Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ομάδα εργασίας : Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Πέτρου Χρήστος Στεφανίτση Τερέζα Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Μυρτώ Χατόγλου Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Βασιλική Παπακίτσου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ομάδα εργασίας : Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Πέτρου Χρήστος Στεφανίτση Τερέζα Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Μυρτώ Χατόγλου Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Βασιλική Παπακίτσου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Ομάδα εργασίας : Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Πέτρου Χρήστος Στεφανίτση Τερέζα Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Μυρτώ Χατόγλου Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Βασιλική Παπακίτσου Τμήμα : Α ’2

3   Περίληψη  Βιογραφία  Ερωτήσεις Περιεχόμενα

4  Αρχικά ο συγγραφέας μας παρουσιάζει τα κύρια πρόσωπα του έργου, την Αννιώ, τη μοναδική αδελφή που ο ίδιος γνωρίζει, η οποία είναι άρρωστη, και τη χήρα μητέρα τους, η οποία είναι προσηλωμένη σ ' αυτήν και παραμελεί τα τρία αγόρια της. Καθώς η αρρώστια της Αννιώς επιδεινώνεται και τελικά πεθαίνει και η μητέρα υιοθετεί μια ψυχοκόρη, την οποία μεγαλώνει με υπερβολική στοργή αλλά παρόλη τη στοργή της μάνας και το γεγονός ότι για να την παντρέψει κάνει πολλές θυσίες, αυτή η ψυχοκόρη αποδεικνύεται αχάριστη, και για αυτό στην συνέχεια οι προσπάθειες της μητέρας για να υιοθετήσει ένα άλλο, πολύ μικρό κοριτσάκι, προξενούν την έντονη αντίδραση των αγοριών.  Στις αντιδράσεις των γιων της, η μητέρα αποφασίζει να τους αποκαλύψει το τρομερό μυστικό της : Η εμμονή της με τις υιοθεσίες κοριτσιών οφείλεται σε ένα τραγικό γεγονός, για το οποίο νιώθει τύψεις εδώ και χρόνια και το οποίο όπως τους εκμυστηρεύεται είναι πως η ίδια είχε καταπλακώσει άθελά της στον ύπνο της ένα από τα παιδιά της, πράγμα το οποίο εξηγεί τις υιοθεσίες τις οι οποίες είχαν ως στόχο την αναπλήρωση του τραγικού κενού.  Τραγικό τέλος του διηγήματος αποτελεί το γεγονός, ότι οι τύψεις της δεν μπόρεσαν να απαλυθούν ούτε και μετά τη συγχώρεση του Πατριάρχη Ιωακείμ, όπου και την οδήγησε ο γιος της για να εξομολογηθεί, με την ελπίδα να γαληνέψει η ψυχή της. Περίληψη

5   O Γεώργιος Βιζυηνός γεννήθηκε το 1849 στη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης. Πολύ νωρίς ορφάνεψε από πατέρα και γνώρισε τον πόνο και τη φτώχια, καθώς η μητέρα του αγωνιζόταν ολομόναχη να μεγαλώσει τα τέσσερα παιδιά της. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε μέσα στη στέρηση, παρέα με φτωχούς βοσκούς και αγρότες της Βιζύης και κοντά στην μητέρα του που την αγαπούσε πολύ και την έκανε ηρωίδα στα περισσότερα έργα του. Βιογραφία

6   Κοινωνικό πλαίσιο :  Έντονος κοινωνικός έλεγχος  Υπερβολική σεμνότητα γυναικών  Αυστηρά πατριαρχική οικογένεια  Καταπίεση γυναίκας  Ύφος διηγήματος :  Νεανικό ενθουσιώδες και αυθόρμητο  Προσεγμένο και σοβαρό Ερώτηση 1 Να συγκεντρώσετε στοιχεία σχετικά με το ιστορικό- κοινωνικό – πλαίσιο του κειμένου:

7   Η ψυχοσύνθεση των ανθρώπων βασίζεται κυρίως στις αντιλήψεις της εποχής κύριο παράδειγμα είναι η μητέρα :  Η μητέρα είναι :  Μετανιωμένη και έχει τύψεις  Μπερδεμένη  Φοβισμένη  Αλλά και στοργική Ερώτηση 2 Πως επιδρά το κοινωνικό περιβάλλον στην ψυχοσύνθεση των προσώπων ;

8   Άνδρας :  Εργαζόταν  Ανωτερότητα σε σχέση με τη γυναίκα  Γυναίκα  Δεν εργαζόταν  Πρόσεχε τα παιδιά  Παραμελημένη  Κλεισμένη στο σπίτι Ερώτηση 3 Πως προβάλλεται το αντρικό και γυναικείο πρότυπο στο μυθιστόρημα ; Σε ποια σημεία του διηγήματος διακρίνετε την κοινωνική καταπίεση και τον κοινωνικό έλεγχο που υφίσταται η γυναίκα ; Να δώσετε παραδείγματα μέσα από το έργο.  Κοινωνικό πλαίσιο Η μάνα συγκεκριμένα :

9   Είναι :  Ευαίσθητη  Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο  Αφοσιωμένη  Τραγική  Δίνει περισσότερη προσοχή στην Αννιώ και παραμελεί τα αγόρια Ερώτηση 3 α Συγκεκριμένα η μάνα :

10   Πριν το άτυχο γεγονός :  Σεβόταν τη γυναίκα του  Την αγαπούσε  Νοιαζόταν για αυτή  Ύστερα από το άτυχο γεγονός :  Ήταν προσβλητικός  Επιθετικός  Άγριος και αλαζόνας  Μέχρι που κατάλαβε πως ήταν και δικό του το φταίξιμο :  Αρχίζει να την παρηγορεί και να κρατάει την ψυχραιμία του. Ερώτηση 3 β Πως παρουσιάζεται ο ρόλος του πατέρα ; Ποια είναι η στάση του και πως τον χαρακτηρίζετε ;

11   Αφηγηματικές τεχνικές :  Ο αφηγητής είναι το ίδιο πρόσωπο με τον πρωταγωνιστή  Αναδρομική αφήγηση  Επιτάχυνση / Επιβράδυνση  Εσωτερική εστίαση  Δυαδική αφήγηση Ερώτηση 4 Να εντοπιστούν οι αφηγηματικές τεχνικές και ο λειτουργικός τους ρόλος.

12   Ο Βιζυηνός είναι το ίδιο πρόσωπο με τον πρωταγωνιστή, το Γιωργή  Η αναδρομική αφήγηση βρίσκεται όταν η μητέρα θυμάται το ατυχές γεγονός  Ύστερα από το θάνατο της Αννιώς κάποια γεγονότα αναφέρονται πολύ γρήγορα, διότι ο συγγραφέας δεν μπορεί να καλύψει και τα 27 χρόνια που διαρκεί η ιστορία  Η δυαδική αφήγηση είναι φανερή αφού οι αφηγητές μας είναι και ο Γιωργής αλλά και η μάνα Πού συναντάμε αυτές τις τεχνικές ;

13   Αφήγηση - περιγραφή  Μονόλογος  Διάλογος Αφηγηματικοί τρόποι

14   Στο κείμενο συναντάμε διάφορες αναπτύξεις της ψυχικής κατάστασης της μητέρας αλλά και των κοριτσιών της.  Η μητέρα αποτελεί ένα τραγικό πρόσωπο καθώς δεν εξιλεώνεται με τίποτα και δεν χαίρεται τα υπόλοιπα παιδιά της  Εκτός αυτού τα προβλήματα που προκαλούν οι υιοθετήσεις της μητέρας στους γιούς της αλλά και η αρνητική στάση τους απέναντι στα κορίτσια, εκτός από την Αννιώ, μας δίνουν την ψυχική κατάσταση των γιών της  Ο Βιζυηνός όντας ένας σπουδασμένος στο εξωτερικό και ένας διανοούμενος δέχεται διάφορες επιρροές από τον περίγυρο του π.χ. ηθογραφία ενώ οι σπουδές του με θέμα τη φιλοσοφία και την ψυχολογία βοηθούν στην ανάπτυξη της ψυχογραφικής τάσης του. o Επηρεάζεται από διάφορες εξέχουσες προσωπικότητες της ψυχολογίας π.χ. Freud που ζουν στην εποχή του Ερώτηση 5 Ο Βιζυηνός είναι ο πατέρας του ψυχογραφικού διηγήματος. Στο συγκεκριμένο διήγημα επαληθεύεται αυτός ο χαρακτηρισμός ; Να αναφέρετε δύο παραδείγματα και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

15   Συναισθήματα μητέρας :  Φόβος για τη γνώμη του υπόλοιπου κόσμου  Ενοχή διότι αφαίρεσε την ζωή ενός ανθρώπου  Αίτια συναισθημάτων μητέρας :  Μεγάλωσε σε αυστηρό κοινωνικό περιβάλλον με πολλά στερεότυπα  Δεν έχει την απαραίτητη μόρφωση  Πιστεύει πως δεν έκανε το καθήκον της ως μητέρα Ερώτηση 6 Η μητέρα στο τέλος της ιστορίας, συνεχίζει να αισθάνεται ένοχη παρότι πήρε άφεση αμαρτιών από τον πατριάρχη. Ποια αίσθηση σας δημιουργεί αυτή της η στάση ;

16  Πηγές


Κατέβασμα ppt "Ομάδα εργασίας : Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Πέτρου Χρήστος Στεφανίτση Τερέζα Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Μυρτώ Χατόγλου Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Βασιλική Παπακίτσου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google