Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Ο Διευθυντής, η Υποδιευθύντρια, οι Καθηγητές και οι Μαθητές του Σχολείου σας καλωσορίζουν στην σημερινή Παρουσίαση

2 Ανακύκλωση Επαναχρησιμοποίηση Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής «Ο.Τ.Κ.Ζ.»
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Α’ ΤΑΞΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ανακύκλωση Επαναχρησιμοποίηση Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής «Ο.Τ.Κ.Ζ.» Διευθυντής: Αραμπατζής Γεώργιος Συντονίστρια: Γερασοπούλου Άννα

3 Ομάδα Διερεύνησης Μαθητές: Αραράς Βαγγέλης Βαιτσοπούλου Μεταξία Καθηγητές: Βλαχοβασίλη Δώρα Ζάρπαλης Δημήτρης Κιάλας Αθανάσιος Ιορδανίδης Νίκος Καπινόβα Μαριγκλέν Μπίνου Ηλιάνα Πίσα Ντούλιμπερ Πίσα Όλσι Τέγκο Θωμάς Η Εργασία εκπονήθηκε στις αίθουσες και τα εργαστήρια του σχολείου. Αναλυτικά: Αίθουσα διδασκαλίας Εργαστήριο Πληροφορικής Εργαστήριο Ηλεκτρονικής Χώροι Διαλείμματος του σχολείου για την σύνταξη του ερωτηματολογίου

4 Εισαγωγή. Γνωρίζουμε πλέον όλοι, ότι ο πλανήτης μας, σιγά σιγά αρχίζει να φτάνει στα όρια της εξάντλησης των πόρων του, καθώς και στα όρια ισορροπίας του περιβάλλοντος. Τα αίτια που προκαλούν την απομύζηση των φυσικών πόρων και έχουν σαν αποτέλεσμα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, πολλά, και άνισα μοιρασμένα στους ανθρώπους που κατοικούν τον πλανήτη. Ένα μεγάλο κομμάτι που επηρεάζει δραστικά τους πόρους και το περιβάλλον του πλανήτη είναι και το όχημα και αυτό ακριβώς διαπραγματεύεται η παρουσίαση που ακολουθεί, δίνοντας ιδιαίτερη βάση στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση όλων των υλικών που απαρτίζουν ένα όχημα καθώς και στα οφέλη που προκύπτουν από την διαδικασία.

5 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ - ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΕΛΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ
Έννοιες - Ορισμοί Τα μέταλλα, τα υφάσματα, το χαρτί, τα στερεά και τα υγρά χημικά, τα γυαλιά, οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές… δεν είναι σκουπίδια……. ..…..είναι πρώτη ύλη, είναι ενέργεια ..…. η διαλογή τους είναι προστασία, για το περιβάλλον. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ - ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΕΛΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ¨Ο.Τ.Κ.Ζ.¨

6 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Με τον όρο «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ» προσδιορίζουμε τις συγκεκριμένες διαδικασίες με τις οποίες αξιοποιούνται τα υλικά που αποτελούν απορρίμματα. Και λέμε διαδικασίες, γιατί κάθε είδος απορριμμάτων απαιτεί μια συγκεκριμένη επεξεργασία προκειμένου να καταλήξουν σε χρήσιμα για τον άνθρωπο υλικά. Ο βασικός στόχος είναι τα άχρηστα υλικά, να επαναχρησιμοποιηθούν με το λιγότερο δυνατόν κόστος.

7 ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ «Επαναχρησιμοποίηση» είναι η δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος να χρησιμοποιεί υλικά, εξαρτήματα και συσκευές, για άλλες χρήσεις όταν αυτά δεν εξυπηρετούν πλέον τον αρχικό σκοπό για τον όποιο φτιάχτηκαν. Όσο αφορά τα οχήματα που έχουν πολύπλοκα και ακριβά υλικά και εξαρτήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο σαν ανταλλακτικά σε άλλα οχήματα ιδίου τύπου αλλά και σε πολλές άλλες εφαρμογές στην καθημερινή μας ζωή όπως μετάδοση κίνησης, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παρελκόμενα αυτοκίνησης, διασκέδαση μέσω ιδιοκατασκευών ακόμη και για εικαστικούς σκοπούς.

8 Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής «Ο.Τ.Κ.Ζ.»
Με τον όρο «ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΕΛΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ» ορίζουμε όλα τα οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται πλέον για το σκοπό που κατασκευαστήκαν, ουσιαστικά την μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων και αποτελούν πλέον απόβλητα. Οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν ένα όχημα στο τέλος της ζωής του είναι: Η παλαιότητα του και κάποια σοβαρή βλάβη. Η καταστροφή του από ατύχημα. Η υπερβολική, για την χρήση του, οικονομική επιβάρυνση. Η ρυπογόνα χρήση του. Ακόμη μπορούμε να αναφέρουμε τις περιπτώσεις που το όχημα δεν είναι χρήσιμο στον ιδιοκτήτη του λόγω διαφοροποιήσεις τον αναγκών του, και αν πρόκειται για ειδικό όχημα (φορτηγάκια, επταθέσια, διασκευασμένα κλπ) είναι πολύ δύσκολη η μεταπώληση του.

9 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΕΛΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ
Ο όρος ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ εμπεριέχει όλους τους προηγούμενους όρους και δείχνει την διαδικασία μετατροπής του άχρηστου υλικού σε χρήσιμο με την εξής σειρά: Παραλαβή Οχήματος Αφαίρεση επικίνδυνων υλικών (Συσσωρευτές, Στερεά και υγρά χημικά, Ελαστικά) Διάλυση οχήματος Κατακράτηση χρήσιμων υλικών και εξαρτημάτων για επαναχρησιμοποίηση Κατηγοριοποίηση και συμπίεση υλικών (μέταλλα, γυαλιά, υφάσματα) Προώθηση των υλικών στην βιομηχανία για επεξεργασία και χρήση Προώθηση των επικίνδυνων υλικών για ουδετεροποίηση και απόρριψη ή επαναχρησιμοποίηση

10 Διάγραμμα μετατροπής ΟΤΚΖ σε χρήσιμα υλικά

11 Η μέση σύσταση για αυτοκίνητο παραγωγής του H σύσταση των αυτοκινήτων επηρεάζεται από το έτος κατασκευής αλλά και από την εταιρία κατασκευής, τον κυβισμό του και το επίπεδο εξοπλισμού. Πηγή: Ελληνική εταιρία διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων

12 Χρησιμότητα των Υλικών ενός Ο.Τ.Κ.Ζ.

13 Οικονομικά. Περιβαλλοντικά.
Από την ανακύκλωση – Επαναχρησιμοποίηση Ο.Τ.Κ.Ζ. Προκύπτουν διάφορα οφέλη Τα κυριότερα είναι: Κοινωνικά. Οικονομικά. Περιβαλλοντικά.

14 Κοινωνικά οφέλη της ανακύκλωσης αυτοκινήτων.
Εξοικονόμηση τοπικών φυσικών πόρων. Εξοικονόμηση ενέργειας. Μείωση των κινδύνων για υποβάθμιση της περιοχής. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Συνεισφορά στην τέχνη και τον πολιτισμό.

15 Οικονομικά οφέλη της ανακύκλωσης αυτοκινήτων.
Κίνητρα απόσυρσης. Εξοικονόμηση πρώτων υλών. Υλικά για δευτερογενή εφαρμογή με πολύ μικρό κόστος. Την αύξηση οικονομικών αποθεμάτων κάθε οικογένειας, λόγο του ότι κάθε όχημα το οποίο είναι εγκαταλειμμένο με πινακίδες κυκλοφορίας έχει τα παρακάτω έξοδα τα οποία είναι αρκετά άμα τα υπολογίσετε: Α) Τέλη κυκλοφορίας Β) ΚΤΕΟ Γ) Ασφάλιστρα

16 Περιβαλλοντικά οφέλη της ανακύκλωσης αυτοκινήτων.
Αποφυγή ρύπανσης του περιβάλλοντος. Αποφυγή ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Βελτίωση της εικόνας γύρω μας μέσω της μείωση των οχημάτων-νεκροταφείων. Εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων άρα και μικρότερη μόλυνση από την παραγωγή της ενέργειας.

17 Σύντομη Ιστορική Αναδρομή του Οχήματος.
Το Όχημα (αυτοκίνητο) με την σημερινή του μορφή, διαθέτοντας κινητήρα εσωτερικής καύσης (Οττο), εφευρέθηκε από τον Καρλ Μπεντς (Karl Benz) το 1885, το ίδιο καιρό πολλοί άλλοι σε διάφορες χώρες της Ευρώπης έκαναν αντίστοιχες προσπάθειες χρησιμοποιώντας όμως ατμομηχανές. Από τότε μέχρι και σήμερα η αρχή λειτουργίας δεν έχει αλλάξει, η δομή και τα υλικά του όμως ακολούθησαν την τεχνολογική εξέλιξη ώστε να έχουμε τα σημερινά υπερσύχρονα αυτοκίνητα που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει.

18 Κύριοι σταθμοί στην διαδρομή του Οχήματος είναι:
Η κατασκευή του T Model από τον Χένρι Φορντ (Henry Ford) το Το πρώτο αυτοκίνητο που μπορούσε να αποκτήσει ο μέσος άνθρωπός και κατασκευάστηκε σε αντίτυπα ενώ κόστιζε στο τέλος 280$. Η κατασκευή του beetle (Σκαθάρι) από την Φολκσβάγκεν που στα γερμανικά σημαίνει "το αυτοκίνητο του λαού" το 1930 και απευθύνετε και αυτό στον καθημερινό άνθρωπό. Από το 1960 και μετά τα οχήματα γίνονται πλέον καθημερινά εργαλεία και παράγονται κατά εκατομμύρια Στις αρχές του 1980 γίνεται πλέον επιτακτική η ανάγκη της μείωσης των καυσίμων και εκπομπής καθαρότερων ρύπων, κάτι που επιφέρει επανάσταση στην κατασκευή και διαχείριση των κινητήρων. Τέλος και μετά το 2000 αρχίζει σιγά σιγά η αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με υβριδικά συστήματα που στο τέλος θα καταλήξει στην πλήρη ηλεκτροκίνηση των Οχημάτων, όμως θέλουμε ακόμη πολύ δρόμο

19 Σύντομη ιστορία της ανακύκλωσης.
Η ιστορία της ανακύκλωσης αρχίζει την εποχή του Χαλκού ακόμη. Την τότε εποχή έλιωναν τα μεταλλικά αντικείμενα που δεν χρειαζόταν πλέον, ώστε αυτά να μπορούν να παράγουν νέα προϊόντα, κατάσταση που άλλαξε με την αλματώδη πρόοδο της βιομηχανίας που έκανε την ανακύκλωση πιο δύσκολη μιας που τα αγαθά κόστιζαν λιγότερο να κατασκευαστούν παρά να ανακυκλωθούν λόγω του τότε οικονομικοκοινωνικού συστήματος που επικρατούσε. Το 1970 σε συνέδριο για την ανακύκλωση αποφάσισαν με λογότυπο να σηματοδοτούνται τα ανακυκλώσιμα προϊόντα. Το 2007 για την παραγωγή, για την αποθήκευση, για την ανακύκλωση και για την μεταχείριση των σκουπιδιών πάρθηκε κανόνες για την διευκόλυνση της ανακύκλωσης. Στις Η.Π.Α η βιομηχανία της ανακύκλωσης αντιπροσωπεύει 236 δισεκατομμύρια δολλάρια,1,1 εκατομμύρια μισθωτούς και 5600 επιχειρήσεις. Ο Μπαράκ Ομπάμα καθιέρωσε την 'Μέρα της Ανακύκλωσης' στις 25 Νοεμβρίου (από το 2009).Τον Απρίλιο του 2009 η Τράπεζα της Ανακύκλωσης ανταμείφθηκε από το 'Champion of the Earth by the United Nations Environment Program'. Εξυπηρετεί πάνω από 1 εκατομμύριο ανθρώπους μέσα σε 20 κράτη των Η.Π.Α και είναι καθιερωμένο και στη Μεγάλη Βρετανία.

20 Ερωτηματολόγιο Αποτελέσματα.
Ερωτηματολόγιο Αποτελέσματα. Οι ερωτώμενοι είναι από το χώρο του σχολείου, της εργασίας, της οικογένειας και της γειτονιάς. Τα δείγμα είναι περίπου στα 100 άτομα. Οι Ερωτήσεις ήταν πέντε και έγιναν προφορικά, δεν χρειάστηκε δηλαδή να συμπληρωθεί ερωτηματολόγιο.

21 Γνωρίζετε ότι τα οχήματα ανακυκλώνονται;

22 Έχετε ανακυκλώσει κάποιο όχημα σας;

23 Έχετε ποτέ χρησιμοποιήσει υλικά από Οχήματα Τ.Κ.Ζ.;

24 Θα χρησιμοποιούσατε ποτέ ανταλλακτικά από όχημα τέλους κύκλου ζωής;

25 Αλλοιώνει το περιβάλλον το εγκαταλελειμμένο Όχημα;

26 Διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να αποσύρει από την κυκλοφορία το αυτοκίνητό του. Κατάληξη των αυτοκίνητων που θα παραδοθούν προς ανακύκλωση. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, οι πινακίδες του οχήματος, φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του νόμιμου ιδιοκτήτη και το βιβλιάριο μεταβολών εάν πρόκειται για φορτηγό. Σε περίπτωση απώλειας κάποιου από τα παραπάνω ή σε περίπτωση αποταξινόμησης εταιρικών οχημάτων, απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά. Το παλιό αυτοκίνητο θα μεταφερθεί στην συνεργαζόμενη με την Ελληνική εταιρία διαχείριση στερεών αποβλήτων μονάδα συλλογής με ειδικό φορτηγό της εταιρείας. Εκεί θα ζυγιστεί σε γεφυροπλάστιγγα και θα ελεγχθεί η κατάστασή του. Θα μεταφερθεί στην εγκατάσταση Απορρύπανσης, όπου θα αφαιρεθούν ο ηλεκτρικός συσσωρευτής, τα ελαστικά και θα αποστραγγιστούν τα καύσιμα και όλα τα επικίνδυνα υγρά. Κατόπιν, θα ανακτηθούν τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά με κάποια αξία και στη συνέχεια θα συνθλιβεί και θα τεμαχιστεί για να αποσταλεί στις χαλυβουργίες.

27 Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Θα ‘‘ καθαρίσει’’ την πόλη από εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα Ολύμπιο Βήμα 10 /01/2012 Ο Κύριος Γ. Ίτσιος Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σε δηλώσεις του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ. Ίτσιος: «…………… τα οχήματα που έχουν εγκαταλειφθεί ελέω της οικονομικής κρίσης και της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας από ορισμένους οδηγούς, ο αριθμός των όποιων το τελευταίο διάστημα αυξήθηκε ακόμη περισσότερο. Τα οχήματα αυτά ρυπαίνουν τον χώρο ζωής και δράσης μας. Καταστρέφουν την εικόνα της πόλης, ενώ πολλές φορές κρύβουν και άμεσο κίνδυνο για πεζούς και οχήματα». Ο οποίος καλεί τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να προβούν άμεσα στην απομάκρυνση τους από τους κοινοχρήστους δημόσιους – δημοτικούς χώρους, καθώς σε άλλη περίπτωση θα υπάρξει παρέμβαση της Δημοτικής αστυνομίας. Ολύμπιο Βήμα 10 /01/2012

28 Εν κατακλείδι Είναι γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία έχει ενσωματώσει σε σημαντικό βαθμό στην καθημερινότητα τις συμπεριφορές που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης. Ωστόσο, έχει να διανυθεί αρκετός δρόμος ακόμη, λαμβάνοντας ως μέτρο σύγκρισης την οικολογική συνείδηση των υπόλοιπων Ευρωπαίων πολιτών. Οι δείκτες της ανακύκλωσης, μία από τις εκφάνσεις της "πράσινης" συνείδησης, είναι ενθαρρυντικοί. Συγκεκριμένα, στην ανακύκλωση αυτοκινήτων, η τάση είναι αυξητική και χαρακτηρίζεται από υπερδιπλασιασμό των απόλυτων αριθμών ανακύκλωσης αυτοκινήτων σε ετήσια βάση. Για την ακρίβεια, κατά το 2004, έτος έναρξης του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων, ανακυκλώθηκαν μόλις οχήματα, για να καταλήξουμε στο τέλος του 2009 σε οχήματα. Ομολογουμένως, το 2009 αποτέλεσε την πιο "πράσινη" χρονιά για την ελληνική αυτοκίνηση και αυτό οφείλεται, ουσιαστικά, στο μέτρο της ανταποδοτικής απόσυρσης που εφαρμόστηκε. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι, παρά τη βελτίωσή μας αυτή, η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συνεπώς, η προσπάθεια της πολιτείας προς την οικολογική επαγρύπνηση της κοινωνίας μας θα πρέπει να ενταθεί. Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στη συνεχή ενημέρωση των πολιτών για τα κοινωνικά και περιβαλλοντολογικά οφέλη από την ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Το δεύτερο αφορά στη θέσπιση οικονομικών κινήτρων για την αντικατάσταση των παλιών οχημάτων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ή στη δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για τη διακράτηση των οχημάτων παλαιάς ενεργοβόρας τεχνολογίας.

29 ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.


Κατέβασμα ppt "ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google