Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υλικότητα της κατασκευής και ψηφιακές τεχνολογίες στην διδασκαλία της Οικοδομικής Δημήτρης Παπαλεξόπουλος Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. 02/06.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υλικότητα της κατασκευής και ψηφιακές τεχνολογίες στην διδασκαλία της Οικοδομικής Δημήτρης Παπαλεξόπουλος Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. 02/06."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υλικότητα της κατασκευής και ψηφιακές τεχνολογίες στην διδασκαλία της Οικοδομικής Δημήτρης Παπαλεξόπουλος Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. 02/06

2 1. Μια αλλαγή περιεχομένου.
2. Δύο παράλληλες θεωρητικές κατευθύνσεις 3. Ο προσδιορισμός ενός ευρύτερου θεματολογικού πλαισίου.

3 1. Μια αλλαγή περιεχομένου.

4 Εκπαιδευτικά ζητήματα που έχουν αντιμετωπιστεί
Έρευνα για τις προοπτικές της κατασκευής στην Ελλάδα Έρευνα για τις προδιαγραφές επιδόσεων Βιομηχανικά Οικοδομικά Συστήματα Κατασκευές 9ου 1994 Αρχιτεκτονικές κατασκευές Μνήμη Κτιρίων Μεταπτυχιακό μάθημα «Αρχιτεκτονική και Τεχνολογίες της Πληροφορίας» Μαθήματα Οικοδομικής 1 και 2 Μάθημα 9ου εξαμήνου Μάθημα 9ου εξαμήνου Μάθημα 9ου εξαμήνου

5 Υπάρχει σύμπραξη φυσικού και ψηφιακού
Οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν συνιστούν τομή αλλά μεταβολές του υπάρχοντος Υπάρχει σύμπραξη φυσικού και ψηφιακού Οι ψηφιακές τεχνολογίες εισάγονται σε ήδη υπάρχοντα μαθήματα και δεν αποτελούν ξεχωριστό αντικείμενο διδασκαλίας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα εργαστήρια. Martin Senegala, “an epistemological and Systems Approach to Digital Technology Integration in Architectural Curriculum”, ACADIA ‘99

6 Βάσεις δεδομένων Info driven archi nanotube Σχηματισμοι ατόμων άνθρακα – 1 δισ το βάρος τους Το νέο δεδομένο: Μια «δομιστική» (structural) στροφή παρατηρείται στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας Η στροφή αυτή προτρέπει για μια νέα σχέση σχεδιασμού και κατασκευής Η αρχιτεκτονική συναντά την κατασκευαστική πραγματικότητα σε ένα νέα πεδίο που το διαχειρίζονται οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας. Υπάρχει μια αλλαγή παραδείγματος για την σχέση Σχεδιασμού - Κατασκευής

7 Η διαδοχή στην OVE ARUP του Peter Rice από τον Cecil Balmond
Κατατετμημένη- γραμμική λογική Μια ένδειξη: Η διαδοχή στην OVE ARUP του Peter Rice από τον Cecil Balmond Άτυπη λογική

8 Το μεταβαλλόμενο είναι συνεχές, παραμετρικό και ροικό.
Τα κτίρια απορροφούν πληροφορία που προσλαμβάνεται από το εσωτερικό ή εξωτερικό περιβάλλον τους και ανταποκρίνονται αλλάζοντας την συμπεριφορά τους. Το «ευέλικτο» αντικαθίσταται από το «μεταβαλλόμενο» (τεχνικές και αισθητική). Το ευέλικτο ήταν κατατετμημένο. Το μεταβαλλόμενο είναι συνεχές, παραμετρικό και ροικό. Η «ένωση» ήταν ο ήρωας του ευέλικτου. Σένσορες και ενεργοποιητές οδηγούν το μεταβαλλόμενο. Αυτό που ήταν ορατό ως «συνδυαστική», είναι κρυμμένο στον νανοτεχνολογία Αυτό που ονομάζαμε περίβλημα ονομάζεται επιδερμίδα. Η «φωτεινότητα» (lightness) αντικαθίσταται από την παραμετρική διαφάνεια (transparency) Τα σύνθετα υλικά δίνουν την θέση τους στα ευφυή υλικά. Η αρχιτεκτονική θεωρείται δραστηριότητα που δίνει μορφή στις ροές δεδομένων – πληροφορίας, ως γλυπτική του άυλου, αντί να είναι το «θέατρο» της ορατής τεχνολογίας (Μια πληθώρα νέων θεμάτων και ερωτημάτων...)

9 Βιομηχανική παραγωγή δομικών στοιχείων ελεγχόμενη ψηφιακά.
Σχεδιασμός, βιομηχανική παραγωγή δομικών στοιχείων και κατασκευή συνδέονται με δίκτυα πληροφορίας. Βιομηχανική παραγωγή δομικών στοιχείων ελεγχόμενη ψηφιακά. Βιομηχανική παραγωγή δομικών στοιχείων κατά παραγγελία. Δυνητικοποίηση των υλικών (Αλλαγή περιεχομένου σπουδών)

10 Η πληροφορία σχεδιασμού συνιστά πληροφορία κατασκευής.
Δημιουργείται ένα συνεχές σχεδιασμού – κατασκευής – χρήσης, που χαρακτηρίζεται από μη γραμμική λογική και μια αυξανόμενη πολυπλοκότητα που διαχειρίζονται δίκτυα πληροφορίας Το τρισδιάστατο ψηφιακό μοντέλο γίνεται κόμβος διαχείρισης του σχεδιασμού (Αλλαγή καθεστώτος οικοδομικού σχεδίου)

11 Το οικοδομικό σχέδιο είναι τομή στην διαδικασία και κατά συνέπεια συμβατικό αντικείμενο
Η «μορφή» έχει προτεραιότητα. Η συγκρότηση του «όλου» μια συγκεκριμένη στιγμή. Πολλά όρια μετάβασης από τον σχεδιασμό στην κατασκευή ΟΙ σχέσεις έχουν προτεραιότητα

12 2. Δύο παράλληλες θεωρητικές κατευθύνσεις

13 Θέματα Ιστορίας της Τεχνολογίας
Η πληροφορία σχεδιασμού συνιστά πληροφορία κατασκευής. Σημαίνει ότι υπάρχει ενότητα σχεδιασμού κατασκευής. Άμεση επιρροή του ένος από το άλλο Η ιστορία της Αρχιτεκτονικής από την εποχή του Alberti, όπου πρώτη φορά συγκροτείται ο διαχωρισμός σχεδιασμού – κατασκευής είναι στο προσκήνιο Alberti Philibert dl’Orme Rondelet Choisy Viollet-Le-Duc Banham Frampton Tzonis Θέματα Ιστορίας της Τεχνολογίας Ερωτήματα σχετικά με την φιλοσοφία της Τεχνολογίας Τουλάχιστον η παραγωγή κατά παραγγελία συνδέεται με λογικές γενετικών αλγορίθμων, τον διαχωρισμό σταθερών και μεταβαλλόμενων μερών, την παραγωγή πληθυσμών αντικειμένων, τις σχέσεις περισσότερο παρά την Ύστατη Μορφή De Landa Deleuze Serres Latour Epron .. Διάκριση μεταξύ Τεχνικής και Τεχνολογίας Αλήθεια κατασκευής / η Κατασκευή ως περιορισμός της Ιδέας / Η Κατασκευή ως πεδίο συναίνεσης μεταξύ των συμμετεχόντων

14 Θέματα Ιστορίας της Τεχνολογίας
Μηχανική παραγωγή εν σειρά Δομιστική συνδυαστική Μη γραμμική διαδικασία Ανθρωπος – Ανάγκη Ανθρωπος – Παιχνιδι Διαδραστικός άνθρωπος Εξελισσόμενη σχέση Σχεδιασμού – Βιομηχανίας - Κατασκευής Θέματα Ιστορίας της Τεχνολογίας Ερωτήματα σχετικά με την φιλοσοφία της Τεχνολογίας Τι είναι «τέχνημα»; Το τέχνημα είναι ένα αντι-κείμενο εξωτερικό, διακριτό από τον άνθρωπο που μπορεί να το χειρίζεται σύμφωνα με την θέλησή του. Vs Το τέχνημα είναι καταλύτης συλλογικοτήτων Σημασία δίνεται στις σχέσεις. Το τέχνημα είναι καταλύτης αυτών των σχέσεων.

15 3. Ο προσδιορισμός ενός ευρύτερου θεματολογικού πλαισίου.

16 Σχεδιασμός Βιομηχανία Κατασκευή Αποκαταστάσεις Κορμός Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Δομική Εγκαταστάσεις Σεισμική συμπεριφορά κτιρίων και συνόλων Ακουστική Δομικά Υλικά

17 Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Σχεδιασμός Βιομηχανία Κατασκευή Βάσεις Δεδομένων Παραδοσιακών Κατασκευαστικών Συστημάτων Κατά παραγγελία υλικά Αποκαταστάσεις Προδιαγραφές επιδόσεων Παραμετρικός σχεδιασμός Κατά παραγγελία δομικά προιόντα Ψηφιακό 3d κατασκευαστικό σχέδιο Ευφυή περιβλήματα Ενεργειακή διαχείριση Ευφυή υλικά Κορμός Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Informal (άτυπες κατασκευές) Tensegrity Κατασκευές σε ένταση Δομική BMS Εγκαταστάσεις Βάσεις Δεδομένων Διάγνωση με swarm int Επισκευή με ευφυή υλικά Σεισμική συμπεριφορά κτιρίων και συνόλων Ακουστική Προσομοιώσεις Δομικά Υλικά Ευφυή υλικά Κατά παραγγελία δομικά υλικά Δυνητικοποίηση υλικών

18 Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Σχεδιασμός Βιομηχανία Κατασκευή Αποκαταστάσεις Επέμβαση στο υπάρχον Κορμός Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας «Φυσικό Συμβόλαιο» Δομική Εγκαταστάσεις Σεισμική συμπεριφορά κτιρίων και συνόλων Ακουστική Διαχείριση κρίσεων Δομικά Υλικά Συνεχής επέμβαση στο υπάρχον, διαχείριση, μικρο-μεταβολές, όχι ριζικά νέο

19 1. Μέσα στα μαθήματα 2. Παραγωγή εκπαιδευτικών βοηθημάτων – συγκρότηση βάσεων δεδομένων 3. Σχέση με τα μεταπτυχιακά – έρευνα 4. Ιστορία – Φιλοσοφία της Τεχνολογίας Άποψη για την ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών. Κατανομή στο υπάρχον corpus Σύνδεση με την εκπαίδευση μετά το τέλος των σπουδών Συζήτηση για την διαδικασία μεταβολής και όχι για την μορφή των σπουδών Διαρκής συζήτηση για τις θεωρητικές βάσεις

20 “To think about the origin of form and structure not as something imposed from the outside on an inert matter, not as a hierarchical command from above as in an assembly line, but as something that may come from within the materials, a form that we tease out of those materials as we allow them to have their say in the structures we create”, Manuel de Landa, “Material Complexity”, Digital Tectonins. «… the new virtual dimension of architecture is synonymous with the possibility to participate fully in the development of the world, with modesty and determination. Beyond Utopia, there is still a lot to do for a practice that Diderot and d'Alembert once placed under the aegis of imagination», Antoine Picon, “Architecture, Science, Technology and the Virtual Realm”

21

22 Σχέση με το υπάρχον Σκίτσο-μακέτα-υπολογισμός-cad-κατασκευή (τίποτε δεν αποκλείεται)

23 Η χρήση και διδασκαλία του ψηφιακού εντεταγμένη Άλλες εργασίες το χρησιμοποιούν, άλλες - όχι Σκίτσο-μακέτα-3d-κατασκευή (τίποτε δεν αποκλείεται)

24 Εισαγωγή αποτύπωσης που αποτελούσε θέμα του προηγούμενου εξαμήνου Εκμάθηση Βάσεων Δεδομένων μέσα από την χρήση

25 Αντιμετώπιση νέων θεμάτων στα μεταπτυχιακά-μεταφορά τους στα κατ’επιλογή – μεταφορά τους στον κορμό Δεν υπάρχει σταθερό corpus αλλά σταθερή διαδικασία μεταβολής του

26 Εκπαιδευτικά βοηθήματα / ψηφιακά Ανάρτηση τους στο Διαδίκτυο (www.ntua.gr/archtech) Συνεργασία Σχολών για την ανάπτυξή τους

27 Μοντέλα απεικόνισης προσωπικής πληροφορίας για την κατασκευή

28 Μοντέλα απεικόνισης προσωπικής πληροφορίας για την κατασκευή

29


Κατέβασμα ppt "Υλικότητα της κατασκευής και ψηφιακές τεχνολογίες στην διδασκαλία της Οικοδομικής Δημήτρης Παπαλεξόπουλος Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. 02/06."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google