Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ Δρ. Τσιραμπίδης Ανανίας, Καθηγητής Δρ. Καντηράνης Νίκος, Γεωλόγος Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ. s:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ Δρ. Τσιραμπίδης Ανανίας, Καθηγητής Δρ. Καντηράνης Νίκος, Γεωλόγος Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ. s:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ Δρ. Τσιραμπίδης Ανανίας, Καθηγητής Δρ. Καντηράνης Νίκος, Γεωλόγος Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ. s: 30 η ΜΑΡΜΙΝ 27 Μαϊου 2006 Ημερίδα: «Ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού μαρμάρου στη σύγχρονη αγορά» Συνεδριακό Κέντρο HELEXPO «Ν. ΓΕΡΜΑΝΟΣ»

2 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ  Κατά κεφαλήν εισόδημα (2004): $ (25η θέση).  Δείκτης Ανθρώπινης Ανάπτυξης (HDI) (2004): 0,912 (24η).  Ρυθμός ανάπτυξης: 3,7% (τέλος 2005).  Πληθωρισμός: 3,3% (τέλος 2005).  Ανεργία: 9,5% (τέλος 2005). H Ελλάδα δεν καταφέρνει να προσελκύσει ξένους επενδυτές εξαιτίας:  Των συνθηκών ανασφάλειας που επικρατούσαν μέχρι το  Tου μικρού βιομηχανικού τομέα.  Tων αδυναμιών στις τηλεπικοινωνίες και μεταφορές.  Tης μεγάλης φορολογίας.  Της μεγάλης απόστασης από τις δυναμικές αγορές της Ε.Ε.  Κατά κεφαλήν εισόδημα (2004): $ (25η θέση).  Δείκτης Ανθρώπινης Ανάπτυξης (HDI) (2004): 0,912 (24η).  Ρυθμός ανάπτυξης: 3,7% (τέλος 2005).  Πληθωρισμός: 3,3% (τέλος 2005).  Ανεργία: 9,5% (τέλος 2005). H Ελλάδα δεν καταφέρνει να προσελκύσει ξένους επενδυτές εξαιτίας:  Των συνθηκών ανασφάλειας που επικρατούσαν μέχρι το  Tου μικρού βιομηχανικού τομέα.  Tων αδυναμιών στις τηλεπικοινωνίες και μεταφορές.  Tης μεγάλης φορολογίας.  Της μεγάλης απόστασης από τις δυναμικές αγορές της Ε.Ε.

3 Σχ. 1. Συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας κατά κλάδο για το =Γεωργία-Δάση-Αλιεία, 2=Ορυχεία-Μεταλλεία, 3=Μεταποίηση, 4=Επιχειρήσεις ηλεκτρισμού -αερίου-ύδατος, 5=Κατασκευές, 6=Μεταφορές-Επικοινωνίες, 7=Εμπόριο, 8=Τράπεζες-Ασφάλειες-Κτηματικές επιχειρήσεις, 9=Κατοικίες, 10=Δημόσια διοίκηση & ασφάλεια, 11=Υγεία & εκπαίδευση, 12=Διάφορες υπηρεσίες.

4 Σχ. 2. Ποσοστιαία συμμετοχή βιομηχανικών ορυκτών & μεταλλευμάτων στις εξαγωγές του *βωξίτης+αλουμίνα+αλουμίνιο, **νικέλιο σε κράμα, ***μαγνησίτης+καυστική+δίπυρη μαγνησία

5 Φινλανδία, Ιρλανδία, Νέα Ζηλανδία, Χιλή. Μικρές χώρες-πρότυπα εξωστρέφειας, επιτυχούς διεθνοποίησης και εξαγωγικών επιδόσεων.  Πάταξη γραφειοκρατίας και διαφθοράς.  Δημιουργία δομών ενίσχυσης/επιβράβευσης της εξωστρέφειας και στήριξης των εξαγωγών.  Συστηματική εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.  Στενή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα βασισμένη σε στόχους και στρατηγική.  Αποκρατικοποιήσεις.  Μείωση φορολογικών συντελεστών. Κοινά σημεία πετυχημένων στρατηγικών τους:

6 Ανθρακικά πετρώματα  Οι ορυκτές ύλες όπως είναι τα μάρμαρα, θεωρούνται πλουτοπαραγωγικές πηγές. πλουτοπαραγωγικές πηγές.  Είναι εξίσου σηµαντικές µε τις εύφορες πεδιάδες, τα πυκνά δάση, τα αλιεύµατα των θαλασσών και τις καθαρές δάση, τα αλιεύµατα των θαλασσών και τις καθαρές ακρογιαλιές. ακρογιαλιές.  Τα παγκόσμια αποθέματα ανθρακικών π. είναι τεράστια.  Υψηλής καθαρότητας ασβεστόλιθοι & δολομίτες, κατάλληλοι για ειδικές χρήσεις, περιορίζονται σε ορισμένες περιοχές. για ειδικές χρήσεις, περιορίζονται σε ορισμένες περιοχές.  Οι μεγαλύτερες ποσότητες των κύριων προϊόντων των ανθρακικών π. (αδρανή, τσιμέντο, ασβέστης) διαθέτονται ανθρακικών π. (αδρανή, τσιμέντο, ασβέστης) διαθέτονται στις ποικίλες κατασκευές (κατοικίες, δρόμοι, άλλα τεχνικά στις ποικίλες κατασκευές (κατοικίες, δρόμοι, άλλα τεχνικά έργα), που εξαρτώνται από το εθνικό προϊόν, την ανάπτυξη έργα), που εξαρτώνται από το εθνικό προϊόν, την ανάπτυξη του πληθυσμού & τους προϋπολογισμούς των του πληθυσμού & τους προϋπολογισμούς των κυβερνητικών δαπανών. κυβερνητικών δαπανών.

7 Μόνο στη Μακεδονία και Θράκη το 2005 λειτουργούσαν:  9 μεταλλεία (σε σύνολο 24).  39 λατομεία βιομηχανικών ορυκτών (68).  80 λατομεία αδρανών υλικών (270).  160 λατομεία μαρμάρων (240).

8 Σχ. 3. Παγκόσμια παραγωγή διακοσμητικών πετρωμάτων (2003). *περιλαμβάνονται ως επικεφαλής η Γαλλία, Ν. Αφρική, Βέλγιο, Ν. Κορέα, Γερμανία, Μεξικό, Αίγυπτος, Φινλανδία, Νορβηγία, Καναδάς, Αυστρία, Κροατία, Πολωνία, Ρωσία, Σαουδ. Αραβία.

9 Προβλήματα μαρμαροβιομηχανίας Γενικά:  H γραφειοκρατία της δημόσιας διοίκησης.  Η επιβάρυνση του κόστους παραγωγής ιδιαίτερα από εξωγενείς παράγοντες (π.χ. χαμηλή ποιότητα υποδομών).  Η χαμηλότερη απόδοση στην παραγωγή, διανομή και χρήση της ενέργειας σε σχέση με άλλες χώρες.  Το χαμηλό επίπεδο εφαρμογών της πληροφορικής.  Το χαμηλό επίπεδο έρευνας και ανάπτυξης.  Οι αναντιστοιχίες ανάμεσα στην προσφορά & ζήτηση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και οι δυσλειτουργίες στην αγορά εργασίας. Ειδικά:  Οι ιδιαίτερα χαμηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Δεν γίνεται πάντα αποκατάσταση των λατομικών χώρων.  Το δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο και η χρονοβόρα αδειοδότηση λειτουργίας ενός λατομείου. Πολύ περιορισμένες οι νέες μισθώσεις.  Ο οξύτατος ανταγωνισμός από άλλα υλικά όπως το ξύλο, τα κεραμικά πλακίδια και άλλα συνθετικά.  Η απουσία ενημερωμένης ιστοσελίδας με ευθύνη μιας ενιαίας Ομοσπονδίας. Η υπάρχουσα του ΟΣΜΕ (www.osme.8m.com) έχει να ανανεωθεί από το 2000.www.osme.8m.com

10 Νόμοι (N), Νομοθετικά (Ν.Δ.) και Προεδρικά Διατάγματα (Π.Δ.) και Υπουργικές Αποφάσεις (Υ.Α.) για την έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών προϊόντων και μαρμάρων

11 Η Ιταλία με το 25% της παραγωγής ελέγχει το 75% της παγκόσμιας αγοράς  Το Ιταλικό Ινστιτούτο Εξωτερικού Εμπορίου με έδρα τη Ρώμη απασχολεί 1600 ειδικούς επιστήμονες σε 38 γραφεία της Ιταλίας και 75 γραφεία εξωτερικού, 4 των οποίων στις Η.Π.Α. Με έρευνες αγοράς σε κάθε χώρα και σε κάθε χρονική περίοδο είναι έτοιμο να προβάλλει οποιοδήποτε Ιταλικό προϊόν με τον ελκυστικότερο τρόπο. Οργανώνει ημερίδες στο εξωτερικό και επισκέψεις στην Ιταλία δημοσιογράφων, ειδικών επαγγελματιών ή επιστημόνων και εμπόρων.  Υπάρχει άριστη συνεργασία με τον κατασκευαστικό κόσμο. Απονέμονται αρχιτεκτονικά βραβεία κάθε χρόνο στη διεθνή έκθεση της CARRARA.  Οι Ιταλοί έχουν μεγάλη παράδοση στη χρησιμοποίηση της πέτρας από την περίοδο της Αναγέννησης. Έτσι, έχουν καθημερινά το σχετικό ερέθισμα.  Έχουν δική τους βιομηχανία παραγωγής σύγχρονων μηχανημάτων εξόρυξης και επεξεργασίας μαρμάρου.  Οι Ιταλοί της διασποράς με τις οργανώσεις τους έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην προώθηση των Ιταλικών προϊόντων.

12 Τα γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ)  Αποτελούν τμήματα των διπλωματικών ή έμμισθων προξενικών αρχών και έχουν ως κύρια αρμοδιότητα τη διασφάλιση, υποστήριξη και προώθηση των ελληνικών οικονομικών και εμπορικών συμφερόντων στο εξωτερικό.  Σήμερα λειτουργούν 52 γραφεία ΟΕΥ σε χώρες με ιδιαίτερο οικονομικό και εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Γραφείο ΟΕΥ στη Θεσσαλονίκη, για εξυπηρέτηση επιχειρηματιών της Β. Ελλάδος.  Τα γραφεία ΟΕΥ συνεργάζονται με το σύνολο των φορέων προώθησης εξωτερικού εμπορίου, των κλαδικών παραγωγι- κών οργανώσεων και των επιχειρήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες αρμοδιότητάς τους προσπαθώντας να γνωστοποιήσουν έγκαιρα τα μηνύματα της αγοράς και τις παρουσιαζόμενες επιχειρηματικές ευκαιρίες.  Τα γραφεία ΟΕΥ παρέχουν ηλεκτρονικώς, μέσω της νέας δικτυακής πύλης του Υπουργείου Εξωτερικών (www.agora.mfa.gr), πληροφορίες σε κάθε ενδιαφερόμενο.

13 Προτάσεις προβολής  Δημιουργία ενιαίας Ομοσπονδίας του κλάδου και αντίστοιχης ιστοσελίδας.  Δημιουργία Ινστιτούτου Μαρμάρου με σύγχρονα εργαστήρια, βιβλιοθήκη και μουσείο στην Αν. Μακεδονία.  Κυκλοφορία τακτικών διαφημιστικών εκδόσεων και διάθεση αναμνηστικών δώρων.  Δημιουργία και διάθεση CD και DVD με οδηγίες για την περιποίηση και τον καθαρισμό μαρμάρινων επιφανειών.  Στενή συνεργασία με τα Γραφεία ΟΕΥ, κυρίως του εξωτερικού.  Στενή συνεργασία με τους Έλληνες της διασποράς και τις οργανώσεις τους.  Στενή συνεργασία με τον κατασκευαστικό κόσμο και απονομή αρχιτεκτονικών βραβείων κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης ΜΑΡΜΙΝ.  Συμμετοχή στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις με παράλληλη παρουσία και του ΕΟΤ.  Συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια ή ημερίδες.  Πρόσκληση για επίσκεψη στην Ελλάδα δημοσιογράφων, ειδικών επαγγελματιών ή επιστημόνων και εμπορικών ή αρχιτεκτονικών οίκων.


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ Δρ. Τσιραμπίδης Ανανίας, Καθηγητής Δρ. Καντηράνης Νίκος, Γεωλόγος Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ. s:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google