνηση 421,83 GB)  2009: μοναδικοί επισκέπτες μέχρι 28 Σεπ. (κίνηση 393,26 GB)  Ζωντανές μεταδόσεις εκδηλώσεων (webcasting) (www.sch.gr/rts)

13  Σύγχρονη τηλεκπαίδευση (conf.sch.gr)  «Εικονικές τάξεις» : Αμφίδρομη οπτικοακουστική επικοινωνία, διαμοιρασμός υλικού και εφαρμογών, χρήση ασπροπίνακα, πλοήγηση στο Διαδίκτυο, κλπ.  Τηλεκπαιδεύσεις μεταξύ εκπαιδευτικών - τηλεσυναντήσεις σχολείων - τηλεδιασκέψεις με υπουργείο παιδείας, κλπ.  Εγγεγραμμένοι χρήστες  Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (e-elearning.sch.gr)  Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων και περιεχομένου  Πολλαπλά εργαλεία επικοινωνίας και αυτοματοποιημένη καταγραφή αποριών  Εύχρηστος οδηγός δημιουργίας και διαχείρισης μαθημάτων  Παρακολούθηση δραστηριότητας εκπαιδευομένων και αξιολόγησή τους  Επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου (SCORM)  Πλήθος μαθημάτων85  Εκπαιδευτικοί μέλη της υπηρεσίας5.686  Δημιουργοί μαθημάτων – εκπαιδευτές106  Υλοποίηση με ΕΛ/ΛΑΚ (moodle) Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης

14  Ηλεκτρονική τάξη (eclass.sch.gr)  Ολοκληρωμένο εργαλείο ηλεκτρονικής διαχείρισης σχολικών μαθημάτων  Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και υποστηρίζει:  Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού  Παράθεση εναλλακτικών εκπαιδευτικών πηγών  Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης  Χρονοπρογραμματισμός διδασκόμενης ύλης  εγγεγραμμένοι Εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία Τρέχον Σχολικό Έτος (16 πρώτες ημέρες)  453 ηλεκτρονικά μαθήματα διαχείρισης τάξης, σε  141 συμμετέχοντα σχολεία από όλη τη χώρα Προηγούμενα Σχολικά Έτη, υποστηρίχθηκαν στην υπηρεσία:  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε 894 σχολεία)  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε σχολεία)  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε σχολεία) Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης

15  Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών λογισμικών ΕΛ/ΛΑΚ (opensoft.sch.gr)  Αποσκοπεί:  Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση  Παρουσίαση ανάλογων δράσεων σε διεθνές επίπεδο  Παροχή βήματος ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς  Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού από εκπαιδευτικούς  Περιεχόμενα  Βιβλιοθήκη λογισμικού  Νέα – Forum - Σύνδεσμοι  Ανακοινώσεις εκδηλώσεων  Newsletter – RSS  Στατιστικά  Βιβλιοθήκη 450 εκπαιδευτικών λογισμικών ανοικτού κώδικα  εγγεγραμμένοι χρήστες, > μοναδικοί επισκέπτες, > επισκέψεις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης

16 Συμπληρωματικές Υπηρεσίες  Ηλεκτρονικό περιοδικό (e-emphasis.sch.gr)  Τεύχη:21  Πλήθος άρθρων: 875  Αποδέκτες: (σχολεία, διοικητικές μονάδες, εκπαιδευτικοί )  Μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα >  Web Folders  Ψηφιακά πιστοποιητικά (PKI) (ca.sch.gr)  Κτηματολόγιο (ktim.sch.gr)  GIS (gis.sch.gr)

17  NMS - Network Management System  Monitoring Tools  Υπηρεσία ονοματολογίας (DNS)  Υπηρεσία καταλόγου (LDAP)  Υπηρεσία διαχείρισης χρηστών  Single Sign On (SSO) Διαχειριστικές Υπηρεσίες

18 Αξιοποίηση Μητροπολιτικών Δικτύων Πιλοτική διασύνδεση ΜΑΝ Δήμου Καλαμάτας με ΠΣΔ & ΕΔΕΤ  Στόχοι:  Σχεδιασμός βέλτιστου μοντέλου διασύνδεσης των σχολείων στα ΜΑΝ  Εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για κλιμάκωση σε όλα τα σχολεία.  Διασύνδεση 33 σχολείων σε υπερυψηλές ταχύτητες (100 Mpbs – 1 Gbps)  Ποιοτική πρόσβαση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών σε ευρυζωνικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες  Μεθοδολογία υλοποίησης:  Σχεδιασμός διασύνδεσης ΠΣΔ με το ΜΑΝ Καλαμάτας μέσω ΕΔΕΤ (κόμβος ΤΕΙ Καλαμάτας)  Υλοποίηση διασύνδεσης ΠΣΔ με ΜΑΝ (ρυθμίσεις, δοκιμές διαλειτουργικότητας, ADSL backup)  Συνεργασία με διαχειριστές ΜΑΝ για τις αναγκαίες ρυθμίσεις, π.χ. ενεργοποίηση VLANs  Εφαρμογή ρυθμίσεων στο ΠΣΔ για δρομολόγηση της κίνησης προς και από τα σχολεία που συνδέονται στο ΜΑΝ  Εφαρμογή πολιτικών ασφαλείας  Έλεγχοι και δοκιμές της σωστής λειτουργίας της διασύνδεσης ΠΣΔ – ΜΑΝ και της πρόσβασης των σχολείων στις υπηρεσίες του ΠΣΔ  Βελτιστοποιήσεις και καταγραφή συμπερασμάτων  Χρονοδιάγραμμα:  Έναρξη 15/9/2009 – Ολοκλήρωση 15/12/2009

19 Μητροπολιτικό Δίκτυο Δήμου Καλαμάτας

20  Καλύπτει την ευρύτερη περιοχή της πόλης της Καλαμάτας  Βασίζεται σε οπτικές ίνες (κυρίως) και ασύρματες ζεύξεις (δευτερευόντως)  Παρέχει ευρυζωνική σύνδεση σε φορείς εκπαίδευσης, υγείας, πολιτισμού και δημόσιας διοίκησης  Μπορεί να αξιοποιηθεί και από ιδιωτικούς παρόχους  Αρχιτεκτονική δακτυλίου (μέγιστη διαθεσιμότητα και ανοχή σε σφάλματα)  Συνολικό μήκος : m  Εκπαίδευση: 33 συνδεόμενες μονάδες  11 Δημοτικά Σχολεία (1 ο, 4 ο, 7 ο, 12 ο, 13 ο, 18 ο, 19 ο, 21 ο, 24 ο, 26 ο, Μπενάκειο)  8 Γυμνάσια (1 ο, 2 ο, 3 ο, 4 ο, 5 ο, 6 ο, 7 ο, Παραλίας Καλαμάτας)  6 Ενιαία Λύκεια (1 ο, 2 ο, 3 ο, 4 ο, 5 ο, 6 ο )  1 Μουσικό Γυμνάσιο/Λύκειο  4 ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ (πρώην ΤΕΕ) (1 ο, 2 ο, 3 ο, 4 ο ΤΕΕ)  ΙΕΚ Καλαμάτας  Γενικά Αρχεία του Κράτους  Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Μητροπολιτικό Δίκτυο Δήμου Καλαμάτας

21 Αρχιτεκτονική διασύνδεσης ΠΣΔ-ΜΑΝ Καλαμάτας

22

23 Κλιμάκωση διασύνδεσης μητροπολιτικών οπτικών δικτύων με ΠΣΔ  Υφίστανται 75 μητροπολιτικά οπτικά δίκτυα στα οποία διασυνδέονται περίπου εκπαιδευτικές και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Η διασύνδεση του ΠΣΔ με τα μητροπολιτικά δίκτυα θα εξαρτηθεί άμεσα από τον τρόπο διασύνδεσης των μητροπολιτικών δικτύων μεταξύ τους.  Για την κλιμάκωση της διασύνδεσης των μητροπολιτικών οπτικών δικτύων με το δίκτυο του ΠΣΔ προτείνεται η αξιοποίηση του δικτύου υπερ-υψηλών ταχυτήτων του ΕΔΕΤ, όπου αυτό είναι δυνατό.  Διακρίνονται οι 3 παρακάτω περιπτώσεις:  Ύπαρξη σημείου παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ, στον Δήμο που έχει αναπτύξει το μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο.  Ύπαρξη σημείου παρουσίας του ΠΣΔ και απουσία του ΕΔΕΤ-3 από τον Δήμο που έχει αναπτύξει το μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο.  Απουσία σημείου παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ από τον Δήμο που έχει αναπτύξει το μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο.

24 Ύπαρξη σημείου παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ, στον Δήμο που έχει αναπτύξει το μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο  30 Δήμοι στους οποίους έχει υλοποιηθεί μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο και παράλληλα υπάρχει σημείο παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ.  Διασυνδέονται 900 περίπου εκπαιδευτικές και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Υιοθέτηση μοντέλου πιλοτικής δράσης διασύνδεσης του μητροπολιτικού οπτικού δικτύου του Δήμου Καλαμάτας με το δίκτυο διανομής του ΠΣΔ.  Το κόστος υλοποίησης της αρχιτεκτονικής διασύνδεσης είναι μικρό καθώς δεν απαιτείται η εγκατάσταση νέων εμπορικών κυκλωμάτων.  Το μοναδικό κόστος υλοποίησης προέρχεται από την εγκατάσταση ενός δρομολογητή σε εκείνο το σημείο του μητροπολιτικού οπτικού δικτύου όπου θα συγκεντρώνεται η κίνηση των σχολικών μονάδων.  Η διασύνδεση ΠΣΔ – μητροπολιτικών οπτικών δικτύων, σε Δήμους με σημείο παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ είναι βιώσιμη, καθώς έχει μικρό κόστος κατασκευής και λειτουργίας.

25 Ύπαρξη σημείου παρουσίας του ΠΣΔ και απουσία του ΕΔΕΤ-3 από τον Δήμο που έχει αναπτύξει το μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο  18 Δήμοι στους οποίους έχει υλοποιηθεί μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο και παράλληλα υπάρχει σημείο παρουσίας του ΠΣΔ.  Διασυνδέονται 320 περίπου εκπαιδευτικές και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Απαιτείται η εγκατάσταση νέων αστικών κυκλωμάτων και η αναβάθμιση υπαρχόντων κυκλωμάτων του δικτύου διανομής του ΠΣΔ  Κάνοντας χρήση της Metro Ethernet τεχνολογίας, το ενδεικτικό κόστος υλοποίησης της αρχιτεκτονικής διασύνδεσης ανέρχεται σε:  Πάγιο κόστος εγκατάστασης: ,00 €  Λειτουργικό ετήσιο κόστος: 2.569,968,00 €  Μη βιώσιμη λύση με εμπορικές τεχνολογίες, καθώς αναλογούν ~670 € μηνιαίως ανά μονάδα.  Απαιτείται η αναζήτηση εναλλακτικών μοντέλων διασύνδεσης.

26 Απουσία σημείου παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ από τον Δήμο που έχει αναπτύξει μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο  26 Δήμοι στους οποίους έχει υλοποιηθεί μητροπολιτικό οπτικό δίκτυο και δεν υπάρχει σημείο παρουσίας του ΠΣΔ ή του ΕΔΕΤ-3.  Διασυνδέονται 280 περίπου εκπαιδευτικές και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Απαιτείται η εγκατάσταση νέων υπεραστικών κυκλωμάτων δικτύου διανομής του ΠΣΔ  Κάνοντας χρήση της Metro Ethernet τεχνολογίας, το ενδεικτικό κόστος υλοποίησης της αρχιτεκτονικής διασύνδεσης ανέρχεται σε:  Πάγιο κόστος εγκατάστασης: ,00 €  Λειτουργικό ετήσιο κόστος: ,00 €  Μη βιώσιμη λύση με εμπορικές τεχνολογίες, καθώς αναλογούν ~685 € μηνιαίως ανά μονάδα.  Απαιτείται η αναζήτηση εναλλακτικών μοντέλων διασύνδεσης.

27 Εναλλακτικές λύσεις για την κλιμάκωση της διασύνδεσης  Επέκταση του δικτύου του ΕΔΕΤ-3 σε όλους τους Δήμους που έχουν αναπτύξει μητροπολιτικά οπτικά δίκτυα:  Η διασύνδεση των μητροπολιτικών οπτικών δικτύων με το δίκτυο του ΠΣΔ με την εγκατάσταση νέων εμπορικών κυκλωμάτων δεν αποτελεί μία οικονομικά βιώσιμη λύση.  Προτείνεται η συνέργια με το δίκτυο υπερυψηλών ταχυτήτων της ΕΔΕΤ Α.Ε. στα πλαίσια μιας ευρύτερης πολιτικής για τον Δημόσιο τομέα.  Η χρήση οικονομικότερων τεχνολογιών διασύνδεσης όπου αυτές είναι διαθέσιμες:  Υιοθέτηση τεχνολογίας VDSL2, η οποία υποστηρίζει ταχύτητες μετάδοσης 52/12Μbps, στις περιπτώσεις όπου στον Δήμο δεν υφίσταται σημείο παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ.  Διατίθεται πιλοτικά στην Αθήνα, ωστόσο πρόκειται στο μέλλον να διατεθεί εμπορικά στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της επικράτειας για το δίκτυο πρόσβασης (σχολεία).  Αναγκαίες προϋποθέσεις για την κλιμάκωση του μοντέλου διασύνδεσης ΠΣΔ – ΜΑΝ, είναι:  ο ορισμός του φορέα διαχείρισης των μητροπολιτικών δικτύων και  η έναρξη λειτουργίας τους με εγγυημένο επίπεδο υπηρεσιών

28 Προτεινόμενη στρατηγική ευρυζωνικής αναβάθμισης των προσβάσεων των σχολείων  Καθολική χρήση της τεχνολογίας ADSL 2+  Είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτή η αναβάθμιση των υφιστάμενων ADSL προσβάσεων ταχύτητας 2, 4, 8 Mbps σε ταχύτητα 24 Mbps εκεί όπου το δίκτυο του τηλεπικοινωνιακού παρόχου το επιτρέπει.  Η πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση είναι μικρή (περίπου 3 €/μήνα για αναβάθμιση από 2 σε 24 Mbps).  Αξιοποίηση των Οπτικών ΜΑΝ των ΟΤΑ  Οικονομικά βιώσιμη λύση στις περιπτώσεις ύπαρξης σημείου παρουσίας του ΕΔΕΤ-3 και του ΠΣΔ στον Δήμο.  Αξιοποιήσιμη και στις υπόλοιπες περιπτώσεις, εφόσον αποκτηθούν νέοι κόμβοι ΕΔΕΤ-3  Χρήση τεχνολογίας VDSL2  Η πρόσβαση VDSL2 δεν έχει παρασχεθεί ακόμη εμπορικά από τους παρόχους.  Αναμένεται σχετικά σύντομα (Β’ εξάμηνο 2010;) να δοθεί ως εμπορικό προϊόν, αρχικά τουλάχιστον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.  Θα επιτρέψει την πρόσβαση των σχολείων στο ΠΣΔ με ταχύτητα περίπου 50 Mbps σε σχετικά χαμηλή τιμή.  Χρήση οπτικών ινών πανελλαδικά (FTTH)  Αξιόποιηση υποδομών που θα προκύψουν από το έργο FTTH (Fiber-to-the-Home).  Με τη χρήση του FTTH θα καλυφθούν με υπερυψηλές ταχύτητες (100 – 1000 Mbps) σχολεία που μεσοπρόθεσμα θα συνδέονται με VDSL2.

29 Σύνοψη  Αξιοποίηση κρίσιμων εθνικών πόρων, όπως ΕΔΕΤ και Μητροπολιτικά Δίκτυα  Ευρεία γκάμα παρεχόμενων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στη σχολική κοινότητα  Προωθεί την παιδαγωγική καινοτομία & αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση  Οι υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου συντελούν:  Στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών.  Στην ανταλλαγή και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού υλικού (διαδικτυακά διαμοιραζόμενου και επαναχρησιμοποιήσιμου).  Στη θεμελίωση σχέσεων συνεργασίας των εκπαιδευτικών με ειδικούς άλλων ειδικοτήτων (διαθεματικότητα).  Στην τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών  Στην μαθητοκεντρική και συνεργατική μάθηση

30 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Περισσότερες πληροφορίες: info [AT] sch.gr τηλ Ερωτήσεις ;


Κατέβασμα ppt "Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Ευρυζωνική πρόσβαση και προηγμένες ψηφιακές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google