Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ. * 8 30 – 10 30: • Η Γεω-χωρική Επανάσταση, φιλμάκι του NG education (5’) • ΝΑΠ – Α΄ και Β΄ γυμνασίου: Γενικές οδηγίες • ΝΑΠ Α΄ γυμνασίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ. * 8 30 – 10 30: • Η Γεω-χωρική Επανάσταση, φιλμάκι του NG education (5’) • ΝΑΠ – Α΄ και Β΄ γυμνασίου: Γενικές οδηγίες • ΝΑΠ Α΄ γυμνασίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ

2 * 8 30 – 10 30: • Η Γεω-χωρική Επανάσταση, φιλμάκι του NG education (5’) • ΝΑΠ – Α΄ και Β΄ γυμνασίου: Γενικές οδηγίες • ΝΑΠ Α΄ γυμνασίου και Οδηγός Εκπαιδευτικού * – 11 00: διάλειμμα * – 13 00: • ΝΑΠ Β΄ γυμνασίου και οδηγίες εφαρμογής • Εισηγήσεις για αξιολόγηση μαθητών

3 Βιβλία, βοηθήματα, εποπτικό υλικό Γεωγραφίας Α΄ γυμνασίου • Άτλαντας • Βιβλίο εργασιών μαθητή • Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄ γυμνασίου (ΟΕΔΒ) • Χάρτες τοίχου • Εποπτικό βοηθητικό υλικό (υδρόγειοι, πυξίδες κλπ.)

4  Ακολουθείτε πιστά το πρόγραμμα σπουδών που σας δόθηκε: υλικό/ Γεωγραφία/Αναλυτικά Προγράμματα υλικό/  Να χρησιμοποιείτε τα εγχειρίδια που ενέκρινε το Υπ. Π. ως μέσα διδασκαλίας και ανάθεσης εργασιών στην τάξη ή/και στο σπίτι.

5 Βοηθητικό υλικό: Φιλμάκια Φωτογραφίες, Άρθρα, ειδήσεις, Έρευνες στο διαδίκτυο Χρήσιμες ιστοσελίδες: • - Σύνδεσμος Ευρωπαίων Γεωγράφων • - Επισκόπηση εκπαιδευτικών πρακτικών στη Γεωγραφία • – Σχολικό βοήθημα • education

6 6 Γεωγραφία είναι: Πολιτιστική και Οικονομική Δραστηριότητα Ανθρώπινες Ανάγκες/ Επιθυμίες/ Απαιτήσεις Φυσικοί Πόροι και Πρώτες Ύλες Περιβάλλον Πολιτισμικά χαρακτηριστικά Αλληλεπιδράσεις Ανθρώπου με το περιβάλλον Ενέργεια και Τεχνολογία

7 7 ΧΩΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΩΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΧΩΡΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 1. Ποιόν ή τι μελετώ ή/και παρατηρώ (Οτιδήποτε μπορεί να χαρτογραφηθεί, διαθέτει χωρική κατανομή: Α. Τόπος και περιοχή, Β. Σε ποια κλίμακα) 2. Πού βρίσκεται 3. Πότε παρατηρείται να συμβαίνει 1.Πώς δημιουργήθηκε αυτό το φαινόμενο; 2.Γιατί υπάρχει; (α. Φυσικά συστήματα β. Ανθρώπινα συστήματα γ. Περιβαλλοντικές και Κοινωνικές Σχέσεις) 1.Πως μπορεί να διατηρηθεί η χωρική αυτή κατανομή ή να αλλάξει; 2.Τι θα γινόταν ΑΝ … Οι προβλέψεις και οι αποφάσεις χρησιμοποιούν μοντέλα εφαρμογής ΓΝΩΣΗΚΑΤΑΝΟΗΣΗΕΦΑΡΜΟΓΗ

8 Περιεχόμενα νέου βιβλίου Γεωγραφίας A΄

9 Εγχειρίδιο του εκπαιδευτικού 2012 – 2013 Παρουσίαση και ανάλυση • Αναλυτικό πρόγραμμα • Διδακτικές προσεγγίσεις/ εισηγήσεις/λύσεις εργασιών

10 Γεωγραφία Β΄ γυμνασίου Η Ευρώπη στον κόσμο Βιβλία, βοηθήματα, εποπτικό υλικό • Άτλαντας • Ιστοσελίδα Υπ. Π./ Εκπαιδευτικό υλικό/ Γεωγραφία/ Β΄ γυμνασίου • Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ γυμνασίου (ΟΕΔΒ) • Χάρτες τοίχου • Εποπτικό βοηθητικό υλικό (υδρόγειοι, πυξίδες κλπ.)

11 στον κόσμο

12 Δούναβης - απαντήσεις Δ. Απαντήστε, σύντομα, τις ερωτήσεις που ακολουθούν στο τετράδιό σας • 1. Πόσες και ποιες παραδουνάβιες χώρες είναι μέλη της Ε.Ε.; Κάνετε το ίδιο και για τις χώρες που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. • 2. Γιατί χαρακτηρίζεται ως «δρόμος» ο Δούναβης; • 3. Από πού ξεκινά; Πώς ονομάζεται διαφορετικά η αρχή αυτού του «δρόμου»; • Μέλανας Δρυμός, Γερμανία, πηγές • 4. Πόσο μήκος έχει ο «δρόμος» αυτός και πώς ονομάζεται η περιοχή από την οποία τροφοδοτείται; • …Λεκάνη απορροής και είναι 90 φορές, περίπου, το μέγεθος της Κύπρου

13 • 5. Πού καταλήγει ο δρόμος «αυτός» και πώς ονομάζεται το τέλος του «δρόμου»; • Μαύρη θάλασσα, εκβολές / δέλτα ποταμού (το δέλτα του Δούναβη έχει έκταση (4000 km 2) που ισούται, σχεδόν, με τη μισή έκταση της Κύπρου (9251 km 2). • 6. Ποιά οφέλη έχουν οι χώρες τις οποίες διαρρέει; • 7. Mε ποιο τρόπο αλληλεπιδρούν οι λαοί των χωρών τις οποίες διασχίζει; • 8. Τι σημαίνει η λέξη πολυπολιτισμικότητα; Ο ορισμός σας δίνεται πιο κάτω. Πώς θα χαρακτηρίζατε, από πολιτιστική άποψη, την περιοχή που καταλαμβάνει ο Δούναβης; Κάνετε μια μικρή έρευνα για τον πολιτισμό των λαών που κατοικούν στις παραδουνάβιες χώρες, όπως και για διάσημους ανθρώπους που κατάγονται από αυτή την περιοχή. Λέξεις κλειδιά: πολιτιστική παράδοση, μουσική, παραδόσεις, ήθη, έθιμα, τέχνη, αρχιτεκτονική, θέατρο, λογοτεχνία.

14 Πολυπολιτισμικότητα: Κράτος ή κοινωνία ή περιοχή που χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη διαφόρων και διακρινόμενων μεταξύ τους πολιτισμών. Λεξικό Μπαμπινιώτη • 9. Από τις χρήσεις των νερών του Δούναβη που αναφέρονται στο κείμενο ποιες θεωρείτε τις πιο ρυπογόνους για τον ποταμό; • 10. Αν προκληθεί μια οικολογική καταστροφή στα νερά του Δούναβη στη Γερμανία (π.χ. μια διαρροή τοξικών ουσιών από εργοστάσιο ή μεγάλη διαρροή πετρελαίου από δεξαμενές σε όχθες του ποταμού) ποιες παραδουνάβιες χώρες θα επηρεαστούν; Περιγράψετε τα μέτρα που εσείς θα παίρνατε σε μια οικολογική καταστροφή.

15 Δούναβης β΄ μέρος Οι προηγούμενες εργασίες (Α, Β και Γ) έχουν σκοπό να αναδείξουν τις οικονομικές ανισότητες μεταξύ των παραδουνάβιων χωρών Δ. Απαντήστε στο τετράδιό σας: 1. Από ποιες παραδουνάβιες χώρες, κατά τη γνώμη σας, είναι πιθανό να μεταναστεύουν κάτοικοι; 2. Ποιες παραδουνάβιες χώρες ενδεχόμενα να είναι ελκυστικός προορισμός για μετανάστες; 3. Ποιες παραδουνάβιες χώρες, κατά τη γνώμη σας, θα έχουν τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα; Μπορείτε να το εξηγήσετε; Λέξεις κλειδιά: Ροή ποταμού- κατεύθυνση, απόβλητα, λύματα, βιομηχανική ανάπτυξη και χρήση νερών του ποταμού στη βιομηχανία, πεδινές περιοχές, Δέλτα/εκβολές.

16 4. Συζητήστε στην τάξη: α. Η Μεσόγειος θάλασσα και οι χώρες που βρέχονται από αυτή αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με το Δούναβη και τις χώρες που διασχίζει. Κατονομάστε όσα μπορείτε περισσότερα. β. Οι χώρες της Μεσογείου δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία διαφέρουν σημαντικά από χώρες όπως το Μαυροβούνιο ή η Αίγυπτος. Σχολιάστε με βάση τις εμπειρίες σας. γ. Γνωρίζοντας ότι για την περιοχή του Δούναβη εφαρμόζεται σχέδιο της Ε.Ε. προτείνετε κάτι ανάλογο για τη λεκάνη της Μεσογείου.

17 Επιπλέον υλικό • Ασκήσεις με τον Άτλαντα • Άρθρα, ειδήσεις, φεστιβάλ, πολιτιστικές εκδηλώσεις • Διασύνδεση θεμάτων με βιώματα και εμπειρίες των μαθητών και την επικαιρότητα • Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ του Δούναβη και της Μεσόγειου θάλασσας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

18 Δελτίο Τύπου - Νέα ώθηση προς τη γαλάζια οικονομία με την υιοθέτηση της Διακήρυξης της Λεμεσού , 11:39 (CET) Ευρωπαίοι Υπουργοί αρμόδιοι για τις Θαλάσσιες Υποθέσεις συμφώνησαν και υιοθέτησαν χθες μια πολιτική διακήρυξη η οποία αναμένεται να «ενεργοποιήσει» ξανά την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική (ΟΘΠ) της ΕΕ, πέντε χρόνια μετά την αρχική της υιοθέτηση στη Λισσαβόνα.

19 Σημαντικό στοιχείο τόσο της ΟΘΠ (Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής) της ΕΕ όσο και της Διακήρυξης, είναι η «γαλάζια ανάπτυξη». Η εν λόγω πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία προϋποθέσεων βιώσιμης ανάπτυξης, νέων θέσεων εργασίας και ανταγωνιστικότητας μέσα από την εκμετάλλευση θαλάσσιων και ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Τομείς όπως η ναυτιλία, η αλιεία, ο παράκτιος τουρισμός, οι θαλάσσιες μεταφορές και η εκμετάλλευση του θαλάσσιου φυσικού ορυκτού πλούτου, αναμφισβήτητα μπορούν να συμβάλουν θετικά στην οικονομική ανάκαμψη. Σημαντικό στοιχείο τόσο της ΟΘΠ (Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής) της ΕΕ όσο και της Διακήρυξης, είναι η «γαλάζια ανάπτυξη». Η εν λόγω πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία προϋποθέσεων βιώσιμης ανάπτυξης, νέων θέσεων εργασίας και ανταγωνιστικότητας μέσα από την εκμετάλλευση θαλάσσιων και ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Τομείς όπως η ναυτιλία, η αλιεία, ο παράκτιος τουρισμός, οι θαλάσσιες μεταφορές και η εκμετάλλευση του θαλάσσιου φυσικού ορυκτού πλούτου, αναμφισβήτητα μπορούν να συμβάλουν θετικά στην οικονομική ανάκαμψη.

20 Η ενίσχυση συνεργασιών, διαλόγου και ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών αποτελούν κλειδί για την προώθηση των δυνατοτήτων της ΕΕ για ανάπτυξη αναδυόμενων θαλάσσιων δραστηριοτήτων. Η Διακήρυξη υπογραμμίζει επίσης την αναγκαιότητα ευθυγράμμισης με το νομικό πλαίσιο της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS). Στη Διακήρυξη, η ΕΕ υπογραμμίζει την ανάγκη για προώθηση τομεακών συνεργασιών μεταξύ κρατών μελών της ΕΕ και τρίτων κρατών που μοιράζονται την ίδια θαλάσσια λεκάνη.

21 Τομείς παραγωγής - Οικονομικοί δείχτεςΤομείς παραγωγής - Οικονομικοί δείχτες • Επέκταση του κεφαλαίου – Βιοτικό επίπεδο (βιβλίο μαθητή και εργασιών – Α΄ γυμνασίου). • Συζήτηση για τους δείκτες που καθορίζουν το επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης μιας χώρας Επιπλέον υλικό: βιβλίο μαθητή και εργασιών Α΄ γυμνασίου Γεωλογία – Γεωγραφία Β΄ γυμνασίου ΟΕΔΒ, σελίδα 130, «Επεκτείνω τις γνώσεις μου» στον κόσμο

22 Τομείς παραγωγής - Οικονομικοί δείχτες Απαντήσεις • εργασία 1: Οι Α, Β και Γ είναι ασκήσεις κατανόησης και εφαρμογής. • Εργασία 2 • 3. Ο δευτερογενής τομέας εξαρτάται από τον πρωτογενή για πρώτες ύλες, υλικά και προϊόντα. Σε ποιες, από τις επτά χώρες των γραφικών παραστάσεων, φαίνεται να μην υπάρχει ικανοποιητική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων; • Αίγυπτος, Πακιστάν, Νιγηρία. Διότι ενώ ο πρωτογενής τομέας απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού, ο βιομηχανικός τομέας είναι δυσανάλογα μικρός σε σχέση με τις πρώτες ύλες που έχει στη διάθεσή του.

23 • 4. Πώς θα χαρακτηρίζατε αυτές τις χώρες; Οικονομικά ανεπτυγμένες ή Μη Οικονομικά ανεπτυγμένες και γιατί; • Από τις προηγούμενες ασκήσεις βγαίνει το συμπέρασμα πως όσο λιγότεροι κάτοικοι μιας χώρας απασχολούνται στον τριτογενή τομέα τόσο πιο οικονομικά ασθενέστερη είναι. Άρα είναι οικονομικά μη ανεπτυγμένες. • 5. Ποιος τομέας παραγωγής φαίνεται να επηρεάζει περισσότερο το ύψος του Α.Ε.Π. και να καθορίζει αν μια χώρα είναι οικονομικά ανεπτυγμένη ή όχι; • Ο τριτογενής τομέας, διότι όπως είδαμε από τις ασκήσεις Α και Β οι χώρες με ψηλό κατά κεφαλή εισόδημα έχουν μεγάλο ποσοστό απασχόλησης σε αυτόν τον τομέα. Προστιθέμενη Αξία

24 Εισηγήσεις ερωτήσεων αξιολόγησης Γεωγραφία Α΄ γυμνασίου

25 Προσανατολισμός: Σημεία του ορίζοντα, που βρίσκεται η/ο … σε σχέση με την/το…

26 Γεωγραφικό μοντέλο: Κλίμα, οικοσυστήματα, πολιτισμικά χαρακτηριστικά λαών, βιοτικό επίπεδο, τομέας παραγωγής κ.ά. (ποιοί παράγοντες παίζουν ρόλο στη διαμόρφωσή τους)

27 Γεωργία/πρωτογενής τομέας παραγωγής ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ

28 Δοκίμιο αξιολόγησης/εισήγηση - Γεωγραφία Α΄ Οικοσυστήματα Άσκηση 1 1.Συμπλήρωσε στο κουτάκι του Χάρτη 1 το όνομα της ηπείρου. 2.Ποιο είδος κλίμακας χρησιμοποιεί ο χάρτης 1; 3.Βρείτε πόσα χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε ένα εκατοστόμετρο. 4.Με τη βοήθεια του Άτλαντα βρείτε τη χώρα Μογγολία στον πιο πάνω χάρτη 1 και σημειώστε την με το γράμμα Μ. 5. Να αναφέρετε σε ποιο τμήμα της ηπείρου βρίσκεται η Μογγολία; 6. Με τη βοήθεια του Άτλαντα βρείτε με ποιες χώρες συνορεύει: Β: _____, Ν: ______, Α: _______, Δ: _______ Χάρτης 1 Ήπειρος: ________

29 ΜΟΓΓΟΛΙΑ

30 Εικόνα 1 Σκηνές στημένες σε βοσκότοπο στο οροπέδιο Εικόνα 4 Εικόνα 2 Εικόνα 3

31 Αν η παρουσία Άτλαντα είναι πρόβλημα τότε ενσωματώνεται βοηθητικό κείμενο στο δοκίμιο Αν η παρουσία Άτλαντα είναι πρόβλημα τότε ενσωματώνεται βοηθητικό κείμενο στο δοκίμιο Με έκταση χλμ 2 η Μογγολία είναι η 19η μεγαλύτερη σε έκταση χώρα στον κόσμο, μετά το Ιράν και με αρκετή διαφορά από το επόμενο Περού. Η μορφολογία της χώρας έχει ποικίλα χαρακτηριστικά: Το μεγαλύτερο μέρος της Ανατολικής Μογγολίας καταλαμβάνει ένα οροπέδιο, μια πεδιάδα που βρίσκεται σε υψόμετρο πάνω από 2000 μέτρα (λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του Τροόδους μ.). Η έρημος Γκόμπι είναι στα νότια. Στα βόρεια και τα δυτικά υπάρχουν ψυχρές και ορεινές περιοχές. Το μεγαλύτερο τμήμα της αποτελείται από στέπες ( φτωχά λιβάδια). Ψηλότερο σημείο της χώρας είναι η κορυφή Κουιτέν στον ορεινό όγκο Ταβάν στα δυτικά, με υψόμετρο μέτρα. Η λεκάνη της λίμνης Ουβς Νούουρ, στα σύνορα με τη Ρωσία, αποτελεί το χαμηλότερο σημείο και παράλληλα παγκόσμιο μνημείο φυσικής κληρονομιάς.

32 Το κλίμα της Μογγολίας χαρακτηρίζεται από μακριούς, σε διάρκεια, πολύ ψυχρούς χειμώνες και υγρά μικρά καλοκαίρια. Οι θερμοκρασίες κυμαίνονται γύρω από τους C το χειμώνα μέχρι και C, μερικές νύχτες. Καταιγίδες και παγετός αναγκάζουν τους κατοίκους να μετακινούν τα κοπάδια τους, συνεχώς, για να μην ψοφήσουν από το κρύο και την πείνα τα ζώα τους. Τα καλοκαίρια οι θερμοκρασίες ξεκινούν από τους 33 0 C στο εσωτερικό της χώρας και φτάνουν μέχρι τους 38 0 C στην έρημο Γκόμπι. Επίσημα στατιστικά στοιχεία της χώρας αναφέρουν πως μόλις το 1% του εδάφους της Μογγολίας είναι γεωργική γη (Κύπρος 15%), πως 8-10% δάση (Κύπρος 19%) και το υπόλοιπο βοσκότοποι.

33 • Άσκηση 2 1.Με τη βοήθεια του υπομνήματος στη σελίδα 60 του Άτλαντά σας βρείτε σε ποιο υψόμετρο βρίσκεται η Μογγολία. 2.Με τη βοήθεια του υπομνήματος στις σελίδες του Άτλαντά σας βρείτε το κλίμα που επικρατεί στη Μογγολία. 3.Παρατηρείστε τις εικόνες 1 μέχρι 4 και απαντήστε στις πιο κάτω ερωτήσεις: α) Ποιο είναι το κυριότερο οικοσύστημα που επικρατεί στη Μογγολία; β) Ποιες πιστεύετε είναι οι κύριες ασχολίες των κατοίκων; γ) Αναφέρετε δύο επιδράσεις που είχαν το κλίμα και η μορφολογία του εδάφους της χώρας, στις ασχολίες των κατοίκων και τον τρόπο ζωής τους δ) Με ποιο λαό της Γης, από τους δύο που μελετήσαμε (των Τουαρέγκ ή των Ινουϊ ) μοιάζει ο τρόπος ζωής των κατοίκων της Μογγολίας και γιατί;

34 Εισηγήσεις ερωτήσεων αξιολόγησης Γεωγραφία Β΄ γυμνασίου στον κόσμο

35 ΓΝΩΣΗ • Ο Δούναβης είναι ο ………………………. σε μήκος ποταμός της Ευρώπης και διασχίζει ή βρέχει…………….. χώρες. Πηγάζει από το……………………… …...…………. στη Γερμανία και εκβάλλει στη ……………………….. θάλασσα. • Πάνω στο Δούναβη είναι κτισμένες οι πρωτεύουσες της Σερβίας που είναι α) το ……………………………… και της Ουγγαρίας που είναι β) η …………………….. • Σε ποια ομάδα γλωσσών ανήκουν η Γαλλική, η Ισπανική και η Ιταλική γλώσσα; • Ποια θρησκεία κυριαρχεί στην Ευρώπη;

36 ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ • Περιγράψτε με δικά σας λόγια τον όρο «πλωτός ποταμός». Τι είναι και τι προσφέρει στους κατοίκους που ζουν στις όχθες του; • Γιατί τόσες πολλές μεγάλες πόλεις και πρωτεύουσες χωρών αναπτύχθηκαν στις όχθες του Δούναβη; • Αναφέρετε με δικά σας λόγια τα δικαιώματα που έχει και πρέπει να διεκδικεί κάθε Ευρωπαίος πολίτης όπως αναφέρονται στο κείμενο για το στρατηγικό σχέδιο της Ε.Ε. για την ευρύτερη περιοχή του Δούναβη.

37 ΕΦΑΡΜΟΓΗ • Α. Η Μεσόγειος θάλασσα βρέχει τρεις ηπείρους: στα νότια της την …………………………………………., την ……………………….. στα ανατολικά και την ……………………………………………. στα βόρεια. • Β. Χρησιμοποιώντας την πυξίδα του χάρτη 1 αναφέρετε σε ποια κατεύθυνση βρίσκεται (πού βρίσκεται στη Μεσόγειο): • α. η Κύπρος, β. οι περισσότερες προστατευόμενες περιοχές (δύο κατευθύνσεις) και γ. τα στενά του Γιβραλτάρ. • Γ. Με τη βοήθεια του χάρτη 1 βρείτε τις γεωγραφικές συντεταγμένες: 1. Της Κύπρου και 2. Του Γιβραλτάρ B Δ A N Δίκτυο θαλάσσιων και παράκτιων προστατευόμενων περιοχών της Μεσογείου θάλασσας                              Χάρτης 1

38 ΑΝΑΛΥΣΗ Πολυπολιτισμικότητα: Κράτος ή κοινωνία ή περιοχή που χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη διαφόρων και διακρινόμενων μεταξύ τους πολιτισμών. Λεξικό Μπαμπινιώτη • Αναφέρετε τρεις λαούς που κατοικούν στα παράλια της Μεσογείου. • Αναφέρετε τρεις διαφορετικές γλώσσες λαών που κατοικούν στα παράλια της Μεσογείου. • Αφού διαβάσετε το πιο πάνω ορισμό, πώς θα χαρακτηρίζατε, από πολιτιστική άποψη, την περιοχή της Μεσογείου θάλασσας και γιατί;

39 ΣΥΝΘΕΣΗ • Ποιά οφέλη έχουν οι χώρες τις οποίες διαρρέει ο Δούναβης; • Mε ποιο τρόπο αλληλεπιδρούν οι λαοί των χωρών τις οποίες διασχίζει ο Δούναβης; • Η Μεσόγειος θάλασσα και οι χώρες που βρέχονται από αυτή αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με το Δούναβη και τις χώρες που διασχίζει. Κατονομάστε όσα μπορείτε περισσότερα. Σε ποιους παράγοντες οφείλονται αυτά τα προβλήματα;

40 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ • Οι χώρες της Μεσογείου δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία διαφέρουν σημαντικά από χώρες όπως η Συρία ή η Αίγυπτος. Εισηγηθείτε δύο τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να συνεργαστούν αυτές οι χώρες για την αντιμετώπιση κινδύνων που απειλούν τη Μεσόγειο και με ποιους τρόπους. • Γνωρίζοντας ότι για την περιοχή του Δούναβη εφαρμόζεται σχέδιο της Ε.Ε. προτείνετε κάτι ανάλογο για τη λεκάνη της Μεσογείου.

41 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ. * 8 30 – 10 30: • Η Γεω-χωρική Επανάσταση, φιλμάκι του NG education (5’) • ΝΑΠ – Α΄ και Β΄ γυμνασίου: Γενικές οδηγίες • ΝΑΠ Α΄ γυμνασίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google