Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο κράτησης θέσης, για να εισαγάγετε τη δική σας εικόνα. Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ημερίδα Τεχνολογίας-Έκθεση Τεχνημάτων Τεχνολογίας Δημαρχείο Κιάτου 11, 12&13 Απριλίου 2013 Περιφερειακής Διεύθυνση Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Τεχνολογίας (ΠΕΚΑΤΕ)

2 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο κράτησης θέσης, για να εισαγάγετε τη δική σας εικόνα. ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ – ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ Αριστέα Καλογεροπούλου Τεχνολόγος Γεωπόνος ΠΕ18.12 Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Κορινθίας

3 Ατομικό έργο: Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου  Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι προσανατολισμένο στο πλαίσιο της τεχνολογικής εκπαίδευσης.  Η μέθοδος της Ατομικής Εργασίας είναι προσαρμοσμένη στη μέθοδο «μαθαίνω μέσα από τη πράξη»:  Θεωρητική μελέτη ( Ανάπτυξη Τεχνολογικών Ενοτήτων)  Πραγματοποίηση κατασκευής ( Τεχνήματα)  Δημιουργία γραπτής εργασίας  Παρουσίαση της εργασίας.

4 Συλλογισμός. Ο/η μαθητής/τρια της Α΄ Γυμνασίου είναι σε θέση πια  Να χρησιμοποιήσει το λόγο του και την κριτική του σκέψη  Να συνδέσει το αίτιο με το αποτέλεσμα  Να προσεγγίσει τεχνολογικά προβλημάτα  Να λάβει αποφάσεις και να δώσει λύσεις.

5 Τι σημείωσες, είδες ή ανακάλυψες; Γιατί συνέβη αυτό; Τι σημαίνει αυτό; Τι μπορείς να συμπεράνεις; Τι είδες, άκουσες ή σημείωσες; Ποια ταιριάζουν μεταξύ τους και με ποια κριτήρια; Πώς θα ονόμαζες αυτές τις ομάδες; Τι θα συνέβαινε…; Γιατί νομίζεις ότι θα συνέβαινε αυτό; Τι χρειάζεται για να ισχύει αυτό γενικά; πηγή: Joyce B., Weil M., (2000), Models of Teaching, Boston, Allyn and Bacon, σελ

6 πηγή : Εκπαιδευτική Τεχνολογία Τα στάδια της πορείας της διδασκαλίας  Στάδιο Προετοιμασίας-Προπαρασκευής (συγκέντρωση προσοχής, προετοιμάζουμε συναισθηματικά, ευχαρίστηση, δεκτικότητα)  Στάδιο Παρουσιάσεως ( νέες γνώσεις-δεξιότητες, επιδεικνύονται οι βασικές σχέσεις συντίθενται νέες παραστάσεις  Στάδιο Εφαρμογής (μετατροπή της θεωρίας σε πράξη, χειριστούν με ευχέρεια τις γνώσεις καλλιέργεια της κρίσεως, Συμμετέχει, πλέον, ενεργά και δημιουργικά)  Στάδιο Δοκιμασίας ή Ελέγχου ( αξιολόγηση μαθητή – μεθόδου διδασκαλίας-επίτευξη σκοπών & στόχων)

7 Η εφαρμογή καταιγισμού ιδεών • Σεπτέμβριος • 1 ώρα •1. Εξηγούμε την τεχνική του καταιγισμού ιδεών και περιγράφουμε το στόχο της εργασίας •2. Αναγγέλλουμε τη διάρκεια και προσδιορίζουμε το ρόλο μας. •3. Κάθε μαθητής εκφράζει τις ιδέες του χωρίς ειρμό, όπως του έρχονται. •4. Οι ιδέες που ακούγονται δεν κρίνονται ούτε αξιολογούνται. Από την ιδέα ενός μπορεί να προκύψει η ιδέα ενός άλλου. •5. Η διαδικασία αυτή δεν υπερβαίνει τα δέκα λεπτά. ΣτάδιοΣτάδιο 1 Σεπτέμβριος • Σεπτέμβριος • 1 ώρα •1. Δίνουμε το θέμα •2. Ζητάμε από τους μαθητές να εκφραστούν γι αυτό γρήγορα, με λέξεις ή σύντομες εκφράσεις •3. Σημειώνει όλες τις ιδέες στον πίνακα, χωρίς να τις σχολιάζουμε •Η διάρκεια αυτού του σταδίου είναι δέκα- δεκαπέντε λεπτά. ΣτάδιοΣτάδιο 2 •Σεπτέμβριος •1 ώρα •1. Αξιολογούμε και ομαδοποιούμε μαζί με τους μαθητές τις ιδέες. •2. Μελετάμε και συζητά με όλες τις λέξεις και ιδέες και σβήνουμε όσες δεν αντιστοιχούν στα κριτήρια. •3. Στη συνέχεια οι ιδέες ομαδοποιούνται σύμφωνα με τα κριτήρια χρησιμοποιώντας διαμορφώνοντας έναν χάρτη εννοιών. •4. Η διάρκεια αυτού του σταδίου είναι δεκαπέντε λεπτά. ΣτάδιοΣτάδιο 3 •Σεπτέμβριος 2 η διδακτική ώρα •Οκτώβριος 4 διδακτικές ώρες •O εκπαιδευτικός επιλέγει μια ή περισσότερες Τεχνολογικές ενότητες και παρουσιάζει με εισήγηση τους στόχους, τα σχετικά θέματα & κάνει χρήση πολυμέσων, ομοιωμάτων κ.α. Στάδιο Στάδιο 4

8 Στόχοι της ενέργειας:ενέργειας  Να δώσουμε τους ορισμούς των λέξεων Επιστήμη & Τεχνολογία.  Να ανακαλύψουμε τη σχέση μεταξύ τους (παρελθόν-παρόν- μέλλον).  Να εξάγουμε τις Τεχνολογικές Ενότητες που θα διαπραγματευτούμε.  Να προσδιορίσουμε τη σημαντικότητα του μαθήματος της Τεχνολογίας σε σχέση με τα άλλα μαθήματα.

9 Επιστήμη Τεχνολογία Καταιγισμός ιδεών (χρωματιστά χαρτάκια τα οποία κολλάμε σε δύο μεγάλα χαρτόνια στον τοίχο).

10 ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ

11 Τεχνολογία αυτοκίνητο αερόστατο Κινητό τηλέφωνο Υπολογιστής τρακτερ Ανεμογεννήτρια Φωτοβολταϊκά αεροπλάνο Τουριστικά πλοία Προαστιακός Μετεωρολογικοί δορυφόροι Αρδευτικό δίκτυο Ηλεκτρικό πριόνι τρυπάνι Μηχάνημα ακτινογραφίας Μαγνητικός τομογράφος Ανεμομείκτες Σεισμογράφος Παλμογράφος Πολεμικά μαχητικά λιπασματοδιανομέας Ραντιστικό μηχάνημα Ρύπανση Ανάπτυξη οικονομική Θέσεις εργασίας Προβλήματα υγείας Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα εφευρέσεις Άνεση-ευημερία πολιτισμός Ποιότητα ζωής Χαρτογράφηση εννοιών Επιστήμη Ιατρική Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Γεωπονία Οικονομία Αρχιτεκτονική Βιολογία Έρευνα Πειραματισμός Αεροναυπηγική Γενετική Βιοτεχνολογία Στατιστική Διαχείριση αποβλήτων Αρχαιολογία Φυσική Χημεία Διαστημική Αστρονομία Εκπαίδευση

12 Κάντε κλικ για τίτλο  Προσθέστε κείμενο Προσθέστε κείμενο ΕπιστήμηΤεχνολογία- Τεχνολογικές ενότητες Μαθήματα Θετικές επιστήμες Φυσικές επιστήμες Φυσική Χημεία Επιστήμες γης και περιβάλλοντος Μαθηματικά Στατιστική Πληροφορική ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΜΗΧΑΝΕΣ Αυτοκίνητο, Παλμογράφος Υπολογιστής Πολεμικά μαχητικά Μηχανήματα ανίχνευσης ρύπων Ιατρικά μηχανήματα Γεωργικά μηχανήματα • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Αερόστατο, αεροπλάνο, πλοίο Κινητό τηλέφωνο, Τηλέφωνο ασύρματος • ΕΝΕΡΓΕΙΑ –ΙΣΧΥΣ Ανεμογεννήτριες φωτοβολταϊκά • ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γεωργικά μηχανήματα αρδευτικό δίκτυο • ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μετεωρολογικοί δορυφόροι Διαστημόπλοιο • ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πολεμικά μαχητικά • Ραντάρ Φυσική: μηχανές εσωτερικής καύσης, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία κ.α. Εφαρμοσμένες επιστήμες Επιστήμη μηχανικού Επιστήμες υγείας Ιατρική Φαρμακευτική Γεωπονία Γενετική Βιοτεχνολογία Παιδαγωγική Επιστήμες διοίκησης Χημεία: Ρύπανση, Φωτοσύνθεση κ.α. Μαθηματικά: γεωμετρικά σχήματα,διαστάσεις, συναρτήσεις,αριθμητικά αποτελέσματα κα. Οικιακή Οικονομία, Αγγλικά, Βιολογία: Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα Επιστήμες του σύμπαντος Θεολογία Κοσμολογία Αστρονομία Μεταφυσική Ιστορία, Αγγλικά, Θρησκευτικά: Ποιότητα ζωής, εφευρέσεις. Ανθρωπιστικές επιστήμες Φιλολογία Ιστορία Αρχαιολογία Ανθρωπολογία Φιλοσοφία Ανατομία Κοινωνικές επιστήμες Ψυχολογία Πολιτικές επιστήμες Νομική Κοινωνιολογία Οικονομικά Γεωγραφία

13 Τεχνολογία Διδακτικά αντικείμενα Τεχνολογικές ενότητες Κοινωνικές επιστήμες Φυσικές επιστήμες Επιστήμη Επικοινωνία -μεταφορές Γεωργική Τεχνολογία Ενέργεια - Ισχύς Εργαλεία -μηχανές Ανθρωπιστικές επιστήμες Εφαρμοσμένες επιστήμες Γεωγραφία Μαθηματικά Βιολογία Ανθρωπολογία Φυσική-χημεία Ξένες γλώσσες Περιβαλλοντική Αειφόρος ανάπτυξη

14  Γεωργική Τεχνολογία πολιτισµός περιβάλλον κοινωνική οργάνωσηεκπαίδευση οικονοµική ζωή Στόχοι ενότητας : Να γίνουν κατανοητά: 1.Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην εξέλιξη της γεωργίας 2. Η σημασία της στην πρόοδο της αγροτικής οικονομίας και κοινωνίας 3. Η ανάγκη τεχνολογικής εκπαίδευσης στο αντικείμενο της γεωργίας.

15  Επιλέγουν οι μαθητές μια παράμετρο της τεχνολογική ενότητας προς επεξεργασία ατομικά ή ομαδικά (δραστηριότητα εφαρμογής).  Η διάρκεια αυτού του σταδίου εξαρτάται από την εμβάθυνση που επιδιώκεται κυρίως στη δραστηριότητα εφαρμογής.  Δίδεται μια διδακτική ώρα ώστε να παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα κάθε ενότητας. Στόχοι της ενέργειας:

16 Φωτογραφικό υλικό-Βίντεο Αισθητήρας εδάφους Αισθητήρας φυτών Ρομποτικό Μηχάνημα αυτόματης συγκομιδής σταφυλιών Αυτοκινούμενο μηχάνημα με βραχίονα που ταυτόχρονα συλλέγει τον καρπό Βραχίονας κόμης Λήψη εικόνων με αεροπλάνο Η έρευνα στη γεωργία.

17 1. Φύλλο εργασίας Στόχοι: 1.Αναγνώριση γεωργικών εργαλείων & μηχανημάτων 2.Συσχέτιση εργαλείων & καλλιεργητικών εργασιών

18 2. Φύλλο εργασίας Στόχοι: 1.Να αντιληφθούν την έννοια της συμβατικής & της βιολογικής καλλιέργειας 2.Να καταλάβουν τη σημασία της ορθολογικής χρήσης των λιπασμάτων & των φυτοφαρμάκων

19 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΘΗΤΗ.

20 Ημερολόγιο Μαθητή  Όνομα: ……………….., Επώνυμο:……………………………  Τίτλος τεχνολογικής ενότητας: ………………………………, ………………………., …………………., ……………………………………., …………………………, ……………………………,  Ονοματεπώνυμο Εκπαιδευτικού: ………………………………………….  Θέμα: ……………………………………………  Λόγοι επιλογής του θέματος:  1...  2...

21 Ημερολόγιο Μαθητή 1 η συνάντηση Ονοματεπώνυμο……………………………. Ημερομηνία…../…./….. 1 η Τεχνολογική Ενότητα Εργασία για…. ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… Χώρος συνάντησης Τάξη, Αίθουσα Η/Υ, αμφιθέατρο, κ.α. Περιγραφή εργασιών Τι με δυσκόλεψε Τι μου άρεσε Τι με ενθουσίασε Τι έμαθα Επιτεύχθηκαν οι στόχοι της ενότητας; κ.α. …………………………………… ………………………………………………. ………………………………………………….. Στάση του εκπαιδευτικού …………………………..……

22 Ημερολόγιο Μαθητή Πληροφοριακό υλικό σχετικά με το θέμα της έρευνας και βιβλιογραφία Περιεχόμενο (λέξεις κλειδιά, σημαντικές πληροφορίες) Θέση μέσα στην Εργασία μας Περιοδικά Φωτογραφικό υλικό Συνεντεύξεις κ.α. • Το αυτοκίνητο • Αρχή λειτουργίας της μηχανής • Ιστορική εξέλιξη κ.α. 1. Τίτλος 1.1 Εισαγωγή ……………….

23 Συμπερασματικά  Η διαδικασία αυτή αποτελεί εργαλείο δημιουργικής σκέψης.  καταγράφοντας τις ιδέες τους στο χαρτί, χωρίς κριτική  εκφράζουν τις ιδέες τους σαφέστερα, με αποτέλεσμα το μυαλό, να μπορεί να τις συλλάβει πιο εύκολα.  Οι νέες ιδέες μπορούν να συνδεθούν με υπάρχουσες και να προκαλέσουν νέες συνδέσεις, οδηγώντας στη δημιουργία άλλων ιδεών.  Εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης:  οξύνουν τις δεξιότητες εξαγωγής συμπερασμάτων και κριτικής θεώρησης αυτών.  η προγενέστερη γνώση συνδέεται και αναπτύσσεται ή μετασχηματίζεται  μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν",  ενισχύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας κι ενδυναμώνουν τη μάθηση (Ματσαγγούρας, 2000)  Ενισχύει την ομαδοσυνεργατική μάθηση:  Ένας χάρτης, αντιπροσωπεύει τις ιδέες της ομάδας.  επικοινωνιακό εργαλείο μεταξύ των μελών της ομάδας,  επιτρέποντας την έκφραση και τη διαπραγμάτευση των ιδεών τους, με σκοπό να συμφωνήσουν σε μια κοινή δομή των εννοιών και των μεταξύ τους διασυνδέσεων στο χάρτη

24 Βιβλιογραφία  Ψύλλος, Δ., Κουμαράς, Π. και Καριώτογλου, Π. (1993) Εποικοδόμηση της γνώσης στην τάξη με συνέρευνα δασκάλου και μαθητή. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχ. 70,σελ  Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Γρηγόρης  Courau, S. (2000) Τα βασικά εργαλεία του Εκπαιδευτή Ενηλίκων (Επιμ. Α. Κόκκος) Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ

25


Κατέβασμα ppt "ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google