Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Μουσική παραγωγή Κεχράκος Κώστας. 2 Μουσική παραγωγή Σύλληψη: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχογράφηση: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχολήπτης Μίξη: Καλλιτέχνης Παραγωγός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Μουσική παραγωγή Κεχράκος Κώστας. 2 Μουσική παραγωγή Σύλληψη: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχογράφηση: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχολήπτης Μίξη: Καλλιτέχνης Παραγωγός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Μουσική παραγωγή Κεχράκος Κώστας

2 2 Μουσική παραγωγή Σύλληψη: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχογράφηση: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχολήπτης Μίξη: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχολήπτης Mastering: Καλλιτέχνης Παραγωγός Τεχνικός Mastering Ποιοτικός έλεγχος: Τεχνικός ποιοτικού ελέγχου Παραγωγός Pre-Production Production Post-Production Προς εργαστήριο κατασκευής / ανατύπωσης CD

3 3 Pre-Production •Επιλογή καλλιτεχνών. •Συγκέντρωση συνθέσεων. •Επιλογή τονικότητας και ταχύτητας κομματιών. •Ηχογράφηση demo. •Επιλογή ηχολήπτη και studio. •Επιλογή ενορχηστρωτή και μουσικών. •Άδειες από ΑΕΠΙ.

4 4 dB •Α(bel) = log •Α(dB) = 10log •L(dB) = 20log και τι είναι τα: dBm, dBu, dBV, dB SPL;

5 5 dB SPL (Fletcher και Munson,1933)

6 6 dB SPL

7 7 Ακουστική συμπεριφορά του χώρου

8 8 Ακουστική μικρών χώρων •Το φάσμα που μας ενδιαφέρει (και τα αντίστοιχα μήκη κύματος: 16Hz (21m) - 20kHz (17mm). •Χώροι Sabine και “μικροί” χώροι. •Εξίσωση Sabine: •Αυτός ο διαχωρισμός δεν είναι αρκετός!

9 9 Ακουστική μικρών χώρων Ο χώρος δεν συμμετέχει στην διαμόρφωση του ήχου Ο ήχος συμπεριφέρεται ως κύμα Ο ήχος συμπεριφέρεται ως ακτίνα Στην πράξη: Αγνοούμε τις περιοχές A και C και επικεντρωνόμαστε στις B και D! Ο χώρος συμπεριφέρεται μεικτά

10 10 Στάσιμα κύματα (ρυθμοί) Είδη ρυθμών: Αξονικοί, Πλάγιοι, Εφαπτομενικοί

11 11 Παράδειγμα •Ένας χώρος έχει διαστάσεις: 7.0 x 5.3 x 2.7 m •Η ταχύτητα του ήχου είναι: m/s •Με βάση την εξίσωση: •1,0,0: 24.3 Ηz 0,1,0: 32.1 Ηz 0,0,1: 63.0 Hz •Tι θα γίνει αν το L = W = 7 m; Θα έχουμε: 1,0,0 = 0,1,0 = 24.3 Hz! •H σύμπτωση των ρυθμών απαγορεύεται!

12 12 To Studio ηχογράφησης (1) Ηχολήπτης Χώρος Live Control Machine room room room Είδη studio • Professional music studios • Audio-for-visual production environments • Project studios • Portable studios Ηλεκτροακουστική εγκατάσταση

13 13 To Studio ηχογράφησης (2) Paragon studios (USA) - Control room of studio A

14 14 To Studio ηχογράφησης (3) Paragon studios (USA) - Recording room of studio A

15 15 To Studio ηχογράφησης (4) Paragon studios (USA) - Post production studio

16 16 To Studio ηχογράφησης (5) Home studio Home studio of Pete Townshend,1967

17 17 Control room Κάτοψη ενός τυπικού control room

18 18 Στο control-room βρίσκονται: • Η κονσόλα • Τα μαγνητόφωνα • Οι επεξεργαστές ήχου (equalizer, compressor, reverb, κ.λ.π.) • Τα ηχεία • Synthesizers, samplers κ.λ.π.

19 19 Κονσόλα (δομή) Inputs Output section Channel strip

20 20 Κανάλι εισόδου

21 21 Τύποι συνδέσεων (1) TS TRS XLR RCA

22 22 Τύποι συνδέσεων (2)

23 23 Κονσόλα SSL (Solid State Logic) AWS 900

24 24 Κονσόλα PΙΝΚ FLOYD "Dark Side of the Moon" BEATLES' "Abbey Road" ROLLING STONES "Some Girls" EMI TG12345 (1970 – 1983)

25 25 Multitrack recorders (1) • Analog (on tape storage) • Digital (on tape storage) • Hard disk recording

26 26 Multitrack recorders (2) 1973 TEAC 2340, home four tracks recorder, ¼ inch tape Abbey Road Studio Studer J37 Beatles “Sgt. Pepper Lonely Hearts Club Band”.

27 27 Multitrack recorders (3) Alesis-Adat Tascam DA Alesis ADAT 8 tracks S-VHS tape 1993 Tascam DA-88 8 tracks Hi-8 tape

28 28 Multitrack recorders (4) Korg D Track Hard Disk Recording Workstation

29 29 DAW (1) • Pro Tools της Digidesign (Avid) • Cubase, Nuendo (Steinberg) • Logic Studio (Apple)

30 30 DAW (2) Pro Tools interfaces M Box, 003.

31 31 Equalizer 6 kHz

32 32 Equalizer Graphic equalizer Parametric equalizer

33 33 Compressor-Limiter Καμπύλη συμπίεσης

34 34 Compressor Threshold Ratio Attack Release Knee (Hard, Soft)

35 35 Reverb Size: Halls, Rooms, Plates, Springs…

36 36 Reverb Roland SRV2000 Lexicon PCM96 Spring reverb

37 37 Reverb Altiverb της Audio Ease

38 38 Modulation Effects (Chorus, Flanger, Rotary, Phaser, Vibrato -Tremolo) •Rate ή Speed •Depth ή Width •Delay time ή Pre delay •Hi Filter - Low Filter ή Tone ή Color ή Bass - treble ή Eq •Mix ή Balance ή Wet - Dry ή Blend

39 39 Κονσόλα: Ηχογράφηση “βάσεων”

40 40 Κονσόλα: Overdubbing

41 41 Κονσόλα: Mixdown

42 42 Μικρόφωνα: Είδη μικροφώνων Δυναμικό μικρόφωνο Πυκνωτικό μικρόφωνο Μικρόφωνο Ribbon

43 43 Μικρόφωνα: Πολικά διαγράμματα Καρδιοειδές Δικατευθυντικό Παντοκατευθυντικό

44 44 Μικρόφωνα: Δυναμικά (1)

45 45 Μικρόφωνα: Δυναμικά (2) AKG D112

46 46 Μικρόφωνα: Πυκνωτικά Neumann U87 Neumann U47 Neumann KM184 Stereo set

47 47 Τεχνικές τοποθέτησης μικροφώνων •Close miking •Distant miking •Ambient miking •Stereo miking •Combining miking strategies

48 48 Στερεοφωνικές Τεχνικές Στόχος: Δημιουργία ειδώλων στην κατάλληλη θέση. Προβλήματα: Παραμόρφωση ειδώλου/θέσης. • A/B • Decca Tree • Χ/Υ • Blumlein • ORTF • M/S

49 49 Στερεοφωνικές Τεχνικές: A/B • Η πιο απλή τεχνική. • Χρησιμοποιούνται κυρίως παντοκατευθυντικά μικρόφωνα. • Η λειτουργία της βασίζεται σε διαφορές χρόνου. • Η απόσταση dm1 είναι η παράμετρος που επηρεάζει το πλάτος της στερεοφωνικής εικόνας.

50 50 Στερεοφωνικές Τεχνικές: A/B Πλεονεκτήματα • Τα παντοκατευθυντικά μικρόφωνα έχουν ομαλότερη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες. • Λιγότερος χρωματισμός των πηγών που βρίσκονται εκτός άξονα. • Πολύ καλή αίσθηση του χώρου. Μειονεκτήματα • Η στερεοφωνική εικόνα πιθανόν να εμφανίζει παραμορφώσεις. • Τα είδωλα δεν είναι τόσο ακριβή ως προς την θέση τους. • Η αύξηση της απόστασης d, οδηγεί σε μείωση της αίσθησης του κέντρου. - Πιθανή ανάγκη χρήσης τρίτου μικροφώνου (Decca Tree). • Δεν είναι συμβατή με μονοφωνική αναπαραγωγή.

51 51 Στερεοφωνικές Τεχνικές: Decca Tree • Παρόμοια λειτουργία με την A/B. • Χρήση 3 παντοκατευθυντικών μικροφώνων. • Οι αποστάσεις dm1,dm2 καθορίζουν την στερεοφωνική εικόνα. • Δεν είναι συμβατή με μονοφωνική αναπαραγωγή Decca Tree setup

52 52 Στερεοφωνικές Τεχνικές: X/Y • Χρησιμοποιούμε κατευθυντικά μικρόφωνα. • Η γωνία φ καθορίζει την έκταση της στερεοφωνικής εικόνας. Τυπικά φ=90 ο (γενικά από 80 ο ως 135 ο ).

53 53 Στερεοφωνικές Τεχνικές: X/Y Πλεονεκτήματα • Σταθερά είδωλα. • Μεγάλη γωνία κάλυψης, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί κοντά στην σκηνή. • Συμβατό με μονοφωνική αναπαραγωγή. Μειονεκτήματα • Λόγω της καρδιοειδούς κατευθυντικότητας έχουμε ανεπιθύμητους χρωματισμούς στης πηγές που βρίσκονται εκτός άξονα. • Λιγότερη αίσθηση του χώρου.

54 54 Στερεοφωνικές Τεχνικές: Blumlein • Βασίζεται στην X/Y τεχνική. • Αντικαθιστούμε τα κατευθυντικά μικρόφωνα με δικατευθυντικά μικρόφωνα (bidirectional). • Πιο ευαίσθητη στις μεταβολές της γωνίας. • Δημιουργία 4 τεταρτημόριων. Η ύπαρξη του πίσω τεταρτημόριου, δίνει πολύ καλύτερη αίσθηση του χώρου, από την κλασσική X/Y τεχνική.

55 55 Στερεοφωνικές Τεχνικές: ORTF • Συνδυασμός A/B και X/Y. • Μίμηση της θέσης και της λειτουργίας των αυτιών. • Η γωνία φ=110 ο και η απόσταση dm=17cm.

56 56 Στερεοφωνικές Τεχνικές: M/S • Συνδυασμός μικροφώνων με διαφορετικές κατευθυντικότητες. • Mid - Side • Left = Mid + Side • Right = Mid - Side

57 57 Ηχογράφηση Drums kick drum με ένα μικρόφωνο Kick tunnel

58 58 Ηχογράφηση Drums Close miking

59 59 Ηχογράφηση Drums Close miking

60 60 Ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας Με ένα μικρόφωνο από τον ενισχυτή Με DI box

61 61 Ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας Close Semi - close Distant

62 62 Ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας Με χρήση δυο μικροφώνων

63 63 Ηχογράφηση ακουστικής κιθάρας Με χρήση ενός μικροφώνου Με χρήση δυο μικροφώνων

64 64 Ηχογράφηση μπάσου

65 65 Ηχογράφηση φωνής

66 66 Home studio

67 67 Home studio when recording vocals

68 68 Mastering  Τι είναι;  Διαδικασία μετατροπής του ηχητικού υλικού σε ένα άλμπουμ (pre-mastering), κάνοντας το ομοιογενή σε τονικότητα, ένταση, συγχρονισμό.  Δημιουργία του τελικού προϊόντος και βιομηχανική εκτύπωση και ανατύπωση του.  Γιατί όμως ένα mixdown από το στούντιο χρειάζεται κάποια επεξεργασία;

69 69 Pre-mastering (τι περιλαμβάνει) • Μοντάζ για να μικρύνει ή να μεγαλώσει ένα κομμάτι. • Επιθυμητή σειρά των κομματιών, κενό μεταξύ των κομματιών, Fade in/out. • Αυξομείωση της έντασης σε σημεία των κομματιών. • Επεξεργασία κάθε κομματιού ξεχωριστά για να έχουν όλα ομοιογενή ένταση και φάσμα συχνοτήτων. • Δυναμική επεξεργασία για να παίζουν τα κομμάτια στη σωστή ένταση σε όλα τα μέσα (CD, κασέτα κ.λ.π.) και σε όλα τα είδη στερεοφωνικών (σπιτιού, αυτοκινήτου, walkman κ.λ.π.) • Επεξεργασία για μικρές αλλαγές στη μίξη (π.χ. αύξηση έντασης φωνητικών). • Επεξεργασία για ομοιογένεια και καλό ήχο σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων. • Αφαίρεση θορύβου, φυσήματος κ.λ.π. καθώς και clicks, pops όπου αυτά εμφανίζονται. • Εφέ για ambience. • Διαπλάτυνση στερεοφωνικής εικόνας. • Πρόσθεση ήχων που έχουν παραληφθεί στην μίξη.

70 70 Σειρά εργασιών στο audio mastering Παράδειγμα 1

71 71 Σειρά εργασιών στο audio mastering Παράδειγμα 2

72 72 Σειρά εργασιών στο audio mastering Παράδειγμα 3

73 73 Η αγορά της μουσικής στην Ελλάδα… (στοιχεία από το Athens Music Forum)

74 74 Πωλήσεις δισκογραφικών εταιρειών Σε εκατ. ευρώ Ο τζίρος των δισκογραφικών εταιρειών μειώθηκε το 2008 κατά 28,5% σε σχέση με το 2007 και τα τεμάχια (cd) κατά 26,3%. 45,4 7,05 42,4 7,60 30,3 5,60 Σε εκατ. τεμάχια

75 75 Πωλήσεις μέσω internet Σε εκατ. ευρώ 1,11,4 Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά, την αύξηση στις πωλήσεις κατά 27,2% καρπώθηκαν εταιρείες με έδρα στο εξωτερικό που δεν διαθέτουν απαραίτητες άδειες για την πώληση μουσικών αρχείων.

76 76 Αριθμός δισκοπωλείων. Είναι ενδεικτικό ότι πολλά από τα δισκοπωλεία που εξακολουθούν να λειτουργούν «εξειδικεύονται» σε συγκεκριμένα είδη μουσικής (heavy metal, dance, βινύλιο, ελληνικό λαϊκό)

77 77 Πωλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων Σε εκατ. ευρώ 2735

78 78 Δαπάνες για διασκέδαση ΚΑΦΕ-ΜΠΑΡCLUB-ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ Σε εκατ. ευρώ ΣΙΝΕΜΑ- ΘΕΑΤΡΑ- ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ 176 Έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (2005).

79 79 Διανεμηθέντα πνευματικά δικαιώματα Σε εκατ. ευρώ 36,4444,3947,53 Από τον ισολογισμό της ΑΕΠΙ.

80 80 Εκτιμώμενος τζίρος συναυλιών • Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ ο τζίρος των συναυλιών το 2004 ήταν περίπου 18 εκατ. ευρώ. Την χρονιά εκείνη όμως, που η ΕΣΥΕ έκανε την έρευνα ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας, οι οποίοι ήταν περιοριστικός παράγοντας για τη διοργάνωση συναυλιών. • Οι σημαντικότερες εταιρείες διοργάνωσης συναυλιών παρόλο που είναι ΑΕ και ΕΠΕ δυστυχώς δεν δημοσιεύουν ισολογισμούς. • Το 2008 ο τζίρος των συναυλιών ήταν 50 εκατ. ευρώ.

81 81 Εκτιμήσεις για πωλήσεις πειρατικών cd Σε εκατ. ευρώ Σε εκατ. τεμάχια Η πειρατεία είχε ανεβάσει το ενδιαφέρον του κοινού για απόκτηση μουσικής με χαμηλότερο κόστος. Τώρα, όμως, ακόμη και αυτή έχει περιοριστεί λόγω της μεγάλης αύξησης στο downloading.

82 82 ευχαριστώ… …τέλος,


Κατέβασμα ppt "1 Μουσική παραγωγή Κεχράκος Κώστας. 2 Μουσική παραγωγή Σύλληψη: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχογράφηση: Καλλιτέχνης Παραγωγός Ηχολήπτης Μίξη: Καλλιτέχνης Παραγωγός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google