Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ Πιλοτικό πρόγραμμα ΥΠΕΠΘ-ΕΥΕ ΚΠΣ Καινοτόμες παρεμβάσεις στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σχολικό έτος:

2 Νηπ/γεία 19ης Περιφέρειας Π. Α
Νηπ/γεία 19ης Περιφέρειας Π.Α. προγράμματος «Διευκολύνοντας την ομαλή μετάβαση από το Νηπ/γείο στο Δημοτικό Σχολείο» 4ο Γραφείο Π.Ε. Ν. Ηρακλείου 2ο ολ. Νηπιαγωγειο Μοιρών - 2ο Δημοτικό σχολείο Μοιρών Γνωρίζοντας τη σχολική ζωή των μαθητών του δημοτικού Ν: Θεοφιλάκη Νεκταρία Δ: Παπαγρηγορίου Κων/νος Παπαδοπούλου Αθηνά 3ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Τυμπακίου -1ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου «Μικροί και μεγάλοι εν δράσει σχολείου» Ν: Τάνη Κωνσταντίνα, Μουρτζανού Αθηνά, Φάτση Ελευθερία – Ελένη Δ: Μαθιουδάκης Ιωάννης, Καλαντζή Θεοδώρα

3 2ο Γραφείο Π.Ε. Ν. Ηρακλείου
6ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Κρήτης - 23ο Δημ. Σχολείο Ηρακλείου «Τώρα «νηπιαγωγάκια» κι ύστερα «πρωτάκια» Ν: Σοφια Καπετανακη, Ειρηνη Σολακακη Δ: Ελευθερια Αυγουστακη, Μαρια Μαθιουδακη 15ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Κρήτης - 24ο Δημ. Σχολείο Ηρακλείου «Τι θα συναντήσω στο Δημοτικό Σχολείο» Ν: Καλλιόπη Ζουμή, Βίκυ Θεοδώρου Δ: Νίκος Αμανάκης, Χρυσούλα Αστυρακάκη, Άννα Χαιρέτη Ολ. Νηπιαγωγείο Κοκκίνη Χάνι - Δημοτικό Σχολείο Κοκκίνη Χάνι Θέλω να γνωρίσω το Δημοτικό Σχολείο Ν: Καλλιόπη Λασηθιωτάκη, Φραγκιαδάη Ερασμία, Βασιλάκη Σπυριδούλα Δ: Φανουράκης Γεώργιος, Δασκαλάκη Αναστασία, Ρέντη Κατερίνα, Μελεσσανάκη Μαρία 1ο Ολ. Νηπιαγωγείο Μαλίων - 2ο Δημ. Σχολείο Μαλίων (Κλασσικό) Σε ποιο σχολείο θα πάμε τελειώνοντας το νηπιαγωγείο; Ν: Ευαγγελία Παπαδογιάννη Αρτεμισία Κρητικάκη Δήμητρα Μπέλμπα Δ: Ιωάννης Καλλιτσάκης Σταυρούλα Λάου 4ο Ολ. Νηπιαγωγείο Ν. Αλικαρ/σού-3ο Δημ. Σχολείο Ν. Αλικαρ/σού «Ανακαλύπτοντας τον κόσμο του δημοτικού σχολείου» Ν: Καρπαθιωτάκη Μαρία Αγαπάκη Καλλιόπη Σταθάκη Παρασκευή Δ: Γρηγορίου Μανόλης, Παπαδοπούλου Σοφία 1ο ολ. Νηπ/γείο Λιμένος Χερσονήσου - 1ο 10/θ Πειραμ. Ολ. Δ. Σχολείο Λιμένος Χερσονήσου Εμείς θα πάμε στο μεγάλο σχολείο Ν: Μπελιβάνη Καλλιόπη Βενετσανάκη Μαρίνα Κασσωτάκη Μαρία, Μητακίδου Πηνελόπη Δ: Λεβέντης Τηλέμαχος, Αποστόλου Μαρίνα

4 1ο Γραφείο Π.Ε. Ν. Ηρακλείου
2ο 2|θ ολοήμερο Νηπ/γείο Βουτών - Δημοτικό Σχολείο Βουτών «Μαθαίνω τα μυστικά του ΄΄Μεγάλου΄΄σχολείου» Ν: Βρέντζου Χρυσή, Καρούσου Σταυρούλα, Μανιαδή-Παπαδάκη Ελένη, Παπαδημητράκη Ευαγγελία Δ:Φαρσάρης Κων/νος, Γουλιελμάκη Θεοδοσία, Κασσωτάκη Ευαγγελία 3ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Βουτών- Δημοτικό Σχολείο Βουτών «Ανακαλύπτω το μεγάλο σχολείο» Ν: Μελισσουργάκη Μαρία, Λαδιανού Αρετή, Ζαχαριουδάκη Μαρία Δ: Φαρσάρης Κων/νος Στοιβακτάκης Ζαχαρίας 1ο Νηπιαγωγείο Κρουσώνα - 2ο Δημοτικό Σχολείο Κρουσώνα «Πού θα πάμε μετά το νηπιαγωγείο;» Ν: Σαριδάκη Μαρία, Κεραμυδά Μαρία Δ: Τσικνάκης Μιχάλης Χριστίδη Ελένη 2ο Νηπιαγωγείο Κρουσώνα - - 2ο Δημοτικό Σχολείο Κρουσώνα «Μεγαλώσαμε! Θα πάμε στο δημοτικό! » Ν: Μαμουλάκη Ιωάννα, Ματθαιάκη Μαρία

5 1Ο 2/θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΜΑΛΙΩΝ
Σχέδιο εργασίας: «Σε ποιο σχολείο θα πάμε τελειώνοντας το νηπιαγωγείο;» 1Ο 2/θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΜΑΛΙΩΝ Νηπιαγωγοί Ευαγγελία Παπαδογιάννη (συντονίστρια) Αρτεμισία Κρητικάκη, Δήμητρα Μπέλμπα Δ/ντής 2ου Δημ.Σxολείου Μαλίων: Ιωάννης Καλλιτσάκης Δασκάλα Α΄τάξης: Σταυρούλα Λάου Σημ.: Οι φωτογραφίες του παρόντος αρχείου έχουν μετατραπεί σε μέγεθος χαμηλής ανάλυσης για ευνόητους λόγους

6 Σκοπός η δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών ώστε τα νήπια να μπορέσουν να μεταβούν ομαλά στο Δημοτικό Σχολείο, μέσα από την ανάπτυξη θετικών στάσεων και την τροποποίηση των αντιλήψεων (νηπίων, γονέων, εκπαιδευτικών), την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης που παρέχει η βιωματική επαφή των νηπίων με το περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου (χώροι, μαθητές, εκπαιδευτικοί) και την τόνωση του αισθήματος ασφάλειας στα νήπια μέσα από την ασφαλή συνθήκη της παρουσίας της νηπιαγωγού στην τάξη και χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις ενός κανονικού μαθητή.

7 Φάσεις διεξαγωγής Σχεδίου Εργασίας
Α΄Φάση: Διερεύνηση γνώσεων και στάσεων, ενημέρωση γονέων, συνεργασία εκπαιδευτικών νηπ/γείου-δημοτικού, σχεδιασμός αδρομερής κοινών δράσεων Β΄Φάση: -οργάνωση ομάδας μετάβασης, σχεδιασμός επι- σκέψεων (ετοιμασία δώρου, εξοπλισμός & κατανομή αρμοδιοτήτων, συνεργασία με γονείς & δημοτ.αστυνομία για συνοδεία κλπ.) -Επισκέψεις (στο δημοτικό): έρευνα, καταγραφές ποικίλες, συλλογή υλικού, δανεισμός βιβλίων Α΄τάξης -Επεξεργασία (στο νηπ/γείο): νοητικοί συλλογισμοί, συζητή- σεις, αναπαραστάσεις ποικίλες από τα παιδιά (εικαστικά, θεατρική τ., λογοτεχνία), παραγωγή αυθεντικών προϊόντων Γ΄Φάση: Περάτωση, παρουσίαση σε Ημερίδα, αξιολόγηση

8 Η διερεύνηση των πρώτων γνώσεων και τα ερευνητικά ερωτή- ματα του θέματος είναι στην αρχή κάθε project σημαντικά! 4ο Ν.Αλικ/σού 2ο Βουτών

9 1Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ: ΞΕΝΑΓΗΣΗ Σ εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του Δημοτικού

10 Συνέντευξη διευθυντή Δημοτικού (οι ερωτήσεις είχαν σχεδιαστεί από πριν)
Καταγραφές με βίντεο, φωτογραφίες, σχέδια παιδιών

11 2Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ: ώρα ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
Γνωριμία με τους μαθητές της Α΄ τάξης, συνέντευξη δασκάλας τάξης Τα παιδιά από κοινού επεξεργάζονται από το ανθολόγιο το μύθο της «ΚΥΡΑ-ΚΑΛΗΣ» και τις παροιμίες μηνών

12 3Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ: Μελέτη περιβάλλοντος οι ανάγκες των ανθρώπων
3Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ: Μελέτη περιβάλλοντος οι ανάγκες των ανθρώπων 4Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ: ΓΛΩΣΣΑ από το Ανθολόγιο: «Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας»

13 ΗΜΕΡΙΔΑ: έκθεση έργων δρώμενα - ομιλίες
ΗΜΕΡΙΔΑ: έκθεση έργων δρώμενα - ομιλίες Θεατρικό δρώμενο: Τζίτζικας και Μέρμηγκας (ανθολογίου)

14 Γλωσσικό παιχνίδι: απαγγελία εικονογραφημένου αλφάβητου
Γλωσσικό παιχνίδι: απαγγελία εικονογραφημένου αλφάβητου

15 Παρουσίαση έργων από τα παιδιά
Τα παιδιά έγιναν τα ίδια «ομιλούντες πίνακες» των έργων τους στις διάφορες φάσεις και τα παρουσίασαν

16 ΟΜΙΛΙΕΣ-Χαιρετισμοί Ομιλία από τη λογοπαθολόγο κ. Μαρία Ρουσοχατζάκη
Παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Μαλίων κ. Κώστας Λαγουδάκης, οι σχολικοί σύμβουλοι προσχολικής αγωγής κ. Νίκη Δεληκανάκη και δημοτικής εκπαίδευσης κ. Ανδρονίκη Σπαθαράκη, οι διευθυντές 1ου και 2ου Δημοτικών Σχολείων Μαλίων κ. Μ.Μπελιβανάκης και Ι.Καλλιτσάκης, οι εκπαιδευτικοί των 2ου και 3ου Νηπιαγωγείων Μαλίων

17 Αξιολόγηση (περιεχόμενο, μέθοδοι)
Αρχική Αξιολόγηση: διερεύνηση, ανάδυση των άμεσων και έμμεσων εμπειριών και γνώσεων των νηπίων, συζητή- σεις μέσα στην τάξη, ζωγραφιές και ανάγνωση βιβλίων. Διαμορφωτική Αξιολόγηση: παρατήρηση του τρόπου που συγκροτούν νέες γνώσεις και τροποποιούν τις αντιλήψεις τους τα νήπια, σημειώσεις, καταγραφές ποικί- λες, συνεντεύξεις, φωτογραφίες, συζήτηση-συγκρίσεις (για βιβλία, μαθήματα, χώρους, δασκάλα, μαθητές, διάλειμμα κ.α.), ανάλυση των νέων εμπειριών. Τελική αξιολόγηση: ανάλυση του υλικού αυθεντικών καταγραφών που έχει παραχθεί από τα νήπια, επισήμανση των νέων συγκροτημένων γνώσεων και στάσεων, καθώς και των μειονεκτημάτων- πλεονεκτημάτων, ανατροφοδότηση.

18 Μερικές δειγματικές εφαρμογές από άλλα Νηπιαγωγεία
Μερικές δειγματικές εφαρμογές από άλλα Νηπιαγωγεία 6ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Πρωτοπόροι: Κατάθεσαν την πρώτη πρόταση, έτσι έγινε παράδειγμα για άλλους νομούς!!! Η τεχνογνωσία τους στην παραγωγή έντυπων τρίπτυχων προϊόντων ταξίδεψε (φυλλάδια κ.α.) επίσης!!! Πραγματοποίησαν ημερίδα με πρωτότυπη κοινή δράση παιδιών-γονιών νηπ/γείου και Α΄τάξης στο χώρο του δημοτικού, την τελευταία ημέρα πριν τις διακοπές Πάσχα : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΛΑΜΠΑΔΑΣ !

19 Ολ.Νηπ/γεία: 2ο Μοιρών και 3ο Τυμπακίου
Τα εικονογραφημένα –ερμηνευτικά λεξικά τους ενθουσίασαν!!!

20 1ο ολ. Νηπ/γείο Λιμένος Χερσονήσου
Φοιτούν παιδιά από διάφορες χώρες, έφτιαξαν ένα πολύγλωσ- σο εικονογρ. βιβλίο με τίτλο «Σώστε το δάσος» με λεζάντες στις εξής γλώσσες: ελληνική, αλβανική, ρουμάνικη, ουκρανι- κή, σέρβικη, βουλγάρικη, αρμένικη, ρώσικη, εβραϊκή!!!!!!!!!!!! Η διαδρομή από το Νηπ/γείο στο Δημοτικό ήταν μακρινή, ενδιαφέρουσα και περιπε- τειώδης, έτσι την έκαναν ΧΑΡΤΗ !! Και μας τον παρουσίασαν!

21 15ο ολ. Νηπ/γείο Ηρακλείου
- Παρουσίασαν αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες κ.α. πολλά! -Ομιλία παρουσίασε ο καθηγητής πανεπιστημίου κ. Γ.Μανωλίτσης! -Οι νηπιαγωγοί έγραψαν την παρουσίαση γιορτής σε έμμετρο λόγο!!!

22 4ο ολ. Νηπ/γείο Νέας Αλικαρνασσού
Στην επίσκεψη στο 3ο Δημοτικό Ν.Αλικ/σού συνάντησαν το σχολικό σύμβουλο κ. Γ. Περικλειδάκη, ο οποίος έμεινε ενθουσιασμένος από τη μεθοδολογία της προσχολικής!!!! Τα παιδιά έφτιαξαν ένα καταπληκτικό αλφαβητάρι με αφορμή επίσκεψη σε μάθημα Μελ. Περιβ/ντος για το σώμα!

23 Ολ. Νηπ/γείο Κοκκίνη Χάνι
Δεν τα κατάφεραν να επισκεφτούν την Α΄τάξη, αλλά την ΣΤ΄, όμως η Α΄και η ΣΤ΄τάξη τους επισκέ- φτηκαν στο νηπ/γείο ! Έτσι, το πρόγραμμα συνεχίστηκε με την ΣΤ΄ τάξη !!!! Τα μεγάλα παιδιά μπορούν να απαντούν σε ερωτηματολόγια:

24 Ολ. Νηπ/γεία: 2ο και 3ο Βουτών
Ήταν τόσα πολλά τα παιδιά του νηπιαγωγείου (3 ολοήμ. τμήματα) και μόνο μια Α΄ τάξη δημοτικού… Γι αυτό έκαναν και γνωριμία - μάθημα με το γυμναστή στην αυλή!!! Έρευνα με ερωτ/λόγια 2ο ολ. Βουτών

25 1ο και 2ο ολ. Νηπ/γεία Κρουσώνα
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος και στη γιορτή συμμετείχε νήπιο ΑΜΕΑ με τόση ικανοποίηση για όλους!!!! Στην ημερίδα παιδιά και νηπιαγωγοί φορούσαν μπλουζάκια & καπελάκια με την ονομασία των νηπιαγωγείων! Τα παραπάνω είναι ένα ελάχιστο δείγμα μιας κατα-πληκτικής δουλειάς από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη!!!!


Κατέβασμα ppt "19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google