Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Από τη θεωρία στην πράξη Ομάδα Υποστήριξης Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών Σεπτέμβρης 2012 Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Υπουργείο Παιδείας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Από τη θεωρία στην πράξη Ομάδα Υποστήριξης Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών Σεπτέμβρης 2012 Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Υπουργείο Παιδείας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Από τη θεωρία στην πράξη Ομάδα Υποστήριξης Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών Σεπτέμβρης 2012 Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης

2 Το παρόν υλικό διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς και για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών. Οι φωτογραφίες με μαθητές πάρθηκαν από εργασίες που έγιναν σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου.

3 - Eπαναπροσδιορισμός του όρου και ρόλου των Eικαστικών Tεχνών - Σύνδεση των βαθμίδων εκπαίδευσης (από Προδημοτική μέχρι Α΄ Λυκείου) - Καθορισμός δεικτών επιτυχίας για κάθε βαθμίδα - Eισαγωγή σύγχρονων και ευέλικτων διδακτικών προσεγγίσεων - Έμφαση στην κριτική σκέψη ως δεξιότητα Τι αλλάζει; Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα

4 Οι Εικαστικές Τέχνες περιλαμβάνουν: • τις καλές τέχνες • εικόνες και αντικείμενα της καθημερινότητας • αντικείμενα παραδοσιακής τέχνης • μορφές τέχνης από διάφορους πολιτισμούς Παραδοσιακή Αφρικανική μάσκα Θεόδουλος, Ψήφισμα, 1995 Εγκατάσταση στην οδό Λήδρας, Λευκωσία Andy Goldsworthy Ορισμός των Εικαστικών Τεχνών

5 Η ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων, συνειδητοποιημένων δημιουργών – θεατών που συμβάλλουν ενεργά στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους Ο σκοπός των Εικαστικών Τεχνών Richard Diebenkorn Θεόδουλος, Κύβος ΙΙΙ, 2005, βιντεογλυπτικήMathew Ritchie, Line Shot, εγκατάσταση στο χώρο

6 Τα παιδιά να: 1. κατέχουν ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων ανάπτυξη της εικαστικής γλώσσας και παρατήρηση διάφορων μορφών εικαστικής δημιουργίας 2. αναπτύσσουν αξίες, στάσεις και συμπεριφορές ομαδικότητα, συμμετοχικότητα, ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και τον πολιτισμό, πολιτότητα, δημοκρατία, διαπολιτισμικότητα 3. διαθέτουν ικανότητες και δεξιότητες που απαιτούνται στην κοινωνία του 21 ου αιώνα δημιουργία – παρατήρηση, αισθητική κρίση, λύση προβλήματος, παρουσίαση, διάχυση ιδεών. Οι τρεις βασικοί πυλώνες

7 Βαθμίδες Εκπαίδευσης Alexander CalderPicassoΚυπριακή παραδοσιακή τέχνηBarbara Kruger

8 Οι δείκτες επιτυχίας ορίζονται για κάθε βαθμίδα ξεχωριστά, ενώ οι διδακτικοί στόχοι που καθορίζονται στο ΝΑΠ Εικαστικών Τεχνών είναι κοινοί για τις τέσσερις βαθμίδες. Οι δείκτες επιτυχίας δηλώνουν το επιθυμητό επίπεδο που πρέπει να φτάσουν οι μαθητές/τριες της κάθε βαθμίδας. Δείκτες Επιτυχίας

9  Παιδοκεντρικές – Νοοκατασκευαστικές Προσεγγίσεις στην Εικαστική Αγωγή  Κριτική Παιδαγωγική και Εικαστική Αγωγή Παιδαγωγικές μέθοδοι - Προσεγγίσεις

10  Παιχνίδι  Διερεύνηση Υλικών και Ιδεών  Αναζήτηση και Έρευνα Διατύπωση ερωτημάτων Καταιγισμός ιδεών Χαρτογράφηση εννοιών  Διάλογος  Δίλημμα  Επαφή με αυθεντικές και πραγματικές καταστάσεις, αντικείμενα και ανθρώπους  Αναστοχασμός  Ανατροπή / Αντιπαράθεση Α. Αποδόμηση και Αναδόμηση Β. Πολυτροπική Έκφραση  Προώθηση και διάχυση ιδεών Διδακτικές Στρατηγικές

11 Δημιουργούμε νοήματα για τον κόσμο βασισμένα στις αισθήσεις μας τι βλέπουμε τι ακούμε τι αγγίζουμε τι οσφραινόμαστε τι γευόμαστε Βιωματική Μάθηση και Εικαστικές Τέχνες Εμπειρίες μέσω των αισθήσεων Εμπειρίες μέσω των αισθήσεων

12 Δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά για θέαση: -του κόσμου που άμεσα τους περιβάλλει -του αυθεντικού και εικονικού κόσμου -των έργων τέχνης/εικόνων (τοπικά και παγκόσμια) Βιωματική Μάθηση και Εικαστικές Τέχνες Εμπειρίες Θέασης Εμπειρίες Θέασης

13 Εμπειρίες με υλικά Εμπειρίες με υλικά Μέσα από τις ποιότητες και δυνατότητες των υλικών και με τη χρήση της εικαστικής γλώσσας αναπαριστούν ιδέες, συναισθήματα και εμπειρίες. Βιωματική Μάθηση και Εικαστικές Τέχνες

14 Χρήση Μέσων και Υλικών Τ α μέσα και υλικά που χρησιμοποιούνται στις Εικαστικές Τέχνες είναι ποικίλα και απεριόριστα. Επιδεικνύεται στους μαθητές πώς να τα χρησιμοποιούν χωρίς να περιορίζεται η δημιουργικότητα και η φαντασία τους.

15 Το περιβάλλον του σχολείου αποτελεί χώρο έμπνευσης τόσο για τους μαθητές/τριες, όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς. Το εργαστήριο Εικαστικών Τεχνών λειτουργεί ως ένας χώρος που ενθαρρύνει τη φαντασία και δημιουργία. Οργάνωση Μαθησιακού Περιβάλλοντος

16 Το εικαστικό ημερολόγιο μπορεί να έχει τη μορφή τετραδίου π.χ. ένα απλό τετράδιο ιχνογραφίας ή ένα τετράδιο το οποίο θα κατασκευάσουν τα ίδια τα παιδιά με άχρηστα χαρτόνια ή ανακυκλωμένο χαρτί. Χρήση Εικαστικού Ημερολογίου

17 - Δημιουργικές Δράσεις: Οι δραστηριότητες σε χώρους πολιτισμικού ενδιαφέροντος. Καινοτομίες που περιλαμβάνονται στο ΝΑΠ

18 - Δημιουργικές Συνεργασίες: Η εμπλοκή καλλιτεχνών στα σχολεία (εικαστικοί, παραδοσιακοί τεχνίτες, τοπιοτέχνες κ.ά.). - Συνεργασία Σχολείου και Κοινότητας Οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τους τόσο το χώρο του ίδιου του σχολείου, όσο και την ευρύτερη κοινότητα (π.χ. γειτονιά, χωριό, ανθρώπους, πάρκα, καταστήματα, μουσεία). Καινοτομίες που περιλαμβάνονται στο ΝΑΠ

19 Αξιοποίηση Έργων Τέχνης Τα έργα τέχνης: - αποτελούν εικαστικές δημιουργίες που έχουν παραχθεί σε συγκεκριμένα κοινωνικο-πολιτισμικά περιβάλλοντα, - περιλαμβάνουν στοιχεία της ταυτότητας του κάθε ανθρώπου, - ενσωματώνονται στη διαδικασία μάθησης χωρίς να αποτελούν αυτοσκοπό του μαθήματος. Richard Diebenkorn Helen Black, εγκατάσταση στο Μόλο, ΛεμεσόςΧριστόφορος Σάββα, Το παιδί με το πουλάρι

20 Η διαθεματική προσέγγιση μεγιστοποιεί το διδακτικό χρόνο και βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες μελετώντας τα θέματα σφαιρικά και συνδέοντάς τα με πραγματικές καταστάσεις ζωής. Διαθεματικότητα

21  ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ - Πυρήνας  ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Χώρος τόπος  Πολιτισμός της εικόνας  Κοινωνία και ζωή  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  Ταυτότητα  Τοπική πολιτιστική κληρονομιά  Παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά ΔΟΜΗ – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑΠ Έννοιες - Κλειδιά Έννοιες - Κλειδιά Στας Παράσκος, Φυλακισμένος Συνείδησης, 2005

22

23 Περιεχόμενο (βαθμίδες 1, 2) Πυρήνας: Εικαστική Έκφραση και Σκέψη Περιεχόμενο (βαθμίδες 1, 2) Α. Εισαγωγή και διερεύνηση της εικαστικής γλώσσας - Μορφολογικά στοιχεία: σημείο, γραμμή, σχήμα, χρώμα, τόνος, υφή - Δομικά στοιχεία (σύνθεση ενός εικαστικού έργου/ εικόνας): τοποθέτηση, μέγεθος, αναλογίες, όγκος, φόρμα, χώρος, μοτίβο, ρυθμός, ένταση, επανάληψη, κίνηση, χρόνος - Νοηματικά στοιχεία (το νόημα ενός έργου/εικόνας): αφήγηση ιστοριών, έκφραση συναισθημάτων, μηνύματα, συμβολισμοί - Μέσα, υλικά και τεχνικές Β. Αντιδράσεις, ερμηνείες και σημασίες - στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) - στην εικαστική εργασία των ίδιων και των άλλων παιδιών

24 Περιεχόμενο (βαθμίδες 3, 4) Πυρήνας: Εικαστική Έκφραση και Σκέψη Περιεχόμενο (βαθμίδες 3, 4) Α. Εισαγωγή και διερεύνηση της εικαστικής γλώσσας - Μορφολογικά στοιχεία: σημείο, γραμμή, σχήμα, χρώμα, τόνος, υφή - Δομικά στοιχεία (σύνθεση ενός εικαστικού έργου/ εικόνας): τοποθέτηση, μέγεθος, αναλογίες, όγκος, φόρμα, χώρος, μοτίβο, ρυθμός, ένταση, επανάληψη, κίνηση, χρόνος, σημείο φυγής, αρχές προοπτικής σχεδίασης - Νοηματικά στοιχεία (το νόημα ενός έργου/εικόνας): αφήγηση ιστοριών, έκφραση συναισθημάτων, μηνύματα, συμβολισμοί, έννοιες, μεταφορές - Μέσα, υλικά και τεχνικές Β. Αντιδράσεις, ερμηνείες, σημασίες και κρίσεις - στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) - στην εικαστική εργασία των ίδιων και των άλλων παιδιών

25 Παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Ενδεικτικές δράσεις - Επισκέψεις, πολυαισθητηριακές εμπειρίες, μελέτες. - Διαμόρφωση του άμεσου περιβάλλοντος μέσα από εικαστικές παρεμβάσεις. - Χρήση πρωτογενών ή/και δευτερογενών πηγών (π.χ. συλλογές υλικών, συνεντεύξεις, φωτογράφιση/ βιντεοσκόπηση, σχέδια). - Εμπλοκή σε δημιουργικές δράσεις και δημιουργικές συνεργασίες: α) Προώθηση εισηγήσεων στην ευρύτερη κοινότητα (π.χ. παρου­σίαση εικαστικών παρεμβάσεων και εισηγήσεων στο δήμο). β) Σύνδεση και συνεργασία με την τοπική κοινότητα (π.χ. άλλα σχολεία, γονείς, δήμο/ κοινότητα, βιβλιοθήκες, μουσεία, πολιτισμικούς οργανισμούς, πολιτιστικά χωριά και κέντρα, εργοστάσια, περιβαλλοντικά κέντρα και εικαστικούς καλλιτέχνες). -Ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος. Πιθανά ζητήματα Το δωμάτιό μου, το σχολείο, η γειτονιά, τα καταστήματα, ο δρόμος, το δημαρχείο, η βιβλιοθήκη, το πάρκο, η παραλία, τοπία, το εργαστήρι του καλλιτέχνη, το πολυκατάστημα, διαδρομές α. Χώρος-Τόπος (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές α. Χώρος-Τόπος (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

26 Θέαση - παραγωγή της εικόνας και κριτική της σημασίας και λειτουργίας της στη ζωή μας. Ενδεικτικές δράσεις - Αποδόμηση και αναδόμηση, επεξεργασία και μετασχηματισμός ει­κόνων με διάφορα εργαλεία συμπεριλαμβανομένων των νέων τεχνολογιών και πολυμέσων - Κριτική της λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Δεξιότητες, γνώσεις και τεχνικές που χρησιμοποιούνται στα ΜΜΕ για την παραγωγή νοήματος και τελικού προϊόντος, και η επίδρασή τους στην κοινωνία. - Διερεύνηση της σημασίας και λειτουργίας της εικόνας στην κοινωνία και στον πολιτισμό. - Η πολιτική, οικονομική και κοινωνική διάσταση της εικόνας και η παραγωγή μηνυμάτων με τη χρήση σύγχρονων και παραδοσιακών εργαλείων. - Αφήγηση μέσα από πολυτροπικά κείμενα (π.χ. ψηφιακές ιστορίες, κόμικς, βίντεο) Πιθανά ζητήματα - Μετάδοση μηνυμάτων, κοινωνική δικτύωση, διαφήμιση, επίδραση ΜΜΕ - Μόδα, αντικείμενα και τρόποι ζωής - Επιστημονική φαντασία β. Πολιτισμός της Εικόνας (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές β. Πολιτισμός της Εικόνας (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

27 Έκφραση κοινωνικού προβληματισμού, διάλογος με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Ενδεικτικές δράσεις - Κριτική τοποθέτηση απέναντι σε κοινωνικά προβλήματα. - Κριτική ερμηνεία των σύγχρονων κοινωνικών, πολιτικών και πολιτιστικών ζητημάτων. - Εμπλοκή σε δημιουργικές δράσεις και δημιουργικές συνεργασίες: α. Δραστηριοποίηση για ενεργητική συμμετοχή στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή (π.χ. συνεργασίες με ανθρώπους της κοινότητας, μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, μουσεία και άλλους φορείς). β. Εξέλιξη, προώθηση και διάχυση ιδεών (π.χ. έκθεση καλλιτεχνικής εργασίας εκτός της σχολικής αίθουσας, εγκαταστάσεις χώρου, παρεμβάσεις σε δημόσιους χώρους, δημοσιοποίηση απόψεων/ιδεών/ εικαστικών δράσεων στην ιστοσελίδα του σχολείου/δήμου). Πιθανά ζητήματα Κατανάλωση, ρύπανση, οικονομική κρίση, δημο­κρατία, ισότητα, διαφορετικότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, ρατσισμός, φιλία, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, διαπολιτισμικότητα, τουρισμός, κλωνοποίηση γ. Κοινωνία και Ζωή (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές γ. Κοινωνία και Ζωή (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

28 Στοχασμός και δημιουργία σε σχέση με το ποιος/ποια είμαι (πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας). Ενδεικτικές δράσεις - Στοχασμός, έρευνα και μελέτη της έννοιας της προσωπικής ταυτότητας και αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων. - Διερεύνηση των συνθηκών και παραγόντων που συμβάλουν στην ανάπτυξη της πολιτότητας. - Αναγνώριση της σημασίας του πολιτισμού στη διαμόρφωση της έννοιας της ταυτότητας. - Κριτική αναπαράσταση των διάφορων διαστάσεων της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας μέσα από τη μελέτη του άμεσου περιβάλλοντος και διάφορων κοινωνικών παραγόντων (π.χ. εξουσία, σεξισμός, οικονομία). Πιθανά ζητήματα Οικογένεια, θρησκεία, φύλο, ενδιαφέροντα, εθνικότητα, πολιτότητα, διαφορετικότητα, διαπολιτισμικότητα, εικονικοί κόσμοι δ. Ταυτότητα (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές δ. Ταυτότητα (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

29 Έρευνα και δημιουργία σε σχέση με την ιστορία, παράδοση, καλλιτεχνική παραγωγή και ζωή της Κύπρου. Ενδεικτικές δράσεις - Έρευνα και δημιουργία με υλικά που χρησιμοποιούνται από ανθρώπους της παράδοσης (π.χ. πηλός, καλάμι, νήμα, ύφασμα, ψηφίδα, πέτρα). - Συλλογή πληροφοριών από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές. - Επαφή και εξοικείωση με έργα Κύπριων καλλιτεχνών. - Σύνδεση, συσχέτιση, και σύγκριση της τοπικής με την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. - Εμπλοκή σε δημιουργικές δράσεις και δημιουργικές συνεργασίες: Α. Μελέτη σε αυθεντικούς χώρους (π.χ. λαογραφικά μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραδοσιακά εργαστήρια και χωριά, πολιτιστικά/περιβαλ­λοντικά κέντρα). Β. Συνεργασίες με παραδοσι­ακούς τεχνίτες, τοπιοτέχνες, αρχιτέκτονες, εικαστικούς. Πιθανά ζητήματα - Έργα Κύπριων εικαστικών καλλιτεχνών - Κυπριακή παράδοση στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, κυπριακή χειροτεχνία, θρησκεία και τέχνη - Αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, αρχαιολογικά ευρήματα, αρχαιοκαπηλία, προστασία μνημείων - Αρχιτεκτονική -Μύθοι, παραμύθια, παραδόσεις, ήθη και έθιμα ε. Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές ε. Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

30 Προσέγγιση της παγκόσμιας εικαστικής δημιουργίας και του κοινωνικού, πολιτισμικού και ιστορικού πλαισίου της. Ενδεικτικές δράσεις - Γνωριμία με την Ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία. - Γνωριμία με το έργο σύγχρονων εικαστικών από διαφορετικές χώρες και κοινότητες. - Τοποθέτηση των έργων στο κοινωνικό, πολιτισμικό και ιστορικό τους πλαίσιο (πότε, πού, πώς, γιατί). - Προβληματισμός για τη λειτουργία των έργων τέχνης στην κοινωνία στην οποία παρήχθησαν (π.χ. πολιτικός ή θρησκευτικός ρόλος, συμβολικός χαρακτήρας, η τέχνη ως έκφραση, μορφή και κοινωνική κριτική). -Σύνδεση της τοπικής με την παγκόσμια εικαστική δημιουργία. Πιθανά ζητήματα Μνημεία και δημόσιοι χώροι, αρχιτεκτονική, θρησκεία και τέχνη, πολιτική και τέχνη, διακόσμηση, ομορφιά, επιστημονικά επιτεύγματα, βασιλιάδες και βασίλισσες, χάρτες στ. Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά (βαθμίδες 1, 2, 3, 4) Θεματικές Περιοχές στ. Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά (βαθμίδες 1, 2, 3, 4)

31 Επιλογή Θεματικής Περιοχής, Ζητήματος και Τίτλου Ενότητας Επιλογή στοιχείων από τον Πυρήνα Διατύπωση Στόχων Καταγραφή της πορείας των μαθημάτων Αξιολόγηση/Αναστοχασμός Επιλογή Θεματικής Περιοχής, Ζητήματος και Τίτλου Ενότητας Επιλογή στοιχείων από τον Πυρήνα Διατύπωση Στόχων Καταγραφή της πορείας των μαθημάτων Αξιολόγηση/Αναστοχασμός Προγραμματισμός Ενότητας

32 Επιλογή Θεματικής Περιοχής, Ζητήματος και Τίτλου Ενότητας Θεματική ΠεριοχήΖήτημαΤίτλος Ενότητας (Θέμα) Κοινωνία και ΖωήΚατανάλωσηΗ «ζωή» των παιχνιδιών Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά Το μουσείο της πόλης μου Αγγεία καθημερινής χρήσης ΤαυτότηταΔιαφορετικότηταΟι συμμαθητές/τριές μου

33 Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν τη Θεματική Περιοχή και ένα συγκεκριμένο ζήτημα λαμβάνοντας υπόψη τα πιο κάτω:  την ηλικία, τα ενδιαφέροντα, τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες, τις ικανότητες και ιδιαιτερότητες των παιδιών,  το χρόνο (αν θα είναι μικρής ή μεγαλύτερης διάρκειας ενότητα),  τις ανάγκες του σχολείου και της κοινότητας. Επιλογή Θεματικής Περιοχής Προγραμματισμός Ενότητας

34 Επιλογή στοιχείων από τον Πυρήνα Προγραμματισμός Ενότητας Διερεύνηση της εικαστικής γλώσσας Μορφολογικά, δομικά και νοηματικά στοιχεία Μέσα, υλικά και τεχνικές Αποκρίσεις, σημασίες, ερμηνείες και κρίσεις - στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) - στην εικαστική εργασία των ίδιων και των άλλων παιδιών

35  Περιλαμβάνονται στόχοι και από τους τρεις βασικούς άξονες των γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων.  Οι εκπαιδευτικοί διατυπώνουν σαφείς στόχους που θα τους βοηθήσουν στην καταγραφή των δραστηριοτήτων, αλλά και στην αξιολόγηση της ενότητας. Διατύπωση στόχων Προγραμματισμός Ενότητας

36 Παιδοκεντρικές, παιγνιώδεις και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στις εμπειρίες και στο αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εικαστικές δραστηριότητες, στη διερεύνηση και εικαστική έκφραση των δικών τους ιδεών. Προγραμματισμός Ενότητας Καταγραφή της πορείας των μαθημάτων με συγκεκριμένες δραστηριότητες

37 Αξιολόγηση / Αναστοχασμός Προγραμματισμός Ενότητας Μέσα/τρόποι αξιολόγησης Παρατήρηση Παρουσίαση της δημιουργικής διαδικασίας και αναστοχασμός Παιχνίδι ρόλων Αυτοαξιολόγηση / Ετεροαξιολόγηση Εικαστικό Ημερολόγιο Φάκελος εικαστικών δραστηριοτήτων για το σύνολο της τάξης


Κατέβασμα ppt "Από τη θεωρία στην πράξη Ομάδα Υποστήριξης Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Εικαστικών Τεχνών Σεπτέμβρης 2012 Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Υπουργείο Παιδείας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google