Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΜΔΥΔΑΣ 18/04/2005. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  Λιγότερο Κράτος δε σημαίνει χειρότερο κράτος, εμείς θέλουμε Λιγότερο ΚΑΙ Σωστό.  11,000 Διπλωματούχοι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΜΔΥΔΑΣ 18/04/2005. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  Λιγότερο Κράτος δε σημαίνει χειρότερο κράτος, εμείς θέλουμε Λιγότερο ΚΑΙ Σωστό.  11,000 Διπλωματούχοι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΜΔΥΔΑΣ 18/04/2005

2 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  Λιγότερο Κράτος δε σημαίνει χειρότερο κράτος, εμείς θέλουμε Λιγότερο ΚΑΙ Σωστό.  11,000 Διπλωματούχοι Μηχανικοί της ΕΜΔΥΔΑΣ με την εξειδικευμένη Γνώση που κατέχουν ως επιστήμονες, συμμετέχουν ουσιαστικά στην διαδικασία ανάπτυξης του τόπου μέσα από τις υπηρεσίες των Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ, Ο.Τ.Α. και Ν.Α: oΣτην παραγωγή των τεχνικών έργων, oΣτην Χωροταξία και Πολεοδομία, oΣτην Βιομηχανία, στην Γεωργία και στον Ορυκτό Πλούτο, oΣτην προστασία του δομημένου και φυσικού περιβάλλοντος, oΣτα έργα πολιτισμού, αθλητισμού, άμυνας, τουρισμού, σχολικής υποδομής, εργατικής στέγασης, υγείας, μεταφορών, επικοινωνιών και πληροφορικής, εμπορικής ναυτιλίας, κλπ.

3 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (1)  Ο τελευταίος νόμος περί δημοσίων έργων ψηφίστηκε όπως και οι προηγούμενοι, με τη φιλοδοξία να δώσει λύσεις σε μια σειρά από χρονίζοντα ζητήματα.  Δυστυχώς, μετά από οκτώ (8) μήνες επαληθευτήκαμε για τα αρνητικά σημεία που είχαμε επισημάνει κατά την ψήφισή του στη Βουλή και συγκεκριμένα ότι δεν αρκεί μόνο η κατάργηση του Μαθηματικού Τύπου.  Για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαμε πάγωμα των προκηρύξεων τόσο για μελέτες όσο και για κατασκευές έργων.  Το πλέον όμως αρνητικό φαινόμενο στην διαδικασία ανάθεσης των δημοσίων έργων μέχρι σήμερα είναι οι μεγάλες εκπτώσεις.

4 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (2)  Εδώ και καιρό η χώρα μας απειλείται με αναστολή πληρωμών από το Γ’ΚΠΣ, λόγω των περιβόητων επι έλαττον δαπανών. Η βασική αιτία βρίσκεται στην απαξίωση της δημόσιας τεχνικής υπηρεσίας.

5 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (3)  Πρόβλημα μείζονος σημασίας παραμένει η κατάρτιση σωστών προϋπολογισμών, τόσο στην προσέγγιση των ποσοτήτων, όσο και στην σωστή τιμολόγηση. Η αιτία και στο φαινόμενο αυτό βρίσκεται στην διαχρονική υποβάθμιση της δημόσιας τεχνικής υπηρεσίας.

6 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (4)  Συνεχίζεται η προσπάθεια συγκέντρωσης των έργων σε μικρές ομάδες μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Μετά την ολοκλήρωση των ολυμπιακών έργων η κρίση στον κατασκευαστικό τομέα διευρύνεται. Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι απολύσεις έχουν φτάσει τις 65,000. Η οικονομία της χώρας μας, ως γνωστόν, δε στηρίζεται τόσο στον βιομηχανικό τομέα, όσο σε εκείνο των υποδομών. Ο τομέας λοιπόν αυτός, απαιτεί από την Πολιτεία ιδιαίτερη φροντίδα.

7 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (5)  Η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων εξαρτάται από το τελικό κόστος. Ο παράγοντας της παραοικονομίας στην παραγωγή των δημοσίων έργων επηρεάζει δραματικά ορισμένες φορές την ανταγωνιστικότητα.  Στην περίπτωση παραγωγής των έργων, από την γενικευμένη τάση δημιουργίας “Ανωνύμων Εταιρειών” ως φορέων υλοποίησης των έργων, καθώς επίσης από την γενικευμένη τοποθέτηση πάσης φύσεως “τεχνικών συμβούλων” αμφιβόλου αρκετές φορές ποιότητας και αποτελεσματικότητας, πλην όμως με υπέρογκες αμοιβές, το τελικό κόστος υπεραυξάνεται, με αποτέλεσμα την μείωση της ανταγωνιστικότητας.  Μια αναβαθμισμένη τεχνική υπηρεσία του δημοσίου ως φορέας υλοποίησης των έργων, αποδεδειγμένα είναι πλέον ανταγωνίσιμος, όπως έχει δηλώσει για την περίπτωση της ΠΑΘΕ, η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ.

8 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (6)  Η προώθηση κατασκευής έργων υποδομής με μεθόδους «σύμπραξης» δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ - παραχωρήσεις) μας δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά, όταν μάλιστα το φαινόμενο προβλέπεται να γενικευτεί σε πάσης φύσεως έργα του κέντρου και της περιφέρειας, αφού δεν γίνεται καμία αναφορά στην αναβάθμιση του επιτελικού- ελεγκτικού ρόλου των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου, οι οποίες θα διασφαλίζουν την εφαρμογή των όρων της Σύμβασης και το κοινωνικό όφελος.

9 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (7)  Σήμερα, επιτακτική ανάγκη είναι η προώθηση του τρίπτυχου: ΣΩΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ – ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ – ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ  Σε αντίθετη κατεύθυνση κινείται το σύστημα «μελέτης- κατασκευής», το οποίο μόνο κατά παρέκκλιση και με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους εφαρμόζεται.  Δε θα πρέπει να εφαρμοστούν οι αμφιλεγόμενες διαδικασίες ανάθεσης μελετών, που προβλέπονται και αυτές κατά παρέκκλιση από τον νόμο περί μελετών, ο οποίος ψηφίστηκε πριν δύο (2) μήνες. Θα πρέπει, οι μηχανισμοί υλοποίησης των διαδικασιών αυτών να σταματήσουν τις προετοιμασίες που ήδη ξεκίνησαν πριν καν εκδοθούν οι ερμηνευτικές του νόμου εγκύκλιοι.  Για την πραγματοποίηση των προκηρύξεων θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες. Είναι απαράδεκτο να πραγματοποιούνται δημοπρασίες χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ωρίμανσης.  Είναι απαράδεκτο να προχωράει η δημοπράτηση των έργων χωρίς σαφείς και μονοσήμαντες προδιαγραφές, οι οποίες δεν επιδέχονται αυθαίρετες ερμηνείες και ακόμη περισσότερο, χωρίς άρτιες, επίκαιρες και εγκεκριμένες μελέτες από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου.

10 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (8)  Οι νέες απαιτήσεις των καιρών στην ποιότητα και ασφάλεια των έργων, επιβάλλουν την ύπαρξη σωστά οργανωμένων τεχνικών υπηρεσιών. Ιδιαίτερα για τα μεγάλα και ειδικά έργα απαιτείται διεπιστημονική αντιμετώπιση σε όλα τα επίπεδα: oΣχεδιασμό – Προγραμματισμό oΜελέτη oΚατασκευή oΣυντήρηση

11 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (9)  Έφτασε η στιγμή που θα πρέπει άμεσα να καλυφθούν τα κενά της υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου ιδιαίτερα στην Περιφέρεια, στις προβληματικές περιοχές και στην Νησιωτική Ελλάδα.

12 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Διαπιστώσεις του Χθες και του Σήμερα (10)  Παράλληλα με την αποκέντρωση θα πρέπει η Πολιτεία να προχωρήσει στις απαιτούμενες για την κάλυψη των αναγκών προσλήψεις σε Διπλωματούχους Μηχανικούς, που σύμφωνα με πρόσφατη έρευνά μας φτάνει τις 2,000 πανελλαδικά.

13 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Προτάσεις (1)  Απαιτείται σωστός προγραμματισμός και σχεδιασμός έτσι ώστε το ΥΠΕΧΩΔΕ να παίξει τον επιτελικό ρόλο που πρέπει στην παραγωγή των Δημοσίων Έργων με: oΤην ίδρυση Διεύθυνσης Σχεδιασμού και Προγραμματισμού, oΤην Διεύθυνση Ωρίμανσης Έργων, oΤην αναβάθμιση των Διευθύνσεων Μελετών, Κατασκευών και Συντήρησης με αρμοδιότητα τα έργα Εθνικής Εμβέλειας (διαπεριφερειακά), για όλες τις κατηγορίες των έργων με διεπιστημονική σύνθεση, oΤην ίδρυση σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, Υπηρεσίας Νομικής και Γραμματειακής υποστήριξης, oΤην ίδρυση Εθνικής Σχολής Δημοσίων Έργων στο ΥΠΕΧΩΔΕ.

14 ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Προτάσεις (2)  Επίσης, με: oΤην αναβάθμιση του σώματος των Επιθεωρητών ως ανεξαρτήτου φορέα (υπαγόμενο στο ΥΠΕΧΩΔΕ), με αρμοδιότητα πλήρους και ουσιαστικού ελέγχου μελετών, κατασκευών και αντίστοιχης εργαστηριακής υποστήριξης. Στην περίπτωση αυτή δε χρειάζεται ο ΕΣΠΕΛ, oΤην διασφάλιση Ποιότητας Τεχνικών Υπηρεσιών από υπηρεσία που πρέπει να συστήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, oΤην αναβάθμιση του κεντρικού και των περιφερειακών Εργαστηρίων Δημοσίων Έργων και την ένταξή τους σε Εθνικό Δίκτυο, oΤέλος, οι ΕΥΔΕ θα πρέπει να δημιουργούνται μόνο όπου αυτό επιβάλλεται λόγω, όχι μόνο του μεγέθους αλλά ιδιαίτερα της απαιτούμενης Ειδικής Τεχνογνωσίας του έργου.

15  Όλα τα παραπάνω έχουν αναγωγή στο χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι από χθες έπρεπε να είχαν ληφθεί μέτρα για να μην υπάρχουν σήμερα τα φαινόμενα που διαπιστώσαμε στην αρχή. Να γιατί καταλήγουμε με την αναγκαιότητα της επίλυσής τους ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ! Θέματα SOS  Σε ολόκληρη την Ευρώπη πρωταρχικής σημασίας ζήτημα είναι η συνεχιζόμενη εκπαίδευση – επιμόρφωση των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης.  Αφήσαμε για τελευταίο, γιατί είναι το πλέον σοβαρό και θεσμικό για εμάς, εκείνο της δίκαιης αμοιβής.

16 Μηνιαίες Αποδοχές Διπλωματούχου Μηχανικού στο Δημόσιο  Με 24 χρόνια Υπηρεσία, 1 τέκνο, που υπηρετεί ως Προϊστάμενος: ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣΜΙΚΤΟ ΠΟΣΟΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ Σύνολο αποδοχών % ο % ο % ΣΥΝΟΛΟ

17 Στο δρόμο για το 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο  Το 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ με θέμα: «Ο ρόλος και το έργο των Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων» που θα γίνει Ιουνίου 2005 στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL μπαίνει πια στην τελική του ευθεία.

18 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Κατευθυντήριοι άξονες  Ο τρόπος με τον οποίο οι τοπικές και παγκόσμιες συνθήκες διαμορφώνουν τις νέες απαιτήσεις και ευκαιρίες στην παραγωγική διαδικασία της εκτέλεσης των έργων με όρους αναπτυξιακούς.  Η ανάπτυξη των δυνατοτήτων των Φορέων του Δημόσιου Τομέα που ασχολούνται τόσο με το σχεδιασμό, τη μελέτη και κατασκευή έργων, όσο και με την εφαρμοσμένη επιστήμη, έτσι ώστε οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί που απασχολούνται στο Δημόσιο και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ( και των τριών επιπέδων) να ανταποκριθούν στις παραπάνω απαιτήσεις και τις ευκαιρίες της νέας εποχής.  Η αναγνώριση των απαιτουμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στην παραγωγική διαδικασία των έργων αλλά και κυρίως η αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του ρόλου του Διπλωματούχου Μηχανικού του Δημοσίου, έτσι ώστε να κατέχει τη θέση που του αρμόζει τόσο στο οικονομικό όσο και στο θεσμικό επίπεδο.

19 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Θεματολογία  Λειτουργία Τεχνικών Υπηρεσιών Δημοσίου – ΟΤΑ και παραγόμενο έργο oΚαθηκοντολόγιο – Βαθμολόγιο oΠροσλήψεις - Κρίσεις - Προαγωγές oΝομική Κάλυψη oΥποκατάσταση του ρόλου του Μηχανικού  Οι Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και τα Μισθολογικά – Ασφαλιστικά – Συνταξιοδοτικά θέματα  Τεχνική Παιδεία -Επαγγελματικά Δικαιώματα – Διαρκής Επιμόρφωση  Το μέλλον των Διπλωματούχων Μηχανικών του Δημοσίου και οι Νέοι Μηχανικοί

20 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Οι προσκεκλημένοι (1)  Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας  Πρωθυπουργός και Υπουργός Πολιτισμού κ. Κώστας Καραμανλής  Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς  Υπουργός ΕΣ.Δ.Δ.Α. κ. Προκόπης Παυλόπουλος  Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης  Υπουργός Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Σιούφας  Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Ευάγγελος Μπασιάκος  Έλληνας Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Σταύρος Δήμας  Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος  Υφυπουργός Τουρισμού κ. Αναστάσιος Λιάσκος  Υφυπουργός Συγκοινωνιών & Επικοινωνιών κ. Αναστάσιος Νεράντζης  Πρόεδρος της ΕΝΑΕ κα Φώφη Γεννηματά  Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Πάρις Κουκουλόπουλος  Νομάρχης Αθηνών κ. Γιάννης Σγουρός  Δήμαρχος Αθηναίων κα Ντόρα Μπακογιάννη  και εκπρόσωποι των κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και ΚΚΕ

21 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Οι προσκεκλημένοι (2)  Θα υπάρξουν εισηγήσεις από εκπροσώπους του Γραφείου Πρωθυπουργού, Υπουργείων και Οργανισμών του Δημοσίου.  Έχουν προσκληθεί να παραστούν και να συμμετάσχουν με εισηγήσεις τους ο Πρύτανης του ΕΜΠ κ. Ανδρέας Ανδρεόπουλος και οι Κοσμήτορες και Πρυτάνεις όλων των Πολυτεχνικών Σχολών.  Στο Συνέδριο έχουν επίσης προσκληθεί να συμμετάσχουν με εκπροσώπους και εισηγήσεις τους oτο ΤΕΕ, oτο ΤΣΜΕΔΕ, oΣύλλογοι διπλ. Μηχανικών από ΔΕΗ, ΟΣΕ, ΟΤΕ, oοι οργανώσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΔΜΗΕΔΕ, ΣΑΤΕ, ΣΤΕΑΤ, ο Σύλλογος Μελετητών Ελλάδος, oοι Πανελλήνιοι Κλαδικοί Επιστημονικοί Σύλλογοι Διπλωματούχων Μηχανικών Σ.Π.Μ.Ε., Π.Σ.Δ.Μ.Η., Σ.Α.Δ.Α.Σ Π.Ε.Α., Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ., Π.Σ.Χ.Μ.Ε., oκαθώς και οι Πρωτοβάθμιες Ενώσεις – μέλη της ΕΜΔΥΔΑΣ.

22 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Γιατί Πανευρωπαϊκό;  Δυνατότητα στους συναδέλφους μας από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη να συμμετάσχουν και να προβληματιστούν μαζί μας για τα θέματα που όλους μας απασχολούν.  Καθίσταται ζωτική η ανάγκη να «ακουστεί» σε ένα Συνέδριο για το τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου σε πολλές από τις χώρες των συναδέλφων που θα συμμετάσχουν, η Δημόσια διοίκηση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και έχουν εδώ και χρόνια δοκιμαστεί μορφές οργάνωσης και διοίκησης που εδώ πρωτοεμφανίζονται.  Η γνώση και εμπειρία που θα αποκτηθεί για την θέση του διπλωματούχου Μηχανικού στο πλέγμα και στην δομή της Δημόσιας διοίκησης στα διάφορα ευρωπαϊκά κράτη θα είναι πολύτιμη και θα ενισχύσει την επιχειρηματολογία μας στον αγώνα που κάνουμε για την βελτίωση της θέσης αυτής και στην πατρίδα μας.  Επιδιώξαμε και καταφέραμε οι συνάδελφοι εισηγητές που θα φιλοξενήσουμε να είναι όλοι Υπάλληλοι του Δημοσίου ή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Διπλωματούχοι Μηχανικοί ενιαίου 5ετους κύκλου σπουδών.

23 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Οι ξένοι εισηγητές (1)  Από την ΓΕΡΜΑΝΙΑ οι κ.κ.: oDr. rer. nat. Reinhold Ertmann, Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων, Υπαλλήλων με Σύμβαση Αορίστου Χρόνου και εργαζομένων στο Δημόσιο της Βάδης Βιδεμβέργης Γερμανίας oDipl. – Ing. Wolfgang Draken, Πρόεδρος των Γεωδαιτών του Niedersachsen και Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων, Υπαλλήλων με Σύμβαση Αορίστου Χρόνου και εργαζομένων στο Δημόσιο της Γερμανίας.  Από την ΑΥΣΤΡΙΑ : oo Dipl. – Ing. Harald Goriupp, μέλος του Landesverein του Steiermark της Αυστρίας.  Από την ΙΤΑΛΙΑ οι κ.κ.: oIng. Alessandro Matteucci, του Ordine degli Ingenieri della Provincia di Firenze, oArch. Roberto Alessio, Διευθυντής του Τομέα Χωροταξίας και Περιβάλλοντος του Δήμου της Παβίας, Ιταλία (Dirigente del Settore Ambiente e Territorio del Comune di Pavia, Italy)

24 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Οι ξένοι εισηγητές (2)  Από την Κύπρο οι κ.κ.: oΣάββας Βραχίμης, Πρόεδρος ΦΕΜΗΔΥ, oΠαναγιώτα Χατζηγεωργίου – Σαββίδου, Αντιπρόεδρος ΦΕΜΗΔΥ  Από την Φιλανδία η κ. oTapio Maljonen, President KUNTATEKNIIKKA (Association of Municipal Engineers)  Από την Σουηδία οι κ.κ. : oBo Jansson, μέλος του Συμβουλίου του CF, Αρμόδιος για θέματα Δημοσίων Υπαλλήλων, oJuan Copovi – Mena.  Από το Βέλγιο οι κ.κ. : oProf. Francis Gabele, Engineer – Surveyor, Delegate of the “Patrimonial Documentation Administration”, Υπουργείο Οικονομικών, oMarc Vanderschueren, Engineer – Surveyor, Delegate of the “Patrimonial Documentation Administration”, Υπουργείο Οικονομικών,  Από την Μεγάλη Βρεττανία ο κ. oJohn Sanders, τ. Πρόεδρος της Association of Municipal Engineers, τ. Επικεφαλής Μεταφορών, Essex County Council,

25 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Οι ξένοι εισηγητές (3)  Από την Ιρλανδία η κ. oHelen Hughes, της National Roads Authority,  Από την Γαλλία ο κ. oMichel Desbiolles, της Syntec – Ingenierie, Paris  Αναμένονται ακόμα τα λεπτομερή στοιχεία για ένα εκπρόσωπο από την Γαλλία, και Αγγλία και ένα από την Πορτογαλία, Ολλανδία, Ελβετία και Ισπανία.

26 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο  Οι εισηγητές πέρα από τα ειδικότερα θέματα που θα αναπτύξουν και τα οποία είναι ενταγμένα στην θεματολογία του συνεδρίου θα μεταφέρουν στοιχεία και πληροφόρηση από την λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης στις χώρες τους και την θέση των Διπλ. Μηχανικών στις δομές της. Με τον τρόπο αυτό οι Έλληνες Μηχανικοί Δημ. Υπάλληλοι θα γίνουν κοινωνοί του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι στον χώρο των δραστηριοτήτων τους.  Αποσκοπεί στην δημιουργία ισχυρών δεσμών, συμπεριλαμβανομένης της διαρκούς και αμφίδρομης επικοινωνίας, μεταξύ των φορέων των Ευρωπαίων Μηχανικών για θέματα που τους αφορούν.  Η επικοινωνία αυτή με αφορμή το Συνέδριο δεν μπορεί παρά να αποκτήσει μόνιμη έκφραση και θα έχει σίγουρα συνέχεια και μετά το Συνέδριο όπως άλλωστε φάνηκε από τις πρώτες επαφές με τις οργανώσεις που εκπροσωπούν οι συνάδελφοι.

27 1ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο  Η INTERNATIONAL FEDERATION of MUNICIPAL ENGINEERS (ΙFME) – Διεθνής Ομοσπονδία Υπαλλήλων Μηχανικών που απασχολούνται στις Τοπικές και Περιφερειακές Διοικήσεις ήδη μας ζήτησε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να αποτελέσει η ΕΜΔΥΔΑΣ το Ελληνικό της Τμήμα.  Είμαστε σίγουροι ότι τις πρώτες μέρες του Ιουνίου οι Έλληνες και οι άλλοι Ευρωπαίοι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Δημ. Υπάλληλοι, σε μια ατμόσφαιρα συναδελφικότητας και πατροπαράδοτης ελληνικής φιλοξενίας, oθα ανταλλάξουν απόψεις, oθα μοιραστούν εμπειρίες και γνώσεις και oστο τέλος του Συνεδρίου μόνο θετικός θα είναι ο απολογισμός από αυτήν την πρωτόγνωρη για τον χώρο μας διαδικασία.

28 Με ευκαιρία κάποιες δηλώσεις που έγιναν πρωτοσέλιδα…. ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΔΙΑΠΛΟΚΗ – ΔΙΑΦΘΟΡΑ (1)  Ορισμένοι τον τελευταίο καιρό, νομίζουν, ότι ανακάλυψαν το αυγό του Κολόμβου. Στηρίζονται σε συνεντεύξεις και κατ ‘ εκτίμηση (χωρίς τεκμηρίωση) ανακοινώνουν νούμερα για φαινόμενα που είναι διαχρονικά και δεν αφορούν αποκλειστικά τον τομέα παραγωγής των Δημοσίων Έργων. Επιπλέον αναφέρονται σε αμφίβολα συμπεράσματα και μάλιστα χωρίς να εντοπίζουν τα αίτια και προληπτικά να κάνουν θεσμικές προτάσεις.  Τέτοια σοβαρά θέματα απαιτούν υπευθυνότητα και δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακά τρύκ. oΙδιαίτερα όσον αφορά το μείζον πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης και ειδικά τις Τεχνικές Υπηρεσίες, χρειάζεται σοβαρή αντιμετώπιση, για να μην συμβάλλει κάποιος με δηλώσεις χωρίς περίσκεψη, στην περαιτέρω απαξίωση, υποβάθμιση και την προς τούτο απαιτούμενη σχετική λασπολογία. oΕμείς ως ΕΜΔΥΔΑΣ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν έχουμε, ούτε να απολογηθούμε αλλά ούτε και να συγκαλύψουμε παρόμοια φαινόμενα. Επίσης θέλουμε να παρατηρήσουμε ότι το ψάρι δεν έχει μόνο ουρά, ούτε μπορούμε να τεμαχίσουμε ένα μόνο τμήμα του. Το κεφάλι παίζει τον σημαντικότερο ρόλο.

29 Με ευκαιρία κάποιες δηλώσεις που έγιναν πρωτοσέλιδα…. ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΔΙΑΠΛΟΚΗ – ΔΙΑΦΘΟΡΑ (2)  Επιπλέον. oH παραοικονομία επηρεάζει το τελικό κόστος και επίσης, κατά τρόπο δραματικό ορισμένες φορές, την ανταγωνιστικότητα. oΘέση μας είναι ότι οι θεσμικές αλλαγές είναι εκείνες που μπορούν αποτελεσματικά να εξασφαλίσουν χρήματα από την παραοικονομία και να δοθούν για την αναβάθμιση π.χ των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δημοσίου και την βελτίωση της θέσης του Διπλωματούχου Μηχανικού με μισθολόγιο αξιοπρέπειας και με την ένταξη των επιδομάτων μας στο βασικό μισθό.  Είκοσι χρόνια ενιαίου μισθολογίου – βαθμολογίου και ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ φθάνουν.  Ωρίμασαν οι συνθήκες για να οδηγηθούμε σε διαρθρωτικές, θεσμικές και οικονομικές αλλαγές – στη ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ της Δημόσιας Διοίκησης.

30 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (1)  Προκειμένου να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του Σήμερα και να προλάβουμε το Αύριο, θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε σε ριζικές μεταρρυθμιστικές Αλλαγές στη Δημόσια Διοίκηση, ιδιαίτερα στον τομέα των Τεχνικών Υπηρεσιών που μας αφορά.  Σε επιτελικούς τομείς, κλάδων, όπως των Διπλ. Μηχανικών πενταετούς φοίτησης, θα πρέπει άμεσα να συσταθούν οι προβλεπόμενοι από τον νόμο ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ. Ο Διυπουργικός κλάδος θα πρέπει να διοικείται από ξεχωριστό υπηρεσιακό συμβούλιο. Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει λειτουργικός ένας Δ.Κ. θα πρέπει να έχει δικό του Κλαδικό Μισθολόγιο.  Κάθε μονάδα Παραγωγής Τεχνικού Έργου (Επιθεώρηση, Γεν. Διεύθυνση, Τμήμα), θέτει σε ετήσια βάση ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ, μετρήσιμη ποιοτικά και ποσοτικά. Η στοιχειοθεσία εξειδικεύεται σε επιμέρους χρονικά διαστήματα και εξατομικεύεται.

31 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (2)  Σε τακτά χρονικά διαστήματα και όχι αργότερα του έτους, γίνεται απολογισμός και αξιολογούνται μονάδες και άτομα.  Η αξιολόγηση – βαθμολογία Τεχνικών Μονάδων και Διπλ. Μηχανικών πρέπει να είναι συνάρτηση της επιτυχίας των στόχων, οι οποίοι έχουν εκ των προτέρων τεθεί.  Οι κρίσεις των υπάλληλων δεν μπορεί να γίνονται με μοναδικό κριτήριο επιλογής τα χρόνια υπηρεσίας, ούτε με καθαρά τυπικά κριτήρια, με αποτέλεσμα όλοι ισοπεδωτικά να κρίνονται άριστοι, χωρίς να μπορείς να διακρίνεις. Οι Διπλ. Μηχανικοί θα πρέπει να κρίνονται βάση εκείνα που προσφέρουν και τα οποία προκύπτουν από συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο.

32 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (3)  Καθοριστικής Σημασίας στη στοιχειοθεσία μιας Μονάδας Παραγωγής Τεχνικού Έργου είναι επίσης: oΗ διαρκής και υποχρεωτική Επιμόρφωση, τόσο των νεοδιορισμένων όσο και των παλαιότερων, με επιμορφωτικά προγράμματα τόσο από το ΥΠΕΣΔΔΑ, όσο και από τα Πολυτεχνεία. oΣτο βαθμό που χορηγηθεί από την Πολιτεία, το αιτούμενο από το ΤΕΕ και την ΕΜΔΥΔΑΣ “Master” στους Διπλ. Μηχανικούς (πενταετούς φοίτησης – περιεχόμενο σπουδών), για τα στελέχη του Δημοσίου, θα πρέπει να σχεδιαστούν εν συνεχεία, ή σπουδές δεύτερης εξειδίκευσης (δεύτερο Master ή Διδακτορικό) για την προώθηση των στόχων της συγκεκριμένης Τεχνικής Μονάδας. oΗ κάθε Τεχνική Μονάδα, σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να εντοπίζει: α) τις ανάγκες της υπηρεσίας και β) την πρόοδο κάθε Διπλ. Μηχανικού, προκειμένου να προγραμματίζεται σε συνεργασία με τα Πολυτεχνεία της χώρας η συνεχής επιμόρφωση και οι σπουδές επιπλέον εξειδίκευσης.

33 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (4)  Σε κάθε Τεχνική Υπηρεσία του δημοσίου θα πρέπει να προΐσταται σε γραφείο, τμήμα, διεύθυνση, Γεν. Διεύθυνση, Επιθεώρηση, αποκλειστικά Διπλ. Μηχανικός Πανεπ. Εκπαίδευσης πενταετούς φοίτησης και όχι ΤΕ ή ΔΕ!!  Την προώθηση σύγχρονων οργανισμών σε Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΝΑ και ΟΤΑ, ιδιαίτερα όσον αφορά τις Τεχνικές Υπηρεσίες.

34 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (5)  Επίσης, θα πρέπει από τα πριν για κάθε Τεχνική Υπηρεσία και στέλεχος μονάδας, να είναι προσδιορισμένα τα κριτήρια και οι συντελεστές βαρύτητας αυτών π.χ. όπως παρακάτω: oΣτρατηγική και Προγραμματισμός oΕπαγγελματική Κατάρτιση oΥπηρεσιακό ενδιαφέρον, πρωτοβουλία και κατάρτιση oΔιοικητική Ικανότητα – Ηγεσία – Διοίκηση διαδικασιών και αλλαγών, ανθρώπινου δυναμικού, (ιδιαίτερα όταν πρόκειται για θέσεις διοικητικής ευθύνης) oΠοιοτική απόδοση – Ποσοτική απόδοση oΑποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό και την κοινωνία oΟργανωτικότητα και Υπευθυνότητα oΥπηρεσιακό ήθος και συμπεριφορά  Για τους Διπλ. Μηχανικούς, στις κρίσεις επιλογής, δεν πρέπει να προβλέπεται διαδικασία των γραπτών εξετάσεων πέρα του λόγου της άδειας άσκησης επαγγέλματος που μόνο αυτοί κατέχουν και εκ του γεγονότος ότι, μάχιμα και επιτελικά στελέχη θα «αποσπούνται» για μεγάλα χρονικά διαστήματα από παραγωγικά καθήκοντα (έργα, μελέτες, Management, κλπ), προκειμένου να «διαβάζουν φροντιστηριακά για να περάσουν τις εξετάσεις τους».

35 Ο δεκάλογος των απαιτούμενων προσόντων – δεξιοτήτων για την ανταπόκριση στις νέες απαιτήσεις σωστής λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του Δημοσίου (6)  Εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίου θα πρέπει να προσδιοριστεί συγκεκριμένη στοχοθεσία, για τη Διασφάλιση Ποιότητας, Πιστοποίησης Παρεχομένων Υπηρεσιών (ISO) στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου.

36  Κλείνοντας την συνέντευξή μας αυτή θέλουμε να σας προσκαλέσουμε στο 8 ο τακτικό συνέδριο της Π.Ο.ΕΜΔΥΔΑΣ που θα γίνει στο Ηράκλειο της Κρήτης από τις 11 έως τις 13 Μαΐου 2005.

37 ΕΜΔΥΔΑΣ Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας!!! 18/04/2005


Κατέβασμα ppt "ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΜΔΥΔΑΣ 18/04/2005. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ  Λιγότερο Κράτος δε σημαίνει χειρότερο κράτος, εμείς θέλουμε Λιγότερο ΚΑΙ Σωστό.  11,000 Διπλωματούχοι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google